abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:55:16 #205
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_86415861
Ik ken de naam Jorja alleen uitgesproken als 'Georgia'.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_86415871
Haha ik dacht ook echt aan een de klemtoon op de eerste lettergreep. :D

En Claudia dat heb ik dus ook met die zuidelijke uitspraak. Om die reden vallen hier dus ook namen af die wij wel leuk vinden, maar die we even door de uitspraak-test halen en die er dan beroerd vanaf komen :P
Mn schoonmoeder kwam met de suggestie Veerle. Op zich een leuke naam ware het niet dat ze het eruit braakte als Veâgle ongeveer :') Sja... laat maar zitten :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86416022
Achja, er zijn ook mensen die vagína zeggen. :+

Veerle kan ik alleen maar héél bekakt uitspreken. (Ik moet ineens denken aan Eline Vere. Wat een mooie naam is dat toch.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86416352
Persoonlijk vind ik veel namen juist mooier als ze door Limburgers uitgesproken worden. Zeker Franse namen die in Limburg Frans blijven maar in de rest van het land worden verhollandst (gggilbert ipv zjielbèèr bijvoorbeeld. Ik zou de naam sowieso niet kiezen, maar hoor 'm veel liever in de laatste variant).
Ik woon in Utrecht, das vind ik echt dramauitspraak met veel namen (vooral eindigend op a).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_86416540
Oh Vanyel dat heb ik ook wel hoor, die oer-Hollandse uitspraak hoeft voor mij dan ook weer niet zo erg. Overigens is mn schoonmoeder van oorsprong Nijmeegse en wonen ze tegenwoordig in Brabant dus t valt mee met het zuidelijke maar toch, ik weet niet, met bepaalde namen heeft het echt een "oh... zeggen jullie dat zo..." -O- gevoel.

@Claudia, ik wilde heel lang Eline voor een meisje, ik vond Eline Vere zo mooi, maar B. vind het niets, dan houdt het op haha. Gelukkig maar dat ie Amélie uiteindelijk wel mooi vond.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86416687
Wij willen terug naar de tijdloze, Hollandse naam. Ik ben bang dat je met zo'n modenaam (serre, jente, jurre, hidde etc.) over 3 jaar uitgekeken bent. Of dat je 3 kindjes met dezelfde naam in de klas hebt.
pi_86417027
Ja, daar hadden we het pas ook over, het tijdloze karakter van een naam. Mijn naam is zo'n typische jaren '80-naam; er worden vrijwel geen Claudia's meer geboren (goddank).

Uiteindelijk is het toch vrij lastig om aan de mode te ontspannen, heb ik ontdekt. Juist de simpele namen beginnen namelijk ook weer in zwang te komen. Maar goed, dat vind ik zelf niet zo erg zolang ik zie dat de naam vroeger ook wel gebruikt werd.
pi_86417146
De tweede naam van Isabeau is Karin. Da's ook zo'n jaren 70/80 naam. Was in 2009 minder vaak aan een meisje gegeven dan Isabeau.

Ik vind Claudia eigenlijk wel mooi! O+
pi_86417332
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, daar hadden we het pas ook over, het tijdloze karakter van een naam. Mijn naam is zo'n typische jaren '80-naam; er worden vrijwel geen Claudia's meer geboren (goddank).
Daar ben ik ook een product van; Arjen. Ik had er altijd wel 2 in de klas. Arjen is iets van tussen pakweg '78 en '86.

quote:
Uiteindelijk is het toch vrij lastig om aan de mode te ontspannen, heb ik ontdekt. Juist de simpele namen beginnen namelijk ook weer in zwang te komen. Maar goed, dat vind ik zelf niet zo erg zolang ik zie dat de naam vroeger ook wel gebruikt werd.
Persoonlijk laat ik me graag inspireren door namen van boeiende personages in boeken, films en muziek. Mick Jagger zingt dan bijvoorbeeld over Angie, maar dat is dus géén kanshebber. Om sommige personages hangt veel romantiek en inspiratie, dat geeft een naam heel veel extra dimensie.
pi_86417668
Lief van je, Sorbo! Ik kan zelf wel leven met mijn naam, hoor, maar ik zou mijn dochter nooit zo noemen.

Dat vernoemen heb ik snel uit mijn hoofd gezet. Ik vind Olga een leuke naam sinds ik Turks Fruit heb gelezen, maar het personage is niet alleen maar leuk. En ik weet niet, het vernoemen geeft een lading aan een naam waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Wij hebben dus puur gekozen voor de klank (en zoiets als een algemene associatie).

Ik zei pas tegen mijn vriend in de auto: "...blabla... en dan kun jij onze dochter straks vertellen dat ze is vernoemd naar <insert legendarisch figuur>". Daar werd hij warempel boos om. "Ze is daar niet naar vernoemd en ik ga niet liegen." :( Oké dan, rustig maar. 8-)
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:54:09 #215
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_86417926
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
Achja, er zijn ook mensen die vagína zeggen. :+

Veerle kan ik alleen maar héél bekakt uitspreken. (Ik moet ineens denken aan Eline Vere. Wat een mooie naam is dat toch.)
:D :D
De verloskundige die ik had bij de bevalling zei ook steeds vagína. Er was iets niet helemaal goed met mijn vagínawand...

(En mijn naam lijkt op Eline Vere. Mijn (meisjes-)achternaam is anders, maar begint ook met de V en heeft 2 lettergrepen en de klemtoon ligt gelijk. O en de voornaam is dus hetzelfde.)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_86417998
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vernoemen heb ik snel uit mijn hoofd gezet. Ik vind Olga een leuke naam sinds ik Turks Fruit heb gelezen, maar het personage is niet alleen maar leuk. En ik weet niet, het vernoemen geeft een lading aan een naam waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Wij hebben dus puur gekozen voor de klank (en zoiets als een algemene associatie).

Ik zei pas tegen mijn vriend in de auto: "...blabla... en dan kun jij onze dochter straks vertellen dat ze is vernoemd naar <insert legendarisch figuur>". Daar werd hij warempel boos om. "Ze is daar niet naar vernoemd en ik ga niet liegen." :( Oké dan, rustig maar. 8-)
:D
Wij hebben het uiteindelijk wel gedaan, maar dan genuanceerd als volgt: wij hebben onze dochter een naam gegeven die ik kende uit een serie, van een personage dat ik altijd heel leuk vond, maar we hebben de naam uiteindelijk gekozen omdat we 'm mooi vonden, en dus niet vernoemd naar het personage.
Maar eerlijk is eerlijk, ik was waarschijnlijk nooit op de naam gekomen als ik vroeger geen Buffy had gekeken :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_86418298
Oh, als ik er toevallig tegenaan zou lopen zou ik dat waarschijnlijk ook zo doen, innepin.

Ik heb jarenlang een zwak gehad voor Spike. :@ Euh, niet de naam, hè?
pi_86418725
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:56 schreef innepin het volgende:

[..]

:D
Wij hebben het uiteindelijk wel gedaan, maar dan genuanceerd als volgt: wij hebben onze dochter een naam gegeven die ik kende uit een serie, van een personage dat ik altijd heel leuk vond, maar we hebben de naam uiteindelijk gekozen omdat we 'm mooi vonden, en dus niet vernoemd naar het personage.
Maar eerlijk is eerlijk, ik was waarschijnlijk nooit op de naam gekomen als ik vroeger geen Buffy had gekeken :')
Hihi, ik durf het dan bijna niet te zeggen en het is ook erg offtopic, maar ik keek nooit Buffy omdat ik me zo ergerde aan de actrice die Willow speelt. En ook aan Sarah Michelle Gellar btw hoor :r

Mijn naam is ook wel jaren '80. Ik hoor hem nu gelukkig nooit meer ^O^

En spike? Ik denk dan aan dat knulletje van Di-rect, maar als ik google dan kom ik op een of andere vampier :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86418814
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, als ik er toevallig tegenaan zou lopen zou ik dat waarschijnlijk ook zo doen, innepin.

:D Ik ook :') :@

@Vlindur, mij kwets je er niet mee hoor :P
Ik keek het dus wel altijd vroeger, en ik heb juist daarom heel erg getwijfeld of we wel voor deze naam moesten gaan. Maar ik ben wel blij dat we 't gewoon gedaan hebben O+
pi_86419477
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Claudia_x het volgende:

spike is toch ook gaaf
zowel als hond als als buffy's sidekick *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_86420522
Oh ja Spike O+ Ik was echt Buffy-addict! (daar dacht ik gisteren nog aan en dat was naar aanleiding van jouw Willow Innepin! :D
pi_86420555
Weet je wat pas irritant is...artsen die t over de nuirologie hebben. Nou is dat griekstechnisch wel correct, maar ik had ooit een introdag in t ziekenhuis waar ik ging werken. En heb echt de halve presentatie (want de nuirologie was het stokpaardje van het ziekenhuis) lopen ergeren aan de manier waarop ie t uitsprak (was directeur ofzo van het ziekenhuis) :')

Oh en Ronja vind ik een rare naam..maar das meer om mijn eigen naam: Sonja met een spraakgebrek (zo komt dat dus op mij over :'))
(voor het ontopic)

Oh en Veerle, vind ik zo'n leuke naam. Dat was de 2e naam van Floris geweest als ie een meisje was :)
En nu moet ik na gaan denken over een 2e jongensnaam voor ooit..gaan we denk ik nooit uitkomen :')
pi_86420918
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:20 schreef Chooselife het volgende:
Wij willen terug naar de tijdloze, Hollandse naam. Ik ben bang dat je met zo'n modenaam (serre, jente, jurre, hidde etc.) over 3 jaar uitgekeken bent. Of dat je 3 kindjes met dezelfde naam in de klas hebt.
Dat dachten mijn buren ook door hun dochter Fien te noemen.
Bleek dat er op zwemles wel 4 Fienen zaten :+

Voor Lis had ik eerst heel lang Liz in mijn hoofd maar mijn vriend wilde dat niet omdat hem dat te veel aan Elizabeth Taylor deed denken. Uiteindelijk is hij gezwicht maar dan moest het wel met een S.
En dat vind ik zelf eigenlijk ook veel leuker.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_86420979
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:15 schreef snoopy het volgende:

[..]

Dat dachten mijn buren ook door hun dochter Fien te noemen.
Bleek dat er op zwemles wel 4 Fienen zaten :+

Voor Lis had ik eerst heel lang Liz in mijn hoofd maar mijn vriend wilde dat niet omdat hem dat te veel aan Elizabeth Taylor deed denken. Uiteindelijk is hij gezwicht maar dan moest het wel met een S.
En dat vind ik zelf eigenlijk ook veel leuker.
Fien is een "extreem gelovig" in het Fries. _O-
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:19:12 #225
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86421056
Geen idee waar de naam Jorja vandaan komt maar 't klinkt nogal Joegoslavisch.
In 't rijtje van Jelena past 'ie wel goed, erg apart.

Ik hou denk ik wel van 'kak' namen.
Maar Veerle vind ik niet zo.

& ik kwam erachter dat de dochters van Robbert ten Brink allemaal een leuke naam hebben.
Alleen 'Suus' vind ik mwauh maar de rest is echt tof.
pi_86421131
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Geen idee waar de naam Jorja vandaan komt maar 't klinkt nogal Joegoslavisch.

Zijn het geen twee vernoemingen aan elkaar geplakt? Van opa Joris en opa Jan?
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:22:43 #227
298315 SacreCoeur
pi_86421179
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Zo zomaar kunnen, ik ken iemand waarvan 't kindje Jaron heet omdat mama's naam met Ja begint & papa's naam Ron is :')
pi_86421209
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zo zomaar kunnen, ik ken iemand waarvan 't kindje Jaron heet omdat mama's naam met Ja begint & papa's naam Ron is :')
Daar ben ik niet zo van. Zeg maar. Leidt vaak tot afgrijselijke verzinsels. -O-
pi_86421366
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Fien is een "extreem gelovig" in het Fries. _O-
Ja, vreselijk he, moet altijd zo vreselijk gniffelen als iemand komt melden dat er een Fien is geboren _O-

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ken een Joanita :')
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:30:51 #230
298315 SacreCoeur
pi_86421443
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:28 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zie: een oude dikke vrouw uit Kaapverdië, die nu oma is & 2 van haar kleinkinderen wonen bij haar in huis.

Ik zie altijd van dat soort vage dingen bij namen hoor :')
pi_86421515
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Bij mijn weten is de user hier die haar dochter Jorja genoemd heeft op het idee gekomen dankzij de CSI-speelster Jorja Fox:

Alleen op zn engels spreek je Jorja dus uit als Georgia, creatieve spelling dus. De user en haar man hebben gekozen voor een NLse uitspraak.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:37:43 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86421709
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:28 schreef Vlindur het volgende:

Ja, vreselijk he, moet altijd zo vreselijk gniffelen als iemand komt melden dat er een Fien is geboren _O-
ik ook. althans, het zou kunnen dat je eigenlijk Juanita schrijft, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. maar dat is toch wel een echte naam?
in de haak.
pi_86422681
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:37 schreef trui het volgende:

[..]

ik ook. althans, het zou kunnen dat je eigenlijk Juanita schrijft, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. maar dat is toch wel een echte naam?
Nee, zo heet ze echt. :Y gwantia is wel een echte naam, (juanita) maar dit is echt jó anita
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik zie: een oude dikke vrouw uit Kaapverdië, die nu oma is & 2 van haar kleinkinderen wonen bij haar in huis.

Ik zie altijd van dat soort vage dingen bij namen hoor :')
Vrouw, stevig, geblondeerd haar en runde een kroeg in een dorp in Friesland :Y En ze is heel aardig :Y
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:03:57 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86422738
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:02 schreef Vlindur het volgende:

Nee, zo heet ze echt. :Y gwantia is wel een echte naam, (juanita) maar dit is echt jó anita
ik had 't over de 'mijne'. :) die is ook lang & blond en aardig trouwens, maar niet stevig.
in de haak.
pi_86423201
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:03 schreef trui het volgende:

[..]

ik had 't over de 'mijne'. :) die is ook lang & blond en aardig trouwens, maar niet stevig.
Oh sorry!
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:06:03 #236
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86425349
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:02 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[..]

Vrouw, stevig, geblondeerd haar en runde een kroeg in een dorp in Friesland :Y En ze is heel aardig :Y
Ja! die ken ik ook. :+

En ik ken een jongen die Joan heet. :') Ben ik de enige die dan

Hieraan moet denken?
De naam spreek je dus uit als Johan maar dan zonder h.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86429229
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:17 schreef Vlindur het volgende:
Hihi, ik durf het dan bijna niet te zeggen en het is ook erg offtopic, maar ik keek nooit Buffy omdat ik me zo ergerde aan de actrice die Willow speelt. En ook aan Sarah Michelle Gellar btw hoor :r
:o
Waarom dan?
Ik probeer heel hard een ontopic reactie hieraan vast te plakken maar het lukt nog niet helemaal.
Of telt het ook als ik zeg dat we onze dochter zéker geen Willow of Buffy gaan noemen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:36:51 #238
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86431807
Bij Joan moet ik toch echt aan

denken....

Verder geen Buffy gezien. Ooit. Dus wist ik veel dat Willow daar vandaan kwam, ik ken dan alleen weer:

Maar daar zou ik geen dochter naar vernoemen, geloof ik... :)

En voor de namen, ja, Claudia, ik vind volgens mij alles wel aardig. Niet echt een duidelijke smaak. Zat vandaag opeens te denken dat ik Beisan wel een mooie naam vind, maar niet heul geweldig ofzo, (betekenis enzo dan weer wel), maar ik heb met geen enkele naam nou echt dat 'dat past bij mij/de ongeboren vrucht/ons/whatever'. Maar dat wil ik dus nu wel... De 'dit is HET' naam.

Namen die ik wel aardig vind, maar het niet worden:

Tasneem
Lina/Lana/Lena
Mays
May
Razan/Rayan
Reyhan
Ines
Ilham
Hanna/Hana
Mona/Muna
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:16:52 #239
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_86433459
Ik vind dat echt apart Basboussa, dat je de naam van je dochter niet de allermooiste vind. Maar toen las ik van de betekenis en daar had ik dan niet aan gedacht. Ik hoop dat het je lukt deze keer te vinden wat je echt heel mooi vind. (Ik vind het wel mooi trouwens, Beisan)
En Lena. Ik had er 2 van in huis vandaag! <3
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:22:35 #240
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86433709
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:16 schreef Lishe het volgende:
Ik vind dat echt apart Basboussa, dat je de naam van je dochter niet de allermooiste vind. Maar toen las ik van de betekenis en daar had ik dan niet aan gedacht. Ik hoop dat het je lukt deze keer te vinden wat je echt heel mooi vind. (Ik vind het wel mooi trouwens, Beisan)
En Lena. Ik had er 2 van in huis vandaag! <3
Ik heb onlangs 2 Beisans in huis gehad, maar Beisan 1 (19 en een echte postpuber die eigenlijk heel druk bezig is met futiele zaken) wist niet eens wat Beisan betekende.... Dat vind ik dan zo jammer, dat je je kind een naam geeft die zoveel betekent, en kind wist niet eens dat het een bestaande plaats was.... :)

Nee, maar ik heb dan ook niet een 'aller, aller, allermooiste naam', net zomin dat ik een favoriet eten heb, of een boek waar ik helemaal van in de gloria ben. Heb dat gewoon niet zo, geloof ik...

Kan ook heel slecht kiezen enzo. Gewoon geen uitgesproken smaak... :) Maar deze keer wil ik gewoon een naam waar ik helemaal O+ van word!
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:26:22 #241
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86433877
Wat betekent Beisan?
Ik vind het echt een mooie naam, en ook niet heel erg duidelijk te plaatsen qua culturele achtergrond zo op t eerste gehoor. Kan evengoed oosters zijn als islamitisch.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_86434173
Ik snap je 'geen favoriet hebben' wel hoor Basboussa. Bij mij is het alleen een gevolg van een iets te uitgesproken smaak waardoor ik dus (tot dusver) geen enkele naam kan vinden die ik goed genoeg vind om mijn eigen dochter te geven (én die mijn partner ok vindt, zij is net zo lastig als ik...).
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:35:16 #243
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86434298
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:26 schreef oh-oh het volgende:
Wat betekent Beisan?
Ik vind het echt een mooie naam, en ook niet heel erg duidelijk te plaatsen qua culturele achtergrond zo op t eerste gehoor. Kan evengoed oosters zijn als islamitisch.
Beisan is de Arabische naam van een stad in Israel/Palestina, ook wel Beit She'an of Bet She'an genoemd. Betekent (in het Engels, want kan het niet goed in het Nederlands vertalen) House of Tranquility (tranquiliteit is dat een woord? Vredig? rust_. Lange historie, gemengde bevolking, joods/christelijk/islamitisch.

Het is onder Palestijnen erg normaal om dochters te vernoemen naar plaatsen in het 'thuisland', niet alleen omdat ze daardoor het land 'claimen', maar ook om iets van de achtergrond mee te geven. Iets van 'daar kom je vandaan, dat is je achtergrond' (Net als onder de Afro-Amerikaanse gemeenschap hier (zogenaamd) etnische namen als Ashanti, Kenya etc. ook populair zijn om zelfde redenen). Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat Beisan zich bewust is van het feit dat ook haar geschiedenis 'gemengd' is, haar achtergrond is divers, net als die van de stad Beisan. En als allerlaatste heb ik toch een beetje als (ijdele) hoop dat zij, maar ook haar generatie, bij kunnen dragen aan wat peace and tranquility in de regio.

Ja, ja, wishful thinking..
pi_86434378
Maar goeie argumentatie!
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:42:46 #245
176471 oh-oh
pi_86434624
Nou, dat vind ik een mooie betekenis voor een naam hoor.
En de naam heeft een hele fijne lieve klank ook.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:45:53 #246
298315 SacreCoeur
pi_86444057
Beisan & Dehli O+
  woensdag 15 september 2010 @ 09:38:30 #247
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86451705
Basboussa daarom heb ik (hebben wij) dit keer nog meer naar de betekenis van de naam gekeken. Ik vond veel namen mooi maar de betekenis gaf de doorslag voor Ylana.
Ylana betekend zon of zonneschijn en de hele zwangerschap was zo donker dat de 'uitkomst' wel zonnig mocht zijn.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86462862
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:06 schreef debuurvrouw het volgende:

En ik ken een jongen die Joan heet. :') Ben ik de enige die dan
[ afbeelding ]
Hieraan moet denken?
De naam spreek je dus uit als Johan maar dan zonder h.
Joan de Wijkerslooth is een vrij bekende Nederlandse jurist én een man. Joan is een afkorting van Joannes, vroeger een redelijk populair alternatief voor Johannes.
  woensdag 15 september 2010 @ 15:33:34 #249
176471 oh-oh
pi_86463034
Ik ken een gezin waarvan de opa Johan heet.
En die heeft kleinkinderen die Joan ( meisje ), Johannes, Jo-anne, Joan ( jongen ), Joni en Jowan heten.
Van 3 kinderen. ( en dan ook nog een boel met andere namen maar wel per gezin 2 die naar de opa genoemd zijn, en geen een die precies dezelfde naam als de opa heeft )...
Edit, ik bedenk net dat dr ook nog een Hannah bij is, die zal ook wel vernoemd zijn, dus die hebben er thuis dan 3 :D
( Groucho Marx )
pi_86468327
Moet wel een heeeeele leuke man zijn dan.
pi_86470850
Meidennaam stond nog van de eerste keer.

Jongensnaam had ik een naam, Mees maar daar was de mr. het niet mee eens.
Hebben nu een andere jongensnaam die we erg mooi vinden maar ben benieuwd of jullie nog andere ideen hebben bij Tijn
pi_86475395
quote:
Op woensdag 15 september 2010 18:01 schreef Vanyel het volgende:
Moet wel een heeeeele leuke man zijn dan.
Of een hele dominante
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 15 september 2010 @ 21:31:11 #253
176471 oh-oh
pi_86476718
Tis een Molukse familie en tis een vorm van respect...
( Groucho Marx )
  donderdag 16 september 2010 @ 10:24:11 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86489699
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een gezin waarvan de opa Johan heet.
En die heeft kleinkinderen die Joan ( meisje ), Johannes, Jo-anne, Joan ( jongen ), Joni en Jowan heten.
Van 3 kinderen. ( en dan ook nog een boel met andere namen maar wel per gezin 2 die naar de opa genoemd zijn, en geen een die precies dezelfde naam als de opa heeft )...
Edit, ik bedenk net dat dr ook nog een Hannah bij is, die zal ook wel vernoemd zijn, dus die hebben er thuis dan 3 :D
:D bizar!
in de haak.
  donderdag 16 september 2010 @ 10:25:40 #255
176471 oh-oh
pi_86489754
Mijn nichtje is gisteren bevallen van Lily Louise, wat een onwijs gave namen vind ik dat O+
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 september 2010 @ 10:26:22 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86489769
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nichtje is gisteren bevallen van Lily Louise, wat een onwijs gave namen vind ik dat O+
Toevallig gisteren nog bedacht dat ik Lily echt mooi vind :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 16 september 2010 @ 10:26:46 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86489788
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:25 schreef oh-oh het volgende:
mooi!
in de haak.
  donderdag 16 september 2010 @ 10:30:01 #258
176471 oh-oh
pi_86489877
Ja ik ben echt verliefd op die namen, supermooi vind ik het.
Haar oudste dochter heet I sis en vorig jaar is haar tweede dochter L ois bij de geboorte overleden, en ik vind dat ook heel mooi gevonden, dat Louise er bij O+
En alledrie de namen samen vind ik ook echt prachtig.
( Groucho Marx )
  donderdag 16 september 2010 @ 10:51:17 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86490591
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:31 schreef oh-oh het volgende:
Tis een Molukse familie en tis een vorm van respect...
Ja, maar hadden ze dan geen andere opa's en oma's om respect aan te betuigen?

Als 2de en/of 3de naam kan ik me best voorstellen dat er vernoemd wordt, uit respect of uit traditie, maar alle kleinkinderen een roepnaam geven die een directe verwijzing is naar dezelfde opa vind ik een beetje ver gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 september 2010 @ 11:04:04 #260
176471 oh-oh
pi_86491010
quote:
Op donderdag 16 september 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar hadden ze dan geen andere opa's en oma's om respect aan te betuigen?

Als 2de en/of 3de naam kan ik me best voorstellen dat er vernoemd wordt, uit respect of uit traditie, maar alle kleinkinderen een roepnaam geven die een directe verwijzing is naar dezelfde opa vind ik een beetje ver gaan.
Ik ken een paar families waar ze dat gedaan hebben, en cultureel gezien is die opa dan natuurlijk de stamhouder van de familie, ach, ze doen maar.
( Groucho Marx )
pi_86616529
Ik heb met mijn vriend serieus namen bedacht. Of nja bedacht, meer mijn mening goed duidelijk gemaakt O-) Hij kwam voor jongens namelijk met namen als Brian en Jason en laat dat nou niet mijn smaak zijn. Ik vind jongensnamen ook erg lastig om te bedenken.

Iemand leuke ideetjes? Internationaal, maar niet niet ghetto of bovenstaand catagorie. Ik vind Ethan bijvoorbeeld wel iets hebben, maar ben ook dol op namen als Elijah en Isaiah.

Niet dat het al zover is, maar ik vind het erg leuk om alvast 'iets' te hebben
  maandag 20 september 2010 @ 09:37:57 #262
176471 oh-oh
pi_86627561
Ik hoor net van mn tante dat een kennis van ons een dochter Feija heeft gekregen, en haar schoonzusje in dezelfde week bevallen is van dochter Feel.
En dat spreek je gewoon uit als Veel met een F.
Meisjes zijn dus nichtjes van elkaar.
En gisteren bij So you think you can dance deed er een Enora mee.
Ik vond het wel erg als Een Oor klinken :P
( Groucho Marx )
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 09:47:59 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86627788
Ok, ik was was aan het vouwen gisteren, dus dan is het kijken van Toddlers & Tiara's wel toegestaan he :P

Daar huppelde een Sterling rond...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 10:09:06 #264
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_86628231
Feel? Dat lijkt me toch te veel op Fail, niet iets wat ik in dit digitale tijdperk zou kiezen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 september 2010 @ 10:11:21 #265
176471 oh-oh
pi_86628283
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:09 schreef Rewimo het volgende:
Feel? Dat lijkt me toch te veel op Fail, niet iets wat ik in dit digitale tijdperk zou kiezen...
Ja, ik heb ook zelden zo iets vreemds gehoord...
( Groucho Marx )
pi_86628401
Nee zowel Feel als Sterling vind ik nou niet echt goed bedacht als naam :')
Ik zag gister ook SYTYCD met Enora en moest ook denken aan een vrouwelijke een oor idd!
  maandag 20 september 2010 @ 10:21:58 #267
176471 oh-oh
pi_86628518
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:16 schreef Zuster87 het volgende:
Nee zowel Feel als Sterling vind ik nou niet echt goed bedacht als naam :')
Ik zag gister ook SYTYCD met Enora en moest ook denken aan een vrouwelijke een oor idd!
Ja en die gast zei nog "wat een mooie naam " en ik dacht echt wtf :?
( Groucho Marx )
  maandag 20 september 2010 @ 10:27:11 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_86628620
Sterling past wel heel goed bij Zilver.
Bij Feel moeten ze de l weglaten. ;)
  Licht Ontvlambaar maandag 20 september 2010 @ 10:32:24 #269
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86628722
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:27 schreef cattie het volgende:
Ja, maar ze hadden haar zusje Paris genoemd in plaats van Silver -O-
pi_86628737
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:27 schreef cattie het volgende:
Van Fee zou ik ook niet onverdeeld gelukkig worden.
  maandag 20 september 2010 @ 10:37:29 #271
298315 SacreCoeur
pi_86628852
Fee is leuk qua uitspraak maar 't staat niet zo.
Zou ik eerder voor Fae gaan.

Laatst bij 'help mijn man is klusser' een kindje genaamd, Nymphia. :'(
  maandag 20 september 2010 @ 10:38:27 #272
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86628878
Fae? dat vind ik nou ver gezocht.
in de haak.
  maandag 20 september 2010 @ 10:39:19 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86628902
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:37 schreef SacreCoeur het volgende:
Laatst bij 'help mijn man is klusser' een kindje genaamd, Nymphia. :'(
tsja, dan zou ik ook spijt krijgen van 't 'geklus' van manlief. ;)
in de haak.
  maandag 20 september 2010 @ 10:39:54 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_86628918
quote:
Op maandag 20 september 2010 10:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Van Fee zou ik ook niet onverdeeld gelukkig worden.
Wij wel.
Fae vind ik nodeloos moeilijk doen.
  maandag 20 september 2010 @ 10:40:32 #275
298315 SacreCoeur
pi_86628937
Ik ken iemand die zo heet.
Vind 't wel mooi, is gewoon de buitenlandse variant.
Eigenlijk heet ze Faeline.
  maandag 20 september 2010 @ 10:42:51 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86628994
ik vind 't echt lelijk, sorry. feline is toch ook een (internationaal bekende) naam, waarom die a ertussen proppen. al vind ik feline trouwens ook niks, want 't is ook de latijnse aanduiding voor katten, dacht ik.
in de haak.
  maandag 20 september 2010 @ 10:45:09 #277
298315 SacreCoeur
pi_86629049
Ik heb echt geen idee :P
Zou 'm zelf niet kiezen, maar ik vind 't niet lelijk.

De Isabelle, Isabel & Isabella's zijn de laatste tijd niet aan te slepen :D
  maandag 20 september 2010 @ 10:46:28 #278
176471 oh-oh
pi_86629069
Ja ik vind t ook te kattig.
Feline. Maar Fee vind ik persoonlijk ook te popperig hoor.
Je zal maar een volwassen vrouw zijn en wat aan de zware kant en dan Fee heten, kweenie...
( Groucho Marx )
pi_86630376
Ik vind Fee/Fae/Faye/Fay ook niet mooi. Maar ik hou gewoon niet zo van éénlettergrepige namen denk ik. Hoewel ik dat niet altijd opgaat trouwens.
  maandag 20 september 2010 @ 11:50:19 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_86630900
Nog meer mensen die willen zeggen dat ze de naam van mijn dochter niets vinden?
  maandag 20 september 2010 @ 12:00:24 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86631239
haha cattie, ik vind 'm lief hoor! O+
in de haak.
  maandag 20 september 2010 @ 12:03:37 #282
298315 SacreCoeur
pi_86631360
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:50 schreef cattie het volgende:
Nou ja dat kan toch?
Laatst dacht iemand hier dat Isa een jongensnaam was :')

Ik vind wel meer niet mooi, ook hoe kindjes hier heten.
En als dat ter sprake komt zeg ik mijn mening, 't is niet bewust iemand afvallen ofzo.
pi_86631381
Ik vind het ook een mooie naam! O+
  maandag 20 september 2010 @ 12:04:58 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86631406
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nou ja dat kan toch?
Laatst dacht iemand hier dat Isa een jongensnaam was :')

Ik vind wel meer niet mooi, ook hoe kindjes hier heten.
En als dat ter sprake komt zeg ik mijn mening, 't is niet bewust iemand afvallen ofzo.
Isa kan ook als jongensnaam hoor, het is de arabische versie van jezus.
in de haak.
  maandag 20 september 2010 @ 12:07:21 #285
298315 SacreCoeur
pi_86631496
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:04 schreef trui het volgende:

[..]

Isa kan ook als jongensnaam hoor, het is de arabische versie van jezus.
Ja dat las ik later ook.
  maandag 20 september 2010 @ 12:07:37 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86631508
nou, vanwaar dan je :') ?
in de haak.
pi_86631552
quote:
Op maandag 20 september 2010 11:50 schreef cattie het volgende:
:@
pi_86631571
Als we dan toch bezig zijn, wat vinden jullie eigenlijk van Lente?

Ik kan het hebben. ;)
  maandag 20 september 2010 @ 12:11:02 #289
258612 nytar
boys boys boys
pi_86631626
Lente is O+
Nu ben ik ook benieuwd...wat vinden jullie van Jonas?
pi_86631639
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:11 schreef nytar het volgende:
Lente is O+
Nu ben ik ook benieuwd...wat vinden jullie van Jonas?
Fieuw!

Jonas vind ik ook mooi. Stond ook op mijn lijstje voor een jongetje. Nils vindt het te bijbels klinken.
  maandag 20 september 2010 @ 12:13:07 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86631676
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:09 schreef Ssserpente het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, wat vinden jullie eigenlijk van Lente?

Ik kan het hebben. ;)
ik vind 't iets te hippie. maar de klank vind ik wel mooi. ik zou 't alleen echt niet als naam geven als het betreffende kind niet in de lente geboren is (of desnoods verwekt :+ ).
in de haak.
pi_86631712
Ik vind Fee/Fay heel lief klinken O+ Ik zou alleen zelf mn dochter niet zo noemen, maar het is geen naam waarbij ik denk (of zeg) zooo dat doe je toch niet!
  maandag 20 september 2010 @ 12:14:32 #293
176471 oh-oh
pi_86631717
Lente vind ik wel ok, als t een lentekindje is dan :P
Ik ken ook een April en een August ( beiden Engelse kinderen ) en dat vind ik ook leuke namen.
Jonas vind ik heeeeeeel leuk O+
( Groucho Marx )
pi_86631728
Lente is ook niet mijn naam nee :N Jonas vind ik wel mooi :Y

En nee, ik ga lekker niet vragen wat jullie van Rienk vinden :6 ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 12:15:34 #295
13151 crew  Rewimo
pi_86631750
Ik vind Lent(h)e en Fee allebei leuk, maar ik zou ze zelf niet kiezen.

Jonas is ook leuk, hoor je hier in DLD geregeld.

Weet je wat het is met namen? Mensen hier geven hun kind een naam, en of je die nu leuk vindt of niet, je went eraan en je ziet dat de naam bij het kind past. En dan wordt het een "gewone" naam (als in: eentje waar je aan gewend bent om die geregeld tegen te komen) :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_86631777
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:13 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind 't iets te hippie. maar de klank vind ik wel mooi. ik zou 't alleen echt niet als naam geven als het betreffende kind niet in de lente geboren is (of desnoods verwekt :+ ).
Juist om dat hippie heb ik heel erg getwijfeld. In vind het in de catergorie Bloem en Vlinder vallen en dat vind ik helemaal niets. Maar Lente had ik al jaren in mn hoofd voor een toekomstig meisje. En wilde er ook niet vanaf stappen omdat het nu opeens een 'trendnaam' is.

Jammer idd dat ze niet in de Lente is geboren. Maar hoe ouder je wordt, hoe minder je geassocieerd wordt met je geboortedatum.
  maandag 20 september 2010 @ 12:17:51 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86631804
ik ken 2 zusjes: bloem & lente. mij iets te gortig inderdaad. maar ze zijn wel heel lief & leuk hoor, dan went het snel. :)
in de haak.
pi_86631806
Lente vind ik ook leuk! O+
Jonas is mij iets te veel verbonden met bijbels en walvissenbinnensten enzo. Maar qua klank wél een leuke naam.
  maandag 20 september 2010 @ 12:18:21 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86631821
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:15 schreef Rewimo het volgende:
Weet je wat het is met namen? Mensen hier geven hun kind een naam, en of je die nu leuk vindt of niet, je went eraan en je ziet dat de naam bij het kind past. En dan wordt het een "gewone" naam (als in: eentje waar je aan gewend bent om die geregeld tegen te komen) :)
joh! :+
in de haak.
pi_86631838
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:17 schreef innepin het volgende:
Lente vind ik ook leuk! O+
Jonas is mij iets te veel verbonden met bijbels en walvissenbinnensten enzo. Maar qua klank wél een leuke naam.
Haha, ik denk bij Jonas ook aan een walvis. :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 september 2010 @ 12:19:23 #301
13151 crew  Rewimo
pi_86631849
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:18 schreef trui het volgende:
joh! :+
Jouw Willem is daar ook een mooi voorbeeld van ;)

Kindernamen deel 78
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')