abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86180951
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb weer foto's van mijn huisje *O* Zie onderschrift
Spam :@
Mooie plaatjes, Cassandra. Zo te zien wordt het allemaal hartstikke leuk :Y
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:18:38 #77
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_86180996
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:15 schreef teirnon het volgende:
Hier een zieke. ;(
Ik ziek met je mee :P
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:19:22 #78
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_86181034
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat scheelt eraan?
Nierbekkenontsteking. ;( Erg pijnlijk. *kijkt zielig*
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_86181148
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:19 schreef teirnon het volgende:

[..]

Nierbekkenontsteking. ;( Erg pijnlijk. *kijkt zielig*
Nooit van gehord. Maar iedere ontsteking is erg pijnlijk. Dokter geweest?
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:23:54 #80
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_86181298
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nooit van gehord. Maar iedere ontsteking is erg pijnlijk. Dokter geweest?
Het is een blaasontsteking maar dan in je nieren. Nou ja, nu bij mij een nier. Ben vanmiddag naar de dokter geweest en heb antibiotica gekregen, maar ja, die werken natuurlijk niet gelijk.
pi_86181798
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:23 schreef teirnon het volgende:

[..]

Het is een blaasontsteking maar dan in je nieren. Nou ja, nu bij mij een nier. Ben vanmiddag naar de dokter geweest en heb antibiotica gekregen, maar ja, die werken natuurlijk niet gelijk.
Antibiotica werken wel heel snel, maar niet direct nee. Goh vervelend. Hopelijk dat de pijn morgen begint af te zakken :Y

Anders pijnstillers?
pi_86182638
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:

@ Major-balls: heel mooi hoe jij over je jongere broer praat. Ik heb altijd de indruk dat jullie een goede band met elkaar hebben.

We zijn samen opgegroeid en hebben genoeg samen meegemaakt. Ik kan een heleboel zaken relativeren.
Ook het meedraaien in de maatschappij. Ik heb zelf genoeg achter de kiezen zitten, meegemaakt om zelf ook op een bepaald niveau vast te lopen in het leven en moeite te hebben met het "normale" bestaan.
Ik kan hem op veel vlakken heel erg goed begrijpen.

Er zijn dingen waar je hem in kan sturen/begeleiden, maar er zijn ook dingetjes die er gewoon ingebakken zitten. Daar heb ik veel over gelezen om het te kunnen begrijpen, zoals dat overload en zoals hij het zelf zegt; "geen tussenschotten kunnen zetten in de gedachtegang".

Maar ik vind het een schitterend figuur :D Fascinerend is het.
En als hij gewoon iets heeft om mee bezig te zijn en hij zijn koppie kan gebruiken dan gaat het eigenlijk heel erg goed. Structuur is ook heel belangrijk, bijna niets mag afwijkend zijn of plotseling veranderen, onrecht kan hij ook niet tegen. Het is een soort van extreme perfectionist, en daar hou ik van.

Het zijn de sociale beperkingen en de borderline stoornis die hem grotendeels beletten om een normaal leventje te kunnen leiden. Maar er zijn mogelijkheden, blijkt nu ook maar weer.
Toch zal het een apart figuur blijven, geeft niet, ben ik zelf ook. Dat zijn ook de raakvlakken.
Ik heb zelf genoeg dingen meegemaakt om zijn mening dat de maatschappij naar de knoppen aan het gaan is te delen. Daar heeft hij helemaal gelijk in, we zeggen ook altijd; Ga schrijven jongen! Maar dat doet hij niet.

Ik kan er ook niet altijd voor hem zijn, was ik in de belangrijke jaren ook niet. Maar zoals het nu de laatste tijd gaat, zou hij best nog wel eens zijn plekje kunnen vinden. Hij krijgt nu ook begeleiding uit de GGZ (PIT), aanstaande vrijdag is de eerste afspraak/intake, en dan kan dat best snel gaan.
En er is plek voor hem om zijn computerdingetjes te doen, het bedrijf heeft plaats, ze zijn alleen nog even opzoek naar een begeleider/mentor.

Dus het gaat zeer goed momenteel, ik spoor hem ook aan om gewoon lekker op fok te gaan posten en dat hij moet beseffen dat er gewoon veel kinderen op fok zitten en dat hij zich niet gek moet laten maken door figuren die zelf totaal de weg kwijt zijn. Ik moet hem dan weer elke keer weer ff op wat puntjes wijzen.
Dat is soms lastig, soms belachelijk simpel. Zoals dat met ferrobar, dat was vrij makkelijk opgelost.
Immers, wie gaat zich in godsnaam druk maken om de woorden van iemand die ook maar op het idee komt om totaal versleten banden te koop aan te bieden om schulden af te lossen :') _O-
Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Eventjes een kleine moeite er in gestoken om te kijken met wat voor figuur we te maken hebben, en na wat hilarische momentjes op het (schokkende) punt gekomen dat die nukubu het zelfs voorelkaar krijgt om zijn eigen beperkingen te projecteren op anderen. Toen was het snel afgerond hoor. :Y
  dinsdag 7 september 2010 @ 21:57:35 #83
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_86183121
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Antibiotica werken wel heel snel, maar niet direct nee. Goh vervelend. Hopelijk dat de pijn morgen begint af te zakken :Y

Anders pijnstillers?
Alleen paracetamol. Heb nu een warme kruik tegen me aanliggen, plus een kat aan de andere kant. Lijkt ook wel een beetje te helpen.
pi_86185250
beterschap teirnon.

Ik mag weer naar de psycholoog morgen...ff afwachten wat er ditmaal van komt ..stiekem toch beetje nerveus :@
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:55:09 #85
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_86186136
Succes francis. :)
pi_86194776
Tekst geschreven door mij, neem het niet te serieus.

Ik wil niet nu hier zijn
al die leuke meisjes kijken me aan alsof ik op Steve Buscemi lijk
en al mijn vrienden zijn rare vogels
samen vliegen we de aarde over
op weg naar een paradijs waar we veilig zijn
op weg naar de onbegrepen euforie van een eigen rijk
hoe we dat gaan doen moet je niemand vragen
maar voor echte parels moet je dieper graven...
Ik heb fantasie, teveel van het goede
te weinig van het slechte, mensen willen bloeden.
Ik kan geen pijn doen
en ik wil de dood niet kussen, dus kan ik ook niet zeggen dat ik fijn zoen.
Ik zie een veelbelovende dokter niets genezen
want ik voel me gezond tussen die zieke geesten
Dus blijf met je medicijnen van me af
ik dacht een tijdje dat ik anders was..
Maar het is niet apart dat iedereen je raar vind
het is apart
dat iedereen apart wil zijn
als ze horen dat je zoveel euro per maand waard bent door een Wajong
Maar ik zelf, wil niet meer aan mijn kunsten twijfelen
Ik wil zo goed kunnen schrijven
dat mijn moeder een keer mijn teksten slecht vind
ik wil dat het meisje mijn liefde op papier echt vindt
Maar ze komt niet verder dan je schrijft goed
je moet er wat mee doen (maar niet met mij)
hoe maakt dat mij goed? als mijn ziel door mijn lijf bloedt
ik ben bang dat ze niets begrijpen als ze mijn woorden horen
niet te praten over de ontvangst in mijn ivoren toren
Al die woorden, metaforen..alsof ik het concrete ontwijk
ik ben echt te bang want wat ben ik voor schrijver
als een leeg vel papier mn gevoel voor leven het beste omschrijft
"That is not a dream, that is a substitute for reality"
  woensdag 8 september 2010 @ 12:20:39 #87
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86199809
Wat moet ik nou doen? ik druf niets, ik durf niemand te bellen die ik niet ken, zelfs voor een baantje moest mn moeder bellen omdat ik er niet achteraan durf te gaan :{
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86199929
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:20 schreef Dagoduck het volgende:
Wat moet ik nou doen? ik druf niets, ik durf niemand te bellen die ik niet ken, zelfs voor een baantje moest mn moeder bellen omdat ik er niet achteraan durf te gaan :{
Heb je geen hulp?

Want dit lijkt mij toch wel ernstig :{

Psycholoog of andere begeleiding? MEE?
  woensdag 8 september 2010 @ 12:24:41 #89
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86199942
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb je geen hulp?

Want dit lijkt mij toch wel ernstig?

Psycholoog of andere begeleiding? MEE?
Nee, zo erg is het nou ook weer niet :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_86199963
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:24 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nee, zo erg is het nou ook weer niet :')
Nou dat vraag ik me af. Je durft geen telefoontje te plegen?
pi_86200295
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:20 schreef Dagoduck het volgende:
Nav waarvan is deze post, of gewoon een opmerking outta the blue?
Zonder info kun je ook geen advies krijgen

Ik moest ook altijd voor mijn zusje bellen, als ze ziek was, of als ze een bijbaantje wilde opzeggen ofzo, want zij durfde ook geen contact te leggen. Zelfs simpel vragen aan een supermarktmedewerker waar de chocomelk lag durfde ze niet.
Daar is zij gaandeweg overheen gegroeid. Nu heeft ze een té grote mond :')
  woensdag 8 september 2010 @ 12:45:56 #92
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86200562
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou dat vraag ik me af. Je durft geen telefoontje te plegen?
Jawel, maar eng vind ik het wel..
pi_86200745
And yet again..
Op mijn 15e ben ik bij burgerzaken gaan werken, balie. Op mijn 17e ben ik de backoffice erbij gaan doen. Ik heb mijn collega de eerste twee weken gevraagd alle bedrijven voor mij te bellen zodat ik de administratie kon afhandelen. Durfde ook niet te bellen, bang dat ik zou gaan hakkelen, en door die angst hakkel je ook meer.
Maar oefening baart kunst.
Toegegeven, hou er nog steeds niet van hoor. Zeker als ik om info bel, want 9 van de 10 keer is dat info voor nadere uitleg, oftewel, ik begrijp de casus dan niet helemaal of er ontbreken puzzelstukjes. Dan zit ik al 'Volgens mij zit dat...' en direct denk ik bij mijzelf, zullen ze mij wel serieus nemen als medewerkster sociale zaken? Heel stom :+

Zo heb ik ook iemand die zich laat ombouwen, heb hem gevraagd of hij als zij aangesproken wilt worden. Daarna moest ik bellen en ik zeg automatisch, ik bel voor mevrouw X. Krijg ik als antwoord, dat is een man??
En dan ben ik al de kluts kwijt.

Mijn advies: als je belt, op papier zetten wat je gevraagd wilt hebben, wat je wilt weten, wat je wilt zeggen. Ga dat lijstje af, voorkomt een hoop gehakke :)
pi_86200779
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Jawel, maar eng vind ik het wel..
Wat vind je er eng aan?
  woensdag 8 september 2010 @ 12:57:39 #95
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_86200916
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat vind je er eng aan?
Dat weet ik dus niet.. :)
pi_86206604
Ok, nu zit t al in mijn karakter dat ik liever doorbuffel dan sociale chitchat. Hou ik gewoon niet van, punt! Ik trek mij dus ook 9 van de tien keer terug.

Nu kom ik sochtends binnen, heel slecht geslapen, ik geef sochtens al aan, ik voel mij niet zo happy go lucky.
Oftewel, ik werk door, reageer als mij wat gevraagd wordt, maar ga echt niet ouwehoeren over t rotweer buiten of dat de hond weer een nieuw kunstje kan.
Krijg ik via via te horen dat ik chagrijnig ben.
Omdat ik niet meelul? Pardon?
Gekke wereld..
Of ik dan maar even een masker op kan doen? Ik zeg al, ik reageer gewoon vriendelijk, als altijd, de klant die ik heb gesproken was zelfs zo blij dat ze mij een cadeautje beloofde :') maar omdat ik niet meng in koffiepraatjes ben ik chago :')
pi_86212349
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef Cassandra87 het volgende:

Mijn advies: als je belt, op papier zetten wat je gevraagd wilt hebben, wat je wilt weten, wat je wilt zeggen. Ga dat lijstje af, voorkomt een hoop gehakke :)
Precies gewoon noteren wat je wilt zeggen. Desnoods letterlijk, hoewel alles loopt in een gesprek altijd anders.

Nu net terug van de psycholoog, en moest voor iemand die daar 2 minuten vandaan woont post controleren..en toen ik daar aankwam liep ik met al mijn regenkleding te shouwen in een tas enzo. Dus ik dacht ik laat het hier en na het gesprek kom ik het wel halen..
nou..gesprek voorbij..en het is me aan 't gieten...maar goed als een gek erheen gefiets regenpak aan en is het inmiddels weer droog als ik daar weer vertrek. Benik halverwege begint het weer te gieten.
Nou in 10 minuten fietsen ben ik doorweekt..en mijn jas laat de regen door bij mijnschouders }:|

maar goed ontopic:
vandaag over van alles en nog wat geproken over de wisselwerking thuis tussen mij en mijn moeder, over het vertrekken van de buurtkat(wat mij gigantisch aangrijpt) over mijn oom die weer bijna dood verklaart werd enz.

En daarna op het eind nog ff over het autisme, maar we hadden te weinig tijd over. Maar volgens haar speelt er degelijk wel autisme bij mij, en ze wil me dus evt. als het mij wat lijktnaar een autisme centrum doorverwijzen om ermee om te leren gaan enzo.

Maar daar gaf ik aan dat ik toch mijn twijfels heb over het nut ervan, want ik leef er dus al 23 jaar mee..en ik loop soms wel goed vast, maar over het algemeen als ik funccioneer(dus werk enz.) kost het me wel moeite maar valt het reuze mee.
Maar mijn probleem is dus bijvoorbeeld het naar chili gaan op vakantie ik durf dat dus niet omdat ikbang ben weer totaal weg te zakken als ik terug kom naar nederland, wat dus iederekeer erger wordt.
En ik snap niet hoe ze daar evt. bij zouden kunnen helpen, als dat nu bijvoorbeeld niet meer speelt. want de afgelopen 4x ben ik uiteindelij zwaar depressief geeindigd.

maar goed we hebben afgesproken om aan het autisme"verhaal" gewoon 1 gesprek te wijden. Wat dus over 2 weekjes wordt als het goed is.

En ik heb een soort van"baantje" achtig iets kunnen regelen, ;) ik ga computerlessen geven aan de broer van mijn ex-stiefvader. En het is mischien geen echte baan of studie, maar danheb ik wat te doen, verdien ik wat geld, en zit niet iedere dag thuis te piekeren en te vervelen. En ik bouw op die manier weer een beetje ritme op :)
En mag zelf de renumeratie verzinnen... :P maar er is nog momenteel niet echt iets heel concreets, want ze moeten nog even kijken kwa tijdenen dagen, wordt waarschijnlijk 2x a 3x per week.
maar de vrouw van de broer van mijn stiefvader gaat voglend weekend op vakantie en as. zaterdag kan ik niet. Dus dat wordt waarschijnlijk eind september beginnen ermee.
pi_86224362
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:57 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet.. :)
Ik herken het wel een beetje hoor! Ik heb telefoneren ook tijden echt beyond vervelend gevonden. En waarom? Geen idee, het geeft gewoon een vervelend gevoel.
Maar zoals al eerder gezegd in dit topic: oefening baart kunst. En accepteren dat het misschien voor "ons soort mensen" wat moeilijker kan zijn. :).

[ Bericht 4% gewijzigd door DeepChord op 08-09-2010 23:00:06 ]
pi_86224698
quote:
Op woensdag 8 september 2010 18:24 schreef francis998 het volgende:

[..]

En daarna op het eind nog ff over het autisme, maar we hadden te weinig tijd over. Maar volgens haar speelt er degelijk wel autisme bij mij, en ze wil me dus evt. als het mij wat lijktnaar een autisme centrum doorverwijzen om ermee om te leren gaan enzo.

Maar daar gaf ik aan dat ik toch mijn twijfels heb over het nut ervan, want ik leef er dus al 23 jaar mee..en ik loop soms wel goed vast, maar over het algemeen als ik funccioneer(dus werk enz.) kost het me wel moeite maar valt het reuze mee.
Die instelling had ik zelf ook een beetje. Uiteindelijk ben ik toch de diagnose mallemolen ingegaan, met als achterliggende gedachte dat alle extra kennis die ik over mezelf vergaar meegenomen is.
Ondanks dat wat ze bij het Leo Kanner huis mij niet super overdreven verder heeft geholpen, heb ik het toch wel als prettig ervaren. En misschien helpt het jou wél verder, al is het maar een beetje. :).
pi_86227131
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:59 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Die instelling had ik zelf ook een beetje. Uiteindelijk ben ik toch de diagnose mallemolen ingegaan, met als achterliggende gedachte dat alle extra kennis die ik over mezelf vergaar meegenomen is.
Ondanks dat wat ze bij het Leo Kanner huis mij niet super overdreven verder heeft geholpen, heb ik het toch wel als prettig ervaren. En misschien helpt het jou wél verder, al is het maar een beetje. :).
ja, maar de diagnose kan ook het bij het riagg gedaan worden, en daar kan ik ook allerlei cursussen enzo doen. dat vertelde de psycholoog mij vandaag. En deels heb ik dat toch liever, om meerdere redenen. Waaronder het dicht bij huis zijn van het riagg.
En het is niet dat ik het niet bereid ben naar zo'n autismecentrum te gaan hoor, maar ik zie de meerwaarde niet zo zeer. Zowieso is het momenteel zeer lastig om de dingen in de praktijk te "testen".
En kwa funccioneren valt het bij mij meestal wel mee, op het feit na dat ik bij (heel) grote veranderingen een soort van depressief achtig wordt, en eigenlijk bijna altijd vrij neerslagtig/somber ben.
En daarom lijkt het mij beter gewoon bij het riagg te blijven.

maar goed ik mag over ongeveer 2 weken weer gaan en dan even samen met de psycholoog kijken naar wat voor mij het beste is, en hoe het hele molentje verder gaat lopen. :)

Ik ben al blij met het feit dat ik vandaag toch al wat meer duidelijkheid heb ;)

Jee...zondag rond 3 uur kan ik mijn eerste computerles gaan geven *O* alleen ik heb echt geen idee wat nou een redelijk renumeratie kan zijn :{ .
En het mooie is het is op 20 min. fietsen dus dat helpt al een beetje mijn conditie bij te werken, want momenteel schaam ik me echt voor mijn conditie :@

[ Bericht 13% gewijzigd door francis998 op 09-09-2010 15:23:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')