abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85605602
quote:
Anne Frankboom omgewaaid
AMSTERDAM - De Anne Frankboom is maandag omgewaaid.

© ANP
De boom in de tuin van het Achterhuis aan de Prinsengracht in Amsterdam, wereldberoemd geworden door het dagboek van Anne Frank, is bezweken door de harde windstoten van maandag.
Dat meldt AT5.
De kastanje kwam in 2007 wereldwijd in het nieuws toen de gemeente Amsterdam aankondigde hem te willen kappen.
pi_85605661
Ze hadden hem inderdaad gewoon neer moeten halen; achteraf blijkt dat dat ding zwak was, alleen nu is er nodeloos veel geld ingestopt om een boom drie maanden langer overeind te houden....

Heeft dat ding het hele achterhuis ook meegenomen? >:)
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:50:46 #3
305516 Stink-ui
Rood, groen, geel, paars
pi_85605669
nu is hij alsnog gekapt
Op maandag 23 juni 2014 00:38 schreef LesMiserables het volgende:
Ga anders ff jullie feestje in de DM vieren ofzo, misschien kan stinkui dan aan mavo uitleggen hoe dat neuken via Tinder precies werkt.
pi_85605704
Haha, die boom was toch zo sterk? Was daar laatst al niet een hoop ophef over? Dat de boom rot was en om zou kunnen waaien?

Edit: ja dus :)
pi_85605719
Sorry, maar dit is zo ironisch dat ik moest lachen.

Wel zonde natuurlijk.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:52:48 #6
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85605773
Tja, szonde van het geld dat ze erin hebben gestopt. Beter hadden ze die boom meteen omgekapt toen er al eerder werd medegedeeld dat 'ie ziek was.

[ Bericht 4% gewijzigd door TommyGun op 23-08-2010 13:57:59 ]
pi_85605827
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef TommyGun het volgende:
Tja, sonde van het geld dat ze erin hebben gestopt. Beter hadden ze die boom meteen omgekapt toen er al eerder werd medegedeeld dat 'ie ziek was.
"Sonde" :').

Geen wonder dat hij kapot is gegaan als ze dat er in hebben gestopt.
Cool story, Hansel.
  Donald Duck held maandag 23 augustus 2010 @ 13:54:17 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85605843
Kunnen ze nog lekker aan verdienen. In duizenden stukjes hakken en per stuk verkopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85605858
ze hebben er een sonde van geld ingestopt. Ja dat gaat nooit goed natuurlijk.

#taalnazi
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:56:26 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85605954
Is dit nou nieuws? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:57:00 #11
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85605983
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:53 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

"Sonde" :').

[ afbeelding ]

Geen wonder dat hij kapot is gegaan als ze dat er in hebben gestopt.
En dat voor een spellingnazi ;(

* TommyGun schaamt
pi_85606043
Zonde.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:59:07 #13
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85606081
Nu een mooi flatgebouw plaatsen *O*
pi_85606110
Taal/spellingnazi's in een topic over Anne Frank. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_85606129
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:56 schreef BansheeBoy het volgende:

Ja dit is nieuws ja.

Anne Frank is een belangrijk historisch figuur in Nederland. Ze symboliseert de stelselmatige vervolging van een minderheid in Nederland vanwege hun geloof/afkomst.
Ook in de rest van de wereld is ze bekend.

Er was een tijd terug nogal wat heisa om die boom, omdat die in het dagboek staat. En of hij omgehakt mocht worden. Nu is hij omgewaaid.

Dat is dus nieuws.

Met vriendelijke groet,
IHVK

ps. houd een keer op met trollen
pi_85606153
Oeh ja het woord nazi is ook wat ongepast in dit topic.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:01:18 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85606193
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Kunnen ze nog lekker aan verdienen. In duizenden stukjes hakken en per stuk verkopen.
De kastanjes die er vanaf kwamen werden toch ook al voor grof geld verkocht?
Maar inderdaad, blokjes Anne Frank hout verkopen aan Japanse toeristen voor ¤29,95 per stuk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_85606203
Nu hoeft tenminste niemand zich schuldig te voelen.
For great justice!
pi_85606220
quote:

Ja, dit is nieuws! :{w 5.496.827.856.490.812.90578
pi_85606226
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:01 schreef Q. het volgende:
Nu hoeft tenminste niemand zich schuldig te voelen.
Nja God alleen een beetje.

Maar die greep toen ook al niet in dus ja..
pi_85606248
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja dit is nieuws ja.

Anne Frank is een belangrijk historisch figuur in Nederland. Ze symboliseert de stelselmatige vervolging van een minderheid in Nederland vanwege hun geloof/afkomst.

Er was een tijd terug nogal wat heisa om die boom, omdat die in het dagboek staat. En of hij omgehakt mocht worden. Nu is hij omgewaaid.

Dat is dus nieuws.

Met vriendelijke groet,
IHVK

IHVK formuleert het handig op zijn Kees Driehuis'. :')

Joden werden niet vervolgd vanwege hun geloof. Dus elke belachelijke verwijzing naar de huidige tijd, hoe handigjes erin gestopt ook, slaat nergens op. :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_85606292
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Allah greep ook niet in toen in Pakistan iets meer dan 1 boompje omwaaide. _O-

Wat een waardeloze godjes hebben die religieuzen toch eigenlijk. :')

pi_85606302
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het schuldgevoel van God is niet bijzonder goed ontwikkeld volgens mij. :7
For great justice!
pi_85606331
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Joden werden niet vervolgd vanwege hun geloof. Dus elke belachelijke verwijzing naar de huidige tijd, hoe handigjes erin gestopt ook, slaat nergens op. :N
Klopt.
Daarom werd er in nazi propaganda ook veelvuldig verwezen naar de Tora en bepaalde verzonnen geschriften.
pi_85606341
quote:

[..]

Maar Wilders wil wel discrimineren op afkomst. Het maakt niet uit of je een christen bent als je uit een islamitisch land komt, je gaat anders behandeld worden.

Niet dat Wilders in alles lijkt op de nazi's.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 augustus 2010 @ 14:04:58 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_85606354
Zonde. ;(
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_85606394
Overigens Spaanse Matador, het was geen verwijzing naar de PVV of iets dergelijks, maar een uitleg waarom het in Nederland belangrijk wordt geacht minderheden als mensen te blijven zien.
pi_85606477
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:03 schreef Q. het volgende:

[..]

Het schuldgevoel van God is niet bijzonder goed ontwikkeld volgens mij. :7
Het doorschuiven van het schuldgevoel van mensen naar God is wel goed ontwikkeld.
pi_85606506
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

Klopt.
Daarom werd er in nazi propaganda ook veelvuldig verwezen naar de Tora en bepaalde verzonnen geschriften.
Dat was niet de reden. Dat waren strategische middelen om het volk de joden extra te gaan haten.

De grondreden was nog steeds het Arische RAS versus de Untermenschen.

maandag 23 augustus 2010 @ 14:09:48 #30
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_85606565
De wind is antisemitisch.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_85606589
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:05 schreef IHVK het volgende:
Overigens Spaanse Matador, het was geen verwijzing naar de PVV of iets dergelijks, maar een uitleg waarom het in Nederland belangrijk wordt geacht minderheden als mensen te blijven zien.
Kom op Kees, je weet zelf ook wel dat het niet zo is.

En het is onzin bovendien. Waarom zouden MINDERheden meer als mens gezien moeten worden dan MEERDERheden? :')

Het blijft natuurlijk belangrijk om individuen af te rekenen op die zaken waar ze iets aan kunnen doen. Religie, overtuiging, ideeen, uitspraken, daden, etc.

Niet op seksuele geaardheid, afkomst of mate van validiteit.

pi_85606590
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was niet de reden. Dat waren strategische middelen om het volk de joden extra te gaan haten.

De grondreden was nog steeds het Arische RAS versus de Untermenschen.
Dan heb je zo nog een hele lading voorvallen in de geschiedenis waarin mensen vermoord werden vanwege hun geloof.
pi_85606628
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:09 schreef cerror het volgende:
De wind is antisemitisch.
Pieter Storms doet nog een klusje. :')

pi_85606637
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:10 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Dan heb je zo nog een hele lading voorvallen in de geschiedenis waarin mensen vermoord werden vanwege hun geloof.
Nog dagelijks, helaas.

pi_85606685
Prachtig hoe de natuur dit oplost.
C'est le ton qui fait la musique.
pi_85606712
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk belangrijk om individuen af te rekenen op die zaken waar ze iets aan kunnen doen. Religie, overtuiging, ideeen, uitspraken, daden, etc. En dan alleen op geweld tegen anderen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:14:18 #37
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_85606743
Als ze hem 5jr terug i.p.v. lopen stunten met kabels en wat niet, gewoon hadden gekapt zoals vele hebben geadviseerd, en toen gelijk een nieuw stekje van 1 v.d. kastanjes hadden gepoot, had je nu al weer een leuk boompje gehad.

Hij had eigenlijk gewoon dwars door dat hele huis heen moeten vallen.
pi_85606816
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:13 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Ik vind van niet. :)

Andere ideeen mag je mensen op afrekenen. Betekent niet dat je hen geweld aan hoeft te doen als zij dat ook niet plegen. Dat is iets geheel anders.

pi_85606846
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:14 schreef RaymondK het volgende:
Als ze hem 5jr terug i.p.v. lopen stunten met kabels en wat niet, gewoon hadden gekapt zoals vele hebben geadviseerd, en toen gelijk een nieuw stekje van 1 v.d. kastanjes hadden gepoot, had je nu al weer een leuk boompje gehad.

Hij had eigenlijk gewoon dwars door dat hele huis heen moeten vallen.
Waarom in vredesnaam? Weet je hoeveel buiterlanders en ook nederlanders het huis bezoeken.
Het is nogal een toeristenattractie.
pi_85606863
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:50 schreef zatoichi het volgende:
Ze hadden hem inderdaad gewoon neer moeten halen; achteraf blijkt dat dat ding zwak was, alleen nu is er nodeloos veel geld ingestopt om een boom drie maanden langer overeind te houden....

Heeft dat ding het hele achterhuis ook meegenomen? >:)
Ben je nou echt zo dom? Waarom zou je daar in vredesnaam blij van worden.
pi_85606891
Ik vind het gewoon onzin hoe moeilijk er over die boom wordt gedaan omdat hij toevallig een keer wordt genoemd in dat dagboek. Ja leuk voor Anne Frank, maar een boom is boom. Niets eeuwig lopen stutten, of er een of andere metalen kunstwerk in de plaats zetten in de vorm van een kastanje.

Plaats gewoon een nieuwe kastanje en laat die weer lekker groeien; veel symbolischer als je dat er graag achter wil zoeken...
pi_85606913
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja dit is nieuws ja.

Dat is dus nieuws.

Met vriendelijke groet,
IHVK

Sterker nog, haar dagboek is na de Bijbel wereldwijd het meest gelezen dacht ik.

Toch niet, maar wel heel vaak gelezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 23-08-2010 14:27:15 ]
pi_85606919
Heeft het Cidi al een tegenactie aangekondigd?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_85606945
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:17 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het gewoon onzin hoe moeilijk er over die boom wordt gedaan omdat hij toevallig een keer wordt genoemd in dat dagboek. Ja leuk voor Anne Frank, maar een boom is boom. Niets eeuwig lopen stutten, of er een of andere metalen kunstwerk in de plaats zetten in de vorm van een kastanje.

Plaats gewoon een nieuwe kastanje en laat die weer lekker groeien; veel symbolischer als je dat er graag achter wil zoeken...
Heb je het boek gelezen? Die boom werd echt niet 'toevallig een keer genoemd'. :')
Verder hadden ze de boom wel eerder moeten kappen, ja. Dan blijkt nu wel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 14:18:59 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85606953
Maar goed dat er geen klein joods meisje onder die boom stond ten tijde van het omwaaien. Vraag me af hoe de actie groepen voor 'behoud de boom' zich DAN gevoeld hadden.
pi_85606968
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom? Waarom zou je daar in vredesnaam blij van worden.
Niet blij, maar ik zie niet in waarom je koste wat kost een zieke oude boom wil blijven laten staan totdat er zoiets gebeurd als vandaag. Er is toen voor gewaarschuwd, alleen vonden een aantal eigenwijze mensen dat die boom zo belangrijk was dat hij kostte wat kost moest blijven staan. Dit is het gevolg, ze hebben alleen mazzel dat ie dus niet dwars door waar het echt om draait, het achterhuis, is gevallen.
pi_85607003
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind van niet. :)

Andere ideeen mag je mensen op afrekenen. Betekent niet dat je hen geweld aan hoeft te doen als zij dat ook niet plegen. Dat is iets geheel anders.
Wat bedoel je dan met afrekenen? "Foei" zeggen?
pi_85607070
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sterker nog, haar dagboek is na de Bijbel wereldwijd het meest gelezen dacht ik.
Serieus? Heb er nog nooit ook maar een woord van gelezen en geloof ook niet dat ik het ooit ga doen...
En die boom... tja.. wat zovelen hier al zeiden; had dat ding gekapt en een van die kastanjes geplant en weer verder
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_85607139
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:19 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Niet blij, maar ik zie niet in waarom je koste wat kost een zieke oude boom wil blijven laten staan totdat er zoiets gebeurd als vandaag. Er is toen voor gewaarschuwd, alleen vonden een aantal eigenwijze mensen dat die boom zo belangrijk was dat hij kostte wat kost moest blijven staan. Dit is het gevolg, ze hebben alleen mazzel dat ie dus niet dwars door waar het echt om draait, het achterhuis, is gevallen.
En dat laatste had je dus helemaal niet erg gevonden, althans dat haalde ik uit je vorige post. Maar misschien had je het zo niet bedoeld dan.
pi_85607229
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Serieus? Heb er nog nooit ook maar een woord van gelezen en geloof ook niet dat ik het ooit ga doen...
En die boom... tja.. wat zovelen hier al zeiden; had dat ding gekapt en een van die kastanjes geplant en weer verder
Heb het net nog even opgezocht, maar klopt toch niet helemaal. Koran is bijvoorbeeld ook vaker gelezen, maar het is wel één van de meest gelezen boeken aller tijden. Ik kijk liever de films. :+
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 14:27:27 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85607333
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Schandalig wat mij betreft hoort het achterhuis, samen met het bittere kruid op de verplichte boekenlijst van elke middelbare scholier.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:29:16 #52
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85607418
:D

http://www.siemsteur.nl/index.php?id=13688.

quote:
Een stalen ring moet nu voorkomen dat de boom breekt en omvalt. De constructie kan zelfs windkracht twaalf met harde windstoten aan.
pi_85607445
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Schandalig wat mij betreft hoort het achterhuis, samen met het bittere kruid op de verplichte boekenlijst van elke middelbare scholier.
Heb ik beide gelezen. :+
Vriendin van mij wilde het dagboek niet lezen voor school, vond ze 'te heftig'. :|W
pi_85607461
quote:
Oke dat is toch wel een beetje grappig. :')
pi_85607539
Krak
Flauw he?
pi_85607723
quote:
Hm, mischien kun ze hun geld terugvragen?
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:37:30 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85607758
Trending topic op Twitter :'). Wat een armoe.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_85607826
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:37 schreef Falco het volgende:
Trending topic op Twitter :'). Wat een armoe.
Dat is het al snel met Twitter natuurlijk.

Overigens moeten bijvoorbeeld Amerikanen eigenlijk allemaal wel Anne Frank's dagboek lezen op de middelbare school, misschien leeft het daar nog wel meer dan hier.
pi_85607928
Er is al een nieuwe boom.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:45:26 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85608076
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is het al snel met Twitter natuurlijk.

Overigens moeten bijvoorbeeld Amerikanen eigenlijk allemaal wel Anne Frank's dagboek lezen op de middelbare school, misschien leeft het daar nog wel meer dan hier.
Ik vind Anne Frank maar overschat. Haar oeuvre is ook lang niet zo omvangrijk als die van een Harry Mulisch.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_85608188
quote:

[..]

Omdat het toen om afkomst ging en nu om geloof is het inderdaad hééééél wat anders :X
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:48:21 #62
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_85608225
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam? Weet je hoeveel buiterlanders en ook nederlanders het huis bezoeken.
Het is nogal een toeristenattractie.
Omdat er een paar jaar terug een vermogen in is gestopt om dat ding overeind te houden terwijl iedereen wist dat dat ding op instorten stond.
pi_85608237
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:47 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Omdat het toen om afkomst ging en nu om geloof is het inderdaad hééééél wat anders :X
:') Waarom dit nou weer naar de PVV wordt getrokken...

De PVV wil islamisten op treinen naar vernietigingskampen zetten? :')
Hou het lekker on topic zeg.
pi_85608243
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:48 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Omdat er een paar jaar terug een vermogen in is gestopt om dat ding overeind te houden terwijl iedereen wist dat dat ding op instorten stond.
Ik heb het over het huis, niet die boom.
pi_85608252
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:45 schreef Falco het volgende:
Ik vind Anne Frank maar overschat. Haar oeuvre is ook lang niet zo omvangrijk als die van een Harry Mulisch.
Niemand kan natuurlijk tippen aan de Zelfuitgeroepen Vertegenwoordiging van Alles Wat Heilig is op Aarde.
pi_85608295
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:48 schreef Cassero het volgende:

[..]

:') Waarom dit nou weer naar de PVV wordt getrokken...

De PVV wil islamisten op treinen naar vernietigingskampen zetten? :')
Hou het lekker on topic zeg.
Goh, laat dat in de jaren 30 nou ook niemand hebben gedacht van Hitler.
pi_85608410
Tsja, hier kon je op wachten. Een zomerstorm (die in werkelijkheid nog niet eens een zomerstorm is) en dan de boom vol in blad, dan kan het snel afgelopen zijn.
pi_85608449
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:49 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Dit soort vergelijkingen in een anne frank topic zijn echt dieptriest.

Of heb je niet veel meegekregen/geleerd van de Nederlandse geschiedenis? Dan zou je niet in een topic als deze zo praten.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:53:31 #69
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85608491
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:49 schreef WilburQuant het volgende:
Godwin = diskwalificatie.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:54:04 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85608513
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:52 schreef Cassero het volgende:

[..]

Of heb je niet veel meegekregen/geleerd van de Nederlandse geschiedenis? Dan zou je niet in een topic als deze zo praten.
Maakt het uit, we hebben het hier over een boom die weggewaaid is.
pi_85608589
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is totaal mijn genre niet, en ik heb het dus ook nooit gelezen, en toch weet ik dat je niet racistisch moet zijn, dat het niet goed is om oorlog te voeren en dat je geen mensen/volkeren moet vermoorden. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat hij/zij leest.
pi_85608702
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is totaal mijn genre niet, en ik heb het dus ook nooit gelezen, en toch weet ik dat je niet racistisch moet zijn, dat het niet goed is om oorlog te voeren en dat je geen mensen/volkeren moet vermoorden. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat hij/zij leest.
Dus als een leerling een boekverslag maakt van de Donald Duck, dan vind je het ook best?
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:58:16 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85608731
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:57 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Dus als een leerling een boekverslag maakt van de Donald Duck, dan vind je het ook best?
:')!!!!
pi_85608763
quote:

[..]

Als een leerling 10 kantjes (zonder te gaan zwammen) vol kan krijgen met een grondige analyse van de Donald Duck, zeker.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:59:22 #75
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85608771
quote:
De Donald Duck gaat te ver maar een Suske & Wiske moet kunnen.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 15:00:00 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85608811
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden, ik vind van niet.
pi_85608824
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:59 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

De Donald Duck gaat te ver maar een Suske & Wiske moet kunnen.
En Kuifje.

Misschien een aardig idee trouwens, papier van de boom maken en daar het dagboek op drukken. :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:02:18 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85608897
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden, ik vind van niet.
Waarom zou de overheid je moeten verplichten een dagboek van een puberend meisje te lezen?
pi_85609014
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85609130
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:52 schreef Cassero het volgende:

[..]

Zijn juist heel erg nodig en aktueel. Die vergelijkingen dienen te worden gemaakt aangezien opnieuw een enorme groep mensen wordt weggezet als een gevaar voor de samenleving en opnieuw zijn er mensen die denken dat dit land beter af zou zijn zonder die enorme groep mensen. Want alles wat aanhanger is van de Islam is een gevaar voor Nederland en voor de wereld. Dus ja, die vergelijking is JUIST heel hard nodig in een topic over Anne Frank. De Anne Frank site wijst er ook keer op keer op dat we heel erg moeten uitkijken aangezien we opnieuw dezelfde fout dreigen te maken. En die fout is een enorme groep mensen de schuld geven en over 1 kam te scheren. Dat Wilders niet roept dat alle aanhangers van de Islam in gaskamers moeten, betekent niet dat we daarom de man maar zijn gang moeten laten gaan. Een ieder die dat wel vindt, heeft niets geleerd van de geschiedenis.
pi_85609185
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom zou de overheid je moeten verplichten een dagboek van een puberend meisje te lezen?
Jij benadrukt dat ze een puber is.... en niet bijvoorbeeld 'een dagboek van een meisje dat door de oorlog jarenlang heeft moeten onderduiken en tenslotte toch met haar hele familie is gedeporteerd'.
pi_85609233
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Omdat het je dichterbij de mensen brengt, of specifiek de Joden, en wat zij hebben doorstaan in die tijd.
Juist omdat het een dagboek is, maakt het alles echter. Terwijl geschiedenis door de jaren heen vaak anders bekeken wordt, maakt een dagboek het weer persoonlijk. Maar ik denk dat docenten je wel bepaalde boeken kunnen verplichten. Dat is zelfs al gedaan in mijn examenjaar. Het is toch een stukje kennis.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:09:39 #83
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85609255
Godwin lovers. :r

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 24-08-2010 01:43:11 ]
pi_85609351
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:09 schreef Xenomaniac het volgende:
Godwin lovers. :r
Zelfs wanneer iemand een compleet concentratiekamp voor moslims heeft gebouwd en alleen maar de hendel hoeft over te halen om te vergassen vind je het nog een Godwin.

En dan halen ze de hendel over en zeg je: "Waarom heeft niemand hier tegen gewaarschuwd??"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 15:12:46 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85609396
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:11 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Zelfs wanneer iemand een compleet concentratiekamp voor moslims heeft gebouwd en alleen maar de hendel hoeft over te halen om te vergassen vind je het nog een Godwin.

En dan halen ze de hendel over en zeg je: "Waarom heeft niemand hier tegen gewaarschuwd??"
:o Waar staat dat kamp??
pi_85609430
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:o Waar staat dat kamp??
De blauwdruk is al reeds aanwezig in het hoofd van alle PVV'stemmers

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 24-08-2010 01:43:27 ]
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:15:31 #87
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_85609489
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat het je dichterbij de mensen brengt, of specifiek de Joden, en wat zij hebben doorstaan in die tijd. Juist omdat het een dagboek is, maakt het alles echter. Terwijl geschiedenis door de jaren heen vaak anders bekeken wordt, maakt een dagboek het weer persoonlijk.

Maar ik denk dat docenten je wel bepaalde boeken kunnen verplichten.
Dat is zelfs al gedaan in mijn examenjaar. Het is toch een stukje kennis.
BIj ons waren alleen Karel ende Elegast, wat gedichten van Slauerhoff en iets van Gerard Reve verplichte kost. Dat een paar boeken verplicht zijn, begrijp ik en is logisch, anders gaan al die scholieren alles van Zwagerman en Giphart lezen. Zulke dingen moeten echter vanuit de school komen en niet van de overheid. Gelukkig leven we niet in een staat waar de regering bepaalt wat de burgers wel en niet mogen lezen.
pi_85609619
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef klausmeister het volgende:

[..]

_O-

Ga gerust door met jezelf zo voor paal zetten. ^O^
pi_85609665
Zo zo waar een beetje wind allemaal wel niet toe kan leiden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:20:35 #90
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85609712
quote:
_O-

Wie gaat denk je die hendel overhalen?
Geert zelf of heeft ie daar een mannetje voor?
En is er in dat kamp dan ook ruimte voor PvdA'ers en Groen-Linksers?
pi_85609755
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:19 schreef IHVK het volgende:
Zo zo waar een beetje wind allemaal wel niet toe kan leiden.
Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen buiten de boom zelf ;)
pi_85609892
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:20 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

_O-

Wie gaat denk je die hendel overhalen?
Geert zelf of heeft ie daar een mannetje voor?
Jij natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 15:27:07 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85610007
quote:

[..]

:')
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:30:54 #94
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85610190
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:24 schreef klausmeister het volgende:
Jij natuurlijk.
Wat is daar zo natuurlijk aan?
Ik zat zelf meer te denken aan Henk en Ingrid samen.
Maar denk even mee over de feestelijke opening van het kamp, wie zullen we daarvoor vragen?
En heb je al bedacht waar dat kamp moet komen? Wel een beetje in het oosten van het land graag, anders hebben we die rotzooi hier.
pi_85610242
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:30 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Wat is daar zo natuurlijk aan?
Ik zat zelf meer te denken aan Henk en Ingrid samen.
Maar denk even mee over de feestelijke opening van het kamp, wie zullen we daarvoor vragen?
Lee Towers.

quote:
En heb je al bedacht waar dat kamp moet komen? Wel een beetje in het oosten van het land graag, anders hebben we die rotzooi hier.
Op dat windmoleneiland wat er gaat komen in de Noordzee.
pi_85610531
quote:

:') Als er een Mohammed Dutrox in hing was het natuurlijk wereld nieuws en moest gelijk Nederlandse Ambassade in Pakistan onderduiken ;( :')
pi_85610949
Dutrox?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:25:08 #98
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_85612374
De rechtse wind waait hard door Nederland. :{
pi_85613429
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat het je dichterbij de mensen brengt, of specifiek de Joden, en wat zij hebben doorstaan in die tijd.
Juist omdat het een dagboek is, maakt het alles echter. Terwijl geschiedenis door de jaren heen vaak anders bekeken wordt, maakt een dagboek het weer persoonlijk. Maar ik denk dat docenten je wel bepaalde boeken kunnen verplichten. Dat is zelfs al gedaan in mijn examenjaar. Het is toch een stukje kennis.
Bij ons was niets verplicht voor de literatuurlijst. Ik heb geschiedenis gehad en ben naar een concentratiekamp geweest in Duitsland op de HAVO, beiden vond ik interessant maar heb er echt geen gevoel bij.
Het verhaal van Anne Frank weet ik globaal en dat vind ik meer dan genoeg.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:52:23 #100
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_85613575
Het is een complot! Heeft Geert Wilders al Kamervragen gesteld? Die boom is duidelijk voorbewerkt zodat een klein windvlaagje hem al kon omtippen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  Donald Duck held maandag 23 augustus 2010 @ 16:54:07 #101
46149 __Saviour__
pi_85613663
Een nieuwe rel is op komst. De Duitsers hebben aangegeven het een interessante plek te vinden voor hun nieuwe ambassade.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85615747
Die stut-constructie zou windkracht 12 aankunnen volgens de makers

Zelfs voor een telefoon mast lijkt me deze constructie veel te klein, laat staan voor een boom waar tientallen tonnen aan trek en duwkrachten op komen bij een stevige storm.
pi_85616208
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:44 schreef Geranium_Opa het volgende:
Die stut-constructie zou windkracht 12 aankunnen volgens de makers

[ afbeelding ]

Zelfs voor een telefoon mast lijkt me deze constructie veel te klein, laat staan voor een boom waar tientallen tonnen aan trek en duwkrachten op komen bij een stevige storm.
Knap dat je aan één foto van tijdens de bouw kunt zien hoe de uiteindelijke constructie is geworden!
pi_85617048
Op Marktplaats worden er al takken aangeboden.
pi_85617084
Dan ben je echt een sneue hond. Beetje takken aanbieden van een boom.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85617398
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Mylene het volgende:
En de meeste takken zullen wel gewoon uit hun eigen achtertuin zijn gejat, de kneuzen :').
Cool story, Hansel.
pi_85617571
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Mylene het volgende:
zogenaamd van hun eigen eiken boom ja hoe sneu ben je sommige Nederlanders proberen overal geld mee te verdienen we lijken wel stel Amerikanen te koop zand uit Auschwitz :X
pi_85617831
Mooi, zijn we ook weer van dat gezeik af. Haha voor de treehuggers van destijds, dat gezeik om die kutboom was ik toen zo zat...
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:55:24 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85618088
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Jammer dat Harry er niet net liep toen die boom omviel; die had 'm wel ff overeind gehouden met zijn neusch. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_85618122
Weer een stukje van de geschiedenis van Anne Frank weg, die boom was in moeilijke tijden haar enige contact met de buitenwereld en waardoor ze de hoop hield ooit weer vrij naar buiten te mogen.

Van de boom jammer maar het zat er al aan te komen, bomen hebben net als mensen niet het eeuwige leven.
  † In Memoriam † dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:43:29 #111
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_85632569
Het is vast een teken van boven.
pi_85634057
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:48 schreef Nielsch het volgende:
Mooi, zijn we ook weer van dat gezeik af. Haha voor de treehuggers van destijds, dat gezeik om die kutboom was ik toen zo zat...
Dan wil je zeker elke boom waar een geschiedenis aan zit of die mensen planten ter nagedachtenis aan een voorval liever niet ?

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 24-08-2010 02:19:45 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85634302
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, dat is wel een goede.
Relikwie van de echte boom waar Anne Frank nog naar heeft gekeken.

Je kunt ook wel overdrijven hoor.
Zoals prof Smalhout het vanavond in Knevel en van de Brink had over het laatste levende wezen dat Anne Frank nog had gezien. En dat de zaailingen uit de kastanjes maar half die kastanjeboom waren.

Godallemachtig.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85634478
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 01:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan wil je zeker elke boom waar een geschiedenis aan zit of die geplandt is ter nagedachtenis weg zien?
gepland is het voltooid deelwoord van het aan het Engels ontleende plannen (spreek uit: plennen).
geplant is het voltooid deelwoord van het Nederlandse werkwoord planten.
Nogal een verschil! Overstijgt het taal-nazi-gezeik, leikt me!

Om op de boom terug te komen: mensen gaan dood, dieren gaan dood, planten gaan dood.
Proberen om het lichaam van Napoleon te bewaren, is nutteloos. Om dan de boom waar Napoleon naar keek te bewaren, is nog nuttelozer.
Voor de botten van Napoleon is een schrijn gemaakt, misschien moeten we voor de stam van de kastanjeboom waar Anne Frank naar keek ook een schrijn maken.

Het leven gaat verder, hoe pijnlijk dat soms ook is.
Maar dit is valse sentimentaliteit.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_85634634
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

gepland is het voltooid deelwoord van het aan het Engels ontleende plannen (spreek uit: plennen).
Nogal een verschil! Overstijgt het taal-nazi-gezeik, leikt me![q]Je hebt gelijk, maar je snapt mijn punt neem ik aan?

[q]Om op de boom terug te komen: mensen gaan dood, dieren gaan dood, planten gaan dood.
Proberen om het lichaam van Napoleon te bewaren, is nutteloos. Om dan de boom waar Napoleon naar keek te bewaren, is nog nuttelozer.
Voor de botten van Napoleon is een schrijn gemaakt, misschien moeten we voor de stam van de kastanjeboom waar Anne Frank naar keek ook een schrijn maken.

Uiteraard mag je mij quoten, maar ik reageerde bewust op de user. er zit een betekenis achter zijn post (tenminste dat gevoel heb ik bij de user) vandaar dat ik de vraag bewust stelde op deze manier.

Dat bomen uiteindelijk dood gaan snap ik ook wel.

PS: ik zal mijn taalfout herstellen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_85634717
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Uiteraard mag je mij quoten, maar ik reageerde bewust op de user. er zit een betekenis achter zijn post (tenminste dat gevoel heb ik bij de user) vandaar dat ik de vraag bewust stelde op deze manier.

Dat bomen uiteindelijk dood gaan snap ik ook wel.

PS: ik zal mijn taalfout herstellen.
OK, dat wist ik niet.
Maar ik volg hem wel: het is mij een raadsel waarom niet gewoon de kastanjeboom indertijd is geveld en desnoods vervangen. Al dat gezeik om krakkemikkige en versleten bomen of andere fossielen in stand te houden.
Met een beetje pech was het Anne Frank huis zwaar beschadigd geraakt door de omvallende boom. Wat een winst!
pi_85634729
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nogal een verschil! Overstijgt het taal-nazi-gezeik, leikt me!

Om op de boom terug te komen: mensen gaan dood, dieren gaan dood, planten gaan dood.

Echt waar, dat Kees22 het nog gek vindt dat mensen hier hem beschuldigen, deze boom staat symbool voor wat Anne Frank zag, voor wat ze beleefde, haar leven. Niet alleen het huis en het kamer waar ze woonde, dat ook maar het gaat om het gehele beeldje, als zo'n boom omwaait dan waait er ook een stukje om van Anne Frank, van het achterhuis, van het beeld dat we desondanks niet mogen vergeten.
pi_85634743
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, dat wist ik niet.
Maar ik volg hem wel: het is mij een raadsel waarom niet gewoon de kastanjeboom indertijd is geveld en desnoods vervangen. Al dat gezeik om krakkemikkige en versleten bomen of andere fossielen in stand te houden.
Met een beetje pech was het Anne Frank huis zwaar beschadigd geraakt door de omvallende boom. Wat een winst!
Net of jou dat iets zou boeien zeg.
Dat mensen als jij nog iets durven te
zeggen over
deze periode.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 02:30:47 #119
314156 Falconetti
I'm a bad motherfucker
pi_85634749
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:07 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Zijn juist heel erg nodig en aktueel. Die vergelijkingen dienen te worden gemaakt aangezien opnieuw een enorme groep mensen wordt weggezet als een gevaar voor de samenleving en opnieuw zijn er mensen die denken dat dit land beter af zou zijn zonder die enorme groep mensen. Want alles wat aanhanger is van de Islam is een gevaar voor Nederland en voor de wereld. Dus ja, die vergelijking is JUIST heel hard nodig in een topic over Anne Frank. De Anne Frank site wijst er ook keer op keer op dat we heel erg moeten uitkijken aangezien we opnieuw dezelfde fout dreigen te maken. En die fout is een enorme groep mensen de schuld geven en over 1 kam te scheren. Dat Wilders niet roept dat alle aanhangers van de Islam in gaskamers moeten, betekent niet dat we daarom de man maar zijn gang moeten laten gaan. Een ieder die dat wel vindt, heeft niets geleerd van de geschiedenis.
Opvallend dat er niemand reageert op deze post die de spijker op z'n kop slaat.
Waarschijnlijk is het te confronterend ofzo.

Wat mij betreft in ieder geval : _O_
I'll fuck you up real hard!
pi_85634808
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:30 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Een vergelijking met WOII en Wilders gaat veel te ver weg. Maar we moeten wel voorkomen dat het zo ver kan komen, zonder twijfel, en daar helpen dit soort mensen als Anne Frank ook bij om ons dat niet te vergeten.
pi_85634853
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:30 schreef Falconetti het volgende:

[..]

Nou te confronterend niet, want de vergelijking tussen joden indertijd en moslims nu is wel vaker gemaakt.
Maar wat een versleten kastanjeboom daar nou mee te maken heeft, ontgaat me wel.
pi_85634882
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou te confronterend niet, want de vergelijking tussen joden indertijd en moslims nu is wel vaker gemaakt.
Maar wat een versleten kastanjeboom daar nou mee te maken heeft, ontgaat me wel.
Het is een Anne Frank topic in feite... maar velen schijnen Anne Frank te willen wegzetten als een nietszeggende puber ofzo.
pi_85634896
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een vergelijking met WOII en Wilders gaat veel te ver weg. Maar we moeten wel voorkomen dat het zo ver kan komen, zonder twijfel, en daar helpen dit soort mensen als Anne Frank ook bij om ons dat niet te vergeten.
In feite niet hoor. Wilders spreekt inderdaad niet uit dat hij moslims wil vergassen of wat dan ook. Maar Wilders zegt wel dat alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar is voor dit land en de wereld. En de invloed van de Islam moet dus tot een minimum worden beperkt. Wie dan nog de vergelijking niet ziet met Hitler's uitingen in de jaren 30 is echt zo blind als een vleermuis.
pi_85634913
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:52 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

In feite niet hoor. Wilders spreekt inderdaad niet uit dat hij moslims wil vergassen of wat dan ook. Maar Wilders zegt wel dat alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar is voor dit land en de wereld. En de invloed van de Islam moet dus tot een minimum worden beperkt. Wie dan nog de vergelijking niet ziet met Hitler's uitingen in de jaren 30 is echt zo blind als een vleermuis.
Ik zie nog niet dezelfde haat, ik zie nog niet dezelfde uitspraken, maar dat betekent niet dat ik geen gevaar zie (voor Wilders en co). We moeten oppassen, we moeten z'n uitspraken en denkbeelden aanvallen, maar een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog gaat veel te ver. De Holocaust en de aanloop waren uniek, dat kan je niet zo even met elke vorm van haat vergelijken, dat lijkt me duidelijk. We moeten voorkomen dat we die vergelijking kunnen gaan maken.
pi_85634916
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:50 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Het is een Anne Frank topic in feite... maar velen schijnen Anne Frank te willen wegzetten als een nietszeggende puber ofzo.
Mensen zoals
Kees22 duidelijk.
pi_85634984
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 02:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zie nog niet dezelfde haat, ik zie nog niet dezelfde uitspraken, maar dat betekent niet dat ik geen gevaar zie (voor Wilders en co). We moeten oppassen, we moeten z'n uitspraken en denkbeelden aanvallen, maar een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog gaat veel te ver. De Holocaust en de aanloop waren uniek, dat kan je niet zo even met elke vorm van haat vergelijken, dat lijkt me duidelijk. We moeten voorkomen dat we die vergelijking kunnen gaan maken.
Onzin. Omdat Wilders op dit moment nog niet dezelfde idiote kreten roept als Hitler destijds wil niet zeggen dat we de vergelijking niet kunnen maken. Ieder persoon met hersens ziet dat er echt heel erg veel overeenkomsten zijn. Wilders zou nooit zoiets kunnen herhalen, maar dat wil NIET zeggen dat zijn gedachtengoed maar moet worden geaccepteerd. We hebben de grondwet niet voor niets. Mensen, PAS OP!!!
pi_85635000
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:10 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Onzin. Omdat Wilders op dit moment nog niet dezelfde idiote kreten roept als Hitler destijds wil niet zeggen dat we de vergelijking niet kunnen maken. Ieder persoon met hersens ziet dat er echt heel erg veel overeenkomsten zijn. Wilders zou nooit zoiets kunnen herhalen, maar dat wil NIET zeggen dat zijn gedachtengoed maar moet worden geaccepteerd. We hebben de grondwet niet voor niets. Mensen, PAS OP!!!
Wat een onzin spreek je hier uit, nogmaals er is gevaar voor nog grotere haat, voor nog meer racisme en/of discriminatie en ga zo maar door. Maar met Hitler en WOII is er nog geen al te veel specifieke vergelijking. Door wel een dergelijke vergelijking te maken, met iets wat nog niet is kennelijk, bagataliseer je de waarde en het unieke van de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust. De grondwet hoort ons niet te 'redden' of te 'helpen' maar wij mensen zelf
ons gezond verstand etcetera.
pi_85635022
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een onzin spreek je hier uit, nogmaals er is gevaar voor nog grotere haat, voor nog meer racisme en/of discriminatie en ga zo maar door. Maar met Hitler en WOII is er nog geen al te veel specifieke vergelijking. Door wel een dergelijke vergelijking te maken, met iets wat nog niet is kennelijk, bagataliseer je de waarde en het unieke van de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust. De grondwet hoort ons niet te 'redden' of te 'helpen' maar wij mensen zelf
ons gezond verstand etcetera.
_O- ... slaap lekker verder jochie. De kenners onder ons zien overduidelijk vergelijkingen. En dat is huiveringwekkend. We hebben decennia lang verkondigd dat zoiets als in de 2e WO nooit meer zou kunnen gebeuren. Nou, WAKE UP!!! Opnieuw wordt een enorme groep mensen weggezet als een gevaar voor dit land en de wereld en opnieuw wordt verkondigd dat dit land beter af zou zijn zonder al die mensen die dat bepaalde geloof aanhangen. Maar blijf vooral een struisvogel joh. Misschien heb je het nodig om nog te kunnen slapen. Je kunt roepen wat je wilt, maar het FEIT is dat de overeenkomsten angstaanjagend zijn.
pi_85635054
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:20 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

_O- ... slaap lekker verder jochie. De kenners onder ons zien overduidelijk vergelijkingen. En dat is huiveringwekkend. We hebben decennia lang verkondigd dat zoiets als in de 2e WO nooit meer zou kunnen gebeuren. Nou, WAKE UP!!! Opnieuw wordt een enorme groep mensen weggezet als een gevaar voor dit land en de wereld en opnieuw wordt verkondigd dat dit land beter af zou zijn zonder al die mensen die dat bepaalde geloof aanhangen. Maar blijf vooral een struisvogel joh. Misschien heb je het nodig om nog te kunnen slapen. Je kunt roepen wat je wilt, maar het FEIT is dat de overeenkomsten angstaanjagend zijn.
De kenners? Vertel me eens, wie ben jij om jezelf een 'kenner' te noemen, wie ben jij om mij geen 'kenner' te noemen? Wijs ze eens aan, al die vergelijkingen, ik zie haat, ik zie laster, maar ik zie nog geen vergelijkingen!
Ik wil er veel aan doen om te voorkomen dat we die bijna echte vergelijkingen kunnen maken, maar dat wij hier ons zitten te ergeren, dat heel Nederland elkaar waarschuwt voor Wilders, dat vind ik eigenlijk al genoeg reden om te stellen, dat je die vergelijking dus niet kunt maken, op die manier bagataliseer je de slachtoffers van de Holocaust, deze haat van Wilders jegens de Islam is een ander uniek moment, dat je ook als zodanig moet behandelen, en niet naast de Tweede Wereldoorlog en de voorgeschiedenis kan leggen. Door het met zaken te gaan vergelijken die het niet zijn, doe je afbreuk aan de eigen waarde van beide momenten en gebeurtenissen, we moeten leren vind ik van WOII, van Anne Frank, van de boom, van het achterhuis, van het gehele plaatje, we moeten voorkomen dat we de echte vergelijkingen qua haat, qua vervolgingen, en qua genocide kunnen maken. Maar door nu al dat te doen, door nu al te zeggen dat Wilders Hitler is terwijl dat nog helemaal niet zo schijnt te zijn, daar zal je kennelijk weinig mee gaan oplossen!
pi_85635081
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

De kenners? Vertel me eens, wie ben jij om jezelf een 'kenner' te noemen, wie ben jij om mij geen 'kenner' te noemen? Wijs ze eens aan, al die vergelijkingen, ik zie haat, ik zie laster, maar ik zie nog geen vergelijkingen!
Ik wil er veel aan doen om te voorkomen dat we die bijna echte vergelijkingen kunnen maken, maar dat wij hier ons zitten te ergeren, dat heel Nederland elkaar waarschuwt voor Wilders, dat vind ik eigenlijk al genoeg reden om te stellen, dat je die vergelijking dus niet kunt maken, op die manier bagataliseer je de slachtoffers van de Holocaust, deze haat van Wilders jegens de Islam is een ander uniek moment, dat je ook als zodanig moet behandelen, en niet naast de Tweede Wereldoorlog en de voorgeschiedenis kan leggen. Door het met zaken te gaan vergelijken die het niet zijn, doe je afbreuk aan de eigen waarde van beide momenten en gebeurtenissen, we moeten leren vind ik van WOII, van Anne Frank, van de boom, van het achterhuis, van het gehele plaatje, we moeten voorkomen dat we de echte vergelijkingen qua haat, qua vervolgingen, en qua genocide kunnen maken. Maar door nu al dat te doen, door nu al te zeggen dat Wilders Hitler is terwijl dat nog helemaal niet zo schijnt te zijn, daar zal je kennelijk weinig mee gaan oplossen!
Jij hebt het niet door en slaapt ook in je bovenkamer, net als zo velen. Je moet niet pas de vergelijkingen gaan maken zodra het overduidelijk is en dus ook te laat. Je moet mensen aanpakken die in potentie zo erg zijn als Hitler was in de jaren 30. Dus toen de vergassingen enz enz nog niet aan de orde waren. Zodra iemand een enorme grote groep mensen wegzet als zijnde een gevaar voor het land en de wereld, moet bij ieder weldenkend mens een belletje gaan rinkelen. Er moet een tekst opdoemen als: "PAS OP!!!". Hitler gaf in de jaren 30 de schuld van alle ellende aan de joden en nu is er een idioot dat alle moslims over 1 kam scheert en roept dat alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar is voor dit land en de wereld. Je moet zo iemand niet pas proberen aan te pakken als het te laat is, maar in de kiem smoren. Dat hij iets roept wat alle perken te buiten gaat is overduidelijk toch? We leren toch hopelijk wel van de geschiedenis? En als er 1 ding is wat de geschiedenis ons geleerd heeft is het wel dat je miljoenen mensen NOOIT over 1 kam kunt en kag scheren.
pi_85635112
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:41 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Jij hebt het niet door en slaapt ook in je bovenkamer, net als zo velen. Je moet niet pas de vergelijkingen gaan maken zodra het overduidelijk is en dus ook te laat. Je moet mensen aanpakken die in potentie zo erg zijn als Hitler was in de jaren 30. Dus toen de vergassingen enz enz nog niet aan de orde waren. Zodra iemand een enorme grote groep mensen wegzet als zijnde een gevaar voor het land en de wereld, moet bij ieder weldenkend mens een belletje gaan rinkelen. Er moet een tekst opdoemen als: "PAS OP!!!". Hitler gaf in de jaren 30 de schuld van alle ellende aan de joden en nu is er een idioot dat alle moslims over 1 kam scheert en roept dat alles wat aanhanger is van de Islam een gevaar is voor dit land en de wereld. Je moet zo iemand niet pas proberen aan te pakken als het te laat is, maar in de kiem smoren. Dat hij iets roept wat overduidelijk alle perken te buiten gaat is overduidelijk toch?
Dat hij iets roept, wat met betrekking tot immigranten en moslims veel perken te buiten gaat, dat is inderdaad overduidelijk. In potentie zou hij even erg kunnen worden als Hitler, maar in potentie, zou Balkenende de nieuwe Hitler eveneens kunnen worden, ik zie het alleen niet zo snel gebeuren, laten we dat even duidelijk stellen. Ik ben voorstander om Wilders hard aan te pakken, duidelijk te laten merken dat we niet eens zijn met zijn standpunten, niet alleen via de woorden maar ook door middel van daden als het zou moeten. Maar nogmaals, een vergelijking met Hitler, een vergelijking met WOII gaat veel te ver. Er is nog geen massale steun die de moslims dood wil hebben, er is nog geen massale steun die van Wilders een of andere dictator wil maken en de grondwet wil vernietigen, er is nog geen nieuwe Hitler. Hitler, WOII, de voorgeschiedenis en de Holocaust waren unieke gebeurtenissen, producten van oorzaken in een bepaalde context, maar ook vervolgen op eeuwenoude zaken. Dat kan je niet opeens in dezelfde lijn leggen als de woorden van Wilders. Dat kan je niet in dezelfde lijn leggen als een bijna compleet nieuwe en unieke gebeurtenis die onze tijd kenmerkt. Hitler was niet de enige die schuldig was aan de Holocaust en WOII. Wilders is niet de enige die schuldig is aan de groeiende haat jegens moslims. Door de vergelijking te maken dat dat wel zo is, zal je die haat, niet kunnen wegnemen kennelijk. Je moet op de echte oorzaken wijzen, je moet de problemen proberen op te lossen, of oplossingen aandragen, je moet z'n standpunten aanvallen, en je moet duidelijk laten zien hoe en waar we nu staan en zijn en hoe de toekomst er uit zou moeten zien. Op die manier kunnen we voorkomen dat we vergelijkingen kunnen maken met Hitler en de Holocaust. Ik hoop dat je dat nog zal leren te begrijpen.
pi_85635126
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat hij iets roept, wat met betrekking tot immigranten en moslims veel perken te buiten gaat, dat is inderdaad overduidelijk. In potentie zou hij even erg kunnen worden als Hitler, maar in potentie, zou Balkenende de nieuwe Hitler eveneens kunnen worden, ik zie het alleen niet zo snel gebeuren, laten we dat even duidelijk stellen. Ik ben voorstander om Wilders hard aan te pakken, duidelijk te laten merken dat we niet eens zijn met zijn standpunten, niet alleen via de woorden maar ook door middel van daden als het zou moeten. Maar nogmaals, een vergelijking met Hitler, een vergelijking met WOII gaat veel te ver. Er is nog geen massale steun die de moslims dood wil hebben, er is nog geen massale steun die van Wilders een of andere dictator wil maken en de grondwet wil vernietigen, er is nog geen nieuwe Hitler. Hitler, WOII, de voorgeschiedenis en de Holocaust waren unieke gebeurtenissen, producten van oorzaken in een bepaalde context, maar ook vervolgen op eeuwenoude zaken. Dat kan je niet opeens in dezelfde lijn leggen als de woorden van Wilders. Dat kan je niet in dezelfde lijn leggen als een bijna compleet nieuwe en unieke gebeurtenis die onze tijd kenmerkt. Hitler was niet de enige die schuldig was aan de Holocaust en WOII. Wilders is niet de enige die schuldig is aan de groeiende haat jegens moslims. Door de vergelijking te maken dat dat wel zo is, zal je die haat, niet kunnen wegnemen kennelijk. Je moet op de echte oorzaken wijzen, je moet de problemen proberen op te lossen, of oplossingen aandragen, je moet z'n standpunten aanvallen, en je moet duidelijk laten zien hoe en waar we nu staan en zijn en hoe de toekomst er uit zou moeten zien. Op die manier kunnen we voorkomen dat we vergelijkingen kunnen maken met Hitler en de Holocaust. Ik hoop dat je dat nog zal leren te begrijpen.
Probeer jij mij nou iets te leren _O-

De wereld op z'n kop :D Ik hoop dat jij gaat inzien dat je alert moet zijn op iedere politicus die in potentie (en daarmee bedoel ik dus wat hij roept) net zo erg is als Hitler. Dat is Balkenende niet en dat is Cohen niet. Dat is Wilders wel. Als jij dat niet ziet, dan is dat toch echt jouw probleem.
pi_85635141
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:54 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Probeer jij mij nou iets te leren _O-

De wereld op z'n kop :D Ik hoop dat jij gaat inzien dat je alert moet zijn op iedere politicus die in potentie (en daarmee bedoel ik dus wat hij roept) net zo erg is als Hitler. Dat is Balkenende niet en dat is Cohen niet. Dat is Wilders wel. Als jij dat niet ziet, dan is dat toch echt jouw probleem.
Ik vind Balkenende, Cohen, en eigenlijk elke politicus behalve Wilders maar slappe zakkenwassers.
Op een achterlijke manier proberen ze telkens een discussie aan te gaan die ze toch alleen maar kunnen verliezen. Ik ben het totaal niet eens met Wilders, ik verafschuw hem om zijn standpunten jegens Moslims, maar wat de andere politici niet kunnen kan hij wel. De mensen aanspreken, representatief zijn, ik heb meer het gevoel dat ik naar een of andere bestuursvergadering zit te kijken als ik een Tweede Kamer vergadering zie dan dat ik naar volksvertegenwoordigers kijk die onze problemen met passie en overtuiging proberen op te lossen. Je kan veel van Wilders zeggen maar dat kan hij wel. Wanneer worden de Socialisten weerd Socialisten? Wanneer worden de Liberalen weer Liberalen? Wanneer worden de Ideologen weer Ideologen? Ik denk dat dat een van de weinige manieren is om Wilders politiek aan te kunnen pakken!

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 24-08-2010 10:11:59 ]
pi_85635169
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 03:58 schreef DeParo het volgende:

Je komt over als een op hol geslagen pubertje!
Op jou misschien, maar dat is op zich niet zorgwekkend. Dat jij de overeenkomsten, die er echt overduidelijk zijn, niet ziet of wilt zien, is veel zorgwekkender. =, maar feit is dat jij mede oorzaak bent dat iemand als Wilders opnieuw veel macht kan krijgen terwijl hij weer miljoenen mensen over 1 kam scheert en wegzet als het kwaad van de samenleving en van de wereld. Dus roep maar wat je wilt, maar de persoon die hier als een struisvogel reageert ben jij.=edot=kappen) of wil je het gewoon niet zien, geen idee. Maar dat je daardoor mede oorzaak bent van de opkomende fascistische ideeën van iemand als Wilders is wel een feit. Wilders kan enkel bestaan als mensen hem verdedigen of zelfs steunen.
Denk toch eens na. Je moet fascisten niet pas tot de orde roepen als het te laat is. Pak ze aan vanaf het moment dat ze miljoenen mensen over 1 kam proberen te scheren. Want dat dat ten aller tijde fout is lijkt me toch overduidelijk.

-edit-

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 24-08-2010 10:13:51 ]
pi_85635186
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 04:09 schreef WilburQuant het volgende:

[..]

Op jou misschien, maar dat is op zich niet zorgwekkend. Dat jij de overeenkomsten, die er echt overduidelijk zijn, niet ziet of wilt zien, is veel zorgwekkender. Je mag dan anderen proberen weg te zetten als 'puber' of wat dan ook, maar feit is dat jij mede oorzaak bent dat iemand als Wilders opnieuw veel macht kan krijgen terwijl hij weer miljoenen mensen over 1 kam scheert en wegzet als het kwaad van de samenleving en van de wereld. Dus roep maar wat je wilt, maar de persoon die hier als een struisvogel reageert ben jij. Misschien is je IQ te laag om dat te begrijpen (iets wat wel past - volgens onderzoek - bij PVV'ers) of wil je het gewoon niet zien, geen idee. Maar dat je daardoor mede oorzaak bent van de opkomende fascistische ideeën van iemand als Wilders is wel een feit. Wilders kan enkel bestaan als mensen hem verdedigen of zelfs steunen.
Denk toch eens na. Je moet fascisten niet pas tot de orde roepen als het te laat is. Pak ze aan vanaf het moment dat ze miljoenen mensen over 1 kam proberen te scheren. Want dat dat ten aller tijde fout is lijkt me toch overduidelijk.
=
Lees je uberhaupt wat ik schrijft, kennelijk niet, mijn God, je hebt niet eens door dat we hetzelfde nastreven, een halt voor de ideeen van Wilders. Ik weiger het alleen te vergelijken met WOII omdat je het zo niet oplost.
Ga eens terug naar school zeg, dan leer je misschien met respect schrijven, je kan best fel zijn in een discussie, maar jij roept bijna alleen maar ergenis op. Zelfs bij je gedeeltelijke medestanders.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 24-08-2010 10:14:32 ]
pi_85635964
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 01:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan wil je zeker elke boom waar een geschiedenis aan zit of die mensen planten ter nagedachtenis aan een voorval liever niet ?
Onzin, zolang bomen gezond zijn mogen ze best blijven staan. Deze boom was ziek, dus moest om.

MAAR NEE DAT ZOU HET ALLERERGSTE OOIT ZIJN. Hou toch op, die hysterie was veel te overtrokken.

Het is nog een wonder dat er nu niemand gewond is geraakt.

Pakistan, das pas erg.
pi_85637858
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin, zolang bomen gezond zijn mogen ze best blijven staan. Deze boom was ziek, dus moest om.

MAAR NEE DAT ZOU HET ALLERERGSTE OOIT ZIJN. Hou toch op, die hysterie was veel te overtrokken.

Het is nog een wonder dat er nu niemand gewond is geraakt.

Pakistan, das pas erg.
Zo denk ik trouwens überhaupt over gebouwen en bomen etc. Je kan het vervangen door een symbool (er is al vervanging) Een symbool was het wel, maar zo ver gaan om bijvoorbeeld een pand/gebouw/boom te laten staan terwijl het gevaarlijk is voor de omstanders gaat mij ook te ver. Maar wilde dus gewoon je mening hebben of je dus ook zo dacht over alle symbolen ter nagedachtenis van. Blijkbaar is dat zo :)

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 24-08-2010 10:18:15 ]
pi_85638998
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Zo denk ik trouwens überhaupt over gebouwen en bomen etc. Je kan het vervangen door een symbool (er is al vervanging) Een symbool was het wel, maar zo ver gaan om bijvoorbeeld een pand/gebouw/boom te laten staan terwijl het gevaarlijk is voor de omstanders gaat mij ook te ver. Maar wilde dus gewoon je mening hebben of je dus ook zo dacht over alle symbolen ter nagedachtenis van. Blijkbaar is dat zo :)

Sorry, maar waar baseer je dat laatste op? Symbolen ter nagedachtenis zijn prima. Maar als ze een gevaar gaan vormen of erg kapot zijn, kan er best een nieuw symbool komen.
pi_85639174
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 10:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Sorry, maar waar baseer je dat laatste op? Symbolen ter nagedachtenis zijn prima. Maar als ze een gevaar gaan vormen of erg kapot zijn, kan er best een nieuw symbool komen.
Ik kan wel lezen. Dit zei je in je antwoord al en ben ik het mee eens. Was juist bij jou gewoon nieuwsgierig naar je mening.
pi_85647209
Ze gaan nu de stronk van de boom laten staan in de hoop dat er nieuw scheuten uit groeien. :') Voor zover ik het gisteren heb kunnen zien van de beelden was die boom zo door en door vermolmd dat dat echt uitgesloten is. Schimmels en insecten zullen als en razende de overgebleven resten gaan verorberen.
pi_85650074
van het papier van deze boom kunnen ze mooi een special limited edition van het dagboek uitgeven O-)
pi_85650734
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ze gaan nu de stronk van de boom laten staan in de hoop dat er nieuw scheuten uit groeien. :') Voor zover ik het gisteren heb kunnen zien van de beelden was die boom zo door en door vermolmd dat dat echt uitgesloten is. Schimmels en insecten zullen als en razende de overgebleven resten gaan verorberen.
Maar wel een complete rel organiseren toen de gemeente hem wilde ruimen enige maanden geleden. Wat een triestigheid toch weer...en dan de figuren die stukken van de boom verkopen...echt, Hollandser kan het niet.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:24:04 #143
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_85651674
Whehe, dat harnas heeft 75k gekost ex. de kosten van onderzoek door 3(!) onafhankelijke bureau's.
pi_85651862
Dat ding had natuurlijk al veel eerder moeten worden gekapt. In plaats van het gezonde verstand won het sentiment en werd er veel geld uitgegeven om een bijna-dode boom overeind te houden.
pi_85655522
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:42 schreef Mercer het volgende:
Er is al een nieuwe boom.
Klaar toch? Zet die er neer wanneer hij groot genoeg is.
pi_85675677
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar wel een complete rel organiseren toen de gemeente hem wilde ruimen enige maanden geleden. Wat een triestigheid toch weer...en dan de figuren die stukken van de boom verkopen...echt, Hollandser kan het niet.
Ben ik blij dat ik geen Hollander ben!! Relikwieën verkopen. Stukjes van de boom waar Anna Frank naar keek. Stukjes die niet eens gegroeid waren toen zij er naar keek. Stukjes die pas de afgelopen 65 jaar gegroeid zijn.

En dan praat prof Smalhout nog over historisch besef.
pi_85675736
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 02:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik geen Hollander ben!! Relikwieën verkopen. Stukjes van de boom waar Anna Frank naar keek. Stukjes die niet eens gegroeid waren toen zij er naar keek. Stukjes die pas de afgelopen 65 jaar gegroeid zijn.

Alsof alle/veel Hollanders dat doen.
pi_85676864
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 02:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er ook al ettelijke km's meer Berlijnse muur verkocht dan er ooit is gebouwd :')
(om maar een ander voorbeeld te pakken).

Als mensen kunnen cashen op sentiment zullen ze het doen, daar hoef je echt geen hollander voor te zijn .
pi_85680559
dat ding was toch al een tijdlang ziek
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Donald Duck held woensdag 25 augustus 2010 @ 11:04:57 #150
46149 __Saviour__
pi_85680772
En nu willen ze dus de constructie de schuld gaan geven. Nee, het ligt echt niet aan de zieke boom zelf hoor.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_85681503
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef __Saviour__ het volgende:
En nu willen ze dus de constructie de schuld gaan geven. Nee, het ligt echt niet aan de zieke boom zelf hoor.
_O-
pi_85701839
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zou het probleem bij de wortel aanpakken en de duitsers de schuld geven...
pi_85709626
Die boom was gewoon doodziek, maar omwille van een paar dagboeknotities moest hij blijven staan...

Opzich begrijpelijk, maar laten we eerlijk blijven en dan ook toegeven dat het allang beter geweest was, als hij gekapt geweest zou zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')