abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99254339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Drukte zorgt voor grote klassen en roosters waarbij menig gatenkaas verbleekt. Even koffie halen voor de les is er niet meer bij, de koffiebar kampt met lange wachtrijen. Een document uitprinten? Trek er maar een uurtje extra voor uit want de computerlokalen zitten stampvol en de printers weigeren nogal eens dienst en zijn traag. En nu die belachelijke regels wat betreft laptops. Voor de rest een hele leuke opleiding hoor, maar dreigt een beetje onder te gaan door eigen succes.
Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbook -O-. Ik ga maandag meteen HvA bellen en vragen of je die shit niet gewoon op de computers van die school kan doen, soort van mediatheek ofzo? Ik bedoel als je je opdrachten maar af hebt toch? :{
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:37:35 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99261109
quote:
Daarbij vraag ik me af, welk huishouden heeft tegenwoordig nou geen laptop?
- Steekt hand op - ;)
Geef mij maar anytime een desktopcomputer: betere hardware voor minder geld, niet zo'n kleine monitor, niet zo kwetsbaar, gemakkelijk up te graden en defecte onderdelen kunnen gemakkelijk vervangen worden.
Ik vind dat een opleiding ernaar moet streven om te voorkomen dat je tijdens de schooluren een computer nodig hebt maar voor sommige studierichtingen is dat natuurlijk niet te vermijden.
Ik kan voor mijn opleiding een laptop kopen van ongeveer ¤800 terwijl de kostprijs inclusief software (die op zich ook wel gedownload kan worden) bijna het dubbele bedraagt en ik hoef geen extra accu te kopen aangezien er voldoende stopcontacten zijn. Die HvA handelt toch niet echt efficiënt door haar leerlingen veel geld te laten uitgeven aan een extra accu in plaats van gewoon even wat meer stopcontacten te plaatsen?
Waarom niet wat minder leerlingen aannemen als je dat aantal leerlingen niet aankan?
De overheid zou wellicht beter wat minder subsidie geven voor een groter aantal leerlingen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99263116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:55 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Ja inderdaad. De moed zakt me lichtelijk in de schoenen bij het lezen van al die eisen en programma's die op mn laptop moeten. Heb ik net een nieuwe macbook -O-. Ik ga maandag meteen HvA bellen en vragen of je die shit niet gewoon op de computers van die school kan doen, soort van mediatheek ofzo? Ik bedoel als je je opdrachten maar af hebt toch? :{
Ja, en die computers kan je weer reserveren via intranet.
pi_99631374
Ingeloot. Hoi. O+
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:26:07 #205
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_99670345
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:32 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Ingeloot. Hoi. O+
Hoi!
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_99767416
*meldt*
Vanaf aankomend schooljaar ga ik Interactieve Media studeren :7
pi_99767578
Zelfde gebouw, andere opleiding. :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:20:59 #208
347138 Markaanuit
Underneath the Weeping Willow
pi_99767700
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:15 schreef iBenny het volgende:
*meldt*
Vanaf aankomend schooljaar ga ik Interactieve Media studeren :7
Ik ook misschien..

zit nog te twijfelen tussen HVA, HU, en Rotterdam..

Qua reistijd wint de HVA.. maar ik vond de open dag van interactieve media op de HVA niet leuk : /
Life is too short to refrain from eating jam out of the jar
pi_99974505
Nog steeds op zoek naar een kamer in Amsterdam. -O- Iemand die nog huisgenootjes zoekt? :D
pi_100437880
Hier nog een nieuwe MIC'er! :)

Ik ben hier vooral omdat ik even een paar vragen wil stellen aan de ervaringsdeskundigen.
Over een kleine maand begin ik dus met MIC. Hiervoor heb ik anderhalf jaar kunstacademie gedaan (richting fotografie, propedeuse gehaald) en ik ben 20 jaar. Nu heb ik meerdere angsten/vragen.
1) Hoe jong zijn de eerstejaars? Ik was bij een meeloopdag in mei en soms had ik het gevoel in 6havo te zitten. Met hoe jong de studenten zijn bedoel ik daarom niet per se de feitelijke leeftijd, maar met name het gedrag. Door de kunstacademie (800 aanmeldingen en 60 toelatingen, 60 extreem gemotiveerde studenten, 90% verplichte aanwezigheid, hogere leeftijd etc) ben ik gewend dat iedereen het WIL, ik heb het idee dat veel HvA-studenten -bij bijna alle hbo studies- nog erg de middelbare school gedachtegang hebben van "ik MOET naar school". Valt dit in werkelijkheid mee?
2) Is het niveau inderdaad erg laag in het eerste jaar?
3) Is het nog altijd zo dat er veel tussenuren zijn in het eerste jaar?
4) Zijn er vakken in het tweede jaar die iedereen moet volgen, ongeacht het afstudeerprofiel? Ter verduidelijking; zoals je op de middelbare school ongeacht je profiel allemaal les kreeg Engels en Nederlands.
5) Zijn hier studenten die ervaring hebben met de kortere leerroute: de studie in 3,5 jaar afronden? Dat zou betekenen dat je in het tweede jaar ook al een aantal vakken uit het derde jaar volgt.
6) Want punt 3, 4 en 5 samen brengen mij tot punt 6: kun je in het eerste jaar wellicht al vakken volgen van het tweede jaar?

Punt 6 is een kwestie om meerdere redenen. Ik heb zoals gezegd anderhalf jaar kunstacademie gedaan, maar dus ook anderhalf jaar studiefinanciering verbruikt. Dit gezegd heb ik nog 2,5 jaar studiefinanciering over. Mijn studie betaal ik grotendeels zelf waardoor het mij een aantal ribben scheelt als ik de opleiding in drie jaar kan afronden.
Nu weet ik dat er de mogelijkheid is om in het tweede jaar te starten. Dit is echter voor mij geen optie, omdat ik nu niet met zekerheid durf te zeggen welke richting ik op wil en niet het verkeerde afstudeerprofiel wil kiezen. Dan ben ik nog verder van huis!

In mei heb ik samen met zo'n zeven andere mensen de meeloopdag gedaan. Het niveau vond ik best laag en makkelijk volgbaar, terwijl de andere meelopers aan het eind van de dag verschrikt waren over hoe lastig het was (????). Dit zal uiteraard te maken hebben met het onderwerp dat op dat moment vooral behandeld werd; het ging over ijkpersonen e.d., dingen die ik juist op de kunstacademie ook al te horen heb gekregen. Bovendien heb ik op de kunstacademie het vak Academische Vaardigheden gehad en heb al veel ervaring met essays e.d. schrijven. Daarnaast zit ik in lotingsklasse A / vakken als Nederlands en Engels heb ik tot nog toe geen moeite mee gehad. Alhoewel ik weet dat ik nog veel kan leren op deze gebieden, denk ik wel dat ik er minder tijd en moeite in hoef te steken als een groot deel van mijn mede eerstejaars (met name die net van het middelbaar onderwijs komen).

Tenslotte ben ik een persoon die veel (v e e l) te doen moet hebben om gemotiveerd te blijven, om mijn best te blijven doen. Ik presteer onder druk, anders niet.

Om deze redenen hoop ik dat ik in het eerste jaar al extra vakken kan volgen uit het tweede jaar, zodat ik in het tweede jaar nog meer tijd heb om nog meer vakken uit het derde jaar te volgen. Op deze manier zou het diploma tussen de 3 en 3,5 jaar gehaald moeten kunnen worden.

.
Dan even om te polsen welke richting jullie mij op zouden zien gaan haha, om mij te helpen met de profielkeuze.
Fotografie/beeld is nog steeds mijn passie, ik voel me echter te jong in mijn persoonlijke ontwikkeling om alle kennis die ik op kan doen op de kunstacademie ten volle eigen te maken. Beeldredacteur lijkt mij wel een interessant en leuk beroep.
Anderzijds houd ik erg veel van onderzoek doen. Essays schrijven vind ik heerlijk, dan zit ik dagen in de bibliotheek om documentaires te kijken, interviews te lezen, biografieën door te spitten. Programma's maken zoals Zembla lijkt me daarom ook leuk om te doen (ik ben nog te onbekend op dit gebied om een minder bekend maar eventueel beter voorbeeld te geven). Veel onderzoek doen, mensen ondervragen, de voors en de tegens laten zien. Niet eens per se zelf een mening vormen, dat kun je aan de kijker overlaten. Dan zou ik alsnog met beeld bezig zijn (want: film).

Deze twee verschillende ideeën lijken mij niet in één profiel te vinden, of zeggen jullie dat er een afstudeerprofiel is dat exact bij mijn interesses past?

Sowieso ga ik nog praten met iemand van MIC; een begeleider of docent. Eén dezer dagen hoop ik mijn introductiepakket met klassenindeling en eventueel mentor/coach te ontvangen, zodat ik met deze persoon contact op kan nemen. Al eerder naar de studie gemaild, maar iedereen blijkt tot 15 augustus afwezig te zijn dus kan nog geen afspraak maken!

Alvast mijn excuses voor dit lange epistel. Zie het als extra leesvoer in een schoolloze vakantie. :')
Het maakte haar niets uit dat het regende. "Het meeste valt er toch naast" zei ze. ~
pi_100437989
Oh en wat ik mij ook afvraag, zijn er hier ook studenten die het Studium Excellente programma hebben gedaan? Of mensen kennen die dit hebben gedaan? Ik vraag me af wat dat precies inhoudt!

Ik zie het nu als een soort extra keuzevak. Geen idee of dit beeld correct is!
Het maakte haar niets uit dat het regende. "Het meeste valt er toch naast" zei ze. ~
pi_100440049
Ik heb niet die hele lap tekst gelezen maar als antwoord op je vragen (van een derdejaars RMC)

1) ongeveer 17 tot 21
2) ja, op een paar vakken na
3) ja, maar niet meer dan in andere jaren / opleidingen volgens mij
4) volgens mij wel (engels, media en informatierecht (hoewel dat na het 2e pas komt), media en maatschappij)
5) nee
6) voor zover ik weet niet :P

en een honours traject (wat jij stadium excellente programme noemt, neem aan dat dat hetzelfde is) is er inderdaad en dat kan ik je zeer aanbevelen, heb het zelf niet gedaan maar vrienden wel. Goed voor je netwerk vooral!
pi_100442055
Denk ook aan de 30 weken stage die je tijdens je opleiding moet volgen. Is vrij lastig te combineren als je 'voorloopt' op de rest van je jaargenoten.
pi_100446255
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Denk ook aan de 30 weken stage die je tijdens je opleiding moet volgen. Is vrij lastig te combineren als je 'voorloopt' op de rest van je jaargenoten.
Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?
Nog even een vraag dan: hoe ziet het studieverloop er ongeveer uit? Zoiets:
Eerste jaar gewoon les.
Tweede jaar een paar weken een oriënterende stage (wanneer heb je deze?) en les.
Derde jaar een half jaar stage (wanneer heb je deze?) en de andere helft les.
Vierde jaar afstuderen (en les?).

Ik hoop dus dat ik in ongeveer 2 of 2,5 jaar het 'les'-gedoe af kan hebben, en dat ik dan alleen nog half jaar stage en afstudeerscriptie hoef te doen. Dus dan zou ik in 3 a 3,5 jaar klaar kunnen zijn.

En over het voorlopen op je medestudenten: in principe biedt de HvA bij MIC de mogelijkheid om de studie in 3,5 jaar te voltooien door in het tweede jaar al extra vakken uit het derde jaar te volgen. Dat is geen voorgekauwd programma, je moet zelf die vakken in je rooster zien te passen. Dus mijn hoop is dat ze mij de toestemming geven dat ook al in het eerste jaar te doen.

Ik denk namelijk dat het propedeuse jaar grotendeels bedoelt is om studenten te laten wennen aan het studeren. Zoals de brugklas op de middelbare school. Het wennen aan een compleet nieuwe manier van leren en werken kost tijd. Deze ingeroosterde tijd voor gewenning heb ik niet nodig, dat scheelt gewoon veel energie die ik kan besteden aan andere nuttige dingen haha. Nog niet gesproken over de vrijstelling die ik eventueel kan krijgen voor bepaalde vakken, omdat ik dus al een HBO propedeuse heb. Maar dat moet ik nog even uitzoeken en moet eveneens besproken worden met coach/begeleider voordat ik zo'n besluit wil nemen.

Goed, ik hoopte dus dat hier studenten waren die iets soortgelijks hebben gedaan en hun ervaring daarover konden delen! Anders wacht ik gewoon af tot het gesprek bij de opleiding. :D
pi_100451349
@ Beady3:

Je kunt in het tweede jaar sowieso vakken volgen uit het derde jaar. Er zijn zeker weten mogelijkheden om eerder af te studeren. Ik heb het zelf niet gedaan, maar een jongen uit mijn klas wel.

In het eerste jaar, in de laatste periode, kun je beginnen met het Studium Excellentie-programma. Dit is iets anders dan het Honours programma in het derde jaar. Ik heb meegedaan aan SE en ga meedoen aan Honours. Let bij SE er wel even op dat niet iedere SLB-er zijn of haar studenten op deze mogelijkheid attendeert, dus als je er niets van hoort moet je er zelf even achteraan gaan.

SE was heel tof om aan mee te doen omdat er enorm veel enthousiaste en gemotiveerde mensen meededen. Dat was in het reguliere programma wel eens anders. Het eerste SE kwartaal, in het eerste studiejaar, bestond uit een gezamelijk project en het andere deel, in het tweede jaar, uit lezingen, voorbereidingsopdrachten en persoonlijke projecten. Ik heb er veel aan gehad en kan het aanraden. Honours moet ik nog aan beginnen dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. :)
''Going mental on the Wabbu''
pi_100457004
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:50 schreef Together-Alone het volgende:
@ Beady3:

Je kunt in het tweede jaar sowieso vakken volgen uit het derde jaar. Er zijn zeker weten mogelijkheden om eerder af te studeren. Ik heb het zelf niet gedaan, maar een jongen uit mijn klas wel.

In het eerste jaar, in de laatste periode, kun je beginnen met het Studium Excellentie-programma. Dit is iets anders dan het Honours programma in het derde jaar. Ik heb meegedaan aan SE en ga meedoen aan Honours. Let bij SE er wel even op dat niet iedere SLB-er zijn of haar studenten op deze mogelijkheid attendeert, dus als je er niets van hoort moet je er zelf even achteraan gaan.

SE was heel tof om aan mee te doen omdat er enorm veel enthousiaste en gemotiveerde mensen meededen. Dat was in het reguliere programma wel eens anders. Het eerste SE kwartaal, in het eerste studiejaar, bestond uit een gezamelijk project en het andere deel, in het tweede jaar, uit lezingen, voorbereidingsopdrachten en persoonlijke projecten. Ik heb er veel aan gehad en kan het aanraden. Honours moet ik nog aan beginnen dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. :)
Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan. :D

Leuk dat je aan het SE programma meegedaan hebt! In principe is het dus wel een vooraf vastgesteld programma? Niet zoals ik het zag, dat je een vrij keuzevak kunt kiezen of iets dergelijks. Hoe ziet zo'n gezamenlijk project eruit qua inhoud? Heeft het te maken met de reguliere lesstof, maar ga je er dan dieper op in; of is het echt iets compleet anders?
Oh, en het is dus ook iets wat je alleen eind eerste jaar en begin tweede jaar kunt doen; daarna gaat het over in het Honours programma?
pi_100457091
Haha, ik heb zoveel vragen. :@
pi_100458750
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:13 schreef Beady3 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan. :D

Leuk dat je aan het SE programma meegedaan hebt! In principe is het dus wel een vooraf vastgesteld programma? Niet zoals ik het zag, dat je een vrij keuzevak kunt kiezen of iets dergelijks. Hoe ziet zo'n gezamenlijk project eruit qua inhoud? Heeft het te maken met de reguliere lesstof, maar ga je er dan dieper op in; of is het echt iets compleet anders?
Oh, en het is dus ook iets wat je alleen eind eerste jaar en begin tweede jaar kunt doen; daarna gaat het over in het Honours programma?
SE is al een vastgesteld programma ja, geen keuzevak oid. In de vierde periode van het eerste jaar moet iedereen een profiel kiezen. Het project van deze periode helpt je daarbij door opdrachten te geven in de lijn van de profielen. Je kunt als projectgroep dan kiezen uit twee clusters met opdrachten die aansluiten bij de verschillende profielen. Voor SE verlaat je je 'oude' klas en vorm je in die vierde periode een nieuwe SE-klas. In plaats van te kiezen voor een cluster opdrachten ga je aan de slag met allebei de clusters. In deze periode is het dus puur een kwestie van meer werk, niet perse meer verdieping. Er is wel een speciaal aangesteld docententeam voor de SE klas.

In de eerste en tweede periode van het tweede jaar krijg je om de week een lezing over een bepaald onderwerp. Voorbeeld: Rob Wijnberg die komt praten over de vermeende ondergang van de ouderwetse krant. Deze lezingen sluiten niet perse aan op het reguliere programma. De weken dat er geen lezingen zijn heb je voorbereidende bijeenkomsten met je eigen coach en groepje. Uiteindelijk krijg je een stuk of zeven lezingen en moet je over drie van die zeven onderwerpen een opdracht doen. Er waren bepaalde richtlijnen maar je wordt voor de invulling van die opdrachten behoorlijk vrij gelaten.

Ik vind het programma een aanrader omdat het erg goed is voor je netwerk (ik heb hele toffe mensen leren kennen) en voor je ontwikkeling. Het kan overigens ook zijn dat er dit jaar dingen anders gedaan worden. Toen ik meedeed aan SE was het de allereerste keer dat het werd aangeboden.

Oh en je laatste vraag: Tussen het einde van SE en het begin van Honours zit een half jaar. Het loopt dus niet aan één stuk door en je moet je opnieuw aanmelden en door de selectie heen komen. Je hebt alleen wel meer kans om bij Honours toegelaten te worden als je SE hebt gedaan. Let trouwens ook op de cijfereis voor beide programma's.
pi_100461908
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:20 schreef Beady3 het volgende:

[..]

Stage loop je in het derde jaar toch? In de tweede periode?
Nog even een vraag dan: hoe ziet het studieverloop er ongeveer uit? Zoiets:
Eerste jaar gewoon les.
Tweede jaar een paar weken een oriënterende stage (wanneer heb je deze?) en les.
Derde jaar een half jaar stage (wanneer heb je deze?) en de andere helft les.
Vierde jaar afstuderen (en les?).

Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.
In het derde jaar heb je tot en met januari regulier les, dan een half jaar stage of je gekozen minor. In het eerste halfjaar van jaar 4 dus ook, stage als je eerst je minor gedaan hebt of andersom. :)
pi_100462064
Eigenlijk wil ik wel eens iets van een rooster weten voor het aankomende jaar :')
Flaming hot
pi_100463044
MIC en snelle roostervoorzieningen ;(
Nu een half jaar stage en dan afstuderen. Zijn er alweer vier jaar voorbij op het Weesperplein!
pi_100475512
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik heb in het tweede jaar stage gelopen van april tot en met juni/juli.
In het derde jaar heb je tot en met januari regulier les, dan een half jaar stage of je gekozen minor. In het eerste halfjaar van jaar 4 dus ook, stage als je eerst je minor gedaan hebt of andersom. :)
Ohja natuurlijk, ook nog de minor!

Bedankt voor alle informatie (Together Alone, dankje!!), kan ik zeker wat mee. :D
pi_101038456
Oke.
Ik ben tegen een aantal dingen aangelopen:
- Intranet. Hoe zit dat? Met welk wachtwoord kan ik me inloggen? Ik snap er echt helemaal niks van.
- Reader voor de P. Ik probeer hem te bestellen via die site die gegeven is, maar is onvindbaar op de site via de zoekfunctie. Ik zoek op naam, jaar, opleiding, niks maakt uit.

Zijn er mensen die dit kunnen ophelderen voor mij? :*
pi_101038691
Readers eerst jaar? Weet van niks.
En volgens mij krijg je toch een brief met login+ww?
Flaming hot
pi_101038848
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:50 schreef Breezerslet17 het volgende:
Readers eerst jaar? Weet van niks.
En volgens mij krijg je toch een brief met login+ww?
Ik heb geen brieven met codes gehad, alleen een email, maar die was toch voor het emailadres van HVA? Sorry hoor maar ik zie door de bomen het bos niet meer }:|
pi_101038884
Misschien dat ze tegenwoordig het digitaal doen :)
maar wachtwoord intranet = wachtwoord mail
Flaming hot
pi_101040827
Het is gelukt, thanks!
Nu alleen nog die reader en het feest is compleet.
pi_101043996
Reader kon ik ook niet vinden.
Over je inloggegevens heb je als het goed is een mail gehad?

Doen jullie ook het introductieweekend? En zo ja, hebben jullie daar al wat over gehoord?
pi_101050905
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:24 schreef iBenny het volgende:
Reader kon ik ook niet vinden.
Over je inloggegevens heb je als het goed is een mail gehad?

Doen jullie ook het introductieweekend? En zo ja, hebben jullie daar al wat over gehoord?
Inloggegevens is opgelost.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die de reader niet kan vinden. Morgen maar WEER bellen. Ze zullen knettergek worden van me daar.
Introductieweekend? Van Mimagine ofzo? Haha ik doe niet aan studentenverenigingen.
pi_101066904
Haha, het is een studievereniging..
pi_101066953
Studievereniging idd. Maar ik heb inmiddels een mail gekregen :D
pi_101080720
He ouderejaars MIC! Ik moet nog drie studieboeken hebben voor periode 1: schrijven met effect - druk 4, vlekkeloos Nederlands - druk 6, de media-explosie - druk 4.
Nu vroeg ik me af of jullie ervaring hebben met deze boeken en of het bij al deze belangrijk is dat je de nieuwste druk hebt. Zo dacht ik van iemand gehoord te hebben dat Schrijven met effect nauwelijks gebruikt wordt, dus dan zou ik denken dat ik best de derde druk kan kopen.
Denken jullie dat ook, of hebben jullie er nog meer over te zeggen? :D
pi_101081109
Schrijven met effect wordt puur al referentie gebruikt. Vlekkeloos Nederlands geen idee? Is dat voor spelling&stijl? Naar 1 zo'n college geweest, daarna een 9 gehaald :')
Media-explosie zou ik wel 'goede' kopen :)
Flaming hot
pi_101081367
Dus niet dat ze bij Schrijven met effect zeggen 'lees het artikel op pagina 93' en dat ik dan bij het verkeerde artikel zit? :') Dan ga ik inderdaad op zoek naar een derde druk op marktplaats. Het scheelt veel!
En ja, Spelling en Stijl! Ik zit me af te vragen of ik daar geen vrijstelling voor kan vragen, omdat ik al wel een propedeuse heb van een andere studie waar je ook 'Academische Vaardigheden' kreeg. Is het gewoon een beetje leren spellen of komt er wel wat bij kijken? :')
pi_101081772
Bladzijdes zullen wel anders zijn, maar gewoon even kijken waar het over gaat bij een klasgenootje en voila ;)

En geen idee wat we bij Spelling&Stijl moesten doen meer :')
Flaming hot
pi_101082619
Ik heb nu alweer spijt dat ik niet gestopt ben :') kutroosters, kutcommunicatie en krijg nu al een waslijst met taken voor huiswerk :')
Flaming hot
pi_101082682
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:54 schreef Breezerslet17 het volgende:
Ik heb nu alweer spijt dat ik niet gestopt ben :') kutroosters, kutcommunicatie en krijg nu al een waslijst met taken voor huiswerk :')
Haha wat wilde je anders gaan doen dan? :D
pi_101089185
Oh nou sorry hoor -O-
Ey breezerslet17, in welk jaar zit jij dan?
pi_101094346
2e nu
Flaming hot
pi_101125145
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:51 schreef Breezerslet17 het volgende:
2e nu
Oke en je hebt nu al spijt? haha
Iemand al iets meer gehoord over die onvindbare reader? Anders ga ik zo bellen.
pi_101125224
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar maandag wel meer over zult horen.
pi_101125361
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Meer vanwege het feit dat de roosters er zondag opstonden, gister alweer helemaal veranderd waren en nu alweer zijn verdwenen :')
Flaming hot
pi_101125415
Voor wat hebben jullie de reader nodig?
Flaming hot
pi_101126073
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:35 schreef Breezerslet17 het volgende:
Voor wat hebben jullie de reader nodig?
MIC schrijfgids '10-'11
Ben benieuwd!
pi_101126153
Flaming hot
pi_101126614
quote:
SJONGEJONGEJONGE!
Als ze dat nou gezegd hadden!
Superbedankt :*
pi_101127831
Godver, ik heb dat ding nog als reader moeten kopen. :P
pi_101153942
De MIC-huisstijl. *huilt zachtjes* ;(
pi_101169898
Jongens ik heb er zin innnn.
Sinds januari al niet meer naar school geweest, heb echt weer de behoefte aan les volgen haha.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:17:39 #250
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_101170331
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 00:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
De MIC-huisstijl. *huilt zachtjes* ;(
Dat is wel echt qut inderdaad. Hoe lang dat opmaken elke keer duurt aan het eind van een project. :')_
pi_101171659
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:17 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Dat is wel echt qut inderdaad. Hoe lang dat opmaken elke keer duurt aan het eind van een project. :')_
Dat is dus echt zoiets waar ik lekker in ga falen. :'(
pi_101174045
En trouwens, voor de mede eerstejaars, ik zit in klas 119D. :) Jullie?
pi_101208618
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom zoveel mensen problemen hebben met die huisstijl. Je kunt vanaf zo'n schoolpc een wordsjabloontje halen, die op je eigen pc/laptop zetten en daar gewoon alles in tikken wat je maakt, dan staat het meteen in de huisstijl. :)
pi_101209707
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 16:07 schreef Beady3 het volgende:
En trouwens, voor de mede eerstejaars, ik zit in klas 119D. :) Jullie?
110D! lijkt me grappig om fokkers in je toekomstige klas te hebben haha
pi_101209772
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:33 schreef Together-Alone het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom zoveel mensen problemen hebben met die huisstijl. Je kunt vanaf zo'n schoolpc een wordsjabloontje halen, die op je eigen pc/laptop zetten en daar gewoon alles in tikken wat je maakt, dan staat het meteen in de huisstijl. :)
Hoooo eens! Doe je dat voor mij? :D
pi_101211066
quote:
Hetzelfde bestand staat ook gewoon op intranet.

De NM introductie gister was trouwens leuk. Leuke groep en een goede tutor. :D
pi_101217410
Wat hebben jullie gedaan? En wie is je tutor (initialen zijn genoeg ;) )?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:58:17 #258
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_101218243
quote:
Ja, en dan ga je die bestanden (want je maakt een project niet alleen) samenvoegen en dan klopt er geen zak meer van. Alles fout uitgelijnd en dat soort dingen.
pi_101218289
Gewoon de gebruikelijke intropraatjes en kennismaking in Podium Mozaïek in Bos en Lommer. Daarnaast moesten we een audiowandeling door de chassebuurt maken, maar heeeeel per ongeluk belanden we op het Rembrandtplein. :P Daarna was nog een nieuwsquiz, maar daar ben ik niet meer heen geweest.

De dag was dus niet zo bijzonder, maar de mensen en Nieuws & Media zelf zijn wel leuk.
pi_101218352
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:58 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Ja, en dan ga je die bestanden (want je maakt een project niet alleen) samenvoegen en dan klopt er geen zak meer van. Alles fout uitgelijnd en dat soort dingen.
Iedereen moet gewoon alles met zo min mogelijk opmaak aanleveren. Dan voorkom je die problemen met samenvoegen en kan je het daarna in een keer goed doen.
pi_101218798
quote:
De automatische inhoudsopgave moest ik altijd van huilen. :'(
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:24:38 #262
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_101219363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:10 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

De automatische inhoudsopgave moest ik altijd van huilen. :'(
Ah dat werkt hier juist wel aardig.
pi_101223388
Antwerpen was lichtelijk faal
Flaming hot
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:47:49 #264
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_101223771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:35 schreef Breezerslet17 het volgende:
Antwerpen was lichtelijk faal
Erheen gaan. :')
pi_101223964
Anders punt minder voor slb
Flaming hot
pi_101300868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:59 schreef KapiteinT het volgende:
Gewoon de gebruikelijke intropraatjes en kennismaking in Podium Mozaïek in Bos en Lommer. Daarnaast moesten we een audiowandeling door de chassebuurt maken, maar heeeeel per ongeluk belanden we op het Rembrandtplein. :P Daarna was nog een nieuwsquiz, maar daar ben ik niet meer heen geweest.

De dag was dus niet zo bijzonder, maar de mensen en Nieuws & Media zelf zijn wel leuk.
Wehehe ging die wandeling door? Vorig jaar werd ie afgelast vanwege het slechte weer. :P
pi_101305791
Hoera, ook ingeloot, zit in klas 109B, maar heb verder nog geen collegekaart/emails over mail oid gehad :?
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_101313575
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:17 schreef Sooph het volgende:
Hoera, ook ingeloot, zit in klas 109B, maar heb verder nog geen collegekaart/emails over mail oid gehad :?
Gefeliciteerd! *O*

Collegekaart kwam bij mij ook heel laat. Heb je ook nog geen brief met inloggegevens gehad? Zo niet moet je even langs die ene balie waarvan ik de naam vergeten ben. Daar kunnen ze het zo voor je regelen.
pi_101321513
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:06 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

Collegekaart kwam bij mij ook heel laat. Heb je ook nog geen brief met inloggegevens gehad? Zo niet moet je even langs die ene balie waarvan ik de naam vergeten ben. Daar kunnen ze het zo voor je regelen.
Dankjewel :)

Haha, thanks, dan ga ik even langs die ene balie :D
pi_101337147
Je hebt wel je pasfoto opgestuurd voor je collegekaart? En het collegegeld betaald? Als je je pasfoto opstuurt in de daarvoor bestemde brief (die heb je als het goed is wel eeuwen geleden via de mail ontvangen), dan krijg je een 'pas' teruggestuurd. Heb zelf pas vorige week die pasfoto opgestuurd, dus krijg mijne denk ik deze week.
Als je je collegegeld hebt betaald krijg je je e-mailadres enzo via de mail! Dus als je inderdaad wel betaald hebt, dan zou je inloggegevens moeten hebben.
pi_101339522
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:37 schreef Beady3 het volgende:
Je hebt wel je pasfoto opgestuurd voor je collegekaart? En het collegegeld betaald? Als je je pasfoto opstuurt in de daarvoor bestemde brief (die heb je als het goed is wel eeuwen geleden via de mail ontvangen), dan krijg je een 'pas' teruggestuurd. Heb zelf pas vorige week die pasfoto opgestuurd, dus krijg mijne denk ik deze week.
Als je je collegegeld hebt betaald krijg je je e-mailadres enzo via de mail! Dus als je inderdaad wel betaald hebt, dan zou je inloggegevens moeten hebben.
Nee, daar kwam ik dus ook achter, ik heb die hele machtingsmail nooit gehad :') Heb wel mijn rekeningnummer e.d. ingevuld op studielink, maar heb er verder niks meer van gehoord, dus ook geen mail gekregen ofzo. Heb vandaag gebeld met de studentenadministratie en die zouden het nog een keer mailen, maar heb nog steeds niks gehad, dus morgen nog maar een keer bellen? -O-
pi_101358537
Aahhhh het lukt me ineens niet meer om in te loggen op het intranet? Heb het eerder wel gekund, maar kan niet meer bedenken welke gegevens ik daarvoor nodig heb. :(
pi_101358642
Vierdejaars en nog steeds pasfoto van groep 8 op m'n collegekaart. :')
pi_101366423
Mmmh, na eindeloos bellen eindelijk het machtingsformulier binnen en moet ook nog los mijn pasfoto opsturen. Nu nog steeds geen mail/inloggegevens, maar daarvoor ga ik wel weer naar die balie. :D

Oh correctie: heb eindelijk die welkomstmail met opstuurformulieren binnen, hoera! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Sooph op 30-08-2011 17:19:39 ]
pi_101418963
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 12:41 schreef Sooph het volgende:
Mmmh, na eindeloos bellen eindelijk het machtingsformulier binnen en moet ook nog los mijn pasfoto opsturen. Nu nog steeds geen mail/inloggegevens, maar daarvoor ga ik wel weer naar die balie. :D

Oh correctie: heb eindelijk die welkomstmail met opstuurformulieren binnen, hoera! *O*
Haha hoera!
Blegh ik wil mijn propedeuse echt met een 8 gemiddeld halen, want ik wil de studie ook versneld doen en daar heb je ook goede cijfers voor nodig. Is het, met name door die groepsopdrachten, eigenlijk wel mogelijk om een 8 gemiddeld te halen? :')
pi_101420116
Vierde jaar gaat nu in. Alleen maar stage en afstuderen. Tijden op verheugd omdat ik die lessen zat was, maar nu ga ik het missen. Ik wil nog geen groot mens worden ;(
pi_101436489
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:43 schreef Beady3 het volgende:

[..]

Haha hoera!
Blegh ik wil mijn propedeuse echt met een 8 gemiddeld halen, want ik wil de studie ook versneld doen en daar heb je ook goede cijfers voor nodig. Is het, met name door die groepsopdrachten, eigenlijk wel mogelijk om een 8 gemiddeld te halen? :')
Moeilijker.
Flaming hot
pi_101447082
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2011 00:51 schreef Breezerslet17 het volgende:

[..]

Moeilijker.
Ja je bent natuurlijk afhankelijk van anderen.
Oh en de panizza's zijn echt lekker :9
pi_101622282
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:51 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Ja je bent natuurlijk afhankelijk van anderen.
Oh en de panizza's zijn echt lekker :9
Die tosti's *O*
pi_101716146
Nou het gaat wel lekker snel allemaal! Net anderhalve week bezig en we zijn al op zowat eenderde van Grondslagen van de Marketing. Pfoee. :P
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:52:47 #281
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_101782922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:53 schreef Beady3 het volgende:
Nou het gaat wel lekker snel allemaal! Net anderhalve week bezig en we zijn al op zowat eenderde van Grondslagen van de Marketing. Pfoee. :P
Goed bewaren dat boek, zeker als je een marketingkant kiest.
pi_101782987
Die nieuwe serie van de VARA, Overspel, is gedeeltelijk opgenomen in het SGG.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 10-09-2011 14:05:46 ]
pi_101788590
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:52 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Goed bewaren dat boek, zeker als je een marketingkant kiest.
Bij werkcollege van Marketing vroeg die docent "wie weet al dat ie niets met marketing gaat doen?", alleen ik en een ander meisje staken hun hand op. :'(
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:56:06 #284
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_101788672
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef Toad het volgende:
Nice. Even kijken.
pi_101792664
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef Toad het volgende:
Haha ze hebben een briefje over de tekst 'Zelf studie ->' geplakt. :')
  zondag 11 september 2011 @ 21:51:38 #286
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_101835700
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Haha ze hebben een briefje over de tekst 'Zelf studie ->' geplakt. :')
Ik kon de stukjes niet vinden. :') Waar in de aflevering is het SGG dan te zien? :)
pi_101837708
Meerdere keren, onder andere vanaf 28.50.
pi_102220938
Heeft iemand een voorbeeld van een project voor mij? :'(
Ik kom niet uit de externe analyse en zou graag een voorbeeld willen hebben van hoe het wel moet.
pi_102397984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:34 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Heeft iemand een voorbeeld van een project voor mij? :'(
Ik kom niet uit de externe analyse en zou graag een voorbeeld willen hebben van hoe het wel moet.
Je kunt naar marketingplannen zoeken via google!
pi_102755987
Hallo mensen. Op het moment ben ik op zoek naar een studie voor volgend jaar. Ik zou graag wat in de media willen doen maar heb geen idee wat het beste is. Veel dingen in de media vind ik interessant. Van apps tot webdesign tot reclame, commercials en marketing. Ook ict vind ik erg interessant zolang het maar niet uitsluitend ict is zoals informatica. Binnen deze interesses wil ik graag wat doen. Een eigen project waaruit een initiatief voor een eigen bedrijf zal ontstaan lijkt mij het allerbest, zoals hyves bv, vandaar dat hbo mij erg aanspreekt qua praktische dingen enzo. Ik zit op het vwo en zou dus naar de universiteit kunnen. Op de universiteit zijn alleen veel minder media opleidingen te vinden dan op het hbo. Nu heb ik zelf drie opleidingen voorgesteld: Allereerst media en cultuur aan de universiteit van Amsterdam. Ik heb alleen geen idee of dit ook echt een goede studie is. Ten tweede twijfel ik aan Informatiekunde op de universiteit Utrecht. Dit is weinig gericht op de media en veel op ict maar ik dacht meer: Dan heb ik een goede basis en kan ik later een universitaire master richting media doen. Tot slot dacht ik aan deze studie, media informatie en communicatie. Maar hoe groot zijn de toekomstperspectieven enzo? Help! Kan iemand mij advies geven? Enorm bedankt in ieder geval!!!
pi_102756632
Media & Cultuur raad ik je niet aan, tenminste zoals het 2 jaar geleden was en dat was al het vernieuwde programma. Dat is een studie waar weinig praktijk aan bod komt, eigenlijk veel theorie over het ontstaan en hele set journalistieke theorieën erbij die maar toegepast moeten worden op de media. Voor mij gevoel is dat meer een samenraapsel van verschillende studies (communicatie wetenschappen en journalistiek o.a.) en dan het thema Media.

Een beetje uit het stukje te lezen raad ik je ook geen informatiekunde aan. Van oriënterende dagen die ik daarvan heb bezocht 3 jaar geleden voelde ik niet de klik. En het is heel algemeen, weinig over de media. Als je in de mediabranche terecht wil komen, kun je beter een specifiekere studie gaan zoeken. (Maar alles is mogelijk.)

MIC is inderdaad praktischer ingericht, met verschillende projecten wat alle disciplines die jij schetste behandelt. En zo ontdek je wel wat je niet ligt en een beetje wat wel.

Het beste, dat weet ik niet. Dat is per individu anders. Ik raad je aan om vooral goed te bedenken wat je leuk lijkt om later te gaan doen, en of de studie die daar het meest geschikt voor lijkt ook echt een leuke studie is. Ga niet een mediaopleiding doen omdat het interessant is, interesses vervagen en nieuwe komen er voor in de plaats. Als je een kans wil maken op een leuke toekomst moet je er ook voor willen werken.
Flaming hot
pi_102763750
Ok bedankt. Als er nog meer mensen ideeen hebben hoor ik dat graag;-)

Nog even over informatiekunde, kan een goede basis en aansluitende master over media op de universiteit niet betere beroepsperspectieven geven? Ik vind MIC leuker maar misschien is iets anders verstandiger? Ik snap dat ik het zelf moet beslissen maar hulp vind ik erg fijn;-)
pi_102764677
Leuk > verstandig.
Flaming hot
pi_102943161
Heeee heeft iemand hier het boek "Zo studeer je" van Grit?
Ik moet activiteit 6-4 maken over uitstelgedrag. Had de opdracht al overgenomen van een klasgenootje, maar nu wordt me gevraagd bij vraag c wat voor type uitsteller ik ben. Ik heb geen flauw benul wat voor typen er zijn! Kan iemand dit voor mij opzoeken in het boek?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 01:04:17 #295
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_102943201
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:41 schreef Breezerslet17 het volgende:
Leuk > verstandig.
Waarheid. RMC is tof, tot nu toe. Onderzoekrapport teruggekregen, 6.2. Telt voor 40% v/h eindcijfer. Hoe gaat ie met cosmo?
pi_102943270
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 01:04 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Waarheid. RMC is tof, tot nu toe. Onderzoekrapport teruggekregen, 6.2. Telt voor 40% v/h eindcijfer. Hoe gaat ie met cosmo?
Goede beoordeling voor het maken van de televisieuitzending, en voor de rest nog niks gemaakt. Wat huiswerkopdrachten her en der, maar dat gaat zijn gangetje. ;). Begin nu wel weer een beetje moed er in te krijgen dat ik het nog vol ga houden een paar jaar. :P.
Flaming hot
pi_102943561
Jullie twee hebben vast dat boek wel!!!!!!
pi_102943585
Nou nee, dat boek stond niet op de boekenlijst van vorig jaar. :+.
Flaming hot
pi_102947104
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 02:17 schreef Breezerslet17 het volgende:
Nou nee, dat boek stond niet op de boekenlijst van vorig jaar. :+.
Ohh wat heb ik dan weer een geluk dat ik het wel mag kopen!!! Love it <3<3<3
pi_103068707
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 01:00 schreef Beady3 het volgende:
Heeee heeft iemand hier het boek "Zo studeer je" van Grit?
Ik moet activiteit 6-4 maken over uitstelgedrag. Had de opdracht al overgenomen van een klasgenootje, maar nu wordt me gevraagd bij vraag c wat voor type uitsteller ik ben. Ik heb geen flauw benul wat voor typen er zijn! Kan iemand dit voor mij opzoeken in het boek?
Ik heb het boek. de grootste flauwekul die er is.
Uitsteltypen:
- Perfectionist
- Overwerker
- Dromer
- Uitdager
- Adrenalinezoeker
- Piekeraar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')