quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:16 schreef alors het volgende:
HOAX!!!!! photoshop!!!
[ afbeelding ]
paarden lopen niet uitzichzelf in die houding, dat doen ze alleen als iemand met behulp van een bit ze daarin trekt!Shit, got meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat moet je eigenlijk gewoon doen. Dat doe ik ook altijd, je kan wel een weerwoord terug verwachten, maar goed. Mij is het dat waard. En als je het gewoon vriendelijk brengt, moet er geen probleem zijn lijkt mequote:Op maandag 23 augustus 2010 12:31 schreef Isegrim het volgende:
Dat is weer een beetje zaken in het belachelijke trekken.
Zag van de week op de pensionstal wel iemand rijden die erg streng met d'r handen was en haar paard echt naar beneden dwong (zagen). Zou daar dan eigenlijk iets van willen zeggen, maar durf dat ook weer niet goed. Ik wil niet betweterig overkomen, maar dit was gewoon echt geen fijn plaatje...
Ik vind het gewoon een beetje eng, je weet hoe paardenmeisjes kunnen zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat moet je eigenlijk gewoon doen. Dat doe ik ook altijd, je kan wel een weerwoord terug verwachten, maar goed. Mij is het dat waard. En als je het gewoon vriendelijk brengt, moet er geen probleem zijn lijkt me
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je jezelf toch afzijdig houdt.
Inderdaad. Een meisje van mijn oude stal moet voor de tuchtraad komen wegens mishandeling van pony en het uitschelden van een official, geloof ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
Iemand op de kampioenschappen deed dat ook. Maar tegenwoordig is er best vaak iemand van de KNHS die toezicht houd. Dit meisje deed het niet fanatiek, maar het was een tik van haar. Ze is er overigens wel meteen op aangesproken toen.
Zekerquote:Op maandag 23 augustus 2010 12:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een beetje eng, je weet hoe paardenmeisjes kunnen zijn.
Hij loopt wel 2x zo snel met wind tegen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:05 schreef Isegrim het volgende:
Hier ook forse windstoten af en toe. Fin heeft echt een hekel aan wind, vooral als hij er tegenin moet lopen.
O ja, de dazen hebben plaatsgemaakt voor echt hele vervelende vliegen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hij loopt wel 2x zo snel met wind tegen.
In elk geval geen dazen...
Ik normaal ook, maar wij hebben nu echt een zwembad, het water staat 15 cm hoog en laat Rio nu net een hekel hebben aan opspattend waterquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:02 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ga in weer en wind...Maar de stallen zijn binnen, we hebben een solarium, dus na de regen kan hij lekker zonnen! En daarna kan ik binnen lekker theetje drinken.
Heb zondag mijn L1 debuut, dus moet sowieso wel.. Maak me alleen een beetje druk om de wind... het waait hier echt heel hard. Er hing net een boompje bijna op de grond!
Huis, tuin en keukenvliegenquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
O ja, de dazen hebben plaatsgemaakt voor echt hele vervelende vliegen.
Die vliegen gaan zelfs bij mensen direct in hun ooghoek, mond en neusgaten zitten.![]()
Ik had er zelf echt last van afgelopen vrijdag.
Stalvliegenquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Huis, tuin en keukenvliegenZe zijn nu iig minder aan het steken dan vorige week. Ze zitten hier ondanks ladingen vliegenspray helemaal onder. Ik ga binnenkort m'n tee trea mengseltje maar eens maken.
zo te zien heeft er een hoefijzer tegen aan gezeten.quote:
Huis, tuin en keuken vliegen bijten ook. Vooral in augustus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
StalvliegenLijken op huis, tuin en keukenvliegen met dat verschil dat ze bijten
Vervelend.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:27 schreef Symphonic het volgende:
[..]
zo te zien heeft er een hoefijzer tegen aan gezeten.
Er staan weer nieuwe paarden in de groep en dan is het bijna altijd raak.
Arme augustusquote:Op maandag 23 augustus 2010 13:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Huis, tuin en keuken vliegen bijten ook. Vooral in augustus.
Stalvliegen echter:quote:De huisvlieg is niet direct gevaarlijk voor de mens, de vlieg kan in tegenstelling tot andere vliegen als dazen niet bijten. Net als andere echte vliegen uit de familie echte vliegen (Muscidae) kan de huisvlieg ook niet steken met een angel en is niet giftig.
quote:De stalvlieg (Stomoxys calcitrans) is een vlieg uit de familie van de echte vliegen (Muscidae).
Het uiterlijk van deze vlieg is sterk gelijkend met de huisvlieg, maar deze soort heeft duidelijk naar voren stekende palpen. Deze palpen gebruikt de stalvlieg om mee te steken en bloed mee te zuigen. De stalvlieg steekt vooral vee, maar soms ook mensen en dan met name in de benen. De spanwijdte is 6 tot 8 millimeter.
Dan habben wij dus stalvliegen in huis.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Arme augustusGelukkig hebben zoogdieren daar geen last van:
[..]
Stalvliegen echter:
[..]
ik heb zo'n bijdehante alpha merrie, dus die stelt geljik orde op zaken als er een nieuwe bijkomt. Maar het kan net zo goed gebeurd zijn in een jolige bui, daar kom je toch niet achter.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vervelend.Bij ons wel vaak kleine wondjes van het spelen, maar echt getrapt wordt er eigenlijk nooit. Maar de groep reageert ook erg koel op nieuwelingen. Ze zijn wisselingen wel gewend I guess.
Vervelend hoor. Maar ik neem aan dat ze een goede kans op herstel heeft?quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:22 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik heb zo'n bijdehante alpha merrie, dus die stelt geljik orde op zaken als er een nieuwe bijkomt. Maar het kan net zo goed gebeurd zijn in een jolige bui, daar kom je toch niet achter.
Bijna volledig verdwenen is geen gezonde hoef, dat soort problemen in een hoef is GEEN gezonde hoef.quote:Ijzers eronder vandaan gehaald. Resultaat, paard liep kreupel. Even aankijken (want ze moeten natuurlijk wennen ahum) na een half jaar nog steeds geen verbetering. Hij heeft twee verticale scheuren in zijn hoef die tot de kroonrand lopen, in de 10 jaar dat hij op ijzers stond, bijna volledig verdwenen. Resultaat na het terug halen van het paard, twee scheuren tot de kroonrand, niet oppervlakkig meer, twee hoeven die bijna volledig rood zagen van de bloeduitstortingen, en een zeer ongelukkig paard. Thuis meteen op ijzers met silliconen en zool gezet, pas na de 2 keer beslag werd het weer een stoere kerel....
quote:
Ja hoor en ze loopt al wel weer redelijk., weer een keurige viertakt, maar moet minimaal een week stil blijven staan en afspoelen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vervelend hoor. Maar ik neem aan dat ze een goede kans op herstel heeft?
ik heb thuis ook een fijn boek in de kast staan, moet alleen even kijken hoe het ook alweer heet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:03 schreef Samzz het volgende:
Daar zit inderdaad een lekker kleurtje op
Ik heb zelf veel gehad aan Das Gymnasium des Pferdes
Oh mooiquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:08 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja hoor en ze loopt al wel weer redelijk., weer een keurige viertakt, maar moet minimaal een week stil blijven staan en afspoelen.
ze heeft geen stalrust, maar het is beter o haar even een week niet onder het zadel te hebben. Ze staat gewoon in de wei bij de groep verder.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh mooiBelangrijkste is dat het goed geneest.
Ik sla altijd de stalrust adviezen van de DA in de windBewegen, bewegen, bewegen, dat is goed voor een paard
Is zij niet van de Akasha rijkunst?quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik heb thuis ook een fijn boek in de kast staan, moet alleen even kijken hoe het ook alweer heet.
Gekocht van Anne Müller.
jups, dat is hetquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is zij niet van de Akasha rijkunst?
Oh, sorrry, verkeerd begrepenquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ze heeft geen stalrust, maar het is beter o haar even een week niet onder het zadel te hebben. Ze staat gewoon in de wei bij de groep verder.
Volgens mij zat 't weer er ook al in toen ik 'm kocht. En het is een druk uit 1939 dus in ouderwetsch Nederlandsch.quote:
Ziet er interessant uit. De tekeningen zijn leuk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:15 schreef Symphonic het volgende:
Dit boek is het: http://www.akasha-rijkunst.nl/Boek_inkijk.pdf
We hebben op stal een zit clinic van Anne gehad vorig jaar, en dat was best confronterend
Heb 'm maar even een mailtje gestuurd om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor een consult.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:32 schreef Isegrim het volgende:
Heb goede dingen gehoord over www.dezadelmaker.nl.
http://www.zadelmakerijboer.nl/index.htmlquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:32 schreef Isegrim het volgende:
Ben eigenlijk ook nog zoekende naar een goede zadelmaker. Heb al wel wat research gedaan, maar het is een beetje een kwestie van door de bomen het bos niet zien. Over bijna elke zadelmaker zijn wel negatieve verhalen te vinden op internet... Heb goede dingen gehoord over www.dezadelmaker.nl.
Ik ben het ermee eens dat het een beetje een hype is, maar het verteld ook over verandering die wel degelijk nodig is, dat weten we allebei heel erg goed.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:40 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ga niet op alles in, een te lang verhaal. Maar ik ben absoluut niet tegen Natural, alleen ik vind het een mode beeld. Alsof het sinds enkele jaren in is, maar dat is helemaal niet zo.
Horsemanship, is ook zo'n modewoord, zeker als je weet wat de betekenis is. Een band tussen mens en dier is namelijk nog om normaal met elkaar om te kunnen gaan (en in mijn geval, te presteren).
Vaak voelen dit soort mensen (het bericht was ook niet specifiek op jouw gericht overigens) zich ook verplicht om mensen die zich geen natural of daar ook niet in de buurt komen, zo veel mogelijk af te branden en dieren mishandelaars te noemen! Daar irriteer ik me mateloos aan. Ja, mijn dieren staan met dekens en ijzers, en ik heb een boom in mijn zadel, en in de winter kunnen ze niet altijd de hele dag naar buiten.
Wat betreft mijn oude paard. Ik kan wel na 2 maanden weer ijzers eronder zetten, maar dan was er weer gezegd, dat "Ik de natuur wel de kans moet geven om bij te draaien". Bloeduitstortingen komen zelfs voor met ijzers. En het leek ook eerst goed te gaan, zolang hij maar op het land liep, op de straat had hij er moeite mee. Maar goed, hij was immers met pensioen en echte wandel mogelijkheden had je daar niet.
Ik lees inderdaad niet, ik voel liever. Ik kan vanuit een boek niet naar mijn luisteren, en hem ook niet voelen. Maar goed, dat is ook niet voor elk mens weggelegd, ik heb het ook moeten leren van mijn instructeur, ik les op de manier "Als je dit doet, wat voel je dan"? Dan weet je waar je mee bezig bent.
Gewoon normaal met een dier omgaan, kijken hoe hij zich voelt, en hoe hij zich beweegt, is voor mij genoeg. Een gezond paard glimt, is vrolijk, en werkwillig.
Wat betreft het dragen. Heb je weleens een gedragen paard onder je gevoeld? Dat is bijna niet in woorden te omschrijven. Zolang de basis goed is, het paard op eigen benen loopt, en het hoofd laat voor wat het is, krijg je de rest cadeau. Een paard met voorwaartse drang, die over zijn rug loopt, en uiteindelijk in staat is om zichzelf (en de ruiter!) te gaan dragen. Dat kun je alleen maar voor elkaar krijgen door het te doen, niet door erover te lezen, maar dat is mijn idee.... Ik ben meer een praktijk mens dan een boekenmens. Ik leer door het te doen, en te voelen.
Een jong onbeleerd paard draagt zichzelf (mits gezond) altijd, alles wat daarna gebeurd is verstoort door de ruiter dan wel begeleider!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:39 schreef erodome het volgende:
Hoe een gedragen paard aanvoelt weet ik wel, hoe het eruit ziet ook, ik ben van mening dat je een paard eerst moet leren zich te dragen op de grond en daarna pas onder het zadel, alles begin ik op de grond om het daarna pas onder het zadel te doen.
Niet mee eens voor het rijden...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Een jong onbeleerd paard draagt zichzelf (mits gezond) altijd, alles wat daarna gebeurd is verstoort door de ruiter dan wel begeleider!
Mooie paardjes heb je hoor!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:37 schreef Xs2Shanna het volgende:
Even trots laten zien. Mijn (net hengst af) en hengst samen met elkaar. Gaat uitstekend! Lopen wel constant over elkaars mest heen te mesten, maar liever dat, dan dat ze elkaar het licht uit de ogen slaan om de enige merrie op stal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Af en toe even macho gedrag naar elkaar..
[ afbeelding ]
De vos is 8 jaar (en in Januari gecastreerd), en de zwarte is 3.5 jaar... die kan nog niet gecastreerd worden ivm herstel van een voormalige operatie. De vos heb ik pas met 6.5 jaar ingereden. En de zwarte begin ik volgend jaar pas aan!
Hij moet gewoon de kans krijgen om te kunnen groeien. En mensen kunnen dat geduld vaak niet opbrengen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet mee eens voor het rijden...
Om gezond te kunnen blijven rijden moet het paard zijn rug boller maken dan hij zo los zonder ruiter nodig heeft.
Daarvoor heeft het paard een goed stel buikspieren en rugspieren nodig.
Dat ligt er maar net aan met wat voor doeleinde jij je paard wilt berijden dan wel beleren. Je moet niet teveel willen sleutelen aan een dier. Een dier handelt vanuit zijn instinct, en als je daar teveel aan gaat sleutelen, verstoor je de balans van het paard volledig.quote:Zonder een gedegen opbouw voordat je erop gaat zitten waardoor het paard met deze andere belasting dan normaal kan omgaan kan het grote problemen opleveren in het leven van het paard.
Natuurlijk kan je het ook doen zodra je gaat rijden, maar dan heb je een bepaalde tijd waarin de spieren nog niet sterk genoeg zijn om echt goed te kunnen dragen, daarom is het ook funest om een zeer onervaren ruiter op een onervaren paard te plaatsen.
Daarom moet je tijdens het beleren zoveel mogelijk oog houden op de natuurlijke beweging van het paard, en hier niet teveel aan willen sleutelen. Niet verlang van een paard meteen in de houding te lopen, maar hem uit te dagen deze zelf op te willen zoekenquote:Goed in balans zijn en dragend zijn voor zichzelf is wat anders dan 60 kilo en meer op je rug moeten dragen en dan ook goed in balans en dragend zijn.
Je gewone houding kan perfect zijn, maar als je niet weet hoe je moet tillen en dragen kan je nogsteeds je rug slopen als je wat moet dragen.
Hoe belast je dat aan de grond dan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:31 schreef Samzz het volgende:
En ieder paard waar voor het eerst op gereden wordt, zal moeite hebben zich te dragen en moet eerst leren op eigen benen te lopen, de juiste spieren aan te spannen, enz. Die spieren kun je met gericht grondwerk al prima voorbereiden op de arbeid die gaat komen wanneer erop gereden wordt
Op vele verschillende manieren, waaronder hetzelfde als onder het zadel, alleen dan zonder erop te zitten diezelfde dingen vragen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Hoe belast je dat aan de grond dan?
Overigens heeft dat niks te maken met balans. Een jong onbeleerd paard is mits de voorwaarden van de bouw van het paard okee zijn, altijd in balans. Recht niet.
Bijzetten, slofteugels en ander gedoe gebruik ik nooit, vind dat ook niet kunnen bij een onbeleerd paard omdat je hem dan toch in een bepaalde houding dwingt(goed gebruikt amper, maar toch) ipv het paard leert zelf die houding aan te nemen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Samzz het volgende:
Bijgezet longeren (al dan niet aan de dubbele lijnen), het sterker maken van de spieren zodat het paard het toekomstige werk beter aankan. Het doel is het rechtrichten van het paard, zonder dat het zijn balans verliest en dát is de moeilijkheid. Want een paard is van nature niet recht (zoals je zelf al zegt) en zal zodra je recht wilt gaan richten moeite gaan hebben met zijn balans, want dat moet het opnieuw gaan vinden.
Ik gebruik het ook niet meteen op een onbeleerd paard. Hij leert bij mij eerst los, zonder enige bijzet e.d. te gehoorzamen op stemhulpen (veel paarden geven uiteindelijk uit zichzelf al na), daarna wordt het dier bijgezet (los) om toch te leren na te geven op druk van de teugel, wat langzaam afgebouwd kan worden, want ze leren zo snelquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Bijzetten, slofteugels en ander gedoe gebruik ik nooit, vind dat ook niet kunnen bij een onbeleerd paard omdat je hem dan toch in een bepaalde houding dwingt(goed gebruikt amper, maar toch) ipv het paard leert zelf die houding aan te nemen.
Maar dat is een persoonlijke keuze, goed gebruikte hulpmiddelen zijn niet kwalijk, is gewoon een kwestie van smaak.
Ik heb erg graag dat een paard zelf nadenkt over dit soort dingen, betekend wel soms wat langer bezig om iets aan te leren, maar ik ben gek op het resultaat.
Een bijzet is echt een doodzonde. Je zet een paard vast in 1 houding, waarbij hij alleen maar voor de grens kan bewegen.... Daar train je een paard niet mee... rechtrichten is al helemaal onnodig, en van een bijzet leren ze alleen maar op de voorbeentjes te lopen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:05 schreef Samzz het volgende:
Bijgezet longeren (al dan niet aan de dubbele lijnen), het sterker maken van de spieren zodat het paard het toekomstige werk beter aankan. Het doel is het rechtrichten van het paard, zonder dat het zijn balans verliest en dát is de moeilijkheid. Want een paard is van nature niet recht (zoals je zelf al zegt) en zal zodra je recht wilt gaan richten moeite gaan hebben met zijn balans, want dat moet het opnieuw gaan vinden.
Zie mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:19 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Een bijzet is echt een doodzonde. Je zet een paard vast in 1 houding, waarbij hij alleen maar voor de grens kan bewegen.... Daar train je een paard niet mee... rechtrichten is al helemaal onnodig, en van een bijzet leren ze alleen maar op de voorbeentjes te lopen.
Gebruik dan een dubbele longe in een volledig bak, dan kun je hem ook 8-tjes laten maken, en lopen ze op eigen benen, want er zit geen grens op (mits je eraan gaat hangen).
Maar dan toch is de persoon op de rug nog altijd belastender.quote:
Ja. Ik wil namelijk dat mijn paard, zodra ik de teugels aanneem, nageeflijk blijft lopen. Dit gebeurt uiteraard niet alleen op teugeldruk, maar door met mijn benen te drijven en dit van voor op te vangen (teugels aannemen, dus lichte druk, contact met de teugels), zodat het paard zich gaat sluiten en na gaat geven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:22 schreef Xs2Shanna het volgende:
Samzz, laat jij een paard nageven op druk van de teugel?
Heb toevallig net een tweedehandse gekocht via Bokt (zo'n blauwe van FRA).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:25 schreef erodome het volgende:
Kan je niet voor de tussentijd, zolang hij nog zo veranderd door de omstandigheden een barebackpad nemen?
Dan weet je zeker(ok ok afhankelijk van het soort barebackpad) dat je niet zit met slechtpassend gedoe wat de rug kan beschadigen.
Een barebackpad kan je voor een redelijke prijs al wel kopen en je kan hem altijd blijven gebruiken tussendoor.
Ik vind het zelf ideaal, maar dat ben ik.
Hebben die alleen WOW? Want die gaan mijn budget wel een beetje te boven...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:40 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
http://www.zadelmakerijboer.nl/index.html
Je zou in de tussentijd ook dubbele longe werk kunnen doen. Dat is echt ontzettend leuk om te doen en mijn paard vond het ook leukquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb toevallig net een tweedehandse gekocht via Bokt (zo'n blauwe van FRA).Moet nog verstuurd worden. Maar ik vind de draf van Fin best lastig om uit te zitten zonder zadel.
Zal misschien makkelijker zijn met barebackpad, maar ik wil hem ook niet teveel belasten door al te veel 'gehobbel'. Hij is nog maar vijf immers.
Dubbele longewerk heb ik met hem nog nooit gedaan, we doen wel regelmatig grondwerk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je zou in de tussentijd ook dubbele longe werk kunnen doen. Dat is echt ontzettend leuk om te doen en mijn paard vond het ook leuk
Okequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dubbele longewerk heb ik met hem nog nooit gedaan, we doen wel regelmatig grondwerk.
Zelf ben ik gek op parelli, maar dat is smaak, heerlijk een a tot z benadering, van absolute beginner tot vergevorderde kan er terrecht.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:45 schreef Isegrim het volgende:
Bij Parelli heb ik een beetje mijn twijfels, maar Equiday heb ik eerder van gehoord en dat lijkt me erg tof. Maar op Horse Event zijn ook veel NH-achtige demo's.
Ja, waarschijnlijk wel, samen met de nieuwe stalgenootjes.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:14 schreef Samzz het volgende:
Iemand die in Maart naar de Equitana gaat?Voor ons staat het iig wel weer in de planning.
En ik ben een wedstrijdhoofdstel voor Rio aan het samenstellen. De neusriem en de frontriem staan in bestelling, het kopstuk en de bakstukken + keelriem heb ik alHet wordt een wit onderlegde neusriem en een frontriem met de Nederlandse kleuren. Lekker nationalistisch.
Leukquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk wel, samen met de nieuwe stalgenootjes.
Dat deden we bij de vorige stal ook al en die traditie nemen we gewoon mee, net als elk jaar een bbq
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef erodome het volgende:
Ik lag vanmorgen dus weer helemaal in een deuk.
De paarden staan nu bij de nieuwe stal, nog wel met een draadje ertussen zodat ze contact kunnen maken voordat ze over een paar dagen bij elkaar gaan.
Maar ze hebben dus kippen op het erf lopen daar, mijn haf vindt die kippen intrigerend, hij probeert maar bij ze te komen om eens te snuiven aan zo'n verenbal op pootjes, maar dat laten die kippen natuurlijk niet toe.
Hij is vanalles aan het verzinnen om maar een kip te kunnen aanraken.
Heel rustig blijven staan, alhoewel zijn oren zowat van zijn hoofd afvallen, om dan ineens te proberen te snuffen als ze dichtbij zijn.
Hij heeft al een drafje achter een kip aan geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
Ik zat op een stoeltje naast hun stuk me rot te lachen, hij is wel een kwartier bezig geweest met die kippen.
ik had het boek ook gisteren nog in mijn handen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik had dat Akasha Rijkunst-boek besteld en het is gister binnengekomen. Lijkt me een erg fijn boek! We gaan een weekendje weg en het wordt- weer, dus kan ik mooi een beetje lezen.
Zo heb ik ooit met mijn haf op een veld gereden waar ook schapen liepen, nooit een probleem bij gedacht, want hij kent schapen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:43 schreef Xs2Shanna het volgende:
Super grappig Erodome! Onze kippen zitten in een ren, dus daar hebben ze geen contact mee.
Alleen is mijn wedstrijd paard echt panisch voor schapen (ik neem aan dat hij ze nog nooit gezien had), maar het gekke was dat ze op de heenweg ook al daar lagen, maar toen blijkbaar niet gezien. Ik heb nog nooit een paard zo bang en raar zien kijken. Gevlekte dingen, en AAAH ze kunnen ook nog rennen.
http://www.msteenbakkers.nl/praktijkervaring.htmlquote:Wateraders zijn onderaardse kanalen die
onder de grond lopen. Hun diepte kan variëren tussen
de 8 en de 30 meter diep. De breedte varieert van
50 cm tot 12 meter en meer. Wateraders kunnen
elkaar ook kruisen en als er dan ook nog een kruising
van aardstralen voorkomt dan is het helemaal fout op
die plaats. De wateraders lopen dan op verschillende
dieptes over elkaar heen en er komt dan in combinatie
met aardstralen heel veel negatieve straling naar boven.
In die wateraders kunnen ook nog draaikolken voorkomen
en die verergeren het geheel nog meer.
Indien er een waterader aanwezig is:
Voelt men vaak koude optrekken.
Men is 's morgens nog vaak moe en niet uitgerust.
De hele nacht liggen woelen in bed.
Moeilijk in slaap kunnen komen.
Dieren zijn heel gevoelig voor een waterader,
want als die door een paardenstal loopt
met een kruising van aardstralen dan zijn
die paarden vaak heel onrustig,
ze schoppen als het ware alles stuk.
In een kippenhok waar de dieren vrij rond
kunnen lopen zie je als er een waterader loopt
nooit kippen slapen op die baan.
Een hond zal nooit in zijn mand gaan slapen
als die op een kruising van aardstralen met een
waterader staat. Staat er een bed van een kind
op een kruising van 2 wateraders dan kan
krijgt men die kinderen nooit droog. (bedplassers)
BREUKEN.
Breuken zijn onderaardse scheuren die ontstaan
door aardbevingen en trillingen in de grond.
Hun breedte varieert.
Indien er een breuk aanwezig is dan kan
de negatieve energie heel gemakkelijk naar boven stijgen.
Als er breuken aanwezig zijn dan
liggen de aardstralen vaak korter op elkaar.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn als ik jou wasquote:
Vergelijk het met de indianen. Die waren van mening dat je paard door jouw ogen kijkt als je er op zit. Nu weten we dat je door naar de gewenste richting te kijken, je een subtiele gewichtsverplaatsing veroorzaakt. Daar anticipeert je paard op. Net als dat de wichelroedeloper dat met aardstralen/wateraders doet.quote:Het bestaan van aardstralen is nooit aangetoond, noch met conventionele meetapparatuur noch met wichelroedes of andere pseudowetenschappelijke opsporingsmethoden.[2] De vermeende werking van wichelroedes berust volgens onderzoek op het reeds honderd jaar bekende Carpenter-effect.[bron?] Het gaat om een ideomotorische beweging veroorzaakt door het verwachtingspatroon van de bediener. Door de voorstelling of de waarneming van bewegingen worden in de spieren tonusveranderingen veroorzaakt die onwillekeurig tot de voleindiging van de beweging voeren. Als een wichelroedeloper een uitslag verwacht dan slaat de roede ook uit en ze zal steeds op dezelfde plaats uitslaan, net daar waar hij of zij een 'waterader' of een 'stoorzone' verwacht.
Euh, het gaat over wateraderenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vergelijk het met de indianen. Die waren van mening dat je paard door jouw ogen kijkt als je er op zit. Nu weten we dat je door naar de gewenste richting te kijken, je een subtiele gewichtsverplaatsing veroorzaakt. Daar anticipeert je paard op. Net als dat de wichelroedeloper dat met aardstralen/wateraders doet.
Jij gelooft zeker ook niet in het paranormale, zesde zintuigen, dat soort dingen?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:12 schreef Isegrim het volgende:
Ja, waar een zelfde soort wazig verhaal over wordt opgehangen. Niet kunnen slapen vanwege grondwater, ehhh, yeah, right.
Ja, en dat was net zo dom als denken dat er een zesde zintuig bestaat. Wishful thinking, vraag maar aan James Randi.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Jij gelooft zeker ook niet in het paranormale, zesde zintuigen, dat soort dingen?Dat is prima, maar het hoeft niet te betekenen dat zoiets niet bestaat. Vroeger dachten we ook nog dat de aarde plat was en dat de zon om de aarde draaide ipv andersom.
Wat jij wiltquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, en dat was net zo dom als denken dat er een zesde zintuig bestaat. Wishful thinking, vraag maar aan James Randi.
Dan heb je er nog lol aan ook. Iedereen blij.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:45 schreef Isegrim het volgende:
Ja, leuk verhaal, alleen zie ik niet in hoe het de wetenschap in diskrediet brengt aangezien het niets met wetenschap van doen heeft.
Maar ik ga nu echt ophouden, voordat ik me echt kwaad maak.
Iedereen die Bachbloesems aan z'n paard wil geven gaat maar lekker zijn gang. Ik behoud me alleen het recht voor om die mensen uit te lachen.
Geloof je niet in fytotherapie dan?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:45 schreef Isegrim het volgende:
Ja, leuk verhaal, alleen zie ik niet in hoe het de wetenschap in diskrediet brengt aangezien het niets met wetenschap van doen heeft.
Maar ik ga nu echt ophouden, voordat ik me echt kwaad maak.
Iedereen die Bachbloesems aan z'n paard wil geven gaat maar lekker zijn gang. Ik behoud me alleen het recht voor om die mensen uit te lachen.
Ja, daar heb ik het toch ook over? Wat denk jij dan dat ze met een wichelroede zoeken?quote:
Zoals Sylvia Millecam profijt had van Jomanda?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:24 schreef Samzz het volgende:
Er zijn ook mensen die er profijt van hebben. Zo zijn er ook mensen en dieren die forse schade ondervinden van de wetenschap.
quote:Gebruik makend van dit placebo-effect zou de Bach-bloesems dus toch zinvol in de klinische praktijk kunnen worden ingezet bij mensen die in de werkzaamheid van Bach-bloesemtherapie geloven. Als arts of hulpverlener ben je echter juridisch en ethisch verplicht om je patiënt zo goed mogelijk in te lichten over de werkzaamheid van een therapie. Dit nalaten en dus een therapie aanbevelen die geen rationele basis heeft voldoet aan de criteria van kwakzalverij.
Ik weet wel dat ik homeopathie geen onzin vind. Ik ben nog nooit sneller van m'n kneuzing afgekomen dan met een beetje arnica zalf en druppelsquote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef Isegrim het volgende:
Natuurlijk zijn er planten die een bepaalde werking hebben.Ik rook ze regelmatig.
Maar die Bachbloesems zijn echt onzin, net als homeopathie. Maar goed, ook bij dieren werken placebo's tot op zekere hoogte. Paard is gespannen -> baasje geeft Bachbloesem -> baasje is ervan overtuigd dat Bachbloesem werkt -> baasje is veel relaxter in de buurt van paard -> paard is ook relaxter.
Toevalquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:06 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat is er mis met Bachbloesem?
Niet oordelen als je het zelf nog nooit gebruikt hebt. Ik geef mijn paard voor de wedstrijd inderdaad bach bloesem, omdat ik hem na die ene locatie nooit meer rondgestuurd kreeg.
Waar ligt het probleem volgens jou dan? Als het paard overal lief is, loopt en zich normaal gedraagd, en op 1 locatie kaarsrecht overeind komt?
Dat is wel een heel sneu beredeneerd hequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik het toch ook over? Wat denk jij dan dat ze met een wichelroede zoeken?En wat ik dus aangaf: Dat is onzin. Waar de wichelroedeloper een 'waterader' verwacht, zal hij onbewust (althans, dat stukje vertrouwen wil ik die gene dan nog meegeven, het kan ook economisch gezien juist bewust zijn) zijn wichelroede bewegen. Net als dat op je paard in een bepaalde richting kijken werkt - niet omdat je paard door jouw ogen kijkt, maar doordat jij onbewust je gewicht verplaatst.
[..]
Zoals Sylvia Millecam profijt had van Jomanda?
Bachbloesems moest ik even opzoeken. Die was nieuw voor mij.
[..]
Je eigen houding tegenover je paard misschien?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:06 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat is er mis met Bachbloesem?
Niet oordelen als je het zelf nog nooit gebruikt hebt. Ik geef mijn paard voor de wedstrijd inderdaad bach bloesem, omdat ik hem na die ene locatie nooit meer rondgestuurd kreeg.
Waar ligt het probleem volgens jou dan? Als het paard overal lief is, loopt en zich normaal gedraagd, en op 1 locatie kaarsrecht overeind komt?
Laat het vooraanstaan dat ik te nuchter ben voor die zweverij, en dat dit paard volledig onderzocht is.
Hee, ik geloof wel in aardstralen, wateraders en dergelijke hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:13 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, laten we het daar maar ophouden. Elke keer als hij daar komt (zonder een nare ervaring te hebben gehad) wil hij het niet meer.
Toevallig!
En wat verschilt die met andere locatie's? Ik ben nuchterheidje zelf.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je eigen houding tegenover je paard misschien?![]()
Er is met bachbloesem niets mis, anders dan dat het aangetoond net zo goed werkt als een placebo.
Het is ook aangetoond dat placebo's een nuttig effect kunnen hebben, alleen omdat het de houding van de patiënt verandert. Dus dankzij die placebo, kunnen toch kwaaltjes verholpen/verminderd worden. Prima tochquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je eigen houding tegenover je paard misschien?![]()
Er is met bachbloesem niets mis, anders dan dat het aangetoond net zo goed werkt als een placebo.
I knowquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hee, ik geloof wel in aardstralen, wateraders en dergelijke hoorIk bedacht me dat 'toeval' wel eens zou kunnen zijn wat Isegrim en LHO zouden zeggen
Ik zal straks in een potje niezen, dit met 60 liter water uitdunnen, en op straat verkopen tegen verkoudheid.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik homeopathie geen onzin vind. Ik ben nog nooit sneller van m'n kneuzing afgekomen dan met een beetje arnica zalf en druppels
Het is wél zo, dat homeopathie niet voor ieder mens werkt.
[..]
Toeval
Schiet op zegquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zal straks in een potje niezen, dit met 60 liter water uitdunnen, en op straat verkopen tegen verkoudheid.
Ook Homeopathie werkt net zo goed als een placebo.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:19 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vind de toon waarop alleen weer zo jammer. Als je iets niet geloofd okee... ik geloof ook niet in die horsemanship zooi waar zij zich mee bezig houden.
Ik maak het alleen niet belachelijk, dat is het verschil.
Nee, jij doet kortzichtig. Om te beginnen is Goudsbloem ('calendula') geen homeopathie. Homeopathie is een klein beetje van wat je ziek maakt uitdunnen en dat zou dan werken. Dus wat ik zei: Ik nies in een potje, doe dat in een emmer water, dan zou dat (volgens de homeopaten) moeten werken tegen verkoudheid.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Schiet op zegDoe je nu bewust zo kortzichtig? Homeopathie werkt voor de een wel en voor de ander niet. Dat is gewoon zo. Homeopathie werkt voor mij gewoon, zoals ik al vertelde van de Arnica. Maar ook calendula zalf, Cardiflor emulsie en prrrrikweg helpen goed (Ik gebruik het zelfs op de paarden)
Dat dit voor jou niet werkt is jammer, maar ga het dan niet afdoen als onzin.
En je weet dat er 300 miljoen verschillende griep- en verkoudheidvirussen zijn? Daar word je niet resistent voor, daarvoor koop je geen homeopathische 'geneesmiddelen', die koop je om de symptomen te verzachten net als dat iemand reguliere medicijnen koopt.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat het niet werkt. De 'behandelaars' verkopen dus een product waarvan ze weten dat het onzin is. Het is dus kwakzalverij.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:30 schreef Samzz het volgende:
Ho ho, JIJ vindt het kwakzalverij. Dat betekent niet dat het dat ook daadwerkelijk IS.
Daar kunnen toch heel veel oorzaken voor zijn? Er hoeft niets mis te zijn met het paard. Het gehoor en de reukzin van paarden zijn duizendmaal beter dan van ons. Misschien hoort of ruikt hij daar iets wat bij hem een bepaalde associatie oproept, weet jij veel. Er zijn honderden verklaringen te bedenken die niet vragen om wazig gedoe.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:06 schreef Xs2Shanna het volgende:
Laat het vooraanstaan dat ik te nuchter ben voor die zweverij, en dat dit paard volledig onderzocht is.
Maar ze is de nuchterheid zelve hoor!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar kunnen toch heel veel oorzaken voor zijn? Er hoeft niets mis te zijn met het paard. Het gehoor en de reukzin van paarden zijn duizendmaal beter dan van ons. Misschien hoort of ruikt hij daar iets wat bij hem een bepaalde associatie oproept, weet jij veel. Er zijn honderden verklaringen te bedenken die niet vragen om wazig gedoe.
Ja, en heel toevallig dat dat door het hele land maar op 1 plek is voor hem. Toch.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar kunnen toch heel veel oorzaken voor zijn? Er hoeft niets mis te zijn met het paard. Het gehoor en de reukzin van paarden zijn duizendmaal beter dan van ons. Misschien hoort of ruikt hij daar iets wat bij hem een bepaalde associatie oproept, weet jij veel. Er zijn honderden verklaringen te bedenken die niet vragen om wazig gedoe.
Getver, wat een triest mannetje ben jij zeg...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar ze is de nuchterheid zelve hoor!
Misschien las je eroverheen, maar we hebben alles uitgezocht voor hem. Zowel medisch, lichamelijk als de omgeving.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:47 schreef Isegrim het volgende:
Het zou ook nog kunnen dat er een hoogspanningsleiding daar in de buurt loopt? Zo'n leiding veroorzaakt een elektrisch veld en dat kunnen paarden voelen. Sommige paarden hebben er een hekel aan.
En zo kan ik nog duizend mogelijke oorzaken opnoemen. Helaas ben ik niet helderziend en zullen we het wel nooit weten.
Je hebt echt werkelijk geen idee waar je het over hebtquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:55 schreef Xs2Shanna het volgende:
Goh, ik mis ineens een heel bericht van Isegrim waar ik op wilde reageren.
Anyway, toch proberen.
Horsemanship is ook niet wetenschappelijk bewezen. Het is gewoon een clubje dat zweverig met paarden om wilt gaan. Wilt hij iets niet? Nou dat hoeft hij het niet... hihihihi...
Schei uit zeg.
Ik mag toch hopen dat een wedstrijdpaard ook gewoon in de modder mag stampen.quote:Het werkt precies hetzelfde als bach bloesem dan. De houding van de ruiter dan wel persoon die naast hem staat. Als jij wilt geloven dat een paard met zijn oren naar voren gelukkig is, dan ben je daar ook van overtuigd, en als hij zijn oren naar achteren doet omdat hij zogenaamd "luistert" moet je dat ook zelf weten.
Het dier gaat zich vanzelf naar het baasje gedragen. Gewoon normaal met een paard omgaan, dat is genoeg. Dat blijkt wel uit het feit dat er geen enkel verschil is tussen een wedstrijd paard en een paard dat dagelijks met zijn poten in de modder staat te stampen.
Waar word je nou eigenlijk zo boos om? Waar ben ik respectloos? Het enige dat ik aangeef, is dat er duizenden mogelijke oorzaken zijn en dat het onlogisch is om voor een 'paranormale' verklaring te kiezen. Wel eens gehoord van Occam's Razor?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:58 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben ook meteen klaar met die topic. Wat een gezever van die twee zeg. Betweters die alles uit een boekje halen, om misselijk van te worden gewoon. Normaal discussieren met respect is er blijkbaar niet bij.
Veel plezier verder.
Wat voor boekjes heb je het over? Wat ik hierover zeg is gebaseerd op logisch en nuchter nadenken, niet op boekjes.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Misschien las je eroverheen, maar we hebben alles uitgezocht voor hem. Zowel medisch, lichamelijk als de omgeving.
Maar wie het weet mag het zeggen... Misschien staat het in 1 van je boekjes.
Zo heb ik een paard gekend dat superbraaf was, maar die al tijden niet langs een bepaalde plek durfde.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee wat NH is he?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:55 schreef Xs2Shanna het volgende:
Goh, ik mis ineens een heel bericht van Isegrim waar ik op wilde reageren.
Anyway, toch proberen.
Horsemanship is ook niet wetenschappelijk bewezen. Het is gewoon een clubje dat zweverig met paarden om wilt gaan. Wilt hij iets niet? Nou dat hoeft hij het niet... hihihihi...
Schei uit zeg.
Het werkt precies hetzelfde als bach bloesem dan. De houding van de ruiter dan wel persoon die naast hem staat. Als jij wilt geloven dat een paard met zijn oren naar voren gelukkig is, dan ben je daar ook van overtuigd, en als hij zijn oren naar achteren doet omdat hij zogenaamd "luistert" moet je dat ook zelf weten.
Het dier gaat zich vanzelf naar het baasje gedragen. Gewoon normaal met een paard omgaan, dat is genoeg. Dat blijkt wel uit het feit dat er geen enkel verschil is tussen een wedstrijd paard en een paard dat dagelijks met zijn poten in de modder staat te stampen.
Daarom zijn de producten van VSM en Dr. Vogel homeopathische geneesmiddelen. Wat dom van mijquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, jij doet kortzichtig. Om te beginnen is Goudsbloem ('calendula') geen homeopathie. Homeopathie is een klein beetje van wat je ziek maakt uitdunnen en dat zou dan werken. Dus wat ik zei: Ik nies in een potje, doe dat in een emmer water, dan zou dat (volgens de homeopaten) moeten werken tegen verkoudheid.
Althans, mits de homeopaten er 100 euro voor kunnen vragen natuurlijk. Dat bepaalde kruiden tegen bepaalde dingen werken: Prima. Maar het 1:10000 oplossen van bloesem met alcohol en water gaat echt nergens tegen helpen.
Je kan toch wel blijvenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:58 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik ben ook meteen klaar met die topic. Wat een gezever van die twee zeg. Betweters die alles uit een boekje halen, om misselijk van te worden gewoon. Normaal discussieren met respect is er blijkbaar niet bij.
Veel plezier verder.
Homeopathie valt toch zeker niet in dezelfde categorie als aardstralen en wateraders?? Of als swaffelen??quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben niet de gene die met kwakzalverij strooit. Ik geef alleen aan dat jullie dat doen![]()
Het is gewoon van de zotte om dingen als aardstrallen, wateraders, graancirkels, alien abductions, en andere dingen waarvan ik op google ook genoeg kan vinden en er ook honderden mensen zijn die het geloven, te vergelijken met wetenschap of gedragsleer (zoals NH).
Zeker als je de wetenschap betwist, maar dingen waarvan is aangetoond dat het niet werkt aanhangt.
Homeopathie helpt je paard net zo goed als dagelijks swaffelen. Moeten we dat dan maar gaan doen?
Het ging oorspronkelijk over wateraders. Homeopathie is weer net even anders, maar ook aantoonbaar niet werkend (placebo heeft hetzelfde effect).quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Homeopathie valt toch zeker niet in dezelfde categorie als aardstralen en wateraders?? Of als swaffelen??
Calendulaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:39 schreef Samzz het volgende:
Ik word niet opeens een minder persoon omdat ik calendula zalf van VSM op mijn geirriteerde huid smeer.
Dat klopt deels ook helemaal niet, wordt gewoon als marketingterm gebruikt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarom zijn de producten van VSM en Dr. Vogel homeopathische geneesmiddelen.
Calendula is fytotherapie, geen homeopathie.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:39 schreef Samzz het volgende:
Ik word niet opeens een minder persoon omdat ik calendula zalf van VSM op mijn geirriteerde huid smeer.
Ik weet wat homeopathie isquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat klopt deels ook helemaal niet, wordt gewoon als marketingterm gebruikt.
Een voorbeeld van een homeopathisch medicijn is cafeïne die oneindig verdund is als middel tegen slapeloosheid. Bij die verdunning moet je je dan voorstellen dat je één drup koffie in een zwembad met water gooit en dat je dáár je medicijn van maakt. Dát is homeopathie. Soms is de verdunning zodanig, dat het 'medicijn' geen enkel molecuul van de stof bevat. De theorie is dan dat water een 'geheugen' heeft en 'onthoudt' dat die stof erin heeft gezeten.
Primaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Calendula is fytotherapie, geen homeopathie.
Nee hoor, zie maar:quote:
Dat is dus geen homeopathiequote:PrimaVoor mij werkt het en voor anderen ook. Verder heeft VSM ook homeopathische producten die goed werken
Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee hoor, zie maar:
[..]
Dat is dus geen homeopathie
quote:Tientallen gewonden door stormloop paarden
Uitgegeven: 27 augustus 2010 10:30
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2010 10:30
LATHEN - Tientallen kinderen zijn donderdagavond in de Duitse plaats Lathen, dicht bij de Nederlandse grens bij Ter Apel, gewond geraakt, toen hun paarden op hol sloegen.
© NU.nl/Els BaxWaarschijnlijk ontstond het incident, doordat een paard schrok toen iemand een fakkel liet vallen. Dat maakte de politie vrijdag bekend.
Een groep van circa honderd kinderen maakte 's avonds laat een fakkeltocht te paard, begeleid door zes volwassenen. Toen de stormloop begon, wierp een aantal paarden hun berijders af.
In totaal moesten 39 mensen naar het ziekenhuis worden gebracht, onder wie veel kinderen. Een kind verkeert nog in levensgevaar.
De paarden zijn na het incident gevangen en naar hun stal teruggebracht.
Even 1 kleine voetnoot, veel van dat soort pruducten zeggen homeopathisch te zijn en er zit dan ook wel een homeopathisch middel in, maar daarnaast zitten er ook andere dingen in, letterlijke kruiden vaak.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarom zijn de producten van VSM en Dr. Vogel homeopathische geneesmiddelen. Wat dom van mij
Paarden zijn echt onnavolgbaarquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:03 schreef erodome het volgende:
Oh en mijn merrie is een muts!
Mijn duitse kruidenhooi is er nog niet, dus ze staan nu op onbekende kwaliteit ruwvoer, dus ze krijgen wat bij voor de zekerheid, zeker nu ze net verhuist zijn en morgen de kudde in moeten.
Dus ik even gaan voeren tussendoor, staat madam buiten, zeiknat, te bibberen, muts!!!!!!!!!
Ga dan in de schuilstal! Maar nee hoor, eigewijs buiten blijven staan is veel beter volgens haar.
De haf stond lekker binnen, tis toch wat, laag rang paard in de schuilstal, hoog rang paard buiten, pffffffff.
Als het zo doorgaat met het weer hebben we al vroeg pluizebollen, ze zullen wel snel wat meer vvacht gaan aanmaken.
Zal je altijd zien. Ik schaamde me ook altijd als mijn paard zich niet gedroeg. Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van. Rio wordt gedaan door de smid die hem altijd al deed, dus die kent hem door en door en mijn merrie doe ik zelfquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:58 schreef erodome het volgende:
Zo straks is het moment, dan gaan ze bij de kudde.
Maar voor die tijd nog even mijn knorrigheid in toom moeten houden, de hoefsmid was er en wat was mijn haf vervelend zeg! Afgeleid tot en met, hij heeft niet netjes zijn voeten aangegeven en wel tot 3 keer toe zijn voet weggetrokken, schandelijk gedrag, daar sta je dan met je inmiddels redelijke level, dat doet "ie anders nooit!
Gelukkig kent de hoefsmid hem en weet hij dat hij normaal braver is, maar het was wel even een schaamtemomentje.
Vind het ongelovelijk vervelend als mijn paarden zich niet netjes en medewerkend gedragen bij de smid.
Maarja, nieuwe plek, alles is nog spannend en hij mist zijn mac donalds gras, over 8 weken zal hij gewoon weer helemaal braaf zijn bij de smid, daar kan de smid op rekenen!
Gelukkig was het meisje netter, stond ik tenminste niet compleet voor lul
Turbostand, als in: racen?quote:Op woensdag 1 september 2010 10:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Fin heeft gister zn 'turbostand' gevonden![]()
Paarden en hun natuurlijke tegen druk in gaan soms, pfffffffffquote:Op woensdag 1 september 2010 15:56 schreef Samzz het volgende:
Boooh, Rio was vernielzuchtig vandaag
Hij heeft m'n hoofdstel vernield, heeft de paal waar hij aan vast stond uit de grond getrokken en is tegen de muur op gelopen waardoor hij nu een stukje huid op z'n voorhoofd mistStom paard. En dat alles om niks.
Nou ja, gelukkig was alleen het kopstuk kapot (beide bakstukken eraf getrokken) en had ik nog een ander liggen. Die snel gemonteerd, verder opgezadeld en gaan rijden. Hij luisterde uitzonderlijk goed, dat dan weer wel
Nou ja, dat is aangeleerd natuurlijk, niet ineens maar dingen om hun benen mikken en hopen dat ze zichzelf niet doodlopenquote:Op donderdag 2 september 2010 16:33 schreef Samzz het volgende:
Inderdaad, ik schrok er behoorlijk van en ik durf hem nu even ook niet vast te zetten. Ik heb het halstertouw een keer om de paal gewikkeld, mocht ie gaan trekken is er geen tegendruk. Rio is een apart paard, heel koel, maar van de kleinste dingen slaat hij helemaal om. Ach ja, vandaag heeft ie niet weggetrokken. Straks opzadelen en rijden zodra m'n instructrice er is.
Wel handig dat die van jou stil gaan staan zodra er iets om de benen zit. Ik durf het met Rio nog niet aan dat soort dingen te oefenen, hij moet eerst in de normale omgang rustig blijvenAl was hij wel doodkalm toen hij met z'n benen tussen de stoelpoten stond
Lamsvel, die heb ik wel vaker gezien, vraag me niet waarom, maar er zijn meer paarden die dat niet prettig vinden.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:13 schreef Samzz het volgende:
Die dingen kan Rio allemaalHij is niet bang voor de zweep, touwen en alle andere pruttel. Het zijn alleen nieuwe dingen die hij niet kent, wat hij eng vindt. En ook nog niet eens altijd. Lamsvel is hij als de dood voor en ik weet niet waarom. Misschien de geur.
We gaan van de winter hard bezig met schriktraining, we zijn al een soort van 'parcours' aan het uitdenken
Nee, rij er niet altijd op.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:53 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag in mijn eentje naar Fin geweest omdat LHO een borrel had. Ik heb weer met barebackpad gereden en hij liep echt super ontspannen.Hij lijkt de pad veel fijner te vinden dan het zadel. Hij loopt continu met zijn hoofd mooi laag (behalve als ik af en toe iets te veel hobbel in draf
) en is goed aan het been.
@ erodome: rij jij altijd met barebackpad? Ik vind hem zo fijn lopen nu dat ik het niet erg zou vinden om er altijd mee te rijden.Totdat het zadel is nagekeken houd ik het sowieso even bij de barebackpad.
Plan is om morgen een lange buitenrit te maken in dit gebied.
Dat vind ik dus ook zo fijn aan de bareback, je voelt echt alles heel presies.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:31 schreef Isegrim het volgende:
Die zadelmaker die ik wil laten komen heeft koudbloeden als één van zijn specialiteiten.
Ik vind het met die bareback vooral erg fijn dat ik bijvoorbeeld zijn achterbeen veel beter kan voelen en dus beter voel of mijn hulpen het juiste effect teweegbrengen.
Het ligt vast aan jezelf, dat antwoord mis ik hier pfff....quote:Op donderdag 2 september 2010 19:13 schreef Samzz het volgende:
Die dingen kan Rio allemaalHij is niet bang voor de zweep, touwen en alle andere pruttel. Het zijn alleen nieuwe dingen die hij niet kent, wat hij eng vindt. En ook nog niet eens altijd. Lamsvel is hij als de dood voor en ik weet niet waarom. Misschien de geur.
We gaan van de winter hard bezig met schriktraining, we zijn al een soort van 'parcours' aan het uitdenken
Oeh, leukquote:Op vrijdag 17 september 2010 14:10 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Het ligt vast aan jezelf, dat antwoord mis ik hier pfff....![]()
Maar goed, omdat ik dus ook een paard rijd dat nogal rillerig is aangelegd, heb ik vorige week voor het eerst een crosstraining gedaan! Hij liep eerst over het terrein als een dressuurpaard te paraderen, en vond alles eng, sprong voor alles weg, maar uiteindelijk deed hij alles. Ik ga nu nog 3 keer!
[ afbeelding ]
Hier ook al... vooral op de hals een teddybeer -vacht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Ons paardje begint al een flinke winterjas te kweken.
Ja, dat.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Beetje zo'n Land van Ooit Kos lookalike?
quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, dat.Hij heeft het nu nog niet, maar in de winter krijgt hij dat.
Voetbal is leuk!quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:03 schreef Isegrim het volgende:
We hebben Fin vandaag leren voetballen.Hij had het supersnel door.
Ik heb zo'n grote, dat is een erg goede aankoop geweest, de haf vindt dat ding helemaal geweldig, al vanaf het eerste moment, het dametje heeft wat meer vertrouwen geleerd ermee en als ik hem niet voor de paarden gebruik stuiteren er regelmatig kinderen op rond(die vinden het leuk op die bal af te stuiven en erop te springen om dan gelanceerd te worden)quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:42 schreef Isegrim het volgende:
Wij hadden een gewone mensenvoetbal en die moest hij schoppen. Een stalgenoot heeft zo'n grote bal en die mochten we gebruiken als we dat willen.
Hier ook gelukkig erg verkeersmak, wat rijden er idioten rond zeg!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oef, ik ben benieuwd hoe pittig de mijne zal zijn als het winter is.
Ik ben van plan om een reflectiedeken te kopen, want ik rijd veel buiten en heb het idee dat zo'n deken toch helpt om mij zichtbaar te maken in het verkeer. Nu al rijd ik met zo'n wegwerkershesj en dat valt redelijk op.
De meeste automobilisten houden goed rekening met paarden in het verkeer, maar sommigen zouden je het liefste van je sokken (in dit geval paard) af rijden.
Gelukkig is ze goed verkeersmak.
Oh jee... ik ookquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben van plan om een reflectiedeken te kopen, want ik rijd veel buiten en heb het idee dat zo'n deken toch helpt om mij zichtbaar te maken in het verkeer. Nu al rijd ik met zo'n wegwerkershesj en dat valt redelijk op.
De meeste automobilisten houden goed rekening met paarden in het verkeer, maar sommigen zouden je het liefste van je sokken (in dit geval paard) af rijden.
Op zulke momenten kan je echt trots op een paard zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier ook gelukkig erg verkeersmak, wat rijden er idioten rond zeg!
Smal weggetje, 60 km max daar, loop je overdag met je paard daar, knallen ze met ruim 100 er gewoon vlak langs, niet eens ietwat uitwijken...Dat met compleet kapot gereden bermen waar we op dat moment niet inliepen.
Pffffffffffff, als die kleine meid niet zo verkeersmak was geweest hadden we een groot probleem gehad....
Maar ze gedroeg zich als een ideaal paardje en bewoog amper een oor ervoor.
Als het weer echt bagger is kan ik altijd nog terecht bij de binnenbak van de manege, maar daar rijd ik niet zo graag, omdat je dikwijls met + 6 andere ruiters rijdt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh jee... ik ookRio is na twee dagen stil staan een behoorlijk bommetje op frisse dagen. Maar ik heb gelukkig een baan tot mijn beschikking met een all weather bodem, ideaal
Dus ook in de winter gaat m'n mannetje gewoon aan het werkHet gaat overigens wel steeds beter met zijn bomgehalte nu ik hem meer aan het werk kan zetten.
Wij hadden laatst een automobiliste op onze route die dr handen voor dr ogen deed zo eng was het om op 3 meter van ons af te rijden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dan ben je ook niet goed wijs?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wij hadden laatst een automobiliste op onze route die dr handen voor dr ogen deed zo eng was het om op 3 meter van ons af te rijden.
Ik vind dat geen ramp. Goede oefening voor op concours straksquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als het weer echt bagger is kan ik altijd nog terecht bij de binnenbak van de manege, maar daar rijd ik niet zo graag, omdat je dikwijls met + 6 andere ruiters rijdt.
Ik ben nooit zo goed in het ontwijken en in de gaten houden van anderen in de bak.
Wendbaar zijn we wel, maar het verdient niet de schoonheidsprijs.
Oe, wat leuk!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:56 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben er binnenkort waarschijnlijk een verzorgpaardje bij voor twee dagen in de week (@erodome: een haflinger). Kunnen we ook eens samen een buitenritje maken (paardje staat bij ons op stal en eigenaar heeft niet genoeg tijd meer) zonder dat er eentje moet lopen of fietsen.
Auwwquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:53 schreef Isegrim het volgende:
Finnegan staat altijd een beetje te suffen als wij hem aan het poetsen zijn. Vandaag was hij daadwerkelijk in slaap gesukkeld blijkbaar, want toen ik zijn hoofd aanraakte toen ik het hoofdstel wilde omdoen, schrok hij zich helemaal lam en knalde hij z'n kop keihard tegen mijn voorhoofd aan.Tanden klapten hard op elkaar en ik heb een dikke bult.
Een tssst a la Cesar Millan werkt gegarandeerdquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, het was een combinatie van snurken en echt grommen
Jij bent niet aansprakelijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh, echt een hond-proof paard dus![]()
Gelukkig is de merrie ook blaffende honden gewend, want ze hebben zelf een waakhond.
Op een gegeven moment verdween de hond onder de buik van de merrie en dat vond ik niet zo tof. Volgens mij gaf ze hem een klein trapje, maar dat kon ik niet goed voelen/ zien.
Ik heb ook wel eens een jack russel aan de staart van de merrie gehad.![]()
Die mocht overigens wel blij zijn dat ze geen bok gaf.
Weet iemand trouwens hoe dat wettelijk geregeld is als bijvoorbeeld mijn merrie een loslopende hond een trap verkoopt met medische gevolgen voor de hond?
Het betreft geen losloop/ uitren gebied, er staat zelfs een bord bij dat honden aangelijnd moeten zijn.
Ik ben dan echt een watje, ga direct van mijn paard afquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 00:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Auww![]()
Vandaag tijdens het buiten rijden rende er een klein formaat buldog op me af. Was niet aangelijnd, maar toch waren we niet in een losloop gebied.
Toen ik dat op me af zag rennen/ snurken en grommen dacht ik even: oeps... wat nu?
Hoe zouden jullie reageren?
"Be a calm and assertive leader."quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een tssst a la Cesar Millan werkt gegarandeerd
Nu even serieus, ik zou er niks op uit doen. Mocht de hond echt agressief gaan blaffen en grommen, misschien de baas aanspreken?
De honden van de buren komen ook altijd met veel geblaf en geweld aangerend, maar het is gewoon enthousiasme
Nou ja, idd...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben dan echt een watje, ga direct van mijn paard af![]()
Heb altijd een leadrope erbij eraan, dat scheelt heel veel, dan heb ik nog wat om mee te werken(of de hond een tik te geven als hij zich niet gedraagt).
Beetje een watje op dat gebied, kennis van mij heeft het gehad dat haar hond makke paard er toch echt vandoor ging toen hij in zijn hak werd gebeten, dwars door het bos heen en over de weg terug, levensgevaarlijk dus.
Vandaar een beetje terughoudend met dat soort dingen, beter save than sorry.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:36 schreef Isegrim het volgende:
Als de hond aangelijnd had moeten zijn, zou ik zeggen dat het juridisch gezien gewoon de eigen schuld van de eigenaar is.
Oh gelukkig!quote:
Ik schrok me kapot, Isegrim liep pakweg 3 stappen voor mij uit, Ik was als de dood dat hij over haar heen zou walsenquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wel tof dat ie springt![]()
Ik ben ooit eens op mijn hoofd gevallen met springen, omdat mevrouw het leuk vond om haar rug te bollen op een manier wat ik niet verwacht had.![]()
Binnenkort wil ik weer eens springen.
Als kind zijnde met een afgekeurde draver gesprongen, dat was altijd heel grappig.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wel tof dat ie springt![]()
Ik ben ooit eens op mijn hoofd gevallen met springen, omdat mevrouw het leuk vond om haar rug te bollen op een manier wat ik niet verwacht had.![]()
Binnenkort wil ik weer eens springen.
Je hebt bruine teer (afkomstig uit hout) en koolteer (afkomstig uit steenkool). Bruine teer zit ook in o.a. trekzalf voor steenpuisten (voor mensen)...quote:In de dermatologie wordt teer in de vorm van teerpreparaten wel toegepast bij eczeem en psoriasis; door zorgen over de giftigheid en kankerverwekkende eigenschappen ervan nam dit gebruik steeds verder af; het wordt alleen nog maar toegepast als met andere preparaten geen even goed resultaat wordt behaald. Het was aan patiënten ook moeilijk uit te leggen dat teerpreparaten in de apotheek niet meer mochten worden verwerkt van de arbeidsinspectie, wegens kankerverwekkendheid, maar dat de patiënt het daarom nog wel 30 jaar op zijn huid kon smeren. Na het onderzoek van de Europese Commissie is gebleken dat de medicinale toepassing van bruine teer geen probleem meer hoeft te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |