abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85636920
quote:
AMSTERDAM - Een Kamermeerderheid van VVD, PVV en CDA wil een onderzoek laten doen naar het verhogen van de maximumsnelheid op snelwegen. Dat schrijft De Telegraaf dinsdag.

"Wij hebben natuurlijk geen Duitse situatie zonder al te veel op- en afritten, maar als de minister kans ziet tot een hogere snelheid, dan horen wij dat graag", zegt CDA-Kamerlid Sander De Rouwe.

De VVD ziet volgens de krant een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur wel zitten. De PVV wil de snelheid verhogen naar 140 kilometer per uur.

Rustige tijden
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur. VVD, CDA en PVV willen nu dat de minister bekijkt of dat op meer plaatsen mogelijk is.

VVD-Kamerlid Charlie Aptroot heeft al wat locaties in gedachten. Zo denkt hij aan de A16 tussen Dordrecht en Breda en de A4 tussen Leiderdorp en Den Haag. Volgens hem houden mensen zich slecht aan de maximumsnelheid omdat die vaak onredelijk is.
_O_
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:32:13 #2
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_85636947
Laat maar komen :Y
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_85636985
Goede zaak, zeker op de vijfbaanssnelweg die de A2 nu is *O*.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:35:35 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_85637024
Huh? Zulke dingen roepen ze toch alleen vóór de verkiezingen? :?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_85637204
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:35 schreef mstx het volgende:
Huh? Zulke dingen roepen ze toch alleen vóór de verkiezingen? :?
Deze partijen voelen blijkbaar dat die snel weer komen ;)
pi_85637208
Het land naar de klote helpen en een hogere maximum snelheid om het gepeupel rustig te houden, doen ze goed.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:44:25 #7
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_85637235
quote:
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur. VVD, CDA en PVV willen nu dat de minister bekijkt of dat op meer plaatsen mogelijk is.
Op rustige tijden?! Is na 15 jaar die kutweg eindelijk af, liggen er 2x 5 banen zetten ze de max op 100. :N


Maar goed, ze hebben er wel een nieuwe kassalokatie bij. :r
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_85637243
Goed zaak op >3 baans wegen zoals de A4 en A16 op bepaalde plekken.

Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
pi_85637293
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Goed zaak op >3 baans wegen zoals de A4 en A16 op bepaalde plekken.

Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
De A28 naar het noorden is ook een geschikte snelweg. En de A50 richting Zwolle :Y
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:50:51 #10
215628 woid
let's get Friendly
pi_85637381
wat een tumult om 20km/h ... :')

alsof dat nog uit maakt
blij dat ik ergens woon waar je rijden mag en kan *O* .
pi_85637405
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Goed zaak op >3 baans wegen zoals de A4 en A16 op bepaalde plekken.

Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
Als je een beetje verstand van doorstroming hebt, verhoog je de maximum snelheid juist op de smallere wegen. Daarbij zijn de 4 en 5 baanswegen bijna altijd bij steden met veel op en afritten, wat het veel onrustiger maakt. Nooit gemerkt dat een 2 baansweg veel rustiger rijdt dan een 5 baans? Het enige nadeel is dat op tweebaanswegen het verschil tussen vrachtauto's en het overige verkeer erg groot wordt.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:54:35 #12
215628 woid
let's get Friendly
pi_85637458
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Als je een beetje verstand van doorstroming hebt, verhoog je de maximum snelheid juist op de smallere wegen. Daarbij zijn de 4 en 5 baanswegen bijna altijd bij steden met veel op en afritten, wat het veel onrustiger maakt. Nooit gemerkt dat een 2 baansweg veel rustiger rijdt dan een 5 baans? Het enige nadeel is dat op tweebaanswegen het verschil tussen vrachtauto's en het overige verkeer erg groot wordt.
nooit gemerkt dat 2 banen of 5 banen in NL niet uitmaakt, omdat iedere sukkel zonodig op die linker baan moet hangen...?

NL = Nur Links.
pi_85637485
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Als je een beetje verstand van doorstroming hebt, verhoog je de maximum snelheid juist op de smallere wegen. Daarbij zijn de 4 en 5 baanswegen bijna altijd bij steden met veel op en afritten, wat het veel onrustiger maakt. Nooit gemerkt dat een 2 baansweg veel rustiger rijdt dan een 5 baans? Het enige nadeel is dat op tweebaanswegen het verschil tussen vrachtauto's en het overige verkeer erg groot wordt.
Of ik nu 140 rijdt terwijl het mag of 140 rijdt terwijl het niet mag. 140 rijden gaat prima. Nooit last gehad van langzame vrachtwagens ;)
pi_85637633
Van mij mag de A9 vanaf Alkmaar ook wel naar 140 idd.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:03:06 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85637659
Absoluut één van de kernissues voor in het komende regeerakkoord :')
Intelligent, but fucked up.
pi_85637876
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Nu nog die 80km-zones om 'milieuredenen' afschaffen, aangezien allang is bewezen dat dat onzin is
Gaat dat niet om geluidsoverlast, het "leefmilieu" zeg maar?

Tussen de A2(600meter) de A9(300 meter) de A4 en de A10 (paar KM) in en ik merk het niet meer maar mensen die hier niet zovaak komen valt het op dat je een constant gezoem hoort. 's nachts gaan er vaak motoren helemaal loos op 1 van deze en dat hoor je behoorlijk kan ik je zeggen.

Laat ze er maar mee experimenteren, dat gaat waarschijnlijk ten koste van een aantal mensenlevens van mensen die de verantwoordelijkheid niet kunnen handlen en hun kadet achter in een vrachtwagen parkeren.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_85638114
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Absoluut één van de kernissues voor in het komende regeerakkoord :')
Dat is helemaal niet slim, dan kan de politie minder bonnen aftikken en krijgt men een gat in de begroting.

In het kader van bezuinigen zou men juist op elke snelweg 80 moeten invoeren om meer bonnen uit te schrijven.
pi_85638158
Ik vraag mij af in hoeverre dan nog rekening wordt gehouden met verhoogde CO2 uitstoot, fijnstof uitstoot en een fors hoger gebruik van brandstof en verkeersveiligheid of telt dat helemaal niet meer mee bij de CDA, VVD en PVV.
pi_85638166
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet slim, dan kan de politie minder bonnen aftikken en krijgt men een gat in de begroting.

In het kader van bezuinigen zou men juist op elke snelweg 80 moeten invoeren om meer bonnen uit te schrijven.
Kunnen ze gelijk de helft van de verkeerspolitie opheffen. Meer agenten doorsluisen naar veiligheid en bescherming van de burger. (en dan niet in de zin van "zogenaamde verkeersveiligheid".
pi_85638190
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af in hoeverre dan nog rekening wordt gehouden met verhoogde CO2 uitstoot, fijnstof uitstoot en een fors hoger gebruik van brandstof en verkeersveiligheid of telt dat helemaal niet meer mee bij de CDA, VVD en PVV.
\

Ze hebben het al grotendeels voorbereid. Half nederland rijdt nu in kleine zuinige auto`s. Dus met uitstoot en fijnstof komt het wel goed in ons landje :Y
pi_85638660
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:20 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af in hoeverre dan nog rekening wordt gehouden met verhoogde CO2 uitstoot, fijnstof uitstoot en een fors hoger gebruik van brandstof en verkeersveiligheid of telt dat helemaal niet meer mee bij de CDA, VVD en PVV.
Bron? Ik bedoel, het is heel populair om uitlatingen te doen over CO2 etc. maar wil je dan ook graag onderbouwen dat een auto die over 100km 120 rijdt minder uitstoot veroorzaakt als een auto die over 100km 140 rijdt? En wil je in die zoektocht direct het woordje toersnelheid meenemen? :)
pi_85639341
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:39 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Bron? Ik bedoel, het is heel populair om uitlatingen te doen over CO2 etc. maar wil je dan ook graag onderbouwen dat een auto die over 100km 120 rijdt minder uitstoot veroorzaakt als een auto die over 100km 140 rijdt? En wil je in die zoektocht direct het woordje toersnelheid meenemen? :)
Grof gezegd verbruik je meer energie als je harder rijdt i.v.m. luchtweerstand (en rolweerstand). Als je primaire energiebron fossiele brandstof als aardolie dus benzine is, stoot je dan meer CO2 uit, ook bij een volledige verbranding. Uiteindelijk kun je niet om CO2-uitstoot heen bij de verbranding van benzine. Hoe meer benzine je verbruikt hoe hoger je CO2-uitstoot.

Nu zijn er speciale gevallen met auto's die minder verbruiken als ze bijv. 100km/h in plaats van 80 rijden. Maar de luchtweerstand neemt exponentieel toe en boven een bepaald punt wordt het veel moeilijker om zuinig te rijden. Dus ik vraag me ten zeerste af of er wel normale auto's zijn die minder op 140 dan 120km/h verbruiken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85639567
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:04 schreef waht het volgende:

[..]

Grof gezegd verbruik je meer energie als je harder rijdt i.v.m. luchtweerstand (en rolweerstand). Als je primaire energiebron fossiele brandstof als aardolie dus benzine is, stoot je dan meer CO2 uit, ook bij een volledige verbranding. Uiteindelijk kun je niet om CO2-uitstoot heen bij de verbranding van benzine. Hoe meer benzine je verbruikt hoe hoger je CO2-uitstoot.

Nu zijn er speciale gevallen met auto's die minder verbruiken als ze bijv. 100km/h in plaats van 80 rijden. Maar de luchtweerstand neemt exponentieel toe en boven een bepaald punt wordt het veel moeilijker om zuinig te rijden. Dus ik vraag me ten zeerste af of er wel normale auto's zijn die minder op 140 dan 120km/h verbruiken.
Leuk hoor die hele discussie over co2, maar zoals gisteren even op en neer naar het werk met harde tegenwind heen, moet ik dan ook maar 40 rijden om minder c02 uit te stoten? Immers neemt het verbruik dan enorm toe, dus ook de uitstoot. Dus helemaal verminderen gaat nooit lukken. (hoe zou dat zijn met een c1 en tegenwind? volgens mij dramatisch)
pi_85639678
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:12 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Leuk hoor die hele discussie over co2, maar zoals gisteren even op en neer naar het werk met harde tegenwind heen, moet ik dan ook maar 40 rijden om minder c02 uit te stoten? Immers neemt het verbruik dan enorm toe, dus ook de uitstoot. Dus helemaal verminderen gaat nooit lukken. (hoe zou dat zijn met een c1 en tegenwind? volgens mij dramatisch)
Ik zeg nergens dat iemand minder moet uitstoten. Ik maak mij niet zo druk om CO2-uitstoot.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85639706
Mooi, dan kunnen we nu nog sneller van file naar file racen.
pi_85639859
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:39 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Bron? Ik bedoel, het is heel populair om uitlatingen te doen over CO2 etc. maar wil je dan ook graag onderbouwen dat een auto die over 100km 120 rijdt minder uitstoot veroorzaakt als een auto die over 100km 140 rijdt? En wil je in die zoektocht direct het woordje toersnelheid meenemen? :)
Gast.
Dit is algemene kennis :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85640014
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:04 schreef waht het volgende:

[..]

Grof gezegd verbruik je meer energie als je harder rijdt i.v.m. luchtweerstand (en rolweerstand). Als je primaire energiebron fossiele brandstof als aardolie dus benzine is, stoot je dan meer CO2 uit, ook bij een volledige verbranding. Uiteindelijk kun je niet om CO2-uitstoot heen bij de verbranding van benzine. Hoe meer benzine je verbruikt hoe hoger je CO2-uitstoot.

Nu zijn er speciale gevallen met auto's die minder verbruiken als ze bijv. 100km/h in plaats van 80 rijden. Maar de luchtweerstand neemt exponentieel toe en boven een bepaald punt wordt het veel moeilijker om zuinig te rijden. Dus ik vraag me ten zeerste af of er wel normale auto's zijn die minder op 140 dan 120km/h verbruiken.
De luchtweerstand neemt idd exponentieel toe, echter neemt de tijd dat je nodig hebt voor een bepaalde afstand lineair af. Dus het verbruik over een bepaalde afstand neemt niet exponentieel toe. Rolweerstand neemt in eerste instantie af met de snelheid. Je motor is het zuinigst (als in brandstof per km, niet per tijd) in de hoogste versnelling. De meeste auto's zijn geloof ik het zuinigst tussen de 80 en 100 km/h.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:27:16 #28
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_85640070
Eerst zien dan geloven. Die linkse meute en millieuactivisten laten het toch niet toe.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_85640109
Slecht idee. De Nederlandse snelwegen zijn helemaal niet geschikt voor hoge snelheden. Kijk maar eens naar landen waar je wél 130 km/u mag rijden, zoals Frankrijk. De rijstroken zijn er veel breder, de bochten minder scherp, de invoegstroken langer en er zitten grotere afstanden tussen de opeenvolgende op- en afritten. In Nederland zou je constant op de rem moeten voor bijv. bochten die je niet lekker kunt nemen met 130 km/u of voor invoegers die op onze invoegstroken lang niet de 130 km/u kunnen bereiken en hun auto dus met relatief lage snelheid de rijbaan opsturen.

Zie ter vergelijking ook het Verenigd Koninkrijk, waar de maximumsnelheid op snelwegen niet voor niets slechts 113 km/u is: de invoegstroken zijn daar zo mogelijk nog korter dan in Nederland, voor zover de benaming strook überhaupt van toepassing is.
pi_85640194
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Slecht idee. De Nederlandse snelwegen zijn helemaal niet geschikt voor hoge snelheden. Kijk maar eens naar landen waar je wél 130 km/u mag rijden, zoals Frankrijk. De rijstroken zijn er veel breder, de bochten minder scherp, de invoegstroken langer en er zitten grotere afstanden tussen de opeenvolgende op- en afritten. In Nederland zou je constant op de rem moeten voor bijv. bochten die je niet lekker kunt nemen met 130 km/u of voor invoegers die op onze invoegstroken lang niet de 130 km/u kunnen bereiken en hun auto dus met relatief lage snelheid de rijbaan opsturen.

Zie ter vergelijking ook het Verenigd Koninkrijk, waar de maximumsnelheid op snelwegen niet voor niets slechts 113 km/u is: de invoegstroken zijn daar zo mogelijk nog korter dan in Nederland, voor zover de benaming strook überhaupt van toepassing is.
De wegen zijn wel geschikt, nu nog de nederlandse automobilist er voor geschikt maken :Y
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:33:30 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85640268
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 09:44 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Op rustige tijden?! Is na 15 jaar die kutweg eindelijk af, liggen er 2x 5 banen zetten ze de max op 100. :N


Maar goed, ze hebben er wel een nieuwe kassalokatie bij. :r
Wat een heerlijk Nederlandse reactie. Ipv 'wat fijn dat ze eerst van 3 naar 4 zijn gegaan en dat er nu 5 banen liggen' meteen 'boehoe, dan gaan ze vast veel meer flitsen'.

Als ik minister was zou ik mensen met zo'n mentaliteit zo veel mogelijk dwarszitten door dertigkilometerzones op de snelweg in te voeren en totaal random vier van de vijf banen af te sluiten. Misschien dat mensen dan ooit weer tevreden zijn met wat er veranderd is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_85640319
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

De wegen zijn wel geschikt, nu nog de nederlandse automobilist er voor geschikt maken :Y
In vergelijking met het buitenland is dat toch echt niet het geval. Bij iedere op- en afrit krijg je dan nog grotere snelheidsverschillen.
pi_85640440
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Slecht idee. De Nederlandse snelwegen zijn helemaal niet geschikt voor hoge snelheden. Kijk maar eens naar landen waar je wél 130 km/u mag rijden, zoals Frankrijk. De rijstroken zijn er veel breder, de bochten minder scherp, de invoegstroken langer en er zitten grotere afstanden tussen de opeenvolgende op- en afritten. In Nederland zou je constant op de rem moeten voor bijv. bochten die je niet lekker kunt nemen met 130 km/u of voor invoegers die op onze invoegstroken lang niet de 130 km/u kunnen bereiken en hun auto dus met relatief lage snelheid de rijbaan opsturen.

Zie ter vergelijking ook het Verenigd Koninkrijk, waar de maximumsnelheid op snelwegen niet voor niets slechts 113 km/u is: de invoegstroken zijn daar zo mogelijk nog korter dan in Nederland, voor zover de benaming strook überhaupt van toepassing is.
Invoegstroken langer? Ik weet niet welk Frankrijk, Duitsland or whatever jij bent geweest maar de invoegstroken kunnen volgens mij niet langer dan in Nederland..
pi_85640565
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

De luchtweerstand neemt idd exponentieel toe, echter neemt de tijd dat je nodig hebt voor een bepaalde afstand lineair af. Dus het verbruik over een bepaalde afstand neemt niet exponentieel toe. Rolweerstand neemt in eerste instantie af met de snelheid. Je motor is het zuinigst (als in brandstof per km, niet per tijd) in de hoogste versnelling. De meeste auto's zijn geloof ik het zuinigst tussen de 80 en 100 km/h.
Maar dat de meeste auto's het zuinigst tussen 80 en 100 km/h zijn is toch meer het gevolg van het ontwerp van de auto's en de verbrandingsmotor? (En wellicht ook nog aan de versnellingen.) Of ligt die grens waarboven luchtweerstand gewoon te veel wordt al rond die snelheden?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85640615
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:38 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Invoegstroken langer? Ik weet niet welk Frankrijk, Duitsland or whatever jij bent geweest maar de invoegstroken kunnen volgens mij niet langer dan in Nederland..
Dat is mij ook opgevallen idd. Nederlandse invoegstroken zijn erg lang.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85640665
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

De luchtweerstand neemt idd exponentieel toe, echter neemt de tijd dat je nodig hebt voor een bepaalde afstand lineair af. Dus het verbruik over een bepaalde afstand neemt niet exponentieel toe. Rolweerstand neemt in eerste instantie af met de snelheid. Je motor is het zuinigst (als in brandstof per km, niet per tijd) in de hoogste versnelling. De meeste auto's zijn geloof ik het zuinigst tussen de 80 en 100 km/h.
Dat zegt hij dan ook helemaal niet.
Als zowel de weerstand als de tijd die je over afstand doet lineair zouden zijn, dan zou het extra verbuik 0 zijn. De luchtweerstand neemt echter kwadratisch toe met de snelheid. En dus zal het verbruik ook wel degelijk toenemen.
Hoe het met de motor zit weet ik niet precies, maar ik weet wel dat je bij dergelijke snelheden de rolweerstand kan verwaarlozen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85640677
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Slecht idee. De Nederlandse snelwegen zijn helemaal niet geschikt voor hoge snelheden. Kijk maar eens naar landen waar je wél 130 km/u mag rijden, zoals Frankrijk. De rijstroken zijn er veel breder, de bochten minder scherp, de invoegstroken langer en er zitten grotere afstanden tussen de opeenvolgende op- en afritten. In Nederland zou je constant op de rem moeten voor bijv. bochten die je niet lekker kunt nemen met 130 km/u of voor invoegers die op onze invoegstroken lang niet de 130 km/u kunnen bereiken en hun auto dus met relatief lage snelheid de rijbaan opsturen.

Zie ter vergelijking ook het Verenigd Koninkrijk, waar de maximumsnelheid op snelwegen niet voor niets slechts 113 km/u is: de invoegstroken zijn daar zo mogelijk nog korter dan in Nederland, voor zover de benaming strook überhaupt van toepassing is.
Nederland heeft volgens mij zo'n beetje de langste in- en uitvoegstroken. En de bochten kan je zelfs met 180km/h nog prima nemen. :') De stroken zijn wel vrij smaller en daardoor rijd je dichter op vrachtauto's bijvoorbeeld. Dat zal voornamelijk het probleem zijn. Het aantal op- en afritten is op veel stukken ook te hoog waarschijnlijk. Maar ik denk dat er nog steeds wel een aantal stukken zijn waar het wel kan.
pi_85640758
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:41 schreef waht het volgende:

[..]

Maar dat de meeste auto's het zuinigst tussen 80 en 100 km/h zijn is toch meer het gevolg van het ontwerp van de auto's en de verbrandingsmotor? (En wellicht ook nog aan de versnellingen.) Of ligt die grens waarboven luchtweerstand gewoon te veel wordt al rond die snelheden?
Deels ontwerp, denk aan versnellingsbak ratio's bijvoorbeeld. Maar om die luchtweerstand kan je ook niet meer heen op een gegeven moment. Doet me trouwens denken aan die top gear test een Prius tegen M5 oid. Prius reed op z'n max en de M5 reed dezelfde snelheid. De M5 was zuiniger. :P
pi_85640786
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

De wegen zijn wel geschikt, nu nog de nederlandse automobilist er voor geschikt maken :Y
:') Huilie, de gemiddelde nederlandse automobilist rijdt prima en zeker niet slechter dan die in ons omringende landen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85640871
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:47 schreef Schuifpui het volgende:
Deels ontwerp, denk aan versnellingsbak ratio's bijvoorbeeld. Maar om die luchtweerstand kan je ook niet meer heen op een gegeven moment. Doet me trouwens denken aan die top gear test een Prius tegen M5 oid. Prius reed op z'n max en de M5 reed dezelfde snelheid. De M5 was zuiniger. :P
Dat was een M3.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85640892
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat was een M3.
Oh kan ook, zat al te twijfelen. :P
pi_85641136
Jippie nog meer irriteren aan te langzaam inhalende bejaarde! Minste ergenis heb ik op honderdwegen, daar rijden ze tenminste de max. snelheid. Maar mensen durven niet eens meer 120 te rijden! Gaan ze een vrachtwagen inhalen met 100!
Ze moeten gewoon per rijbaan een minimum snelheid toepassen.
Rechts 80, midden honderd, links 120. als het niet kan door drukte daargelaten.
"Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht" - Iemand ergens
pi_85641254
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:41 schreef waht het volgende:

[..]

Maar dat de meeste auto's het zuinigst tussen 80 en 100 km/h zijn is toch meer het gevolg van het ontwerp van de auto's en de verbrandingsmotor? (En wellicht ook nog aan de versnellingen.)
Volgens mij is stadsverkeer vooral heel onzuinig door de piekbelastingen, maar zou een auto in principe veel zuiniger zijn bij constant 50 rijden. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit, en dus wordt dat ook niet bijgehouden. Op een gegeven moment hebben ze bedacht dat 90 km een goede maatstaf is, waarschijnlijk omdat het verbruik daarop vrij laag is, en dat was in het belang van de hele auto-industrie, laag verbruik verkoop altijd lekker, mensen denken dan toch 1:15, terwijl zij dat zelf nooit zullen halen.

quote:
Of ligt die grens waarboven luchtweerstand gewoon te veel wordt al rond die snelheden?
Volgens mij begint het pas een beetje uit te maken bij 140, daar staat me iets van bij, dus of een auto een lage of een hoge luchtweerstand heeft. Dus dan is het kennelijk rond die snelheden niet zo'n grote factor. Het lijkt me dat de versnellingsverhoudingen en dus het toerental een grotere factor zijn en de meesten zijn wel gemaakt om rustig te kunnen kruisen op 150. Al dat gerem en weer optrekken voor de flitspalen zal voor meer CO2 uitstoot zorgen. Sowieso zal vermindering van het CO2 gebruik echt heel ergens anders vandaan moeten komen.

Ik ben overigens geen voorstander van dit plan. Ik voel meer voor een verhoging naar 160 of 180, maar dan ook met een cultuuromslag. Met zo'n kleine verhoging gaat het gewoon zo door maar dan iets harder. Dit is nou een onderwerp waarbij het accent meer op eigen verantwoordelijkheid moet komen te liggen. Nederlanders zijn mede door al die maximumsnelheden verleerd hun snelheid te kiezen naar gelang de omstandigheden, mag het, dan rijden we het ook. Dat kan niet met hogere snelheden. Bumperkleven aanpakken, linksrijden aanpakken, bij ongelukken hard straffen als de snelheid niet was aangepast aan de omstandigheden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_85641263
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:59 schreef SlevinX het volgende:
Jippie nog meer irriteren aan te langzaam inhalende bejaarde! Minste ergenis heb ik op honderdwegen, daar rijden ze tenminste de max. snelheid. Maar mensen durven niet eens meer 120 te rijden! Gaan ze een vrachtwagen inhalen met 100!
Ze moeten gewoon per rijbaan een minimum snelheid toepassen.
Rechts 80, midden honderd, links 120. als het niet kan door drukte daargelaten.
Dat gaat natuurlijk nooit werken, een minimum snelheid. :D. Dan krijg je inderdaad bij drukte een per seconde veranderend minimum.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85641340
En hoe zit het dan dadelijk, dan hebben we wegen waarop we 70,80,90,100, 120 ,130 en 140 mogen rijden. Ik zou voorstellen dat we de 110 ook nog in het rijtje opnemen.
pi_85641496
Als ze nou eens de achtergestelde verbrandingstechnologie verbieden en electromagnetische uberkaas invoeren, dan komen we ergens.
pi_85641681
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:12 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze nou eens de achtergestelde verbrandingstechnologie verbieden en electromagnetische uberkaas invoeren, dan komen we ergens.
Ik kom nu ook al ergens hoor, met mijn auto met benzinemotor.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85641852
Ik ben benieuws of dit nieuwe onderzoek andere resultaten zal opleveren over uitstoot, doorstroming, file vorming en ongevallen als het onderzoek wat door SWOV vrijwel continue gedaan wordt.
pi_85641894
Ein-de-lijk!!

Dan gaat de economie ook weer wat gelikter.
pi_85641954
3 vragen:

1) Hoeveel tijd win je op een stuk snelweg van 20 km, door i.p.v. 120 km/uur ineens 140 km/uur te rijden ?

2) Hoe lang duurt het om je neus te snuiten of naar het toilet te gaan ?

3) is deze winst het waard tegen meer benzineverbruik en meer gevaar voor de 1000 andere bestuurders en passagiers van voertuigen op dat stuk snelweg, inclusief betreffende bestuurder ?
pi_85641980
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:26 schreef Wijze_appel het volgende:
Ein-de-lijk!!

Dan gaat de economie ook weer wat gelikter.
Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?

Maximumsnelheid van 120 naar 140 verhogen heeft niets met de economie te maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642141
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:29 schreef waht het volgende:

[..]

Jij bent echt koning in het roepen van willekeurige onzin hè?

Maximumsnelheid van 120 naar 140 verhogen heeft niets met de economie te maken.
Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
pi_85642217
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.

Fantastisch, past perfect in de bezuinigingsstrategie van de VVD.

PS: Dat onderzoek gaat uitwijzen dat een hogere snelheid negatief gaat zijn voor file vorming, veiligheid en co2 uitstoot.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 12:38:29 ]
pi_85642241
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:28 schreef Bankfurt het volgende:
3 vragen:

1) Hoeveel tijd win je op een stuk snelweg van 20 km, door i.p.v. 120 km/uur ineens 140 km/uur te rijden ?

2) Hoe lang duurt het om je neus te snuiten of naar het toilet te gaan ?

3) is deze winst het waard tegen meer benzineverbruik en meer gevaar voor de 1000 andere bestuurders en passagiers van voertuigen op dat stuk snelweg, inclusief betreffende bestuurder ?
1) Dat ligt absoluut aan de lengte van dat stuksnelweg, relatief zal dit rond de 16% liggen.
2) Dat ligt aan de hoeveelheid zooi in je neus/achter je sluitspier
3) Ja.


Als Eurlings nu ook het verbod op rechts inhalen intrekt op snelwegen > 2 banen is ie alsnog mijn held.
pi_85642248
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus we gaan een bak geld uitgeven aan een nieuw onderzoek waarvan ik nu al met 100% zekerheid kan zeggen wat de uitkomst gaat zijn.

Fantastisch, past perfect in de bezuinigingsstrategie van de VVD.
Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.
pi_85642276
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:34 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je moest eens weten.
Maar blijkbaar heb jij totaal geen notie van het bedrijfsleven en hoe transport/vervoer werkt.
Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.
Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85642282
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:37 schreef Apache4U het volgende:
Als Eurlings nu ook het verbod op rechts inhalen intrekt op snelwegen > 2 banen is ie alsnog mijn held.
Ik snap dat je meent dat dit extra opschiet. Maar bij op- en afritten krijg je hierdoor extreem gevaarlijke situaties.
pi_85642294
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:38 schreef Wijze_appel het volgende:

Sja, dat dat onderzoek vooraf weggegooid geld is zal ik ook niet bediscussiëren.
Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bent :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 12:40:06 ]
pi_85642303
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef waht het volgende:

[..]

Er is geen tijdswinst. Gelukkig verbruiken de bestelbusjes wel meer benzine als ze harder rijden.
Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
Laat het bedrijfsleven maar hun ding doen dan als je enkel vanuit de *** kunt praten.
pi_85642320
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus de maximum snelheid blijft hetzelfde, we hebben alleen een bergje extra geld uitgegeven, blij dat jij het met mij eens bent :)
Als blijkt dat het onderzoek de bestaande snelheden in tact wil houden is het weggegooid geld inderdaad. Maar zover is het nog niet.
pi_85642351
laat maar :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')