Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Wijze_appel het volgende:
Ein-de-lijk!!
Dan gaat de economie ook weer wat gelikter.
Je moest eens weten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef waht het volgende:
[..]
Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?
Maximumsnelheid van 120 naar 140 verhogen heeft niets met de economie te maken.
Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
1) Dat ligt absoluut aan de lengte van dat stuksnelweg, relatief zal dit rond de 16% liggen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef Bankfurt het volgende:
3 vragen:
1) Hoeveel tijd win je op een stuk snelweg van 20 km, door i.p.v. 120 km/uur ineens 140 km/uur te rijden ?
2) Hoe lang duurt het om je neus te snuiten of naar het toilet te gaan ?
3) is deze winst het waard tegen meer benzineverbruik en meer gevaar voor de 1000 andere bestuurders en passagiers van voertuigen op dat stuk snelweg, inclusief betreffende bestuurder ?
Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.
Fantastisch, past perfect in de bezuinigingsstrategie van de VVD.
Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Ik snap dat je meent dat dit extra opschiet. Maar bij op- en afritten krijg je hierdoor extreem gevaarlijke situaties.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:37 schreef Apache4U het volgende:
Als Eurlings nu ook het verbod op rechts inhalen intrekt op snelwegen > 2 banen is ie alsnog mijn held.
Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bentquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Wijze_appel het volgende:
Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.
Laat het bedrijfsleven maar hun ding doen dan als je enkel vanuit de *** kunt praten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef waht het volgende:
[..]
Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.
Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
Als blijkt dat het onderzoek de bestaande snelheden in tact wil houden is het weggegooid geld inderdaad. Maar zover is het nog niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bent
Oke, ik zal het bedrijfsleven "hun ding" laten doen als jij het ook doet. Dat betekent dus dat je je mondje moet houden over de Islam zodat de Nederlandse oliemaatschappijen hun ding kunnen doen in het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Laat het bedrijfsleven maar hun ding doen dan als je enkel vanuit de *** kunt praten.
Haha, grapjas, alsof daar niet allang onderzoek naar gedaan isquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef Wijze_appel het volgende:
Als blijkt dat het onderzoek de bestaande snelheden in tact wil houden is het weggegooid geld inderdaad. Maar zover is het nog niet.
Dankquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef waht het volgende:
[..]
Oke, ik zal het bedrijfsleven "hun ding" laten doen
Goed voorstel om iets te onderzoeken wat al ruimschoots onderzocht is? Goh, en ik maar denken dat rechts tegen geldverspilling door de overheid is...weer wat geleerdquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, mijn stem op de VVD blijkt toch steeds meer waard te worden. Het zag er somber uit toen Paars+ opdoemde maar de kaarten liggen nu totaal anders. Goed voorstel.
Oh, je had zin in een robbertje vechten en zat naar bepaalde reacties te vissen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Haha, grapjas, alsof daar niet allang onderzoek naar gedaan is![]()
Oh wacht, dat zijn natuurlijk allemaal linkse onderzoeken geweest en dit zal een rechts onderzoek zijn, toch?
Ik had moeten weten dat je slechts leest wat je wilt lezen.quote:
Dat valt wel mee. Bij opritten/afritten is het nu al vaak zo dat je daar niet van baan mag veranderen (doorgetrokken streep). Waar het gevaar dan precies vandaan moet komen snap ik niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik snap dat je meent dat dit extra opschiet. Maar bij op- en afritten krijg je hierdoor extreem gevaarlijke situaties.
Je stond al buitenspel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:45 schreef waht het volgende:
[..]
Ik had moeten weten dat je slechts leest wat je wilt lezen.
Veel plezier met het verkloten van onze economie.
Er wordt tegenwoordig steeds meer gekeken door transporteurs naar de optimale snelheid waarop zij hun wagens kunnen laten rijden (en die is vaak lager dan 100 km/u). Simpelweg omdat de marges bijzonder laag zijn in de transportbranche en dus is iedere kostenreductie meegenomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Apache4U het volgende:
Waar het mij vooral om gaat (en ik zit iedere dag 2 uur op de weg) is dat mensen nu menen links te moeten blijven rijden omdat er 1km verderop een vrachtwagen in de rechterbaan rijdt. Hiermee reduceer je de capaciteit van de snelweg aanzienlijk terwijl er rechts genoeg ruimte is.
Politici zijn nooit zo doortastend dat ze dat durven. Wat er nu gaat gebeuren is dat een extern onderzoeksbureau argumenten moet gaan construeren om deze hogere maximumsnelheid nog meer te legitimeren. Het hoort allemaal bij het spel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
Goed voorstel om iets te onderzoeken wat al ruimschoots onderzocht is? Goh, en ik maar denken dat rechts tegen geldverspilling door de overheid is...weer wat geleerd
Probleem hier is inderdaad de kosten/baten. Als die transportbedrijven eens de strop wat minder strak om hun nek hadden en daarnaast de snelheid iets mogen verhogen, ziet het er heel anders uit. Maar dat heb je niet zomaar met een snelheidsverhoging voor vrachtwagens alleen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er wordt tegenwoordig steeds meer gekeken door transporteurs naar de optimale snelheid waarop zij hun wagens kunnen laten rijden (en die is vaak lager dan 100 km/u). Simpelweg omdat de marges bijzonder laag zijn in de transportbranche en dus is iedere kostenreductie meegenomen.
Welnee, ik weet namelijk al wat het resultaat gaat zijn en oh, btw, alleen enorme lutsers gebruiken uitdrukkingen als "je ding doen"quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:44 schreef Wijze_appel het volgende:
Oh, je had zin in een robbertje vechten en zat naar bepaalde reacties te vissen.
Doe lekker je ding joh.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee, ik weet namelijk al wat het resultaat gaat zijn en oh, btw, alleen enorme lutsers gebruiken uitdrukkingen als "je ding doen"
Dus linkse hobbies moeten uitgebannen worden zodat rechts een grote speeltuin kan inrichten en op die manier er nog meer overheids geld doorheen brast.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
. Het hoort allemaal bij het spel.
Je bedoeld hiermee dat met een links kabinet alle onderzoeken voorkomen werden om maar geen geld over de balk te smijten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus linkse hobbies moeten uitgebannen worden zodat rechts een grote speeltuin kan inrichten en op die manier er nog meer overheids geld doorheen brast.
Lutser dus. Kijk eens op de SWOV, mijn beste blaatschaap, daar kun je namelijk exact alle onderzoeken over verkeer terugvinden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:57 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je bedoeld hiermee dat met een links kabinet alle onderzoeken voorkomen werden om maar geen geld over de balk te smijten?
Mag ik even lachen?
Die moet je me even uitleggen, ik rij graag hard, maar hoe ik daarmee de economie help, geen idee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Wijze_appel het volgende:
Ein-de-lijk!!
Dan gaat de economie ook weer wat gelikter.
Die onderzoeken over zonnebanken wel eens gezien? Om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lutser dus. Kijk eens op de SWOV, mijn beste blaatschaap, daar kun je namelijk exact alle onderzoeken over verkeer terugvinden.
Nee dat bedoel ik niet. Maar als jij dat zo wilt intrepeteren is maakt dat niet uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:57 schreef Wijze_appel het volgende:
Je bedoeld hiermee dat met een links kabinet alle onderzoeken voorkomen werden om maar geen geld over de balk te smijten?
Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Die moet je me even uitleggen, ik rij graag hard, maar hoe ik daarmee de economie help, geen idee.
Dat betekent dat dit rechtse kabinet helemaal niets meer kan doen met dit argument in de broekzak. Immers, elk voorstel zal toch gestaafd moeten worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik niet. Maar als jij dat zo wilt intrepeteren is maakt dat niet uit.![]()
Ik bedoel maar dat rechts altijd aan het janken is over de zogenaamde verspillingen die zogenaamd door links veroorzaakt zijn (terwijl er nog nooit een puur links kabinet geweest is), maar nu rechts onzinnige dingen wilt onderzoeken wordt het hier eufemistisch genoemd dat het bij het spel hoort.
Je hebt toch wel door dat het hier gaat om een verhoging van de snelheid op 'stille tijden', he? Dus niet wanneer Nederland zaken doet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.
Ja jongens en meisjes want het merendeel van ons BNP wordt gemaakt door transport, we voegen helemaal geen waarde meer toe aan producten en leveren geen ander diensten. De maximum snelheid van vrachtwagens gaat niet omhoog. Dus geef ons dan eens een normale schatting, want het kan net zo goed maar om 0.0001% stijging van de BNP gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.
Rustig. Haal even adem. Ik bedreig je niet, maak geen statement dat het 100% zeker die 1-3% zal zijn... Ik probeer enkel de vraagsteller wat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja jongens en meisjes want het merendeel van ons BNP wordt gemaakt door transport, we voegen helemaal geen waarde meer toe aan producten en leveren geen ander diensten. De maximum snelheid van vrachtwagens gaat niet omhoog. Dus geef ons dan eens een normale schatting, want het kan net zo goed maar om 0.0001% stijging van de BNP gaan.
Dat is aan de hand van de reactie van Eurlings. Als het aan de VVD en PVV ligt: altijd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt toch wel door dat het hier gaat om een verhoging van de snelheid op 'stille tijden', he? Dus niet wanneer Nederland zaken doet.
Ow je bent een politicus en bent gewend om loze proefballontjes op te laten om daarna degene die deze onzin afschieten te zeggen dat ze het niet zeker weten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:16 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Rustig. Haal even adem. Ik bedreig je niet, maak geen statement dat het 100% zeker die 1-3% zal zijn... Ik probeer enkel de vraagsteller wat duidelijk te maken.
Het kan inderdaad die 0,0001% zijn. Al acht ik die kans extreem klein tot nihil.
Het is een feit dat ze daar nu een al een paar keer hebben gestaan. Ook is het een feit dat je makkelijker op een brede weg sneller gaat rijden. Dus 5 baans @ 100 = kassalokatie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat een heerlijk Nederlandse reactie. Ipv 'wat fijn dat ze eerst van 3 naar 4 zijn gegaan en dat er nu 5 banen liggen' meteen 'boehoe, dan gaan ze vast veel meer flitsen'.
Je zal dus gewoon de lijn van je voorgangers voortzetten, mooi.quote:Als ik minister was zou ik mensen met zo'n mentaliteit zo veel mogelijk dwarszitten door dertigkilometerzones op de snelweg in te voeren en totaal random vier van de vijf banen af te sluiten. Misschien dat mensen dan ooit weer tevreden zijn met wat er veranderd is.
De maximumsnelheid stijgt met 17%, de gemiddelde snelheid doordat niet alleen op de snelweg wordt gereden met minder, zeg 10%, de zakelijkerijder zit los van woon-werk verkeer 2 uur per dag in de auto, is dus een winst van 12 minuten per dag, lijkt me niet dat dat ook maar enige stijging van het BNP tot gevolg heeft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.
Ja, alleen jammer dat dit onderzoek gaat om verhoging van de snelheid buiten de drukke tijden, lees s' avonds laat en 's nachts dus dat gaat voor de zakelijke rijder weinig tot niets opleveren tenzij het toevallig een keer heel erg laat wordt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:57 schreef DroogDok het volgende:
De maximumsnelheid stijgt met 17%, de gemiddelde snelheid doordat niet alleen op de snelweg wordt gereden met minder, zeg 10%, de zakelijkerijder zit los van woon-werk verkeer 2 uur per dag in de auto, is dus een winst van 12 minuten per dag, lijkt me niet dat dat ook maar enige stijging van het BNP tot gevolg heeft.
Neemt niet weg dat lekker doorrijden fijn is, maar dat doei k nu ook al, heb ik geen hogere v-max voor nodig.
Nou...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De maximumsnelheid stijgt met 17%, de gemiddelde snelheid doordat niet alleen op de snelweg wordt gereden met minder, zeg 10%, de zakelijkerijder zit los van woon-werk verkeer 2 uur per dag in de auto, is dus een winst van 12 minuten per dag, lijkt me niet dat dat ook maar enige stijging van het BNP tot gevolg heeft.
Neemt niet weg dat lekker doorrijden fijn is, maar dat doei k nu ook al, heb ik geen hogere v-max voor nodig.
Zoals al eerder gezegt, en wat je handig ontweek, ligt dat aan demissionair minister Eurlings. Als het aan de VVD en PVV ligt is die verhoging 24/7. Dus ff de formatie uitzitten en het kan doorgaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat dit onderzoek gaat om verhoging van de snelheid buiten de drukke tijden, lees s' avonds laat en 's nachts dus dat gaat voor de zakelijke rijder weinig tot niets opleveren tenzij het toevallig een keer heel erg laat wordt.
Oh ja? Dat haal ik nergens uit, sterker nog, als je het Telegraaf artikel er even bijpakt in plaats van aannames te doen dan had je geweten dat dit helemaal niet ter sprake is gekomen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:16 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegt, en wat je handig ontweek, ligt dat aan demissionair minister Eurlings. Als het aan de VVD en PVV ligt is die verhoging 24/7. Dus ff de formatie uitzitten en het kan doorgaan.
Dan ga je wel voorbij aan het feit dat het gros van de mensen gelijktijdig in de file staat, wanneer de snelheid niet verhoogt wordt of kan worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:15 schreef Wijze_appel het volgende:
Nou...
Afstand Maastricht - Groningen = 260Km
Met 120km/h is dat in ideale omstandigheden 2 uur en 4 minuten. Maar aangezien overal die 100km en 80km stroken liggen is dat al snel dik 2,5 uur reistijd.
Met overal 140km/h is dat goed 1,5 uur.
Dus op de heenweg 1 (krap) uurtje verdient. En op de terugweg ook. Totaal bijna 2 uur.
Laten we het door die variabelen afrond tot 1,5 uur op de hele heen en terugrit. Dan is de chauffeur van die bestelbus/auto, of vertegenwoordiger, of directeur etc. etc extra 1,5 uur productief per dag.
Naarmate de afstanden kleiner worden is de winst ook kleiner. Maar een half uur extra productie per dag is ook al dikke winst. Scheelt ook overuren en nog maar niet te spreken irritatie wat de werksfeer ten goede komt.
Dat feit was in beide snelheidsberekeningen niet meegenomen. Dus verwaarloosbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan ga je wel voorbij aan het feit dat het gros van de mensen gelijktijdig in de file staat, wanneer de snelheid niet verhoogt wordt of kan worden.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die enige tijdwinst boeken, maar het gros van de mensen merkt er niks van. Maar goed, als zoethoudertje voor het volk werkt het natuurlijk net zo goed als een speen bij een baby.
Goed lezen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja? Dat haal ik nergens uit, sterker nog, als je het Telegraaf artikel er even bijpakt in plaats van aannames te doen dan had je geweten dat dit helemaal niet ter sprake is gekomen.
Dus, minder aannames doen en meer informeren, als je zo goed bezig bent in het bedrijfsleven als jij beweert dan had je dat toch moeten weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |