Ja hoorquote:Op woensdag 8 september 2010 20:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kunnen jullie die afkortingen CMV etc in de OP even uitgebreid opschrijven? Ik weet nl niet wat het betekent
Ik ben bekend met Schinkel, heb hier op het forum trouwens meerdere malen naar dat boek verwezen in de vele PVV topics. Ik zie alleen in dit boek geen reden om sociologen met Rita Verdonk te vergelijken (ofzoiets..)quote:Op woensdag 8 september 2010 19:38 schreef Frith het volgende:
[..]
Het is juist dat laatste (de metafoor van het sociale als een lichaam met problemen) waar het probleem met integratie en de sociologische activiteit ligt.
Later dit jaar lees je het wellicht, maar anders kun je dat lezen in "denken in een tijd van sociale hypochondrie" van Willem Schinkel.
Wat het individu betreft voldoet een verwijzing naar Luhmann's sociale systemen (ook uitgelegd in bovengenoemde titel overigens), gekoppeld aan het theoretische begrip wat je later in de opleiding nog wel zult ontwikkelen.
(het individu doet er voor theorie en methode niet toe, uiteraard zegt dat niets over persoonlijke motivaties of wat dan ook. Ook een kwalitatieve studie naar het concept individu plaatst het resultaat uiteindelijk op meso- of macroniveau, maar nooit micro -individu dus- . Individuen zijn hoogstens bronnen van data voor wat het resultaat betreft. Uiteraard is een socioloog geen autist ofzo, maar dat beweerde ik dan ook niet. Of althans, dat was niet de bedoeling)
Hoe dan ook gaat dit wat te ver offtopic, denk ik.
Wat is er precies mis met hem, van inleiding sociologie? Hij stottert een beetje, maar vond hem verder niet slecht. Betrok ons studenten ook goed bij het onderwerp. De wiskunde docent daarentegen.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:34 schreef Compatibel het volgende:
Ik zie dat de docent van inleiding nog hetzelfde is, succes daarmee.
quote:Op woensdag 8 september 2010 08:40 schreef motorbloempje het volgende:
puik (jullie dachten toch niet dat ik dat werk voor jullie ging doen, -Strawberry- ?)
Ik heb het bij iedereen weggehaald, want volgens mij is het zonder "van".quote:Op woensdag 8 september 2010 20:14 schreef Swietje het volgende:
Auto, wil je bij PurePoisonPerfume nog even Universiteit van Leiden neerzetten? Het woordje 'van' mist nu, en bij de andere staat dat wel
Gatverdamme, anders vergelijk je me even met Verdonkquote:Op woensdag 8 september 2010 18:18 schreef Frith het volgende:
[..]
Sociologie heeft weinig met mensen te maken. "het sociale" is in feite het onderzoeksobject en wat specifiek mensen doen kan sociologen eigenlijk niets schelen. Misschien moet ik er wijzen dat de gemiddelde socioloog in wat toch wel als de "integratieindustrie" kan worden getypeerd inmiddels, in principe weinig verschilt van oud-minister Verdonk. Zo aardig, empathisch en sympathiek zijn we wel.![]()
No offense verder, maar voor empathie en sympathie met specifieke groepen (en mensen in het algemeen) heb je andere, beter geschikte opleidingen.
Niet om nou mijn eigen opleiding de grond in te stampen overigens, maar toch.
Tuurlijk wel, de maatschappij ben jij!quote:Op woensdag 8 september 2010 18:34 schreef Frith het volgende:
We zijn geen psychologen en het individu interesseert ons dan ook in feite niet.
Oepsquote:Op woensdag 8 september 2010 20:24 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heet geen Mario...Ben een vrouwtje![]()
Laat dat maar zitten, ik vind alle docenten tof (juist die van wiskunde, dat in zichzelf gekeerde is toch geweldig). Ik vond inleiding trouwens het meest interessante vak van het jaar, waar ik het meest aan heb gehad. Goed boek ook.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met hem, van inleiding sociologie? Hij stottert een beetje, maar vond hem verder niet slecht. Betrok ons studenten ook goed bij het onderwerp.
De wiskunde docent daarentegen.
Lekker ontwijkend.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:25 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Laat dat maar zitten, ik vind alle docenten tof (juist die van wiskunde, dat in zichzelf gekeerde is toch geweldig). Ik vond inleiding trouwens het meest interessante vak van het jaar, waar ik het meest aan heb gehad. Goed boek ook.
Pim Fortuyn heeft nog in dezelfde collegebank gezeten, en voor de zaal gestaan als wijquote:Op woensdag 8 september 2010 20:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de maatschappij ben jij!Verdonk als oud sociologie-student heeft er wat mij betreft niet veel van begrepen. Totaal niet genuanceerd.....
quote:Op woensdag 8 september 2010 20:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Pim Fortuyn heeft nog in dezelfde collegebank gezeten, en voor de zaal gestaan als wij![]()
Ook dat nog.
Haha, en dat in je vrije tijd op Fokquote:Op woensdag 8 september 2010 20:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
zo leert ik nog eens wat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |