abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87286648
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:22 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Er was geen enkele reden voor de Nederlandse staat om zich hiermee uberhaupt te bemoeien. Deze hele zaak bewijst alleen maar dat er flink bezuinigd kan worden op Jeugdzorg en Kinderbescherming.
Klopt, het kind had gewoon op school moeten zitten.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:13:27 #152
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_87291238
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Te hoog gegrepen voor Schanulleke. Die loopt liever met tunnelvisie en al te stampvoeten in dit topic.
Dan mag jij me even uitleggen waarin ik tunnelvisie heb in deze.
Life is what you make it.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 18:46:08 #153
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87294470
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:52 schreef Nibb-it het volgende:
Is ze inmiddels al gezonken?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 18:52:08 #154
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_87294736
Oh god, het volgende zielige aandachtshoeren verhaal van Laura het zeikmeisje en dr mediageile kutfamilie :') nu wilde ze weer zelfmoord plegen... wat is het volgende week? Ik wilde liever een jongetje zijn? :r
pi_87294867
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:52 schreef Tsunade het volgende:
Oh god, het volgende zielige aandachtshoeren verhaal van Laura het zeikmeisje en dr mediageile kutfamilie :') nu wilde ze weer zelfmoord plegen... wat is het volgende week? Ik wilde liever een jongetje zijn? :r
Weet jij veel hoe zij de dingen ervaart.

Ik vind het überhaupt belachelijk dat het hele gedoe rondom Laura zoveel aandacht heeft gehad.
pi_87294909
quote:

[..]

Er was geen enkele reden voor de Nederlandse staat om zich hiermee uberhaupt te bemoeien. Deze hele zaak bewijst alleen maar dat er flink bezuinigd kan worden op Jeugdzorg en Kinderbescherming.
Die bemoeienis vind ik nog minder erg dan de hoeveelheid media aandacht.
Lijkt me ook niet goed voor zo'n meisje.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2010 @ 19:15:03 #157
862 Arcee
Look closer
pi_87295787
quote:
* Riet Dekker,de oma van 'zeilmeisje'
Laura Dekker.Via een skype-verbinding
zal ook Laura meepraten.
Straks in DWDD op Ned. 3. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:17:24 #158
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87295882
quote:
^O^
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:53:03 #159
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_87297494
Die verwende troela krast in d'r armpjes om pappie en mammie te chanteren om op reis te mogen. had dieper gesneden teef.
pi_87298636
quote:

[..]

Het was erg goed dat dat wel is gebeurd. Ze wilde totaal onvoorbereid op reis.
Zodra er aan de voorwaarden om min of meer verantwoord op reis te kunnen was voldaan, mocht ze gaan. Ik vind dat ze heel fair en billijk zijn geweest.
pi_87300961
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:58 schreef Sosha het volgende:

[..]

Van nu.nl
Twee delen geleden was dat hier al voorbijgekomen, nog even en nu.nl kan zich beter toen.nl noemen, met al hun oude nieuws dat ze brengen.
Nederland is een afschuwelijk kutland, waarin je keihard onderuit wordt gehaald zodra je je kop boven het maaiveld uitsteekt. We hebben ons leven lang te maken met bemoeizucht van de overheid. Het begint al bij de geboorte, iedere maand melden op het consultatiebureau en meteen ouders onder toezicht plaatsen als een kind in lengte of gewicht meer dan 1% afwijkt van het gemiddelde. Daarna leerplicht, gevolgd door sollicitatieplicht en dan werken tot je dood neervalt. Als je tegen alle afspraken in toch je pensioen haalt gaan ze snel de gerechtigde leeftijd verhogen en/of uitkering verlagen. Als je dan helemaal versleten bent wordt je opgesloten in een verpleeghuis waar ze met medicijnen proberen de dood te bespoedigen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_87301038
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Straks in DWDD op Ned. 3. :s)
Die oma heet Riek.

Riet Dekker :')
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87301124
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was erg goed dat dat wel is gebeurd. Ze wilde totaal onvoorbereid op reis.
Zodra er aan de voorwaarden om min of meer verantwoord op reis te kunnen was voldaan, mocht ze gaan. Ik vind dat ze heel fair en billijk zijn geweest.
Dat kan je wel vinden, die vrijheid heb je. Of je mening en voorstelling van zaken ook maar enigermate juist zijn, is de vraag. In ieder geval heeft deze historie meerdere kanten, waaronder kwalijke. Jeugdzorg, waarvan we weten dat ze veel werk verzetten, heeft in deze zaak meerdere steken laten vallen.
Het zal noodzakelijk zijn om na te gaan of en waarom ze buiten hun boekje zijn gegaan. Zijn ze dat niet, dan is Jeugdzorg, een onderdeel van MvJustitie, rijp voor drastische reorganisatie (er zijn meer steken los daar). Zijn ze (de betrokkenen) dat wel, dan is het meest onmiddelijke dat nodig mis, schoonschip te maken in deze augiassstal van Jeugdzorg - onverantwoord gelijk hebben, machtsvertoon, navelstaren.
Jeugdzorg treedt al lang, anderzins en ander-tijds ook, en frekwent met foute gedrag in het licht. Wie hiervoor in Jeugdzorg of MvJ verantwoordelijk is of is geweest, is rijp voor onmiddelijk ontslag. Een kind tot wanhoop brengen (vandaag nota bene bevestigd : "heeft haar polsen doorgesneden") kan niet de taak zijn van dit type jeugd-beschermers.

[ Bericht 3% gewijzigd door quirigua op 07-10-2010 21:16:45 ]
pi_87302950
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:09 schreef quirigua het volgende:

[..]

Dat kan je wel vinden, die vrijheid heb je. Of je mening en voorstelling van zaken ook maar enigermate juist zijn, is de vraag. In ieder geval heeft deze historie meerdere kanten, waaronder kwalijke. Jeugdzorg, waarvan we weten dat ze veel werk verzetten, heeft in deze zaak meerdere steken laten vallen.
Het zal noodzakelijk zijn om na te gaan of en waarom ze buiten hun boekje zijn gegaan. Zijn ze dat niet, dan is Jeugdzorg, een onderdeel van MvJustitie, rijp voor drastische reorganisatie (er zijn meer steken los daar). Zijn ze (de betrokkenen) dat wel, dan is het meest onmiddelijke dat nodig mis, schoonschip te maken in deze augiassstal van Jeugdzorg - onverantwoord gelijk hebben, machtsvertoon, navelstaren.
Jeugdzorg treedt al lang, anderzins en ander-tijds ook, en frekwent met foute gedrag in het licht. Wie hiervoor in Jeugdzorg of MvJ verantwoordelijk is of is geweest, is rijp voor onmiddelijk ontslag. Een kind tot wanhoop brengen (vandaag nota bene bevestigd : "heeft haar polsen doorgesneden") kan niet de taak zijn van dit type jeugd-beschermers.
Er valt idd een hoop aan te merken op jeugdzorg en de raad voor kinderbescherming.
Dat neemt niet weg dat ze weg wilde zonder deugdelijke afspraken voor onderwijs, zonder behoorlijk reisplan, zonder kennis van eerstehulp, zonder training mbt slaapmanagement, enz.
Er bleek ook al gelogen te zijn over de voorbereiding op zee. De reis naar Engeland kwam in een heel ander daglicht toen bleek dat pa daar weinig mee te maken had en ook wilde hebben, bv..
Verder waren er wat twijfels over Laura's emotionele ontwikkeling. Dat bleek ook toen ze zichzelf ging beschadigen en wegliep, alleen maar omdat ze niet onmiddellijk haar zin kreeg.
Vandaar de OTS. Dat ze later alsnog mocht gaan, kan ik alleen maar sportief en meer dan billijk noemen.
Wat betreft de kritiek op jeugdzorg: inderdaad worden er daar erg veel fouten gemaakt. De andere kant van het verhaal is dat ze het nooit goed kunnen doen. Maken ze een kind doodongelukkig omdat het bij de ouders wordt weggehaald, dan hebben ze het gedaan. Wordt een kind slachtoffer omdat ze het niet doen, dan hebben ze het ook gedaan.
pi_87311833
quote:

[..]

Flink bezuinigen op de kinderbescherming, tuurlijk joh :')
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_87311849
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dan mag jij me even uitleggen waarin ik tunnelvisie heb in deze.
:')
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_87313355
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weet jij veel hoe zij de dingen ervaart.

Ik vind het überhaupt belachelijk dat het hele gedoe rondom Laura zoveel aandacht heeft gehad.
Dat is haar eigen schuld en de schuld van haar ouders.

Beetje gaan janken dat je niet de wereld mag rondzeilen terwijl je gewoon op school moet zitten en normaal moet doen, ze is echt niet anders dan de gemiddelde leeftijdsgenoot.

Die media aandacht hebben ze zelf gecreeerd.
pi_87314993
quote:
Maar jij leest het wel graag.
pi_87315037
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Er valt idd een hoop aan te merken op jeugdzorg en de raad voor kinderbescherming.
Dat neemt niet weg dat ze weg wilde zonder deugdelijke afspraken voor onderwijs, zonder behoorlijk reisplan, zonder kennis van eerstehulp, zonder training mbt slaapmanagement, enz.
Er bleek ook al gelogen te zijn over de voorbereiding op zee. De reis naar Engeland kwam in een heel ander daglicht toen bleek dat pa daar weinig mee te maken had en ook wilde hebben, bv..
Verder waren er wat twijfels over Laura's emotionele ontwikkeling. Dat bleek ook toen ze zichzelf ging beschadigen en wegliep, alleen maar omdat ze niet onmiddellijk haar zin kreeg.
Vandaar de OTS. Dat ze later alsnog mocht gaan, kan ik alleen maar sportief en meer dan billijk noemen.
Wat betreft de kritiek op jeugdzorg: inderdaad worden er daar erg veel fouten gemaakt. De andere kant van het verhaal is dat ze het nooit goed kunnen doen. Maken ze een kind doodongelukkig omdat het bij de ouders wordt weggehaald, dan hebben ze het gedaan. Wordt een kind slachtoffer omdat ze het niet doen, dan hebben ze het ook gedaan.
Onzin joh.
Het ging erom dat Laura aan bepaalde eisen moest voldoen en toen ze daaraan voldeed kwamen er weer nieuwe eisen.

citaat van Laura:

10-7-2010 proces verbaal.vervalst!

Eindelijk hebben we na een half jaar de processen verbaal van de rechtszaak in oktober en december.Dit na herhaaldelijk verzoek van onze advocaat. Omdat het de enige rechtszaak was die enigzins eerlijk was verlopen, wilden we graag het proces verbaal hebben omdat daar echte feiten in zouden moeten staan.Overigens zou een proces verbaal automatisch binnen een week bij onze advocaat moeten zijn! We hadden de processen verbaal nog steeds niet, en de advocaat dreigde met een kort geding. Een week later kregen we ze dan, maar ze zijn vervalsd. Mijn vader, ik en de advocaat waren er zelf bij en we weten wat er gezegd is, maar ze hebben het hele proces verbaal veranderd. Dingen die de rechter gezegt heeft staan ineens onder jeugdzorg en wat de rechter gezegt heeft staat er niet eens in, en wat wij hebben gezegt hebben ze zo omgebouwd dat niemand er iets mee kan. Het was de enige rechtszaak die eerlijk was verlopen, maar ook daar hebben ze weer een oplossing voor bedacht. We kunnen het wel aantonen want het proces verbaal klopt op een heleboel punten niet met de uitspraak.! In die rechtzaak zijn er concrete afspraken gemaakt onder welke voorwaarden ik weg zou mogen,nu heb ik daar allemaal aan voldaan,maar nu ze het proces verbaal vervalst hebben kunnen ze gewoon weer nieuwe dingen gaan bedenken
dit is gewoon corrupt!

[ Bericht 32% gewijzigd door thumbnail op 08-10-2010 10:30:17 ]
pi_87315770
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:09 schreef quirigua het volgende:
Jeugdzorg, waarvan we weten dat ze veel werk verzetten, ...
Vooral onnodig werk, zoals in het geval van Laura.
Een organisatie waar enorm op bezuinigd kan worden.
pi_87315979
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:24 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Onzin joh.
Het ging erom dat Laura aan bepaalde eisen moest voldoen en toen ze daaraan voldeed kwamen er weer nieuwe eisen.

citaat van Laura:

10-7-2010 proces verbaal.vervalst!

Eindelijk hebben we na een half jaar de processen verbaal van de rechtszaak in oktober en december.Dit na herhaaldelijk verzoek van onze advocaat. Omdat het de enige rechtszaak was die enigzins eerlijk was verlopen, wilden we graag het proces verbaal hebben omdat daar echte feiten in zouden moeten staan.Overigens zou een proces verbaal automatisch binnen een week bij onze advocaat moeten zijn! We hadden de processen verbaal nog steeds niet, en de advocaat dreigde met een kort geding. Een week later kregen we ze dan, maar ze zijn vervalsd. Mijn vader, ik en de advocaat waren er zelf bij en we weten wat er gezegd is, maar ze hebben het hele proces verbaal veranderd. Dingen die de rechter gezegt heeft staan ineens onder jeugdzorg en wat de rechter gezegt heeft staat er niet eens in, en wat wij hebben gezegt hebben ze zo omgebouwd dat niemand er iets mee kan. Het was de enige rechtszaak die eerlijk was verlopen, maar ook daar hebben ze weer een oplossing voor bedacht. We kunnen het wel aantonen want het proces verbaal klopt op een heleboel punten niet met de uitspraak.! In die rechtzaak zijn er concrete afspraken gemaakt onder welke voorwaarden ik weg zou mogen,nu heb ik daar allemaal aan voldaan,maar nu ze het proces verbaal vervalst hebben kunnen ze gewoon weer nieuwe dingen gaan bedenken
dit is gewoon corrupt!

Het doet nog steeds niets af aan de genoemde punten.
En ik ben niet direct overtuigd door wat ze schrijft.
pi_87316017
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:54 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Vooral onnodig werk, zoals in het geval van Laura.
Een organisatie waar enorm op bezuinigd kan worden.
Is dat een mantra, ofzo?
pi_87316039
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Het doet nog steeds niets af aan de genoemde punten.

Dan lees je niet wat er staat.
pi_87316205
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

En ik ben niet direct overtuigd door wat ze schrijft.
Hier haar grootouders, geloof je die wel?

Grootouders Rick Dekker en Riet Dekker, 22-12-2009
Sinds Laura Dekker onder toezicht van de Jeugdzorg is gesteld, is zij veranderd in een gesloten meisje dat haar vertrouwen in volwassenen verloren is.

Onze kleindochter, Laura Dekker, was enkele dagen vermist en dook gisteren op op Sint-Maarten. De waarheid is dat zij ten onder gaat aan de Jeugdzorg. Als bezorgde grootouders hebben we hier lang over gezwegen, maar we kunnen ons nu niet meer stilhouden, omdat we bang zijn dat als de Raad van de Kinderbescherming zo door blijft gaan, Laura straks helemaal kapotgemaakt wordt.

Wij hebben Laura, sinds de bemoeienis van Jeugdzorg, in een paar maanden zien veranderen van een ondernemende en positieve tiener in een meisje dat een schild om zich heen heeft gebouwd en totaal geen vertrouwen meer heeft in de volwassenen. Laura wordt uitzicht gegeven op het doorgaan van haar wereldreis, mits zij voldoet aan een aantal voorwaarden – die zijn allemaal na te lezen op de website van Laura.

Als grootouders vonden we dit een redelijk uitgangspunt. De rechter stelde dus dat haar wereldreis niet onmogelijk is, mits voldaan aan de door Jeugdzorg gestelde voorwaarden.

Meer ervaring opdoen

Treurig genoeg blijft Bureau Jeugdzorg tot nu toe onduidelijk over de vraag wanneer aan deze voorwaarden is voldaan. Het zijn voorwaarden met een open eind. Een voorbeeld: ‘Meer ervaring opdoen in solozeilen’, was een van de eisen die aan Laura werden gesteld. De logische vraag is dan: hoeveel meer? Hierop was het letterlijke antwoord van de toeziend voogd aan Laura en haar vader: ‘Dat is jullie probleem, daar lig ik niet wakker van.’ En zolang ze onder toezicht gesteld is – voorlopig tot 1 juli 2010 – mag ze bovendien niet eens uitvaren.

Hoe lossen we dat op? was dan ook de vraag. Ook dat was zijn probleem niet, zei de voogd. Deze onverantwoorde uitspraken werden gedaan in aanwezigheid van Laura. Na zo’n gesprek was Laura enkele dagen totaal van slag. Kortom, er wordt Laura een worst voorgehouden, die zij nooit te pakken zal kunnen krijgen.

Hiermee wordt haar het uitzicht op het doorgaan van haar wereldreis ontnomen. Tegelijkertijd wordt zij murw geslagen door dwangmaatregelen, zoals de onder toezichtstelling en het dreigement van een mogelijke uithuisplaatsing. Dit is niet vol te houden.

Depressief

De bezorgdheid van haar vader groeide met de dag. Deze bezorgdheid is ook uitgesproken bij Bureau Jeugdzorg. Er is niets mee gedaan. ‘Dat is uw probleem, daar lig ik niet wakker van’, was wederom de reactie. Bij ons is het inmiddels meer dan duidelijk. Bureau Jeugdzorg geeft niets om Laura, met als triest gevolg dat Laura is weggelopen. Weer zal Bureau Jeugdzorg alleen weten te reageren met dwangmaatregelen. Er wordt al openlijk gesproken over uithuisplaatsing – lees de gevangenis waarin al ruim tweehonderd kinderen zitten. Niet zo vreemd dat je als 14-jarige depressief wordt van dat vooruitzicht en op de vlucht slaat. De

Raad voor de Kinderbescherming heeft al meegedeeld dat Laura uit huis geplaatst zou worden, zodra ze terug is in Nederland. Dat is de enige oplossing die de Kinderbescherming kan bedenken.

Noemen ze dit hulpverlening? Er zijn zo veel andere mogelijkheden om haar echt te helpen. Laat haar een jaar meevaren met de Stad Amsterdam, de clipper die voor de VPRO-televisie dezelfde tocht rond de wereld maakt als Charles Darwin ruim 150 jaar geleden met de Beagle. Daar zijn genoeg volwassenen aan boord om haar te helpen met het onderwijs.Ze mocht niet naar zee om haar bestwil, maar nu gaat ze aan Bureau Jeugdzorg ten onder.
pi_87317296
Kinderbescherming is ook een grote farce natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')