Vreemde combinatie idd. Ik ben 100% Nederlands, maar ik lust aardappels alleen als ze gefrituurd zijn. Hutspot heb ik dan ook niet vaak gegeten.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Haring en hutspot? Zeker Leidenaren met hun 3 oktober maaltijd
Hutspot is heerlijk, haring heb ik vrijwel nooit opquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Vreemde combinatie idd. Ik ben 100% Nederlands, maar ik lust aardappels alleen als ze gefrituurd zijn. Hutspot heb ik dan ook niet vaak gegeten.
Ik zou wel willen weten hoe Laura dat op de Grote Oversteek gaat doen, dan moet ze een behoorlijke voorraad voedsel meebrengen, of onderweg zelf een vis vangen, maar ik zie zo'n lief meisje niet snel een vis doodmaken en ontdoen van ingewanden.
Ik welquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:21 schreef BabeWatcher het volgende:
maar ik zie zo'n lief meisje niet snel een vis doodmaken en ontdoen van ingewanden.
bananen, goed afwisseling van de handquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:55 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura Nieuws
[..]
Nederlanders ... ze zitten ook overal.
Dan schrik je je ook de tyfus zeg! Een tros bananen die naar beneden dondert
[ afbeelding ]
gelukkig is het goed afgelopen.
Ze vermaakt zich nogal, en eigenlijk moet ze nog beginnen.quote:5-10-2010
Hola
Soms verlang ik er wel weer even naar om op zee te zijn, helaas moet ik nog even wachten tot het stormseizoen over is.
Want ik verlang er niet echt naar om zometeen een orkaan tegen te komen.
Niet dat het leven hier zo slecht is, maar druk is het zeker. Oke, dat heb ik nog altijd zelf in de hand. Maarja ik heb ook zo mijn plichten school, mails, blog en natuurlijk de boot opruimen en schoonmaken, want in zo een ' kleine' ruimte word het erg snel een rommeltje...
Buiten al dit om onderneem ik natuurlijk veel met mensen die ik hier leer kennen want nu ik hier toch ben wil ik natuurlijk wel veel van het eiland zien. Gisteren ben ik weer met een paar mensen naar plekken op het eiland geweest die ik nog niet gezien had. Vooral het noorden van het eiland is erg mooi. Daar is veel begroeiing, en ook de dorpjes zijn mooi om doorheen te lopen. Wist je dat Gran Canaria weet ik hoeveel jaar geleden 1 week nederlands is geweest? Dat heb ik gisteren van mensen gehoord.
Morgen ga ik samen met een duikleraar duiken. Dat lijkt me nou zo cool. In nederland heb ik natuurlijk al wel eens gedoken en in een zwembad maar daar zwemmen geen vissen....
Ik heb er erg veel zin in.
Vandaag ben ik samen met een paar mensen hier van het eiland wezen eten, in iets wat ze hier restaurant noemen en we in nederland krot noemen. Ik vond echt geweldig niet zo touristisch en uitzicht op zee. Die mensen waarmee ik ben wezen eten hebben speciaal voor mij een ketting gemaakt met de hand en die is zo mooi. Het is de Guppy die voor op de boot staat met de naam erboven.
In het restaurant liepen talloze zwerfkatten rond en het eten was heerlijk. Vooral veel vis. En een paar typisch spaanse dingen waarvan ik de naam weer vergeten ben. Het Spaans lukt me namelijk nog niet helemaal, wat een moeilijke taal is dat zeg!
Ondertussen zijn ook alle bananen rijp geworden, bedankt voor alle tips wat ik met die dingen kan doen. Ik heb er nu al een paar keer bananenmilkshake van gemaakt en dat is best lekker. Nou zo heb ik alweer heel wat bij elkaar gekletst, de rest komt morgen wel weer!
Adios!
Laura
Jammer dat er geen foto's zijn.quote:6-10-2010
Het is onderwater echt prachtig, na die ene keer snorkelen vond ik het al mooi. Maar nu ben ik wezen duiken met iemand van de duikschool let's go diving en dat was echt super.
Ik heb de levende versie van wat ik heb geprobeerd te eten gezien, de octopus met van die tentakels en zuignappen. Ik heb ook een stuk of 5 inktvissen gezien.
Dat was echt ontzettend cool.
Onder water heb ik me dus ook voorgenomen dat NOOIT meer te eten, dat had ik me eigenlijk na die ene hap al voorgenomen want het smaakt niet bepaald lekker.
Er waren veel soorten vissen, veel meer als ik met snorkelen gezien heb, we zaten nu natuurlijk ook veel dieper.
S'ochtends, s'middags en s'avonds drink ik altijd bananenmilkschake. Maar ze raken maar niet op. En ik begin al wel wat last te krijgen van die stomme fruitvliegjes.
Laatst had ik trouwens ineens geen walstroom meer, Ik snapte er helemaal niks van. Alles zat namelijk gewoon in het stopcontact maar aan het einde van het verlengsnoer had ik geen stroom?! Uiteindelijk bleek het nog mijn eigen schuld ook want ik had de kabel zo neer gelegd dat hij doorgeschuurd was. Er was kortsluiting onstaan en daardoor lag de aarde eruit. Naja er zit weer een nieuwe stekker op en ik heb weer stroom.
Alle nadelen hebben ook voordelen, want het zal me nu in iedergeval niet nog een keer overkomen.
Morgen komt mijn boek uit van voor de reis. het is wel apart, een boek dat over jezelf gaat. En het blijft er niet bij eentje want van tijdens de reis wil ik ook zeker een boek schrijven.
Ik ben er al aan begonnen en zo word mijn nederlands steeds beter. Want in de spelling van de nederlandse taal ben ik inderdaad niet zo goed. Zo als al heel wat mensen al opmerkte.
Adois,
Laura
Columbus deed er 91 dagen over. En hutspot is niet heerlijk, behalve na 60 dagen Columbusquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hutspot is heerlijk, haring heb ik vrijwel nooit op![]()
Tja, duurt 2 weken denk ik, gewoon flinke lading groenten en fruit voor in het begin, daarna kan je veel doen met conserven en rijst en pasta
Van nu.nlquote:Zeilmeisje dacht aan zelfmoord
Uitgegeven: 7 oktober 2010 08:39
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2010 09:12
AMSTERDAM – Laura Dekker heeft vorig jaar zwaar geleden onder het juridisch getouwtrek om haar voogdij en wereldreis. Het destijds 14-jarige 'zeilmeisje' dacht zelfs aan zelfmoord, zo vertelt ze aan het AD.
© ANP
Dekker vertelt in een interview aan de krant dat ze zichzelf in haar pols heeft gesneden. “Ik wilde anderen geen pijn doen, dus deed ik mezelf pijn. Ik heb echt even het gevoel gehad dat ik dood wilde”, aldus de zeilster voor wie de grote druk van Bureau Jeugdzorg, de Kinderbescherming en de media te veel werd.
“De keuze was dood of weg: het werd Sint. Maarten.” Dekker ‘vluchtte’ in december vorig jaar naar Sint Maarten.
Dekkers oma omschrijft het hele verhaal van haar kleindochter in het boek 'Mijn Verhaal', dat donderdag uitkomt.
Echt een emotioneel stabiel meisje he................quote:
Die dacht dat ie naar Azië voerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:53 schreef quirigua het volgende:
[..]
Columbus deed er 91 dagen over. En hutspot is niet heerlijk, behalve na 60 dagen Columbus
'Kop boven maaiveld, bladiebladiebla'quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:29 schreef Cara het volgende:
Ik kan niet wachten op de rel wanneer ze gekidnapped wordt door oeloeboeloe piraten![]()
Maar what the hell zeg, zo'n instabiel iemand laat je toch nooit vertrekken?
Wat voor overlast veroorzaakt ze voor Nederland(ers) als ze zou vertrekken en ze instabiel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:29 schreef Cara het volgende:
Ik kan niet wachten op de rel wanneer ze gekidnapped wordt door oeloeboeloe piraten![]()
Maar what the hell zeg, zo'n instabiel iemand laat je toch nooit vertrekken?
Misschien zou die constante stroom aan negatieve nieuwsberichten over dat meisje je aan het denken moeten zetten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:53 schreef Schanulleke het volgende:
Toen ik het artikel vanmorgen las wist ik al dat er hele zielige gefrustreerde mensen in dit topic zouden komen blaten. Ik had gelijk.
Hoezo, ik kan je opmerking niet volgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:26 schreef Cara het volgende:
Misschien zou die constante stroom aan negatieve nieuwsberichten over dat meisje je aan het denken moeten zetten.
Te hoog gegrepen voor Schanulleke. Die loopt liever met tunnelvisie en al te stampvoeten in dit topic.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:26 schreef Cara het volgende:
[..]
Misschien zou die constante stroom aan negatieve nieuwsberichten over dat meisje je aan het denken moeten zetten.
Stel je niet aan. 't Is gewoon een labiel, verwend nest.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:01 schreef waht het volgende:
Arm meisje werd tot wanhoop gedreven door de bemoeizuchtige staat. "Liever dat Laura in Nederland aan zelfmoord sterft dan dat ze midden op de oceaan verdrinkt", aldus de overheidsdienaar.
Vermoeiend om je zo op te winden over een wildvreemde of niet?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel je niet aan. 't Is gewoon een labiel, verwend nest.
Als ze zelfmoord had gepleegd, lag dat toch echt aan haar verwende aard en niet aan de Nederlandse staat!
Dat kan jij niet weten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze zelfmoord had gepleegd, lag dat toch echt aan haar verwende aard en niet aan de Nederlandse staat!
O hemel, daar heb je het Hollandse maaiveld weer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden voor de Nederlandse staat om zich hiermee uberhaupt te bemoeien. Deze hele zaak bewijst alleen maar dat er flink bezuinigd kan worden op Jeugdzorg en Kinderbescherming.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:19 schreef Gia het volgende:
Ik reageer vooral op mensen die Nederland de schuld geven als iemand die zijn zin ergens niet voor krijgt, zelfmoord pleegt.
Kijk, als je zodanig door de staat wordt tegengewerkt, dat je niet meer rond kunt komen, dat je kinderen geen vreten meer hebben en je constant van het kastje naar de muur wordt gestuurd, kan ik me voorstellen dat je knapt en eruit wilt stappen.
Maar omdat je geen zeiltocht mag maken!! En dan de Nederlandse staat de schuld geven!
No way!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |