Welkom in het leven van een Tilburgse filosofiestudent.quote:Op maandag 6 september 2010 08:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik baal juist altijd dat ik er 2 op een dag heb. En al helemaal 3. Dan ga ik echt kapot hoor.. Ik zou het liefst elke dag rond een uur of 3 gewoon 1 college hebben. Lekker ontspannen opstaan, bakje koffie, op fiets stappen, koffie, college, huis, klaar.
Gezellig!quote:Op maandag 6 september 2010 21:39 schreef arj1o1 het volgende:
Eind volgende week naar Tilburg verhuizen!
Je vergeet al die tijd in de koffiekamer.quote:Op maandag 6 september 2010 21:39 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ach zo'n PhD stelt toch niks voor, beetje computeren..
dat is waar, en de gratis broodjes tijdens de seminarsquote:Op maandag 6 september 2010 21:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je vergeet al die tijd in de koffiekamer.
dat is pas erg als je naast de seminarroom zitquote:Op maandag 6 september 2010 21:51 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
dat is waar, en de gratis broodjes tijdens de seminars
jij bent de vuilnisbak voor al het overgebleven spul?quote:Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
dat is pas erg als je naast de seminarroom zit
Waar?quote:Op maandag 6 september 2010 21:39 schreef arj1o1 het volgende:
Eind volgende week naar Tilburg verhuizen!
misschien omdat ik een nerd ben of zoquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is er zo speciaal aan functieleer? Ik heb het 1 dag geprobeerd maar vond het niet echt spannend. Misschien morgen nog maar eens een poging wagen. Wel enorm veel sjaars zijn er trouwens..
Ik stond er ook al van te kijkenquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:29 schreef Tegan het volgende:
Fancy nieuwe bieb zeg. Die computers. En de computers in de Food Plaza waren allebei vastgelopen
.
Dat is best een correcte insteek om het dan ook maar te gaan studerenquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
misschien omdat ik een nerd ben of zo
Ik kom van een beta achtergrond en ben ooit psychologie gaan doen terwijl ik dacht dat het allemaal geitenwolle sokken mensen met problemen helpen zou zijn, waar ik totaal geen zin in had, misschien dat functieleer daarom een opluchting voor me was?
Die beeldschermen bedoel jequote:Op dinsdag 7 september 2010 19:29 schreef Tegan het volgende:
Fancy nieuwe bieb zeg. Die computers. En de computers in de Food Plaza waren allebei vastgelopen
.
Kon je geen printer met ingebouwde printserver meekrijgen?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:43 schreef Graseter het volgende:
[..]
Ik stond er ook al van te kijkenIk heb nog zo'n oude PC uit de bieb hier als print server staan.
nja ik wilde oorspronkelijk criminologie gaan doen, maar dat zat vol. Pas tijdens mijn studie kwam ik er achter dat ik sociale/economische psy erg leuk vind, en eigenlijk denk ik uiteindelijk dat ik gewoon onderzoek doen heel erg leuk vind en dat het helemaal niet zo veel uitmaakt welk vakgebied nou uiteindelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2010 20:20 schreef Impressie het volgende:
[..]
Dat is best een correcte insteek om het dan ook maar te gaan studeren
Jij was bij pdo hè?quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is er zo speciaal aan functieleer? Ik heb het 1 dag geprobeerd maar vond het niet echt spannend. Misschien morgen nog maar eens een poging wagen. Wel enorm veel sjaars zijn er trouwens..
Ik snap het wel hoor, ik kom zelf ook van de betakant dus ik dans ook nog wel als ik degelijke statistiek zie. Niet de y (x) = ax+b die we nu lijken te krijgen voor het hele semester. Ik kijk dus ook erg uit naar het hier gevreesde MTO Cquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
nja ik wilde oorspronkelijk criminologie gaan doen, maar dat zat vol. Pas tijdens mijn studie kwam ik er achter dat ik sociale/economische psy erg leuk vind, en eigenlijk denk ik uiteindelijk dat ik gewoon onderzoek doen heel erg leuk vind en dat het helemaal niet zo veel uitmaakt welk vakgebied nou uiteindelijk.
Ik vond Mto-C niet echt moeilijker. Die docent heeft er echter wel een handje van strikvragen te stellen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:56 schreef Impressie het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, ik kom zelf ook van de betakant dus ik dans ook nog wel als ik degelijke statistiek zie. Niet de y (x) = ax+b die we nu lijken te krijgen voor het hele semester. Ik kijk dus ook erg uit naar het hier gevreesde MTO C
Ik was daar ja. Helemaal verzopen door het weer, chagrijnig door slaapgebrek en hoofdpijn door de biercantus van de dag ervoor.quote:
Volgensmij is er een maximum aan het aantal vrijstellingen, ben niet geheel zeker hiervan..quote:Op woensdag 8 september 2010 08:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is het overigens voor een diploma veel beter om 2 bachelors te hebben staan of doet 1 bachelor met wat extra vakken daar weinig voor onder? Iemand die daar enige ervaring mee heeft?
Ik ben namelijk van plan om de psychologie in te gaan waarvoor ik 12 extra vakken moet doen. Van de overige vakken kan ik tussen de 51 en 69 ECTS vrijstelling krijgen. Dat betekent dat ik voor zo'n 40 ects nog vakken zou moeten volgen om een volledige bachelor binnen te harken.
1,5 jaar lerarenopleiding nask, toen 1,5 jaar sphquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik vond Mto-C niet echt moeilijker. Die docent heeft er echter wel een handje van strikvragen te stellen.
Sowieso denk ik dat je als beta stiekem best veel voorsprong hebt, zowel qua statistiek als bij bv. hersenen en gedrag (of heb je geen bio / scheikunde gedaan?)
Ik zag je zitten volgens mijquote:Op woensdag 8 september 2010 07:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik was daar ja. Helemaal verzopen door het weer, chagrijnig door slaapgebrek en hoofdpijn door de biercantus van de dag ervoor.
Misschien was die dag inderdaad maar beter om me even met rust te laten.Verstandige keus.
Jaaa, dank je! Haha.quote:
quote:Op woensdag 8 september 2010 08:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Is het overigens voor een diploma veel beter om 2 bachelors te hebben staan of doet 1 bachelor met wat extra vakken daar weinig voor onder? Iemand die daar enige ervaring mee heeft?
Ik ben namelijk van plan om de psychologie in te gaan waarvoor ik 12 extra vakken moet doen. Van de overige vakken kan ik tussen de 51 en 69 ECTS vrijstelling krijgen. Dat betekent dat ik voor zo'n 40 ects nog vakken zou moeten volgen om een volledige bachelor binnen te harken.
Dat maximum is dacht ik 60 ECTS.quote:Op woensdag 8 september 2010 08:16 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Volgensmij is er een maximum aan het aantal vrijstellingen, ben niet geheel zeker hiervan..
Ik heb eerder ook twee masters gevolgd, maar door een ongelukkige keuze van electives in de eerste master (waardoor ik in eerste instatie 18 ects vrijstelling zou hebben in mijn tweede master), moest ik een extra vak volgen omdat ik anders teveel vrijstellingen zou hebben.
Voor een bachelor inderdaad, daar staat me ook iets van bij.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Dat maximum is dacht ik 60 ECTS.
Maar bij 12 ects heb je weer geen recht op een judiciumquote:Op woensdag 8 september 2010 12:16 schreef GlowMouse het volgende:
Bachelor 60, master 12, na te lezen in de OER
quote:NB. Vanaf 1 september 2010 geldt dat al vanaf het (gemiddelde) cijfer 5,5 naar het eindcijfer 6 moet worden afgerond.
Scheelt weer een kwartiertje leren.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:33 schreef automatic_ het volgende:
Wow, psychologie gaat ook (deels) mee doen met de andere faculteitein:
[..]
Bij ons bij academic writing wisten de organisatie studenten er ook helemaal niets over :/quote:Op donderdag 9 september 2010 12:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Leren pre-master studenten niks over APA?In het college vroeg iemand: "wat is APA?". Lijkt me toch dat je dat hoort te weten.
Ik vind het maar raar. Vooral omdat alles in APA moet, ook in de bachelor, zou je toch denken dat ze de premaster-studenten ook wel leren wat APA is. Juist zo belangrijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Bij ons bij academic writing wisten de organisatie studenten er ook helemaal niets over :/
Mede daarom heb ik zo'n hekel aan die premaster studenten. Ik probeer netjes mijn college te volgen en dan komen zij weer aan met hun schaamteloze belachelijke kutvragen.quote:Op donderdag 9 september 2010 12:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Leren pre-master studenten niks over APA?In het college vroeg iemand: "wat is APA?". Lijkt me toch dat je dat hoort te weten.
Ik zit dus in een groepje met alleen maar mensen die van het hbo afkomen en premaster gedaan hebben. Ben benieuwd, zal van de week eens polsen of zij wél weten wat APA inhoudt. Eentje maakt sowieso telkens typfouten in de trant van: "de artikel". Vind ik toch best kwalijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mede daarom heb ik zo'n hekel aan die premaster studenten. Ik probeer netjes mijn college te volgen en dan komen zij weer aan met hun schaamteloze belachelijke kutvragen.
Dat doe ik ook altijdquote:Op donderdag 9 september 2010 13:15 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Eentje maakt sowieso telkens typfouten in de trant van: "de artikel". Vind ik toch best kwalijk.
quote:Op donderdag 9 september 2010 14:27 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Je maakt een grapje. Zo niet, dan ben je in mijn ogen niet meer de ubernerd van dit forum.
Wil jij toevallig niet een blok later KliVa volgen?quote:Op woensdag 8 september 2010 23:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Scheelt weer een kwartiertje leren.
Zijn er zo weinig eerstejaars personeel- en organisatiewetenschappers?quote:Welkom eerstejaarsstudenten!
Welkom aan alle 33 kersverse sociologen, 39 personeelwetenschappers in spé, 82 organisatiewetenschappers in-de-dop en 3,5 buslading (395) nieuwbakken psychologen!
In totaal komen dus 549 eerstejaarsstudenten onze collegebanken bevolken; een groei van 4,6% ten opzichte van vorig jaar en goed voor 20% van het totaal aantal nieuwe aanmeldingen op de Universiteit van Tilburg.
Ik vraag me af welke argumenten nu opeens niet meer gelden, die bij invoering wel golden.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:33 schreef automatic_ het volgende:
Wow, psychologie gaat ook (deels) mee doen met de andere faculteitein:
[..]
quote:Op donderdag 9 september 2010 14:27 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Je maakt een grapje. Zo niet, dan ben je in mijn ogen niet meer de ubernerd van dit forum.
dan heb je nooit een echte nerd gezienquote:
Geen idee. Ze hebben het er bij één vak speciaal bijgezet.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:37 schreef GlowMouse het volgende:
Ik vraag me af welke argumenten nu opeens niet meer gelden, die bij invoering wel golden.
OW heeft altijd al een stuk minder studenten maar ik geloof dat dit jaar wel redelijk tegen viel.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:54 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Zijn er zo weinig eerstejaars personeel- en organisatiewetenschappers?Wel weer genoeg PSY-zieltjes
.
Ik heb vandaag een beetje rondgekeken naar wat studenten gebruikten, en ik ben geen echt grote schermen tegengekomen bij niet-GR's.quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:27 schreef Soldier2000 het volgende:
Over 5 weken heb ik mijn eerste statistiek mid exam, nu mag je kennelijk geen grafisch rekenmachine gebruiken, dat betekent voor mij dat ik een nieuwe rekenmachine moet aanschaffen.
Iemand tips? Ik zoek er eigenlijk eentje die toegestaan wordt, met een zo groot mogelijk display.
Als jij vandaag hebt rondgekeken, ben jij dan ook degene die werkcolleges geeft?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een beetje rondgekeken naar wat studenten gebruikten, en ik ben geen echt grote schermen tegengekomen bij niet-GR's.
Aaaah okequote:Op vrijdag 10 september 2010 18:16 schreef GlowMouse het volgende:
ik geef geen colleges statistiek. Wel wiskunde aan tweedejaars.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:27 schreef Soldier2000 het volgende:
Over 5 weken heb ik mijn eerste statistiek mid exam, nu mag je kennelijk geen grafisch rekenmachine gebruiken, dat betekent voor mij dat ik een nieuwe rekenmachine moet aanschaffen.
Iemand tips? Ik zoek er eigenlijk eentje die toegestaan wordt, met een zo groot mogelijk display.
Supervetquote:Op vrijdag 10 september 2010 18:23 schreef GlowMouse het volgende:
Deze heeft ook een klein display Je moet er zoeentje hebben die je berekeningen ook uitprint, kun je dat aan je tentamenvel nieten.
Idd, die heb ik ook wel eens voorbij zien komen. Maar 2 regels met dat lettertype is zo ontzettend karig bij grotere berekeningen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:24 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Supervet.
Groter dan dit vind je ze volgens mij niet als niet-grafisch zijnde.
Doelde jij op het geen dat ik denk dat jij doelt? Heb je ook werkcollege van zon enorm slome duikelaar?quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:05 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Als jij vandaag hebt rondgekeken, ben jij dan ook degene die werkcolleges geeft?
pm mij de naam van die slome duikelaar eensquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:39 schreef sk888er het volgende:
[..]
Doelde jij op het geen dat ik denk dat jij doelt? Heb je ook werkcollege van zon enorm slome duikelaar?
nvm ik haal werkcollege micro economie en statistiek weer is door elkaar
Dat is niet eens redundant uitgevoerd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:04 schreef Graseter het volgende:
[..]
Rekencentrum van de UvT is baziger.
Ze betalen wel 2 ton per jaar voor back ups.quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is niet eens redundant uitgevoerd.
Jaquote:Op vrijdag 10 september 2010 18:21 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Superfijn ding. Volgens mij gebruiken heel veel studenten deze, iig in mijn omgeving
.
Die casio?quote:Op zaterdag 11 september 2010 09:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Echte mannen hadden zo'n roze/paarse.
Jazeker. Sjiek ding. Zal hem alleen nooit meer gebruiken denk ik zo.quote:
Hoi!quote:Op maandag 13 september 2010 17:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jazeker. Sjiek ding. Zal hem alleen nooit meer gebruiken denk ik zo.
Auto trouwens aanwezig? Heb je even nodig..
Hier hetzelfde, zelfs om 8:45quote:Op maandag 13 september 2010 18:13 schreef oompaloompa het volgende:
waarom plannen ze statistiek altijd op maandag
Ben meteen gaar voor de rest van de week
haha das wel ernstig, wie is je docent?quote:Op maandag 13 september 2010 19:09 schreef sk888er het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, zelfs om 8:45
En de docent kwam een 20 minuten te laat omdat hij vergeten was dat hij college moest geven.
Loop maandag anders een keer een dagje met mij mee.quote:Op maandag 13 september 2010 18:13 schreef oompaloompa het volgende:
waarom plannen ze statistiek altijd op maandag
Ben meteen gaar voor de rest van de week
voor geen goud!quote:Op maandag 13 september 2010 21:16 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Loop maandag anders een keer een dagje met mij mee.
Daar is het. Waar lees je dit terug? Ik was vandaag bij de studieadviseur en die wist er niets over. Volgens hem kon je zoveel vrijstelling krijgen als dat mogelijk was. Alleen kun je dan niet meer cum laude e.d. slagen.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:16 schreef GlowMouse het volgende:
Bachelor 60, master 12, na te lezen in de OER
Ik niet!quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:53 schreef Impressie het volgende:
Gaat er morgen nou nog iemand naar de aftersun party van complex?
Hij is zo'n beetje het gezicht van Complex voor de eerstejaars, vrijwel de enige die we zien van zequote:
Hè balen voor je! PM je rooster eens, dan kan ik kijken of ik een keer bij je in de buurt zitquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:58 schreef Impressie het volgende:
[..]
Dan kan ik niet 'heee auuutooooo van het foooorum'
Interessantquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:58 schreef automatic_ het volgende:
Impressie; hoe vind je het allemaal tot nu toe?
Ik kan dus niet meer over mijn collega assistenten klagen hier danquote:Op dinsdag 14 september 2010 17:58 schreef Impressie het volgende:
[..]
Hij is zo'n beetje het gezicht van Complex voor de eerstejaars, vrijwel de enige die we zien van zeHoorde van Breugelmans dat hij trouwens ook studentassistent is (en betaald at that?
)
Waar ken jij hem van dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |