Maar zo'n ding met een ketting mag je natuurlijk wel erbij bevestigen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:30 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Mogen wij wettelijk niet doen,
inderdaadquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:51 schreef Maanvis het volgende:
wow ik ben benieuwd hoe dit afloopt, bedankt voor de updates iig TS
Nou ja, ik begrijp niet waarom TS weigert een contract te tekenen en waarom de huisbaas zo moeilijk doet. Als TS weigert een contract te tekenen snijdt hij zichzelf alleen maar in de vingers.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:12 schreef Voici het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al ja, en ik kan me voorstellen dat die huisbaas ieder smerig trucje gaat uithalen die hij kan verzinnen. Misschien heeft hij terloops genoemd wat TS of zijn huisgenoten te wachten staat.
Hulde TS, erg netjes!
Zoals ik het lees heeft TS wel een contract ondertekend, alleen niet dat achterafje van een wurgcontract waarmee de huisbaas ineens aankwam.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, ik begrijp niet waarom TS weigert een contract te tekenen en waarom de huisbaas zo moeilijk doet. Als TS weigert een contract te tekenen snijdt hij zichzelf alleen maar in de vingers.
Dat gezeik met contracten met de hoofdhuurder is niet door de huisbaas verzonnen, maar de gemeente eist dit.
Is er überhaupt wel sprake van een overeenkomst, TS?
huisbaas heet 3 aparte huurders er in en casht van alledrie, terwijl gemeente een max aan 2 stelt. Verhuurder is fout.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou ja, ik begrijp niet waarom TS weigert een contract te tekenen en waarom de huisbaas zo moeilijk doet. Als TS weigert een contract te tekenen snijdt hij zichzelf alleen maar in de vingers.
Dat gezeik met contracten met de hoofdhuurder is niet door de huisbaas verzonnen, maar de gemeente eist dit.
Is er überhaupt wel sprake van een overeenkomst, TS?
En dat met zo'n gebruikersnaam.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:45 schreef Ian_Nick het volgende:
Gigantisch interessant en adequaat geschreven topic waarvoor kudo's aan de TS.
hehe idd!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:49 schreef Peter het volgende:
[..]
huisbaas heet 3 aparte huurders er in en casht van alledrie, terwijl gemeente een max aan 2 stelt. Verhuurder is fout.
Door iemand hoofdhuurder te maken wordt die verantwoordelijk voor het betalen van alle huur. Dat wil je als kamerbewoner niet, je bent wel gek.
De huisbaas had maar aan 2 personen moeten verhuren. Eigen schuld, dikke bult. En inspectie zegt dat ze er geen mensen uitgooien (maak ik op uit de woorden van de inspecteur). Dus TS is prima bezig.
Nu de huurprijs nog checken, of die lager kan. Verstoorde relatie met de huisbaas heb je toch al..
Ik heb de gemeente gebeld ivm dat de oude bewoner van deze flat de zaken nogal niet goed op orde had en toen konden ze me iig vertellen dat er verder niemand meer ingeschreven stond.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:16 schreef 314 het volgende:
kun je eigenlijk zelf opzoeken hoeveel mensen ergens ingeschreven staan? ivm privacy zal je niet zien wie, maar wel het aantal? vorig jaar gekocht, wie weet staat de oude bewoner er ook nog wel op
je moet nu niet vrijwillig vertrekken. Die huisbaas krijgt nu een boete en moet zorgen dat er maar 2 mensen komen te wonen. Hij moet dus iemand eruit zien te krijgen, echter kan hij dat niet zomaar. Hij zal dus iemand moeten uitkopen voor een flink bedrag. Als je vrijwillig vertrekt hoeft hij niemand uit te kopen en krijg je dus ook geen geld van hem mee... Die huisbaas heeft dan geen probleem meer.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:54 schreef opgebaarde het volgende:
goed topic, mooi dat het er op lijkt dat het jullie lukt.
Doch, nu jullie huisbaas een verdrietig en boos man is heden, is het niet verstandig indien mogelijk om toch te gaan verhuizen?
Iets met klok en klepel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:49 schreef Peter het volgende:
[..]
huisbaas heet 3 aparte huurders er in en casht van alledrie, terwijl gemeente een max aan 2 stelt. Verhuurder is fout.
Niet alleen voor het betalen van de huur, maar ook bijvoorbeeld verantwoordelijk voor wat er in huis gebeurt. Kut als je gewoon op kamers wilt, maar ook wel begrijpelijk. Zonder die constructie is alleen de eigenaar verantwoordelijk en kunnen de huurders naar de eigenaar wijzen. En daar heeft de gemeente nu dus een einde aan gemaakt.quote:Door iemand hoofdhuurder te maken wordt die verantwoordelijk voor het betalen van alle huur. Dat wil je als kamerbewoner niet, je bent wel gek.
Ze strooien wel met fictieve dwangsommen.quote:De huisbaas had maar aan 2 personen moeten verhuren. Eigen schuld, dikke bult. En inspectie zegt dat ze er geen mensen uitgooien (maak ik op uit de woorden van de inspecteur). Dus TS is prima bezig.
Dat vraag ik me af. Los van de huisvredebreuk en dergelijke: als de eigenaar aannemelijk kan maken dat TS en zijn 2 huisgenoten niet akkoord willen gaan met de nieuwe constructie is dat niet het probleem van de eigenaar.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:09 schreef bioloogje het volgende:
[..]
je moet nu niet vrijwillig vertrekken. Die huisbaas krijgt nu een boete en moet zorgen dat er maar 2 mensen komen te wonen. Hij moet dus iemand eruit zien te krijgen, echter kan hij dat niet zomaar. Hij zal dus iemand moeten uitkopen voor een flink bedrag. Als je vrijwillig vertrekt hoeft hij niemand uit te kopen en krijg je dus ook geen geld van hem mee... Die huisbaas heeft dan geen probleem meer.
Ik zou dus wachten op het geld wat je mee kunt krijgen van die vent...
edit: en als hij je eruit wil hebben moet hij vervangende woonruimte voor je zoeken...
Dat hoofdhuurderscontract bedoel je? Dat contract is een vereiste, als TS en zijn 2 huisgenoten daar blijven wonen. Anders is er sprake van een "illegale situatie".quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:44 schreef Voici het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heeft TS wel een contract ondertekend, alleen niet dat achterafje van een wurgcontract waarmee de huisbaas ineens aankwam.
Je hebt het nu over jezelf neem ik aan. Er staat aardig wat onzin in je posts...quote:
Waarom mag je dat wettelijk niet doen? Woont meneer zelf ook in het pand?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:30 schreef NietTeVolgen het volgende:
[..]
Mogen wij wettelijk niet doen.
Die contracten zullen allicht geldig zijn, maar waarschijnlijk doet de gemeente moeilijk over het feit dat er meer dan 2 huurders wonen. Dus als ze die constructie niet willen betekent dat dat er 1 moet verhuizen, gok ik.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:52 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ze hoeven daar niet mee akkoord te gaan, ze hebben al een geldig contract met die beste man. Ik kan me best voorstellen dat ze die nieuwe constructie gewoon niet willen (nadelig). Die man moet gewoon bloeden!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |