Ja, mijquote:
Dat omschrijft het wel enigszins. Probleem is dat er bepaalde users zijn die inderdaad het topic als een soort dagboek gebruiken, verzanden in jargon en daarbij ook nog eens volkomen overtuigd zijn van hun eigen gelijk/een plaat voor hun kop hebben. Een deel van de bezoekers van het topic vindt dat best, een deel niet. Dat werkt niet, dat klopt. Dat hebben we nu een paar keer gezien.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:54 schreef Sounddragon het volgende:
De klacht is volgens mij dat er steeds meer en meer treinenfapper jargon wordt gepost als gezellig wordt gedaan voor zover ik heb opgevangen, en dat er mensen daar zijn die de ene kant op willen met het topic, en uiteraard ook andere mensen de andere kant op, en dat dat niet werkt.
Ik beweer niet dat jullie onzichtbaar zijn, ik vind alleen de oplossing van niets doen omdat "er ook voor een beetje gekkere mensen een plek moet zijn" niet de juiste. Er zijn diverse treintjesfora op internet zoals www.somda.nl en www.opeenshadikhet.nl. Daar kunnen mensen met hardcore treingeilerij prima terecht. Op FOK! hadden we dat niet, maar juist een relaxte manier van omgaan met de hobby. Doordat nu het treinentopic steeds meer verzandt in een kopie van Somda en OHIH, is de relaxtheid en daarmee de lol er wel vanaf. En er is best gebruik gemaakt van topicreports en feedback, dus dat is een beetje flauw.quote:En dat er dan tussendoor gegooid wordt dat wij daar 'onzichtbaar' zijn, ligt niet alleen aan ons; óók in het treinentopic is er een TR knoppie, en ook voor treinenfappers is Feedback open, maar daar zien we nooit iets, maar nu het eeen beetje uit de klauwen loopt is het ineens onze schuld
Anne heeft alleen ingegrepen door iedereen te manen lief te doen, maar daarmee de oorzaak niet weggenomen. Dat je dat jargon niet snapt kan ik jullie niet aanrekenen, maar tegelijk is dat ook wel tekenend: iedereen zou moeten kunnen meelezen in dat topic zonder uitgebreide voorstudie.quote:We zijn mods, geen robots, en ook voor ons wordt er veel abracadabra gepost daar en is het niet altijd even fijn om te lezen; het gebeurt wel, maar dan wordt er meer gescand, en zolang we nergens vuur zien, gaan we ook niet blussen, it's that simpol.
Overigens heeft Anne daar meermaals ingegrepen als ze elkaar weer eens zaten af te fikken, dus ik denk ook dat ze het zelf een beetje in de hand hebben gewerkt.
Ik vind het overigens bijzonder onvriendelijk om deze discussie als "gezeik" weg te zetten.quote:Tot zover.. verder gezeik hierover mag in FB, dit is de SC; hier hebben we het over koffie en andere, gezellige dingen
Nee, dat is er dus niet. De eerste keer dat we een TR hebben ontvangen, ging over het afzeiken van greavy. Daar heb ik van jou toentertijd ook een PM van over ontvangen. Aangezien, zoals SD al zegt, wij alleen het treinentopic 'scannen', heb ik daar het volgende gepost:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:17 schreef Duvel het volgende:
Best, dan gaan we hier verder.
[..]
Dat omschrijft het wel enigszins. Probleem is dat er bepaalde users zijn die inderdaad het topic als een soort dagboek gebruiken, verzanden in jargon en daarbij ook nog eens volkomen overtuigd zijn van hun eigen gelijk/een plaat voor hun kop hebben. Een deel van de bezoekers van het topic vindt dat best, een deel niet. Dat werkt niet, dat klopt. Dat hebben we nu een paar keer gezien.
[..]
Ik beweer niet dat jullie onzichtbaar zijn, ik vind alleen de oplossing van niets doen omdat "er ook voor een beetje gekkere mensen een plek moet zijn" niet de juiste. Er zijn diverse treintjesfora op internet zoals www.somda.nl en www.opeenshadikhet.nl. Daar kunnen mensen met hardcore treingeilerij prima terecht. Op FOK! hadden we dat niet, maar juist een relaxte manier van omgaan met de hobby. Doordat nu het treinentopic steeds meer verzandt in een kopie van Somda en OHIH, is de relaxtheid en daarmee de lol er wel vanaf. En er is best gebruik gemaakt van topicreports en feedback, dus dat is een beetje flauw.
Daar kwamen toen amper reacties op, dus heb ik nogmaals gevraagd of iemand er iets op wil zeggen. Jij en Fles hebben daar beide niet op gereageerd. Uiteindelijk was de uitkomst daar dat er teveel plaatjes werden gepost door bijvoorbeeld greavy. Dus daar een PM-wisseling mee gehad, et voila:quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 08:37 schreef Anne het volgende:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Als buitenstaander heb ik nou niet echt heel veel bijzonders gelezen hier qua gebash of iets wat er op zou moeten lijken?
Opgelost. (mijns inziens dan hè)quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:56 schreef Anne het volgende:
Okay, greavy heeft iig beterschap beloofd qua plaatjes posten .
Ik heb nergens gevraagd om lief te doen, tenzij je dit vetgedrukte stukkie bedoeld van de laatste keer dat ik mij met het treinentopic heb bemoeid. Maar volgens mij is dat een redelijk normaal verzoek.quote:Anne heeft alleen ingegrepen door iedereen te manen lief te doen, maar daarmee de oorzaak niet weggenomen. Dat je dat jargon niet snapt kan ik jullie niet aanrekenen, maar tegelijk is dat ook wel tekenend: iedereen zou moeten kunnen meelezen in dat topic zonder uitgebreide voorstudie.
Helaas is dat principe dus verloren gegaan, en dat is waar Fles en ik wat moeite mee hebben. We hebben het meermaals aangegeven, maar dan is de reactie: "we kunnen het niet voor iedereen leuk maken", waarmee je dus een deel van de bezoekers bewust buitensluit. In mijn ogen is dat de verkeerde manier.
[..]
Ik vind het overigens bijzonder onvriendelijk om deze discussie als "gezeik" weg te zetten.
En ook daar komt dan weer geen reactie op. Dan houdt het voor ons ook op.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 07:56 schreef Anne het volgende:
Een tijdje terug (zeg maar het moment dat Duvel verdween) hadden we hetzelfde 'gezeur'. Ik dacht dat het toen wel een beetje opgelost zou zijn.
Anyway, als iedereen nou eens even zijn zegje doet en in REDELIJKHEID met elkaar babbelt (autist-verhaal kan dus achterwege gelaten worden, dat hoef ik hier niet meer te zien, idem voor die steekjes onder water) dan moet er toch wel uit te komen zijn.
Het is niet de bedoeling om mensen aan te wijzen die niet meer mee mogen posten, dat gaan we in ieder geval niet doen. Maar er valt vast wel rekening met elkander te houden.
Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm . Ik volg het even vanaf de zijlijn.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 11:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En als iedereen hier die insteek nou even overneemt .... het is namelijk wel heel erg makkelijk om met een groepje iemand af te branden omdat hij 'afwijkend' is, en de vergelijking met het lagere school pesten vind ik inderdaad wel een aardige, alleen gezien de subtiliteit en de langdurigheid ervan is het eigenlijk nog wel gemener en doortrapter als dat. Leven en laten leven zeg ik; gun iedereen zijn hobby, en zijn eigen interpretatie daarvan, en túúrlijk mag je elkaar wel eens plagen, maar houdt de dunne scheidingslijn tussen plagen en treiteren een beetje in acht, dan blijft het hier gezellig zoals gezegd..
Overigens snap ik als buitenstaander ook echt compleet niks van dit topic; de enige trein die ik van dichtbij ziet is als ik voor de overweg sta, en de afkortingen die hier gebezigd worden maken het inderdaad behoorlijk irritant om te lezen voor buitenstaanders (lees: niet trein/spoor/NS gekken), misschien is dat iets om aan te werken (verklarende lijst in de OP, anyone ??) zodat het ook voor beginnende trein-o-fielen wat prettiger leesbaar wordt..
Nogmaals: leven en laten leven, probeer begrip voor elkaar te hebben, houd een beetje rekening met de gevoelens van een ander en realiseer je dat niet iedereen hetzelfde denkt en in elkaar zit zoals jij, dan blijft het een beetje gezellig
Tot zover...
Maar daar ben ik het nog steeds mee eens (en zoals je in SD's post kunt lezen is er wel degelijk iets gezegd over afkortingen/gedinges ed toentertijd). Ik vind het in ieder geval erg makkelijk van je dat je daar niet meer mee post, omdat het je niet aanstaat en je dat nu ons verwijt. Maar vóórdat je daar weg ging, heb ik nooit iets over het treinentopic gehoord. Van niemand niet. Dan is het voor ons lastig om iets aan een 'probleem' te doen, terwijl wij gewoonweg geen probleem zien, horen of ruiken.quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:
[..]
We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).
Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?
Verder ben ik het wel eens met de rest. Hoe fanatiek/anders greavy ook is, het is niet de bedoeling hem om die reden belachelijk te maken. Je leest dan maar gewoonweg over zijn posts heen.
Jammer dat er om die reden nu mensen weg gaan, maar so be it.
We kunnen het niet iedereen naar zijn zin maken helaas.
Je gaat helaas enkel in op de laatste zin in mijn verhaal, maar het ging dus niet alleen maar om het posten van te veel plaatjes, zoals je o.a. hier kunt lezen:quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar kwamen toen amper reacties op, dus heb ik nogmaals gevraagd of iemand er iets op wil zeggen. Jij en Fles hebben daar beide niet op gereageerd. Uiteindelijk was de uitkomst daar dat er teveel plaatjes werden gepost door bijvoorbeeld greavy. Dus daar een PM-wisseling mee gehad, et voila:
Dat jouw conclusie:quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 08:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[...]
Het 'probleem' is iets wat al langer sluimert, dus op het oog valt het wel mee. Greavy is, wanneer het op treinen aankomt, fanatiek. Waar de trein voor mij een vervoersmiddel is, is het voor hem een lifestyle, een hobby. Prima, zeg ik dan,
[...]
iets te voorbarig was, zie je vervolgens hier:quote:Opgelost. (mijns inziens dan hè)
Hoewel dit natuurlijk way over the top is als reactie, geeft het wel aan dat het probleem de wereld niet uit was.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Je hebt gelijk, het was James die deze terminologie gebruikte.quote:Ik heb nergens gevraagd om lief te doen, tenzij je dit vetgedrukte stukkie bedoeld van de laatste keer dat ik mij met het treinentopic heb bemoeid. Maar volgens mij is dat een redelijk normaal verzoek.
Er is daar inderdaad nauwelijks reactie op gekomen, wat ik ook niet snap. Jouw wens: "Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm . Ik volg het even vanaf de zijlijn." gaat volgens mij niet uitkomen. We zijn blijkbaar met zijn allen niet volwassen genoeg.quote:En ook daar komt dan weer geen reactie op. Dan houdt het voor ons ook op.
Ik zit name met (zie vetgedrukt):quote:En waarschijnlijk doel je met "we kunnen het niet voor iedereen leuk maken" op deze twee posts, in de greavy-discussie:
Hoe lang ga je dat volhouden?quote:3s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:40 schreef Anne het volgende:
[..]
We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).
Volgens mij heeft iedereen dan zijn/haar zin?
Verder ben ik het wel eens met de rest. Hoe fanatiek/anders greavy ook is, het is niet de bedoeling hem om die reden belachelijk te maken. Je leest dan maar gewoonweg over zijn posts heen.
Jammer dat er om die reden nu mensen weg gaan, maar so be it.
We kunnen het niet iedereen naar zijn zin maken helaas.
Ik vind het pappen en nathouden.quote:Maar daar ben ik het nog steeds mee eens (en zoals je in SD's post kunt lezen is er wel degelijk iets gezegd over afkortingen/gedinges ed toentertijd).
Ho eens even, ik verwijt je niet dat ik daar niet meer post, dat is geheel en al mijn eigen keuze! Ik verwijt je hooguit dat je de boel op zijn beloop laat!quote:Ik vind het in ieder geval erg makkelijk van je dat je daar niet meer mee post, omdat het je niet aanstaat en je dat nu ons verwijt.
Ik denk dat er wel iets aan de hand is, ik denk alleen dat het moeilijk op te lossen is. Het is dus wachten tot de volgende scheldpartij valt, en tot het topic echt verworden is tot een Somda/OHIH-kloon. Dat is niet iets om trots op te zijn.quote:Maar vóórdat je daar weg ging, heb ik nooit iets over het treinentopic gehoord. Van niemand niet. Dan is het voor ons lastig om iets aan een 'probleem' te doen, terwijl wij gewoonweg geen probleem zien, horen of ruiken.
Dat is inderdaad een klein stukje wat daar blijkbaar over gaat. Maar je moet even in je achterhoofd houden dat wij heel dat treinentopic nog nooit hebben meegemaakt, totdat we modje werden. Het hele verloop hebben wij niet meegemaakt. Ik weet niet beter dan dat het zo is. Dus dit kleine stukje tekst zegt mij gewoonweg niks. Daarna vraag ik of er nog iemand iets over kwijt wil en daarna gaat het dus enkel en alleen over die foto's. Dus is het niet heel raar dat ik daar dan een oplossing voor zoek, toch?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je gaat helaas enkel in op de laatste zin in mijn verhaal, maar het ging dus niet alleen maar om het posten van te veel plaatjes, zoals je o.a. hier kunt lezen:
[..]
Die reactie is totaal langs mij heen gegaan en heb ik ook niet gezien.. Zoals we al aangeven, wij zien gewoonweg niet altijd alles. Zet dan een TR, leg het ons dan uit, etc etc.quote:Dat jouw conclusie:
[..]
iets te voorbarig was, zie je vervolgens hier:
[..]
Hoewel dit natuurlijk way over the top is als reactie, geeft het wel aan dat het probleem de wereld niet uit was.
Klopt, daar heb ik dan ook op gereageerd uiteindelijk..quote:[..]
Je hebt gelijk, het was James die deze terminologie gebruikte.
Vervolgens gaat het hier weer de verkeerde kant op.
Ja.. blijkbaar, want er is inderdaad weinig response. Maar ik volg het ook niet voor niks "even vanaf de zijlijn". De reeks heeft dus onze aandacht, alleen was het probleem gewoonweg nog niet helemaal duidelijk voor ons, want echt duidelijk uitgesproken (behalve nu dan door Fles) was het niet (tegen ons).quote:Er is daar inderdaad nauwelijks reactie op gekomen, wat ik ook niet snap. Jouw wens: "Ik ga me hier verder ook niet mee bemoeien, jullie moeten daar zelf maar met elkaar uit komen. Daar zijn jullie hopelijk verder wel volwassen genoeg voor hmm . Ik volg het even vanaf de zijlijn." gaat volgens mij niet uitkomen. We zijn blijkbaar met zijn allen niet volwassen genoeg.
En zoals je hier zelf al zegt, het is lastig om zoiets op te lossen.quote:Ik zit name met (zie vetgedrukt):
[..]
Hoe lang ga je dat volhouden?
[..]
Ik vind het pappen en nathouden.
[..]
Ho eens even, ik verwijt je niet dat ik daar niet meer post, dat is geheel en al mijn eigen keuze! Ik verwijt je hooguit dat je de boel op zijn beloop laat!
[..]
Ik denk dat er wel iets aan de hand is, ik denk alleen dat het moeilijk op te lossen is. Het is dus wachten tot de volgende scheldpartij valt, en tot het topic echt verworden is tot een Somda/OHIH-kloon. Dat is niet iets om trots op te zijn.
Klopt, dat is begrijpelijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een klein stukje wat daar blijkbaar over gaat. Maar je moet even in je achterhoofd houden dat wij heel dat treinentopic nog nooit hebben meegemaakt, totdat we modje werden. Het hele verloop hebben wij niet meegemaakt. Ik weet niet beter dan dat het zo is. Dus dit kleine stukje tekst zegt mij gewoonweg niks. Daarna vraag ik of er nog iemand iets over kwijt wil en daarna gaat het dus enkel en alleen over die foto's. Dus is het niet heel raar dat ik daar dan een oplossing voor zoek, toch?
OK, zal ik doen, maar vaak lees ik zoiets als het al een tijdje geleden gebeurd is.quote:Die reactie is totaal langs mij heen gegaan en heb ik ook niet gezien.. Zoals we al aangeven, wij zien gewoonweg niet altijd alles. Zet dan een TR, leg het ons dan uit, etc etc.
Het probleem is dus het feit dat je een beetje twee stromingen hebt die elkaar bijten, en daarbij ook nog de mensen die zich er niet zo druk om maken.quote:Ja.. blijkbaar, want er is inderdaad weinig response. Maar ik volg het ook niet voor niks "even vanaf de zijlijn". De reeks heeft dus onze aandacht, alleen was het probleem gewoonweg nog niet helemaal duidelijk voor ons, want echt duidelijk uitgesproken (behalve nu dan door Fles) was het niet (tegen ons).
Ik wil graag meedenken, maar zit denk ik te snel op een repressieve lijn. En een recalcitrant "Wel leuk treinentopic #1" openen is waarschijnlijk ook geen oplossing. Een apart topic met bijvoorbeeld alleen buitenlandse reisverslagen zou kunnen. Dan raken die in elk geval niet ondergesneeuwd en je houdt het (imho irritante) jargoneske buiten.quote:En zoals je hier zelf al zegt, het is lastig om zoiets op te lossen.
We kunnen moeilijk zeggen dat bepaalde mensen niet meer mee mogen posten.
Ik weet het dus ook even niet. Daar zou ik over moeten nadenken.
Bah. 10 pics per verslag? Wat een onzin, dat is misschien zo door jullie bepaald maar nooit afgesproken. Op een paar chronisch chagrijnige mensen na die niet tegen verandering kunnen, zijn er maar vrij weinig posters die moeite hebben met meer dan 10 foto's en een afkorting hier en daar. 't Ging erom dat er niet 10 foto's vanaf dezelfde plek van dezelfde trein met een ander nummertje zou worden gepost en daar heeft Greavy zich prima aan gehouden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Inderdeed, ik had ze ook allemaal kunnen deleten, nu heb ik RSI van het linkjes veranderen
Er is een tijd geleden afgesproken dat we het hier een beetje een PRAAT topic zouden houden, en niet laten verzanden tot een spotters topic, wat vol staat met afkortingen en spotterslatijn waar niemand buiten jullie iets mee kan.
Tevens was er afgesproken dat er niet meer als 10 piçs in een verslag zouden staan om het een beetje leuk te houden voor iedereen; niet iedereen vindt dat geweldig.. het is een kleine moeite om de rest onder een linkje in een album te zetten, dan kan iedereen die dat wil, daar lekker op klikken.
Voor spotters en andere treinenfapper hobbyisten is er plek zat op het net, laten we het hier op FOK! wat toch een discussieforum is, gewoon lekker 'gewoon' houden, en toegankelijk voor iedereen die iets met treinen heeft ..
Dat wil overigens niet zeggen dat er helemaal geen spots meer gepost mogen worden, want ook dat vindt iedereen leuk, iets aparts mag best wel gepost worden, maar hou het een beetje binnen de perken
Ik zit inderdaad niet te wachten op een derde Somda/OHIH. Mag dat?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Op een paar chronisch chagrijnige mensen na die niet tegen verandering kunnen, zijn er maar vrij weinig posters die moeite hebben met meer dan 10 foto's en een afkorting hier en daar.
Volgens mij ging het daar niet alleen om. Kijk nou zelf ff naar de kwaliteit van het geposte en je moet toch concluderen dat het bagger is, nog afgezien van het feit dat bussen, trams en roltrappen in feite off-topic zijn.quote:'t Ging erom dat er niet 10 foto's vanaf dezelfde plek van dezelfde trein met een ander nummertje zou worden gepost en daar heeft Greavy zich prima aan gehouden.
Dagboekposts en copy/pasts van Somda? Ga toch weg joh.quote:Ik vind het juist een prima verschuiving zoals er nu gepost wordt; relevante informatie over treinen, die wellicht moeilijk te begrijpen is voor nieuwkomers maar niet onmogelijk te begrijpen na wat geGoogle.
Dat dat onwenselijk is, daar ben ik het dan wel weer mee eens. Toch nog iets positiefs.quote:Stukken beter dan de eerste 3 pagina's vol met zwaaihandjes, het groeten van mensen die al elk topic aanwezig waren en gekwijl op de vrouwelijke leden.
vind ik dus ook niet fijn. Als iemand gewoon netjes tijd en moeite in zo'n verslag steekt, dan vind ik het behoorlijk kansloos om het maar lacherig te verwijderen onder het mom van een niet-bestaande Max. 10 foto's afspraak.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, kijken hoe ver je kan gaan mag altijd; ik kan je alleen vertellen dat een post verwijderen een allejezus eind rapper gaat als posten
quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bah. 10 pics per verslag? Wat een onzin, dat is misschien zo door jullie bepaald maar nooit afgesproken. Op een paar chronisch chagrijnige mensen na die niet tegen verandering kunnen, zijn er maar vrij weinig posters die moeite hebben met meer dan 10 foto's en een afkorting hier en daar. 't Ging erom dat er niet 10 foto's vanaf dezelfde plek van dezelfde trein met een ander nummertje zou worden gepost en daar heeft Greavy zich prima aan gehouden.
Ik vind het juist een prima verschuiving zoals er nu gepost wordt; relevante informatie over treinen, die wellicht moeilijk te begrijpen is voor nieuwkomers maar niet onmogelijk te begrijpen na wat geGoogle. Stukken beter dan de eerste 3 pagina's vol met zwaaihandjes, het groeten van mensen die al elk topic aanwezig waren en gekwijl op de vrouwelijke leden.
Dat van die 10 ZICHTBARE pics per verslag staat nog gequote in het topic, maar zoals je zelf al aangeeft ben je goed in het negeren van info die je niet aanstaat, dus soit, dat zal daar aan geliëerd zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:25 schreef Ireyon het volgende:
Hier heb ik ruim 20 foto's gepost waarvan 3 totaal offtopic, dat is vanaf nu dus teveel en onwenselijk? Vrijwel elk verhaal of tripreport waar in de OP naar gelinkt wordt, bevat meer dan 10 foto's met "offtopic" materiaal ertussen.
De kwaliteit van de betreffende foto's vind ik ook niet top, maar de wel/niet bewerken discussie hebben we al gehad en als Greavy z'n foto's wel mooi vindt staat 't hem wat mij betreft vrij om ze te posten. Het waren er niet absurd veel en je ziet er ook niemand over klagen, dus 'k snap überhaupt niet waar die moderator zich mee bemoeit.
Dit soort onzin:
[..]
vind ik dus ook niet fijn. Als iemand gewoon netjes tijd en moeite in zo'n verslag steekt, dan vind ik het behoorlijk kansloos om het maar lacherig te verwijderen onder het mom van een niet-bestaande Max. 10 foto's afspraak.
Verder is het "toegankelijk voor nieuwkomers" argument ook belachelijk. Over 65 018 wordt moeilijk gedaan, terwijl Pimpel Express wel zonder geklaag gepost kan worden? Ik heb met beide termen geen problemen, omdat ik voor die eerste niet te lui ben om te Google'n en voor die tweede niet te bang om te vragen. Ik zie niet in waarom nieuwkomers daar wel moeite mee zouden hebben, vooral niet omdat in de OP gewoon goed staat aangegeven waar je bijv. stationsafkortingen en treinserienummers kunt vinden.
De dagboek-posts vind ik best interessant en copy-paste posts van Somda ben ik niet tegengekomen, maar ik ben dan ook vrij goed in het negeren van informatie die me niet interesseert. Daarnaast vind ik informatie als "Trein 92xx rijdt met I6/I10" best fijn om te weten. Dan kun je natuurlijk zeggen "Ga dan naar Somda", maar dan jaag je dus vaste bezoekers weg om per se een 100% treintermenvrij treinentopic te creëren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |