quote:Op woensdag 1 september 2010 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja Rave, jij schitterde van afwezigheid. Anders had ik jou een tongzoen gegeven.
Omdat-ie officieel vol is na 300 posts.quote:Op woensdag 1 september 2010 19:52 schreef ikke043 het volgende:
Waarom zit er eigenlijk een slotje op het oude topique???
quote:Op woensdag 1 september 2010 19:52 schreef ikke043 het volgende:
Waarom zit er eigenlijk een slotje op het oude topique???
Toen ik 'm opende gaf ie maar 7 pagina's aanquote:
Ok danquote:Op woensdag 1 september 2010 20:01 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Toen ik 'm opende gaf ie maar 7 pagina's aan![]()
Vandaar
The Last Post.... in een DEF topic....quote:Op woensdag 1 september 2010 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok dan
Dan weet je nu waarom het op 7 dicht zit
Last post dus.
hehequote:Op woensdag 1 september 2010 20:06 schreef Lotusss het volgende:
[..]
The Last Post.... in een DEF topic....![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 1 september 2010 20:17 schreef Andyy het volgende:
Kunnen we anders geen 2 slowchats hebben?
1 voor de echte mannen
en 1 voor ER en Lotussssssssssssssss (en eventueel Rave)
Kleffe kut? Waar ?!?!!quote:
Hahaha.... nee hoor... totaal niet!quote:
Heeft je vrouw/vriendin al Nederlands geleerd en rondgekeken op het DEF-subforum?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zijn je kisten gepoetst vriend?
SlowChat is dit schat... dan mag je dom lullenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:41 schreef viezerdt het volgende:
ja leuk, ga lekker ergens anders met zijn 2en dom lullen ipv in een def forum.
DEF slowchat. Niet ik ben dol op erwin slowchatquote:Op woensdag 1 september 2010 20:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
SlowChat is dit schat... dan mag je dom lullen
Ben jij dol op Erwin! Oeh.... vertel!quote:Op woensdag 1 september 2010 20:44 schreef viezerdt het volgende:
[..]
DEF slowchat. Niet ik ben dol op erwin slowchat
Ja hoor blijf het lekker verdraaien om grappig over te komenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ben jij dol op Erwin! Oeh.... vertel!
Zodat je gewoon de plaatjes kan linkenquote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Andyy het volgende:
Hoezo bestaat er geen facepalm smily op Fok?
Deze bedoel je?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:51 schreef Andyy het volgende:
Hoezo bestaat er geen facepalm smily op Fok?
De nieuwe, "baggerlayout" heet-ie geloof ik.quote:Op woensdag 1 september 2010 20:59 schreef Andyy het volgende:
Ik zie 'm er niet tussen staan![]()
Welke layout hebben jullie dan?
Kies dus de nieuwe layout.quote:
Je zou ER en ik moeten inzetten in crisisgebieden. Dan is het zo vrede!!!quote:
Welkom terug!quote:
Dat is ook het beste... veel vragen aan mensen die er ook echt hebben gezeten. Niet aan de begeleiders oid. Die mensen geven je toch alleen maar het reclamepraatjequote:Op woensdag 1 september 2010 21:17 schreef Maitje het volgende:
[..]
Welkom terug!
@m.k.
Reis was wel te doen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug. Maar moet zeggen dat ik de voolichting erg vond tegenvallen. Alles wat ze vertelde staat gewoon in het "rode" boekje, tja.. Ik denk dat ik meer te weten ben gekomen door een jongen die de kms al had gedaan en dingen vertelde dan door de mensen die aan het woord waren tijdens de voolichting.
Echter vond ik het wel erg fijn om de slaapvertrekken enzo te zien.
Wat doe ik nu weer?quote:Op woensdag 1 september 2010 20:17 schreef Andyy het volgende:
Kunnen we anders geen 2 slowchats hebben?
1 voor de echte mannen
en 1 voor ER en Lotussssssssssssssss (en eventueel Rave)
En nu wil je een medaille?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wat doe ik nu weer?
Ik liep juist als eerste te roepen dat niemand hun escapades een fuck intresseert..
Ja, en jij een flinke beurt.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:55 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En nu wil je een medaille?
Djeez... jouw ego heeft ook te vaak een boost nodig zeg...
goed om te horenquote:Op woensdag 1 september 2010 21:17 schreef Maitje het volgende:
[..]
@m.k.
Reis was wel te doen. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug. Maar moet zeggen dat ik de voolichting erg vond tegenvallen. Alles wat ze vertelde staat gewoon in het "rode" boekje, tja.. Ik denk dat ik meer te weten ben gekomen door een jongen die de kms al had gedaan en dingen vertelde dan door de mensen die aan het woord waren tijdens de voolichting.
Echter vond ik het wel erg fijn om de slaapvertrekken enzo te zien.
klinkt interessant wat kan je daar doen/zien ?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Iemand nog getriggerd voor de wereldhavendagen?
Houdt de haven van R'dam z'n jaarlijkse open dag, en traditie getrouw heeft de Marine dan een flinke vertegenwoordiging..quote:Op woensdag 1 september 2010 22:01 schreef m.k het volgende:
[..]
klinkt interessant wat kan je daar doen/zien ?
Een flinke beurt? Jij meldt je aan?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja, en jij een flinke beurt.
En nu weer [DEF]
Iemand nog getriggerd voor de wereldhavendagen?
3 stoten ben ik klaar..quote:Op woensdag 1 september 2010 22:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Een flinke beurt? Jij meldt je aan?
Oh wacht.... je zei een "flinke" beurt, niet één van 3 minuten
quote:Op woensdag 1 september 2010 22:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Houdt de haven van R'dam z'n jaarlijkse open dag, en traditie getrouw heeft de Marine dan een flinke vertegenwoordiging..
Vorig jaar lag de Hr Ms Johan de Witt, de walrus en nog een schip dr, met een mariniersdorp aan wal met displays en activiteiten voor kinderen.. Zal dit jaar hopelijk niet anders zijn..
Vrijdag, zaterdag en zondag meen ik.. De voorbereidingen zijn iig al aan de gang.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:07 schreef m.k het volgende:
[..]
klinkt leuk wanneer is het ? (link)?
3-5 okt zag ik op internet ergens, valt in een weekend, dus wie weet. Lijkt me wel mooi om die dingen eens van dicht bij te zienquote:Op woensdag 1 september 2010 22:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Houdt de haven van R'dam z'n jaarlijkse open dag, en traditie getrouw heeft de Marine dan een flinke vertegenwoordiging..
Vorig jaar lag de Hr Ms Johan de Witt, de walrus en nog een schip dr, met een mariniersdorp aan wal met displays en activiteiten voor kinderen.. Zal dit jaar hopelijk niet anders zijn..
Dank je, heb m'n best gedaan.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:08 schreef EllaN het volgende:
Sjonge.. Gezellige sfeer hier.
Ik heb net gesport en het ging gooeedd. Dus nu heb ik pijn, maar ik ben voldaan.
3-5 september!quote:Op woensdag 1 september 2010 22:10 schreef hcwp het volgende:
[..]
3-5 okt zag ik op internet ergens, valt in een weekend, dus wie weet. Lijkt me wel mooi om die dingen eens van dicht bij te zien
tsss lekker danquote:
Dat ja....quote:
vind je het niet leuk dan. of zie je die schepen het hele jaar door al ?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:19 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb m'n last vorig jaar al gedragen, nu is iemand anders aan de beurt..
Muah, ik niet constant maar ben er wel vaak opgeweest, en dan verliest het z'n charme als ie slechts in de haven ligt wanneer je op volle zee gevaren hebt. Ook al blijft ie machtig imposant als je dr naast staat op de werf..quote:Op woensdag 1 september 2010 22:20 schreef m.k het volgende:
[..]
vind je het niet leuk dan. of zie je die schepen het hele jaar door al ?
Je wil je nieuwe tuinslang zeker z.s.m. in mijn slokdarm douwen ofnie? ...quote:Op woensdag 1 september 2010 22:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Lotusss, nog ff lekker klef zijn, ok? Ik mis je!!!!!!
Haaai!quote:
Nee dankje, ik zie liever kleuren dan alleen grijs/wit tinten of groenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:58 schreef EllaN het volgende:
Ach dagen zijn overrated, gelijk naar de avond zeg ik.
Koop een lampquote:Op woensdag 1 september 2010 23:05 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Nee dankje, ik zie liever kleuren dan alleen grijs/wit tinten of groen
Ja, daar was ik ondertussen ook al wel achter ja...quote:Op woensdag 1 september 2010 21:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat is ook het beste... veel vragen aan mensen die er ook echt hebben gezeten. Niet aan de begeleiders oid. Die mensen geven je toch alleen maar het reclamepraatje
quote:
Van de site:quote:Op woensdag 1 september 2010 22:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
3-5 september!
http://www.wereldhavendagen.nl/
Is dit de moeite waard, Rave of heb je het met 10 minuten wel gezien allemaal?quote:De Koninklijke Marine is al sinds jaar en dag betrokken bij de Wereldhavendagen. Vele marineschepen hebben voorheen dit nautische evenement aangedaan en ook in 2010 zal de Marine weer vertegenwoordigd zijn. Het amfibische transportschip Hr.Ms. Johan de Witt, de mijnenjager Hr.Ms. Middelburg, een duikvaartuig en een sleepboot zijn opengesteld voor het publiek. Op de Parkkade, vlakbij de schepen, heeft het Korps Mariniers een bivak ingericht. Daar kunnen bezoekers zien hoe de zeesoldaten tijdens vredesoperaties, zoals in Afghanistan, hun werkzaamheden verrichten.
Morgen zal ik je mijn nieuwe technieken laten showen schat. Komt goedquote:Op woensdag 1 september 2010 22:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je wil je nieuwe tuinslang zeker z.s.m. in mijn slokdarm douwen ofnie? ...
Maar dat kan dan toch best wel ergens anders? Het is namelijk best jammer dat een DEF topic wordt vervuild door 2 burgers die verbaal alleen maar over elkaar heen zitten te kwijlen, al een aantal delen lang.quote:Op donderdag 2 september 2010 00:19 schreef Braamyo het volgende:
lotus erwin.... samen lekker klef blijven doen
is alleen maar leuk
Het is een slowchat, als je er aan irriteerd ga je dat maar lekker in een klaag forum doenquote:Op donderdag 2 september 2010 07:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch best wel ergens anders? Het is namelijk best jammer dat een DEF topic wordt vervuild door 2 burgers die verbaal alleen maar over elkaar heen zitten te kwijlen, al een aantal delen lang.
Tenzij de geluidsnormen weer eens zijn aangescherpt.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Bij ons is het altijd al kut geweest waardoor vrijwel niemand aan zijn of haar minimum vlieguren per jaar komt. Dit onder andere door gebrek aan reserve-onderdelen, personeel, geld etc. Dus om antwoord te geven op je vraag: Het kan bij ons niet kutter, dus we zullen er weinig van merken. Kut is het sowieso. Als het nog kutter zou worden, kunnen we beter ermee kappen. Wat dat betreft is het een uitkomst dat ISAF voor ons is afgelopen, zodat er wat meer resources vrij komen om de afbraak van de laatste jaren weer een beetje te verwerken.
joh, lees er toch gewoon over heen.... kan jou het schelenquote:Op donderdag 2 september 2010 07:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ben niet de enige die zich eraan stoort. Dat gezwijmel tussen die twee heeft toch niks met DEF te maken? Kunnen ze toch ook gewoon via de PM doen, of op MSN? Desnoods gaan ze in een hotel zitten en neuken ze elkaar het licht uit de ogen, lekker boeiend, maar waarom moeten wij opgezadeld worden met anti-peristaltische beweging opwekkende posts over en weer?
De geluidsnormen worden niet aangescherpt, er zijn echter meerdere problemen wat betreft geluid en Gilze Rijen. Ten eerste hadden de transportheli's nooit naar Gilze Rijen moeten gaan naar mijn mening. Toen er alleen Apaches vlogen, was er nog niet zo heel veel geluidsoverlast, maar als je vervolgens 17 Cougars en vooral 11 Chinooks stationeert (NH90's komen er ook nog bij), dan KUN je verwachten dat er HEEL VEEL meer geluid wordt geproduceerd. Het gebied rondom de vliegbasis is ook behoorlijk dichtgebouwd... Niet handig, sterker nog, het was de meest onlogische beslissing om Soesterberg dicht te gooien en alles op Gilze neer te gooien. Dit om meerdere redenen waar ik verder maar niet op in ga. Zaten we maar op Deelen...... Maar goed.quote:Op donderdag 2 september 2010 09:41 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tenzij de geluidsnormen weer eens zijn aangescherpt.
Nou, ik ben echt benieuwd hoor! Vond het zo vreemd dat er niets over werd gezegd...quote:Op donderdag 2 september 2010 10:41 schreef Druid het volgende:
Die bezuinigingen komen later in het traject wel langs, in het kader "voldongen feiten"![]()
EHV heeft de zelfde problemen. Ooit een NF-5 en F-16 basis. De baan is vervolgens verlegd om de klachten uit Eindhoven te verminderen. Slimme zet.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De geluidsnormen worden niet aangescherpt, er zijn echter meerdere problemen wat betreft geluid en Gilze Rijen. Ten eerste hadden de transportheli's nooit naar Gilze Rijen moeten gaan naar mijn mening. Toen er alleen Apaches vlogen, was er nog niet zo heel veel geluidsoverlast, maar als je vervolgens 17 Cougars en vooral 11 Chinooks stationeert (NH90's komen er ook nog bij), dan KUN je verwachten dat er HEEL VEEL meer geluid wordt geproduceerd. Het gebied rondom de vliegbasis is ook behoorlijk dichtgebouwd... Niet handig, sterker nog, het was de meest onlogische beslissing om Soesterberg dicht te gooien en alles op Gilze neer te gooien. Dit om meerdere redenen waar ik verder maar niet op in ga. Zaten we maar op Deelen...... Maar goed.
Een ander probleem is de 'vorm' van de geluidszonering. Deze is wettelijk vastgelegd. In bepaalde zones mag een x hoeveelheid geluid geproduceerd worden, en in deze zones vind je dan ook geen woonwijken bijvoorbeeld. Allemaal harstikke leuk en aardig, alleen is Gilze Rijen van oorsprong een straaljager-veld. Je raadt het al, de geluidszonering is gevormd naar de patronen die gevlogen worden door straaljagers. Helikopters vliegen veel kleinere, compactere circuits en zorgen dus ook voor een geluidsspreiding in gebieden waar de geluidszonering niet, of niet voldoende van toepassing is. Het resultaat is dat we vrij gemakkelijk teveel herrie maken in gebieden waar dat niet zou mogen.
Nu zou je zeggen: Maar dan maak je toch een nieuwe geluidszonering? Ja, maar dat kan niet meer, want al die gebieden waar wij veel overvliegen zijn al volgebouwd... We moeten het dus doen met wat we hebben, en dat is niet veel, en er wordt gruwelijk veel geklaagd. Overigens vindt letterlijk het meerendeel van de klachten plaats door toedoen van een aantal -op 1 hand te tellen- individuen die het schijnbaar als hun beroep beschouwen om te klagen over geluidsoverlast, of een of ander geautomatiseerd systeem hebben bedacht om honderden geluidsklachten per jaar door te bellen.
Mijn oplossing zou zijn: Iedereen bek houden, als je niet tegen het geluid kan moet je maar verhuizen, je bent zelf bij een vliegbasis gaan wonen. Laat ons gewoon ons werk doen. Mja... Dat is niet politiek correct genoeg, helaas.
In a nutshell zijn dit een beetje de geluidsproblemen rondom de vliegbasis.
De bezuinigingen mbt de nieuwe aanstellingen gelden dan ook voor de mensen die al een keuring hebben gehad.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:33 schreef Maitje het volgende:
G'day!![]()
Ik heb nog is even de dag van gister zitten evalueren. Meerendeel jongens (uiteraard) wat daar kwam, kwam bijna allemaal voor onderofficier infanterie.... Ik denk serieus wel een stuk of 60 tot 80 man. 1 van hen die vroeg hoe groot de kans was dat hij vanuit al deze jongens (en wie weet nog wel meer) verzekerd was van een baan als oof infanterie.
Het enige antwoord wat hij erop kreeg is dat al deze jongen wel zouden kunnen beginnen omdat ze te kort aan oof bij de infanterie hadden...![]()
Er waren ook dames die al verpleegkundige waren, wilde solliciteren voor AMV maar er was nergens nooit verteld dat ze 4 jaar chirurgische ervaring nodig hadden.. nu kregen ze dat gister vanuit het niets van een hoge pief te horen, dames helemaal van slag.
Serieus, het vage van alles is dat er gister geen woord gerept is over de bezuinigingen... niks nada! Vind ik toch zeer vreemd.
Maar goed...
Laat de anderen maar schieten. Dan mag je misschien nog even flink aan de bak.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:57 schreef Bouke-p het volgende:
ik zit nu op t isk, kmag cls'er spelen voor n kma klas... Ik hoop dat ik straks ook nog ff kan schieten.
Ik heb juist het idee dat toekomstige sollicitanten alleen de positieve dingen onthouden.quote:Het is btw niet vreemd dat er niks gezegd word over bezuinigingen, is alleen maar negatief en de def voorlichters "vergeten" negatieve dingen vaak.....
Muah, als je alle schepen wilt zien met het dorp kun je wel minstens een uur of twee uittrekken (wachtrijquote:Op donderdag 2 september 2010 00:03 schreef hcwp het volgende:
[..]
Van de site:
[..]
Is dit de moeite waard, Rave of heb je het met 10 minuten wel gezien allemaal?
En: Ohhh, ze zeiden 'zeesoldaten'!
Bij ons is het niet veel anders.. Amper een nagel om je reet mee te krabben en het liefstetrekken ze die er nog uit ook... Het voordeel is dat wij weinig luxe gewend zijn, dus halen we onze schouders op als er nog minder is.. Ben benieuwd hoe het met de paradepaardjes zal gaan nu niet alles naar hun standaard is...quote:Op donderdag 2 september 2010 09:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Bij ons is het altijd al kut geweest waardoor vrijwel niemand aan zijn of haar minimum vlieguren per jaar komt. Dit onder andere door gebrek aan reserve-onderdelen, personeel, geld etc. Dus om antwoord te geven op je vraag: Het kan bij ons niet kutter, dus we zullen er weinig van merken. Kut is het sowieso. Als het nog kutter zou worden, kunnen we beter ermee kappen. Wat dat betreft is het een uitkomst dat ISAF voor ons is afgelopen, zodat er wat meer resources vrij komen om de afbraak van de laatste jaren weer een beetje te verwerken.
Dat komt voornamelijk omdat defensie een budget heeft voor het trainen van oof's zolang opleiding centrum (of wie dat ook regelt) dat budget maar goed in de hand houd is er in principe niks aan de hand.quote:Op donderdag 2 september 2010 10:33 schreef Maitje het volgende:
G'day!![]()
Ik heb nog is even de dag van gister zitten evalueren. Meerendeel jongens (uiteraard) wat daar kwam, kwam bijna allemaal voor onderofficier infanterie.... Ik denk serieus wel een stuk of 60 tot 80 man. 1 van hen die vroeg hoe groot de kans was dat hij vanuit al deze jongens (en wie weet nog wel meer) verzekerd was van een baan als oof infanterie.
Het enige antwoord wat hij erop kreeg is dat al deze jongen wel zouden kunnen beginnen omdat ze te kort aan oof bij de infanterie hadden...![]()
Er waren ook dames die al verpleegkundige waren, wilde solliciteren voor AMV maar er was nergens nooit verteld dat ze 4 jaar chirurgische ervaring nodig hadden.. nu kregen ze dat gister vanuit het niets van een hoge pief te horen, dames helemaal van slag.
Serieus, het vage van alles is dat er gister geen woord gerept is over de bezuinigingen... niks nada! Vind ik toch zeer vreemd.
Maar goed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |