abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85598675
Ik ging laatst weer eens met het OV maar m'n studenten-OV bleek niet te werken. Dat apparaat pakte 'm niet, zeg maar. Dus ik ben naar de site van de IBG geweest maar daar word je doorverwezen naar een telefoonnummer. Als je het telefoonnummer belt word je door de automatische beanwoorder weer terugverwezen naar de site, 'of kom langs bij een balie'. Bureacratie weer, maar wat zouden ze kunnen bedoelen met een balie? Gewoon zo'n plek waar je reisinformatie krijgt en treinkaartjes kan kopen ofzo?
Wie heeft dit nog meer gehad en hoe werd het opgelost?
pi_85598783
Volgens mij bedoelen ze de servicepunten van de IB-groep.
pi_85598804
Ik gok dat ze met balie servicekantoren bedoelen. http://www.ib-groep.nl/pa(...)/servicekantoren.asp.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:55:13 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_85598916
En vanaf de balie word je wss weer doorgestuurd naar de site. Dus wees gewaarschuwd!

mij al paar keer overkomen met de chip, dat je zo'n visuele cirkel krijgt
pi_85598973
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:55 schreef Cue_ het volgende:
En vanaf de balie word je wss weer doorgestuurd naar de site. Dus wees gewaarschuwd!

mij al paar keer overkomen met de chip, dat je zo'n visuele cirkel krijgt
Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
pi_85599015
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:50 schreef zarGon het volgende:
Ik gok dat ze met balie servicekantoren bedoelen. http://www.ib-groep.nl/pa(...)/servicekantoren.asp.
O thanks, gelukkig zitten ze hier ook. Scheelt me weer een ritje voor niks naar een station mochten ze me daar wegsturen.
pi_85599057
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Rectum het volgende:

[..]

Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
Ze worden wel goed zichtbaar zo, bij de IBGgroep DUO
_________________O_________________
pi_85599104
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
pi_85601894
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:56 schreef Rectum het volgende:

[..]

Visuele cirkels, dat zijn de ergste.
Nou hè... Vooral als je ze kunt zien ;)
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_85603705
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Dat gaat nog mooi worden dan :{
In principe gebruik ik 'm alleen in de Amsterdamse metro / tram en daar kan je makkelijk door de poortjes heenwandelen als je voorganger incheckt of uitcheckt. En anders maar met de fiets/auto. Maarja, verre van ideaal.
pi_85603816
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:04 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Dat gaat nog mooi worden dan :{
In principe gebruik ik 'm alleen in de Amsterdamse metro / tram en daar kan je makkelijk door de poortjes heenwandelen als je voorganger incheckt of uitcheckt. En anders maar met de fiets/auto. Maarja, verre van ideaal.
Het vervelendste is steeds te moeten uitleggen dat je ov kaart stuk is, hem opgestuurd hebt bla bla, en daarom dit nu doet. Ook een minpuntje is dat je dan alleen nog maar met tram 5, 16 en 24 kan. Gelukkig is het Amsterdamse lokale vervoer niet zo duur. Bovendien is het fijn om te kunnen fietsen. Veel gezonder.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:57:07 #12
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_85605991
Mijn kaart is ook stuk :X
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:01:59 #13
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_85606216
Mijne ook!

Ik heb gewoon een kopie gemaakt van alle opgestuurde formulieren en een uitdraai van de DUO-site waar je abonnement op staat, geen kaartje gekocht tot nog toe. Elke conducteur begrijpt het dat het heel vervelend is.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_85606311
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:01 schreef Folkwin het volgende:
Mijne ook!

Ik heb gewoon een kopie gemaakt van alle opgestuurde formulieren en een uitdraai van de DUO-site waar je abonnement op staat, geen kaartje gekocht tot nog toe. Elke conducteur begrijpt het dat het heel vervelend is.
Slikken ze dat?
pi_85606423
Haha.

Faal systeem.
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:08:47 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_85606519
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Slikken ze dat?
Zou opzich wel moeten (vind ik) Zolang je maar kan aantonen dat je daadwerkelijk recht hebt erop. En dat er eigenlijk geen twijfel over mogelijk kan zijn.
pi_85606601
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zou opzich wel moeten (vind ik) Zolang je maar kan aantonen dat je daadwerkelijk recht hebt erop. En dat er eigenlijk geen twijfel over mogelijk kan zijn.
Ik heb al twee keer een boete gehad, omdat ik een mierenneuker van een conducteur trof. Die mij gewoon een boete uitschreef ondanks mijn verhaal. Ik liet mijn formulieren zien waarmee ik mijn OV chipkaart op ging sturen.

Zondag moest ik nog als brugman lullen om een boete te voorkomen. Mijn OV chipkaart deed het niet, ik had een kaartje met 40% korting gekocht. Hebben die conducteurs een boetequotum ofzo :r :r
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:26:44 #18
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_85607303
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:04 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Slikken ze dat?
Tot nog toe wel.. en anders log ik even in op mobiel internet, laat ik het gewoon zien.
En anders is deze jongen zijn ID vergeten.. :W
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_85607398
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Vergeet niet de 2,50 administratiekosten die je ook MOET betalen als je je saldo van je oude pas terug wil :')
Ow en dat moet dan ook weer hoger dan 5 euro zijn..
Hier ook alweer bezig met mijn 3e pas..
pi_85607452
Wat een afzetterij, serieus, ik zou dat niet pikken.
pi_85607929
even naar de balie lopen
pi_85611080
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik ging laatst weer eens met het OV maar m'n studenten-OV bleek niet te werken. Dat apparaat pakte 'm niet, zeg maar. Dus ik ben naar de site van de IBG geweest maar daar word je doorverwezen naar een telefoonnummer. Als je het telefoonnummer belt word je door de automatische beanwoorder weer terugverwezen naar de site, 'of kom langs bij een balie'. Bureacratie weer, maar wat zouden ze kunnen bedoelen met een balie? Gewoon zo'n plek waar je reisinformatie krijgt en treinkaartjes kan kopen ofzo?
Wie heeft dit nog meer gehad en hoe werd het opgelost?
Een vriend van mij liet hem stuk vallen, *BAM* 1000 stukjes. Hij heeft 3 week lang op eigen kosten moeten reizen, en had vervolgens een nieuwe in huis.

Maargoed, wat je het beste kunt doen is kijken op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ , als je daar tenminste nog niet geweest bent. En soms hebben sommige conducteurs geniale ingevingen...Maar dan moet je dat dus wel op het perron vragen, en niet tijdens de controle in het OV :')
pi_85612309
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85612831
Die van mij zit standaard in het OV mapje die ooit 5 jaar geleden bij de oude ov-kaart kwam..
En toch ben ik al bezig met mijn 3e kaart *)
pi_85613280
Ik heb inmiddels online een nieuwe aangevraagd, het zou 2 tot 3 weken gaan duren zeiden ze.. Ben benieuwd.
pi_85613319
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Ik klaag alleen over de procedure, niet over de storingsgevoeligheid van die kaart, hoewel ik daar zeker na dit topic wel een mening over heb.
pi_85616388
mijn ov-kaart ook alweer voor de 2e keer stuk, moet ¤ 11,50 vervangingskosten betalen :(
.
Je kan drie keer vallen, zolang je maar vier keer opstaat!
pi_85617063
Hoe krijgen jullie het voor mekaar? Heb dat ding al zeker ruim een jaar en nog niks mis mee. Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen. Soms willen ze ze eruit hebben, maar dan hebben ze mooi pech gehad, ze scannen er maar doorheen ;)
pi_85618751
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen.
Werkt hier niet altijd, en nee ik heb geen loden portemonnee
pi_85620620
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hoe krijgen jullie het voor mekaar? Heb dat ding al zeker ruim een jaar en nog niks mis mee. Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen. Soms willen ze ze eruit hebben, maar dan hebben ze mooi pech gehad, ze scannen er maar doorheen ;)
Veel mensen hebben een tweede of derde pasje(s) met RFID's erin. Dat betekent dat het stoort. Mijn studentenpas was helaas voorzien van een RFID. Ik ga die echt niet omwikkelen met aluminiumfolie.
pi_85623029
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
idd :/

waarom zijn t van die FAAL kaartjes :/
nog even en t wordt _ZEER_ interesant om je kaartje te kopieren :p
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:52:26 #32
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_85623156
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Zelfde geldt voor mij, en desondanks: zo dood als een pier!
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_85624245
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Hmm, dan moet ik ook maar wat regelen want die van mij zit gewoon in mijn wallet naast bankpas.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:46:38 #34
267741 SeeNoEvil
Never Give Up, Never Back Down
pi_85656855
hmm, eens even wat bedenken om mijn OV goed te beschermen tegen scheurtjes en dergelijke... :Y
What get us into trouble is not what we don't know.
Its what we know for sure that just ain't so.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:54:14 #35
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_85657094
Herkenbaar. Mijn OV-chipkaart is ook kapot, en door die drie kutwebsites, callcenters en andere instellingen wordt je constant van het kastje naar die tiefusmuur gestuurd. Wat een ongelofelijk kutsysteem.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:40:31 #36
245963 poqpoq
eten geeft me troost
pi_85667489
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
correctie: 3 weken

tevens kun je gewoon beter direct bellen naar; 0900 0980.. niets geen formulieren en dergelijke, gewoon een nieuwe pas.
It's time to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
pi_86130351
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
  maandag 6 september 2010 @ 17:09:45 #38
273652 JendaB
Beter laat, dan nooit!
pi_86131939
lol @ visuele cirkel
Ken ik jou niet ergens van?
pi_86133733
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Ik heb inmiddels mijn oude kapotte OV opgestuurd + nieuwe aangevraagd, maar ik ga geen moeite doen om de kosten terug te krijgen omdat de kans daarop denk ik klein is (zie ook posts in dit topic volgens mij).
Maar jij hebt wel hogere kosten dan ik, dus ik zou zeggen, bel voor de zekerheid toch even de helpdesk. Ze hebben laatst ook een aantal studenten gematst die al direct bij levering een defecte kaart kregen.
  maandag 6 september 2010 @ 18:49:25 #40
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_86135523
De kosten krijg je niet vergoed als hun ervoor zorgen dat ze binnen 3 weken een nieuwe kaart leveren.
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
  maandag 6 september 2010 @ 18:56:35 #41
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86135800
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 6 september 2010 @ 18:58:16 #42
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_86135880
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
How can I make this topic about me?
  maandag 6 september 2010 @ 18:58:40 #43
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86135892
Het gaat gewoon snel kapot.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 6 september 2010 @ 18:59:46 #44
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_86135937
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Dat was ik!

Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.

Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  maandag 6 september 2010 @ 19:01:47 #45
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_86136034
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen.
Je moet de kaart wel opsturen, dat klopt wel. Je zal wel OOK een nieuwe kaart aan moeten vragen: http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen.

Als het een nieuwe OVchipkaart is, is het mogelijk deze wel telefonisch aan te vragen omdat ze dan wel je foto hebben. Oude zijn nog door de NS gemaakt.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_86140614
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Dat was ik!

Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.

Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
ja dat kaartje zonder datum is inderdaad wel goed idee! Maar welke papieren heb je precies uitgeprint?
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
  maandag 6 september 2010 @ 20:51:16 #47
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86140770
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Dat was ik!

Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.

Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
Beter lezen, hij heeft bij ns informatie ingewonnen, waarbij zij hem adviseren om een online formulier in te vullen voor defecte chipkaarten. Dit geldt alleen voor particulieren. En niet voor mensen met een reisproduct van duo.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_86141519
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
In mijn geval idd ruw gebruik maar in veel gevallen ook niet.
pi_86141882
ik krijg nu elke keer ERROR 006 :'(
  maandag 6 september 2010 @ 23:05:01 #50
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_86148528
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
Nee, dat hoeft echt niet. Ik ben er normaal mee omgegaan en de mijne gaf halverwege vorig jaar ook de geest.
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
  maandag 6 september 2010 @ 23:16:15 #51
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_86149018
Mijn kaart is er ineens mee gestopt. In de bussen krijg ik geen reactie van het apparaat maar hij is wel te scannen bij de service punten.
Na veel telefoontjes is het hoge woord eruit: Ik moet een nieuwe aanvragen.
Dit gaat dus 3 weken duren. Ik las echter op het forum van radar (tros) dat er mensen zijn die een tijdelijke ov chipkaart hebben gekregen met een week abbo erop. (Waar ik als student recht op heb).

En anders blijven zeiken tot ik mijn geld vergoed krijg. Dit geintje gaat me +- 300 euro aan kaartjes en strippenkaarten kosten.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  maandag 6 september 2010 @ 23:19:59 #52
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_86149175
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Pizzahut het volgende:
Mijn kaart is er ineens mee gestopt. In de bussen krijg ik geen reactie van het apparaat maar hij is wel te scannen bij de service punten.
Na veel telefoontjes is het hoge woord eruit: Ik moet een nieuwe aanvragen.
Dit gaat dus 3 weken duren. Ik las echter op het forum van radar (tros) dat er mensen zijn die een tijdelijke ov chipkaart hebben gekregen met een week abbo erop. (Waar ik als student recht op heb).

En anders blijven zeiken tot ik mijn geld vergoed krijg. Dit geintje gaat me +- 300 euro aan kaartjes en strippenkaarten kosten.
Wat je ook zou kunnen proberen is om van een medestudent die enigzins op jouw lijkt en zelf dichtbij de school/uni woont een chipkaart te lenen tijdelijk. Dat heeft mij ook nog 2 weken bespaart
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
  dinsdag 7 september 2010 @ 08:20:12 #53
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_86154617
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:51 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Beter lezen, hij heeft bij ns informatie ingewonnen, waarbij zij hem adviseren om een online formulier in te vullen voor defecte chipkaarten. Dit geldt alleen voor particulieren. En niet voor mensen met een reisproduct van duo.
Jij moet beter lezen: ik geef antwoord op de vraag met betrekking tot het maken van uitdraaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Folkwin op 07-09-2010 08:25:21 ]
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  dinsdag 7 september 2010 @ 08:23:16 #54
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_86154659
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:48 schreef erniee het volgende:

[..]

ja dat kaartje zonder datum is inderdaad wel goed idee! Maar welke papieren heb je precies uitgeprint?
Ik had mijnOVChipkaart op me studenten OV, daar kan je een uitdraai maken van de producten die op je OVChipkaart staan alsmede een printscreen van mijn IBG waar staat dat ik weekabonnement heb.

Wel heb ik van het formulier welke ik opgestuurd heb naar TLS een kopie gemaakt MET m'n OV-kaart erop.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  dinsdag 7 september 2010 @ 08:27:57 #55
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_86154699
quote:
Op maandag 6 september 2010 23:16 schreef Pizzahut het volgende:
Mijn kaart is er ineens mee gestopt. In de bussen krijg ik geen reactie van het apparaat maar hij is wel te scannen bij de service punten.
Na veel telefoontjes is het hoge woord eruit: Ik moet een nieuwe aanvragen.
Dit gaat dus 3 weken duren. Ik las echter op het forum van radar (tros) dat er mensen zijn die een tijdelijke ov chipkaart hebben gekregen met een week abbo erop. (Waar ik als student recht op heb).

En anders blijven zeiken tot ik mijn geld vergoed krijg. Dit geintje gaat me +- 300 euro aan kaartjes en strippenkaarten kosten.
Ik zou niet eens een nieuwe aanvragen. Buschauffeurs mogen geen boete geven, en als je een keer een controle hebt dan gebruiken ze andere apparatuur.

Beter nog eigenlijk: als gestolen opgeven en dan een nieuwe aanvragen. Legitimatie mee, en dan gewoon uitleggen dat je niet snapt hoe het kan.
Al weet ik niet of ze de reden van blokkade kunnen zien. Anders zeg je gewoon dat er dan iets fout is gegaan..
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:10:14 #56
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_86155185
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:27 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Ik zou niet eens een nieuwe aanvragen. Buschauffeurs mogen geen boete geven, en als je een keer een controle hebt dan gebruiken ze andere apparatuur.

Beter nog eigenlijk: als gestolen opgeven en dan een nieuwe aanvragen. Legitimatie mee, en dan gewoon uitleggen dat je niet snapt hoe het kan.
Al weet ik niet of ze de reden van blokkade kunnen zien. Anders zeg je gewoon dat er dan iets fout is gegaan..
Gister dus gecontroleerd in de GVU bus. Hadden ze zo'n apparaat waar de NS conducteurs ook mee werken.
Kreeg ik dus te horen dat ik niet ben ingechecked. Verhaal uitgelegd en die kerel het ook nog eens proberen.
Gelukkig een coulante vent.
Maat van me heeft dus een keer een boete gehad met zo'n grap.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  dinsdag 7 september 2010 @ 09:15:38 #57
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_86155277
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:10 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Gister dus gecontroleerd in de GVU bus. Hadden ze zo'n apparaat waar de NS conducteurs ook mee werken.
Kreeg ik dus te horen dat ik niet ben ingechecked. Verhaal uitgelegd en die kerel het ook nog eens proberen.
Gelukkig een coulante vent.
Maat van me heeft dus een keer een boete gehad met zo'n grap.
Dan kan je toch aantonen dat de kaart het niet doet. GVU bus pakt hem niet, apparaat wel.
Snap sommige controleurs niet, ze stellen zich zo vijandig op. Lijkt me dat je verhaal toch heel makkelijk op correctheid te controleren is.

Merk het in de trein ook. Sommige vinden het oprecht tof dat je even naar ze toeloopt en wensen je een goede reis en maken babbeltje. Andere doen eerst heel erg lastig en anders zetten je gewoon de trein uit :'D.
Al moet ik zeggen 90% tof, 8% lastig en 2% niet mee te praten.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_86156042
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:10 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Gister dus gecontroleerd in de GVU bus. Hadden ze zo'n apparaat waar de NS conducteurs ook mee werken.
Kreeg ik dus te horen dat ik niet ben ingechecked. Verhaal uitgelegd en die kerel het ook nog eens proberen.
Gelukkig een coulante vent.
Maat van me heeft dus een keer een boete gehad met zo'n grap.
ik kan me zelf ook niet in/uit checken bij bussen van Connexxion ( en aanhangende bedrijven :P )

maar goed ik heb een brief van TLS bij me.. en dan mag ik doorlopen :)

sommige sjoofs willen de brief half lezen.. anderen hebben genoeg aan het zien van t stukje papier :D

maar hey.. :') als ik de gok zou wagen.. zou ik dus wel mooi ook in het weekend kunnen reizen O-)
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:12:16 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86156513
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 08:20 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Jij moet beter lezen: ik geef antwoord op de vraag met betrekking tot het maken van uitdraaien.
Jouw antwoord is volstrekt irrelevant als je reageert op een betoog die daarop gebaseerd is. Of zal ik je bericht quoten voordat het kwartje valt. Falerd.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:22:00 #60
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_86161667
quote:
Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Ik zie niet in wat mijn reactie irrelevant maakt op bovenstaande vraag.
Het is een vraag waar ik op reageer, geen betoog.

Dus quote jij mijn bericht eens! Pipo.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:18:40 #61
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_86168337
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:22 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat mijn reactie irrelevant maakt op bovenstaande vraag.
Het is een vraag waar ik op reageer, geen betoog.

Dus quote jij mijn bericht eens! Pipo.
Een betoog is een stelling die men neemt op de gegeven subjectieve argumenten of vragen die een ander inneemt. Daarnaast reageer je niet op een vraag maar op hetgeen wat hierop als reactie lijdt.

quote:
Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:

''Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen''.

Op maandag 6 september 2010 19:01 schreef Folkwin het volgende:
Je moet de kaart wel opsturen, dat klopt wel. Je zal wel OOK een nieuwe kaart aan moeten vragen: http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen.

Als het een nieuwe OVchipkaart is, is het mogelijk deze wel telefonisch aan te vragen omdat ze dan wel je foto hebben. Oude zijn nog door de NS gemaakt.
En nu wegwezen clown.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 07-09-2010 16:41:06 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:32:52 #62
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_86169067
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik kan me zelf ook niet in/uit checken bij bussen van Connexxion ( en aanhangende bedrijven :P )

maar goed ik heb een brief van TLS bij me.. en dan mag ik doorlopen :)

sommige sjoofs willen de brief half lezen.. anderen hebben genoeg aan het zien van t stukje papier :D

maar hey.. :') als ik de gok zou wagen.. zou ik dus wel mooi ook in het weekend kunnen reizen O-)
Jij hebt zeker een nieuwe kaart? Mijn kaart is al een jaar oud dus die regeling (http://studentenov-chipkaart.nl/productiefout) gaat niet voor mij op. Dus ook geen brief ontvangen. Misschien heb ik wel last van de zelfde storing. Zullen het de 13e zien.

Verder heb ik eigenlijk een strippenkaart bij me, ik probeer met de chipkaart in te checken en mompel wel wat verstaanbaar dat hij nog steeds niet werkt en haal mijn strippenkaart te voorschijn. Op dat moment krijg ik meestal te horen dat ik door mag lopen.
Ben erg benieuwd de 13e of het voor mij ook wordt opgelost. Anders toch een nieuwe kaart aanvragen.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_86171595
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:32 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Jij hebt zeker een nieuwe kaart? Mijn kaart is al een jaar oud dus die regeling (http://studentenov-chipkaart.nl/productiefout) gaat niet voor mij op. Dus ook geen brief ontvangen. Misschien heb ik wel last van de zelfde storing. Zullen het de 13e zien.

Verder heb ik eigenlijk een strippenkaart bij me, ik probeer met de chipkaart in te checken en mompel wel wat verstaanbaar dat hij nog steeds niet werkt en haal mijn strippenkaart te voorschijn. Op dat moment krijg ik meestal te horen dat ik door mag lopen.
Ben erg benieuwd de 13e of het voor mij ook wordt opgelost. Anders toch een nieuwe kaart aanvragen.
ik heb idd een nieuwe kaart :') en een brief.. en ook nog een strippenkaart.. just in case ( en voor weekenden :P )
pi_86220786
Ik ga morgen de DUO groep nog eens bellen, en wanneer zij mij geen alternatief voor de 3 weken dat ik mijn defecte ovkaart kwijt ben, kunnen bieden ga ik eisen dat ze ook 3 weken de schuld stopzetten die ik krijg van mijn ov kaart (=68 euro per halve maand). Aan gezien ik 3 weken van hen de service niet krijg dat ik mijn OV betaal, maar dit wel bij de studieschuld erbij komt, vind ik dat ik het recht heb om dit stop te zetten. Of ze moeten zorgen voor een alternatief.
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_86233093
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef erniee het volgende:
Ik ga morgen de DUO groep nog eens bellen, en wanneer zij mij geen alternatief voor de 3 weken dat ik mijn defecte ovkaart kwijt ben, kunnen bieden ga ik eisen dat ze ook 3 weken de schuld stopzetten die ik krijg van mijn ov kaart (=68 euro per halve maand). Aan gezien ik 3 weken van hen de service niet krijg dat ik mijn OV betaal, maar dit wel bij de studieschuld erbij komt, vind ik dat ik het recht heb om dit stop te zetten. Of ze moeten zorgen voor een alternatief.
ben ik even benieuwd als je die kosten voor het niet leveren van service kan terug krijgen :P
pi_86233616
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:30 schreef Salvad0R het volgende:
Wat een afzetterij, serieus, ik zou dat niet pikken.
ben erg benieuwd wat je dan zou doen?
pi_86236554
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ben ik even benieuwd als je die kosten voor het niet leveren van service kan terug krijgen :P
gheheh vanmorgen gebeld, hoop heisa gemaakt. Die vrouw begreep volkomen mijn standpunt, maar ze mocht dat niet doen enzo, uiteindelijk werd de hoorn erop gegooid :') Hoe asociaal. Ik probeer gewoon komende tijd met kapotte OV en brief van IB-groep te reizen, hopend dat ze me geen boete geven. Zoja dan kan ik in ieder geval een boete terug krijgen. Ga het proberen tot de herfstvakantie vol te houden en dan pas mijn defecte kaart op te sturen, aangezien ik dan 2 weken ''vrij'' heb. Toch vermoed ik dat ik weinig kans heb, maar we zullen zien:)
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_86238987
Ik ga zo met je mee doen en voor de 20e keer iemand van de DUO bellen.
Onverklaarbare reden is mijn reisrecht geblokkeerd..
Of ik 12x was vergeten uit te checken.. Ik heb er maar 4x mee kunnen reizen :')
pi_86239105
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:33 schreef erniee het volgende:
Ik ga morgen de DUO groep nog eens bellen, en wanneer zij mij geen alternatief voor de 3 weken dat ik mijn defecte ovkaart kwijt ben, kunnen bieden ga ik eisen dat ze ook 3 weken de schuld stopzetten die ik krijg van mijn ov kaart (=68 euro per halve maand). Aan gezien ik 3 weken van hen de service niet krijg dat ik mijn OV betaal, maar dit wel bij de studieschuld erbij komt, vind ik dat ik het recht heb om dit stop te zetten. Of ze moeten zorgen voor een alternatief.
Feitelijk heb je het al betaald.
Dus jouw GEKOCHTE kaart, en door hun schuld niet goed te gebruiken.

Dat je het geld van de staat leent hebben ze niets mee te maken.
pi_86239274
Die ov chipkaart is wel een doorslaand succes of niet?

Blij dat ik mij die ellende bespaard is gebleven...
pi_86239763
Dat ding is geweldig joh! met beetje mazzel hoef je maar 4 nieuwe passen aan te vragen in nog geen half jaar tijd :D
Kijk dat je dan 4x 3 weken niet kan reizen.. ja dat is natuurlijk niet jou probleem!
Er waren meer betalende reizigers geregistreerd toch? Gek he :')
pi_86240266
Maar waarom staat er nog geen woedende menigte de ramen in te gooien bij het hoofdkantoor van trans link systems?
pi_86240290
goede vraag eigenlijk.
pi_86242542
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:54 schreef erniee het volgende:

[..]

gheheh vanmorgen gebeld, hoop heisa gemaakt. Die vrouw begreep volkomen mijn standpunt, maar ze mocht dat niet doen enzo, uiteindelijk werd de hoorn erop gegooid :') Hoe asociaal. Ik probeer gewoon komende tijd met kapotte OV en brief van IB-groep te reizen, hopend dat ze me geen boete geven. Zoja dan kan ik in ieder geval een boete terug krijgen. Ga het proberen tot de herfstvakantie vol te houden en dan pas mijn defecte kaart op te sturen, aangezien ik dan 2 weken ''vrij'' heb. Toch vermoed ik dat ik weinig kans heb, maar we zullen zien:)
kaart als verloren / gestolen opgeven :)

kan je direct een nieuwe aanvragen... :) en t blijven proberen met de brief en defecte kaart ;)
pi_86242932
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:52 schreef roelofjan het volgende:
Maar waarom staat er nog geen woedende menigte de ramen in te gooien bij het hoofdkantoor van trans link systems?
die heb ik ook al paar keer gebeld, maar zij willen me niet te woord staan. Ze reageren alleen op schriftelijk contact werd me medegedeeld.

Gelukkig heb ik nu weer een beetje hoop: Gebeld door 2e kamer fractie over OV-chipkaart
want ik vertik het om 3 weken een kaartje te moeten kopen!
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')