quote:Anne Frankboom omgewaaid
AMSTERDAM - De Anne Frankboom is maandag omgewaaid.
© ANP
De boom in de tuin van het Achterhuis aan de Prinsengracht in Amsterdam, wereldberoemd geworden door het dagboek van Anne Frank, is bezweken door de harde windstoten van maandag.
Dat meldt AT5.
De kastanje kwam in 2007 wereldwijd in het nieuws toen de gemeente Amsterdam aankondigde hem te willen kappen.
"Sonde"quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:52 schreef TommyGun het volgende:
Tja, sonde van het geld dat ze erin hebben gestopt. Beter hadden ze die boom meteen omgekapt toen er al eerder werd medegedeeld dat 'ie ziek was.
En dat voor een spellingnaziquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
"Sonde".
[ afbeelding ]
Geen wonder dat hij kapot is gegaan als ze dat er in hebben gestopt.
Ja dit is nieuws ja.quote:
De kastanjes die er vanaf kwamen werden toch ook al voor grof geld verkocht?quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Kunnen ze nog lekker aan verdienen. In duizenden stukjes hakken en per stuk verkopen.
Nja God alleen een beetje.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:01 schreef Q. het volgende:
Nu hoeft tenminste niemand zich schuldig te voelen.
IHVK formuleert het handig op zijn Kees Driehuis'.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja dit is nieuws ja.
Anne Frank is een belangrijk historisch figuur in Nederland. Ze symboliseert de stelselmatige vervolging van een minderheid in Nederland vanwege hun geloof/afkomst.
Ook in de rest van de wereld is ze bekend.
Er was een tijd terug nogal wat heisa om die boom, omdat die in het dagboek staat. En of hij omgehakt mocht worden. Nu is hij omgewaaid.
Dat is dus nieuws.
Met vriendelijke groet,
IHVK
ps. houd een keer op met trollen
Allah greep ook niet in toen in Pakistan iets meer dan 1 boompje omwaaide.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nja God alleen een beetje.
Maar die greep toen ook al niet in dus ja..
Het schuldgevoel van God is niet bijzonder goed ontwikkeld volgens mij.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nja God alleen een beetje.
Maar die greep toen ook al niet in dus ja..
Klopt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
IHVK formuleert het handig op zijn Kees Driehuis'.![]()
Joden werden niet vervolgd vanwege hun geloof. Dus elke belachelijke verwijzing naar de huidige tijd, hoe handigjes erin gestopt ook, slaat nergens op.
Maar Wilders wil wel discrimineren op afkomst. Het maakt niet uit of je een christen bent als je uit een islamitisch land komt, je gaat anders behandeld worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Joden werden niet vervolgd vanwege hun geloof. Dus elke belachelijke verwijzing naar de huidige tijd, hoe handigjes erin gestopt ook, slaat nergens op.
Het doorschuiven van het schuldgevoel van mensen naar God is wel goed ontwikkeld.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Het schuldgevoel van God is niet bijzonder goed ontwikkeld volgens mij.
Dat was niet de reden. Dat waren strategische middelen om het volk de joden extra te gaan haten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Klopt.
Daarom werd er in nazi propaganda ook veelvuldig verwezen naar de Tora en bepaalde verzonnen geschriften.
Kom op Kees, je weet zelf ook wel dat het niet zo is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:05 schreef IHVK het volgende:
Overigens Spaanse Matador, het was geen verwijzing naar de PVV of iets dergelijks, maar een uitleg waarom het in Nederland belangrijk wordt geacht minderheden als mensen te blijven zien.
Dan heb je zo nog een hele lading voorvallen in de geschiedenis waarin mensen vermoord werden vanwege hun geloof.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was niet de reden. Dat waren strategische middelen om het volk de joden extra te gaan haten.
De grondreden was nog steeds het Arische RAS versus de Untermenschen.
Pieter Storms doet nog een klusje.quote:
Nog dagelijks, helaas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:10 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan heb je zo nog een hele lading voorvallen in de geschiedenis waarin mensen vermoord werden vanwege hun geloof.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk belangrijk om individuen af te rekenen op die zaken waar ze iets aan kunnen doen. Religie, overtuiging, ideeen, uitspraken, daden, etc. En dan alleen op geweld tegen anderen.
Ik vind van niet.quote:
Waarom in vredesnaam? Weet je hoeveel buiterlanders en ook nederlanders het huis bezoeken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:14 schreef RaymondK het volgende:
Als ze hem 5jr terug i.p.v. lopen stunten met kabels en wat niet, gewoon hadden gekapt zoals vele hebben geadviseerd, en toen gelijk een nieuw stekje van 1 v.d. kastanjes hadden gepoot, had je nu al weer een leuk boompje gehad.
Hij had eigenlijk gewoon dwars door dat hele huis heen moeten vallen.
Ben je nou echt zo dom? Waarom zou je daar in vredesnaam blij van worden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:50 schreef zatoichi het volgende:
Ze hadden hem inderdaad gewoon neer moeten halen; achteraf blijkt dat dat ding zwak was, alleen nu is er nodeloos veel geld ingestopt om een boom drie maanden langer overeind te houden....
Heeft dat ding het hele achterhuis ook meegenomen?
Sterker nog, haar dagboek is na de Bijbel wereldwijd het meest gelezen dacht ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja dit is nieuws ja.
Anne Frank is een belangrijk historisch figuur in Nederland. Ze symboliseert de stelselmatige vervolging van een minderheid in Nederland vanwege hun geloof/afkomst.
Ook in de rest van de wereld is ze bekend.
Er was een tijd terug nogal wat heisa om die boom, omdat die in het dagboek staat. En of hij omgehakt mocht worden. Nu is hij omgewaaid.
Dat is dus nieuws.
Met vriendelijke groet,
IHVK
ps. houd een keer op met trollen
Heb je het boek gelezen? Die boom werd echt niet 'toevallig een keer genoemd'.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:17 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het gewoon onzin hoe moeilijk er over die boom wordt gedaan omdat hij toevallig een keer wordt genoemd in dat dagboek. Ja leuk voor Anne Frank, maar een boom is boom. Niets eeuwig lopen stutten, of er een of andere metalen kunstwerk in de plaats zetten in de vorm van een kastanje.
Plaats gewoon een nieuwe kastanje en laat die weer lekker groeien; veel symbolischer als je dat er graag achter wil zoeken...
Niet blij, maar ik zie niet in waarom je koste wat kost een zieke oude boom wil blijven laten staan totdat er zoiets gebeurd als vandaag. Er is toen voor gewaarschuwd, alleen vonden een aantal eigenwijze mensen dat die boom zo belangrijk was dat hij kostte wat kost moest blijven staan. Dit is het gevolg, ze hebben alleen mazzel dat ie dus niet dwars door waar het echt om draait, het achterhuis, is gevallen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom? Waarom zou je daar in vredesnaam blij van worden.
Wat bedoel je dan met afrekenen? "Foei" zeggen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind van niet.![]()
Andere ideeen mag je mensen op afrekenen. Betekent niet dat je hen geweld aan hoeft te doen als zij dat ook niet plegen. Dat is iets geheel anders.
Serieus? Heb er nog nooit ook maar een woord van gelezen en geloof ook niet dat ik het ooit ga doen...quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sterker nog, haar dagboek is na de Bijbel wereldwijd het meest gelezen dacht ik.
En dat laatste had je dus helemaal niet erg gevonden, althans dat haalde ik uit je vorige post. Maar misschien had je het zo niet bedoeld dan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niet blij, maar ik zie niet in waarom je koste wat kost een zieke oude boom wil blijven laten staan totdat er zoiets gebeurd als vandaag. Er is toen voor gewaarschuwd, alleen vonden een aantal eigenwijze mensen dat die boom zo belangrijk was dat hij kostte wat kost moest blijven staan. Dit is het gevolg, ze hebben alleen mazzel dat ie dus niet dwars door waar het echt om draait, het achterhuis, is gevallen.
Heb het net nog even opgezocht, maar klopt toch niet helemaal. Koran is bijvoorbeeld ook vaker gelezen, maar het is wel één van de meest gelezen boeken aller tijden. Ik kijk liever de films.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Serieus? Heb er nog nooit ook maar een woord van gelezen en geloof ook niet dat ik het ooit ga doen...
En die boom... tja.. wat zovelen hier al zeiden; had dat ding gekapt en een van die kastanjes geplant en weer verder
Schandalig wat mij betreft hoort het achterhuis, samen met het bittere kruid op de verplichte boekenlijst van elke middelbare scholier.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Serieus? Heb er nog nooit ook maar een woord van gelezen en geloof ook niet dat ik het ooit ga doen...
quote:Een stalen ring moet nu voorkomen dat de boom breekt en omvalt. De constructie kan zelfs windkracht twaalf met harde windstoten aan.
Heb ik beide gelezen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schandalig wat mij betreft hoort het achterhuis, samen met het bittere kruid op de verplichte boekenlijst van elke middelbare scholier.
Oke dat is toch wel een beetje grappig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:29 schreef TommyGun het volgende:
http://www.siemsteur.nl/index.php?id=13688.
[..]
Hm, mischien kun ze hun geld terugvragen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:29 schreef TommyGun het volgende:
http://www.siemsteur.nl/index.php?id=13688.
[..]
Dat is het al snel met Twitter natuurlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:37 schreef Falco het volgende:
Trending topic op Twitter. Wat een armoe.
Ik vind Anne Frank maar overschat. Haar oeuvre is ook lang niet zo omvangrijk als die van een Harry Mulisch.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is het al snel met Twitter natuurlijk.
Overigens moeten bijvoorbeeld Amerikanen eigenlijk allemaal wel Anne Frank's dagboek lezen op de middelbare school, misschien leeft het daar nog wel meer dan hier.
Omdat het toen om afkomst ging en nu om geloof is het inderdaad hééééél wat andersquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat er een paar jaar terug een vermogen in is gestopt om dat ding overeind te houden terwijl iedereen wist dat dat ding op instorten stond.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam? Weet je hoeveel buiterlanders en ook nederlanders het huis bezoeken.
Het is nogal een toeristenattractie.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:47 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Omdat het toen om afkomst ging en nu om geloof is het inderdaad hééééél wat anders
Ik heb het over het huis, niet die boom.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Omdat er een paar jaar terug een vermogen in is gestopt om dat ding overeind te houden terwijl iedereen wist dat dat ding op instorten stond.
Niemand kan natuurlijk tippen aan de Zelfuitgeroepen Vertegenwoordiging van Alles Wat Heilig is op Aarde.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:45 schreef Falco het volgende:
Ik vind Anne Frank maar overschat. Haar oeuvre is ook lang niet zo omvangrijk als die van een Harry Mulisch.
Goh, laat dat in de jaren 30 nou ook niemand hebben gedacht van Hitler.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:48 schreef Cassero het volgende:
[..]Waarom dit nou weer naar de PVV wordt getrokken...
De PVV wil islamisten op treinen naar vernietigingskampen zetten?
Hou het lekker on topic zeg.
Dit soort vergelijkingen in een anne frank topic zijn echt dieptriest.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:49 schreef WilburQuant het volgende:
[..]
Goh, laat dat in de jaren 30 nou ook niemand hebben gedacht van Hitler.
Godwin = diskwalificatie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:49 schreef WilburQuant het volgende:
Goh, laat dat in de jaren 30 nou ook niemand hebben gedacht van Hitler.
Maakt het uit, we hebben het hier over een boom die weggewaaid is.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:52 schreef Cassero het volgende:
[..]
Dit soort vergelijkingen in een anne frank topic zijn echt dieptriest.
Of heb je niet veel meegekregen/geleerd van de Nederlandse geschiedenis? Dan zou je niet in een topic als deze zo praten.
Het is totaal mijn genre niet, en ik heb het dus ook nooit gelezen, en toch weet ik dat je niet racistisch moet zijn, dat het niet goed is om oorlog te voeren en dat je geen mensen/volkeren moet vermoorden. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat hij/zij leest.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Schandalig wat mij betreft hoort het achterhuis, samen met het bittere kruid op de verplichte boekenlijst van elke middelbare scholier.
Dus als een leerling een boekverslag maakt van de Donald Duck, dan vind je het ook best?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is totaal mijn genre niet, en ik heb het dus ook nooit gelezen, en toch weet ik dat je niet racistisch moet zijn, dat het niet goed is om oorlog te voeren en dat je geen mensen/volkeren moet vermoorden. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat hij/zij leest.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:57 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dus als een leerling een boekverslag maakt van de Donald Duck, dan vind je het ook best?
Als een leerling 10 kantjes (zonder te gaan zwammen) vol kan krijgen met een grondige analyse van de Donald Duck, zeker.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:57 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dus als een leerling een boekverslag maakt van de Donald Duck, dan vind je het ook best?
De Donald Duck gaat te ver maar een Suske & Wiske moet kunnen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:57 schreef klausmeister het volgende:
Dat mag jij vinden, ik vind van niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is totaal mijn genre niet, en ik heb het dus ook nooit gelezen, en toch weet ik dat je niet racistisch moet zijn, dat het niet goed is om oorlog te voeren en dat je geen mensen/volkeren moet vermoorden. Laat iedereen lekker zelf kiezen wat hij/zij leest.
En Kuifje.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:59 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
De Donald Duck gaat te ver maar een Suske & Wiske moet kunnen.
Waarom zou de overheid je moeten verplichten een dagboek van een puberend meisje te lezen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, ik vind van niet.
Zijn juist heel erg nodig en aktueel. Die vergelijkingen dienen te worden gemaakt aangezien opnieuw een enorme groep mensen wordt weggezet als een gevaar voor de samenleving en opnieuw zijn er mensen die denken dat dit land beter af zou zijn zonder die enorme groep mensen. Want alles wat aanhanger is van de Islam is een gevaar voor Nederland en voor de wereld. Dus ja, die vergelijking is JUIST heel hard nodig in een topic over Anne Frank. De Anne Frank site wijst er ook keer op keer op dat we heel erg moeten uitkijken aangezien we opnieuw dezelfde fout dreigen te maken. En die fout is een enorme groep mensen de schuld geven en over 1 kam te scheren. Dat Wilders niet roept dat alle aanhangers van de Islam in gaskamers moeten, betekent niet dat we daarom de man maar zijn gang moeten laten gaan. Een ieder die dat wel vindt, heeft niets geleerd van de geschiedenis.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:52 schreef Cassero het volgende:
[..]
Dit soort vergelijkingen in een anne frank topic zijn echt dieptriest.
Of heb je niet veel meegekregen/geleerd van de Nederlandse geschiedenis? Dan zou je niet in een topic als deze zo praten.
Jij benadrukt dat ze een puber is.... en niet bijvoorbeeld 'een dagboek van een meisje dat door de oorlog jarenlang heeft moeten onderduiken en tenslotte toch met haar hele familie is gedeporteerd'.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid je moeten verplichten een dagboek van een puberend meisje te lezen?
Omdat het je dichterbij de mensen brengt, of specifiek de Joden, en wat zij hebben doorstaan in die tijd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid je moeten verplichten een dagboek van een puberend meisje te lezen?
Zelfs wanneer iemand een compleet concentratiekamp voor moslims heeft gebouwd en alleen maar de hendel hoeft over te halen om te vergassen vind je het nog een Godwin.quote:
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:11 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Zelfs wanneer iemand een compleet concentratiekamp voor moslims heeft gebouwd en alleen maar de hendel hoeft over te halen om te vergassen vind je het nog een Godwin.
En dan halen ze de hendel over en zeg je: "Waarom heeft niemand hier tegen gewaarschuwd??"
De blauwdruk is al reeds aanwezig in het hoofd van alle PVV'stemmersquote:
BIj ons waren alleen Karel ende Elegast, wat gedichten van Slauerhoff en iets van Gerard Reve verplichte kost. Dat een paar boeken verplicht zijn, begrijp ik en is logisch, anders gaan al die scholieren alles van Zwagerman en Giphart lezen. Zulke dingen moeten echter vanuit de school komen en niet van de overheid. Gelukkig leven we niet in een staat waar de regering bepaalt wat de burgers wel en niet mogen lezen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het je dichterbij de mensen brengt, of specifiek de Joden, en wat zij hebben doorstaan in die tijd. Juist omdat het een dagboek is, maakt het alles echter. Terwijl geschiedenis door de jaren heen vaak anders bekeken wordt, maakt een dagboek het weer persoonlijk.
Maar ik denk dat docenten je wel bepaalde boeken kunnen verplichten.
Dat is zelfs al gedaan in mijn examenjaar. Het is toch een stukje kennis.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:13 schreef klausmeister het volgende:
[..]
De blauwdruk is al reeds aanwezig in het hoofd van alle PVV'stemmers
Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen buiten de boom zelfquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:19 schreef IHVK het volgende:
Zo zo waar een beetje wind allemaal wel niet toe kan leiden.
Jij natuurlijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:20 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
![]()
Wie gaat denk je die hendel overhalen?
Geert zelf of heeft ie daar een mannetje voor?
[..]
Wat is daar zo natuurlijk aan?quote:
Lee Towers.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:30 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Wat is daar zo natuurlijk aan?
Ik zat zelf meer te denken aan Henk en Ingrid samen.
Maar denk even mee over de feestelijke opening van het kamp, wie zullen we daarvoor vragen?
Op dat windmoleneiland wat er gaat komen in de Noordzee.quote:En heb je al bedacht waar dat kamp moet komen? Wel een beetje in het oosten van het land graag, anders hebben we die rotzooi hier.
quote:
Bij ons was niets verplicht voor de literatuurlijst. Ik heb geschiedenis gehad en ben naar een concentratiekamp geweest in Duitsland op de HAVO, beiden vond ik interessant maar heb er echt geen gevoel bij.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat het je dichterbij de mensen brengt, of specifiek de Joden, en wat zij hebben doorstaan in die tijd.
Juist omdat het een dagboek is, maakt het alles echter. Terwijl geschiedenis door de jaren heen vaak anders bekeken wordt, maakt een dagboek het weer persoonlijk. Maar ik denk dat docenten je wel bepaalde boeken kunnen verplichten. Dat is zelfs al gedaan in mijn examenjaar. Het is toch een stukje kennis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |