Klopt, het kind had gewoon op school moeten zitten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:22 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden voor de Nederlandse staat om zich hiermee uberhaupt te bemoeien. Deze hele zaak bewijst alleen maar dat er flink bezuinigd kan worden op Jeugdzorg en Kinderbescherming.
Dan mag jij me even uitleggen waarin ik tunnelvisie heb in deze.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Te hoog gegrepen voor Schanulleke. Die loopt liever met tunnelvisie en al te stampvoeten in dit topic.
Weet jij veel hoe zij de dingen ervaart.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:52 schreef Tsunade het volgende:
Oh god, het volgende zielige aandachtshoeren verhaal van Laura het zeikmeisje en dr mediageile kutfamilienu wilde ze weer zelfmoord plegen... wat is het volgende week? Ik wilde liever een jongetje zijn?
Die bemoeienis vind ik nog minder erg dan de hoeveelheid media aandacht.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:22 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden voor de Nederlandse staat om zich hiermee uberhaupt te bemoeien. Deze hele zaak bewijst alleen maar dat er flink bezuinigd kan worden op Jeugdzorg en Kinderbescherming.
Straks in DWDD op Ned. 3.quote:* Riet Dekker,de oma van 'zeilmeisje'
Laura Dekker.Via een skype-verbinding
zal ook Laura meepraten.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:52 schreef Tsunade het volgende:
Oh god, het volgende zielige aandachtshoeren verhaal van Laura het zeikmeisje en dr mediageile kutfamilienu wilde ze weer zelfmoord plegen... wat is het volgende week? Ik wilde liever een jongetje zijn?
Het was erg goed dat dat wel is gebeurd. Ze wilde totaal onvoorbereid op reis.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:22 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Twee delen geleden was dat hier al voorbijgekomen, nog even en nu.nl kan zich beter toen.nl noemen, met al hun oude nieuws dat ze brengen.quote:
Dat kan je wel vinden, die vrijheid heb je. Of je mening en voorstelling van zaken ook maar enigermate juist zijn, is de vraag. In ieder geval heeft deze historie meerdere kanten, waaronder kwalijke. Jeugdzorg, waarvan we weten dat ze veel werk verzetten, heeft in deze zaak meerdere steken laten vallen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was erg goed dat dat wel is gebeurd. Ze wilde totaal onvoorbereid op reis.
Zodra er aan de voorwaarden om min of meer verantwoord op reis te kunnen was voldaan, mocht ze gaan. Ik vind dat ze heel fair en billijk zijn geweest.
Er valt idd een hoop aan te merken op jeugdzorg en de raad voor kinderbescherming.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:09 schreef quirigua het volgende:
[..]
Dat kan je wel vinden, die vrijheid heb je. Of je mening en voorstelling van zaken ook maar enigermate juist zijn, is de vraag. In ieder geval heeft deze historie meerdere kanten, waaronder kwalijke. Jeugdzorg, waarvan we weten dat ze veel werk verzetten, heeft in deze zaak meerdere steken laten vallen.
Het zal noodzakelijk zijn om na te gaan of en waarom ze buiten hun boekje zijn gegaan. Zijn ze dat niet, dan is Jeugdzorg, een onderdeel van MvJustitie, rijp voor drastische reorganisatie (er zijn meer steken los daar). Zijn ze (de betrokkenen) dat wel, dan is het meest onmiddelijke dat nodig mis, schoonschip te maken in deze augiassstal van Jeugdzorg - onverantwoord gelijk hebben, machtsvertoon, navelstaren.
Jeugdzorg treedt al lang, anderzins en ander-tijds ook, en frekwent met foute gedrag in het licht. Wie hiervoor in Jeugdzorg of MvJ verantwoordelijk is of is geweest, is rijp voor onmiddelijk ontslag. Een kind tot wanhoop brengen (vandaag nota bene bevestigd : "heeft haar polsen doorgesneden") kan niet de taak zijn van dit type jeugd-beschermers.
Flink bezuinigen op de kinderbescherming, tuurlijk johquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:22 schreef petertje2 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dan mag jij me even uitleggen waarin ik tunnelvisie heb in deze.
Dat is haar eigen schuld en de schuld van haar ouders.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet jij veel hoe zij de dingen ervaart.
Ik vind het überhaupt belachelijk dat het hele gedoe rondom Laura zoveel aandacht heeft gehad.
Maar jij leest het wel graag.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:52 schreef Tsunade het volgende:
Onzin joh.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er valt idd een hoop aan te merken op jeugdzorg en de raad voor kinderbescherming.
Dat neemt niet weg dat ze weg wilde zonder deugdelijke afspraken voor onderwijs, zonder behoorlijk reisplan, zonder kennis van eerstehulp, zonder training mbt slaapmanagement, enz.
Er bleek ook al gelogen te zijn over de voorbereiding op zee. De reis naar Engeland kwam in een heel ander daglicht toen bleek dat pa daar weinig mee te maken had en ook wilde hebben, bv..
Verder waren er wat twijfels over Laura's emotionele ontwikkeling. Dat bleek ook toen ze zichzelf ging beschadigen en wegliep, alleen maar omdat ze niet onmiddellijk haar zin kreeg.
Vandaar de OTS. Dat ze later alsnog mocht gaan, kan ik alleen maar sportief en meer dan billijk noemen.
Wat betreft de kritiek op jeugdzorg: inderdaad worden er daar erg veel fouten gemaakt. De andere kant van het verhaal is dat ze het nooit goed kunnen doen. Maken ze een kind doodongelukkig omdat het bij de ouders wordt weggehaald, dan hebben ze het gedaan. Wordt een kind slachtoffer omdat ze het niet doen, dan hebben ze het ook gedaan.
Vooral onnodig werk, zoals in het geval van Laura.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:09 schreef quirigua het volgende:
Jeugdzorg, waarvan we weten dat ze veel werk verzetten, ...
Het doet nog steeds niets af aan de genoemde punten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:24 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Onzin joh.
Het ging erom dat Laura aan bepaalde eisen moest voldoen en toen ze daaraan voldeed kwamen er weer nieuwe eisen.
citaat van Laura:
10-7-2010 proces verbaal.vervalst!
Eindelijk hebben we na een half jaar de processen verbaal van de rechtszaak in oktober en december.Dit na herhaaldelijk verzoek van onze advocaat. Omdat het de enige rechtszaak was die enigzins eerlijk was verlopen, wilden we graag het proces verbaal hebben omdat daar echte feiten in zouden moeten staan.Overigens zou een proces verbaal automatisch binnen een week bij onze advocaat moeten zijn! We hadden de processen verbaal nog steeds niet, en de advocaat dreigde met een kort geding. Een week later kregen we ze dan, maar ze zijn vervalsd. Mijn vader, ik en de advocaat waren er zelf bij en we weten wat er gezegd is, maar ze hebben het hele proces verbaal veranderd. Dingen die de rechter gezegt heeft staan ineens onder jeugdzorg en wat de rechter gezegt heeft staat er niet eens in, en wat wij hebben gezegt hebben ze zo omgebouwd dat niemand er iets mee kan. Het was de enige rechtszaak die eerlijk was verlopen, maar ook daar hebben ze weer een oplossing voor bedacht. We kunnen het wel aantonen want het proces verbaal klopt op een heleboel punten niet met de uitspraak.! In die rechtzaak zijn er concrete afspraken gemaakt onder welke voorwaarden ik weg zou mogen,nu heb ik daar allemaal aan voldaan,maar nu ze het proces verbaal vervalst hebben kunnen ze gewoon weer nieuwe dingen gaan bedenken
dit is gewoon corrupt!
Is dat een mantra, ofzo?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:54 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Vooral onnodig werk, zoals in het geval van Laura.
Een organisatie waar enorm op bezuinigd kan worden.
Dan lees je niet wat er staat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het doet nog steeds niets af aan de genoemde punten.
Hier haar grootouders, geloof je die wel?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En ik ben niet direct overtuigd door wat ze schrijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |