Waarbij je vergeet te vermelden dat dat komt omdat de verkiezingen gewonnen zijn door een terroristische organisatie die weigert terreur te beeindigen, weigert Israel te erkennen, en weigert eerdere afspraken te respecteren.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat om te beginnen: de uitslag van een democratische verkiezing wordt door staten die zich erop laten voorstaan de democratie met bloed te verdedigen, volstrekt genegeerd.
[..]
Ja, het alleen de schuld van Israel. De Palestijnen gedragen zich altijd, zonder uitzondering voorbeeldig en willen alleen vrede.quote:Dat van die genen he: Joden en Palestijnen blijk dus inderdaad broertjes te zijn, zoals het oude testament al suggereert. Dus op genen kan niemand zich beroepen.
[..]
Die onderhandelingen blijken steeds voor Israel een truc om door te gaan met inpikken van land. Het voortzetten van de oorlog met andere middelen.
Goed artikel overigens! Dank!
Dat was ik niet vergeten hoor: ik was er zeker van dat iemand dat wel zou gaan tegenwerpen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarbij je vergeet te vermelden dat dat komt omdat de verkiezingen gewonnen zijn door een terroristische organisatie die weigert terreur te beeindigen, weigert Israel te erkennen, en weigert eerdere afspraken te respecteren.
Verkiezingen winnen betekent niet dat je kan doen wat je wilt en dat iedereen dat maar prima moet vinden.
Dat zeg ik niet, maar het willen doodslaan/-schieten/-schoppen van iemand die in je huis inbreekt is op Fok in elk geval een veel voorkomend verschijnsel.quote:[..]
Ja, het alleen de schuld van Israel. De Palestijnen gedragen zich altijd, zonder uitzondering voorbeeldig en willen alleen vrede.
Wees niet zo blind, de verantwoordelijkheid ligt echt aan beide kanten. Of zou jij land geven aan mensen die zweren jou te vermoorden? Doe niet zo naief.
Alsof Israel zomaar uit het niets die landen bezet heeft. Daar gingen jaren van aanvallen op Israel aan vooraf. Anyway, jij hebt toch geen zin in het vinden van een andere oplossing dan alle Joden eruit, dus dit heeft helemaal geen zin. Einde discussie.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat was ik niet vergeten hoor: ik was er zeker van dat iemand dat wel zou gaan tegenwerpen.
Fatah heeft het doel om Israel te vernietigen geschrapt en wast heeft het ze opgeleverd? Niks! Dat is dus geen aanmoediging.
En nee, je hoeft niet zo maar alles goed te vinden van de winnaar van verkiezingen, maar het is wel een teken van respect voor de democratie zelf als je met de volksvertegenwoordigers gaat praten.
[..]
Dat zeg ik niet, maar het willen doodslaan/-schieten/-schoppen van iemand die in je huis inbreekt is op Fok in elk geval een veel voorkomend verschijnsel.
Ik zou in elk geval niet zo maar gedwee op mijn rug gaan liggen als iemand mijn huis en land afpakt, en dat wordt eigenlijk wel van de Palestijnen verwacht.
Waarbij jij vergeet dat dat ook voor de verkiezingen bekend was en Hamas desondanks door zowel Israël als ook de VS 'overgehaald' is om toch maar aan de verkiezingen deel te nemen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:37 schreef Viajero het volgende:
Waarbij je vergeet te vermelden dat dat komt omdat de verkiezingen gewonnen zijn door een terroristische organisatie die weigert terreur te beeindigen, weigert Israel te erkennen, en weigert eerdere afspraken te respecteren.
dat overhalen he. heb je daar gedegen bronnen voor?quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarbij jij vergeet dat dat ook voor de verkiezingen bekend was en Hamas desondanks door zowel Israël als ook de VS 'overgehaald' is om toch maar aan de verkiezingen deel te nemen.
En dan moeten ze ook nog gaan erkennen dat diegene dat mag, voordat er gepraat mag worden met diegene over wanneer diegene alsjeblieft ophoudt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:46 schreef Kees22 het volgende:
Dat zeg ik niet, maar het willen doodslaan/-schieten/-schoppen van iemand die in je huis inbreekt is op Fok in elk geval een veel voorkomend verschijnsel.
Ik zou in elk geval niet zo maar gedwee op mijn rug gaan liggen als iemand mijn huis en land afpakt, en dat wordt eigenlijk wel van de Palestijnen verwacht.
quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dan moeten ze ook nog gaan erkennen dat diegene dat mag, voordat er gepraat mag worden met diegene over wanneer diegene alsjeblieft ophoudt.
Niet makkelijk te vinden atm, met de recentere aankondiging van verkiezingen op de Westbank, en geen zin om te spitten nu, je zal het met mijn geheugen moeten doen. Het was wel een heel getouwtrek toen, met brieven van de Senaat als ik het goed heb, dat ze uit moesten worden gesloten, en toen wilde Hamas niet meer meedoen en zijn ze 'overgehaald' om het toch maar te doen, want zowel Olmert alsook Bush waren er dankzij de polls van overtuigd dat Hamas glorieus ten onder zou gaan.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat overhalen he. heb je daar gedegen bronnen voor?
Ik ging er vanuit, dat jij mijn standpunt inmiddels net zo goed kende als ik het jouwe, maar dat blijkt een vergissing.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Alsof Israel zomaar uit het niets die landen bezet heeft. Daar gingen jaren van aanvallen op Israel aan vooraf. Anyway, jij hebt toch geen zin in het vinden van een andere oplossing dan alle Joden eruit, dus dit heeft helemaal geen zin. Einde discussie.
Heel goed. Het weigeren van normale ontmoetingen moet altijd worden aangemoedigd.quote:Netherlands cancels Israeli mayors tour
Dutch Foreign Ministry cancels tour because participant list includes settlement representatives.
The government of the Netherlands cancelled a tour of a forum of Israeli mayors on Sunday. The action was taken because there were representatives of West Bank settlements among the planned tour participants.
The professional delegation initiated by Joint Israel was supposed to fly to the Netherlands next month in order to study public policy and different kinds of local governance.
When the Dutch Foreign Ministry found out that Regional Council heads from Judea and Samaria – including Efrat and Kiryat Arba -- were supposed to participate as well, however, they decided to cancel the tour.[..]
quote:Militants destroy Gaza water park
Director of the tourist attraction blames Hamas for setting the park ablaze out of Islamic zeal.
Gaza's aquapark attraction "Crazy Water Park" was vandalized and partially set ablaze by on Sunday morning, the seaside resort's management said.
Around 40 unidentified militants stormed the tourist resort, breaking and destroying items and setting fire to its restaurant and administration buildings.
The tourist attraction houses three swimming pools, water slides and various cafes and other facilities.
Alladein al-Araj, the attraction's director general, said in a statement that the militants also tied the hands of the guards and beat them.
He said that in addition to the resort's management offices, and restaurant, a three-storey building that includes wedding halls was also vandalized.
Describing it as "an awful attack," al-Araj said he held the attorney-general of the Hamas administration in the salient responsible, since he had issued an order in September to close the resort for three weeks.
"I'm astonished that there are fanatical people acting to obstruct the development of tourism in the Gaza Strip," he said.[..]
quote:Op zaterdag 18 september 2010 20:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet makkelijk te vinden atm, met de recentere aankondiging van verkiezingen op de Westbank, en geen zin om te spitten nu, je zal het met mijn geheugen moeten doen. Het was wel een heel getouwtrek toen, met brieven van de Senaat als ik het goed heb, dat ze uit moesten worden gesloten, en toen wilde Hamas niet meer meedoen en zijn ze 'overgehaald' om het toch maar te doen, want zowel Olmert alsook Bush waren er dankzij de polls van overtuigd dat Hamas glorieus ten onder zou gaan.
Ooh er zijn wel bronnen hoor, gewoon wiki, maar over het algemeen heb ik liefst nog andere bronnen ernaast. En zoals gezegd, die zijn dus heel moeilijk te vinden nu, wat voor zoektermen ik ook gebruik, ik kom uit op de aankomende verkiezingen.quote:Op zondag 19 september 2010 18:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
en maar janken zonder bronnen en met al je linkse leugens.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamasquote:De politieke tak van Hamas deed in het najaar van 2004 en begin 2005 mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Een jaar later nam Hamas onder druk van het Westen deel aan de democratische Palestijnse parlementsverkiezingen van 25 januari 2006. Daarbij behaalde het een absolute meerderheid van 76 zetels van de 132 in het Palestijns parlement tegen 43 zetels voor Fatah.
ga lekker zo door. gadverdamme.quote:Op zondag 19 september 2010 19:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh er zijn wel bronnen hoor, gewoon wiki, maar over het algemeen heb ik liefst nog andere bronnen ernaast. En zoals gezegd, die zijn dus heel moeilijk te vinden nu, wat voor zoektermen ik ook gebruik, ik kom uit op de aankomende verkiezingen.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
En al mijn 'linkse' leugens, wat moet ik daar nou weer onder verstaan? Wat heeft mijn vermeende politieke voorkeur te maken met de feiten, die overigens zelfs als ik ze niet 123 met een bron kan staven geen leugen zijn? Dat jij zo afgrijselijk slecht geïnformeerd bent kan, maar desondanks toch met je mening klaarstaan, en dan ook nog eens persoonlijk aanvallen op irrelevante bijzaken zoals politieke kleur en die gelijkstellen aan leugens, dat is pas om te janken. Mensen zoals jij, blinde fanboys, die zijn beslist geen goede reclame voor de joodse zaak ..
huh? Is het zo moeilijk om toe te geven dat de ander gelijk had, beetje moeite met de dingen zoals ze zijn? Of probeer je me te verleiden tot een flame-war of zo?quote:Op zondag 19 september 2010 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ga lekker zo door. gadverdamme.
Oei, deParo zal slecht slapen vannacht.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
'Israël zat fout bij aanval Gaza-konvooi'
Uitgegeven: 22 september 2010 22:50
Laatst gewijzigd: 22 september 2010 22:49
GENEVE - Het Israëlische leger heeft het internationale recht geschonden bij de bestorming van een hulpvloot voor de Gazastrook op 31 mei.
© ANPDat is de conclusie van een onderzoek door de Verenigde Naties, dat woensdag is bekendgemaakt. Bij de bestorming zijn negen mensen gedood.
De aanval kan volgens de VN niet gerechtvaardigd worden, ook niet door Israëls recht op zelfverdediging
''Het gedrag van de Israëlische militairen en ander personeel tegen de passagiers op de vloot was buitenproportioneel voor deze gelegenheid'', aldus de onderzoekers. Ze spreken van ''totaal onnodig en ongelooflijk geweld''.
© ANP
Antisemitisch: het gedrag van de joodse staat Israel afmeten aan het gedrag van normale staten wordt al beschouwd als een onevenredige verzwaring van de eisen aan de joodse staat Israel.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:39 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Oei, deParo zal slecht slapen vannacht.![]()
On topic, nieuws heeft geen meerwaarde, was allang duidelijk.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3955467,00.htmlquote:Israel: Hamas fired phosphorous to harm peace
Letter sent to UN chief asks him to condemn rocket attacks that 'deliberately targeted civilians in south'
Israel's new ambassador to the UN, Meron Reuben, sent a letter of complaint to UN Secretary-General Ban Ki-moon regarding the white phosphorous rockets launched from Gaza Wednesday. The letter was also sent to the current Security Council President Ertuğrul Apakan.
"I write to you yet again regarding another series of serious incidents in southern Israel as a result of ongoing attacks from the Gaza Strip that is controlled by the Hamas terrorist organization," the letter says.
"Since Monday, 13 September 2010, Hamas terrorists launched 14 rockets and mortars from in the Gaza Strip that sought to terrorize the civilian populations in Ashkelon, as well as the Eshkol region to the south."
The ambassador added that "some of these attacks that deliberately targeted civilians contained white phosphorous, a fact publicly acknowledged by Palestinian statements in the media".
In the letter, Reuben accuses Hamas of firing the rockets in order to disrupt the direct peace talks with the Palestinians. "In a concerted effort to derail peace talks, Hamas and other radical organizations have engaged in this deadly violence," it says.
"Such terrorism coupled with Hamas’ total rejection of any negotiated settlement reinforces Israel’s decision to exercise its right of self-defense against Hamas and all other groups that threaten and endanger Israeli citizens."
Reuben concludes by asking the UN to condemn the rocket attacks from Gaza.
During Operation Cast Lead Israel was severely criticized for using phosphorous in its tank shells. However, Israel claims that the phosphorous was used in keeping with international law, which allows its use in unpopulated areas.
Wat bedoel je met normale landen? Bedenk dat Israel als buurlanden Libanon, Syrie, Jordanie, Palestina, Saudi Arabie en Egypte heeft. Is het dan logisch Israel te beoordelen alsof het tussen Noorwegen, Zweden en Denemarken zou liggen?quote:Op donderdag 23 september 2010 02:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Antisemitisch: het gedrag van de joodse staat Israel afmeten aan het gedrag van normale staten wordt al beschouwd als een onevenredige verzwaring van de eisen aan de joodse staat Israel.
Want al die landen zijn zo verschrikkelijk agressief? Voor Israël gesticht werd was het eeuwenlang hommeles daar, onder elkaar? Of leefde men gewoon in vrede met en naast elkaar, onder de Ottomaanse paraplu?quote:Op donderdag 23 september 2010 13:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat bedoel je met normale landen? Bedenk dat Israel als buurlanden Libanon, Syrie, Jordanie, Palestina, Saudi Arabie en Egypte heeft. Is het dan logisch Israel te beoordelen alsof het tussen Noorwegen, Zweden en Denemarken zou liggen?
Ik had het meer over mensenrechtenschendingen in het algemeen. Eindeloos kritiek hebben op Israel zonder ook maar iets te zeggen over bijvoorbeeld de behandeling van Palestijnen in Libanon betekent dat iemand niet pro-Palestijns is, maar puur anti-Israeli.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Want al die landen zijn zo verschrikkelijk agressief? Voor Israël gesticht werd was het eeuwenlang hommeles daar, onder elkaar? Of leefde men gewoon in vrede met en naast elkaar, onder de Ottomaanse paraplu?
En dacht je dat Noorwegen, Zweden en Denemarken het stichten van een staat op hun grondgebied wel doodnormaal zouden vinden en zonder verzet zouden accepteren?
Maw, de 'agressie' van de buurlanden taz Israël heeft een oorzaak, en hun reactie op het stichten van die staat daar is eigenlijk heel normaal te noemen.
Want dat de landen eromheen de Palestijnen opnemen is vanzelfsprekend of zo? Of is het meer dat ze de vluchtelingen best tijdelijk asiel willen verlenen maar over het algemeen vinden dat het de bedoeling is dat de vluchteling terug keert naar waar die vandaan komt?quote:Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik had het meer over mensenrechtenschendingen in het algemeen. Eindeloos kritiek hebben op Israel zonder ook maar iets te zeggen over bijvoorbeeld de behandeling van Palestijnen in Libanon betekent dat iemand niet pro-Palestijns is, maar puur anti-Israeli.
zou wel voor het eerst zijn dat de omringende landen de palestijnen vanuit hun hart opnemen.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Want dat de landen eromheen de Palestijnen opnemen is vanzelfsprekend of zo? Of is het meer dat ze de vluchtelingen best tijdelijk asiel willen verlenen maar over het algemeen vinden dat het de bedoeling is dat de vluchteling terug keert naar waar die vandaan komt?
Nogmaals, waarom zouden zij dat moeten doen? Zou jij het normaal vinden om hier 100.000den vluchtelingen op te nemen voor altijd, of zit je al te piepen als het er meer dan 10.000 per jaar zijn, die moeten liefst zo snel mogelijk weer vertrekken?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou wel voor het eerst zijn dat de omringende landen de palestijnen vanuit hun hart opnemen.
Goh, als een Israëlische soldaat het doet zit je te jubelen en als een moslim het doet is het opeens erg?quote:niet eens zo lang geleden werden er al tallen palestijnen doodgemaakt. en vervolgd. het is het uitschot.
16 miljoen? Je bedoeld het Jodendom? Hoezo werd dat wereldwijd aangepakt? In islamitische landen werden zij niet anders behandeld dan de Christenen, als dhimmi's .. uiteraard geen ideale situatie maar toch een begin van 'recht' voor de 'ander' in de samenleving, iets waarop je hier in Europa niet hoefde te rekenen, hier werden andersdenkenden zonder pardon op de brandstapel gezetquote:jammer dat een geloof dat ongeveer 16 miljoen mensen wereldwijd kent, zo aangepakt wordt telkens.
Normale landen? Die hebben het non-proliferatieverdrag getekend (zoals Iran), die houden zich aan het humanitaire oorlogsrecht, die zorgen goed voor de bewoners in de door hen bezette gebieden, die respecteren de terriitoriale integriteit van de bezette gebieden.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat bedoel je met normale landen? Bedenk dat Israel als buurlanden Libanon, Syrie, Jordanie, Palestina, Saudi Arabie en Egypte heeft. Is het dan logisch Israel te beoordelen alsof het tussen Noorwegen, Zweden en Denemarken zou liggen?
Gaat lekker de laatste tijd. Het Israelische leger, toch al niet populair, maakt zichzelf nog meer te schande met dit soort zakenquote:
Israëlische soldaat vernedert gevangen Palestijnse in filmpje
JERUZALEM - Een Israëlische televisiezender heeft gisteravond een korrelig filmpje uitgezonden, waarin een Israëlische soldaat te zien is die rond een vastgebonden en geblinddoekte Palestijnse vrouw danst.
De vrouw staat met haar geblinddoekte hoofd tegen een muur terwijl een militair met een brede lach op zijn gezicht herhaaldelijk tegen de roerloze vrouw aanschuurt. Op de achtergrond klinkt een Arabische melodie en in het filmpje is een tekstballon bij de vrouw geplaatst waar in het Hebreeuws de woorden 'Allahu Akbar' (Arabisch voor God is groot) instaat.
Na de uitzending kondigde het Israëlische ministerie van Defensie aan het voorval te onderzoeken. Het filmpje duikt op, slechts enkele weken nadat een andere Israëlische soldaat veel ophef had veroorzaakt met vernederende foto's van Palestijnse gevangenen.
Nou ja, zo vreselijk bijzonder is dat nou ook weer niet: volgens mij gebeurt dat in vrijwel alle legers. Maar het blijft vernedering en marteling en dus strafbaar. Maar het zal wel net zo gaan als altijd: de laagste rangen mogen boeten, de hoogste rangen gaan vrijuit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gaat lekker de laatste tijd. Het Israelische leger, toch al niet populair, maakt zichzelf nog meer te schande met dit soort zaken
Volgens mij leren de kindertjes in Nederland dat al veel vroeger.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:44 schreef Kees22 het volgende:
En dan is het nog Israel, een land waar kinderen van 18 al leren dat het normaal is om volwassenen te vernederen.
1. Gedeelde waardenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:13 schreef rubje het volgende:
weet je Israel die doet gewoon wat zij willen en weten dat ze de steun van Amerika houden. Ze hebben schijt aan de rest vd wereld. Ik vraag mij af of het echt alleen maar vanwege de Joodse lobby of vanwege het Jood zijn is,dat de yanks altijd maar de staat Israel en zijn politiek blijft beschermen.
als ze Israel laten vallen weet ik zeker dat ze meer vrienden zouden krijgen in het midden-oosten dan nu het geval is.
Nederland is dan ook internationaal bekend als vriend van Israel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:48 schreef waht het volgende:
[..]
Volgens mij leren de kindertjes in Nederland dat al veel vroeger.
Grappig, die gedeelde waarden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:50 schreef Louis22 het volgende:
[..]
1. Gedeelde waarden
2. Strategische ligging
3. Joodse lobby
Zie daar de redenen voor de onvoorwaardelijke Amerikaanse steun aan Israel.
Een dergelijke ontwikkeling zou ik niet goed vinden nee. Een overheidsdienaar die onderdanen gaat vernederen is haat aan het zaaien. Sowieso zijn alle lieden die macht misbruiken de bron van het meeste kwaad.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nederland is dan ook internationaal bekend als vriend van Israel.![]()
Maar on topic: wou je dan zeggen dat dat een goede ontwikkeling is? Ik denk zelf dat het een mens bederft als hij geen respect leert voor andere mensen of als hij leert dat sommige mensen geminacht mogen worden.
Nee, in Nederland zou het een kut-Marrokaan zijn die een politieagente schuurt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:01 schreef waht het volgende:
[..]
Een dergelijke ontwikkeling zou ik niet goed vinden nee. Een overheidsdienaar die onderdanen gaat vernederen is haat aan het zaaien. Sowieso zijn alle lieden die macht misbruiken de bron van het meeste kwaad.
Neemt niet weg dat ik niet geloof dat Israëliërs worden opgevoed of opgeleid om volwassenen te vernederen. Ze worden, in vergelijking met andere westerse landen opgeleid om weerbaar te zijn en verantwoordelijkheid te nemen. Zo'n dienstplicht heeft een significant effect op de bevolking.
Daarom zien we ook geen 100.000 filmpjes van IDF-soldaten die gevangenen vernederen. Dat komt doordat slechts een aantal rotte appels dit doen. Dat laatste filmpje over die kerel die gaat dansen vind ik trouwens niet zo heel denderend. Is het respectloos? Ja. Vernederend? Mwah, vrouw is onherkenbaar en wordt niet aangeraakt of uitgescholden. Ziet er meer uit als een puberale knakker die indruk op z'n vrienden wil maken. In Nederland zou hij de leraar of politie-agent uitschelden, in Israël doen ze het zo.
Verschil is dat bij verkrachting een grove schending van de lichamelijke integriteit speelt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, in Nederland zou het een kut-Marrokaan zijn die een politieagente schuurt.
Dat mevrouw onherkenbaar is doet natuurlijk aan de vernedering niks af. Als een verkrachter zijn slachtoffer een zak over de kop trekt, is het niet minder een verkrachting.
Je praat op dit punt als een salonliberaal.
Mogelijk, zou ik niet weten.quote:Weerbaarheid is een goed ding en in onze maatschappij komen we dat wellicht te kort, dat ben ik met je eens. Maar het gedrag aan zogenaamde doorlaatposten en de ongebreidelde macht die Israelische soldaten (en dat is dus elke Israeliër op zijn of haar tijd) hebben over gewone, hard willende werken Palestijnen, kan niet anders dan de ziel corrumperen.
In Nederland vind vele burgers dat zij recht hebben op luxe. Mij verbaasd niets over alles waar men meent recht op te hebben.quote:Ook tekenend is,d at het opnemen van de nakba in de geschidenisboeken tot grote commotie leidde. Logisch, want hoe kun je jezelf verkopen dat je rustig op grond woont, die je tegen hoge kosten afgepakt hebt van anderen?
Nee, de kous is niet af, want je mag mensen, zelfs gevangenen, niet vernederen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:20 schreef waht het volgende:
[..]
Verschil is dat bij verkrachting een grove schending van de lichamelijke integriteit speelt.
Maar goed, bij nader inzien is het heel goed mogelijk dat de vrouw zich vernederd voelde en daarmee is de kous dan af.
En je kunt het je ook niet voorstellen?quote:[..]
Mogelijk, zou ik niet weten.
Tja, dat ben ik wel met je eens. Ik zeg ook niet meteen dat het me verbaast of zelfs niet eens dat ik het slecht vind. Maar ontkenning van die effecten verbazen me dan weer wel. Sterker nog: die vind ik een kwalijke zaak.quote:[..]
In Nederland vind vele burgers dat zij recht hebben op luxe. Mij verbaasd niets over alles waar men meent recht op te hebben.
Dat mag inderdaad niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, de kous is niet af, want je mag mensen, zelfs gevangenen, niet vernederen.
Dat wel uiteraard.quote:En je kunt het je ook niet voorstellen?
Eens.quote:Tja, dat ben ik wel met je eens. Ik zeg ook niet meteen dat het me verbaast of zelfs niet eens dat ik het slecht vind. Maar ontkenning van die effecten verbazen me dan weer wel. Sterker nog: die vind ik een kwalijke zaak.
eh dat filmpje is al 2 jaar oudquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gaat lekker de laatste tijd. Het Israelische leger, toch al niet populair, maakt zichzelf nog meer te schande met dit soort zaken
Er zijn nog oudere films die soortgelijke en nog gruwelijkere dingen laten zien, zoek eens op 'break the bones'.quote:
Euhm, makkelijk lullen als je ziet dat er vrij weinig gebeurt. Maar wat zou jij voelen met zo'n zak over je hoofd en tegen de muur aan? Je hebt geen idee wat die gast daar doet, achter je, geen idee wat je kan verwachten. Gaat die je verkrachten, krijg je een kogel door je kop, gaat hij je slaan, je botten breken .. wat?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:20 schreef waht het volgende:
[..]
Verschil is dat bij verkrachting een grove schending van de lichamelijke integriteit speelt.
Maar goed, bij nader inzien is het heel goed mogelijk dat de vrouw zich vernederd voelde en daarmee is de kous dan af.
jezelf opblazen in bus vol kinderen vind ik veel erger maar goed Palestina free supporters zijn nu eenmaal blind voor de waarheid nog erger dan dan Joodse kolonistenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Er zijn nog oudere films die soortgelijke en nog gruwelijkere dingen laten zien, zoek eens op 'break the bones'.
Als je nou eens begint op jaartallen te letten, misschien dat je het dan wat beter begrijpt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
jezelf opblazen in bus vol kinderen vind ik veel erger maar goed Palestina free supporters zijn nu eenmaal blind voor de waarheid nog erger dan dan Joodse kolonisten![]()
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je nou eens begint op jaartallen te letten, misschien dat je het dan wat beter begrijpt.
1987-1993 .. break the bones .. het bewust botten breken van demonstranten om het verzet te breken.
1993 .. eerste Palestijnse zelfmoordaanslag
Gewoon tellen lijkt me anders aardig objectief.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:01 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
als jij nou eerst een leert objectief te zijn ipv altijd Israël af te keuren
Zolang als lui uit de school van Betar de lakens uitdelen in dat land zal ik hun politiek af blijven keuren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:01 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
als jij nou eerst een leert objectief te zijn ipv altijd Israël af te keuren
Helaas: dat meidje behoorde tot de 25 % slimste mensen. De andere 75 % blijft gewoon hangen in de schoolverhalen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Zolang als lui uit de school van Betar de lakens uitdelen in dat land zal ik hun politiek af blijven keuren.
Hun ideaal is namelijk Eretz Israël, de Bijbelse grenzen.
Nou is het natuurlijk hoopgevend dat iemand als Olmert inziet dat dat ideaal niet haalbaar is, maar dat verandert weinig aan decennia van politiek door leiders die voortkomen uit die beweging. Want wat anders zijn al die nederzettingen, illegaal volgens internationaal recht, dan een 'stille' verovering, een poging om die droom alsnog stukje bij beetje waarheid te laten worden? Kijk maar een naar de kaarten, hoe dat gebied met Palestijnen zit te slinken, ondanks Oslo, ondanks internationaal recht dat dit verbied.
Objectiviteit, tja, vraag je eens af waarom de kinderen in Israël geen Nakba tegenkomen in het geschiedenisonderwijs. Ik zat eens (zo rond 1980) met een paar joodse meiden van een jaar of 15 te praten, tegengekomen voor de deur naar het Anne-Frank-huis, die wisten er niets van. Een van die meiden kon wat sneller denken dan de rest, dus die kwam na even nadenken met de vraag: 'is dat waarom zij tegen ons vechten? Dat wist ik niet, dat heeft niemand mij ooit verteld, ik dacht dat ze ons gewoon haten omdat we Joden zijn.'
quote:IDF raids terror suspects homes in Hebron, kills 2
Soldiers besiege suspects, storm structures with heavy weapons, killing 2 and arresting several others alleged to be members of Hamas terror cell.
IDF forces besieged several buildings in Hebron where Palestinian terror suspects were holed up inside on Friday morning, killing two of the suspects upon storming the house and arresting several others. The IDF reported no military causalities in the encounter.[..]
quote:Hamas swears revenge for IDF attack that killed two members
Terrorists killed were previously imprisoned in Israel; Hamas spokesman derides PA and peace talks; Barak lauds IDF over successful operation.
Hamas's military-wing on Friday threatened revenge for the IDF's attack in Hebron that killed a senior Hamas operative an another Hamas activist in the city responsible for a recent deadly terror attack against Israelis.
"This cowardly act calls for a response in an appropriate manner, place and time," said an Izzadine al-Kassam Brigades spokesman.[..]
quote:IDF will use attack dogs in future flotilla interceptions
Decision follows intensive deliberations on how to improve boarding techniques following the bloody confrontation on 'Mavi Marmara.'
The IDF’s Oketz canine unit will be used to assist soldiers in boarding Gaza-bound ships during future interceptions, a military source said on Thursday.
The decision followed intensive deliberations by military chiefs on how to improve boarding techniques following the bloody confrontation on board the Mavi Marmara ship on May 31, in which navy commandos were stabbed and beaten, and nine Turkish activists were killed.[..]
Maar wat wil je hier nou mee duidelijk maken?quote:
waarom kaap jij dit topic eigenlijk met jouw welbekende haat voor joden?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier nou mee duidelijk maken?
Ik zag een foto hiervan in de krant.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:28 schreef YellowBlacks het volgende:
Kunnen ze ooit nog in vrede met elkaar leven?
Stenengooiers worden hier ook niet getolereerd.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:28 schreef YellowBlacks het volgende:
Het is nieuws.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier nou mee duidelijk maken?
quote:'Entering Gazavloot heldhaftig en ethisch verantwoord'
De Israëlische entering eind mei van een vloot pro-Palestijnse activisten was 'cruciaal, belangrijk, heldhaftig' en bovendien 'legaal en ethisch verantwoord'.
Dat heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu dinsdag gezegd tijdens een bezoek aan de mariniers die deelnamen aan de actie, waarbij negen Turken om het leven kwamen.
Terreurbasis
In zijn toespraak tot de eenheid in Haifa prees hij de mariniers uitvoerig. 'U trad op tegen wie poogde te doden,' aldus de premier, die zich daarmee niets aantrekt van de internationale verontwaardiging die volgde op de entering.
Netanyahu benadrukte het belang van de gedeeltelijke blokkade van de Gazastrook, dat volgens hem een 'Iraanse terreurbasis' is geworden.
Martelaar
Israël enterde eind mei de 'hulpvloten' nadat herhaaldelijke verzoeken van Israëlische zijde om van koers te veranderen niet tot resultaat hadden geleid. Beeldmateriaal laat zien dat de Israëlische mariniers bij de entering te maken kregen met grof geweld van de 'vredesactivisten', van wie – zo zou later blijken – sommigen wilden sterven als martelaar.
Desondanks is de entering in harde bewoordingen veroordeeld door de Verenigde Naties, die het Israëlisch optreden als 'buitenproportioneel' en 'in strijd met mensenrechten' hebben bestempeld (zie kader).
quote:ik vind dat het eerder klinkt alsof het hele vlootidee een confrontering zoekende missie was. gestuurd door die gek in turkije. zodat hij kritisch kan klinken voor de rest van de moslimswereld als hij zijn gezonden 'vloot' bejammerd na de geplande confrontatie met israel.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:06 schreef Louis22 het volgende:
Ik begrijp het niet, hij doet niet eens de moeite redelijk te klinken. De schaamte voorbij.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef C_N het volgende:
ik zie na een paar maanden ,, zitten jullie nog steeds op het zelfde lijntje . ok niets gemist
quote:ja hoor ,Op zaterdag 9 oktober 2010 16:28 schreef YellowBlacks het volgende:
quote:hier kon het topic al gesloten worden ..Op dinsdag 31 augustus 2010 19:28 schreef Louis22 het volgende:
Die besprekingen van nu zijn sowieso een farce. Als je dat niet doorhebt, ben je slecht op de hoogte.
quote:Vast wel.Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef C_N het volgende:
[..]
hier kon het topic al gesloten worden ..
het was algemeen bekend dat als er over vrede word gepraat, er aanslagen komen .Ma hadash![]()
![]()
quote:Tja, dat is precies wat de discussie zo fel maakt.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:06 schreef Louis22 het volgende:
Ik begrijp het niet, hij doet niet eens de moeite redelijk te klinken. De schaamte voorbij.
quote:De IDF heeft zijn twee zoons al te pakken gekregen, hopelijk krijgen ze hem ook nog te pakken.Hamas leader: Islamization no crime
Mahmoud Al-Zahar denounces Muslim veil ban in Europe, says Westerners use women 'as animals'
The West is floundering in immorality and has no right to criticize the Islamist movement Hamas over the way it governs the Palestinian territory of Gaza, a veteran leader of the terror group said.
Hamas leader Mahmoud Al-Zahar told Reuters in an interview that Islamic traditions deserved respect and he accused Europe of promoting promiscuity and political hypocrisy.
"We have the right to control our life according to our religion, not according to your religion. You have no religion, you are secular," said Zahar, who is one of the group's most influential and respected voices.
"You do not live like human beings. You do not (even) live like animals. You accept homosexuality. And now you criticize us?" he said earlier this week, speaking from his apartment building in the densely populated city.
Hamas, which is an acronym for Islamic Resistance Movement and means "zeal" in Arabic, won a fair, 2006 Palestinian parliamentary election and then seized control of Gaza in 2007 after routing Fatah, loyal to President Mahmoud Abbas.
Sitting in a cavernous reception room, with an old Mercedes saloon car parked in one corner, Zahar denounced European states, such as France, for recently introducing legislation preventing Muslim women from wearing full face veils in public.
"We are the ones who respect women and honor women ... not you," he said. "You use women as an animal. She has one husband and hundreds of thousands of boyfriends. You don't know who is the father of your sons, because of the way you respect women."
Zahar speaks fluent English and serves as an important contact point between Hamas and Western governments, few of which recognize the group because of its hostility to Israel, but nonetheless have indirect ties.
'You are poor people'
Hamas faces criticism, including from within local society, for enforcing laws seen as "Islamizing" Gaza by measures such as banning women riding motorcycles or smoking water pipes.
The movement sees its brand of political Islam as moderate and has crushed challenges from small groups which have adopted more radical views. The bearded-Zahar defended Hamas laws, but declined to say how far it would go with Islamization.
"Is it a crime to Islamize the people? I am a Muslim living here according to our tradition. Why should I live under your tradition?" said Zahar, who served as Hamas foreign minister between 2006-2007 and is under constant, heavy protection.
"We understand you very well, You are poor people. Morally poor. Don't criticize us because of what we are."
Zahar, a surgeon who taught medicine at Gaza's Islamic University, said he was particularly incensed that Western nations could denounce Hamas while at the same time enjoying extremely close relations with neighboring Israel.
The United States and European Union classify Hamas as a terrorist organization and its charter calls for the destruction of Israel, although its leaders say they could live peacefully alongside the country under a prolonged ceasefire.
Hamas rejects the terrorist label, saying it is engaged in a legitimate struggle to free land illegally occupied by Israel.
Two of Zahar's own sons have been killed in separate Israeli airstrikes, including one who died in a failed 2003 assassination attempt on Zahar himself.
"You should be ashamed of supporting Israel. You cannot support the foundation of Israel. Don't you care about the assassination of people here?" Zahar said.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3976300,00.html
quote:euhm, waarom moest Israël ook alweer uitgerekend daar gesticht worden, vanwege de interpretatie van een soort boelwerk?Op donderdag 28 oktober 2010 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
wat een enge en debiele denkwijze houdt die man er op na. en dat alles vanwege de interpretatie van een soort boekwerk.
quote:Maar zij begonnen eerst is niet eerrrrrrrrrrlijkOp donderdag 28 oktober 2010 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, waarom moest Israël ook alweer uitgerekend daar gesticht worden, vanwege de interpretatie van een soort boelwerk?
quote:C'mon zeg, het is toch behoorlijk hypocriet, gaan klagen over het boekwerk van de een terwijl het boekwerk van de ander gezien wordt als legitieme reden om dat land daar in te pikken.Op donderdag 28 oktober 2010 22:24 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Maar zij begonnen eerst is niet eerrrrrrrrrrlijk![]()
quote:Dat om te beginnen.Op donderdag 28 oktober 2010 22:27 schreef moussie het volgende:
[..]
C'mon zeg, het is toch behoorlijk hypocriet, gaan klagen over het boekwerk van de een terwijl het boekwerk van de ander gezien wordt als legitieme reden om dat land daar in te pikken.
quote:Nigeria: Seized Weapons Were Headed for Gaza - Israel
Abuja - Israeli officials yesterday said that the military-grade armaments seized at one of the nation's ports came from Iran and were bound for the Hamas-controlled Gaza Strip, the Associated Press said.
The military officials, according to the report, would not provide evidence to support their claims, citing "security concerns."
However, the information initially appeared to conflict with claims by Nigerian customs officials that the weaponry, which included 107 mm artillery rockets, were to be brought into the Niger Delta region.
[..]
In the hands of highly trained troops, the 107 mm artillery rockets can accurately hit targets as far as eight and a half kilometrs away, killing everything within about 40 feet. Fighters in Afghanistan and Iraq have used similar rockets against U.S. troops.
China, the United States, and Russia manufacture versions of the rocket, as does Iran - which calls the weapon a Katyusha rocket. In 2006, the Islamic militant group Hezbollah fired nearly 4,000 Katyusha rockets across Israel's northern border, some of which fell as far as 55 miles (90 kilometers) inside Israel.
quote:als de monotheïsten ook maar een greintje beschaving hadden gehad dan zouden ze altijd de religie die het monotheïsme bedacht heeft, moeten omarmen.Op donderdag 28 oktober 2010 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, waarom moest Israël ook alweer uitgerekend daar gesticht worden, vanwege de interpretatie van een soort boelwerk?
quote:In dat geval zijn de moslims beschaafd en de christenen niet. Bij de eerste worden de voorgangers namelijk 'broeders van het boek' genoemd. Wat de christenen de Joden in de loop der eeuwen hebben aangedaan is bekend neem ik aan. En gezien het feit dat de nieuwste paus het vernederende paasgebed voor het zielenheil van de Joden weer in ere hersteld heeft is die minachting richting voorganger er zo te zien nog steeds.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als de monotheïsten ook maar een greintje beschaving hadden gehad dan zouden ze altijd de religie die het monotheïsme bedacht heeft, moeten omarmen.
het tegendeel is waar. ze worden met hun 16 miljoen aanhangers telkens beschouwd als buffer in plaats van bedenkers.
heel vreemd eigenlijk. eerst was er het jodendom, dan het christendom en veel later ineens de islam.
quote:Wat een raar verhaal, vol tegenstrijdigheden. Alleen al de eigenschappen van de genoemde raketten: in handen van goed getrainde mensen kun je een doel raken op 8 kilometer afstand en kennelijk in handen van niet zo goed getrainde mensen halen die dingen 90 km.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:32 schreef waht het volgende:
Naar aanleiding van een grote wapenvangst in een haven van Lagos op 26 oktober:
[..]
quote:Daarom ben ik ook bekeerd tot Octopus Paul. Hij heeft namelijk geen heilig boek, waarmee iedereen elkaar de hersens in kan slaan. Hij stelt Zijn heilige inkt beschikbaar aan iedereen die geheel voor zichzelf een heilig boek wil schrijven. Ook mag iedereen Hem vereren op zijn of haar eigen manier: voormalig katholieken roepen "Vuvuzela" en eten een stukje inktvis, voormalige moslims mogen naar alle acht windstreken bidden, voormalige joden mogen met hun hoofd tegen de muur blijven slaan, voormalige protestanten mogen gewoon liedjes blijven zingen.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:27 schreef moussie het volgende:
[..]
In dat geval zijn de moslims beschaafd en de christenen niet. Bij de eerste worden de voorgangers namelijk 'broeders van het boek' genoemd. Wat de christenen de Joden in de loop der eeuwen hebben aangedaan is bekend neem ik aan. En gezien het feit dat de nieuwste paus het vernederende paasgebed voor het zielenheil van de Joden weer in ere hersteld heeft is die minachting richting voorganger er zo te zien nog steeds.
Ondertussen menen de christenen blijkbaar wel dat hun boek boven het oorspronkelijke staat, beter is, maar op hun beurt kunnen zij niet verbeterd worden, er is maar een goede versie en dat is de hunne. En dat is pas echt vreemd, of is het meer arrogant?
quote:oh jeetje, die is inmiddels ook al dood, nou maar hopen dat die geen apostelen oid heeft, anders wordt voetbal echt oorlog (of was het dat al?).Op vrijdag 29 oktober 2010 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook bekeerd tot Octopus Paul.
Lees het bericht eens nog een keer.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 23:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal, vol tegenstrijdigheden. Alleen al de eigenschappen van de genoemde raketten: in handen van goed getrainde mensen kun je een doel raken op 8 kilometer afstand en kennelijk in handen van niet zo goed getrainde mensen halen die dingen 90 km.
Ach welnee, dat is alleen Zijn stoffelijk lichaam. Zijn eeuwige geest reïncarneert ergens in een andere octopus.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 01:38 schreef moussie het volgende:
[..]
oh jeetje, die is inmiddels ook al dood, nou maar hopen dat die geen apostelen oid heeft, anders wordt voetbal echt oorlog (of was het dat al?).
Ja:quote:
Je hebt dan heel veel aan zo'n wapen. 8km is een grote afstand voor het schieten op een specifiek doel. Bovendien zeggen ze niet dat die raketten 90km kunnen vliegen maar dat ze 90km binnen de grenzen van Israël zijn gevallen. En ook al zouden ze 90km kunnen vliegen, dan nog maakt het niet uit dat dat niet nauwkeurig is. Hamas heeft er geen problemen mee om lukraak te schieten op Israël.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:13 schreef Kees22 het volgende:
Kan alleen allebei waar zijn als ze 90 km kunnen vliegen maar slechts tot 8 km accuraat zijn. Wat heb je aan zo'n wapen?
quote:Turkish document defines Israel as 'central threat'
National Security Council in Ankara decides to remove Syria, Bulgaria, Georgia, Armenia from list of countries that pose threat.
The Turkish National Security Council approved a few days ago significant changes in a document which contains threats against Turkey claiming that Israel is now a major threat to the country, Turkish media reported Saturday.
Israel was redefined as a "major threat" in the document called "The Red Book."
This is the first time that Turkey has defined Israel's actions in the Middle East as a threat towards it.
The document also stated that Israel's actions may cause countries in the region to begin an "arms race."[..]
Dan kunnen ze dus 90 km vliegen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:27 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt dan heel veel aan zo'n wapen. 8km is een grote afstand voor het schieten op een specifiek doel. Bovendien zeggen ze niet dat die raketten 90km kunnen vliegen maar dat ze 90km binnen de grenzen van Israël zijn gevallen. En ook al zouden ze 90km kunnen vliegen, dan nog maakt het niet uit dat dat niet nauwkeurig is. Hamas heeft er geen problemen mee om lukraak te schieten op Israël.
Syrië, Bulgarije, Armenië en Georgië als vijanden van Turkije zijn nog voorstelbaar.quote:
onzin, lijkt mij, ik heb hier helemaal niets over gehoord nog gelezen in de turkse media, het grappige is dat ik dingen lees hierover in het turks, maar dan wordt er verwezen naar dit artikelquote:
Ik vermoed dat 'manufacture versions of' het verschil uitmaakt, en de Iraanse versie idd verder kan vliegen, maar door het gepruts eraan een stuk onbetrouwbaarder is geworden, waardoor die vaker dan eens in de eigen achtertuin beland.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze dus 90 km vliegen.
Toch vind ik het een vreemd verhaal.
En dan zijn er ook nog de verschillende verhalen over de bestemmingen van de lading.
Een wat uitvoeriger berichtquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
onzin, lijkt mij, ik heb hier helemaal niets over gehoord nog gelezen in de turkse media, het grappige is dat ik dingen lees hierover in het turks, maar dan wordt er verwezen naar dit artikel
ik lees dit ook nu voor het eerst, maar het is niet zo, dat uit die andere likns leek alsof andere landen uit de bedreiging lijst ging en israel erin kwam, israelische acties kunnen instabiliteit in de regio veroorzaken wat dan weer een dreiging voor turkije zou kunnen zijn, wat ik er van uit maak, wat wel goed wordt verwoord,quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Een wat uitvoeriger bericht
http://www.todayszaman.co(...)curity-document.html
wat tegenwoordig ook een bedreiging is volgens het document: Cyber terror, global warming and aging population"", als die dingen erin staan zou het merkwaardig zijn, dat het hele israel verhaal er niet in zou staanquote:Turkey has for the first time referred to Israel's actions in the Middle East as a threat to Turkey. In the section on relations with neighbors and external threats, the document draws attention to the instability in the region caused by Israel and the possibility that Israel's actions may lead the countries in the region to be engaged in an arms race.
Dat conflictgebied in de Hoorn (d.i. Somalië en consorten) zie ik dan weer niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat 'manufacture versions of' het verschil uitmaakt, en de Iraanse versie idd verder kan vliegen, maar door het gepruts eraan een stuk onbetrouwbaarder is geworden, waardoor die vaker dan eens in de eigen achtertuin beland.
Maar waarom Iran de wapens eerst naar Nigeria zou transporteren en dan van daaruit naar Gaza is mij een raadsel .. ze gaan die raketten dwars door geheel Afrika smokkelen, incluis dat conflictgebied in de Hoorn?
ben je blij als die oorlog er komt? gaan ze weer piepen als israel hem wint?quote:Op zondag 26 december 2010 22:49 schreef IHVK het volgende:
Nieuwe Gaza-oorlog lijkt kwestie van tijd
GAZA-STAD - Twee jaar na het begin van de oorlog in de Gazastrook lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat het Israëlische leger opnieuw een offensief begint tegen militanten in het kustgebied.
AFP
Spanning in het Midden-Oosten
Fotoserie
Het geweld over en weer neemt toe en leiders in Israël speculeren steeds nadrukkelijker over een nieuwe militaire operatie.
Zondag reageerde vicepremier Silvan Shalom op een actie tegen Palestijnse militanten, die in het zuiden van de Gazastrook werden gedood door Israëlische militairen.
Gazastrook
De leden van de beweging Islamitische Jihad zouden in de ochtend bezig zijn geweest met het plaatsen van een bom nabij de grens tussen Israël en de Gazastrook. De beweging wordt ook verantwoordelijk gehouden voor raketbeschietingen richting Israël.
Shalom zei voorafgaand aan de wekelijkse ministerraad dat ''we met volle kracht zullen reageren'' als ''deze situatie voortduurt waarin raketten probleemloos naar binnen worden gesmokkeld, waarin zij Israël blijven beschieten, en waarin zij onschuldige burgers proberen te treffen''.
Gevechtshelikopters
Het Israëlische leger zette zondagochtend gevechtshelikopters en tanks in tegen een onbekend aantal leden van Islamitische Jihad, die zouden hebben teruggeschoten. Na het incident lanceerden Palestijnse strijders opnieuw raketten richting het zuiden van Israël. De projectielen raakten geen mensen of gebouwen.
Het laatste grootschalige offensief van het Israëlische leger in de Gazastrook begon op 27 december 2008. De toenmalige regering van Israël wilde hiermee een eind maken aan raketbeschietingen vanuit Gaza.
Oorlogsmisdaden
Tijdens de 22 dagen durende gevechten kwamen 1300 Palestijnen en dertien Israëli's, van wie tien militairen, om het leven. Volgens VN-onderzoek pleegde zowel Israël als Hamas tijdens het conflict oorlogsmisdaden. Twee jaar later is in de verpauperde regio aan de Middellandse Zee nog nauwelijks sprake van wederopbouw. Israël en Egypte laten bijna geen goederen toe tot het gebied.
Desondanks slagen militanten erin wapens te bemachtigen, onder meer met behulp van smokkeltunnels onder de grens met Egypte. Dit jaar schoten ze meer dan tweehonderd projectielen af richting Israël. Deze beschietingen leiden zelden tot doden, gewonden of materiële schade.
Radicale bewegingen
Het Israëlische leger slaat doorgaans hard terug. In 2010 stierven zeker 64 Palestijnen door toedoen van acties van de strijdkrachten van Israël in de Gazastrook.
In de afgelopen maand was sprake van een toename van het geweld. Tijdens de begrafenis van de militanten die stierven tijdens het incident van zondag riepen rouwenden de radicale bewegingen Islamitische Jihad en Hamas op om wraak te nemen op Israël. Een woordvoerder van de gewapende tak van Islamitische Jihad bezwoer dat Israël ''de prijs zal betalen'' als het land een nieuw offensief begint in de Gazastrook.
De Israëlische chef-staf, luitenant-generaal Gabi Ashkenazi, noemde de situatie afgelopen week al ''zeer fragiel en explosief''. Volgens de topmilitair is een nieuwe oorlog in Gaza ''slechts een kwestie van tijd''.
© ANP
zo klonk je ff. dus ik vroeg het me af.quote:
waaruit haal jij dat dan?quote:Op zondag 26 december 2010 23:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo klonk je ff. dus ik vroeg het me af.
Ik postte een verdrietige PI dus rare conclusie wmb.quote:Op zondag 26 december 2010 23:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo klonk je ff. dus ik vroeg het me af.
quote:Op zondag 26 december 2010 23:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik postte een verdrietige PI dus rare conclusie wmb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |