Komt die dan!
Een jaar of acht geleden kwam een vriend van mij me in de avond ophalen van mijn werk om samen met een andere vriend nog te gaan stappen.
Voor dat die gast kwam had hij een hele fles Remy silver op, dat is geloof ik een soort cognac likeur.
Wij met ze drieën naar een goedkope zuip tent verderop in de wijk, alleen meneer was al zo bezopen dat hij in een uur tijd drie keer al het bier van tafel flikkerde, zodat de vrouw achter de bar maar gele doekjes naar ons bleef gooien, kortom het werd een gênante situatie daar.
Ik heb maar afgerekend en die vrouw een dikke fooi gegeven, wel ik uiteindelijk max 1 biertje op had.
A fijn we gaan weg uit die tent, ziet die dronken lul het afstapje van het podium niet en maakt een buikschuiver van 5 meter door ze eigen bier heen en er was niks meer droog aan die gast.
Die andere vriend en ik verontschuldigen ons nogmaals, tillen hem met ze tweeën op en dragen hem naar het huis van die jongen die hielp tillen.
Daar aangekomen gooien we hem in een stoel en wij pakken allebei een pilsje om lekker slap te gaan ouwehoeren want daar zijn we immers goed in.
In de tussentijd was die gast naar de wc gegaan en wij zaten lekker door te lullen, na een half uur zaten we elkaar aan te kijken waarbij we onszelf afvroegen waar die gebleven was.
Ik ga even kijken ligt die gast om de wc heen gevouwen, dus ik begin hem wakker te schudden kijkt die gast mij aan wil omhoog komen, pakt de stortbak vast en trekt zo dat hele ding van de muur,af.
Die gast weer helemaal doorweekt en het water gutste de trap af, ik stond er een beetje verdwaast naar te kijken, zie ik dit nou echt?
Ik loop terug de kamer in en zeg tegen die andere vriend dat er wat gebeurt is, maar dat hij beter zelf even kan ga kijken, omdat ik niet wist hoe ik het moest zeggen.
Ik loop hem achterna, ligt die gozer gewoon weer te slapen om de wc heen met ze kop in het douche putje,(douche / toilet bij elkaar 1 bij 1 een student zou er niet gaan wonen) die vriend van me begint een beetje te flippen en wist niet zo goed wat hij met hem moest doen, je kan hem moeilijk op straat neerleggen het blijft toch een vriend.
Hebben we hem me ze tweeën opgepakt in een hoek gegooid en nog wel even een lakentje over hem heen gelegd, ik een luchtbed met me bek opgeblazen en als die gast wakker zou worden de andere dag zouden we hem een Gamma krantje geven met een gereedschapskist.
Word ik wakker in de nacht staat die gast mijn benen onder te pissen,(er was ook geen wc meer) maar het ergste was dat hij tegelijk over mij heen aan het kotsen was, persoonlijk kan ik het niemand aanraden.
Ik heb die andere gast wakker gemaakt en kleding aan hem gevraagd en een taxi gebeld en gezegd dat ik er even klaar mee was, maar dat ik die maat best wel mee wou nemen om hem vervolgens aan een lantaarnpaal vast te binden.
Het leuke is wel dat die gast op elk feestje het middelpunt is, want dit verhaal blijft leuk om te vertellen.
Het moraal van het verhaal is: Deze jongen heeft het erg gemaakt maar niet over ze schoonouders heen gepist.