abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86421131
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Geen idee waar de naam Jorja vandaan komt maar 't klinkt nogal Joegoslavisch.

Zijn het geen twee vernoemingen aan elkaar geplakt? Van opa Joris en opa Jan?
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:22:43 #227
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_86421179
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Zo zomaar kunnen, ik ken iemand waarvan 't kindje Jaron heet omdat mama's naam met Ja begint & papa's naam Ron is :')
pi_86421209
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zo zomaar kunnen, ik ken iemand waarvan 't kindje Jaron heet omdat mama's naam met Ja begint & papa's naam Ron is :')
Daar ben ik niet zo van. Zeg maar. Leidt vaak tot afgrijselijke verzinsels. -O-
pi_86421366
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Fien is een "extreem gelovig" in het Fries. _O-
Ja, vreselijk he, moet altijd zo vreselijk gniffelen als iemand komt melden dat er een Fien is geboren _O-

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:22 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ken een Joanita :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:30:51 #230
298315 SacreCoeur
pi_86421443
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:28 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zie: een oude dikke vrouw uit Kaapverdië, die nu oma is & 2 van haar kleinkinderen wonen bij haar in huis.

Ik zie altijd van dat soort vage dingen bij namen hoor :')
pi_86421515
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Bij mijn weten is de user hier die haar dochter Jorja genoemd heeft op het idee gekomen dankzij de CSI-speelster Jorja Fox:

Alleen op zn engels spreek je Jorja dus uit als Georgia, creatieve spelling dus. De user en haar man hebben gekozen voor een NLse uitspraak.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:37:43 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86421709
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:28 schreef Vlindur het volgende:

Ja, vreselijk he, moet altijd zo vreselijk gniffelen als iemand komt melden dat er een Fien is geboren _O-
ik ook. althans, het zou kunnen dat je eigenlijk Juanita schrijft, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. maar dat is toch wel een echte naam?
in de haak.
pi_86422681
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:37 schreef trui het volgende:

[..]

ik ook. althans, het zou kunnen dat je eigenlijk Juanita schrijft, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. maar dat is toch wel een echte naam?
Nee, zo heet ze echt. :Y gwantia is wel een echte naam, (juanita) maar dit is echt jó anita
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik zie: een oude dikke vrouw uit Kaapverdië, die nu oma is & 2 van haar kleinkinderen wonen bij haar in huis.

Ik zie altijd van dat soort vage dingen bij namen hoor :')
Vrouw, stevig, geblondeerd haar en runde een kroeg in een dorp in Friesland :Y En ze is heel aardig :Y
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:03:57 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86422738
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:02 schreef Vlindur het volgende:

Nee, zo heet ze echt. :Y gwantia is wel een echte naam, (juanita) maar dit is echt jó anita
ik had 't over de 'mijne'. :) die is ook lang & blond en aardig trouwens, maar niet stevig.
in de haak.
pi_86423201
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:03 schreef trui het volgende:

[..]

ik had 't over de 'mijne'. :) die is ook lang & blond en aardig trouwens, maar niet stevig.
Oh sorry!
  dinsdag 14 september 2010 @ 16:06:03 #236
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_86425349
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 15:02 schreef Vlindur het volgende:

[..]

[..]

Vrouw, stevig, geblondeerd haar en runde een kroeg in een dorp in Friesland :Y En ze is heel aardig :Y
Ja! die ken ik ook. :+

En ik ken een jongen die Joan heet. :') Ben ik de enige die dan

Hieraan moet denken?
De naam spreek je dus uit als Johan maar dan zonder h.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_86429229
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:17 schreef Vlindur het volgende:
Hihi, ik durf het dan bijna niet te zeggen en het is ook erg offtopic, maar ik keek nooit Buffy omdat ik me zo ergerde aan de actrice die Willow speelt. En ook aan Sarah Michelle Gellar btw hoor :r
:o
Waarom dan?
Ik probeer heel hard een ontopic reactie hieraan vast te plakken maar het lukt nog niet helemaal.
Of telt het ook als ik zeg dat we onze dochter zéker geen Willow of Buffy gaan noemen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 september 2010 @ 18:36:51 #238
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86431807
Bij Joan moet ik toch echt aan

denken....

Verder geen Buffy gezien. Ooit. Dus wist ik veel dat Willow daar vandaan kwam, ik ken dan alleen weer:

Maar daar zou ik geen dochter naar vernoemen, geloof ik... :)

En voor de namen, ja, Claudia, ik vind volgens mij alles wel aardig. Niet echt een duidelijke smaak. Zat vandaag opeens te denken dat ik Beisan wel een mooie naam vind, maar niet heul geweldig ofzo, (betekenis enzo dan weer wel), maar ik heb met geen enkele naam nou echt dat 'dat past bij mij/de ongeboren vrucht/ons/whatever'. Maar dat wil ik dus nu wel... De 'dit is HET' naam.

Namen die ik wel aardig vind, maar het niet worden:

Tasneem
Lina/Lana/Lena
Mays
May
Razan/Rayan
Reyhan
Ines
Ilham
Hanna/Hana
Mona/Muna
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:16:52 #239
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_86433459
Ik vind dat echt apart Basboussa, dat je de naam van je dochter niet de allermooiste vind. Maar toen las ik van de betekenis en daar had ik dan niet aan gedacht. Ik hoop dat het je lukt deze keer te vinden wat je echt heel mooi vind. (Ik vind het wel mooi trouwens, Beisan)
En Lena. Ik had er 2 van in huis vandaag! <3
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:22:35 #240
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86433709
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:16 schreef Lishe het volgende:
Ik vind dat echt apart Basboussa, dat je de naam van je dochter niet de allermooiste vind. Maar toen las ik van de betekenis en daar had ik dan niet aan gedacht. Ik hoop dat het je lukt deze keer te vinden wat je echt heel mooi vind. (Ik vind het wel mooi trouwens, Beisan)
En Lena. Ik had er 2 van in huis vandaag! <3
Ik heb onlangs 2 Beisans in huis gehad, maar Beisan 1 (19 en een echte postpuber die eigenlijk heel druk bezig is met futiele zaken) wist niet eens wat Beisan betekende.... Dat vind ik dan zo jammer, dat je je kind een naam geeft die zoveel betekent, en kind wist niet eens dat het een bestaande plaats was.... :)

Nee, maar ik heb dan ook niet een 'aller, aller, allermooiste naam', net zomin dat ik een favoriet eten heb, of een boek waar ik helemaal van in de gloria ben. Heb dat gewoon niet zo, geloof ik...

Kan ook heel slecht kiezen enzo. Gewoon geen uitgesproken smaak... :) Maar deze keer wil ik gewoon een naam waar ik helemaal O+ van word!
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:26:22 #241
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86433877
Wat betekent Beisan?
Ik vind het echt een mooie naam, en ook niet heel erg duidelijk te plaatsen qua culturele achtergrond zo op t eerste gehoor. Kan evengoed oosters zijn als islamitisch.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_86434173
Ik snap je 'geen favoriet hebben' wel hoor Basboussa. Bij mij is het alleen een gevolg van een iets te uitgesproken smaak waardoor ik dus (tot dusver) geen enkele naam kan vinden die ik goed genoeg vind om mijn eigen dochter te geven (én die mijn partner ok vindt, zij is net zo lastig als ik...).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:35:16 #243
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86434298
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:26 schreef oh-oh het volgende:
Wat betekent Beisan?
Ik vind het echt een mooie naam, en ook niet heel erg duidelijk te plaatsen qua culturele achtergrond zo op t eerste gehoor. Kan evengoed oosters zijn als islamitisch.
Beisan is de Arabische naam van een stad in Israel/Palestina, ook wel Beit She'an of Bet She'an genoemd. Betekent (in het Engels, want kan het niet goed in het Nederlands vertalen) House of Tranquility (tranquiliteit is dat een woord? Vredig? rust_. Lange historie, gemengde bevolking, joods/christelijk/islamitisch.

Het is onder Palestijnen erg normaal om dochters te vernoemen naar plaatsen in het 'thuisland', niet alleen omdat ze daardoor het land 'claimen', maar ook om iets van de achtergrond mee te geven. Iets van 'daar kom je vandaan, dat is je achtergrond' (Net als onder de Afro-Amerikaanse gemeenschap hier (zogenaamd) etnische namen als Ashanti, Kenya etc. ook populair zijn om zelfde redenen). Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat Beisan zich bewust is van het feit dat ook haar geschiedenis 'gemengd' is, haar achtergrond is divers, net als die van de stad Beisan. En als allerlaatste heb ik toch een beetje als (ijdele) hoop dat zij, maar ook haar generatie, bij kunnen dragen aan wat peace and tranquility in de regio.

Ja, ja, wishful thinking..
pi_86434378
Maar goeie argumentatie!
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:42:46 #245
176471 oh-oh
pi_86434624
Nou, dat vind ik een mooie betekenis voor een naam hoor.
En de naam heeft een hele fijne lieve klank ook.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:45:53 #246
298315 SacreCoeur
pi_86444057
Beisan & Dehli O+
  woensdag 15 september 2010 @ 09:38:30 #247
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_86451705
Basboussa daarom heb ik (hebben wij) dit keer nog meer naar de betekenis van de naam gekeken. Ik vond veel namen mooi maar de betekenis gaf de doorslag voor Ylana.
Ylana betekend zon of zonneschijn en de hele zwangerschap was zo donker dat de 'uitkomst' wel zonnig mocht zijn.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_86462862
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 16:06 schreef debuurvrouw het volgende:

En ik ken een jongen die Joan heet. :') Ben ik de enige die dan
[ afbeelding ]
Hieraan moet denken?
De naam spreek je dus uit als Johan maar dan zonder h.
Joan de Wijkerslooth is een vrij bekende Nederlandse jurist én een man. Joan is een afkorting van Joannes, vroeger een redelijk populair alternatief voor Johannes.
  woensdag 15 september 2010 @ 15:33:34 #249
176471 oh-oh
pi_86463034
Ik ken een gezin waarvan de opa Johan heet.
En die heeft kleinkinderen die Joan ( meisje ), Johannes, Jo-anne, Joan ( jongen ), Joni en Jowan heten.
Van 3 kinderen. ( en dan ook nog een boel met andere namen maar wel per gezin 2 die naar de opa genoemd zijn, en geen een die precies dezelfde naam als de opa heeft )...
Edit, ik bedenk net dat dr ook nog een Hannah bij is, die zal ook wel vernoemd zijn, dus die hebben er thuis dan 3 :D
( Groucho Marx )
pi_86468327
Moet wel een heeeeele leuke man zijn dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')