abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85641980
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Wijze_appel het volgende:
Ein-de-lijk!!

Dan gaat de economie ook weer wat gelikter.
Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?

Maximumsnelheid van 120 naar 140 verhogen heeft niets met de economie te maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642141
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef waht het volgende:

[..]

Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?

Maximumsnelheid van 120 naar 140 verhogen heeft niets met de economie te maken.
Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
pi_85642217
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.

Fantastisch, past perfect in de bezuinigingsstrategie van de VVD.

PS: Dat onderzoek gaat uitwijzen dat een hogere snelheid negatief gaat zijn voor file vorming, veiligheid en co2 uitstoot.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 12:38:29 ]
pi_85642241
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef Bankfurt het volgende:
3 vragen:

1) Hoeveel tijd win je op een stuk snelweg van 20 km, door i.p.v. 120 km/uur ineens 140 km/uur te rijden ?

2) Hoe lang duurt het om je neus te snuiten of naar het toilet te gaan ?

3) is deze winst het waard tegen meer benzineverbruik en meer gevaar voor de 1000 andere bestuurders en passagiers van voertuigen op dat stuk snelweg, inclusief betreffende bestuurder ?
1) Dat ligt absoluut aan de lengte van dat stuksnelweg, relatief zal dit rond de 16% liggen.
2) Dat ligt aan de hoeveelheid zooi in je neus/achter je sluitspier
3) Ja.


Als Eurlings nu ook het verbod op rechts inhalen intrekt op snelwegen > 2 banen is ie alsnog mijn held.
pi_85642248
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.

Fantastisch, past perfect in de bezuinigingsstrategie van de VVD.
Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.
pi_85642276
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.
Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642282
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:37 schreef Apache4U het volgende:
Als Eurlings nu ook het verbod op rechts inhalen intrekt op snelwegen > 2 banen is ie alsnog mijn held.
Ik snap dat je meent dat dit extra opschiet. Maar bij op- en afritten krijg je hierdoor extreem gevaarlijke situaties.
pi_85642294
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Wijze_appel het volgende:

Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.
Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bent :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 12:40:06 ]
pi_85642303
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef waht het volgende:

[..]

Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.
Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
Laat het bedrijfsleven maar hun ding doen dan als je enkel vanuit de *** kunt praten.
pi_85642320
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bent :)
Als blijkt dat het onderzoek de bestaande snelheden in tact wil houden is het weggegooid geld inderdaad. Maar zover is het nog niet.
pi_85642351
laat maar :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85642357
Ah, mijn stem op de VVD blijkt toch steeds meer waard te worden. Het zag er somber uit toen Paars+ opdoemde maar de kaarten liggen nu totaal anders. Goed voorstel. ^O^
pi_85642394
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Laat het bedrijfsleven maar hun ding doen dan als je enkel vanuit de *** kunt praten.
Oke, ik zal het bedrijfsleven "hun ding" laten doen als jij het ook doet. Dat betekent dus dat je je mondje moet houden over de Islam zodat de Nederlandse oliemaatschappijen hun ding kunnen doen in het Midden Oosten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642406
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:40 schreef Wijze_appel het volgende:

Als blijkt dat het onderzoek de bestaande snelheden in tact wil houden is het weggegooid geld inderdaad. Maar zover is het nog niet.
Haha, grapjas, alsof daar niet allang onderzoek naar gedaan is :D

Oh wacht, dat zijn natuurlijk allemaal linkse onderzoeken geweest en dit zal een rechts onderzoek zijn, toch?
pi_85642411
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef waht het volgende:

[..]

Oke, ik zal het bedrijfsleven "hun ding" laten doen
Dank ^O^
pi_85642437
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ah, mijn stem op de VVD blijkt toch steeds meer waard te worden. Het zag er somber uit toen Paars+ opdoemde maar de kaarten liggen nu totaal anders. Goed voorstel. ^O^
Goed voorstel om iets te onderzoeken wat al ruimschoots onderzocht is? Goh, en ik maar denken dat rechts tegen geldverspilling door de overheid is...weer wat geleerd :D
pi_85642440
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Haha, grapjas, alsof daar niet allang onderzoek naar gedaan is :D

Oh wacht, dat zijn natuurlijk allemaal linkse onderzoeken geweest en dit zal een rechts onderzoek zijn, toch?
Oh, je had zin in een robbertje vechten en zat naar bepaalde reacties te vissen.
Doe lekker je ding joh.
pi_85642483
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:43 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dank ^O^
Ik had moeten weten dat je slechts leest wat je wilt lezen.

Veel plezier met het verkloten van onze economie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642536
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik snap dat je meent dat dit extra opschiet. Maar bij op- en afritten krijg je hierdoor extreem gevaarlijke situaties.
Dat valt wel mee. Bij opritten/afritten is het nu al vaak zo dat je daar niet van baan mag veranderen (doorgetrokken streep). Waar het gevaar dan precies vandaan moet komen snap ik niet.
Als je als invoegende auto je aanpast aan de snelheid die op dat moment gereden wordt in die rechter baan is er niks aan de hand (net zoals nu).

Daarnaast heb ik van die extreem gevaarlijke situaties in Amerika ook nooit last van gehad, maar goed, ik ben natuurlijk niet representatief ten opzichte van "de weggebruiker", dat realiseer ik me.

Waar het mij vooral om gaat (en ik zit iedere dag 2 uur op de weg) is dat mensen nu menen links te moeten blijven rijden omdat er 1km verderop een vrachtwagen in de rechterbaan rijdt. Hiermee reduceer je de capaciteit van de snelweg aanzienlijk terwijl er rechts genoeg ruimte is.
pi_85642538
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:45 schreef waht het volgende:

[..]

Ik had moeten weten dat je slechts leest wat je wilt lezen.

Veel plezier met het verkloten van onze economie.
Je stond al buitenspel.
pi_85642542
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Er wordt tegenwoordig steeds meer gekeken door transporteurs naar de optimale snelheid waarop zij hun wagens kunnen laten rijden (en die is vaak lager dan 100 km/u). Simpelweg omdat de marges bijzonder laag zijn in de transportbranche en dus is iedere kostenreductie meegenomen.
pi_85642575
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Apache4U het volgende:
Waar het mij vooral om gaat (en ik zit iedere dag 2 uur op de weg) is dat mensen nu menen links te moeten blijven rijden omdat er 1km verderop een vrachtwagen in de rechterbaan rijdt. Hiermee reduceer je de capaciteit van de snelweg aanzienlijk terwijl er rechts genoeg ruimte is.
Daar heb je wel gelijk in.
pi_85642619
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
Goed voorstel om iets te onderzoeken wat al ruimschoots onderzocht is? Goh, en ik maar denken dat rechts tegen geldverspilling door de overheid is...weer wat geleerd :D
Politici zijn nooit zo doortastend dat ze dat durven. Wat er nu gaat gebeuren is dat een extern onderzoeksbureau argumenten moet gaan construeren om deze hogere maximumsnelheid nog meer te legitimeren. Het hoort allemaal bij het spel.
pi_85642644
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er wordt tegenwoordig steeds meer gekeken door transporteurs naar de optimale snelheid waarop zij hun wagens kunnen laten rijden (en die is vaak lager dan 100 km/u). Simpelweg omdat de marges bijzonder laag zijn in de transportbranche en dus is iedere kostenreductie meegenomen.
Probleem hier is inderdaad de kosten/baten. Als die transportbedrijven eens de strop wat minder strak om hun nek hadden en daarnaast de snelheid iets mogen verhogen, ziet het er heel anders uit. Maar dat heb je niet zomaar met een snelheidsverhoging voor vrachtwagens alleen.

De discussie hier gaat om personenauto's en bestelbussen.
pi_85642646
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:44 schreef Wijze_appel het volgende:

Oh, je had zin in een robbertje vechten en zat naar bepaalde reacties te vissen.
Doe lekker je ding joh.
Welnee, ik weet namelijk al wat het resultaat gaat zijn en oh, btw, alleen enorme lutsers gebruiken uitdrukkingen als "je ding doen" :W
pi_85642729
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welnee, ik weet namelijk al wat het resultaat gaat zijn en oh, btw, alleen enorme lutsers gebruiken uitdrukkingen als "je ding doen" :W
:')
pi_85642764
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
. Het hoort allemaal bij het spel.
Dus linkse hobbies moeten uitgebannen worden zodat rechts een grote speeltuin kan inrichten en op die manier er nog meer overheids geld doorheen brast. ^O^
pi_85642859
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus linkse hobbies moeten uitgebannen worden zodat rechts een grote speeltuin kan inrichten en op die manier er nog meer overheids geld doorheen brast. ^O^
Je bedoeld hiermee dat met een links kabinet alle onderzoeken voorkomen werden om maar geen geld over de balk te smijten?
Mag ik even lachen?
pi_85642899
Trouwens, leuke redenering van Aptroot, mensen houden zich niet aan de snelheid omdat die 'onredelijk' is.

Mag ik dan gaan doortrekken door goederen te stelen omdat ik de prijs onredelijk vindt? Minder belasting betalen omdat ik de belastingen onredelijk vindt?
Of is de VVD daar geen voorstander van?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 12:58:43 ]
pi_85642941
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:57 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je bedoeld hiermee dat met een links kabinet alle onderzoeken voorkomen werden om maar geen geld over de balk te smijten?
Mag ik even lachen?
Lutser dus. Kijk eens op de SWOV, mijn beste blaatschaap, daar kun je namelijk exact alle onderzoeken over verkeer terugvinden.
pi_85643018
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Wijze_appel het volgende:
Ein-de-lijk!!

Dan gaat de economie ook weer wat gelikter.
Die moet je me even uitleggen, ik rij graag hard, maar hoe ik daarmee de economie help, geen idee.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85643080
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lutser dus. Kijk eens op de SWOV, mijn beste blaatschaap, daar kun je namelijk exact alle onderzoeken over verkeer terugvinden.
Die onderzoeken over zonnebanken wel eens gezien? Om maar wat te noemen.
Die veranderen zowat elk jaar. Dan weer kankerverwekkend, dan weer toch niet.

Kan dus zomaar zijn dat ze nu wel vertellen dat 130/140 prima kan.
pi_85643085
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:57 schreef Wijze_appel het volgende:

Je bedoeld hiermee dat met een links kabinet alle onderzoeken voorkomen werden om maar geen geld over de balk te smijten?

Nee dat bedoel ik niet. Maar als jij dat zo wilt intrepeteren is maakt dat niet uit. :')

Ik bedoel maar dat rechts altijd aan het janken is over de zogenaamde verspillingen die zogenaamd door links veroorzaakt zijn (terwijl er nog nooit een puur links kabinet geweest is), maar nu rechts onzinnige dingen wilt onderzoeken wordt het hier eufemistisch genoemd dat het bij het spel hoort.
pi_85643174
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Die moet je me even uitleggen, ik rij graag hard, maar hoe ik daarmee de economie help, geen idee.
Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.
pi_85643231
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet. Maar als jij dat zo wilt intrepeteren is maakt dat niet uit. :')

Ik bedoel maar dat rechts altijd aan het janken is over de zogenaamde verspillingen die zogenaamd door links veroorzaakt zijn (terwijl er nog nooit een puur links kabinet geweest is), maar nu rechts onzinnige dingen wilt onderzoeken wordt het hier eufemistisch genoemd dat het bij het spel hoort.
Dat betekent dat dit rechtse kabinet helemaal niets meer kan doen met dit argument in de broekzak. Immers, elk voorstel zal toch gestaafd moeten worden.
Beetje krom van je, vind je niet?
pi_85643233
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.
Je hebt toch wel door dat het hier gaat om een verhoging van de snelheid op 'stille tijden', he? Dus niet wanneer Nederland zaken doet.
pi_85643265
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.
Ja jongens en meisjes want het merendeel van ons BNP wordt gemaakt door transport, we voegen helemaal geen waarde meer toe aan producten en leveren geen ander diensten. De maximum snelheid van vrachtwagens gaat niet omhoog. Dus geef ons dan eens een normale schatting, want het kan net zo goed maar om 0.0001% stijging van de BNP gaan.
pi_85643562
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja jongens en meisjes want het merendeel van ons BNP wordt gemaakt door transport, we voegen helemaal geen waarde meer toe aan producten en leveren geen ander diensten. De maximum snelheid van vrachtwagens gaat niet omhoog. Dus geef ons dan eens een normale schatting, want het kan net zo goed maar om 0.0001% stijging van de BNP gaan.
Rustig. Haal even adem. Ik bedreig je niet, maak geen statement dat het 100% zeker die 1-3% zal zijn... Ik probeer enkel de vraagsteller wat duidelijk te maken.
Het kan inderdaad die 0,0001% zijn. Al acht ik die kans extreem klein tot nihil.
pi_85643963
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt toch wel door dat het hier gaat om een verhoging van de snelheid op 'stille tijden', he? Dus niet wanneer Nederland zaken doet.
Dat is aan de hand van de reactie van Eurlings. Als het aan de VVD en PVV ligt: altijd.
pi_85644161
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:16 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Rustig. Haal even adem. Ik bedreig je niet, maak geen statement dat het 100% zeker die 1-3% zal zijn... Ik probeer enkel de vraagsteller wat duidelijk te maken.
Het kan inderdaad die 0,0001% zijn. Al acht ik die kans extreem klein tot nihil.
Ow je bent een politicus en bent gewend om loze proefballontjes op te laten om daarna degene die deze onzin afschieten te zeggen dat ze het niet zeker weten.

Ik acht de kans nihil dat je maar enige onderbouwing kan geven om hier een groeicijfertje aan te hangen. :+

Zolang er maar een positief cijfertje aanhangt dan krijgen de rechte rukkers wel een dikke plasser.

Dat later bij evaluatie blijkt dat het cijfer helmaal niet klopt maakt dan niet meer uit, de meute is het toch vergeten en we kunnen met zijn allen 140 rijden,
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:46:16 #91
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_85644810
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:33 schreef I.R.Baboon het volgende:

Wat een heerlijk Nederlandse reactie. Ipv 'wat fijn dat ze eerst van 3 naar 4 zijn gegaan en dat er nu 5 banen liggen' meteen 'boehoe, dan gaan ze vast veel meer flitsen'.
Het is een feit dat ze daar nu een al een paar keer hebben gestaan. Ook is het een feit dat je makkelijker op een brede weg sneller gaat rijden. Dus 5 baans @ 100 = kassalokatie.

En dat heeft niets met een "heerlijk Nederlandse reactie" te maken. :)


quote:
Als ik minister was zou ik mensen met zo'n mentaliteit zo veel mogelijk dwarszitten door dertigkilometerzones op de snelweg in te voeren en totaal random vier van de vijf banen af te sluiten. Misschien dat mensen dan ooit weer tevreden zijn met wat er veranderd is.
Je zal dus gewoon de lijn van je voorgangers voortzetten, mooi. :Y)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_85645272
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zaken kunnen sneller afgehandeld worden. Op ons BNP is een winst van 1-3% al enorm.
De maximumsnelheid stijgt met 17%, de gemiddelde snelheid doordat niet alleen op de snelweg wordt gereden met minder, zeg 10%, de zakelijkerijder zit los van woon-werk verkeer 2 uur per dag in de auto, is dus een winst van 12 minuten per dag, lijkt me niet dat dat ook maar enige stijging van het BNP tot gevolg heeft.

Neemt niet weg dat lekker doorrijden fijn is, maar dat doei k nu ook al, heb ik geen hogere v-max voor nodig.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85645552
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:57 schreef DroogDok het volgende:

De maximumsnelheid stijgt met 17%, de gemiddelde snelheid doordat niet alleen op de snelweg wordt gereden met minder, zeg 10%, de zakelijkerijder zit los van woon-werk verkeer 2 uur per dag in de auto, is dus een winst van 12 minuten per dag, lijkt me niet dat dat ook maar enige stijging van het BNP tot gevolg heeft.

Neemt niet weg dat lekker doorrijden fijn is, maar dat doei k nu ook al, heb ik geen hogere v-max voor nodig.
Ja, alleen jammer dat dit onderzoek gaat om verhoging van de snelheid buiten de drukke tijden, lees s' avonds laat en 's nachts dus dat gaat voor de zakelijke rijder weinig tot niets opleveren tenzij het toevallig een keer heel erg laat wordt.
pi_85645659
Ik krijg bij dit voorstel toch een soort goochelaar-mental-image:
"Kijk eens Henk en Ingrid, jullie mogen van ons, het nieuwe gezellige spruitjeskabinet harder rijden op de snelweg midden in de nacht!" en ondertussen worden de portemonnees van Henk en Ingrid gerold.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85646048
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:57 schreef DroogDok het volgende:

[..]

De maximumsnelheid stijgt met 17%, de gemiddelde snelheid doordat niet alleen op de snelweg wordt gereden met minder, zeg 10%, de zakelijkerijder zit los van woon-werk verkeer 2 uur per dag in de auto, is dus een winst van 12 minuten per dag, lijkt me niet dat dat ook maar enige stijging van het BNP tot gevolg heeft.

Neemt niet weg dat lekker doorrijden fijn is, maar dat doei k nu ook al, heb ik geen hogere v-max voor nodig.
Nou...

Afstand Maastricht - Groningen = 260Km

Met 120km/h is dat in ideale omstandigheden 2 uur en 4 minuten. Maar aangezien overal die 100km en 80km stroken liggen is dat al snel dik 2,5 uur reistijd.

Met overal 140km/h is dat goed 1,5 uur.

Dus op de heenweg 1 (krap) uurtje verdient. En op de terugweg ook. Totaal bijna 2 uur.
Laten we het door die variabelen afrond tot 1,5 uur op de hele heen en terugrit. Dan is de chauffeur van die bestelbus/auto, of vertegenwoordiger, of directeur etc. etc extra 1,5 uur productief per dag.

Naarmate de afstanden kleiner worden is de winst ook kleiner. Maar een half uur extra productie per dag is ook al dikke winst. Scheelt ook overuren en nog maar niet te spreken irritatie wat de werksfeer ten goede komt.
pi_85646110
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer dat dit onderzoek gaat om verhoging van de snelheid buiten de drukke tijden, lees s' avonds laat en 's nachts dus dat gaat voor de zakelijke rijder weinig tot niets opleveren tenzij het toevallig een keer heel erg laat wordt.
Zoals al eerder gezegt, en wat je handig ontweek, ligt dat aan demissionair minister Eurlings. Als het aan de VVD en PVV ligt is die verhoging 24/7. Dus ff de formatie uitzitten en het kan doorgaan.
pi_85646208
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:16 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegt, en wat je handig ontweek, ligt dat aan demissionair minister Eurlings. Als het aan de VVD en PVV ligt is die verhoging 24/7. Dus ff de formatie uitzitten en het kan doorgaan.
Oh ja? Dat haal ik nergens uit, sterker nog, als je het Telegraaf artikel er even bijpakt in plaats van aannames te doen dan had je geweten dat dit helemaal niet ter sprake is gekomen.

Dus, minder aannames doen en meer informeren, als je zo goed bezig bent in het bedrijfsleven als jij beweert dan had je dat toch moeten weten.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 14:19:24 ]
pi_85646264
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:15 schreef Wijze_appel het volgende:
Nou...

Afstand Maastricht - Groningen = 260Km

Met 120km/h is dat in ideale omstandigheden 2 uur en 4 minuten. Maar aangezien overal die 100km en 80km stroken liggen is dat al snel dik 2,5 uur reistijd.

Met overal 140km/h is dat goed 1,5 uur.

Dus op de heenweg 1 (krap) uurtje verdient. En op de terugweg ook. Totaal bijna 2 uur.
Laten we het door die variabelen afrond tot 1,5 uur op de hele heen en terugrit. Dan is de chauffeur van die bestelbus/auto, of vertegenwoordiger, of directeur etc. etc extra 1,5 uur productief per dag.

Naarmate de afstanden kleiner worden is de winst ook kleiner. Maar een half uur extra productie per dag is ook al dikke winst. Scheelt ook overuren en nog maar niet te spreken irritatie wat de werksfeer ten goede komt.
Dan ga je wel voorbij aan het feit dat het gros van de mensen gelijktijdig in de file staat, wanneer de snelheid niet verhoogt wordt of kan worden.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die enige tijdwinst boeken, maar het gros van de mensen merkt er niks van. Maar goed, als zoethoudertje voor het volk werkt het natuurlijk net zo goed als een speen bij een baby.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85646324
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan ga je wel voorbij aan het feit dat het gros van de mensen gelijktijdig in de file staat, wanneer de snelheid niet verhoogt wordt of kan worden.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die enige tijdwinst boeken, maar het gros van de mensen merkt er niks van. Maar goed, als zoethoudertje voor het volk werkt het natuurlijk net zo goed als een speen bij een baby.
Dat feit was in beide snelheidsberekeningen niet meegenomen. Dus verwaarloosbaar.
pi_85646393
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh ja? Dat haal ik nergens uit, sterker nog, als je het Telegraaf artikel er even bijpakt in plaats van aannames te doen dan had je geweten dat dit helemaal niet ter sprake is gekomen.

Dus, minder aannames doen en meer informeren, als je zo goed bezig bent in het bedrijfsleven als jij beweert dan had je dat toch moeten weten.
Goed lezen.
EERST komen de VVD en PVV met dit voorstel. DAARNA komt Eurlings met de reactie dit te doen op tijden wanneer er geen drukte is.
Inkoppertje dat de VVD en PVV dit voorstel als 24/7 zien en Eurlings als demissionair minister het wil bekijken onder zijn voorwaarden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')