quote:''Ik bereid het Israëlische leger voor op een grootschalige oorlog, omdat het gemakkelijker is om terug te schakelen naar een kleinere operatie, dan om het tegenovergestelde te doen'', zo wordt Ashkenazi geciteerd.
quote:Op zondag 2 januari 2011 22:23 schreef IHVK het volgende:
Maar er is sowieso een operatie gepland dus.
Waarschijnlijk weer in Gaza denk ik, maar misschien wel weer in Libanon.
MAAR TOCH NIET SLECHTS OP BASIS VAN EEN OUD WIKI LEAKS DING?quote:Op zondag 2 januari 2011 22:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)westie-van-tijd.html
Steeds meer dingen wijzen erop.
Het lijkt me dat een beetje overheid altijd een plan heeft klaarliggen.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:23 schreef IHVK het volgende:
Maar er is sowieso een operatie gepland dus.
Waarschijnlijk weer in Gaza denk ik, maar misschien wel weer in Libanon.
ik zou me pas zorgen maken als een leger geen plannen klaar heeft liggen.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Het lijkt me dat een beetje overheid altijd een plan heeft klaarliggen.
de voorbereidingen van de aanval op iran is uiteraard continu aan de gang, israel wacht alleen op groen licht van de VSquote:Op zondag 2 januari 2011 22:28 schreef Disana het volgende:
Het document is uit 2009, zouden de voorbereidingen zo lang duren? Verontrustend is het wel.
Zou dat werkelijk een mogelijkheid zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
de voorbereidingen van de aanval op iran is uiteraard continu aan de gang, israel wacht alleen op groen licht van de VS
denk eerder dat het gaat om maatregelen indien iran besluit israel in de zee te drijven.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
de voorbereidingen van de aanval op iran is uiteraard continu aan de gang, israel wacht alleen op groen licht van de VS
ik denk niet dat de mollas in iran suicidaal zijn en dat ze wat langere tijd willen genieten van de pluche waar ze lekker zittenquote:Op zondag 2 januari 2011 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk eerder dat het gaat om maatregelen indien iran besluit israel in de zee te drijven.
irak en iran vergelijken is natuurlijk absurd. het waren vijanden van elkaar. toch?quote:Op zondag 2 januari 2011 22:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk niet dat de mollas in iran suicidaal zijn en dat ze wat langere tijd willen genieten van de pluche waar ze lekker zitten
de first strike zal nooit van iran komen, maar van israel gesteund door de vs of van de vs zelf
kijk maar naar saddam met zijn zogenaamde wmd
Obama gaat echt geen groen licht geven voor een aanval op Iran. Naast de overbelasting van de Amerikaanse krijgsmacht is hij net een beetje minder strijdlustig dan een republikein zou zijn. Iran heeft op het moment een redelijk goede positie in het Midden Oosten. Een invasie over land vanuit Irak of Afghanistan kan worden uitgesloten gezien de geografie en als ze worden gebombardeerd kunnen ze met gemak de stabiliteit in Irak verder ondermijnen. Of Irak in de komende jaren iets gaat worden hangt voor een groot deel af van Iraanse invloeden.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik denk dat Israël niet gaan aanvallen. Blaffende honden bijten niet, zeggen we dan maar. De kernreactoren in Irak en Syrië zijn zonder waarschuwing aangevallen. Tegen Iran durven ze niet. Te ver en te goed verdedigd. Daarom schreeuwen ze zo hard, in de hoop dat anderen het probleem voor ze oplossen.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk niet dat de mollas in iran suicidaal zijn en dat ze wat langere tijd willen genieten van de pluche waar ze lekker zitten
de first strike zal nooit van iran komen, maar van israel gesteund door de vs of van de vs zelf
kijk maar naar saddam met zijn zogenaamde wmd
ben blij dat je iran als probleem ziet.quote:Op zondag 2 januari 2011 23:07 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik denk dat Israël niet gaan aanvallen. Blaffende honden bijten niet, zeggen we dan maar. De kernreactoren in Irak en Syrië zijn zonder waarschuwing aangevallen. Tegen Iran durven ze niet. Te ver en te goed verdedigd. Daarom schreeuwen ze zo hard, in de hoop dat anderen het probleem voor ze oplossen.
Dat kan nooit waar zijn. Ik las in de Volkskrant juist, dat ene Asher Ben Avraham beweert: "Cliteurs premisse 'monotheïsme ligt ten grondslag aan terreur' gaat zeker niet op voor het jodendom."quote:Op zondag 2 januari 2011 21:19 schreef IHVK het volgende:
WikiLeaks lekt door
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)n-walvisvangst.dhtml
Bij de vorige actie tegen Gaza haalde iemand juist het argument aan dat dergelijke operaties een lange voorbereiding vergen.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:28 schreef Disana het volgende:
Het document is uit 2009, zouden de voorbereidingen zo lang duren? Verontrustend is het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |