Of een hele dominantequote:Op woensdag 15 september 2010 18:01 schreef Vanyel het volgende:
Moet wel een heeeeele leuke man zijn dan.
quote:Op woensdag 15 september 2010 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een gezin waarvan de opa Johan heet.
En die heeft kleinkinderen die Joan ( meisje ), Johannes, Jo-anne, Joan ( jongen ), Joni en Jowan heten.
Van 3 kinderen. ( en dan ook nog een boel met andere namen maar wel per gezin 2 die naar de opa genoemd zijn, en geen een die precies dezelfde naam als de opa heeft )...
Edit, ik bedenk net dat dr ook nog een Hannah bij is, die zal ook wel vernoemd zijn, dus die hebben er thuis dan 3![]()
Toevallig gisteren nog bedacht dat ik Lily echt mooi vindquote:Op donderdag 16 september 2010 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nichtje is gisteren bevallen van Lily Louise, wat een onwijs gave namen vind ik dat
mooi!quote:Op donderdag 16 september 2010 10:25 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nichtje is gisteren bevallen van Lily Louise, wat een onwijs gave namen vind ik dat
Ja, maar hadden ze dan geen andere opa's en oma's om respect aan te betuigen?quote:Op woensdag 15 september 2010 21:31 schreef oh-oh het volgende:
Tis een Molukse familie en tis een vorm van respect...
Ik ken een paar families waar ze dat gedaan hebben, en cultureel gezien is die opa dan natuurlijk de stamhouder van de familie, ach, ze doen maar.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar hadden ze dan geen andere opa's en oma's om respect aan te betuigen?
Als 2de en/of 3de naam kan ik me best voorstellen dat er vernoemd wordt, uit respect of uit traditie, maar alle kleinkinderen een roepnaam geven die een directe verwijzing is naar dezelfde opa vind ik een beetje ver gaan.
Ja, ik heb ook zelden zo iets vreemds gehoord...quote:Op maandag 20 september 2010 10:09 schreef Rewimo het volgende:
Feel? Dat lijkt me toch te veel op Fail, niet iets wat ik in dit digitale tijdperk zou kiezen...
Ja en die gast zei nog "wat een mooie naam " en ik dacht echt wtfquote:Op maandag 20 september 2010 10:16 schreef Zuster87 het volgende:
Nee zowel Feel als Sterling vind ik nou niet echt goed bedacht als naam
Ik zag gister ook SYTYCD met Enora en moest ook denken aan een vrouwelijke een oor idd!
Ja, maar ze hadden haar zusje Paris genoemd in plaats van Silverquote:Op maandag 20 september 2010 10:27 schreef cattie het volgende:
Sterling past wel heel goed bij Zilver.
Bij Feel moeten ze de l weglaten.
Van Fee zou ik ook niet onverdeeld gelukkig worden.quote:Op maandag 20 september 2010 10:27 schreef cattie het volgende:
Sterling past wel heel goed bij Zilver.
Bij Feel moeten ze de l weglaten.
tsja, dan zou ik ook spijt krijgen van 't 'geklus' van manlief.quote:Op maandag 20 september 2010 10:37 schreef SacreCoeur het volgende:
Laatst bij 'help mijn man is klusser' een kindje genaamd, Nymphia.
Wij wel.quote:Op maandag 20 september 2010 10:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Van Fee zou ik ook niet onverdeeld gelukkig worden.
Nou ja dat kan toch?quote:Op maandag 20 september 2010 11:50 schreef cattie het volgende:
Nog meer mensen die willen zeggen dat ze de naam van mijn dochter niets vinden?
Isa kan ook als jongensnaam hoor, het is de arabische versie van jezus.quote:Op maandag 20 september 2010 12:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nou ja dat kan toch?
Laatst dacht iemand hier dat Isa een jongensnaam was
Ik vind wel meer niet mooi, ook hoe kindjes hier heten.
En als dat ter sprake komt zeg ik mijn mening, 't is niet bewust iemand afvallen ofzo.
Ja dat las ik later ook.quote:Op maandag 20 september 2010 12:04 schreef trui het volgende:
[..]
Isa kan ook als jongensnaam hoor, het is de arabische versie van jezus.
quote:Op maandag 20 september 2010 11:50 schreef cattie het volgende:
Nog meer mensen die willen zeggen dat ze de naam van mijn dochter niets vinden?
Fieuw!quote:Op maandag 20 september 2010 12:11 schreef nytar het volgende:
Lente is
Nu ben ik ook benieuwd...wat vinden jullie van Jonas?
ik vind 't iets te hippie. maar de klank vind ik wel mooi. ik zou 't alleen echt niet als naam geven als het betreffende kind niet in de lente geboren is (of desnoods verwektquote:Op maandag 20 september 2010 12:09 schreef Ssserpente het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, wat vinden jullie eigenlijk van Lente?
Ik kan het hebben.![]()
Juist om dat hippquote:Op maandag 20 september 2010 12:13 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 't iets te hippie. maar de klank vind ik wel mooi. ik zou 't alleen echt niet als naam geven als het betreffende kind niet in de lente geboren is (of desnoods verwekt).
e heb ik heel erg getwijfeld. In vind het in de catergorie Bloem en Vlinder vallen en dat vind ik helemaal niets. Maar Lente had ik al jaren in mn hoofd voor een toekomstig meisje. En wilde er ook niet vanaf stappen omdat het nu opeens een 'trendnaam' is.
joh!quote:Op maandag 20 september 2010 12:15 schreef Rewimo het volgende:
Weet je wat het is met namen? Mensen hier geven hun kind een naam, en of je die nu leuk vindt of niet, je went eraan en je ziet dat de naam bij het kind past. En dan wordt het een "gewone" naam (als in: eentje waar je aan gewend bent om die geregeld tegen te komen)
Haha, ik denk bij Jonas ook aan een walvis.quote:Op maandag 20 september 2010 12:17 schreef innepin het volgende:
Lente vind ik ook leuk!
Jonas is mij iets te veel verbonden met bijbels en walvissenbinnensten enzo. Maar qua klank wél een leuke naam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |