quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:04 schreef Freek1001 het volgende:
[..]
Kijk, hoop doet leven! Dit soort berichten stellen met een klein beetje gerust!
Er staat ik heb ook een break gehad ? Maar staat er waar wanneer of wat ? Nee dus.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:04 schreef MeanDutchy het volgende:
[..]
En waarom zit je nu dan op dit forum?
Ik zou het zo graag accepeteren, en als ze had gezegd dat ze me definitief nooit meer wilde was ik al lang aan dat proces begonnen! Maar dat heeft ze niet en haar vriendinnen hebben gezegd dat ze er zelf nog niet uit was. Dus zolang ik dat niet weet blijf ik hopen, en ja ik ben een eigenwijze klootzak, en ja dat is waarschijnlijk ook de reden dat het uit is op het moment...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:56 schreef MeanDutchy het volgende:
[..]
Eis een gesprek als je denkt dat je je daardoor beter gaat voelen.
[..]
Wil je echt die lijdensweg afgaan? En wilt zij dat wel? (weinig kans kerel)
[..]
Jij was gelukkig, zij niet.
[..]
Natuurlijk verwacht je dat niet, je denkt nog steeds dat je ex dezelfde gevoelens voor jou heeft dan dat jij voor haar hebt. Wake up!
[..]
En, verder gaan met jouw leven als individueel!
Ik zou over een tijd toch liever een nieuwe start maken met een andere meid, waarbij we geen verleden hebben waar we steeds op terug vallen.
Maar goed het is pas een week uit, kijk over een paar weekjes maar is hoe je erover denkt.
Komt er toch nog steeds op neer dat het niet goed is afgelopen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:06 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
[..]
Er staat ik heb ook een break gehad ? Maar staat er waar wanneer of wat ? Nee dus.
Nee ik geef alleen mijn ervaring is dat soms verboden ofzoquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:14 schreef MeanDutchy het volgende:
[..]
Komt er toch nog steeds op neer dat het niet goed is afgelopen?
Besef je eigenlijk wel dat je mensen nu zit aan te moedigen om hoop te houden?
Je laat ze het verwerkingsproces uitstellen om vervolgens keihard op hun bek te gaan.
Klopt maar dat is een jaar later.. Ik vertelde ook gewoon een voorbeeld dat het ook anders kon lopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:25 schreef Tegan het volgende:
Maar jou situatie is niet beter want uiteindelijk is het toch niet goed gekomen...
Ik vind van wel 2 jaar geleden liep het goed pas sinds een tijdje niet meer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:28 schreef Tegan het volgende:
Dan is het alsnog geen voorbeeld dat het anders/goed afloopt.
We zeggen alleen maar dat je situatie er niet beter op geworden is.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:29 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Ik vind van wel 2 jaar geleden liep het goed pas sinds een tijdje niet meer.
Of moet het gelijk goed lopen voor de rest van je leven dat zal vaak ook wel niet zijn
Ik ben blij dat je er iets aan hebtquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:39 schreef Fellows het volgende:
[..]
Dit stukje van Maharbal helpt mij egt.
Ja maar als het goed is heb je lief en leed gedeeld met diegene, waarom is het dan zo vreemd om af en toe, ondanks dat je geen relatie meer hebt, nog iets te laten horen...? Het zal wel aan mij liggen...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je er iets aan hebt
Als andere mensen er nou ook eens wat mee deden.
Een week is niet voldoende om dingen goed te kunnen overzien. Bij mij is het nu ~2.5 maand uit en ik blijf stug, ik neem zelf geen contact op. Gevolg: ex smst mij heel sporadisch om te vragen hoe het met me is, in plaats van andersom. Vandaag was het weer zover.
Ik kan er nu zelf redelijk tot prima mee omgaan. Ik weet van mezelf dat ik op dit punt nog steeds het hebben van een relatie mis, en niet zozeer m'n ex. Haar mis ik natuurlijk nog enigszins, maar dat andere gevoel overheerst. Ik weet nog steeds waarom ik het heb uitgemaakt, en dat ging vooral om wezenlijke dingen van haar en verschillen met mij, en ik houd mij geen illusies voor dat zulke dingen kunnen veranderen, althans niet op dit moment, niet in deze fases van onze levens (en dan vooral haar leven).
Met kijken/praten/versieren/vul maar in met andere meisjes heb ik gelukkig geen probleem![]()
Ja dat begrijp ik ook wel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:37 schreef MeanDutchy het volgende:
[..]
We zeggen alleen maar dat je situatie er niet beter op geworden is.
Dat het nog twee jaar goed ging is uitzonderlijk, maar heb je nu niet het gevoel dat het zonde van je tijd is geweest?
Omdat ik inzie dat dat mijn verwerkingsproces hindert. Hoe minder contact, hoe beter en hoe eerder ik eroverheen ben. Ik hoef mij niet meer om haar te bekommeren op dit moment, ik heb geen relatie meer met haar en dat heeft zijn redenen. Dat betekent niet dat ik nooit meer contact met haar wil, maar op dit moment is dat gewoon niet goed voor mij. Noem het egoistisch, maar ik ga op dit moment voor op haarquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:03 schreef Freek1001 het volgende:
[..]
Ja maar als het goed is heb je lief en leed gedeeld met diegene, waarom is het dan zo vreemd om af en toe, ondanks dat je geen relatie meer hebt, nog iets te laten horen...? Het zal wel aan mij liggen...
Ik blijf volhouden dat je - nu je hoop blijft houden - niet objectief naar je relatie kan kijken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:34 schreef Freek1001 het volgende:
Snap ik, als ik 100% zeker zou weten dat het over was, zou ik hetzelfde doen. Heb ik ook met mijn ex hiervoor gehad. Maar ik weet niet of dit al 100% definitief is en dat maakt het moeilijk. Ik weet ook niet of ze het zelf al weet, of dat ze mij nu een maand in onzekerheid laat zitten. Kan me niet voorstellen want we hebben echt lief en leed gedeeld dus kan met niet voorstellen dat ze me opzettelijk kwetst. We zullen moeten afwachten. En zolang dat het duurt zal ik hier mijn gal spuwen en hoop houden, wat er ook gezegd wordt. En ja, waarschijnlijk kom ik van een koude kermis thuis en daar houd ik ook rekening mee, maar toch.
Wat is in jouw ogen een succesvolle verzoening? Dat je daarna nooit meer ruzie hebt of nooit meer uit elkaar gaat ookal is dat voor een paar uur, dagen. weken?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:04 schreef MeanDutchy het volgende:
[..]
En waarom zit je nu dan op dit forum?Waarschijnlijk omdat het toch fout is afgelopen of niet?
Dat is ook wat ik ermee bedoel, na een break-up is de kans op een succesvolle verzoening enorm klein.
Ik heb mezelf aangeleerd dat ik pas weer aantrekkelijk ben voor een ex als ik het accepteer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:34 schreef Freek1001 het volgende:
Snap ik, als ik 100% zeker zou weten dat het over was, zou ik hetzelfde doen. Heb ik ook met mijn ex hiervoor gehad. Maar ik weet niet of dit al 100% definitief is en dat maakt het moeilijk. Ik weet ook niet of ze het zelf al weet, of dat ze mij nu een maand in onzekerheid laat zitten. Kan me niet voorstellen want we hebben echt lief en leed gedeeld dus kan met niet voorstellen dat ze me opzettelijk kwetst. We zullen moeten afwachten. En zolang dat het duurt zal ik hier mijn gal spuwen en hoop houden, wat er ook gezegd wordt. En ja, waarschijnlijk kom ik van een koude kermis thuis en daar houd ik ook rekening mee, maar toch.
Nee, dat je nog een aanvulling voor elkaar kunt zijn, de aanwezige complicaties van de vorige relatie kunt doen verhelpen(in meeste gevallen dus een enorme verandering). Vervolgens zou je bij de geringste ruzie niet meer oude koeien uit de sloot moeten halen, en het verleden dus kunnen laten rusten. Ten slotte zou er weer enig verliefdheid in het spel moeten komen (Dat is in het begin toch ook een reden om een relatie aan te gaan? verliefdheid?)quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:55 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen een succesvolle verzoening? Dat je daarna nooit meer ruzie hebt of nooit meer uit elkaar gaat ookal is dat voor een paar uur, dagen. weken?
Ik denk dat het nu voor haar nog te vroeg is om af en toe iets van zichzelf te laten horen, dat zal echt wel loslopen dalijk. Sommige mensen willen soms echt gewoon de tijd voor zichzelf. Dat is hard omdat je lang samen bent geweest, maar soms wel beter.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:03 schreef Freek1001 het volgende:
[..]
Ja maar als het goed is heb je lief en leed gedeeld met diegene, waarom is het dan zo vreemd om af en toe, ondanks dat je geen relatie meer hebt, nog iets te laten horen...? Het zal wel aan mij liggen...
Ik ben meer een rustige nadenker. Lijden in stilte. Ben net ookal de deur uitgeweest en heb giga hoofdpijn door slaaptekort etc. Maar ik heb wel een film gekocht om vanavond lekker in me eentje te kijken op de bank.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:22 schreef Fellows het volgende:
Ga dan wat doen. Luister wat muziek? Ruim op?
Ga even de deur uit. Helpt je van je kut moment af!
Hoe weet je nou dat het je verwerkingsproces niet in de weg staat? Misschien was je zonder contact al een enorm stuk verder geweest dan dat je nu was. Zul je zo niet achter komen toch?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:26 schreef Boefje. het volgende:
[..]
Ik denk dat het nu voor haar nog te vroeg is om af en toe iets van zichzelf te laten horen, dat zal echt wel loslopen dalijk. Sommige mensen willen soms echt gewoon de tijd voor zichzelf. Dat is hard omdat je lang samen bent geweest, maar soms wel beter.
Ik heb wel vanaf dat het uit is contact met mijn ex, voel ik me beter daardoor? Nee niet echt want pijn doet het toch wel. Staat het mijn verwerkingsproces in de weg? Nee dat ook niet.
En ondanks dat ik hem gister had gesmsd dat ik het contact compleet wou verbreken hebben we dat niet gedaan. Ik smste het meer uit boosheid omdat ik een antwoord wou, dat antwoord heb ik nu van hem gekregen dus kon ik er wel mee omgaan.
Zelfanalyse misschien? Ik ken mezelf toch echt behoorlijk goed.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:35 schreef MeanDutchy het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat het je verwerkingsproces niet in de weg staat? Misschien was je zonder contact al een enorm stuk verder geweest dan dat je nu was. Zul je zo niet achter komen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |