Wel knap dat je zo rationeel jezelf kunt analyseren zo kort nadat het uit is. Oh laat maar, je hebt het zelf uitgemaakt? Of hoe zit het bij jou? Als je het zelf uit hebt gemaakt zou dat een boel verklaren namelijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:38 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Zelfanalyse misschien? Ik ken mezelf toch echt behoorlijk goed.
Een andere serieuze relatie was over, geen contact met ex, ik in de shit.
Nu relatie is over, wel contact met ex. en voel me toch stuk beter. Juist omdat ik bij hem mijn ei kwijt kan omdat ik het er niet met iemand anders over heb. Ook niet tegen vriendinnen. Omdat er dingen zijn gebeurd en ik hem niet in een verkeerd daglicht wil plaatsen bij anderen omdat zoveel mensen gelijk oordelen.
Ben blij dat het voor jou werktquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:38 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Zelfanalyse misschien? Ik ken mezelf toch echt behoorlijk goed.
Een andere serieuze relatie was over, geen contact met ex, ik in de shit.
Nu relatie is over, wel contact met ex. en voel me toch stuk beter. Juist omdat ik bij hem mijn ei kwijt kan omdat ik het er niet met iemand anders over heb. Ook niet tegen vriendinnen. Omdat er dingen zijn gebeurd en ik hem niet in een verkeerd daglicht wil plaatsen bij anderen omdat zoveel mensen gelijk oordelen.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij in dit topic zitquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:56 schreef Boefje. het volgende:
Nee het het niet zelf uitgemaakt. Wat is in godsnaam je probleem. Is bij jou alles Zwart-wit? Alleen wat bij jou kan, want bij een ander kant het niet anders?
Natuurlijk kan het bij de ander wel goed gaan om contact te behouden, dat zou ik ook nooit zeggen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:56 schreef Boefje. het volgende:
Nee het het niet zelf uitgemaakt. Wat is in godsnaam je probleem. Is bij jou alles Zwart-wit? Alleen wat bij jou kan, want bij een ander kan het niet anders?
Ik weet hoe het voelt, mij exact hetzelfde overkomen. Wat ik heb gedaan is alle ruzies, irritaties, ergernissen opschrijven. En telkens als het verdrietige en treurige gevoel weer binnenschiet, aan dingen denken die op het lijstje staan. Werkt voor mij erg goed.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Als dit zijn manier is om een relatie van 2 jaar af te sluiten, best. Maar dan ga ik gewoon geen contact opzoeken. We zouden vandaag samen wat doen, maar hij heeft niets meer laten weten en niet meer terug gsmst sinds gistere nacht. Maarja als dit is wat hij wilt, en dat hij op deze manier zijn keuze heeft laten weten, valt er vrij weinig nog aan te doen.
Maar ga je je door die herinneringen dan niet extra kut voelen.?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:08 schreef Freek1001 het volgende:
[..]
Ik weet hoe het voelt, mij exact hetzelfde overkomen. Wat ik heb gedaan is alle ruzies, irritaties, ergernissen opschrijven. En telkens als het verdrietige en treurige gevoel weer binnenschiet, aan dingen denken die op het lijstje staan. Werkt voor mij erg goed.
Die angst is heel normaal! 1 van de eerste dingen die ik tegen mijn ex zei toen hij het uitmaakte was "Ja maar hoe moet het dan nu met mij, nu ben ik helemaal alleen?"quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik ben net samen met mijn vriend tot de conclusie gekomen dat het gevoel weg was. Bij allebei. We hebben er lang over gepraat en eigenlijk is duidelijk dat we allebei heel erg ons best hebben gedaan maar het gewoon niet zo moest zijn.
Nu ben ik eigenlijk vooral heel verdrietig omdat het niet gelukt is met hem, en verder ben ik bang voor de eenzaamheid zonder relatie. Klinkt heel dramatisch maar die angst voelt echt zo.
Ik ben wel blij dat we op een goede manier uit elkaar gaan. Er is geen wrevel of wat dan ook en we hebben allebei ook de wens uitgesproken dat we graag vrienden blijven. Ik hoop dat dat lukt.
Hier moet ik het mee eens zijn, heb 't 4 keer gelezen maar snap er niks van. Hebben we 't nu over een telefoonrekening of is er een andere brief??quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:40 schreef Tegan het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar GeelSuperKuiken, je verhalen zijn echt te onduidelijk om te kunnen snappen. Laat staan om daadwerkelijk advies te geven. Ik snap er helemaal niets van.
Die angst is inderdaad herkenbaar. Je bent wel meerdere jaren met iemand samen geweest, en nu ben je alleen. Een gevoel van "Ik vind nooit meer zo'n meisje als zij / ik vind nooit meer zo'n meisje" bekroop mij ook aan het begin van de breuk. Het verdwijnt langzaam, maar het is inderdaad wel een beetje een aanslag op je zelfvertrouwen. Het komt vanzelf terug, maar het duurt wel even.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:11 schreef Lips het volgende:
[..]
Die angst is heel normaal! 1 van de eerste dingen die ik tegen mijn ex zei toen hij het uitmaakte was "Ja maar hoe moet het dan nu met mij, nu ben ik helemaal alleen?"
Ik ben nog steeds heel bang alleen te blijven maar wel met een andere insteek dan 2 maanden geleden. Toen was ik bang dat ik niet zou kunnen wennen aan het alleen zijn op korte termijn. Nu ben ik eerder bang dat ik de komende jaren niemand tegenkom terwijl iedereen samen gaat wonen en kinderen gaat maken en dat ik mijn kinderwens op zie lossen omdat ik te oud word voor zwangerschappen.
Sterkte de komende tijd, ookal heb je 't samen besloten lijkt het me nog niet makkelijk!
Sorry ik zal het even wat beter vertellen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 15:40 schreef Tegan het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar GeelSuperKuiken, je verhalen zijn echt te onduidelijk om te kunnen snappen. Laat staan om daadwerkelijk advies te geven. Ik snap er helemaal niets van. Bovendien kom je over alsof je van muggen olifanten aan het maken bent. Ik snap het niet meer, terwijl ik juist graag advies geef. Tipje, vertel eens wat meer over de situaties, zodat ik me beter kan voorstellen hoe het is gegaan.
Dat gevoel van "maar ik vind nooit meer zo'n speciaal iemand' heb ik ook heel erg. En de intimiteit van een relatie zal ik ook gaan missen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die angst is inderdaad herkenbaar. Je bent wel meerdere jaren met iemand samen geweest, en nu ben je alleen. Een gevoel van "Ik vind nooit meer zo'n meisje als zij / ik vind nooit meer zo'n meisje" bekroop mij ook aan het begin van de breuk. Het verdwijnt langzaam, maar het is inderdaad wel een beetje een aanslag op je zelfvertrouwen. Het komt vanzelf terug, maar het duurt wel even.
Ik heb nog steeds een beetje het gevoel van "Ik ben alleen", terwijl ik toch een hoop doe met hele goede vrienden en het allemaal erg leuk is. Wat je nu mist is de intimiteit, en in mijn geval de intimiteit van een relatie
Dat gevoel is hier op dit moment bij mij erg herkenbaar. Vooral ook omdat dit mijn eerste echte breuk is (hiervoor alleen wat gescharreld). Uiteindelijk komt het vanzelf wel goed, maar die gevoelens bekruipen je inderdaad toch.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:03 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Bij eerdere keren was ik eigenlijk vooral bang om nooit meer iemand tegen te komen, en dacht ik dat ik misschien toch maar genoegen moest nemen met mijn ex.
Ik hoop dat vriendschap lukt, we hebben ook deels dezelfde vriendenkring dus dat zou het sowiezo makkelijker maken maar naast dat het mijn geliefde was was hij ook een hele goeie vriend, en iemand waar ik mee kon gaan stappen en lol kon maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat gevoel is hier op dit moment bij mij erg herkenbaar. Vooral ook omdat dit mijn eerste echte breuk is (hiervoor alleen wat gescharreld). Uiteindelijk komt het vanzelf wel goed, maar die gevoelens bekruipen je inderdaad toch.
En in jouw geval kan ik niks anders dan clichés op je afvuren: de tijd zal het leren / de tijd zal het helen. Het is inderdaad jammer dat je je gevoelens niet kunt sturen, maar als de koek op is...
Ik hoop voor je dat je vriendschap lukt, maar ook in jouw geval zou ik denk ik het contact eerst verbreken om echt goed tot jezelf te kunnen komen.
Ik vind dat je je behoorlijk afhankelijk opstelt. Ik zou als ik jou was voor jezelf helder proberen te krijgen wat je wel en niet wil accepteren in een relatie en dat als uitgangspunt nemen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:40 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Ik zie wel hoe het gaat lopen nu hij niet meer heeft terug gebeld na gisteren.
Zou het aardig vinden als jullie mijn stuk kunnen lezen en kunnen oordelen.
Nou dat laatste heb ik al dus.. daar heb ik niets aanquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:43 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vind dat je je behoorlijk afhankelijk opstelt. Ik zou als ik jou was voor jezelf helder proberen te krijgen wat je wel en niet wil accepteren in een relatie en dat als uitgangspunt nemen.
Maar waarom wacht je dan af?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:47 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Nou dat laatste heb ik al dus.. daar heb ik niets aan
Wat ik eerder dus al zei, hij drukt mij weg als ik hem belquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:57 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Maar waarom wacht je dan af?
Je zit met de vraag wat je met de houding van je vriend/exvriend moet doen. Maar misschien kun je hem ook bellen en vragen wat hij bedoelt met de signalen die hij uitzend?
Dan moet je misschien iets doen met die hints?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:03 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Wat ik eerder dus al zei, hij drukt mij weg als ik hem bel
Dan is het toch duidelijk dan denk ik dat het over is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:03 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
maar let je ook wel op of hij belt?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:06 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dan is het toch duidelijk dan denk ik dat het over is.
Ik wil je geen rotgevoel geven maar denk dan toch inderdaad dat je het daarmee moet doen. Het is altijd jammer als je samen met iemand bent geweest en diegene ineens zo gaat doen. Zo zou ik nooit zijn. Maar mijn ex heeft daar ook een handje vol van. Als die geen zin heeft drukt die me gewoon weg of smst niet terug.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:03 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Inderdaad allemaal erg herkenbaar.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:17 schreef Boefje. het volgende:
Ook ik heb de angst alleen te blijven, ik mis nu heel erg de intimiteit van een relatie. Ergens heb ik ookzoiets van stel ik kom iemand tegen, moet ik er dan wel aan beginnen? Wat als het weer zo gaat. Liefde maakt blind.
Ik was vandaag even winkelen en dan zie je stelletjes. Toen dacht ik eigenlijk waarom ik nou niet?
in ieder geval gaan mijn ex en ik nog door 1 deur, hij was behalve mijn liefste ook mijn maatje en ik ben dat dan in ieder geval niet kwijt.
Ik had het in het begin wel heel erg om zelf initiatief te nemen. Nu niet echt meer. Ik zie het nu meer zo: Ja ik heb van hem gehouden, en ja dat doet pijn, maar voor hem was ik ook gelukkig dus dat zal ik na hem ook wel weer zijn. Ook probeer ik ervan te leren, de fouten die ik heb gemaakt in onze relatie. Alles heeft een reden zo ook dit. Dus ik kan kiezen: of ik ga in een hoekje liggen doodgaan of ik pak mezelf weer op en ga verder. Want op een dag moeten we dat toch allemaal weer. Na regen komt zonneschijn. En voorlopig blijf ik denk ik lekker alleen, maarja dat riep ik vorige keer ook en toen kwam ik mijn ex tegen waar ik halsoverkop verliefd op werdquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Inderdaad allemaal erg herkenbaar.
Ook dat van dat door 1 deur. Ik heb geen wrok/wroeging jegens mijn ex en ik zou, onder normale omstandigheden, nog prima met haar om kunnen gaan. Ik weet gewoon van mezelf dat het nu te vroeg is en dat ik, voor mijn eigen verwerking, geen (direct) contact wil. Ik sms best terug als zij smst, maar ik neem niet zelf snel het initiatief voor een sms of iets dergelijks.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:39 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Ik had het in het begin wel heel erg om zelf initiatief te nemen. Nu niet echt meer. Ik zie het nu meer zo: Ja ik heb van hem gehouden, en ja dat doet pijn, maar voor hem was ik ook gelukkig dus dat zal ik na hem ook wel weer zijn. Ook probeer ik ervan te leren, de fouten die ik heb gemaakt in onze relatie. Alles heeft een reden zo ook dit. Dus ik kan kiezen: of ik ga in een hoekje liggen doodgaan of ik pak mezelf weer op en ga verder. Want op een dag moeten we dat toch allemaal weer. Na regen komt zonneschijn. En voorlopig blijf ik denk ik lekker alleen, maarja dat riep ik vorige keer ook en toen kwam ik mijn ex tegen waar ik halsoverkop verliefd op werd
Dat gevoel raak je ook wel kwijt. Ik voel me steeds beter naarmate ik mijn ex niet hoor, zie en spreek en merk dat ik al weer zoetjes aan begin te flirten en sjans heb met andere dames, ook al ben ik (nog) alleen. (tis nu 3 maanden uit tussen mij en m'n ex)quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:17 schreef Boefje. het volgende:
Ook ik heb de angst alleen te blijven,
Het is meer denk ik dat ik teleurgesteld ben dat ik nu niet meer bepaalde dingen samen kan doen. Dus echt de intimiteit. Ondanks dat het de laatste tijd een rotzooi was kon ik altijd met hem lachen en gek doen. Ik zit eigenlijk echt op te kijken tegen kerst en oud en nieuw. Waarom kan ik niet precies uitleggen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:55 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Dat gevoel raak je ook wel kwijt. Ik voel me steeds beter naarmate ik mijn ex niet hoor, zie en spreek en merk dat ik al weer zoetjes aan begin te flirten en sjans heb met andere dames, ook al ben ik (nog) alleen. (tis nu 3 maanden uit tussen mij en m'n ex)
Is dit nou een grap of serieus?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:07 schreef Wielergek het volgende:
Woensdag heeft ze een overlijdensbericht van mij in de bus.
Serieus.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef brunette82 het volgende:
[..]
Is dit nou een grap of serieus?
Ik zou duidelijkheid vragen. Om zelf te weten waar je aan toe bent,quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:52 schreef Fellows het volgende:
Rofl waarom woensdag pas![]()
Mijn vriendinnetje doet nu weer super lief? En erkende een klein beetje een fout te hebben gemaakt?
What the hell do i need to do =(.
Ach dat denk ik nu ook.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:17 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Ik wil je geen rotgevoel geven maar denk dan toch inderdaad dat je het daarmee moet doen. Het is altijd jammer als je samen met iemand bent geweest en diegene ineens zo gaat doen. Zo zou ik nooit zijn. Maar mijn ex heeft daar ook een handje vol van. Als die geen zin heeft drukt die me gewoon weg of smst niet terug.
Mijn update: ik laat het rusten, hij heeft me duidelijk gemaakt dat hij het er moeilijk mee heeft en het echt nu beter is zo. Ik ben redelijk rustig maar dat komt denk ik door de oxamezepam. Ben er geen voorstander van maar had gister zo een baaldag en wou niet nog zo'n dag. Ik heb besloten dat ik mijn gebroken hart wil laten helen. Ik ga werken aan de gedachtes die hem terugwillen en ik ga zorgen dat ik er bovenop kom.
Ook ik heb de angst alleen te blijven, ik mis nu heel erg de intimiteit van een relatie. Ergens heb ik ookzoiets van stel ik kom iemand tegen, moet ik er dan wel aan beginnen? Wat als het weer zo gaat. Liefde maakt blind.
Ik was vandaag even winkelen en dan zie je stelletjes. Toen dacht ik eigenlijk waarom ik nou niet?
in ieder geval gaan mijn ex en ik nog door 1 deur, hij was behalve mijn liefste ook mijn maatje en ik ben dat dan in ieder geval niet kwijt.
Zouj best kunnen door die pillen "feel goof" sta ik ook steviger in mijn schoenen, heb er vandaag maar 1 op, dus ik probeer op eigen kracht sterk te zijnquote:Op zondag 29 augustus 2010 02:13 schreef Fee01 het volgende:
Nou ik ben er klaar mee. Ze mag 'm hebben. Ze komt er vanzelf wel achter hoe hij echt is. En dan rent ze waarschijnlijk gillend weg.
En als hij mij dan terug wil, want ik ben natuurlijk veel leuker, zeg ik ja daag, je hebt je kansen gehad![]()
Zou het door de Valdispert komen dat ik me nu eindelijk eens zo voel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |