abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:05:25 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_85903946
quote:
Brit te dik om naar huis te gaan
Een 37-jarige Brit mocht na een weekendje Amsterdam bij terugkeer Groot-Brittannië niet meer in, omdat hij niet meer leek op de foto in zijn paspoort. De Britse douane vond de dikte van de oren en lippen niet meer overeenkomen. De foto in het paspoort was negen jaar oud en sindsdien was de man bijna 32 kilo aangekomen.

Derrick Agyeman was daardoor gedwongen terug te keren naar Amsterdam voor een verblijf van drie maanden voordat hij alsnog werd toegelaten in het Verenigd Koninkrijk, berichtten Britse media maandag. De Brit spande een rechtszaak aan tegen het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken, die hij verloor. Hij overweegt in hoger beroep te gaan.

bron
En dit gaat véél vaker voorkomen.
Wanner wordt men eens wakker. Europa is een fascistische staat!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_85903966
Wat heeft dit met fascisme te maken?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_85903986
Waarom lukte er te komen wel dan eigenlijk :@ ?
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_85903999
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wanner wordt men eens wakker. Europa is een vuile fatsige staat!
pi_85904022
quote:

Die logica volg ik niet helemaal...Europa is een fascistische staat omdat mensen zich ongans vreten en te dik worden?
Maar als Europa fascistisch zou zijn dan zou Europa dit (obesitas) toch gewoon verbieden en daarmee het probleem oplossen?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 11:09:21 ]
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:08:43 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85904029
Hoe kan het dat een Engelsman met 9 jaar oud paspoort Nederland inkomt, terwijl ikzelf als Nederlander elke 5 jaar 50 euro mag lappen voor een nieuw paspoort?

Ontopic: dit heeft NIETS met fascisme te maken mafkees! En het is OUD nieuws.
censuur :O
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:08:45 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85904033
:O oud nieuws
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_85904043
Oud nieuws. En terecht. Ik vraag mij al jaren af hoe men mensen herkent op een 7 of 8 jaar oude foto. Mensen kunnen dan best wel erg veranderd zijn.
pi_85904051
Was toch vorige week ook al?
pi_85904062
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kan het dat een Engelsman met 9 jaar oud paspoort Nederland inkomt, terwijl ikzelf als Nederlander elke 5 jaar 50 euro mag lappen voor een nieuw paspoort?

Britse paspoorten zijn 10 jaar geldig.
pi_85904073
quote:

Omdat nederland een veel kortere houdsbaarheidsduur heeft voor zulke papieren als andere landen. :P
pi_85904079
quote:

quote:
De foto in het paspoort was negen jaar oud en sindsdien was de man bijna 32 kilo aangekomen.
Lezen valt niet mee. :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:10:56 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_85904087
quote:

[..]

inderdaad, want er komen steeds meer volgevreten paupers bij met een obesity probleem
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:11:21 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85904097
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:10 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

[..]

Daar heb jij blijkbaar moeite mee ja.
Want als een foto in een paspoort 9 jaar oud is, mag je er vanuitgaan dat het paspoort ook 9 jaar oud is.
censuur :O
pi_85904160
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar heb jij blijkbaar moeite mee ja.
Want als een foto in een paspoort 9 jaar oud is, mag je er vanuitgaan dat het paspoort ook 9 jaar oud is.
Natuurlijk jongen. :')
pi_85904184
Ik snap het nog steeds niet...Britse douane laat een Brit het land niet in omdat ze twijfels hebben over zijn paspoort...waar ligt de link naar Europa en fascisme nu precies? Lijkt mij meer een puur Brits probleem, eigenlijk en ik vraag mij wel af hoe hij dan GB is binnengekomen want inmiddels schijnt in GB te zijn.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2010 11:15:12 ]
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:14:16 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_85904186
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:07 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Waarom lukte er te komen wel dan eigenlijk :@ ?
Omdat Schiphol 100x relaxter is dan elke Britse luchthaven.

Shampo's van 400ml in je baggage? Prima. Paspoortje flashen en door naar de gate. Stansted heeft mij nog een keer gedwongen m'n paraplu apart in de hold mee te laten reizen (+18 euro) simpelweg omdat ik het kan gebruiken als wapen (senz paraplu met plastic topje :') ). Schiphol had daar geen enkele problemen mee toen ik het voor het eerst mee nam.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_85904191
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:06 schreef LostFormat het volgende:
Wat heeft dit met fascisme te maken?
Ach, zo is TS nou eenmaal. Totaal niet bij elkaar horende/passende dingen roepen om maar te shockeren. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_85904243
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:10 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

[..]

Als de foto 9 jaar oud is, is het paspoort dat ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_85904245
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:14 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ach, zo is TS nou eenmaal. Totaal niet bij elkaar horende/passende dingen roepen om maar te shockeren. :)
Ja, tis lambiekje natuurlijk, ik wilde alleen de hersenspinsels wel eens zien die de logica hiervan kunnen legitimeren :D
pi_85904353
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

pi_85904387
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Inderdaad, stel je voor dat iemand een pasfoto van 4 jaar oud meeneemt voor zijn paspoort. En stel je daarnaast eens voor dat deze ook nog eens geaccepteerd wordt door de dienstdoende ambtenaar...
Gekker moet het niet worden. :N
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:22:12 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_85904429
Hoop trouwens dat de persoon een fijne 3 maanden in deze mooie stad heeft mogen doormaken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:24:01 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_85904475
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurd als Schiphol dan vervolgens ook lastig gaat doen. Waar moet je dan heen?
pi_85904633
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:20 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Inderdaad, stel je voor dat iemand een pasfoto van 4 jaar oud meeneemt voor zijn paspoort. En stel je daarnaast eens voor dat deze ook nog eens geaccepteerd wordt door de dienstdoende ambtenaar...
Gekker moet het niet worden. :N
Ik heb het toevallig eens geprobeerd om er een ouwe foto in te laten drukken, ging mooi niet door. Ze kijken je effe aan, en sturen je dan naar buiten, waar, verrekte handig, een mobiele pasfotoshop voor de deur staat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:29:32 #26
52357 Lambiekje
pi_85904664
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap het nog steeds niet...Britse douane laat een Brit het land niet in omdat ze twijfels hebben over zijn paspoort...waar ligt de link naar Europa en fascisme nu precies? Lijkt mij meer een puur Brits probleem, eigenlijk en ik vraag mij wel af hoe hij dan GB is binnengekomen want inmiddels schijnt in GB te zijn.
Snapt men dat er NIET meer nagedacht mag en kan worden door een douanebeambte.
Met dergelijk idioterie van paspoorten, fotos en volstrekt onzinnige controles.

Je zou maar een allergische reactie hebben gehad op iets. Dan kan je foto al niet kloppen met een halve dag oud. En je kunt in eerste instantie niet eens je eigen land in.

Controle op de burgers is wel degelijk fascisme
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_85904684
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:24 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurd als Schiphol dan vervolgens ook lastig gaat doen. Waar moet je dan heen?
Dan moet je in transit blijven, het gebied achter de douane dus.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:30:01 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_85904690
quote:
Terminal! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_85904771
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef Lambiekje het volgende:

Je zou maar een allergische reactie hebben gehad op iets. Dan kan je foto al niet kloppen met een halve dag oud. En je kunt in eerste instantie niet eens je eigen land in.

Ja, dat noemen we burocratie. En ja, sommige ambtenaren zijn arrogante klootzakken.
Overigens is de burger zelf verantwoordelijk voor zijn identiteitsbewijs, meneer had ook gewoon een nieuw paspoort kunnen aanvragen, probleem opgelost, natuurlijk.

Controle op de burgers? Dit is controle op wie het land binnen komt, daar zijn het grenzen voor, daar is niets fascistisch aan.
pi_85905128
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb het toevallig eens geprobeerd om er een ouwe foto in te laten drukken, ging mooi niet door. Ze kijken je effe aan, en sturen je dan naar buiten, waar, verrekte handig, een mobiele pasfotoshop voor de deur staat.
Niet iedere ambtenaar is even attent. :7
pi_85906226
Met biometrische gegevens als vingerafdrukken en een irisscan op een chip in je paspoort hoeven we hier niet meer bang voor te zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:22:45 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_85906262
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef DroogDok het volgende:
Met biometrische gegevens als vingerafdrukken en een irisscan op een chip in je paspoort hoeven we hier niet meer bang voor te zijn.
Hier gaat de TS op reageren!
pi_85906296
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 12:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hier gaat de TS op reageren!
Dat hoop ik wel ja ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85906673
quote:
Goed punt, afschaffing van burocratische willekeur dankzij de technologie, fantastisch toch ;)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:39:16 #35
52357 Lambiekje
pi_85915412
quote:
Nee. Dan wordt het voor overheid alleen maar nog gemakkelijker om iemand er tussen uit te halen.

En voor de hacker. Die krijgt nog meer data tot zijn beschikking. Je voor iemand anders uitgeven is nog nooit zo makkelijk geworden.

Het nieuwe paspoort is nog nooit zo kwetsbaar geweest.

En ja ik hap.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:51:23 #36
8781 crew  Frutsel
pi_85915970
Ik las:" Bril te dik om naar huis te gaan "
en ik dacht al.. jampotglazen of wcbril... :')

In die drie maanden is hij enkele kilo's kwijtgeraakt zodat hij wel weer leek op die foto?
pi_85916496
Dat is een leuk excuus om wat langer in Nederland te mogen blijven maar ik geloof er helemaal niks van, hopelijk geloven zijn vrouw en werkgever het wel.
pi_85920158
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En op welk moment wordt er aan de democratie getornd? Verder valt het met de 'autoritaire gezagsuitoefening' ook wel mee.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_85930636
wat een bullshit weer :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_85931829
Jezus ts moet wel klapjosti zijn met zijn briljante opmerking fascistische land :')
pi_85932417
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:40 schreef DjinN het volgende:
wat een bullshit weer :{
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:02 schreef Athlon64x het volgende:
Jezus ts moet wel klapjosti zijn met zijn briljante opmerking fascistische land :')
Tsja, hij kan er niks aan doen, zeg maar.... :P

Het valt trouwens ook wel op dat 'ie sinds vanmiddag even over half vijf wegblijft uit dit topic... (terwijl 'ie op het moment van mijn schrijven een goede 30 min. geleden nog online was)
  woensdag 1 september 2010 @ 01:05:18 #42
52357 Lambiekje
pi_85936089
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef bas-beest het volgende:

[..]

[..]

Het valt trouwens ook wel op dat 'ie sinds vanmiddag even over half vijf wegblijft uit dit topic... (terwijl 'ie op het moment van mijn schrijven een goede 30 min. geleden nog online was)
Ik laat mijn PC altijd aan staan en daarnaast sluit ik niet vaak mijn webbrowservensters.
pi_85936296
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef bas-beest het volgende:

[..]

[..]

Errrr....ik doelde niet op TS hoor...ik doelde op het nieuwsbericht wat hij postte :X
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_85936370
Geen nood Lambiekje, want de vinerafdrukken en andere biometrische gegevens worden ook vastgelegd in het paspoort. Dit soort fouten behoren dan tot het verleden. :P
pi_85938224
quote:

[..]

gelukkig hebben we nu fingerprints die dit voorkomen
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85944877
quote:
The Terminal. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_85945211
waarom moet je eigenlijk je paspoort laten zien aan de grens als je binnen europa reist?
pi_85945301
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
waarom moet je eigenlijk je paspoort laten zien aan de grens als je binnen europa reist?
Opsporingscheck. Handig om terroristen of andere gezochte criminelen die de EU/Schengen binnenkomen toch eruit te pikken.

Ben blij dat dat systeem er is, eerlijk gezegd. Een normale burger heeft niks te vrezen, behalve als hij zich 32 kilo volvreet natuurlijk. :')

Wat een jankerd. Hij zou ook iets aan zijn obesitas kunnen doen, maar nee, anderen de schuld geven. :{w
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_85946164
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Opsporingscheck. Handig om terroristen of andere gezochte criminelen die de EU/Schengen binnenkomen toch eruit te pikken.

Ben blij dat dat systeem er is, eerlijk gezegd. Een normale burger heeft niks te vrezen, behalve als hij zich 32 kilo volvreet natuurlijk. :')

Wat een jankerd. Hij zou ook iets aan zijn obesitas kunnen doen, maar nee, anderen de schuld geven. :{w
Meer omdat Groot-Brittannië geen Schengenland is.
bron
pi_85946195
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:14 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Meer omdat Groot-Brittannië geen Schengenland is.
bron
Ah, wist ik niet, dank.

woensdag 1 september 2010 @ 13:18:31 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85946274
Een Godwin direct al in de OP... dat zie je ook niet zo vaak... enkel bij Indymedia :P
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 1 september 2010 @ 13:25:21 #52
52357 Lambiekje
pi_85946520
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef MikeyMo het volgende:
Een Godwin direct al in de OP... dat zie je ook niet zo vaak... enkel bij Indymedia :P
Godwin is dan ook met onze huidige post911-maatschappij een obsolete term geworden. Wat er nu gebeurt kan en moet verbonden worden met ...
pi_85946662
godwin is de nieuwe godwin. Waar vroeger een hitler vergelijking de discussie lam legde, legt nu godwin elke discussie waarin hitler wel relevant is lam. (alhoewel ik niet denk dat het in dit geval relevant is :P)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85947830
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Godwin is dan ook met onze huidige post911-maatschappij een obsolete term geworden. Wat er nu gebeurt kan en moet verbonden worden met ...
Meer leg mij nu eens uit waarom grenscontroles en het hebben van geldige reisdocumenten fascistisch is?

Als dat de maatstaf is dan is ieder land ter wereld namelijk fascistisch en verliest de term alle inhoud.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2010 13:57:41 ]
pi_85969079
quote:

[..]

Ik zie het verband met een dikke brit en een fascistische staat niet echt...je bepaalt toch echt zelf wat je in je mond propt. Oh, je doelt waarschijnlijk op het weigeren van identificatie, omdat hij niet meer op de foto leek. Dan snap ik het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')