Hier ga je al de mist in, dansmarieke.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:18 schreef dans_papa het volgende:
We eisen wel dat hij zolang hij op dit nivo danst, hij het serieus neemt.
Nee, ze heeft gelijk. hij moet het wel serieus nemen. styldansen is niet goedkoop hoor!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier ga je al de mist in, dansmarieke.
Maar je bent wel een n00b als je niet weet dat latijns amerikaanse dansen (bijna) altijd sexy zijn? of sensueel?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef Vanzwanen het volgende:
Prima optreden, alleen een beetje te sexy gezien de leeftijd... Maar als ze iets goed kunnen zou het zonde zijn om er mee te kappen.
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan redelijk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier trap ik mooi niet in, Sjonnie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
Nee, ze heeft gelijk. hij moet het wel serieus nemen. styldansen is niet goedkoop hoor!
Ik wil het scherper zeggen...dansbewegingen heeft die bij een volwassene sexy en sensueel zijn! Niet bij een 10 jarige.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:26 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
Maar je bent wel een n00b als je niet weet dat latijns amerikaanse dansen (bijna) altijd sexy zijn? of sensueel?
Veel plezier met je onzinnigheid!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:26 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier trap ik mooi niet in, Sjonnie.
Doeg..
Jij hebt ook overal verstand van he? Heb jij kinderen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:26 schreef dalaiblama het volgende:
Vergeet niet dat fokkers die om aandacht verlegen zitten ( hoor mij, hoor mij, ik heb een meeeeninggg! )
degenen zijn die het meest reageren.
Tel daar de calvinistische sfeer van 'doe maar normaal ' bij op en je hebt je zuurpruimpjes in 1 topic.
Ik werk in de danswereld en vanuit mijn perspectief zie ik twee getalenteerde jonge mensen die de nodige discipline hebben gehad om iets te leren.
De afwerking is soms wat rommelig, maar ik denk dat deze twee het nog ver gaan schoppen als ze deze ontwikkeling volhouden.
Als je op een beetje niveau wilt dansen heb je ouders nodig die net zo enthousiast van je prestaties worden als jij zelf. De wereld zit al vol met criticasten.
Enthousiaste en stimulerende ouders zijn een must als je ver wilt komen in dit vak.
Dus nee, ik herken mij niet in het commentaar en dat het te sexy zou zijn al helemaal niet. Waarschijnlijk woont degene die dat heeft gepost ergens in lutjebroek en is hij al onder de indruk van een rontgenfoto.
nee, maar latijns amerikaans dansen is wel een kunst hoor. niet iedereen kan datquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:27 schreef dans_papa het volgende:
[..]
Ik wil het scherper zeggen...dansbewegingen heeft die bij een volwassene sexy en sensueel zijn! Niet bij een 10 jarige.
Oh, en dans_paquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:28 schreef hc-sjonny het volgende:
[..]
nee, maar latijns amerikaans dansen is wel een kunst hoor. niet iedereen kan dat
Dat zijn voorschriften.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:27 schreef McLaura het volgende:
Ik vind ze op zich goed hoor, maar ik vind de kleding/make-up en maniertjes te volwassen.
Natuurlijk, het is een sport, en dat hoor je altijd serieus te nemen als je ergens wilt komen, dus of hij nou danst of hockeyt vind ik niet uitmaken.Als hij er zelf maar lol in heeft!
Want? Danspapa geeft duizenden euro's uit aan lessen, schoenen, outfits, etc., dan vind ik het vrij normaal dat zoonlief het wel erg serieus mag nemen ja.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Is dat zo? Dank je!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:28 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij hebt ook overal verstand van he? Heb jij kinderen?
Hahaquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:32 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Is dat zo? Dank je!
Nee, dat durf ik niet. Ik wil eerst alles weten, mochten ze ooit met lastige vragen komen enzo.
Dat andere topic heb ik trouwens van genoten. Juist omdat het niet zo zwart wit was.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:32 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Is dat zo? Dank je!
Nee, dat durf ik niet. Ik wil eerst alles weten, mochten ze ooit met lastige vragen komen enzo.
Zoiets komt voort uit liefhebberij, een hobby dus. Je moet de boel niet omdraaien.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Want? Danspapa geeft duizenden euro's uit aan lessen, schoenen, outfits, etc., dan vind ik het vrij normaal dat zoonlief het wel erg serieus mag nemen ja.
Als een hobby uitgroeit tot een talent dan heb je wel een coach nodig die het talent in juiste banen kan leiden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef Stali het volgende:
Het gaat niet om sexy bewegingen.
Wat ik opmerkelijk vind is dat er van kinderen iets in een hobby geeist wordt.
Kinderen moeten al zoveel. Waarom zou je druk op een hobby leggen en daar reageert het papaatje dan weer niet op he?
Onder dwang is iets geen hobby meer. Men moet het allemaal lekker zelf weten maar ik vind het absurd. Kinderen moeten al zoveel en hoezo moet er gewonnen worden?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:36 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Als een hobby uitgroeit tot een talent dan heb je wel een coach nodig die het talent in juiste banen kan leiden.
Dan heb je niets aan iemand die alles wel best vind. Met aanklooien heeft nog nooit iemand iets gewonnen namelijk. Soms moet je dan een beetje streng zijn. Is dat zo vreselijk ?
Goh, het is dat ik al lang genoeg op Fok zit op een andere naam om te weten dat jij een rel-user bent, dus ik lees dit met eenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef Stali het volgende:
Het gaat niet om sexy bewegingen.
Wat ik opmerkelijk vind is dat er van kinderen iets in een hobby geeist wordt.
Kinderen moeten al zoveel. Waarom zou je druk op een hobby leggen en daar reageert het papaatje dan weer niet op he?
Ja, ergens wel.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:21 schreef Stali het volgende:
[..]
Ah, een rechts citroentje zeker?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:40 schreef dans_papa het volgende:
[..]
Goh, het is dat ik al lang genoeg op Fok zit op een andere naam om te weten dat jij een rel-user bent, dus ik lees dit met een![]()
Je nuanceert je geeis iig.quote:Echter om de zaken aan de gang te houden : Het is op hun nivo geen simpele hobbie. Ze trainen twee keer per week twee tot drie uur. Doen alle wedstrijden in hun klasse van de NADB. Voor die wedstrijden hebben ze speciale kleding nodig. Bij elkaar is het een kostbare zaak. Dus zolang hij op dit nivo wil dansen, eis ik inzet.
Heeft hij daar genoeg van, prima. Hij mag op elk moment uit het wedstrijd dansen. Bij een streetdance groep gaan, een andere sport, meer buiten spelen...prima. hij doet maar, is echt veel goedkoper voor me.
Maar hij is gek van dansen. Hij loopt naar de eettafel met een danspas. Vindt wat hij doet gewoon leuk. Ik vraag hem minstens 1 keer per jaar, als we om 7 uur in de auto kruipen op zondag, voor een wedstrijd in Limburg ofzo, of hij het nog wil. Of hij het zo leuk vindt dat zondag een wekker zetten het waard is.
Tot nu toe, zegt hij altijd ja.
Ik zie het precies zo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, ergens wel.
Ik trek een vergelijking met de jongetjes die in de winkelpromenade op zaterdagmiddag muziek moeten maken van hun ouders.
Het kind zit op muziek, hopelijk eigen keus, maar wordt vervolgens door de ouders gepushed om te gaan spelen (voor geld). Kijk, dat vind ik tever gaan. Je ziet de treurigheid van die kinderen. Not Good!
Maar dit, meedoen aan HGT, prima toch? Het moet leuk blijven.
Trouwens, als een kind een hobby heeft (voetbal, dansen, hockey, wielrennen) is het vanzelfsprekend dat het zoveel zijn best doet als ie kan... Daar hoef je als ouders niet nog eens extra over te gaan zeuren of te benadrukken (waarschijnlijk alleen omdat het geld kost en de ouders dat welbesteed willen hebben)
Integendeel, daar hebben kinderen pas een hekel aan. Het werkt averechts.
Ach, wat is rechtsquote:
Hij mag van mij morgen zeggen: papa, ik wil alleen nog maar 1 keer in de week dansen met een groepje dat het allemaal veel minder serieus neemt. Maar dan ga ik voortaan op zondag uitslapen, ipv naar Limburg of Leidschendam te crossen. Ook best. Scheelt ook klauwen met geld.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat 'vragen om inzet' vrij veeleisend klinken. Het gaat om een kind! Mijn ouders waren van het 'wie A zegt moet ook B zeggen'. Dat wil zeggen, als ik voor een sport koos dan mocht ik daar niet na één maand mee stoppen om weer eens iets anders te proberen. En dus heb ik jarenlang, vrijwillig en met veel plezier, op paardrijden gezeten. Mijn ouders hebben het aan mijzelf overgelaten hoe serieus ik daarmee om wilde gaan. Ik zou het vervelend hebben gevonden als zij "inzet" van me hadden geëist.
Ik wil geen discussie voeren met hem als voorbeeld. Ik werd als ouder al veroordeeld voor ik wat kon zeggen. Daarom opende ik dit topic. Op OUD. Waar ik wat serieuzerer mensen verwacht dan op het Talent sub forum...quote:Los hiervan vind ik deze sport ook te sensueel en zou ik er als ouders terughoudend mee zijn om mijn kind mee te laten doen aan een tv-programma. Eigenlijk vind ik het ook ongepast dat een vader deze discussie zo openlijk wil voeren met zijn zoon als voorbeeld.
Paardrijden is ook geen goedkope sport, en mijn vader stond elke zaterdagochtend om 5 uur op om broodjes voor mij en mijn vriendinnetjes te smeren en ging de hele dag mee op pad. Dat hoort bij het ouderschap, mijns inziens, en zou niet aan bepaalde voorwaarden gebonden moeten zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef dans_papa het volgende:
[..]
Hij mag van mij morgen zeggen: papa, ik wil alleen nog maar 1 keer in de week dansen met een groepje dat het allemaal veel minder serieus neemt. Maar dan ga ik voortaan op zondag uitslapen, ipv naar Limburg of Leidschendam te crossen. Ook best. Scheelt ook klauwen met geld.
Begrijp ik wel, hoor, maar met het filmpje wordt hij erbij betrokken. De discussie kan ook prima zonder gevoerd worden (of eventueel met een filmpje van 'dit soort dansen' erbij).quote:Ik wil geen discussie voeren met hem als voorbeeld. Ik werd als ouder al veroordeeld voor ik wat kon zeggen. Daarom opende ik dit topic. Op OUD. Waar ik wat serieuzerer mensen verwacht dan op het Talent sub forum...
Ik volg dat talentenforum niet maar klopt het als ik denk dat kritiek voornamelijk op het jonge meisje gericht is?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef dans_papa het volgende:
[..]
Hij mag van mij morgen zeggen: papa, ik wil alleen nog maar 1 keer in de week dansen met een groepje dat het allemaal veel minder serieus neemt. Maar dan ga ik voortaan op zondag uitslapen, ipv naar Limburg of Leidschendam te crossen. Ook best. Scheelt ook klauwen met geld.
[..]
Ik wil geen discussie voeren met hem als voorbeeld. Ik werd als ouder al veroordeeld voor ik wat kon zeggen. Daarom opende ik dit topic. Op OUD. Waar ik wat serieuzerer mensen verwacht dan op het Talent sub forum...
Hebben de mensen die deze kritiek nu geven als kind op hoog niveau dansles gehad? Academie of serieuze balletlessen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:08 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik volg dat talentenforum niet maar klopt het als ik denk dat kritiek voornamelijk op het jonge meisje gericht is?
Heb nu net pas het filmpje gezien. Reageerde eerder enkel op het feit dat jij als ouder iets zou eisen terwijl je dit later nuanceerde.
Misschien ben ik wel heel conservatief maar ik zou het niet zo plezierig vinden als mijn dochter op negenjarige leeftijd zo geraffineerd beweegt en sex uitstraalt terwijl het gewoon nog echt een kind is. Waarom kan dit niet op een andere manier? Dit laatste kan maar er is hier gekozen voor stijldansen voor minivolwassenen en dat is het deel dat ik niet begrijp.
Paardrijden is een goedkope sport vergeleken bij dansen ben ik bang. Maar dat is niet het voornaamste punt...ik sta graag voor hem op. Maar dan moet hij wel zonder gemopper opstaan, de auto in gaan, en gemotiveerd dansen. Dat vind ik geen rare eisen. Op een wedstrijddag draait alles om hem. Terwijl we ook met het hele gezin kunnen gaan kanoen, wandelen, zeilen, fietsen...of iets anders kunnen doen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Paardrijden is ook geen goedkope sport, en mijn vader stond elke zaterdagochtend om 5 uur op om broodjes voor mij en mijn vriendinnetjes te smeren en ging de hele dag mee op pad. Dat hoort bij het ouderschap, mijns zinziens, en zou niet aan bepaalde voorwaarden gebonden moeten zijn.
Het kost geld maar het is geen investering. Ik bedoel, hij doet iets waarvan hij houdt, dat z'n lichaam ontwikkelt, en hem veel zelfvertrouwen geeft. Als ouder doe je dat voor je kind. Investeren klinkt zo....pusherig. Laten we wel wezen, hij gaat niet na dit programma een hoofdrol krijgen in een produktie en ons rijk maken. Daar gaat het niet om!quote:Ik kan me overigens wel voorstellen dat je zo'n hobby te veel geld vindt kosten en dat je weigert om je die investering überhaupt te getroosten. Ik kan me óók voorstellen dat je geen zin hebt om elke zondag mee op pad te gaan. Het is vooral de voorwaarde om er 'serieus mee om te gaan' waar ik moeite mee heb.
[..]
True...maar mag ik ook stiekum gigantisch trots zijnquote:Begrijp ik wel, hoor, maar met het filmpje wordt hij erbij betrokken. De discussie kan ook prima zonder gevoerd worden (of eventueel met een filmpje van 'dit soort dansen' erbij).
Waaaat???quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef Bill_E het volgende:
Gefeliciteerd ! Je zoon is homo!.
Maar ik heb geen verstand van dansen. Alleen zou ik het als ouder ( wat ik niet ben en denk ik ook niet zal worden) mijn dochter niet toestaan om zo gekleed te gaan als 10/11 jarige. En al zeker niet met zoon make-up kop. Ik vind dit aanzien verre van normaal, en vraag me af of een 10/11 jarige überhaupt met dit type dans bezig moet zijn ?
Buiten de dansvloer draagt Lera ook gewoon een spijkerbroek en sportschoenen zoals alle 10 jarigen. Heus, die werelden zijn heel goed gescheiden!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef Bill_E het volgende:
Gefeliciteerd ! Je zoon is homo!.
Maar ik heb geen verstand van dansen. Alleen zou ik het als ouder ( wat ik niet ben en denk ik ook niet zal worden) mijn dochter niet toestaan om zo gekleed te gaan als 10/11 jarige. En al zeker niet met zoon make-up kop. Ik vind dit aanzien verre van normaal, en vraag me af of een 10/11 jarige überhaupt met dit type dans bezig moet zijn ?
Sommige kinderen vinden dat leuk, echt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef Majkool het volgende:
Ik zou kinderen hier niet aan mee laten doen. Het is wel op TV, en waarom zou je nu al door willen breken? Je hebt er niks aan. Die kinderen krijgen zoveel druk door die shows, de druk om te presteren. Waarom? Ze moeten er wel plezier in blijven houden, maar er komt zoveel op die kinderen af met zo'n show...
Als je een goede reden weet om je kinderen mee te laten doen, mag je die zeggen.
Dat vind ik dus wel rare eisen. Dat wil zeggen, ik vind het volstrekt normaal om te verwachten dat je kind zich redelijk gedraagt tegenover zijn ouders en dankbaar is voor de geboden hulp en steun, maar dat geldt voor alle situaties. Op een wedstrijddag draaide ook alles om mij. Het enige wat mijn ouders belangrijk vonden was dat ik er plezier aan beleefde. Hoeveel ik ervoor getraind had en hoe serieus ik dat deed waren voor hen geen voorwaarden. Kijk, als ik nu 3 van de 4 paardrijdlessen had laten schieten dan was het een ander verhaal geweest.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:16 schreef dans_papa het volgende:
[..]
Paardrijden is een goedkope sport vergeleken bij dansen ben ik bang. Maar dat is niet het voornaamste punt...ik sta graag voor hem op. Maar dan moet hij wel zonder gemopper opstaan, de auto in gaan, en gemotiveerd dansen. Dat vind ik geen rare eisen. Op een wedstrijddag draait alles om hem. Terwijl we ook met het hele gezin kunnen gaan kanoen, wandelen, zeilen, fietsen...of iets anders kunnen doen.
Sorry, ik kan je vraag met ja beantwoorden. Klassiek ballet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:16 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hebben de mensen die deze kritiek nu geven als kind op hoog niveau dansles gehad? Academie of serieuze balletlessen?
Die dansen ook gewoon klassieke stukken waar sex en verderf in voorkomt, die leren ook geraffineerd bewegen en bepaalde emoties ( ook sensualiteit ) uitbeelden.
De can can is een vast onderdeel van klassiek ballet en dat is hartstikke sexy. Dat krijg je ook gewoon als 9-jarige hoor.
Ik moet het toch voor de TS opnemen, jullie referentiekader schiet tekort, niet de talenten van dat meisje.
Dat jullie er ook iets sexueels van maken vind ik best vreemd eigenlijk.
Waarom denk je dat er zoveel kritiek is op Amerikaanse beauty-contests?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:18 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Waaaat???
Dat kind ziet eruit zoals elke professionele stijldanser eruit MOET zien. Bij wedstrijden zijn er kleding en stylingvoorschriften waar je aan moet voldoen.
Hakjes, make-up, haar, jurkjes, pakjes..the works. Voor elke dansvorm zijn die voorschriften er.
Ik vind je reactie echt belachelijk en totaal niet van deze planeet.
Nou...ze vinden het leuk? Ik bedoel, waarom mag een kind het niet leuk vinden om te trainen op een dansprogramma, en dat voor een publiek uit te voeren? Mag ik als ouder mijn kind niet ook de vrijheid geven om heel goed te zijn in zoiets?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef Majkool het volgende:
Als je een goede reden weet om je kinderen mee te laten doen, mag je die zeggen.
Je hoeft toch niet alles oké te vinden wat je kind leuk vindt? Het is ook je rol als ouder om je kind in bescherming te nemen. Hij kan zelf immers nog niet goed de consequenties van bepaalde keuzes inzien.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:27 schreef dans_papa het volgende:
[..]
Nou...ze vinden het leuk? Ik bedoel, waarom mag een kind het niet leuk vinden om te trainen op een dansprogramma, en dat voor een publiek uit te voeren? Mag ik als ouder mijn kind niet ook de vrijheid geven om heel goed te zijn in zoiets?
Hier dacht ik ook meteen aan. Maar het verschil is wel dat de kinderen uit het filmpje fysiek een prestatie leveren. Het is niet domweg showen alleen heb ik wel moeite met zo'n jong meisje dat een sexy vrouw nadoet. Want dat is eigenlijk wat je ziet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoveel kritiek is op Amerikaanse beauty-contests?
Het gaat mij vooral om de prestratie-drang. Kinderen hoeven niet te presteren, ze moeten gewoon kind zijn. Vinden ze het leuk, doen ze het zelf? Oke, maar laat ouders niet pushen tot prestaties. Ouders moeten hun kinderen evt. ook beschermen als ze denken dat ze de druk niet aankunnen. Ik snap sowieso niet dat je als kind graag aan zo iets mee wilt doen, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Sommige kinderen vinden dat leuk, echt.
Ik heb een 9jarige meisje onder mijn hoede die bijles krijgt ( dans ), 4 uur per week. Ze treed op in Kruimeltje, in Mary Poppins en was 1 van de kinderen in de net afgelopen musical Joseph.
Heeft een moeder die onwijs relaxed is. Niets moet, alles mag. Dat kind zeurt zelf om audities en wil zelf steeds meer leren. Ze heeft zelf om bijles gevraagd omdat ze zich over het dansgedeelte nog wat onzeker voelde. Ze is 9!
Kom op zeg, niet elk kind wordt afgeranseld als het optredens doet. Sommige kinderen en zeker die met talent, zijn sneller rijp en maken eerder volwassen keuzes. Dat past binnen hun focus, klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |