En dit gaat véél vaker voorkomen.quote:Brit te dik om naar huis te gaan
Een 37-jarige Brit mocht na een weekendje Amsterdam bij terugkeer Groot-Brittannië niet meer in, omdat hij niet meer leek op de foto in zijn paspoort. De Britse douane vond de dikte van de oren en lippen niet meer overeenkomen. De foto in het paspoort was negen jaar oud en sindsdien was de man bijna 32 kilo aangekomen.
Derrick Agyeman was daardoor gedwongen terug te keren naar Amsterdam voor een verblijf van drie maanden voordat hij alsnog werd toegelaten in het Verenigd Koninkrijk, berichtten Britse media maandag. De Brit spande een rechtszaak aan tegen het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken, die hij verloor. Hij overweegt in hoger beroep te gaan.
bron
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En dit gaat véél vaker voorkomen.
Wanner wordt men eens wakker. Europa is een vuile fatsige staat!
Die logica volg ik niet helemaal...Europa is een fascistische staat omdat mensen zich ongans vreten en te dik worden?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
Wanner wordt men eens wakker. Europa is een fascistische staat!
Britse paspoorten zijn 10 jaar geldig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kan het dat een Engelsman met 9 jaar oud paspoort Nederland inkomt, terwijl ikzelf als Nederlander elke 5 jaar 50 euro mag lappen voor een nieuw paspoort?
Ontopic: dit heeft NIETS met fascisme te maken mafkees! En het is OUD nieuws.
Omdat nederland een veel kortere houdsbaarheidsduur heeft voor zulke papieren als andere landen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kan het dat een Engelsman met 9 jaar oud paspoort Nederland inkomt, terwijl ikzelf als Nederlander elke 5 jaar 50 euro mag lappen voor een nieuw paspoort?
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Ontopic: dit heeft NIETS met fascisme te maken mafkees! En het is OUD nieuws.
Lezen valt niet mee.quote:De foto in het paspoort was negen jaar oud en sindsdien was de man bijna 32 kilo aangekomen.
inderdaad, want er komen steeds meer volgevreten paupers bij met een obesity probleemquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Daar heb jij blijkbaar moeite mee ja.quote:
Natuurlijk jongen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar heb jij blijkbaar moeite mee ja.
Want als een foto in een paspoort 9 jaar oud is, mag je er vanuitgaan dat het paspoort ook 9 jaar oud is.
Omdat Schiphol 100x relaxter is dan elke Britse luchthaven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:07 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Waarom lukte er te komen wel dan eigenlijk?
Ach, zo is TS nou eenmaal. Totaal niet bij elkaar horende/passende dingen roepen om maar te shockeren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:06 schreef LostFormat het volgende:
Wat heeft dit met fascisme te maken?
Als de foto 9 jaar oud is, is het paspoort dat ook.quote:
Ja, tis lambiekje natuurlijk, ik wilde alleen de hersenspinsels wel eens zien die de logica hiervan kunnen legitimerenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:14 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ach, zo is TS nou eenmaal. Totaal niet bij elkaar horende/passende dingen roepen om maar te shockeren.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als de foto 9 jaar oud is, is het paspoort dat ook.
Inderdaad, stel je voor dat iemand een pasfoto van 4 jaar oud meeneemt voor zijn paspoort. En stel je daarnaast eens voor dat deze ook nog eens geaccepteerd wordt door de dienstdoende ambtenaar...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als de foto 9 jaar oud is, is het paspoort dat ook.
Ik heb het toevallig eens geprobeerd om er een ouwe foto in te laten drukken, ging mooi niet door. Ze kijken je effe aan, en sturen je dan naar buiten, waar, verrekte handig, een mobiele pasfotoshop voor de deur staat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Inderdaad, stel je voor dat iemand een pasfoto van 4 jaar oud meeneemt voor zijn paspoort. En stel je daarnaast eens voor dat deze ook nog eens geaccepteerd wordt door de dienstdoende ambtenaar...
Gekker moet het niet worden.
Snapt men dat er NIET meer nagedacht mag en kan worden door een douanebeambte.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap het nog steeds niet...Britse douane laat een Brit het land niet in omdat ze twijfels hebben over zijn paspoort...waar ligt de link naar Europa en fascisme nu precies? Lijkt mij meer een puur Brits probleem, eigenlijk en ik vraag mij wel af hoe hij dan GB is binnengekomen want inmiddels schijnt in GB te zijn.
Dan moet je in transit blijven, het gebied achter de douane dus.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:24 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurd als Schiphol dan vervolgens ook lastig gaat doen. Waar moet je dan heen?
Terminal!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:24 schreef SpecialK het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurd als Schiphol dan vervolgens ook lastig gaat doen. Waar moet je dan heen?
Ja, dat noemen we burocratie. En ja, sommige ambtenaren zijn arrogante klootzakken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef Lambiekje het volgende:
Snapt men dat er NIET meer nagedacht mag en kan worden door een douanebeambte.
Met dergelijk idioterie van paspoorten, fotos en volstrekt onzinnige controles.
Je zou maar een allergische reactie hebben gehad op iets. Dan kan je foto al niet kloppen met een halve dag oud. En je kunt in eerste instantie niet eens je eigen land in.
Controle op de burgers is wel degelijk fascisme
Niet iedere ambtenaar is even attent.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb het toevallig eens geprobeerd om er een ouwe foto in te laten drukken, ging mooi niet door. Ze kijken je effe aan, en sturen je dan naar buiten, waar, verrekte handig, een mobiele pasfotoshop voor de deur staat.
Hier gaat de TS op reageren!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef DroogDok het volgende:
Met biometrische gegevens als vingerafdrukken en een irisscan op een chip in je paspoort hoeven we hier niet meer bang voor te zijn.
Dat hoop ik wel jaquote:
Goed punt, afschaffing van burocratische willekeur dankzij de technologie, fantastisch tochquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef DroogDok het volgende:
Met biometrische gegevens als vingerafdrukken en een irisscan op een chip in je paspoort hoeven we hier niet meer bang voor te zijn.
Nee. Dan wordt het voor overheid alleen maar nog gemakkelijker om iemand er tussen uit te halen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 12:21 schreef DroogDok het volgende:
En op welk moment wordt er aan de democratie getornd? Verder valt het met de 'autoritaire gezagsuitoefening' ook wel mee.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Snapt men dat er NIET meer nagedacht mag en kan worden door een douanebeambte.
Met dergelijk idioterie van paspoorten, fotos en volstrekt onzinnige controles.
Je zou maar een allergische reactie hebben gehad op iets. Dan kan je foto al niet kloppen met een halve dag oud. En je kunt in eerste instantie niet eens je eigen land in.
Controle op de burgers is wel degelijk fascisme
quote:
Tsja, hij kan er niks aan doen, zeg maar....quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:02 schreef Athlon64x het volgende:
Jezus ts moet wel klapjosti zijn met zijn briljante opmerking fascistische land
Ik laat mijn PC altijd aan staan en daarnaast sluit ik niet vaak mijn webbrowservensters.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
[..]
Tsja, hij kan er niks aan doen, zeg maar....
Het valt trouwens ook wel op dat 'ie sinds vanmiddag even over half vijf wegblijft uit dit topic... (terwijl 'ie op het moment van mijn schrijven een goede 30 min. geleden nog online was)
Errrr....ik doelde niet op TS hoor...ik doelde op het nieuwsbericht wat hij posttequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
[..]
Tsja, hij kan er niks aan doen, zeg maar....
Het valt trouwens ook wel op dat 'ie sinds vanmiddag even over half vijf wegblijft uit dit topic... (terwijl 'ie op het moment van mijn schrijven een goede 30 min. geleden nog online was)
gelukkig hebben we nu fingerprints die dit voorkomenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
The Terminal.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:24 schreef SpecialK het volgende:
Opsporingscheck. Handig om terroristen of andere gezochte criminelen die de EU/Schengen binnenkomen toch eruit te pikken.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
waarom moet je eigenlijk je paspoort laten zien aan de grens als je binnen europa reist?
Meer omdat Groot-Brittannië geen Schengenland is.quote:Op woensdag 1 september 2010 12:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Opsporingscheck. Handig om terroristen of andere gezochte criminelen die de EU/Schengen binnenkomen toch eruit te pikken.
Ben blij dat dat systeem er is, eerlijk gezegd. Een normale burger heeft niks te vrezen, behalve als hij zich 32 kilo volvreet natuurlijk.![]()
Wat een jankerd. Hij zou ook iets aan zijn obesitas kunnen doen, maar nee, anderen de schuld geven.
Ah, wist ik niet, dank.quote:Op woensdag 1 september 2010 13:14 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Meer omdat Groot-Brittannië geen Schengenland is.
bron
Godwin is dan ook met onze huidige post911-maatschappij een obsolete term geworden. Wat er nu gebeurt kan en moet verbonden worden met ...quote:Op woensdag 1 september 2010 13:18 schreef MikeyMo het volgende:
Een Godwin direct al in de OP... dat zie je ook niet zo vaak... enkel bij Indymedia
Meer leg mij nu eens uit waarom grenscontroles en het hebben van geldige reisdocumenten fascistisch is?quote:Op woensdag 1 september 2010 13:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Godwin is dan ook met onze huidige post911-maatschappij een obsolete term geworden. Wat er nu gebeurt kan en moet verbonden worden met ...
Ik zie het verband met een dikke brit en een fascistische staat niet echt...je bepaalt toch echt zelf wat je in je mond propt. Oh, je doelt waarschijnlijk op het weigeren van identificatie, omdat hij niet meer op de foto leek. Dan snap ik het.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |