Nounou, deskundige? En voel je je aangesproken?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Dat zijn voorschriften.
Balletmeisjes dragen ook strakke pakjes en bij uitvoeringen is er theater make up om mimiek beter uit te laten komen. Op de academie leren ze dat al met 9 !! jaar. Niemand die daar raar van op kijkt.
Kom op zeg; je begrijpt toch wel dat het voor dat doel gebruikelijk is ?
Ze gaat vast niet zo naar school.
Was je enig kind of niet? Ik ontken niet dat ik strenge eisen aan hem stel. Maar daar zie ik het schadelijke nu eenmaal niet van in.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..].. Het enige wat mijn ouders belangrijk vonden was dat ik er plezier aan beleefde. Hoeveel ik ervoor getraind had en hoe serieus ik dat deed waren voor hen geen voorwaarden. Kijk, als ik nu 3 van de 4 paardrijdlessen had laten schieten dan was het een ander verhaal geweest.
Als ik niet van deze planeet ben prima, ik ben er blij om dat ik dit niet normaal vind voor een kind.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:18 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Waaaat???
Dat kind ziet eruit zoals elke professionele stijldanser eruit MOET zien. Bij wedstrijden zijn er kleding en stylingvoorschriften waar je aan moet voldoen.
Hakjes, make-up, haar, jurkjes, pakjes..the works. Voor elke dansvorm zijn die voorschriften er.
Ik vind je reactie echt belachelijk en totaal niet van deze planeet.
Dan is een discussie toch niet zinvol? Jij bent ervan overtuigd dat je het beste doet als ouder. Prima, maar moet dat dan ook nog besproken worden met vreemden? Wees blij met je opvoedkeuzes en richt je gewoon op je kind!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:35 schreef dans_papa het volgende:
Ik ontken niet dat ik strenge eisen aan hem stel. Maar daar zie ik het schadelijke nu eenmaal niet van in.
Ik heb het ook wel met de trainster hierover gehad...we waren totaal niet blij met die opmerkingen van Patricia. Maar ze hebben een bepaalde stijl, een bepaald genre. En het zal geen bewust sensueel of uitdagende act worden...maar ze gaan ook niet opeens knikkeren. We hopen dat ze beoordeeld gaan worden op het dansen en verder is Latin gewoon Latin. Bij wedstrijden heeft nog nooit iemand geklaagd, dus we waren er behoorlijk verbaasd over. Eerlijk gezegd kan ik nog steeds niets sensueels ontdekken aan het filmpje. Maar goed, als je veel wedstrijden ziet ga je misschien anders kijken. De comments op youtube zijn wel behoorlijk min, daar ben ik eerlijk gezegd van geschrokken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:36 schreef Scorp[AM] het volgende:
Maar eerlijk gezegd, na het zien van het jurycommentaar denk ik dat de motivatie alleen maar groter wordt.
succes iig!
Tuurlijk is een discussie zinvol, je gaat er dingen van meer oogpunten door zien dan alleen je eigen. Dat is toch ook heel nuttig?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan is een discussie toch niet zinvol? Jij bent ervan overtuigd dat je het beste doet als ouder. Prima, maar moet dat dan ook nog besproken worden met vreemden? Wees blij met je opvoedkeuzes en richt je gewoon op je kind!
Nee, ze doet geen sexy vrouw na. Volgens mij is dat gewoon de dansstijl.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier dacht ik ook meteen aan. Maar het verschil is wel dat de kinderen uit het filmpje fysiek een prestatie leveren. Het is niet domweg showen alleen heb ik wel moeite met zo'n jong meisje dat een sexy vrouw nadoet. Want dat is eigenlijk wat je ziet.
Je gaat zoiets achterlijks toch niet vergelijken met professionele dansers?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoveel kritiek is op Amerikaanse beauty-contests?
Ik kan het verkeerd hebben, ik heb er uiteindelijk weinig tot geen verstand van (net als het gros van de mensen wat dit gezien heeft), maar het hele punt bij latin dans is toch dat het verleidelijk, sensueel en sexy overkomt? Het "verhaal" in de dans is toch dat de man en de vrouw elkaar verleiden?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:27 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Je gaat zoiets achterlijks toch niet vergelijken met professionele dansers?
Mijn god. Dansen is een kunstvorm en daar hoort een bepaalde expressie bij. In zowel grime, als kleding, als mimiek en bewegingstechnieken.
Mensen die hier iets seksueels in zien, zijn ontzettende boeren. Die ik vooral een opera of balletvoorstelling kan aanraden zodat hun harses uit hun aars komt.
Diezelfde verleiding en suneualiteit zit ook in het zwanenmeer, giselle en la traviata. Zullen we de grote klassieke stukken maar schrappen uit ons lesaanbod. Can can ook maar weg doen? Is immers sexueel.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik kan het verkeerd hebben, ik heb er uiteindelijk weinig tot geen verstand van (net als het gros van de mensen wat dit gezien heeft), maar het hele punt bij latin dans is toch dat het verleidelijk, sensueel en sexy overkomt? Het "verhaal" in de dans is toch dat de man en de vrouw elkaar verleiden?
Ik vind dat niet bijzonder passen bij jonge kinderen. Natuurlijk, vanuit een professioneel oogpunt is het vast allemaal heel "zakelijk" en zijn het maar pasjes die verder niks betekenen, maar de overgrote meerderheid van het publiek van zo'n televisieshow is geen professional en beoordeelt het ook niet op de technische zaken, maar op wat ze zien. Latin, sensueel, volwassen, sexy. En dat past (naar mijn mening) niet bij jonge kinderen.
Voor kinderen van die leeftijd zou ik dat nog niet zo'n slecht idee vinden. Er zijn ook balletten die stukken onschuldiger zijn, waar meisjes bloemen spelen, en jongens wolken (ik noem maar iets).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:42 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Diezelfde verleiding en suneualiteit zit ook in het zwanenmeer, giselle en la traviata. Zullen we de grote klassieke stukken maar schrappen uit ons lesaanbod. Can can ook maar weg doen? Is immers sexueel.
Call me crazy maar ik zie nogal een verschil tussen de klompendans en de rumba. Sowieso al de weinig verhullende kleding bij het laatstgenoemde. Dat kan dan in de danswereld heel normaal zijn, in mijn ogen is het vreemd om een kind in een weinigbedekkende jurk sensuele bewegingen te zien maken. Als dat een armoedige ziel is, nou ja, dat is dan zo.quote:Elke dansvorm is passioneel. Dat is de essentie van dans. Wie er echter iets sexueels kan ontdekken, wanneer een kind danst, heeft een armoedige ziel.
Latin is niet geiler dan andere dansvorm. Het blijft een vorm van volksdansen.
En daar is op zich niks mis mee, maar alles op z'n tijd.quote:Voor de gemiddelde west europeaan is alles wat latijns is snel sexy geloof ik.
Ze doen aan een TV show mee en dan mag het publiek er geen mening over hebben???quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:18 schreef dans_papa het volgende:
Ze dansen Latin, en na de uitzending kwamen best wat negatieve reakties onder andere op Fok. Dat ze te klein zijn, dat de ouders vast van die vervelende pushende types waren, en dat de hele uitvoering te sensueel was voor hun leeftijd.
Ik vond dat heel irritant omdat we juist niet willen pushen, ze dansen omdat ze het leuk vinden, en zodra mijn zoon wil stoppen mag hij.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:14 schreef mane het volgende:
Als kinderen echt een talent hebben, dan hebben ze zo'n programma helemaal niet nodig. Ik zou me daar als ouder ook verre van houden.
Ja ook een niet te onderschatten punt. siblings van talenten raken vaak heel gedeprimeerd. En zeker als elke keer weer zo benadrukt wordt hoe goed het talentje wel niet is. Zeker iets om aandacht aan te besteden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:38 schreef Injetta het volgende:
[quote]
Is er competitie tussen de kinderen? Want om die andere kinderen in het gezin maak ik me nog meer zorgen.... Hoe moet het zijn om te leven met een broertje/zusje dat zoveel talent heeft, waar dingen voor moeten wijken? Die op de tv komt?
Inderdaad, helemaal mee eens. Met HGT meedoen is een bewuste keuze, en je weet de consequenties.quote:Als je je kinderen mee laat doen aan HGT, dan is het helaas ook zo dat je tegenwoordig op internet naast positieve reacties ook negatieve reacties kunt krijgen. En vaak niet zachtzinnig maar kwetsend. Als je dat niet wilt of je kinderen dit wil besparen, dan moeten ze niet mee doen...
Verder kunnen ze goed dansen! Maar voor NL tv zijn ze (nog) niet klaar, IMO. Of in ieder geval niet voor zo'n juryquote:Op zondag 1 augustus 2010 07:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zeker niet, daar heb je ook gelijk in. Maar zo'n wedstrijd voor de dansbond is dan niet op nationale televisie, en daar krijgt zij niet en plain publique het commentaar dat ze zo sexy is. Dat is in besloten kringen, en eigenlijk een aanloop naar het volwassen dansen. Op nationale televisie kun je zoiets niet zeggen tegen een 11 jarige, vind ik.
Het valt mij op hoe vaak je het woord 'eisen' laat vallen. In mijn ogen gaat 'eisen' en een 10-jarig kind niet samen. Je verwacht toch veel van 'm. Ik krijg de indruk dat het toch om die investering gaat, papa geeft er veel geld aan uit dus dat moet wel 'terugverdiend' worden. An sich niet erg dat je meegeeft dat het niet gratis is en dat het geen spelletje is maar je zoon is pas 10. Die moet zich daar nu nog niet mee bezig hoeven houden. Als 'ie wat ouder wordt moet 'ie vanzelf dit soort dingen gaan leren, waarom nu al? Hij vind iets leuk, hij is daar goed in. Als ouder kun je dat stimuleren maar dan moet je niet zeuren over het geld en de moeite die erin zit. Doe het dan niet. Je kunt niks eisen van een kind van 10.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:35 schreef dans_papa het volgende:
[..]
Was je enig kind of niet? Ik ontken niet dat ik strenge eisen aan hem stel. Maar daar zie ik het schadelijke nu eenmaal niet van in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |