abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85525648
Hoi

Gezien sommige reaktie doe ik dit maar even onder een kloon. Het gaat hierom...mijn zoon doet mee aan HGT. Hij danst al jaren in de Nederlandse competitie, en deed met zijn danspartner mee aan de show als geintje, als ervaring...omdat ze het idee wel lollig vonden.
Ze dansen Latin, en na de uitzending kwamen best wat negatieve reakties onder andere op Fok. Dat ze te klein zijn, dat de ouders vast van die vervelende pushende types waren, en dat de hele uitvoering te sensueel was voor hun leeftijd.
Ik vond dat heel irritant omdat we juist niet willen pushen, ze dansen omdat ze het leuk vinden, en zodra mijn zoon wil stoppen mag hij. We eisen wel dat hij zolang hij op dit nivo danst, hij het serieus neemt. Dus train serieus, en ga ervoor. Maar dat lijkt me logisch.

Ik heb even weinig zin om me in het TALentenenjacht forum te zeggen wie ik ben, gezien de toon waarop het ging. Maar ik ben wel benieuwd wat julie vinden, Wat is de grens voor een kind? op welk punt moet je nee zeggen, omdat het teveel is? Of te vroeg?

Hier hun optreden om de discussie te starten:

pi_85525784
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:18 schreef dans_papa het volgende:
We eisen wel dat hij zolang hij op dit nivo danst, hij het serieus neemt.
Hier ga je al de mist in, dansmarieke.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:24:30 #3
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_85525889
Je weet toch dat er zoveel autisten op fok! zitten. je moet je echt niets van die vervelende reakties aantrekken als jij zelf weet dat je het goed doet, of je ze nou pushed of niet.
je mag je kinderen best pushen, maar met mate. en zo te horen doe je dat met te veel mate :P haha!
en van mij krijg je alleen maar een serieus positief antwoord hoor :)
oh, en zeg maar tegen je kind(eren?) dat ze gewoon moeten doorgaan, en dat ze totaal niet slecht zijn, vind ik als een niet-styldanser hoor, dat wel. haha.
maar als ze zelf willen, waarom niet? toch?

doegg:P
U will have a job, my Dear!
pi_85525908
Prima optreden, alleen een beetje te sexy gezien de leeftijd... Maar als ze iets goed kunnen zou het zonde zijn om er mee te kappen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:25:02 #5
271246 hc-sjonny
pi_85525911
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk. hij moet het wel serieus nemen. styldansen is niet goedkoop hoor!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:26:05 #6
271246 hc-sjonny
pi_85525947
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef Vanzwanen het volgende:
Prima optreden, alleen een beetje te sexy gezien de leeftijd... Maar als ze iets goed kunnen zou het zonde zijn om er mee te kappen.
Maar je bent wel een n00b als je niet weet dat latijns amerikaanse dansen (bijna) altijd sexy zijn? of sensueel?
pi_85525955
Vergeet niet dat fokkers die om aandacht verlegen zitten ( hoor mij, hoor mij, ik heb een meeeeninggg! )
degenen zijn die het meest reageren.
Tel daar de calvinistische sfeer van 'doe maar normaal ' bij op en je hebt je zuurpruimpjes in 1 topic.

Ik werk in de danswereld en vanuit mijn perspectief zie ik twee getalenteerde jonge mensen die de nodige discipline hebben gehad om iets te leren.
De afwerking is soms wat rommelig, maar ik denk dat deze twee het nog ver gaan schoppen als ze deze ontwikkeling volhouden.

Als je op een beetje niveau wilt dansen heb je ouders nodig die net zo enthousiast van je prestaties worden als jij zelf. De wereld zit al vol met criticasten.
Enthousiaste en stimulerende ouders zijn een must als je ver wilt komen in dit vak.
Dus nee, ik herken mij niet in het commentaar en dat het te sexy zou zijn al helemaal niet. Waarschijnlijk woont degene die dat heeft gepost ergens in lutjebroek en is hij al onder de indruk van een rontgenfoto.
pi_85525967
quote:

[..]

Ik vind dat eigenlijk niet meer dan redelijk.
pi_85525978
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef hc-sjonny het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk. hij moet het wel serieus nemen. styldansen is niet goedkoop hoor!
Hier trap ik mooi niet in, Sjonnie.

Doeg. :* .
pi_85525997
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:26 schreef hc-sjonny het volgende:

[..]

Maar je bent wel een n00b als je niet weet dat latijns amerikaanse dansen (bijna) altijd sexy zijn? of sensueel?
Ik wil het scherper zeggen...dansbewegingen heeft die bij een volwassene sexy en sensueel zijn! Niet bij een 10 jarige.
pi_85526001
Ik vind ze op zich goed hoor, maar ik vind de kleding/make-up en maniertjes te volwassen.

Natuurlijk, het is een sport, en dat hoor je altijd serieus te nemen als je ergens wilt komen, dus of hij nou danst of hockeyt vind ik niet uitmaken.Als hij er zelf maar lol in heeft!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:27:59 #12
271246 hc-sjonny
pi_85526006
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Hier trap ik mooi niet in, Sjonnie.

Doeg. :* .
Veel plezier met je onzinnigheid! :*
pi_85526009
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:26 schreef dalaiblama het volgende:
Vergeet niet dat fokkers die om aandacht verlegen zitten ( hoor mij, hoor mij, ik heb een meeeeninggg! )
degenen zijn die het meest reageren.
Tel daar de calvinistische sfeer van 'doe maar normaal ' bij op en je hebt je zuurpruimpjes in 1 topic.

Ik werk in de danswereld en vanuit mijn perspectief zie ik twee getalenteerde jonge mensen die de nodige discipline hebben gehad om iets te leren.
De afwerking is soms wat rommelig, maar ik denk dat deze twee het nog ver gaan schoppen als ze deze ontwikkeling volhouden.

Als je op een beetje niveau wilt dansen heb je ouders nodig die net zo enthousiast van je prestaties worden als jij zelf. De wereld zit al vol met criticasten.
Enthousiaste en stimulerende ouders zijn een must als je ver wilt komen in dit vak.
Dus nee, ik herken mij niet in het commentaar en dat het te sexy zou zijn al helemaal niet. Waarschijnlijk woont degene die dat heeft gepost ergens in lutjebroek en is hij al onder de indruk van een rontgenfoto.
Jij hebt ook overal verstand van he? Heb jij kinderen?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:28:50 #14
271246 hc-sjonny
pi_85526042
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:27 schreef dans_papa het volgende:

[..]

Ik wil het scherper zeggen...dansbewegingen heeft die bij een volwassene sexy en sensueel zijn! Niet bij een 10 jarige.
nee, maar latijns amerikaans dansen is wel een kunst hoor. niet iedereen kan dat :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:29:54 #15
271246 hc-sjonny
pi_85526084
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:28 schreef hc-sjonny het volgende:

[..]

nee, maar latijns amerikaans dansen is wel een kunst hoor. niet iedereen kan dat :)
Oh, en dans_pa :P ik neem het wel eem voor je op hoor :)
pi_85526143
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:27 schreef McLaura het volgende:
Ik vind ze op zich goed hoor, maar ik vind de kleding/make-up en maniertjes te volwassen.

Natuurlijk, het is een sport, en dat hoor je altijd serieus te nemen als je ergens wilt komen, dus of hij nou danst of hockeyt vind ik niet uitmaken.Als hij er zelf maar lol in heeft!
Dat zijn voorschriften.
Balletmeisjes dragen ook strakke pakjes en bij uitvoeringen is er theater make up om mimiek beter uit te laten komen. Op de academie leren ze dat al met 9 !! jaar. Niemand die daar raar van op kijkt.
Kom op zeg; je begrijpt toch wel dat het voor dat doel gebruikelijk is ?
Ze gaat vast niet zo naar school.
pi_85526152
Het gaat niet om sexy bewegingen.
Wat ik opmerkelijk vind is dat er van kinderen iets in een hobby geeist wordt.

Kinderen moeten al zoveel. Waarom zou je druk op een hobby leggen en daar reageert het papaatje dan weer niet op he?
pi_85526201
quote:

[..]

Want? Danspapa geeft duizenden euro's uit aan lessen, schoenen, outfits, etc., dan vind ik het vrij normaal dat zoonlief het wel erg serieus mag nemen ja.
pi_85526212
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:28 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij hebt ook overal verstand van he? Heb jij kinderen?
Is dat zo? Dank je!
Nee, dat durf ik niet. Ik wil eerst alles weten, mochten ze ooit met lastige vragen komen enzo.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:34:41 #20
271246 hc-sjonny
pi_85526288
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:32 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Is dat zo? Dank je!
Nee, dat durf ik niet. Ik wil eerst alles weten, mochten ze ooit met lastige vragen komen enzo.
Haha :P
dat zeggen heel veel mensen :) echt een leuke reactie haha :P
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:34:55 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85526298
Waarom in godsnaam onder een kloon als je hier gewoon het filmpje post van je zoon EN er in TAL blijkbaar al over gediscussieerd is met je eigen account.

Lijkt me niet zo moeilijk om die aan elkaar te koppelen he.
pi_85526301
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:32 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Is dat zo? Dank je!
Dat andere topic heb ik trouwens van genoten. Juist omdat het niet zo zwart wit was.
pi_85526345
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:32 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Want? Danspapa geeft duizenden euro's uit aan lessen, schoenen, outfits, etc., dan vind ik het vrij normaal dat zoonlief het wel erg serieus mag nemen ja.
Zoiets komt voort uit liefhebberij, een hobby dus. Je moet de boel niet omdraaien.
pi_85526377
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef Stali het volgende:

Kinderen moeten al zoveel. Waarom zou je druk op een hobby leggen en daar reageert het papaatje dan weer niet op he?
Als een hobby uitgroeit tot een talent dan heb je wel een coach nodig die het talent in juiste banen kan leiden.
Dan heb je niets aan iemand die alles wel best vind. Met aanklooien heeft nog nooit iemand iets gewonnen namelijk. Soms moet je dan een beetje streng zijn. Is dat zo vreselijk ?
pi_85526559
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:36 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Als een hobby uitgroeit tot een talent dan heb je wel een coach nodig die het talent in juiste banen kan leiden.
Dan heb je niets aan iemand die alles wel best vind. Met aanklooien heeft nog nooit iemand iets gewonnen namelijk. Soms moet je dan een beetje streng zijn. Is dat zo vreselijk ?
Onder dwang is iets geen hobby meer. Men moet het allemaal lekker zelf weten maar ik vind het absurd. Kinderen moeten al zoveel en hoezo moet er gewonnen worden?

Maar ik heb het vermoeden dat ik weer ergens intuin. :') .
pi_85526563
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef Stali het volgende:

Goh, het is dat ik al lang genoeg op Fok zit op een andere naam om te weten dat jij een rel-user bent, dus ik lees dit met een :')

Echter om de zaken aan de gang te houden : Het is op hun nivo geen simpele hobbie. Ze trainen twee keer per week twee tot drie uur. Doen alle wedstrijden in hun klasse van de NADB. Voor die wedstrijden hebben ze speciale kleding nodig. Bij elkaar is het een kostbare zaak. Dus zolang hij op dit nivo wil dansen, eis ik inzet.
Heeft hij daar genoeg van, prima. Hij mag op elk moment uit het wedstrijd dansen. Bij een streetdance groep gaan, een andere sport, meer buiten spelen...prima. hij doet maar, is echt veel goedkoper voor me.

Maar hij is gek van dansen. Hij loopt naar de eettafel met een danspas. Vindt wat hij doet gewoon leuk. Ik vraag hem minstens 1 keer per jaar, als we om 7 uur in de auto kruipen op zondag, voor een wedstrijd in Limburg ofzo, of hij het nog wil. Of hij het zo leuk vindt dat zondag een wekker zetten het waard is.
Tot nu toe, zegt hij altijd ja.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:42:14 #27
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85526648
quote:

[..]

Ja, ergens wel.
Ik trek een vergelijking met de jongetjes die in de winkelpromenade op zaterdagmiddag muziek moeten maken van hun ouders.
Het kind zit op muziek, hopelijk eigen keus, maar wordt vervolgens door de ouders gepushed om te gaan spelen (voor geld). Kijk, dat vind ik tever gaan. Je ziet de treurigheid van die kinderen. Not Good!

Maar dit, meedoen aan HGT, prima toch? Het moet leuk blijven.

Trouwens, als een kind een hobby heeft (voetbal, dansen, hockey, wielrennen) is het vanzelfsprekend dat het zoveel zijn best doet als ie kan... Daar hoef je als ouders niet nog eens extra over te gaan zeuren of te benadrukken (waarschijnlijk alleen omdat het geld kost en de ouders dat welbesteed willen hebben)
Integendeel, daar hebben kinderen pas een hekel aan. Het werkt averechts.
How can I make this topic about me?
pi_85526780
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:40 schreef dans_papa het volgende:

[..]

Goh, het is dat ik al lang genoeg op Fok zit op een andere naam om te weten dat jij een rel-user bent, dus ik lees dit met een :')
Ah, een rechts citroentje zeker? :D.

quote:
Echter om de zaken aan de gang te houden : Het is op hun nivo geen simpele hobbie. Ze trainen twee keer per week twee tot drie uur. Doen alle wedstrijden in hun klasse van de NADB. Voor die wedstrijden hebben ze speciale kleding nodig. Bij elkaar is het een kostbare zaak. Dus zolang hij op dit nivo wil dansen, eis ik inzet.
Heeft hij daar genoeg van, prima. Hij mag op elk moment uit het wedstrijd dansen. Bij een streetdance groep gaan, een andere sport, meer buiten spelen...prima. hij doet maar, is echt veel goedkoper voor me.

Maar hij is gek van dansen. Hij loopt naar de eettafel met een danspas. Vindt wat hij doet gewoon leuk. Ik vraag hem minstens 1 keer per jaar, als we om 7 uur in de auto kruipen op zondag, voor een wedstrijd in Limburg ofzo, of hij het nog wil. Of hij het zo leuk vindt dat zondag een wekker zetten het waard is.
Tot nu toe, zegt hij altijd ja.
Je nuanceert je geeis iig.
pi_85526820
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:42 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, ergens wel.
Ik trek een vergelijking met de jongetjes die in de winkelpromenade op zaterdagmiddag muziek moeten maken van hun ouders.
Het kind zit op muziek, hopelijk eigen keus, maar wordt vervolgens door de ouders gepushed om te gaan spelen (voor geld). Kijk, dat vind ik tever gaan. Je ziet de treurigheid van die kinderen. Not Good!

Maar dit, meedoen aan HGT, prima toch? Het moet leuk blijven.

Trouwens, als een kind een hobby heeft (voetbal, dansen, hockey, wielrennen) is het vanzelfsprekend dat het zoveel zijn best doet als ie kan... Daar hoef je als ouders niet nog eens extra over te gaan zeuren of te benadrukken (waarschijnlijk alleen omdat het geld kost en de ouders dat welbesteed willen hebben)
Integendeel, daar hebben kinderen pas een hekel aan. Het werkt averechts.
Ik zie het precies zo.
pi_85526872
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Ah, een rechts citroentje zeker? :D.
Ach, wat is rechts :P Ik heb geen poster van geblondeerde Limburgers in huis.Dus ik val best mee.
Maar we dwalen af.
pi_85527005
Ik vind dat 'vragen om inzet' vrij veeleisend klinken. Het gaat om een kind! Mijn ouders waren van het 'wie A zegt moet ook B zeggen'. Dat wil zeggen, als ik voor een sport koos dan mocht ik daar niet na één maand mee stoppen om weer eens iets anders te proberen. En dus heb ik jarenlang, vrijwillig en met veel plezier, op paardrijden gezeten. Mijn ouders hebben het aan mijzelf overgelaten hoe serieus ik daarmee om wilde gaan. Ik zou het vervelend hebben gevonden als zij "inzet" van me hadden geëist.

Los hiervan vind ik deze sport ook te sensueel en zou ik er als ouders terughoudend mee zijn om mijn kind mee te laten doen aan een tv-programma. Eigenlijk vind ik het ook ongepast dat een vader deze discussie zo openlijk wil voeren met zijn zoon als voorbeeld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85527288
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat 'vragen om inzet' vrij veeleisend klinken. Het gaat om een kind! Mijn ouders waren van het 'wie A zegt moet ook B zeggen'. Dat wil zeggen, als ik voor een sport koos dan mocht ik daar niet na één maand mee stoppen om weer eens iets anders te proberen. En dus heb ik jarenlang, vrijwillig en met veel plezier, op paardrijden gezeten. Mijn ouders hebben het aan mijzelf overgelaten hoe serieus ik daarmee om wilde gaan. Ik zou het vervelend hebben gevonden als zij "inzet" van me hadden geëist.
Hij mag van mij morgen zeggen: papa, ik wil alleen nog maar 1 keer in de week dansen met een groepje dat het allemaal veel minder serieus neemt. Maar dan ga ik voortaan op zondag uitslapen, ipv naar Limburg of Leidschendam te crossen. Ook best. Scheelt ook klauwen met geld.

quote:
Los hiervan vind ik deze sport ook te sensueel en zou ik er als ouders terughoudend mee zijn om mijn kind mee te laten doen aan een tv-programma. Eigenlijk vind ik het ook ongepast dat een vader deze discussie zo openlijk wil voeren met zijn zoon als voorbeeld.
Ik wil geen discussie voeren met hem als voorbeeld. Ik werd als ouder al veroordeeld voor ik wat kon zeggen. Daarom opende ik dit topic. Op OUD. Waar ik wat serieuzerer mensen verwacht dan op het Talent sub forum...
pi_85527557
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef dans_papa het volgende:

[..]

Hij mag van mij morgen zeggen: papa, ik wil alleen nog maar 1 keer in de week dansen met een groepje dat het allemaal veel minder serieus neemt. Maar dan ga ik voortaan op zondag uitslapen, ipv naar Limburg of Leidschendam te crossen. Ook best. Scheelt ook klauwen met geld.
Paardrijden is ook geen goedkope sport, en mijn vader stond elke zaterdagochtend om 5 uur op om broodjes voor mij en mijn vriendinnetjes te smeren en ging de hele dag mee op pad. Dat hoort bij het ouderschap, mijns inziens, en zou niet aan bepaalde voorwaarden gebonden moeten zijn.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je zo'n hobby te veel geld vindt kosten en dat je weigert om je die investering überhaupt te getroosten. Ik kan me óók voorstellen dat je geen zin hebt om elke zondag mee op pad te gaan. Het is vooral de voorwaarde om er 'serieus mee om te gaan' waar ik moeite mee heb.

quote:
Ik wil geen discussie voeren met hem als voorbeeld. Ik werd als ouder al veroordeeld voor ik wat kon zeggen. Daarom opende ik dit topic. Op OUD. Waar ik wat serieuzerer mensen verwacht dan op het Talent sub forum...
Begrijp ik wel, hoor, maar met het filmpje wordt hij erbij betrokken. De discussie kan ook prima zonder gevoerd worden (of eventueel met een filmpje van 'dit soort dansen' erbij).

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 20-08-2010 22:12:32 ]
pi_85527686
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef dans_papa het volgende:

[..]

[..]

Ik volg dat talentenforum niet maar klopt het als ik denk dat kritiek voornamelijk op het jonge meisje gericht is?
Heb nu net pas het filmpje gezien. Reageerde eerder enkel op het feit dat jij als ouder iets zou eisen terwijl je dit later nuanceerde.

Misschien ben ik wel heel conservatief maar ik zou het niet zo plezierig vinden als mijn dochter op negenjarige leeftijd zo geraffineerd beweegt en sex uitstraalt terwijl het gewoon nog echt een kind is. Waarom kan dit niet op een andere manier? Dit laatste kan maar er is hier gekozen voor stijldansen voor minivolwassenen en dat is het deel dat ik niet begrijp.
pi_85527756
[/quote]We eisen wel dat hij zolang hij op dit nivo danst, hij het serieus neemt. Dus train serieus, en ga ervoor.
[quote]

Juist helemaal eens! Zo hebben mijn ouders mij ook opgevoed en daar ben ik echt niet slechter van geworden: als je iets wilt ga je ervoor!
PS: Verlies alleen niet uit het oog dat je zoon het leuk moet vinden, niet jij (of de mama). maar daarom ben je hier geloof ik ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:15:23 #36
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_85527902
Gefeliciteerd ! Je zoon is homo!.

Maar ik heb geen verstand van dansen. Alleen zou ik het als ouder ( wat ik niet ben en denk ik ook niet zal worden) mijn dochter niet toestaan om zo gekleed te gaan als 10/11 jarige. En al zeker niet met zoon make-up kop. Ik vind dit aanzien verre van normaal, en vraag me af of een 10/11 jarige überhaupt met dit type dans bezig moet zijn ?
pi_85527928
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:08 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik volg dat talentenforum niet maar klopt het als ik denk dat kritiek voornamelijk op het jonge meisje gericht is?
Heb nu net pas het filmpje gezien. Reageerde eerder enkel op het feit dat jij als ouder iets zou eisen terwijl je dit later nuanceerde.

Misschien ben ik wel heel conservatief maar ik zou het niet zo plezierig vinden als mijn dochter op negenjarige leeftijd zo geraffineerd beweegt en sex uitstraalt terwijl het gewoon nog echt een kind is. Waarom kan dit niet op een andere manier? Dit laatste kan maar er is hier gekozen voor stijldansen voor minivolwassenen en dat is het deel dat ik niet begrijp.
Hebben de mensen die deze kritiek nu geven als kind op hoog niveau dansles gehad? Academie of serieuze balletlessen?
Die dansen ook gewoon klassieke stukken waar sex en verderf in voorkomt, die leren ook geraffineerd bewegen en bepaalde emoties ( ook sensualiteit ) uitbeelden.
De can can is een vast onderdeel van klassiek ballet en dat is hartstikke sexy. Dat krijg je ook gewoon als 9-jarige hoor.

Ik moet het toch voor de TS opnemen, jullie referentiekader schiet tekort, niet de talenten van dat meisje.
Dat jullie er ook iets sexueels van maken vind ik best vreemd eigenlijk. :o
pi_85527953
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Paardrijden is ook geen goedkope sport, en mijn vader stond elke zaterdagochtend om 5 uur op om broodjes voor mij en mijn vriendinnetjes te smeren en ging de hele dag mee op pad. Dat hoort bij het ouderschap, mijns zinziens, en zou niet aan bepaalde voorwaarden gebonden moeten zijn.
Paardrijden is een goedkope sport vergeleken bij dansen ben ik bang. Maar dat is niet het voornaamste punt...ik sta graag voor hem op. Maar dan moet hij wel zonder gemopper opstaan, de auto in gaan, en gemotiveerd dansen. Dat vind ik geen rare eisen. Op een wedstrijddag draait alles om hem. Terwijl we ook met het hele gezin kunnen gaan kanoen, wandelen, zeilen, fietsen...of iets anders kunnen doen.

quote:
Ik kan me overigens wel voorstellen dat je zo'n hobby te veel geld vindt kosten en dat je weigert om je die investering überhaupt te getroosten. Ik kan me óók voorstellen dat je geen zin hebt om elke zondag mee op pad te gaan. Het is vooral de voorwaarde om er 'serieus mee om te gaan' waar ik moeite mee heb.
[..]
Het kost geld maar het is geen investering. Ik bedoel, hij doet iets waarvan hij houdt, dat z'n lichaam ontwikkelt, en hem veel zelfvertrouwen geeft. Als ouder doe je dat voor je kind. Investeren klinkt zo....pusherig. Laten we wel wezen, hij gaat niet na dit programma een hoofdrol krijgen in een produktie en ons rijk maken. Daar gaat het niet om!
quote:
Begrijp ik wel, hoor, maar met het filmpje wordt hij erbij betrokken. De discussie kan ook prima zonder gevoerd worden (of eventueel met een filmpje van 'dit soort dansen' erbij).
True...maar mag ik ook stiekum gigantisch trots zijn :@ Het blijft tenslotte je kind O-)
pi_85527970
Ik zou kinderen hier niet aan mee laten doen. Het is wel op TV, en waarom zou je nu al door willen breken? Je hebt er niks aan. Die kinderen krijgen zoveel druk door die shows, de druk om te presteren. Waarom? Ze moeten er wel plezier in blijven houden, maar er komt zoveel op die kinderen af met zo'n show...

Als je een goede reden weet om je kinderen mee te laten doen, mag je die zeggen.
pi_85527986
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef Bill_E het volgende:

Maar ik heb geen verstand van dansen. Alleen zou ik het als ouder ( wat ik niet ben en denk ik ook niet zal worden) mijn dochter niet toestaan om zo gekleed te gaan als 10/11 jarige. En al zeker niet met zoon make-up kop. Ik vind dit aanzien verre van normaal, en vraag me af of een 10/11 jarige überhaupt met dit type dans bezig moet zijn ?
Waaaat???

Dat kind ziet eruit zoals elke professionele stijldanser eruit MOET zien. Bij wedstrijden zijn er kleding en stylingvoorschriften waar je aan moet voldoen.
Hakjes, make-up, haar, jurkjes, pakjes..the works. Voor elke dansvorm zijn die voorschriften er.

Ik vind je reactie echt belachelijk en totaal niet van deze planeet.
pi_85528043
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef Bill_E het volgende:

Buiten de dansvloer draagt Lera ook gewoon een spijkerbroek en sportschoenen zoals alle 10 jarigen. Heus, die werelden zijn heel goed gescheiden!
pi_85528175
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef Majkool het volgende:
Ik zou kinderen hier niet aan mee laten doen. Het is wel op TV, en waarom zou je nu al door willen breken? Je hebt er niks aan. Die kinderen krijgen zoveel druk door die shows, de druk om te presteren. Waarom? Ze moeten er wel plezier in blijven houden, maar er komt zoveel op die kinderen af met zo'n show...

Als je een goede reden weet om je kinderen mee te laten doen, mag je die zeggen.
Sommige kinderen vinden dat leuk, echt.
Ik heb een 9jarige meisje onder mijn hoede die bijles krijgt ( dans ), 4 uur per week. Ze treed op in Kruimeltje, in Mary Poppins en was 1 van de kinderen in de net afgelopen musical Joseph.
Heeft een moeder die onwijs relaxed is. Niets moet, alles mag. Dat kind zeurt zelf om audities en wil zelf steeds meer leren. Ze heeft zelf om bijles gevraagd omdat ze zich over het dansgedeelte nog wat onzeker voelde. Ze is 9!

Kom op zeg, niet elk kind wordt afgeranseld als het optredens doet. Sommige kinderen en zeker die met talent, zijn sneller rijp en maken eerder volwassen keuzes. Dat past binnen hun focus, klaar.
pi_85528278
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:16 schreef dans_papa het volgende:

[..]

Paardrijden is een goedkope sport vergeleken bij dansen ben ik bang. Maar dat is niet het voornaamste punt...ik sta graag voor hem op. Maar dan moet hij wel zonder gemopper opstaan, de auto in gaan, en gemotiveerd dansen. Dat vind ik geen rare eisen. Op een wedstrijddag draait alles om hem. Terwijl we ook met het hele gezin kunnen gaan kanoen, wandelen, zeilen, fietsen...of iets anders kunnen doen.
Dat vind ik dus wel rare eisen. Dat wil zeggen, ik vind het volstrekt normaal om te verwachten dat je kind zich redelijk gedraagt tegenover zijn ouders en dankbaar is voor de geboden hulp en steun, maar dat geldt voor alle situaties. Op een wedstrijddag draaide ook alles om mij. Het enige wat mijn ouders belangrijk vonden was dat ik er plezier aan beleefde. Hoeveel ik ervoor getraind had en hoe serieus ik dat deed waren voor hen geen voorwaarden. Kijk, als ik nu 3 van de 4 paardrijdlessen had laten schieten dan was het een ander verhaal geweest.

Als het gezin er echt voor moet 'inleveren' (bijvoorbeeld doordat er geen aandacht naar andere kinderen gaat) dan zou ik me afvragen of het wel een verstandige beslissing is om er zoveel voor op te offeren.
pi_85528321
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:16 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Hebben de mensen die deze kritiek nu geven als kind op hoog niveau dansles gehad? Academie of serieuze balletlessen?
Die dansen ook gewoon klassieke stukken waar sex en verderf in voorkomt, die leren ook geraffineerd bewegen en bepaalde emoties ( ook sensualiteit ) uitbeelden.
De can can is een vast onderdeel van klassiek ballet en dat is hartstikke sexy. Dat krijg je ook gewoon als 9-jarige hoor.

Ik moet het toch voor de TS opnemen, jullie referentiekader schiet tekort, niet de talenten van dat meisje.
Sorry, ik kan je vraag met ja beantwoorden. Klassiek ballet.
En voor dat ik nu hele beledigende dingen ga zeggen, de vorm van sport zoals in het filmpje moet je liggen, ook als ouder, laten we het daar maar op houden.
pi_85528339
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:18 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Waaaat???

Dat kind ziet eruit zoals elke professionele stijldanser eruit MOET zien. Bij wedstrijden zijn er kleding en stylingvoorschriften waar je aan moet voldoen.
Hakjes, make-up, haar, jurkjes, pakjes..the works. Voor elke dansvorm zijn die voorschriften er.

Waarom denk je dat er zoveel kritiek is op Amerikaanse beauty-contests?
pi_85528349
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef Majkool het volgende:
Nou...ze vinden het leuk? Ik bedoel, waarom mag een kind het niet leuk vinden om te trainen op een dansprogramma, en dat voor een publiek uit te voeren? Mag ik als ouder mijn kind niet ook de vrijheid geven om heel goed te zijn in zoiets?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:30:04 #47
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85528438
Geweldig!
Als je kind zo goed kan dansen....
wat maakt het dan uit wat anderen zeggen?
Jeetje vind ze keigoed zeg! Leuk!
Snollebolt
pi_85528449
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:27 schreef dans_papa het volgende:

[..]

Nou...ze vinden het leuk? Ik bedoel, waarom mag een kind het niet leuk vinden om te trainen op een dansprogramma, en dat voor een publiek uit te voeren? Mag ik als ouder mijn kind niet ook de vrijheid geven om heel goed te zijn in zoiets?
Je hoeft toch niet alles oké te vinden wat je kind leuk vindt? Het is ook je rol als ouder om je kind in bescherming te nemen. Hij kan zelf immers nog niet goed de consequenties van bepaalde keuzes inzien.
pi_85528451
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier dacht ik ook meteen aan. Maar het verschil is wel dat de kinderen uit het filmpje fysiek een prestatie leveren. Het is niet domweg showen alleen heb ik wel moeite met zo'n jong meisje dat een sexy vrouw nadoet. Want dat is eigenlijk wat je ziet.
pi_85528524
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik heb een 9jarige meisje onder mijn hoede die bijles krijgt ( dans ), 4 uur per week. Ze treed op in Kruimeltje, in Mary Poppins en was 1 van de kinderen in de net afgelopen musical Joseph.
Heeft een moeder die onwijs relaxed is. Niets moet, alles mag. Dat kind zeurt zelf om audities en wil zelf steeds meer leren. Ze heeft zelf om bijles gevraagd omdat ze zich over het dansgedeelte nog wat onzeker voelde. Ze is 9!

Kom op zeg, niet elk kind wordt afgeranseld als het optredens doet. Sommige kinderen en zeker die met talent, zijn sneller rijp en maken eerder volwassen keuzes. Dat past binnen hun focus, klaar.
Het gaat mij vooral om de prestratie-drang. Kinderen hoeven niet te presteren, ze moeten gewoon kind zijn. Vinden ze het leuk, doen ze het zelf? Oke, maar laat ouders niet pushen tot prestaties. Ouders moeten hun kinderen evt. ook beschermen als ze denken dat ze de druk niet aankunnen. Ik snap sowieso niet dat je als kind graag aan zo iets mee wilt doen, maar dat terzijde.

Dat met die zangeres en die pushie moeder die het podium op kwam bij de audities, daar walgde ik echt van. :r
pi_85528538
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dat zijn voorschriften.
Balletmeisjes dragen ook strakke pakjes en bij uitvoeringen is er theater make up om mimiek beter uit te laten komen. Op de academie leren ze dat al met 9 !! jaar. Niemand die daar raar van op kijkt.
Kom op zeg; je begrijpt toch wel dat het voor dat doel gebruikelijk is ?
Ze gaat vast niet zo naar school.
Nounou, deskundige? En voel je je aangesproken?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_85528619
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..].. Het enige wat mijn ouders belangrijk vonden was dat ik er plezier aan beleefde. Hoeveel ik ervoor getraind had en hoe serieus ik dat deed waren voor hen geen voorwaarden. Kijk, als ik nu 3 van de 4 paardrijdlessen had laten schieten dan was het een ander verhaal geweest.
Was je enig kind of niet? Ik ontken niet dat ik strenge eisen aan hem stel. Maar daar zie ik het schadelijke nu eenmaal niet van in.
pi_85528670
ik vind de negatieve discussie echt dom, die kids kunnen gewoon erg goed dansen, ze lijken er veel plezier in te hebben. wat een onzin "te sexy" of whatever. Dat hoort gewoon bij de dans, zou niet weten hoe het anders zou moeten.

Ik snap ook heel goed dat de ouders wel wat dedication eisen van de kids als er zoveel tijd/geld etc in gaat zitten en je elk weekend heel nld doorkomt dan moeten ze er ook wel echt voor gaan. Wel inderdaad de optie openhouden op lager niveau te gaan dansen als de commitment minder gaat worden.

Verder prima!
Goed gedanst, goede instelling van de ouders.

wat betreft hoe"ver" de ouders moeten gaan, ik denk niet dat er echt maatstaven voor zijn, kijk gewoon aan hoeveel ze er voor overhebben. dwing ze niet teveel, levert het dansen op topnivo teveel frictie op, dan kun je nog verder kijken of er niet misschien op een iets lager pitje gewerkt moet worden.

Maar eerlijk gezegd, na het zien van het jurycommentaar denk ik dat de motivatie alleen maar groter wordt.

succes iig!
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:38:05 #54
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_85528697
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:18 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Waaaat???

Als ik niet van deze planeet ben prima, ik ben er blij om dat ik dit niet normaal vind voor een kind.
Man man, waarom zou een 10 jarig meisje er uit moeten zijn als een professionele stijldanser ? Prima dat er regels zijn bij wedstrijden, maar die zijn dan duidelijk gemaakt door mannen die vrouwen enkel als lustobjecten zien.
pi_85528849
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:35 schreef dans_papa het volgende:

Ik ontken niet dat ik strenge eisen aan hem stel. Maar daar zie ik het schadelijke nu eenmaal niet van in.
Dan is een discussie toch niet zinvol? Jij bent ervan overtuigd dat je het beste doet als ouder. Prima, maar moet dat dan ook nog besproken worden met vreemden? Wees blij met je opvoedkeuzes en richt je gewoon op je kind!
pi_85529237
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:36 schreef Scorp[AM] het volgende:
Maar eerlijk gezegd, na het zien van het jurycommentaar denk ik dat de motivatie alleen maar groter wordt.

succes iig!
Ik heb het ook wel met de trainster hierover gehad...we waren totaal niet blij met die opmerkingen van Patricia. Maar ze hebben een bepaalde stijl, een bepaald genre. En het zal geen bewust sensueel of uitdagende act worden...maar ze gaan ook niet opeens knikkeren. We hopen dat ze beoordeeld gaan worden op het dansen en verder is Latin gewoon Latin. Bij wedstrijden heeft nog nooit iemand geklaagd, dus we waren er behoorlijk verbaasd over. Eerlijk gezegd kan ik nog steeds niets sensueels ontdekken aan het filmpje. Maar goed, als je veel wedstrijden ziet ga je misschien anders kijken. De comments op youtube zijn wel behoorlijk min, daar ben ik eerlijk gezegd van geschrokken.
pi_85529476
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan is een discussie toch niet zinvol? Jij bent ervan overtuigd dat je het beste doet als ouder. Prima, maar moet dat dan ook nog besproken worden met vreemden? Wees blij met je opvoedkeuzes en richt je gewoon op je kind!
Tuurlijk is een discussie zinvol, je gaat er dingen van meer oogpunten door zien dan alleen je eigen. Dat is toch ook heel nuttig?
pi_85529538
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:30 schreef Stali het volgende:

[..]

Hier dacht ik ook meteen aan. Maar het verschil is wel dat de kinderen uit het filmpje fysiek een prestatie leveren. Het is niet domweg showen alleen heb ik wel moeite met zo'n jong meisje dat een sexy vrouw nadoet. Want dat is eigenlijk wat je ziet.
Nee, ze doet geen sexy vrouw na. Volgens mij is dat gewoon de dansstijl.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85530613
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je gaat zoiets achterlijks toch niet vergelijken met professionele dansers?

Mijn god. Dansen is een kunstvorm en daar hoort een bepaalde expressie bij. In zowel grime, als kleding, als mimiek en bewegingstechnieken.
Mensen die hier iets seksueels in zien, zijn ontzettende boeren. Die ik vooral een opera of balletvoorstelling kan aanraden zodat hun harses uit hun aars komt.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:37:49 #60
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_85530924
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:27 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Je gaat zoiets achterlijks toch niet vergelijken met professionele dansers?

Mijn god. Dansen is een kunstvorm en daar hoort een bepaalde expressie bij. In zowel grime, als kleding, als mimiek en bewegingstechnieken.
Mensen die hier iets seksueels in zien, zijn ontzettende boeren. Die ik vooral een opera of balletvoorstelling kan aanraden zodat hun harses uit hun aars komt.
Ik kan het verkeerd hebben, ik heb er uiteindelijk weinig tot geen verstand van (net als het gros van de mensen wat dit gezien heeft), maar het hele punt bij latin dans is toch dat het verleidelijk, sensueel en sexy overkomt? Het "verhaal" in de dans is toch dat de man en de vrouw elkaar verleiden?

Ik vind dat niet bijzonder passen bij jonge kinderen. Natuurlijk, vanuit een professioneel oogpunt is het vast allemaal heel "zakelijk" en zijn het maar pasjes die verder niks betekenen, maar de overgrote meerderheid van het publiek van zo'n televisieshow is geen professional en beoordeelt het ook niet op de technische zaken, maar op wat ze zien. Latin, sensueel, volwassen, sexy. En dat past (naar mijn mening) niet bij jonge kinderen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_85531073
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:37 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik kan het verkeerd hebben, ik heb er uiteindelijk weinig tot geen verstand van (net als het gros van de mensen wat dit gezien heeft), maar het hele punt bij latin dans is toch dat het verleidelijk, sensueel en sexy overkomt? Het "verhaal" in de dans is toch dat de man en de vrouw elkaar verleiden?

Ik vind dat niet bijzonder passen bij jonge kinderen. Natuurlijk, vanuit een professioneel oogpunt is het vast allemaal heel "zakelijk" en zijn het maar pasjes die verder niks betekenen, maar de overgrote meerderheid van het publiek van zo'n televisieshow is geen professional en beoordeelt het ook niet op de technische zaken, maar op wat ze zien. Latin, sensueel, volwassen, sexy. En dat past (naar mijn mening) niet bij jonge kinderen.
Diezelfde verleiding en suneualiteit zit ook in het zwanenmeer, giselle en la traviata. Zullen we de grote klassieke stukken maar schrappen uit ons lesaanbod. Can can ook maar weg doen? Is immers sexueel.

Elke dansvorm is passioneel. Dat is de essentie van dans. Wie er echter iets sexueels kan ontdekken, wanneer een kind danst, heeft een armoedige ziel.
Latin is niet geiler dan andere dansvorm. Het blijft een vorm van volksdansen.

Voor de gemiddelde west europeaan is alles wat latijns is snel sexy geloof ik.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:48:57 #62
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_85531302
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:42 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Diezelfde verleiding en suneualiteit zit ook in het zwanenmeer, giselle en la traviata. Zullen we de grote klassieke stukken maar schrappen uit ons lesaanbod. Can can ook maar weg doen? Is immers sexueel.
Voor kinderen van die leeftijd zou ik dat nog niet zo'n slecht idee vinden. Er zijn ook balletten die stukken onschuldiger zijn, waar meisjes bloemen spelen, en jongens wolken (ik noem maar iets).
quote:
Elke dansvorm is passioneel. Dat is de essentie van dans. Wie er echter iets sexueels kan ontdekken, wanneer een kind danst, heeft een armoedige ziel.
Call me crazy maar ik zie nogal een verschil tussen de klompendans en de rumba. Sowieso al de weinig verhullende kleding bij het laatstgenoemde. Dat kan dan in de danswereld heel normaal zijn, in mijn ogen is het vreemd om een kind in een weinigbedekkende jurk sensuele bewegingen te zien maken. Als dat een armoedige ziel is, nou ja, dat is dan zo.
quote:
En daar is op zich niks mis mee, maar alles op z'n tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tha_Erik op 21-08-2010 00:00:09 ]
Hoogachtend,
Erik.
pi_85531731
Ja euh, wat wil je nu van ons? Je hebt je eigen mening eigenlijk al klaar en je bent niet van plan om je zoon te laten stoppen omdat je hartstikke trots op hem bent. Maar je komt nu onder een kloontje een beetje de zaak verdedigen.
Moet het ene fok uitmaken wat het kippenhok van OUD hiervan denkt?
:W
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_85534185
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:18 schreef dans_papa het volgende:
Ze dansen Latin, en na de uitzending kwamen best wat negatieve reakties onder andere op Fok. Dat ze te klein zijn, dat de ouders vast van die vervelende pushende types waren, en dat de hele uitvoering te sensueel was voor hun leeftijd.
Ik vond dat heel irritant omdat we juist niet willen pushen, ze dansen omdat ze het leuk vinden, en zodra mijn zoon wil stoppen mag hij.
Ze doen aan een TV show mee en dan mag het publiek er geen mening over hebben???
Zolang ze in het danscircuit blijven, heb je voornamelijk met mensen te maken die dat wereldje kennen en het "normaal" vinden, maar het TV publiek is breeder, dus kan het ook zijn dat je meer kritiek krijgt.
Ik vond het bijvoorbeeld verschrikkelijk hoe vorige week de kinderen in spanning/ tranen stonden, wie door mocht...
Je moet natuurlijk zelf weten, wat je van je kinderen vraagt en ik heb er ook geen idee hoe het achter de schermen bij HGT aan toe gaat, maar naar mijn mening worden de kinderen echt wel "misbruikt" om kijkers te trekken en te houden voor het programma.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:31:17 #65
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85534246
Ben het wel met Tha_Erik eens. Naar HGT kijken nu eenmaal mensen die er weinig tot geen verstand van hebben. Dus moet je niet verwachten dat mensen er 'professioneel' naar kunnen kijken en professioneel kunnen oordelen. En ja dat seksuele en sensule is dan heel begrijpelijk, ik vind het ook niks, zulke jonge kinderen in zulke pakjes. Ook al zijn dat voorschriften. Weet ik als buitenstaander (TV-kijker) dat?
Nee. Geen verstand van. Echter als buitenstaander, niet gehinderd door enige kennis, lever ik wel commentaar, hier en op youtube etcetc.

Analogie: Zo snap ik het fenomeen opera bijvoorbeeld niet en vind het maar een 'gegil'. Echter, een professional kan prima beoordelen of iemand echt kan zingen en goed is of niet. Ik hoor (als simpele HGT kijker) alleen maar lelijk gegil of lelijker gegil en oordeel daar blunt naar. Snap je?

Je doet mee met HGT voor de lol (denk ik?) en mogelijk dat een professioneel iemand in de danswereld het ook eens ziet, en interesse gaat krijgen in de kandidaat voor een verdere loopbaan en ontwikkeling. Kijk en dat laatste is dan erg tof.

[ Bericht 4% gewijzigd door gebrokenglas op 21-08-2010 09:44:47 ]
pi_85535059
Wie heeft ze trouwens opgegeven voor HGT? Wilden ze het zelf heel graag of hebben jullie als ouders of de trainer gezegd dat ze eraan mee "moeten" doen?
Als buitenstaander kan niemand trouwens goed inschatten wat "te veel" voor een kind is. En iemand die uit het danswereldje komt vind vele dingen (trainingsuren, kleding) gewoon normaal en zou zeggen dat dat nodig is om de top te bereiken. Ik kan mij ook voorstellen dat je dan als ouder helemaal niet meer zo veel invloed erop hebt, op hoe en wat gedanst wordt.
Gisteren was ook weer zo een zangeresje, 14 jaar en gestyled op jonge sexy vrouw die tijdens het jazznummer ook van die sensuele bewegingen maakte. Wat een verschil met de jonge meid die ze normaal is en die ze in het achtergrondfilmpje lieten zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Zana op 21-08-2010 13:35:22 ]
pi_85537511
Met Tha-Erik eens.

Tuurlijk is Latin gewoon een dansstijl, maar dit is een stijl die ik voor HGT niet had gekozen. Juist omdat het een sensuele dans is, die wel door kenners als zodanig wordt beoordeelt maar door het grote publiek gezien wordt als een dans die niet door een kind op deze leeftijd gepresenteerd moet worden. Ja, binnen de danswereld... nee niet op landelijke tv. Had dan gekozen voor een jive. Daar zit veel minder het sensuele in. En komt naar mijn mening ook veel spontaner over op het grote publiek. Hadden ze denk ik veel beter mee gescoord ook bij de jury.

Over het wel of niet pushen. Jij vraagt een bepaalde inzet van je zoon. Naar mijn mening logisch. Hij wil op dit nieveau presteren dan staat daar wat tegenover. Dat mag je van hem verwachten. Op het moment dat hij dat niet meer wilt, prima.

Ooit zelf voor zo'n keuze gestaan. Zwom op wedstrijdnveau. Trainde 4x in de week. Geen probleem, maar toen moest ik naar het middelbaar onderwijs. De keuze was aan mij. Of havo en stoppen met zwemmen of mavo en door trainen. Ik heb gekozen voor mijn opleiding en ben gestopt met zwemmen.

Of ik mijn kinderen ooit toe zou staan om aan HGT mee te doen. Weet ik niet. Pas als ik 100% overtuigd ben van hun talent en als ik van mening ben dat het ook iets is dat het grote publiek kan waarderen.
pi_85541218
Als kinderen echt een talent hebben, dan hebben ze zo'n programma helemaal niet nodig. Ik zou me daar als ouder ook verre van houden.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_85541278
Dans_papa wat wil je je zoon met dit programma laten bereiken?
pi_85541719
Interessante discussie.
Wanneer push je je kind wel/niet? Het kan best zijn dat je vanuit ouderoogpunt je kind de keuze laat en niet het gevoel hebt dat je "pusht". Maar het gebeurt toch ook wel dat op een dieper niveau een kind het "gevoel" heeft aan bepaalde verwachtingen te moeten voldoen en zijn ouders niet wil teleurstellen of bang is om te kort te schieten. Dat gebeurt onder de oppervlakte en zowel kind als ouders hebben dan niet helemaal door.
Daar zou ik dus heel goed op bedacht zijn " Dans-papa". Wat geef je wellicht onbewust aan signalen uit? Hoe is het met de andere kinderen? Is er competitie tussen de kinderen? Want om die andere kinderen in het gezin maak ik me nog meer zorgen.... Hoe moet het zijn om te leven met een broertje/zusje dat zoveel talent heeft, waar dingen voor moeten wijken? Die op de tv komt?

Dan het dansen zelf. Ik vond het perfect wat ze deden, werkelijk ongelofelijk. Maar tegelijkertijd vond ik het toch onaangenaam en genant om naar te kijken. Het komt niet "natuurlijk" over. Of dat echt in het sexy-achtige zit.... Ik weet het niet. Maar het was een volwassen dans (geweldig uitgevoerd) door 2 kinderlijfjes.
Meer alsof ze deden alsof ze al volwassen waren. Meer een imitatie van 2 dansers dan hun eigen act zeg maar. Ze spelen twee hele goede volwassen latindansers, maar... ze zijn nog gewoon 2 kinderen.
In mijn optiek zou het dus beter zijn als de choreograaf iets zou maken dat meer bij 2 kinderen past, waarin ze toch evengoed al hun techniek en talent kunnen laten zien. Iets meer eigens en niet 2 kinderpoppetjes die met aangeleerde bewegingen twee volwassenen nadoen...

Dat meisjes dat tapdanste deed dat ook geweldig, maar dat voelde natuurlijker aan.

Als je je kinderen mee laat doen aan HGT, dan is het helaas ook zo dat je tegenwoordig op internet naast positieve reacties ook negatieve reacties kunt krijgen. En vaak niet zachtzinnig maar kwetsend. Als je dat niet wilt of je kinderen dit wil besparen, dan moeten ze niet mee doen...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_85541959
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:14 schreef mane het volgende:
Als kinderen echt een talent hebben, dan hebben ze zo'n programma helemaal niet nodig. Ik zou me daar als ouder ook verre van houden.
:')
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:00:24 #72
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85545029
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 13:38 schreef Injetta het volgende:
[quote]
Is er competitie tussen de kinderen? Want om die andere kinderen in het gezin maak ik me nog meer zorgen.... Hoe moet het zijn om te leven met een broertje/zusje dat zoveel talent heeft, waar dingen voor moeten wijken? Die op de tv komt?
Ja ook een niet te onderschatten punt. siblings van talenten raken vaak heel gedeprimeerd. En zeker als elke keer weer zo benadrukt wordt hoe goed het talentje wel niet is. Zeker iets om aandacht aan te besteden.

quote:
Als je je kinderen mee laat doen aan HGT, dan is het helaas ook zo dat je tegenwoordig op internet naast positieve reacties ook negatieve reacties kunt krijgen. En vaak niet zachtzinnig maar kwetsend. Als je dat niet wilt of je kinderen dit wil besparen, dan moeten ze niet mee doen...
Inderdaad, helemaal mee eens. Met HGT meedoen is een bewuste keuze, en je weet de consequenties.
Maar niet getreurd: over een week is iedereen het allemaal al weer vergeten.
  Moderator zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:46:37 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_85548885
Waar het mij vooral om ging in dit topic was het volgende:

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 07:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zeker niet, daar heb je ook gelijk in. Maar zo'n wedstrijd voor de dansbond is dan niet op nationale televisie, en daar krijgt zij niet en plain publique het commentaar dat ze zo sexy is. Dat is in besloten kringen, en eigenlijk een aanloop naar het volwassen dansen. Op nationale televisie kun je zoiets niet zeggen tegen een 11 jarige, vind ik.
Verder kunnen ze goed dansen! Maar voor NL tv zijn ze (nog) niet klaar, IMO. Of in ieder geval niet voor zo'n jury
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:08:33 #74
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_85549338
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:35 schreef dans_papa het volgende:

[..]

Was je enig kind of niet? Ik ontken niet dat ik strenge eisen aan hem stel. Maar daar zie ik het schadelijke nu eenmaal niet van in.
Het valt mij op hoe vaak je het woord 'eisen' laat vallen. In mijn ogen gaat 'eisen' en een 10-jarig kind niet samen. Je verwacht toch veel van 'm. Ik krijg de indruk dat het toch om die investering gaat, papa geeft er veel geld aan uit dus dat moet wel 'terugverdiend' worden. An sich niet erg dat je meegeeft dat het niet gratis is en dat het geen spelletje is maar je zoon is pas 10. Die moet zich daar nu nog niet mee bezig hoeven houden. Als 'ie wat ouder wordt moet 'ie vanzelf dit soort dingen gaan leren, waarom nu al? Hij vind iets leuk, hij is daar goed in. Als ouder kun je dat stimuleren maar dan moet je niet zeuren over het geld en de moeite die erin zit. Doe het dan niet. Je kunt niks eisen van een kind van 10.

Ik vind het ontzettend knap wat je zoon doet. Hij heeft duidelijk heel erg veel talent. Ik hoop dat hij het plezier erin houdt en dat jullie inderdaad een open relatie hebben waarin hij het eerlijk kan zeggen als hij niet meer door zou willen.

Het zou niet mijn keuze zijn om mijn kind op deze leeftijd zo'n dans te laten leren, laat staan op tv te laten zien. Er zijn zat andere dansen die wat minder intiem zijn waar hij mee zou kunnen beginnen. Daarnaast vind ik 10 te jong om de beslissing te kunnen maken om op tv op te treden en daar de eventuele gevolgen van te overzien. Maar wie ben ik om jou te veroordelen? Er zijn zat ouders die beslissingen maken voor hun kinderen op andere gebieden waar ik niet met m'n hoofd bij kan. Het is niet voor niets dat er zulke discussies zijn, er zijn boeken volgeschreven over hoe je je kind op zou moeten voeden.
Jij als ouder hebt beter zicht op je kind dan wij hier op een forum. Ik hoop dat je je kind en eventuele andere gezinsleden goed in de gaten houdt en dat je eerlijk tegen jezelf bent wat betreft je verwachtingen van je kind.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_85550484
Heb het afgelopen jaar een aantal kinderproductie's van dichtbij mee gemaakt in de vorm van kinderdrama series. Dit in de vorm van productie assistent of kinderbegeleider.
Wat ik ten eerste wil zeggen dat jou zoon heel erg goed kan dansen en dat het er op televisie erg leuk uitziet.

Ik weet niet hoe het achter de schermen er aan toe gaat en of je er open over mag zijn in dit forum.

Wat ik heel erg belangrijk vind in dit soort producties dat er iemand is van het productieteam die er speciaal voor de kinderen is(kinderbegeleider) of hoe je dat ook wil noemen.
Het lijkt mij als ouders ook een hele geruststelling als je weet dat er een kinderbegeleider is, daarnaast zou zo iemand ook alles aan de kinderen van te voren kunnen uitleggen hoe het programma in zijn werk gaat en dat robert ten brink bijvoorbeeld soms extreem de spanning opbouwt.

Daarnaast trouwens is het voor jouw zoon verplicht dat er een kinderbegeleider aanwezig is voor/tijdens/na de TV opnames. Dit om de veiligheid van het kind te waarborgen.
Het mag trouwens niet zomaar een productieassistent zijn die aangewezen wordt en ook nog andere taken heeft...
Het is trouwens voor alle kinderen verplicht onder de 13 jaar.

Het probleem daarnaast is dat je niet kan overzien wat de gevolgen zullen zijn van het programma.
Het is misschien als een grapje begonnen maar kan uiteindelijk naar de finale reiken. Wat je misschien je kind ook helemaal niet aan wil doen, maar dit weet je natuurlijk niet van te voren.

De gevolgen zouden zover kunnen gaan dat je niet meer met je kind normaal naar een pretpark of bioscoop kan. Dit kan dan natuurlijk ook weer grote invloed hebben op de hele familie.

Het is iets wat de ouders wel kunnen overzien maar de kinderen echt niet. Dus ze kunnen hier ook geen beslissing over nemen. Dit zou je als ouder(s) dan ook wel overwogen moeten doen.

Daarnaast is mijn persoonlijk mening dat kinderen het beste mee kunnen doe aan kinderprogramma's en pas op later leeftijd zeg een jaartje of 15 aan volwassene programma's.
Als is het alleen maar omdat ze heel extreem met de kandidaten soms omgaan. X-factor dagen van 12 uur of langer zijn geen uitzondering(theaterrondes). Weet niet hoe dat zit bij HGT.

Ik wil absoluut geen oordeel vellen over jou als vader. Wat het is natuurlijk altijd jou eigen beslissing, die je samen met je vrouw neemt.

Wat ik wel graag zou willen weten over er een kinderbegeleider geregeld is voor alle repetities en opnamedagen. Want jullie als ouders mogen daar waarschijnlijk niet continu bij zijn of wel?

Daarnaast zou ik ook graag willen weten waarom jullie naar HGT zijn gegaan?

Mocht je nog vragen hebben dan mag je mij altijd een DM sturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door joke_name op 21-08-2010 20:02:21 ]
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:36:03 #76
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85553293
Dans_papa heeft denk ik iets meer kritiek gekregen dan hij verwacht had of leuk vindt. Tot nu toe had TS niet de mening van anderen, alleen die van zichzelf en die van zn vrouw?
Maar wat de mensen hier zeggen zit wel grotendeels op 1 lijn.

Dat dit topic er is, is best goed, om ook eens de mening van anderen te horen: een andere invalshoek, een verfrissende kijk op de zaken.
De rode draad is dus: het eisen van flinke inzet in een hobby lijkt erg op het terugverdiend willen zien van het geinvesteerde geld. Begrijpelijk voor ouderen, maar voor een kind van 10 is dat moeilijk.
Het is nog maar een kind. Toen ik 10 was wist ik amper de waarde van geld; ik hield me daar niet mee bezig.

Het aan Holland Got Talent meedoen is natuurlijk om te kunnen showen wat je kind kan. (tussen haakjes, en niet beschuldigend bedoeld, maar is dit meedoen ergens ook niet gedaan om iets van de investering in het dansen terug te zien?). Of de HGT het juiste medium hiervoor is, tsja, lastig te beantwoorden. 't is wel een groot en breed publiek dat kijkt.
De gevolgen van dit meedoen kunnen echter enorm zijn: voor eventuele broertjes, zusjes, op school, en mogelijk zelfs op straat. Maar dat laatste zal gelukkig van tijdelijke aard zijn.
pi_85554290
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:36 schreef gebrokenglas het volgende:

Maar wat de mensen hier zeggen zit wel grotendeels op 1 lijn.
Dus? Als de meerderheid van de buitenstaanders iets vindt, dan is het zo?

quote:
De rode draad is dus: het eisen van flinke inzet in een hobby lijkt erg op het terugverdiend willen zien van het geinvesteerde geld. Begrijpelijk voor ouderen, maar voor een kind van 10 is dat moeilijk.
Volgens mij wordt er iets te zwaar getild aan het begrip "eisen van flinke inzet" en "investering willen terug verdienen". Als je merkt dat die kids er voor willen gaan en je gaat daar als ouders in mee door daar tijd (en eventueel middelen) in te steken, dan mag je gewoon een klein beetje verwachten dat die kids er niet met de pet naar zullen gooien. Vind ik helemaal geen gekke gedachte. Toen ik op voetbal wilde en mijn ouders betaalden de contributie, zullen ze ook wel verwacht hebben dat ik het leuk vind en fanatiek mee zou doen met het spelletje. Toen na een half jaar bleek dat ik er geen drol aan vond, waren mijn ouders de eerste die zeiden "Je vind het niet leuk hé? Zullen we er maar mee stoppen dan?"

Ik denk dan ook dat "er voor willen gaan" vooral te maken heeft met plezier. Als ze er geen plezier meer in hebben, zullen ze er ook niet voor willen gaan en heeft het ook niet zoveel zin om er zoveel tijd in te blijven steken. Dat zullen de ouders ook wel zien. Deze kinderen hebben er blijkbaar wel plezier in, en dat is alleen maar goed. Beter dan dat ze de hele dag achter hun XBOX zitten.

quote:
Het aan Holland Got Talent meedoen is natuurlijk om te kunnen showen wat je kind kan. (tussen haakjes, en niet beschuldigend bedoeld, maar is dit meedoen ergens ook niet gedaan om iets van de investering in het dansen terug te zien?). Of de HGT het juiste medium hiervoor is, tsja, lastig te beantwoorden. 't is wel een groot en breed publiek dat kijkt.
Ik denk dat het in eerste instantie gewoon voor de fun was, zal wel op initiatief van die trainster en kinderen zelf zijn geweest, en niet om er een slaatje uit te slaan. En volgens mij zijn die kinderen niet het podium op geduwd.

quote:
De gevolgen van dit meedoen kunnen echter enorm zijn: voor eventuele broertjes, zusjes, op school, en mogelijk zelfs op straat. Maar dat laatste zal gelukkig van tijdelijke aard zijn.
Kan zowel positief als negatief zijn. En ik denk dat de kans dat er positief gereageerd wordt op hun prestaties groter is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:50:36 #78
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_85555609
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:08 schreef marcodej het volgende:
Dus? Als de meerderheid van de buitenstaanders iets vindt, dan is het zo?

In elk geval dus iets om eens over na te denken. 't komt niet uit de lucht vallen.
pi_85560244
- Waarom doen Erik en Lera mee aan Holland's Got Talent? Omdat de productie van HGT ze zelf had benaderd en gevraagd om mee te doen. Omdat de productie van HGT het bijzonder vond dat er in Nederland kids zijn, die niet alleen breakdansen of streetdansen, maar ook stijldansen (wat nog niet zo ontwikkeld/populair is in NL). Dat zie je namelijk niet vaak op die leeftijd. Veel mensen vinden het ouderwets, of 'alleen vor homo's'.... Maar het is juist alleen goed voor je ontwikkeling...je krijgt meer zelfvertrouwen, mooie houding, etiquete, je leert goed naar elkaar te luisteren en elkaar met respect te behandelen... en zo zijn er veel andere voordelen.
- Ze vonden het zelf erg leuk om mee te doen en worden absoluut niet gepushd. Het is gewoon een afwisseling...even een keer iets anders dan een reguliere wedstrijd. En leuke/leerzame ervaring.
-Kleding/make-up/bewegingen: iedereen heeft daar een eigen mening over. Maar dit hoort inderdaad gewoon bij stijldansen.
- Verder vind ik het alleen maar goed als kinderen op jonge leeftijd gemotiveerd zijn, iets willen bereiken en serieus bezig zijn met een hobby als ze dat zelf willen en het verder goed binnen je levensstijl etc past.

Het is geweldig als je de mogelijkheid krijgt je talent te ontwikkelen en dat je ouders je daarbij kunnen helpen, juist super! De meeste top artiesten, muzikanten, zangers, dansers, acteurs etc...beginnen bovendien meestal rond 8-10 jaar of zelfs al eerder zichzelf binnen hun eigen discipline te ontwikkelen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:21:26 #80
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_85560345
Dat hele verhaal doet niets af aan het feit dat ik (en meer met mij) latin te sensueel vindt voor die leeftijd, en ik dat vreemd en onnatuurlijk vind. Prima als een kind wil dansen, maar er zijn ook dansen die minder steunen op sensualiteit en verleiden. En zelfs als een kind dat graag danst, dan vind ik het ongepast om dat in een omgeving tentoon te spreiden waar er niet met een professioneel oog naar gekeken wordt, en dus de "nodige" sensualiteit verkeerd opgevat kan worden.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 22 augustus 2010 @ 01:58:09 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85560987
Wat betreft dat ze het willen, dat geloof ik goed.
Geloof ook echt wel dat ze zelf graag dansen en dat het nu passie is, ik had op die leeftijd ook al een grote passie wat nu mijn beroep is geworden.

Wat betreft dansen, ze zijn goed, dat is zonder twijfel maar als ik kinderen zie dansen zie ik ze ook graag als kinderen dansen en niet als sexy volwassenen.

Ik zou mijn dochters op die leeftijd niet zo het podium op sturen, een kind hoort geen seks uit te stralen wat mij betreft.

Maar misschien ben ik wel heel ouderwets aangezien je steeds meer "sexy" danseresjes ziet bij talentenjachten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:06:21 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85561147
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:16 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dus daarom moet iedereen het maar goed vinden? Omdat het op hoog nivo gebeurd.
Ik heb ook een hekel aan die mini miss verkiezingen, ook al gebeurd dat heel veel in Amerika.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:16:56 #83
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85561281
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, ze doet geen sexy vrouw na. Volgens mij is dat gewoon de dansstijl.
O, dus hoge naaldhakken, strak minijurkje en make-up vind jij niet sexy bij een volwassen vrouw?

Kom op, we kunnen allemaal lullen dat het niet zo is maar iedereen kan zien dat dit meisje er uit moet zien als een sexy volwassen vrouw die een sensuele dans uitvoert.
Of de dans dan zo hoort of niet doet er niet toe.

Als een kind heel goed Dirty Dancing na kan doen is dat knap, maar nog steeds Dirty Dancing voor volwassenen en het zijn nog steeds bewegingen die een kind op die leeftijd niet op een podium hoort uit te voeren.
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:20:55 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85561336
quote:

[..]

Waarom moeten kinderen dat zo jong dan al leren, er zijn toch genoeg stukken waar ze expressie in leren zonder sexy te zijn?
Als dansers echt goed zijn leren ze dat op latere leeftijd zich net zo goed aan.

Dat jij er niets sensueel/seksueel in kan vinden ( kom op, hoge naaldhakken, minjurkje, make up en zwiegende heupen) ben je gewoon een blind paard!
Dan wil je het gewoon niet zien.

Latin is inderdaad een sensuele dan zeg je zelf, maar als kinderen het doen is het ineens niet sensueel?
wat wil je nu? het is het een of het ander natuurlijk he!

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 22-08-2010 02:29:55 ]
pi_85561394
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Rustig maar, dit is het internet geen politie onderzoek. We zullen je, je minderjarige eyecandy niet ontnemen en je hoeft evenmin in voorlopige hechtenis. ^O^

Ik vind het zelf overigens niet kunnen. Welke ouder laat z'n dochter nou zo dansen/bewegen, in die kleding en dan niet alleen voor een groep toeschouwers maar op een grote commerciële tv-zender, in één van de populairste programma's. :') Zou het kind zich er zelf uberhaupt van bewust zijn hoe seksueel beladen dit is? :N
Je suis Charlie Sheen
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:31:55 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85561454
quote:

[..]

Heb je zelf echt niet door hoe tegenstrijdig dit is?
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:32:28 #87
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85561467
Ik ben zelf een stijldanser en ik zie dat ze het goed doen. Als ik dat op die leeftijd had gekund had ik het ook gedaan. Het erotische zie ik trouwens totaal niet, mensen zouden de rumba moeten zien dan :')

Wij hadden ook zo'n jong stelletje op de dansschool, ik vind het wel leuk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_85561478
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heb je zelf echt niet door hoe tegenstrijdig dit is?
Hij haalt gewoon graag die passie en sensualiteit naar voren in/bij té jonge meisjes. Is mooi. :Y
Je suis Charlie Sheen
pi_85561499
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:32 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben zelf een stijldanser en ik zie dat ze het goed doen. Als ik dat op die leeftijd had gekund had ik het ook gedaan. Het erotische zie ik trouwens totaal niet, mensen zouden de rumba moeten zien dan :')

Zwaar opgemaakt in een weinig verhullend pakje, bewegingen die er bij een volwassen vrouw puur op gericht zouden zijn te verleiden. Erotisch is het inderdaad niet, wel erg vreemd en ongepast. :')
Je suis Charlie Sheen
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:35:09 #90
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85561505
Oh, en als je op latere leeftijd dat niveau wil behalen moet je nu eenmaal jong beginnen anders haal je dat niveau niet meer.
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:35:42 #91
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85561514
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:34 schreef NotYou het volgende:

[..]

Zwaar opgemaakt in een weinig verhullend pakje, bewegingen die er bij een volwassen vrouw puur op gericht zouden zijn te verleiden. Erotisch is het inderdaad niet, wel erg vreemd en ongepast. :')
Welke bewegingen dan? Ze zet een paar stappen en ze maken eens een rondje, omg, vreselijk!
pi_85561581
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:35 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Welke bewegingen dan? Ze zet een paar stappen en ze maken eens een rondje, omg, vreselijk!
't Kushandje, de blik waarmee het gepaard gaat en ook het rond paraderen in een rokje dat nog niet tot halverwege het bovenbeen komt, de sierlijke armbewegingen en de overige - voor mij als verder totaal ongeïnteresseerde leek lastig te benoemen - poses die het kind aanneemt. Als dit meisje er het lichaam voor had gehad/ouder was geweest, was het absoluut verleidelijk geweest op een onmiskenbaar sensuele/seksuele manier.

Deze manier van bewegen is niet natuurlijk voor een kind en past geenszins bij de leeftijd. Maar hey, steek je kop vooral lekker in het zand. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:44:12 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85561643
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:39 schreef NotYou het volgende:

[..]

't Kushandje, de blik waarmee het gepaard gaat en ook het rond paraderen in een rokje dat nog niet tot halverwege het bovenbeen komt, de sierlijke armbewegingen en de overige - voor mij als verder totaal ongeïnteresseerde leek lastig te benoemen - poses die het kind aanneemt. Als dit meisje er het lichaam voor had gehad/ouder was geweest was het absoluut verleidelijk geweest op een onmiskenbaar sensuele/seksuele manier.

Deze manier van bewegen is niet natuurlijk voor een kind en past geenszins bij de leeftijd. Maar hey, steek je kop vooral lekker in het zand. ^O^
Ga eens fietsen met zulke betichtingen.

Heel veel stijldansen draaien om verleiden, verleiden - weg gaan - terug komen en liefde, dat is gewoon een feit en dat ga ik ook niet ontkennen. Maar die kinderen zien dat niet zo. Ook is die jurk gewoon een latinjurk, dat is al tig jaar zo en dat zal blijven daar je moeilijk kunt jiven in een lange jurk zoals ballroom die wel heeft, je hebt die bewegingsvrijheid nodig en iedereen heeft er een broek onderaan en iedereen plakt de jurk vast met haarlak zodat die niet omhoog kruipt.

Maar deze kinderen dansen op hoog niveau, als je dat niveau wil bereiken zul je jong moeten beginnen anders dan haal je dat niveau niet. En als jij seks in een 11-jarig meisje wil zien doe je dat nog altijd zelf.

Het enige van verleiden, weglopen en terugkomen wat zij doen is de handbeweging en looppassen naar elkaar toe. Je kunt ook overdrijven hoor. Zoek de rumba eens op youtube :D :')
pi_85561684
Ik vind dans_papa te veel eisend. Met al zijn antwoorden en beredeneringen.
Ik denk dat hij toch te veel pusht.
Mijn zoontje van 14 is een talentvolle basketballer in Spanje, maar die wordt helemaal los gelaten.
Ik had hem 7 jaar niet gezien en ik zag dat hij er gewoon van geniet. Hij is zelfs beste jeugdspeler van Spanje geweest 2 jaar geleden, maar wil gewoon bij de plaarselijke club spelen, ook al kan hij nu al een contract krijgen bij een proffesionele club.
Zijn moeder en stiefvader EISEN niets van hem.
En zo hoort het ook.
Ik heb hem hier op een pleintje zien spelen en dan ben je als vader trots hoe hij ervan geniet, iets wat niet van de gezichten af te lezen was bij die twee bij HGT.
Ook het feit dat de vader onder een kloon zijn verhaal wil doen, zegt mij al genoeg.
Wees dan een kerel en post onder je eigen nick. Nu maakt hij zich wel heel ongeloofwaardig.
Ik kan zeggen dat ik als LS gewoon trots ben op mijn zoon, omdat hij de afgelopen 3 week uit eigen beweging de basketbal pakte of een stuk ging rennen, zonder dat ik iets van hem EISTE.

En bij HGT leek het gewoon, dat die 2 kinderen onder druk stonden.
pi_85561727
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Heel veel stijldansen draaien om verleiden, verleiden - weg gaan - terug komen en liefde, dat is gewoon een feit en dat ga ik ook niet ontkennen. Maar die kinderen zien dat niet zo. Ook is die jurk gewoon een latinjurk, dat is al tig jaar zo en dat zal blijven daar je moeilijk kunt jiven in een lange jurk zoals ballroom die wel heeft, je hebt die bewegingsvrijheid nodig en iedereen heeft er een broek onderaan en iedereen plakt de jurk vast met haarlak zodat die niet omhoog kruipt.

Maar deze kinderen dansen op hoog niveau, als je dat niveau wil bereiken zul je jong moeten beginnen anders dan haal je dat niveau niet. En als jij seks in een 11-jarig meisje wil zien doe je dat nog altijd zelf.

Het enige van verleiden, weglopen en terugkomen wat zij doen is de handbeweging en looppassen naar elkaar toe. Je kunt ook overdrijven hoor. Zoek de rumba eens op youtube :D :')
^O^
Ik ben zelf ook zeer vroeg met stijldansen begonnen en tot goud-ster gekomen, maar moet je inderdaad goed bijhouden en veel trainen, maar dan moeten je ouders niets eisen. Ik vond het gewoon gezellig.
pi_85561750
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik zie in dat kind juist totaal geen seks. Degene die hier aan komt zetten met belachelijke betichtingen ben jij toch echt zelf.

Goed, inhoudelijk nu: je geeft hierboven inmiddels zelf toe dat het om verleiden draait en zo gezegd liefde. In dat laatste ga ik graag met je mee, maar dan met een kleine toevoeging; het draait hier om liefde zoals die beleefd wordt door volwassenen, een sensueel spel van verleiding en aanraking. Voor kinderen van een jaar of 11 is liefde nog iets totaal anders.

Juist omdat kinderen het zelf nog niet zo zien, maar wel gestimuleerd en gepushed worden te bewegen en op te treden op een manier en binnen een context die zij zelf onmogelijk nu al kunnen duiden, en daarmee dan ook nog eens op tv komen, vind ik dit bijzonder ongepast en triest. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:54:12 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85561785
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:32 schreef Harajuku. het volgende:

Ok, dus de dans die ze doen is erotisch bedoeld, het gaat over verleiden, over sensualiteit, over passie!

Maar als kinderen van 10 en 11 deze dans uitvoeren met dus de duidelijke bedoeling dat het al het bovenstaande is en dan ook nog eens in volwassen kleding en make-up.
Dan begrijp jij niet waarom mensen het als een te sensuele dans voor kinderen zien?

:')

Overigens vind ik erotische dansen prachtig om te zien, maar niet als er door kinderen wordt uitgevoerd.
pi_85561810
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 02:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik zie in dat kind juist totaal geen seks. Degene die hier aan komt zetten met belachelijke betichtingen ben jij toch echt zelf.

Goed, inhoudelijk nu: je geeft hierboven inmiddels zelf toe dat het om verleiden draait en zo gezegd liefde. In dat laatste ga ik graag met je mee, maar dan met een kleine toevoeging; het draait hier om liefde zoals die beleefd wordt door volwassenen, een sensueel spel van verleiding en aanraking. Voor kinderen van een jaar of 11 is liefde nog iets totaal anders.

Juist omdat kinderen het zelf nog niet zo zien, maar wel gestimuleerd en gepushed worden te bewegen en op te treden op een manier en binnen een context die zij zelf onmogelijk nu al kunnen duiden, en daarmee dan ook nog eens op tv komen, vind ik dit bijzonder ongepast en triest. ^O^
Volgens mij kan jij nog niet in de maat lopen bij een polonaise...
Je weet totaal niet waar dansen om gaat.
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:56:49 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85561824
quote:

[..]

Inderdaad, als een jong kind over passie, liefde of seks zingt vind ik dat ook niet passend, hoe goed het kind ook kan zingen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 02:56:51 #100
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_85561825
quote:

[..]

Die toevoeging is niet nodig, dat bedoel ik uiteraard ook want in mijn wereld doen 11-jarigen niet aan verleiden. Die dansen zijn ooit ontstaan met dat idee. De paso doble is bijvoorbeeld de matador en de rode doek, maar dat zie jij, en iedereen die stijldansen niet kent, er niet aan af. En nu niet gaan liegen hè :') Net zoals dat jij niet ziet dat de cha cha 'ik wil je, nee ik wil je niet, ja ik wil je wel, nee ik wil je niet' is.

Waarom is het ongepast als zij gewoon plezier hebben? Zij zien er geen seks in, waarom hebben zij dan een probleem? Mensen die het bekijken zien er blijkbaar seks in, dat is hun probleem, niet het probleem van de dansers.

Die dansen zijn jaaaaaren geleeeeeeeden met die ideeën onstaan, maar ze zijn aangepast en veranderd door de jaren, en jij ziet dus niet wat ik net over de paso zei, want het is zo opzichtig niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')