Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbookquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.
- Steekt hand op -quote:Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?
Ja, en die computers kan je weer reserveren via intranet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:55 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbook. Ik ga maandag meteen HvA bellen en vragen of je die shit niet gewoon op de computers van die school kan doen, soort van mediatheek ofzo? Ik bedoel als je je opdrachten maar af hebt toch?
Ik ook misschien..quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:15 schreef iBenny het volgende:
*meldt*
Vanaf aankomend schooljaar ga ik Interactieve Media studeren
Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Denk ook aan de 30 weken stage die je tijdens je opleiding moet volgen. Is vrij lastig te combineren als je 'voorloopt' op de rest van je jaargenoten.
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 07:50 schreef Together-Alone het volgende:
@ Beady3:
Je kunt in het tweede jaar sowieso vakken volgen uit het derde jaar. Er zijn zeker weten mogelijkheden om eerder af te studeren. Ik heb het zelf niet gedaan, maar een jongen uit mijn klas wel.
In het eerste jaar, in de laatste periode, kun je beginnen met het Studium Excellentie-programma. Dit is iets anders dan het Honours programma in het derde jaar. Ik heb meegedaan aan SE en ga meedoen aan Honours. Let bij SE er wel even op dat niet iedere SLB-er zijn of haar studenten op deze mogelijkheid attendeert, dus als je er niets van hoort moet je er zelf even achteraan gaan.
SE was heel tof om aan mee te doen omdat er enorm veel enthousiaste en gemotiveerde mensen meededen. Dat was in het reguliere programma wel eens anders. Het eerste SE kwartaal, in het eerste studiejaar, bestond uit een gezamelijk project en het andere deel, in het tweede jaar, uit lezingen, voorbereidingsopdrachten en persoonlijke projecten. Ik heb er veel aan gehad en kan het aanraden. Honours moet ik nog aan beginnen dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
SE is al een vastgesteld programma ja, geen keuzevak oid. In de vierde periode van het eerste jaar moet iedereen een profiel kiezen. Het project van deze periode helpt je daarbij door opdrachten te geven in de lijn van de profielen. Je kunt als projectgroep dan kiezen uit twee clusters met opdrachten die aansluiten bij de verschillende profielen. Voor SE verlaat je je 'oude' klas en vorm je in die vierde periode een nieuwe SE-klas. In plaats van te kiezen voor een cluster opdrachten ga je aan de slag met allebei de clusters. In deze periode is het dus puur een kwestie van meer werk, niet perse meer verdieping. Er is wel een speciaal aangesteld docententeam voor de SE klas.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:13 schreef Beady3 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan.![]()
Leuk dat je aan het SE programma meegedaan hebt! In principe is het dus wel een vooraf vastgesteld programma? Niet zoals ik het zag, dat je een vrij keuzevak kunt kiezen of iets dergelijks. Hoe ziet zo'n gezamenlijk project eruit qua inhoud? Heeft het te maken met de reguliere lesstof, maar ga je er dan dieper op in; of is het echt iets compleet anders?
Oh, en het is dus ook iets wat je alleen eind eerste jaar en begin tweede jaar kunt doen; daarna gaat het over in het Honours programma?
Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:20 schreef Beady3 het volgende:
[..]
Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?
Nog even een vraag dan: hoe ziet het studieverloop er ongeveer uit? Zoiets:
Eerste jaar gewoon les.
Tweede jaar een paar weken een oriënterende stage (wanneer heb je deze?) en les.
Derde jaar een half jaar stage (wanneer heb je deze?) en de andere helft les.
Vierde jaar afstuderen (en les?).
Ohja natuurlijk, ook nog de minor!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.
In het derde jaar heb je tot en met januari regulier les, dan een half jaar stage of je gekozen minor. In het eerste halfjaar van jaar 4 dus ook, stage als je eerst je minor gedaan hebt of andersom.
Ik heb geen brieven met codes gehad, alleen een email, maar die was toch voor het emailadres van HVA? Sorry hoor maar ik zie door de bomen het bos niet meerquote:Op maandag 22 augustus 2011 13:50 schreef Breezerslet17 het volgende:
Readers eerst jaar? Weet van niks.
En volgens mij krijg je toch een brief met login+ww?
Inloggegevens is opgelost.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:24 schreef iBenny het volgende:
Reader kon ik ook niet vinden.
Over je inloggegevens heb je als het goed is een mail gehad?
Doen jullie ook het introductieweekend? En zo ja, hebben jullie daar al wat over gehoord?
Haha wat wilde je anders gaan doen dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:54 schreef Breezerslet17 het volgende:
Ik heb nu alweer spijt dat ik niet gestopt benkutroosters, kutcommunicatie en krijg nu al een waslijst met taken voor huiswerk
Oke en je hebt nu al spijt? hahaquote:
Ik denk dat je daar maandag wel meer over zult horen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Oke en je hebt nu al spijt? haha
Iemand al iets meer gehoord over die onvindbare reader? Anders ga ik zo bellen.
Meer vanwege het feit dat de roosters er zondag opstonden, gister alweer helemaal veranderd waren en nu alweer zijn verdwenenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Oke en je hebt nu al spijt? haha
Iemand al iets meer gehoord over die onvindbare reader? Anders ga ik zo bellen.
MIC schrijfgids '10-'11quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:35 schreef Breezerslet17 het volgende:
Voor wat hebben jullie de reader nodig?
SJONGEJONGEJONGE!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:54 schreef Breezerslet17 het volgende:
Oh
https://intra.mim.hva.nl/schrijfgids/
Dat is alles
Dat is wel echt qut inderdaad. Hoe lang dat opmaken elke keer duurt aan het eind van een project.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De MIC-huisstijl. *huilt zachtjes*
Dat is dus echt zoiets waar ik lekker in ga falen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:17 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Dat is wel echt qut inderdaad. Hoe lang dat opmaken elke keer duurt aan het eind van een project._
110D! lijkt me grappig om fokkers in je toekomstige klas te hebben hahaquote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:07 schreef Beady3 het volgende:
En trouwens, voor de mede eerstejaars, ik zit in klas 119D.Jullie?
Hoooo eens! Doe je dat voor mij?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom zoveel mensen problemen hebben met die huisstijl. Je kunt vanaf zo'n schoolpc een wordsjabloontje halen, die op je eigen pc/laptop zetten en daar gewoon alles in tikken wat je maakt, dan staat het meteen in de huisstijl.
Hetzelfde bestand staat ook gewoon op intranet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom zoveel mensen problemen hebben met die huisstijl. Je kunt vanaf zo'n schoolpc een wordsjabloontje halen, die op je eigen pc/laptop zetten en daar gewoon alles in tikken wat je maakt, dan staat het meteen in de huisstijl.
Ja, en dan ga je die bestanden (want je maakt een project niet alleen) samenvoegen en dan klopt er geen zak meer van. Alles fout uitgelijnd en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Iedereen moet gewoon alles met zo min mogelijk opmaak aanleveren. Dan voorkom je die problemen met samenvoegen en kan je het daarna in een keer goed doen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:58 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je die bestanden (want je maakt een project niet alleen) samenvoegen en dan klopt er geen zak meer van. Alles fout uitgelijnd en dat soort dingen.
De automatische inhoudsopgave moest ik altijd van huilen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Ah dat werkt hier juist wel aardig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:10 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
De automatische inhoudsopgave moest ik altijd van huilen.
Wehehe ging die wandeling door? Vorig jaar werd ie afgelast vanwege het slechte weer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
Gewoon de gebruikelijke intropraatjes en kennismaking in Podium Mozaïek in Bos en Lommer. Daarnaast moesten we een audiowandeling door de chassebuurt maken, maar heeeeel per ongeluk belanden we op het Rembrandtplein.Daarna was nog een nieuwsquiz, maar daar ben ik niet meer heen geweest.
De dag was dus niet zo bijzonder, maar de mensen en Nieuws & Media zelf zijn wel leuk.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:17 schreef Sooph het volgende:
Hoera, ook ingeloot, zit in klas 109B, maar heb verder nog geen collegekaart/emails over mail oid gehad
Dankjewelquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:06 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Collegekaart kwam bij mij ook heel laat. Heb je ook nog geen brief met inloggegevens gehad? Zo niet moet je even langs die ene balie waarvan ik de naam vergeten ben. Daar kunnen ze het zo voor je regelen.
Nee, daar kwam ik dus ook achter, ik heb die hele machtingsmail nooit gehadquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:37 schreef Beady3 het volgende:
Je hebt wel je pasfoto opgestuurd voor je collegekaart? En het collegegeld betaald? Als je je pasfoto opstuurt in de daarvoor bestemde brief (die heb je als het goed is wel eeuwen geleden via de mail ontvangen), dan krijg je een 'pas' teruggestuurd. Heb zelf pas vorige week die pasfoto opgestuurd, dus krijg mijne denk ik deze week.
Als je je collegegeld hebt betaald krijg je je e-mailadres enzo via de mail! Dus als je inderdaad wel betaald hebt, dan zou je inloggegevens moeten hebben.
Haha hoera!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:41 schreef Sooph het volgende:
Mmmh, na eindeloos bellen eindelijk het machtingsformulier binnen en moet ook nog los mijn pasfoto opsturen. Nu nog steeds geen mail/inloggegevens, maar daarvoor ga ik wel weer naar die balie.
Oh correctie: heb eindelijk die welkomstmail met opstuurformulieren binnen, hoera!![]()
Moeilijker.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:43 schreef Beady3 het volgende:
[..]
Haha hoera!
Blegh ik wil mijn propedeuse echt met een 8 gemiddeld halen, want ik wil de studie ook versneld doen en daar heb je ook goede cijfers voor nodig. Is het, met name door die groepsopdrachten, eigenlijk wel mogelijk om een 8 gemiddeld te halen?
Ja je bent natuurlijk afhankelijk van anderen.quote:
Die tosti'squote:Op donderdag 1 september 2011 13:51 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
[..]
Ja je bent natuurlijk afhankelijk van anderen.
Oh en de panizza's zijn echt lekker
Goed bewaren dat boek, zeker als je een marketingkant kiest.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:53 schreef Beady3 het volgende:
Nou het gaat wel lekker snel allemaal! Net anderhalve week bezig en we zijn al op zowat eenderde van Grondslagen van de Marketing. Pfoee.
Bij werkcollege van Marketing vroeg die docent "wie weet al dat ie niets met marketing gaat doen?", alleen ik en een ander meisje staken hun hand op.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:52 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Goed bewaren dat boek, zeker als je een marketingkant kiest.
Nice. Even kijken.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef Toad het volgende:
Die nieuwe serie van de VARA, Overspel, is gedeeltelijk opgenomen in het SGG.
Haha ze hebben een briefje over de tekst 'Zelf studie ->' geplakt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef Toad het volgende:
Die nieuwe serie van de VARA, Overspel, is gedeeltelijk opgenomen in het SGG.
Ik kon de stukjes niet vinden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Haha ze hebben een briefje over de tekst 'Zelf studie ->' geplakt.
Je kunt naar marketingplannen zoeken via google!quote:Op woensdag 21 september 2011 15:34 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Heeft iemand een voorbeeld van een project voor mij?
Ik kom niet uit de externe analyse en zou graag een voorbeeld willen hebben van hoe het wel moet.
Waarheid. RMC is tof, tot nu toe. Onderzoekrapport teruggekregen, 6.2. Telt voor 40% v/h eindcijfer. Hoe gaat ie met cosmo?quote:
Goede beoordeling voor het maken van de televisieuitzending, en voor de rest nog niks gemaakt. Wat huiswerkopdrachten her en der, maar dat gaat zijn gangetje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 01:04 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Waarheid. RMC is tof, tot nu toe. Onderzoekrapport teruggekregen, 6.2. Telt voor 40% v/h eindcijfer. Hoe gaat ie met cosmo?
Ohh wat heb ik dan weer een geluk dat ik het wel mag kopen!!! Love it <3<3<3quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 02:17 schreef Breezerslet17 het volgende:
Nou nee, dat boek stond niet op de boekenlijst van vorig jaar..
Ik heb het boek. de grootste flauwekul die er is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 01:00 schreef Beady3 het volgende:
Heeee heeft iemand hier het boek "Zo studeer je" van Grit?
Ik moet activiteit 6-4 maken over uitstelgedrag. Had de opdracht al overgenomen van een klasgenootje, maar nu wordt me gevraagd bij vraag c wat voor type uitsteller ik ben. Ik heb geen flauw benul wat voor typen er zijn! Kan iemand dit voor mij opzoeken in het boek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |