Men leert in ieder geval foutloos spellen, geen overbodige luxe als ik haar huidige ontwikkelingen zie op dat gebied.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Frustratie druipt van je eerste paragraaf![]()
En wat je op middelbare school leert qua maatschappelijke relevantie valt best wel tegen in vergelijking met de ervaringen die Laura op doet.
Wat kan jou het schelen wat een 14jarig meisje doet, haal je schouders op en loop door, ze zit duizenden mijlen hier vandaan
Als ze later een zeilschool annex botenverhuur of iets dergelijks runt kan ze voor haar boekhouding en tikwerk gewoon een braaf loonslaafje inhuren hoor. Ondernemingsdrift is iets dat in Nederland veel te weinig waardering krijgtquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Men leert in ieder geval foutloos spellen, geen overbodige luxe als ik haar huidige ontwikkelingen zie op dat gebied.
Het kind heeft de herseninhoud van een chimpansee, op zijn hoogst. Denken dat ze ondernemingsdrift heeft, en die vervolgens ook nog eens zou kunnen omzetten in een succesvol bedrijf grenst aan krankzinnigheid.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als ze later een zeilschool annex botenverhuur of iets dergelijks runt kan ze voor haar boekhouding en tikwerk gewoon een braaf loonslaafje inhuren hoor. Ondernemingsdrift is iets dat in Nederland veel te weinig waardering krijgt
Vind ook niet dat ze dat record kan halen op deze manier. Onafgebroken is onafgebroken en niet met oa een vakantie van 2 maanden op die eilanden!quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Onafgebroken????
Er is inmiddels zelfs sprake van dat ze voor enige tjd terug keert naar Nederland!! Dit kind maakt gewoon een leuk tripje op kosten van de sponsoren, niet meer en niet minder!
Oma is mediageyl.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom zien we die ouders nooit op tv en wel die granny?
Welk record?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:11 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Vind ook niet dat ze dat record kan halen op deze manier. Onafgebroken is onafgebroken en niet met oa een vakantie van 2 maanden op die eilanden!
Wil je me nou vertellen dat je tig topics verder nog steeds niet weet dat er ook op zee verkeersregels gelden?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zullen we het weer eens over fietspaden in de oceaan en helmpjes gaan hebben?
Mwah, de rechter vond ook dat Jeugdzorg zich aan zijn aanwijzingen dient te houden ipv dat kind te frustreren met beperkingen die het onmogelijk maken om aan de gestelde voorwaarden te voldoen en daarmee haar droom om als jongste ooit alleen rond de wereld te zeilen de das omdoen. En dat probeer jij dan af te schilderen als 'ze doet gek omdat ze niet onmiddellijk haar zin krijgt'. Als het geheel nou iets was geweest waarbij tijd geen enkele rol speelt zou ik je gedeeltelijk gelijk hebben gegeven, maar hier zat een tijdlimiet op, als er een paar maanden langer onduidelijkheid was geweest, als zij begin juli nog geen meter alleen gezeild zou hebben, dan was zij nu niet onderweg geweest.quote:Waarom spring je eigenlijk zo in de verdediging? Ik heb me helemaal niet negatief uitgelaten over het feit dat ze nu wel mag.
Ik vind het alleen goed dat er eerder wel is ingegrepen, om redenen die ik al eerder noemde. Die staan nog nog steeds en dat vond de rechter ook.
Nou dat is omdat pa zo mediageil is natuurlijk .. ow wacht ...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom zien we die ouders nooit op tv en wel die granny?
Hier ga ik niet op inquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 09:48 schreef Rookert het volgende:
[..]
Frustratie druipt van je eerste paragraaf![]()
Ook op school kom je jezelf tegen en doe je dingen omdat je het zelf beter weet, maar in een compleet ander land zit hier natuurlijk een gigantisch risico aan verbonden.quote:En wat je op middelbare school leert qua maatschappelijke relevantie valt best wel tegen in vergelijking met de ervaringen die Laura op doet.
Wat kan jou het schelen wat een 14jarig meisje doet, haal je schouders op en loop door, ze zit duizenden mijlen hier vandaan
Wie zegt dat? En wat heeft dat met het aantal topics te maken?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Wil je me nou vertellen dat je tig topics verder nog steeds niet weet dat er ook op zee verkeersregels gelden?
[..]
Ze deed gek omdat ze niet onmiddellijk haar zin kreeg.quote:Mwah, de rechter vond ook dat Jeugdzorg zich aan zijn aanwijzingen dient te houden ipv dat kind te frustreren met beperkingen die het onmogelijk maken om aan de gestelde voorwaarden te voldoen en daarmee haar droom om als jongste ooit alleen rond de wereld te zeilen de das omdoen. En dat probeer jij dan af te schilderen als 'ze doet gek omdat ze niet onmiddellijk haar zin krijgt'. Als het geheel nou iets was geweest waarbij tijd geen enkele rol speelt zou ik je gedeeltelijk gelijk hebben gegeven, maar hier zat een tijdlimiet op, als er een paar maanden langer onduidelijkheid was geweest, als zij begin juli nog geen meter alleen gezeild zou hebben, dan was zij nu niet onderweg geweest.
Het gedeelte waarin ik je geen gelijk zou geven, dat is omdat ik uit zowel eigen ervaring als uit ervaringen van derden weet hoe enorm gefrustreerd en machteloos je je kan voelen als zo'n ambtenaar de regels en aanwijzingen buigt om te zorgen dat jij het beoogde doel niet zal halen. Zo moest ik bvb formuliertje A en B hebben om formulier C te krijgen, maar formulier A krijg je alleen als je formulier B hebt, en B krijg je alleen als je formulier A hebt, en daar sta je dan, met de rug tegen de muur.
Jij refereert er toch aan, aan een opmerking van tig topics geleden waarin ik het had over verkeersregels op de waterwegen, en over fietsen, en dat wij dat alleen minder gevaarlijk vinden omdat we er dagelijks mee te maken hebben maar dat het daarom niet minder gevaarlijk is?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wie zegt dat? En wat heeft dat met het aantal topics te maken?
Frappant dan, dat zij ondanks haar 'gekte' gewoon thuis mocht blijven wonen, en dat niet zij maar Jeugdzorg diegene was die op de vingers werd getikt door de rechter.quote:Ze deed gek omdat ze niet onmiddellijk haar zin kreeg.
Aan jouw zg. veilige routes op de oceaan, die als fietspaden zouden zijn en je veronderstelling dat als een kind zich kan handhaven in het stadsverkeer, het ook wel de wereld rond kan fietsen, refereerde ik.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij refereert er toch aan, aan een opmerking van tig topics geleden waarin ik het had over verkeersregels op de waterwegen, en over fietsen, en dat wij dat alleen minder gevaarlijk vinden omdat we er dagelijks mee te maken hebben maar dat het daarom niet minder gevaarlijk is?
[..]
De rechter heeft haar en pappie zeker ook op de vingers getikt omdat ze op reis wilde zonder behoorlijke voorbereiding. Dat ze niet eerder mocht, was óók een beslissing van de rechter.quote:Frappant dan, dat zij ondanks haar 'gekte' gewoon thuis mocht blijven wonen, en dat niet zij maar Jeugdzorg diegene was die op de vingers werd getikt door de rechter.
Want elk kind is hetzelfde en moet dezelfde weg bewandelen in het leven....dat experiment hebben ze geprobeerd in het voormalige Oostblok en is niet zo goed bevallen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:35 schreef Cara het volgende:
Elders op deze pagina verwoordde Pool het goed; ze mist gewoon die essentiële opvoeding die elk kind op die leeftijd nodig heeft.
De zogenaamde veilige routes op de oceaan zijn voor de zeiler even veilig als de weg/straat zonder apart fietspad voor de fietser, als alle verkeersdeelnemers zich aan de regels houden is er niets aan de hand, dat was mijn (veronder)stelling. Ik heb nergens gezegd dat een kind dat zich in het stadsverkeer kan handhaven ook wel de wereld kan rondfietsen, waar haal je die onzin vandaan? Wat ik wel heb gezegd is dat fietsen ook een behoorlijk risico is, maar dat daar niemand over valt omdat vrijwel iedereen daarmee opgegroeid is en de risico's kent en naar waarde weet te schatten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aan jouw zg. veilige routes op de oceaan, die als fietspaden zouden zijn en je veronderstelling dat als een kind zich kan handhaven in het stadsverkeer, het ook wel de wereld rond kan fietsen, refereerde ik.
Gek genoeg vond iedereen, zelfs Jeugdzorg en moeder, dat zij ook op dat moment al technisch ruimschoots gekwalificeerd was voor die reis. De Ehbo, oké, da's best belangrijk, maar de rest? Slaapmanagement? Da's net oefenen met een pop die om de haverklap huilt en waarvan je weet dat het niet echt is, bij de nepperd slaap je er dwars doorheen maar als het echt is sta je binnen 10 tellen helder wakker rechtovereind.quote:De rechter heeft haar en pappie zeker ook op de vingers getikt omdat ze op reis wilde zonder behoorlijke voorbereiding. Dat ze niet eerder mocht, was óók een beslissing van de rechter.
Ik val over dat 'ze doet gek omdat ze niet onmiddellijk d'r zin krijgt', dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was? Ze deed gek omdat er beperkingen werden gesteld (boot aan de ketting voor onbepaalde tijd) die het haar onmogelijk zouden maken om aan de primaire voorwaarden te voldoen (ervaring solo-zeilen), en haar ook geen handvatten werden gegeven over hoe die beperkingen op te heffen, ze werd gewoon voor het blok gezet met no way outquote:Dat ze thuis mocht blijven wonen en alsnog de kans kreeg om te doen wat ze wilde is zeker heel fair en redelijk. Ik meen ook dat ik dat al een paar keer heb gezegd.
Waar heb je een probleem mee? We zijn het toch eens?
Er is verschil tussen spelfouten of een heel blog in breezertaal. Ze maakt inderdaad slordige spelfouten op haar blog, maar de gemiddelde gebruiker hier spelt niet beter.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:20 schreef Pool het volgende:
Mwah, Laura is echt niet dom. Spelling is inderdaad niet haar sterkste punt, maar verder komt ze in haar doen en laten en in haar verhalen niet dom over.
Je ziet vooral dat ze echt nog een kind is. Een kind dat goed kan zeilen en zich zelfstandig redelijk kan redden, maar toch een puber die nog enkele jaren onderwijs en opvoeding nodig heeft voor haar verdere ontwikkeling.
In haar oorspronkelijke reisplan zou ze non-stop varen. Ze is nu snel vertrokken na de uitspraak van de rechter, waarschijnlijk om weg te zijn voor Jeugdzorg besluit om in hoger beroep te gaan. Weg uit dit verschrikkelijke land. Het is ook beter om twee maanden op een eiland te verblijven en daar wat cultuur en kennis op te doen dan twee maanden in Nederland wachten en continu worden lastiggevallen door journalisten en andere mensen die opeens belangstelling voor de zeilsport hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:11 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Vind ook niet dat ze dat record kan halen op deze manier. Onafgebroken is onafgebroken en niet met oa een vakantie van 2 maanden op die eilanden!
Zoals wie?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zo essentieel is het allemaal niet.....in ons gereguleerde bemoeizuchtsdenken misschien, maar er zijn genoeg kinderen die dat zogenaamde essentiële deel niet hebben gehad en goed zijn terecht gekomen.
Veronderstelling, ja.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:23 schreef moussie het volgende:
[..]
dat was mijn (veronder)stelling. Ik heb nergens gezegd dat een kind dat zich in het stadsverkeer kan handhaven ook wel de wereld kan rondfietsen,
Ook een veronderstelling? Je zult slaapmanagement toch echt moeten trainen.quote:Gek genoeg vond iedereen, zelfs Jeugdzorg en moeder, dat zij ook op dat moment al technisch ruimschoots gekwalificeerd was voor die reis. De Ehbo, oké, da's best belangrijk, maar de rest? Slaapmanagement? Da's net oefenen met een pop die om de haverklap huilt en waarvan je weet dat het niet echt is, bij de nepperd slaap je er dwars doorheen maar als het echt is sta je binnen 10 tellen helder wakker rechtovereind.
Ze deed ook gek door haar reis nauwelijks te willen voorbereiden en overhaast te willen vertrekken. Had ze ook niet gedreigd met weglopen in die periode?quote:Ik val over dat 'ze doet gek omdat ze niet onmiddellijk d'r zin krijgt', dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was? Ze deed gek omdat er beperkingen werden gesteld (boot aan de ketting voor onbepaalde tijd) die het haar onmogelijk zouden maken om aan de primaire voorwaarden te voldoen (ervaring solo-zeilen), en haar ook geen handvatten werden gegeven over hoe die beperkingen op te heffen, ze werd gewoon voor het blok gezet met no way out
De komst van oma op televisie en het uitkomen van het boek doen vermoeden dat er vanaf het prille begin acties zijn ondernomen om het nieuws te halen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:12 schreef livelink het volgende:
Ach ja, ik vermaak me best met Laura's blog en vooral het commentaar erop van Babewatcher. Ik heb wel een hekel aan het geneuzel eromheen, zoals nu weer dit boek en interview van de oma. Dat voelt slecht, dat zelf weer opnieuw opzoeken van de media.
Dat was ook zo. Er werden immers sponsors gezocht, een website (met gecensureerd gastenboek) werd gelanceerd.. Er werd wel even geroepen dat ze de media-aandacht niet leuk vond, maar dat was toen ze als zeikmeisje in het nieuws kwam.quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:40 schreef dylany het volgende:
[..]
De komst van oma op televisie en het uitkomen van het boek doen vermoeden dat er vanaf het prille begin acties zijn ondernomen om het nieuws te halen.
Het plan lijkt te zijn geslaagd.
Types als Hennie van der Most. Niks school afmaken, maar zelf aan de slag en de eigen weg volgen....velen zullen niet zo bekend zijn als hem, maar het idee dat er maar 1 weg naar Rome leidt, die zo essentiëel is dat je faalt in het leven als je die weg niet neemt is een uniformiteitsdenken, wat vooral ingegeven is door angst en onwetendheid.quote:
Moet een beetje lachen om de vergelijking van Laura met Hennie.......quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Types als Hennie van der Most. Niks school afmaken, maar zelf aan de slag en de eigen weg volgen....velen zullen niet zo bekend zijn als hem, maar het idee dat er maar 1 weg naar Rome leidt, die zo essentiëel is dat je faalt in het leven als je die weg niet neemt is een uniformiteitsdenken, wat vooral ingegeven is door angst en onwetendheid.
En dan ook nog eens het orkaanseizoen afwachten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:11 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Nee, de (veronder)stelling was en is dat je een gevaar of risico dat je kent minder gauw als risico zult gaan zien.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Veronderstelling, ja.
Als je veilig kunt zeilen kun je wel de wereld rondzeilen. Dat was jouw idee. Je vergeleek het zelf met fietsen.
Nee hoor, staat gewoon in de uitspraak van 30 oktober 2009quote:Ook een veronderstelling?
En moeders vond dat ze kon zeilen als de duivel, weet je nog?quote:Dat [kind] heel goed kan zeilen staat, ook voor de Raad, niet ter discussie.
Ik had anders begrepen dat dat bij de door haar gekozen route en met haar apparatuur niet echt nodig was. En haar reactie op dat slaapmanagement laatst sprak wat dat aangaat ook boekdelen.quote:Je zult slaapmanagement toch echt moeten trainen.
Tja, als je er al aan denkt .. de meeste mensen gaan er immers van uit dat het hun niet zal overkomen (zie bovenstaand fietshelmverhaal) .. is het nog maar de vraag wat je aan een 'gewone' EHBO-cursus hebt, daar leer je namelijk niet hoe je het bij jezelf moet doen.quote:Ehbo is best belangrijk ja, maar dat waren we even vergeten..
Lol, nauwelijks willen voorbereiden? Al haar zeilkennis, navigatie etc, dat is allemaal uit de lucht komen vallen? Ze is wat vergeten, ja, EHBO op jezelf kunnen toepassen, evt dat slaapgebeuren, en er zijn wat los-vaste afspraken over de opvang onderweg vastgezet omdat de rechter de kennissen niet op hun woord vertrouwd maar het zwart op wit wil hebben. Maar aan de eisen op zich is helemaal niets verandert tussen 30 oktober en eind december, wat wel is verandert is dat Jeugdzorg op de vingers is getikt en tot duidelijkheid gedwongen, de rechter heeft zich persoonlijk bemoeit met de afspraken. En als ik het goed herinner mocht ze ook eindelijk weer met haar boot op pad, nadat die een paar maanden aan de ketting had gelegen. Gek genoeg ging het vanaf dat moment weer bergopwaarts, rara, hoe kan dat, ze had haar zin toch nog steeds niet, alleen maar duidelijkheid?quote:Fijne voorbereiding. Terechte beslissing dus.
[..]
Ze deed ook gek door haar reis nauwelijks te willen voorbereiden en overhaast te willen vertrekken. Had ze ook niet gedreigd met weglopen in die periode?
En als je dan niet je zin krijgt, ga je maar gek doen.
Het komt me steeds sterker voor dat je je eigen slachtoffergevoel op Laura projecteert.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, de (veronder)stelling was en is dat je een gevaar of risico dat je kent minder gauw als risico zult gaan zien.
Of wou je soms ontkennen dat er jaarlijks aardig wat kinderen op de fiets gewond raken in het verkeer, soms zelfs met dodelijke afloop? Van tijd tot tijd gaat er weer eens een proefballon op over de verplichte fietshelm, hoofdzakelijk voor kinderen, met daarbij de cijfers van kinderen die hoofdletsel opliepen bij zo'n ongeluk. Gek genoeg vond het gros van de reageerders het dragen van een fietshelm, ondanks de overtuigende cijfers, zowel voor zichzelf alsook voor de kinderen belachelijk en totaal overbodig, geen zaak die geregeld moet worden door de overheid. En ja, ik weet wel dat er veel meer kinderen fietsen dan zeilen, maar dat verandert helemaal niets aan het feit dat jouw kind één van die 18 zou kunnen zijn die per dag op de spoedeisende hulp belanden met hoofdletsel, niet waar?! Toch wordt dat risico blijkbaar wel genomen, want dat je er achterlijk uit zou kunnen zien met zo'n ding op, dat het je zorgvuldig gemodelleerde haar ruďneert, dat is uiteraard veel belangrijker dan je veiligheid.
[..]
[..]
Nee hoor, staat gewoon in de uitspraak van 30 oktober 2009
[..]
En moeders vond dat ze kon zeilen als de duivel, weet je nog?
[..]
Ik had anders begrepen dat dat bij de door haar gekozen route en met haar apparatuur niet echt nodig was. En haar reactie op dat slaapmanagement laatst sprak wat dat aangaat ook boekdelen.
[..]
Tja, als je er al aan denkt .. de meeste mensen gaan er immers van uit dat het hun niet zal overkomen (zie bovenstaand fietshelmverhaal) .. is het nog maar de vraag wat je aan een 'gewone' EHBO-cursus hebt, daar leer je namelijk niet hoe je het bij jezelf moet doen.
[..]
Lol, nauwelijks willen voorbereiden? Al haar zeilkennis, navigatie etc, dat is allemaal uit de lucht komen vallen? Ze is wat vergeten, ja, EHBO op jezelf kunnen toepassen, evt dat slaapgebeuren, en er zijn wat los-vaste afspraken over de opvang onderweg vastgezet omdat de rechter de kennissen niet op hun woord vertrouwd maar het zwart op wit wil hebben. Maar aan de eisen op zich is helemaal niets verandert tussen 30 oktober en eind december, wat wel is verandert is dat Jeugdzorg op de vingers is getikt en tot duidelijkheid gedwongen, de rechter heeft zich persoonlijk bemoeit met de afspraken. En als ik het goed herinner mocht ze ook eindelijk weer met haar boot op pad, nadat die een paar maanden aan de ketting had gelegen. Gek genoeg ging het vanaf dat moment weer bergopwaarts, rara, hoe kan dat, ze had haar zin toch nog steeds niet, alleen maar duidelijkheid?
Overigens, je hebt gelezen dat zeilen haar lust en leven en uitlaatklep is, dat ze liefst iedere vrije dag op haar boot doorbrengt, stukkie zeilen? Enig idee wat voor impact het heeft als je deze uitlaatklep ontnomen wordt, voor de hele OTS-periode? En daar kwam dan nog bij dat zij daardoor de gevraagde ervaring niet op kon doen, oftewel, het werd haar onmogelijk gemaakt om aan de door de rechter gestelde voorwaarden te voldoen. Dat heeft dus absoluut niets te maken met 'je krijgt je zin niet dus je doet gek', dat heeft alles te maken met 'het bereiken van haar doel werd haar onmogelijk gemaakt dus deed zij gek'.
huh, mijn 'slachtoffergevoel'? Je kan niet om de argumenten heen dus ga je maar op de persoonlijke toer of zo?quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het komt me steeds sterker voor dat je je eigen slachtoffergevoel op Laura projecteert.
Ben je zelf teleurgesteld in het leven? Als ik een persoonlijke vraag mag stellen?
Ik heb mijn ideeën allang beargumenteerd. Maar je verdedigt haar zo ontzettend fel, vooral als het erom gaat dat ze gek deed omdat ze iets niet mocht wat anderen ook niet mogen, dat het me voorkomt dat je zelf ook afgeknepen bent in een jeugddroom ofzoiets.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:10 schreef moussie het volgende:
[..]
huh, mijn 'slachtoffergevoel'? Je kan niet om de argumenten heen dus ga je maar op de persoonlijke toer of zo?
Wat er in mijn verleden wel of niet is gebeurt staat anders totaal los van het simpele feit dat Jeugdzorg het voldoen van de voorwaarden onmogelijk heeft gemaakt door haar boot voor de periode van de OTS aan de ketting te leggen, en dat zij daarom depressief werd en gek deed, niet omdat zij haar zin niet meteen kreeg.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb mijn ideeën allang beargumenteerd. Maar je verdedigt haar zo ontzettend fel, vooral als het erom gaat dat ze gek deed omdat ze iets niet mocht wat anderen ook niet mogen, dat het me voorkomt dat je zelf ook afgeknepen bent in een jeugddroom ofzoiets.
Lachen is gezond.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:50 schreef danilel het volgende:
[..]
Moet een beetje lachen om de vergelijking van Laura met Hennie.......
2 totaal verschillende mensen met een totaal verschillende achtergrond uit een totaal verschillende tijdsgeest
Hennie van der Most
Dat staat het zeker. Daarom viel het ook op.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat er in mijn verleden wel of niet is gebeurt staat anders totaal los van het simpele feit dat Jeugdzorg het voldoen van de voorwaarden onmogelijk heeft gemaakt door haar boot voor de periode van de OTS aan de ketting te leggen, en dat zij daarom depressief werd en gek deed, niet omdat zij haar zin niet meteen kreeg.
Ik heb wel vaker gehoord dat jeugdzorg dingen gaan lopen verdraaien als het niet gaat zoals ze willen...quote:
Wat is dat nou weer voor vreemde bocht?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat staat het zeker. Daarom viel het ook op.
Verder negeer je doodleuk de feiten, boot aan de ketting=geen solo-ervaring op kunnen doen= geen toestemming om te vertrekken na afloop van de OTS want zij heeft niet voldaan aan de voorwaarden. Nee hoor, je blijft maar herhalen dat zij gek deed omdat zij haar zin niet kreeg, en als je er niet meer uitkomt wordt je maar persoonlijk.quote:De rechtbank komt ten aanzien van de geconstateerde emotionele scheefgroei en de identiteitsontwikkeling in combinatie met de sociale ontwikkeling tot de slotsom dat onvoldoende is komen vast te staan dat deze nu in de thuissituatie of op de eventuele solozeiltocht een ernstige bedreiging voor de ontwikkeling van [kind] opleveren.
Wat is er vreemd aan? Had ik niet mogen opmerken dat je haar opvallend fel verdedigt? Je lijkt idd wel iets met haar gemeen te hebben.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor vreemde bocht?
Eerst draai je oorzaak en gevolg om, eerst kwam de OTS en ging de boot aan de ketting, daarna werd ze depressief. Zorgen over haar ontwikkeling waren er niet voor die tijd, waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel, daarom moest het dus ook onderzocht worden. Ze is door haar passie voor het zeilen anders dan 'het gemiddelde kind', maar dat is dus geen directe bedreiging voor haar ontwikkeling, zoals de Raad stelde.
[..]
Verder negeer je doodleuk de feiten, boot aan de ketting=geen solo-ervaring op kunnen doen= geen toestemming om te vertrekken na afloop van de OTS want zij heeft niet voldaan aan de voorwaarden. Nee hoor, je blijft maar herhalen dat zij gek deed omdat zij haar zin niet kreeg, en als je er niet meer uitkomt wordt je maar persoonlijk.
Maak je liever druk over de manier waarop Jeugdzorg te werk is gegaan, dat is namelijk ronduit schandalig
Volgens mij zit jij zelf ook al zo'n jaar in deze reeks met Moussie te bekvechtenquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat is er vreemd aan? Had ik niet mogen opmerken dat je haar opvallend fel verdedigt? Je lijkt idd wel iets met haar gemeen te hebben.
Ik geloof het ook. Stiekem geniet ik er ook wel vanquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:48 schreef beeer het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij zelf ook al zo'n jaar in deze reeks met Moussie te bekvechten
Als je een antwoord ontloopt door persoonlijk te worden is dat meestal een teken dat je uitgeluld bent, en al vind ik dat over het a;gemeen niet zo vreemd op fok, van jou verbaasd het me wel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan? Had ik niet mogen opmerken dat je haar opvallend fel verdedigt? Je lijkt idd wel iets met haar gemeen te hebben.
Ik zei dat noch de Raad noch de moeder haar capaciteiten in twijfel trok, en dat staat dus in de uitspraak van 30 oktober 2009 en in de krant. De rechter vond dat zij onvoldoende solo-ervaring had, die heeft bepaald dat ze meer ervaring moest opdoen. Om de boot dan voor de gehele periode OTS aan de ketting te leggen, dat is het bewust onmogelijk maken om aan de voorwaarden te voldoen. Tegelijkertijd ontneem je dat kind haar uitlaatklep. Je hoeft nou echt geen psychologie te hebben gestudeerd om te kunnen bedenken dat dat niet goed kan gaan, met zulke maatregelen drijf je de meest stabiele mens tegen de muur op. Als een instelling waarvan veronderstelt mag worden dat zij opkomen voor het welzijn van het kind en waarvan verwacht mag worden dat ze de gevolgen van hetgeen zij doen overzien evengoed zulke trucs gebruikt om haar zin door te drijven, tja .. ik zou het welzijn van mijn kind nou echt niet aan hun toe willen vertrouwen.quote:Verder is het wel gek dat ze solo-ervaring moest opdoen, terwijl ze al goed genoeg kon zeilen, zei je eerder.
Ze waren toch niet bang dat ze weg zou lopen, ofzo?
Je legt hier verbanden die nergens op slaan. Nergens uit het rapport blijkt dat zij gek zou gaan doen als zij onder spanning komt te staan, in tegendeel, er werd juist gesteld dat zij zeer rationeel is en op zoek gaat naar praktische oplossingen.quote:En dat ze gek ging doen, bevestigde wat eerder al werd vermoed. Er waren zeker wel zorgen omtrent haar ontwikkeling.
Ik ontloop geen antwoorden. Ik merk alleen een bepaald gedrag op. Ik vind het niet zo zinvol om argumenten met je proberen uit te wisselen. Dat hebben we, zoals iemand anders al opmerkte, al heel wat topics gedaan en steeds kom je met een kromme manier van redeneren, veronderstellingen en een wel heel eigenaardige uitleg van de feiten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je een antwoord ontloopt door persoonlijk te worden is dat meestal een teken dat je uitgeluld bent, en al vind ik dat over het a;gemeen niet zo vreemd op fok, van jou verbaasd het me wel.
[..]
Ik heb ook nergens ontkend dat die twee elkaar in het vaarwater hebben gezeten. Ik heb zelfs niet ontkend dat Jeugdzorg niks te verwijten viel.quote:Ik zei dat noch de Raad noch de moeder haar capaciteiten in twijfel trok, en dat staat dus in de uitspraak van 30 oktober 2009 en in de krant. De rechter vond dat zij onvoldoende solo-ervaring had, die heeft bepaald dat ze meer ervaring moest opdoen. Om de boot dan voor de gehele periode OTS aan de ketting te leggen, dat is het bewust onmogelijk maken om aan de voorwaarden te voldoen. Tegelijkertijd ontneem je dat kind haar uitlaatklep. Je hoeft nou echt geen psychologie te hebben gestudeerd om te kunnen bedenken dat dat niet goed kan gaan, met zulke maatregelen drijf je de meest stabiele mens tegen de muur op. Als een instelling waarvan veronderstelt mag worden dat zij opkomen voor het welzijn van het kind en waarvan verwacht mag worden dat ze de gevolgen van hetgeen zij doen overzien evengoed zulke trucs gebruikt om haar zin door te drijven, tja .. ik zou het welzijn van mijn kind nou echt niet aan hun toe willen vertrouwen.
[..]
Nou dat blijktquote:Je legt hier verbanden die nergens op slaan. Nergens uit het rapport blijkt dat zij gek zou gaan doen als zij onder spanning komt te staan, in tegendeel, er werd juist gesteld dat zij zeer rationeel is en op zoek gaat naar praktische oplossingen.
Praktische oplossingen bedacht door een volkomen normaal meisje.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:42 schreef moussie het volgende:
Je legt hier verbanden die nergens op slaan. Nergens uit het rapport blijkt dat zij gek zou gaan doen als zij onder spanning komt te staan, in tegendeel, er werd juist gesteld dat zij zeer rationeel is en op zoek gaat naar praktische oplossingen.
quote:Laura Dekker was zo wanhopig dat ze niet aan haar wereldreis mocht beginnen dat ze een paar keer in haar polsen heeft gesneden. Dat vertelt het 14-jarige meisje in haar boek dat vandaag in de winkels ligt.
Ik denk niet dat ze bij 'onder spanning werken' hebben gerekend met maandenlang gesar en gezeik door voogden en Jeugdzorgquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:08 schreef dylany het volgende:
[..]
Praktische oplossingen bedacht door een volkomen normaal meisje.![]()
[..]
Er zitten altijd twee kanten aan het verhaal. Gesar en gezeik door voogden en Jeugdzorg? Het is maar wat je sarren en zeiken noemt hč!quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:39 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze bij 'onder spanning werken' hebben gerekend met maandenlang gesar en gezeik door voogden en Jeugdzorg![]()
Hoe vaak heb jij gesproken met Laura, vader en/of oma? Typisch Nederlands....van een afstandje altijd klaar staan met een mening over anderen en hoe ze hun leven moeten leiden....en dat allemaal op basis van wat er in de media verschijnt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:21 schreef dylany het volgende:
Het is voor Laura te hopen dat ze ook zonder de druk van vader en oma om publiciteit te generen gelukkig kan zijn en dat ze na de zeiltrip, als er geen aandacht meer voor haar is, nog invulling aan haar leven kan geven. Van haar vader en oma moet ze het niet hebben......... zoveel is wel duidelijk.
quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij gesproken met Laura, vader en/of oma? Typisch Nederlands....van een afstandje altijd klaar staan met een mening over anderen en hoe ze hun leven moeten leiden....en dat allemaal op basis van wat er in de media verschijnt.
http://www.nauticlink.com(...)en-uit-kindertehuis/quote:Engelse politie liet Laura Dekker door vader ophalen uit kindertehuis
Noordwijk - Tiener-zeilster Laura Dekker en haar vader hebben heel Nederland, inclusief het tijdschrift ‘Zeilen’, een deel van de waarheid over haar zeiltocht naar Engeland onthouden. De Volkskrant heeft ontdekt, dat de autoriteiten van de Engelse haven Lowestoft, bezorgd om haar veiligheid, Laura door haar vader hebben laten ophalen. Omdat deze in eerste instantie weigerde dit te doen, plaatste de Engelse politie Laura tijdelijk in een kindertehuis. Pas toen kwam de vader toch maar opdagen, om op de kade zijn dochter vervolgens weer alleen te laten terugzeilen. (De Volkskrant, De Telegraaf, AD)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |