quote:
Op zaterdag 4 september 2010 22:07 schreef EchtGaaf het volgende:@ Major-balls: heel mooi hoe jij over je jongere broer praat. Ik heb altijd de indruk dat jullie een goede band met elkaar hebben.
We zijn samen opgegroeid en hebben genoeg samen meegemaakt. Ik kan een heleboel zaken relativeren.
Ook het meedraaien in de maatschappij. Ik heb zelf genoeg achter de kiezen zitten, meegemaakt om zelf ook op een bepaald niveau vast te lopen in het leven en moeite te hebben met het "normale" bestaan.
Ik kan hem op veel vlakken heel erg goed begrijpen.
Er zijn dingen waar je hem in kan sturen/begeleiden, maar er zijn ook dingetjes die er gewoon ingebakken zitten. Daar heb ik veel over gelezen om het te kunnen begrijpen, zoals dat overload en zoals hij het zelf zegt; "geen tussenschotten kunnen zetten in de gedachtegang".
Maar ik vind het een schitterend figuur

Fascinerend is het.
En als hij gewoon iets heeft om mee bezig te zijn en hij zijn koppie kan gebruiken dan gaat het eigenlijk heel erg goed. Structuur is ook heel belangrijk, bijna niets mag afwijkend zijn of plotseling veranderen, onrecht kan hij ook niet tegen. Het is een soort van extreme perfectionist, en daar hou ik van.
Het zijn de sociale beperkingen en de borderline stoornis die hem grotendeels beletten om een normaal leventje te kunnen leiden. Maar er zijn mogelijkheden, blijkt nu ook maar weer.
Toch zal het een apart figuur blijven, geeft niet, ben ik zelf ook. Dat zijn ook de raakvlakken.
Ik heb zelf genoeg dingen meegemaakt om zijn mening dat de maatschappij naar de knoppen aan het gaan is te delen. Daar heeft hij helemaal gelijk in, we zeggen ook altijd; Ga schrijven jongen! Maar dat doet hij niet.
Ik kan er ook niet altijd voor hem zijn, was ik in de belangrijke jaren ook niet. Maar zoals het nu de laatste tijd gaat, zou hij best nog wel eens zijn plekje kunnen vinden. Hij krijgt nu ook begeleiding uit de GGZ (PIT), aanstaande vrijdag is de eerste afspraak/intake, en dan kan dat best snel gaan.
En er is plek voor hem om zijn computerdingetjes te doen, het bedrijf heeft plaats, ze zijn alleen nog even opzoek naar een begeleider/mentor.
Dus het gaat zeer goed momenteel, ik spoor hem ook aan om gewoon lekker op fok te gaan posten en dat hij moet beseffen dat er gewoon veel kinderen op fok zitten en dat hij zich niet gek moet laten maken door figuren die zelf totaal de weg kwijt zijn. Ik moet hem dan weer elke keer weer ff op wat puntjes wijzen.
Dat is soms lastig, soms belachelijk simpel. Zoals dat met ferrobar, dat was vrij makkelijk opgelost.
Immers, wie gaat zich in godsnaam druk maken om de woorden van iemand die ook maar op het idee komt om totaal versleten banden te koop aan te bieden om schulden af te lossen
Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Eventjes een kleine moeite er in gestoken om te kijken met wat voor figuur we te maken hebben, en na wat hilarische momentjes op het (schokkende) punt gekomen dat die nukubu het zelfs voorelkaar krijgt om zijn eigen beperkingen te projecteren op anderen. Toen was het snel afgerond hoor.