abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85641980
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Wijze_appel het volgende:
Ein-de-lijk!!

Dan gaat de economie ook weer wat gelikter.
Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?

Maximumsnelheid van 120 naar 140 verhogen heeft niets met de economie te maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642141
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef waht het volgende:

[..]

Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?

Maximumsnelheid van 120 naar 140 verhogen heeft niets met de economie te maken.
Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
pi_85642217
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.

Fantastisch, past perfect in de bezuinigingsstrategie van de VVD.

PS: Dat onderzoek gaat uitwijzen dat een hogere snelheid negatief gaat zijn voor file vorming, veiligheid en co2 uitstoot.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 12:38:29 ]
pi_85642241
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef Bankfurt het volgende:
3 vragen:

1) Hoeveel tijd win je op een stuk snelweg van 20 km, door i.p.v. 120 km/uur ineens 140 km/uur te rijden ?

2) Hoe lang duurt het om je neus te snuiten of naar het toilet te gaan ?

3) is deze winst het waard tegen meer benzineverbruik en meer gevaar voor de 1000 andere bestuurders en passagiers van voertuigen op dat stuk snelweg, inclusief betreffende bestuurder ?
1) Dat ligt absoluut aan de lengte van dat stuksnelweg, relatief zal dit rond de 16% liggen.
2) Dat ligt aan de hoeveelheid zooi in je neus/achter je sluitspier
3) Ja.


Als Eurlings nu ook het verbod op rechts inhalen intrekt op snelwegen > 2 banen is ie alsnog mijn held.
pi_85642248
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.

Fantastisch, past perfect in de bezuinigingsstrategie van de VVD.
Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.
pi_85642276
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.
Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642282
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:37 schreef Apache4U het volgende:
Als Eurlings nu ook het verbod op rechts inhalen intrekt op snelwegen > 2 banen is ie alsnog mijn held.
Ik snap dat je meent dat dit extra opschiet. Maar bij op- en afritten krijg je hierdoor extreem gevaarlijke situaties.
pi_85642294
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Wijze_appel het volgende:

Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.
Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bent :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 12:40:06 ]
pi_85642303
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef waht het volgende:

[..]

Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.
Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
Laat het bedrijfsleven maar hun ding doen dan als je enkel vanuit de *** kunt praten.
pi_85642320
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bent :)
Als blijkt dat het onderzoek de bestaande snelheden in tact wil houden is het weggegooid geld inderdaad. Maar zover is het nog niet.
pi_85642351
laat maar :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85642357
Ah, mijn stem op de VVD blijkt toch steeds meer waard te worden. Het zag er somber uit toen Paars+ opdoemde maar de kaarten liggen nu totaal anders. Goed voorstel. ^O^
pi_85642394
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Laat het bedrijfsleven maar hun ding doen dan als je enkel vanuit de *** kunt praten.
Oke, ik zal het bedrijfsleven "hun ding" laten doen als jij het ook doet. Dat betekent dus dat je je mondje moet houden over de Islam zodat de Nederlandse oliemaatschappijen hun ding kunnen doen in het Midden Oosten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642406
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef Wijze_appel het volgende:

Als blijkt dat het onderzoek de bestaande snelheden in tact wil houden is het weggegooid geld inderdaad. Maar zover is het nog niet.
Haha, grapjas, alsof daar niet allang onderzoek naar gedaan is :D

Oh wacht, dat zijn natuurlijk allemaal linkse onderzoeken geweest en dit zal een rechts onderzoek zijn, toch?
pi_85642411
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef waht het volgende:

[..]

Oke, ik zal het bedrijfsleven "hun ding" laten doen
Dank ^O^
pi_85642437
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, mijn stem op de VVD blijkt toch steeds meer waard te worden. Het zag er somber uit toen Paars+ opdoemde maar de kaarten liggen nu totaal anders. Goed voorstel. ^O^
Goed voorstel om iets te onderzoeken wat al ruimschoots onderzocht is? Goh, en ik maar denken dat rechts tegen geldverspilling door de overheid is...weer wat geleerd :D
pi_85642440
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Haha, grapjas, alsof daar niet allang onderzoek naar gedaan is :D

Oh wacht, dat zijn natuurlijk allemaal linkse onderzoeken geweest en dit zal een rechts onderzoek zijn, toch?
Oh, je had zin in een robbertje vechten en zat naar bepaalde reacties te vissen.
Doe lekker je ding joh.
pi_85642483
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dank ^O^
Ik had moeten weten dat je slechts leest wat je wilt lezen.

Veel plezier met het verkloten van onze economie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642536
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik snap dat je meent dat dit extra opschiet. Maar bij op- en afritten krijg je hierdoor extreem gevaarlijke situaties.
Dat valt wel mee. Bij opritten/afritten is het nu al vaak zo dat je daar niet van baan mag veranderen (doorgetrokken streep). Waar het gevaar dan precies vandaan moet komen snap ik niet.
Als je als invoegende auto je aanpast aan de snelheid die op dat moment gereden wordt in die rechter baan is er niks aan de hand (net zoals nu).

Daarnaast heb ik van die extreem gevaarlijke situaties in Amerika ook nooit last van gehad, maar goed, ik ben natuurlijk niet representatief ten opzichte van "de weggebruiker", dat realiseer ik me.

Waar het mij vooral om gaat (en ik zit iedere dag 2 uur op de weg) is dat mensen nu menen links te moeten blijven rijden omdat er 1km verderop een vrachtwagen in de rechterbaan rijdt. Hiermee reduceer je de capaciteit van de snelweg aanzienlijk terwijl er rechts genoeg ruimte is.
pi_85642538
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:45 schreef waht het volgende:

[..]

Ik had moeten weten dat je slechts leest wat je wilt lezen.

Veel plezier met het verkloten van onze economie.
Je stond al buitenspel.
pi_85642542
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Er wordt tegenwoordig steeds meer gekeken door transporteurs naar de optimale snelheid waarop zij hun wagens kunnen laten rijden (en die is vaak lager dan 100 km/u). Simpelweg omdat de marges bijzonder laag zijn in de transportbranche en dus is iedere kostenreductie meegenomen.
pi_85642575
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Apache4U het volgende:
Waar het mij vooral om gaat (en ik zit iedere dag 2 uur op de weg) is dat mensen nu menen links te moeten blijven rijden omdat er 1km verderop een vrachtwagen in de rechterbaan rijdt. Hiermee reduceer je de capaciteit van de snelweg aanzienlijk terwijl er rechts genoeg ruimte is.
Daar heb je wel gelijk in.
pi_85642619
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
Goed voorstel om iets te onderzoeken wat al ruimschoots onderzocht is? Goh, en ik maar denken dat rechts tegen geldverspilling door de overheid is...weer wat geleerd :D
Politici zijn nooit zo doortastend dat ze dat durven. Wat er nu gaat gebeuren is dat een extern onderzoeksbureau argumenten moet gaan construeren om deze hogere maximumsnelheid nog meer te legitimeren. Het hoort allemaal bij het spel.
pi_85642644
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er wordt tegenwoordig steeds meer gekeken door transporteurs naar de optimale snelheid waarop zij hun wagens kunnen laten rijden (en die is vaak lager dan 100 km/u). Simpelweg omdat de marges bijzonder laag zijn in de transportbranche en dus is iedere kostenreductie meegenomen.
Probleem hier is inderdaad de kosten/baten. Als die transportbedrijven eens de strop wat minder strak om hun nek hadden en daarnaast de snelheid iets mogen verhogen, ziet het er heel anders uit. Maar dat heb je niet zomaar met een snelheidsverhoging voor vrachtwagens alleen.

De discussie hier gaat om personenauto's en bestelbussen.
pi_85642646
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:44 schreef Wijze_appel het volgende:

Oh, je had zin in een robbertje vechten en zat naar bepaalde reacties te vissen.
Doe lekker je ding joh.
Welnee, ik weet namelijk al wat het resultaat gaat zijn en oh, btw, alleen enorme lutsers gebruiken uitdrukkingen als "je ding doen" :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')