Ik ben ook een mierenneuker, dus het puntje staat er nu bijquote:Op woensdag 8 september 2010 20:31 schreef ChipsZak. het volgende:
Nieuwe OP ziet er mooi uit!
Mierenneukerij: na mijn usernaam hoort nog een puntje,![]()
Ja maar jullie bekijken processen toch vanaf een groepsniveau waarbij het bij psychologen meestal op individueel niveau gebeurt?quote:Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de maatschappij ben jij!Verdonk als oud sociologie-student heeft er wat mij betreft niet veel van begrepen. Totaal niet genuanceerd.....
is goedquote:Op woensdag 8 september 2010 23:08 schreef oompaloompa het volgende:
supermooie op auto, zou er bij mij misschien researchmaster bij mogen? Anders lijk ik zon°c langzame student ^^
Waar twijfel je tussen dan?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:52 schreef Swietje het volgende:
God, ik moet ook niet kijken op sites van Universiteiten. Nu heb ik weer een studie gezien die mij leuk lijkt en die goed aansluit op mijn besluiteloosheid.
Dubbele diagnosequote:Op donderdag 9 september 2010 05:37 schreef -XX- het volgende:
Woej, gister mijn eerste stagedag gehad!Interessante doelgroep, dubbele diagnose (psychiatrie/verslavingszorg in één)
Wel uitkijken voor de nieuwe hippe studies met een spannende naam en dito omschrijving; die leiden voornamelijk op tot werkloosheid. Klassieke studies doen het beter op de arbeidsmarkt en hebben veel meer kwaliteit in huis.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:52 schreef Swietje het volgende:
God, ik moet ook niet kijken op sites van Universiteiten. Nu heb ik weer een studie gezien die mij leuk lijkt en die goed aansluit op mijn besluiteloosheid.
judgment & decision making?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:52 schreef Swietje het volgende:
Ja maar het begint altijd bij individueel gedrag, dus het is ook belangrijk om daar rekening mee te houden. Sociologie staat niet meteen helemaal los van psychologie vind ik.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja maar jullie bekijken processen toch vanaf een groepsniveau waarbij het bij psychologen meestal op individueel niveau gebeurt?
niet lullig bedoeld, maar ik vind algemeen altijd zo "net niet" klinken.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:27 schreef Swietje het volgende:
-XX- klinkt goed van je stage!![]()
De opleiding die ik heb gezien: Algemene sociale wetenschappen... Sluit behoorlijk aan op mijn interesses..
Maar het is natuurlijk wel het verschil. Wij zijn ook vaak sociologisch bezig om tot de psychologische vragen te komen, maar uiteindelijk ligt bij ons de focus wel echt op de individu en niet de groep.quote:Op donderdag 9 september 2010 08:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja maar het begint altijd bij individueel gedrag, dus het is ook belangrijk om daar rekening mee te houden. Sociologie staat niet meteen helemaal los van psychologie vind ik.
Je moet volgens mij ook wel in gedachte houden dat in de sociologie de mens vooral onderdeel is van een groter onderwerp. Uiteindelijk draait het vooral om de problemen waarvan mensen onderdeel uitmaken terwijl volgens mij de psychologie juist meer ingaat om de problemen VAN mensen..quote:Op donderdag 9 september 2010 08:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja maar het begint altijd bij individueel gedrag, dus het is ook belangrijk om daar rekening mee te houden. Sociologie staat niet meteen helemaal los van psychologie vind ik.
Maar je moet ook vooral kijken naar wat je er uiteindelijk mee gaat doen, dat is (zo is de bedoeling lijkt me) langer dan je studententijd.. Een "super leuke" opleiding waar je later een "klote baan" mee krijgt is denk ik vervelender dan een "rot opleiding" waar je een super leuke baan mee kunt vinden..quote:Op donderdag 9 september 2010 11:18 schreef Swietje het volgende:
Je hebt wel gelijk Oompaloompa, maar ik wil niet alleen maar kijken naar de waarde van een opleiding, ook naar of ik het interessant en leuk vind, anders is het sowieso niet vol te houden.
Zo had ik het nog niet bekeken...quote:Op donderdag 9 september 2010 11:24 schreef Yesse het volgende:
[..]
Maar je moet ook vooral kijken naar wat je er uiteindelijk mee gaat doen, dat is (zo is de bedoeling lijkt me) langer dan je studententijd.. Een "super leuke" opleiding waar je later een "klote baan" mee krijgt is denk ik vervelender dan een "rot opleiding" waar je een super leuke baan mee kunt vinden..
Ja daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 9 september 2010 11:18 schreef Swietje het volgende:
Je hebt wel gelijk Oompaloompa, maar ik wil niet alleen maar kijken naar de waarde van een opleiding, ook naar of ik het interessant en leuk vind, anders is het sowieso niet vol te houden.
Ik heb 1 vak gehad over de problemen van mensen. Psychologie is niet alleen mensen helpenquote:Op donderdag 9 september 2010 11:22 schreef Yesse het volgende:
[..]
Je moet volgens mij ook wel in gedachte houden dat in de sociologie de mens vooral onderdeel is van een groter onderwerp. Uiteindelijk draait het vooral om de problemen waarvan mensen onderdeel uitmaken terwijl volgens mij de psychologie juist meer ingaat om de problemen VAN mensen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |