abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85495642
Kijk voor jezelf:

quote:
It's been a busy day for Paradox at GamesCom. As well as announcing development of Crusader Kings II, the company has revealed Cities In Motion, a public transport simulator.

Players will operate their own public transport companies in twelve scenarios across the cities of Vienna, Helsinki, Berlin, and Amsterdam, plus an open-ended sandbox mode. 100 unique buildings are promised, plus more than 30 different modes of transport across 100 years of history (from 1920 to 2020.)

Now, this may not sound thrilling to everyone, but do watch the trailer below because the visual style looks rather good.
http://www.rockpapershotg(...)n-motion/#more-36471
http://www.incgamers.com/News/24701/

Ik ben dan niet een hardcore TTD speler, ik heb me er toch mee geamuseerd destijds. Of het dezelfde diepgang en complexiteit zal bieden is voorlopig nog een vraagteken -al ziet het er wel goed uit, maar het is alvast positief dat een developer nog eens zo'n spel uitbrengt. :)
Het verdient alvast een kans.
pi_85495719
Wat ik nou niet snap he, het is een spel wat allee simulatie is? :{ Beetje wegegooid geld denk ik.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85495956
Maar qua details ziet het er wel grappig uit.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85498327
Tot nu toe hebben die 3D games als Trains & Trucks Tycoon en Sid Meier's Railroads me toch nooit zo gegrepen als TTD.
pi_85498433
Maar wat is het doel? Economie opbouwen? Geld verdienen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85498607
Tja.. kolen naar elektriciteitscentrales vervoeren.. hout naar de zagerij..
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56:58 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_85925507
Het ziet er wel geinig uit, maar het zal ongetwijfeld weer tegenvallen net als alle transportgames sinds TTD.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_85952942
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:56 schreef Bart het volgende:
Het ziet er wel geinig uit, maar het zal ongetwijfeld weer tegenvallen net als alle transportgames sinds TTD.
:Y
Tenzij ze het combineren met railroad tycoon, dat je als driver mee kan rijden..
dag
pi_85953064
Het lijkt een beetje een remake van Transport Giant. Anyway, OTTD blijft toch onaantastbaar.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_85958354
Ga het wel in de gaten houden maar zoals men al zegt zal het denk ik nooit beter worden dan TTD al zou ik dat wel leuk vinden.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_87459010
Ik heb me aangemeld voor de beta van dit spel op http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today

Zojuist mail gehad dat ik mag gaan beta testen dus vanavond maar eens kijken of het zo leuk is.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_87462002
Het is gewoonweg een economie opbouwen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:08:38 #13
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_87492557
TTD is toch wezelijk anders. Dit lijkt mij ook meer op een opvolger van Traffic Giant (zoals hierboven ook werd gedacht). Misschien wel een leuke game, maar zeker geen TTD/OTTD opvolger (alsof die er ooit zal komen).

Mar het preciese doel? Puur transport van mensen?
pi_87494582
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:29 schreef RPG het volgende:
Ik heb me aangemeld voor de beta van dit spel op http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today

Zojuist mail gehad dat ik mag gaan beta testen dus vanavond maar eens kijken of het zo leuk is.
Laat maar weten of het wat is!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_87509689
Ja, laat ons weten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_93862207
schop spel is nu uit ...
heb m zelf al gespeeld
ervaringen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:43:59 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93862267
Nog niet gespeeld. Wat is jouw ervaring tot nu toe? Beetje afwisselend en beetje diepgang? Of toch weer te simpel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93862351
laat ik het zo zeggen, het is best wel lastig, je moet alles zien te managen ( micro managen) het spel draait eigenlijk om het laten draaien van een transportbedrijf en niet om het vervoeren van mensen ... ( ook waren er erg veel bugs en te veel verkeer maar die zijn er inmiddels al uit gepatched)

:)
pi_93862426
Wat is TTD?

Wel leuk dat Amsterdam er in zit, kun je je eigen Noord-Zuidlijn bouwen.
pi_93862505
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:47 schreef Sloggi het volgende:
Wat is TTD?

Wel leuk dat Amsterdam er in zit, kun je je eigen Noord-Zuidlijn bouwen.
TTD: Transport Tycoon / OpenTTD #34

Klopt, amsterdam is echt kut trouwens ( je krijgt snel traffic jam's met bussen en trams) maar dit kun je oplossen met de metro :P
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:52:07 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93862638
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:47 schreef Sloggi het volgende:
Wat is TTD?
Onder welke steen heb jij de afgelopen 17 jaar gewoond :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93863365
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij de afgelopen 17 jaar gewoond :D.
ssst
pi_93863575
Transport Tycoon ken ik wel, ik wist niet dat dat nog werd gespeeld.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:17:29 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93863845
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:12 schreef Sloggi het volgende:
Transport Tycoon ken ik wel, ik wist niet dat dat nog werd gespeeld.
Is best een grote community van. Op dit moment zijn er 144 mensen online aan het spelen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:18:01 #25
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93863874
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:45 schreef dan13lv het volgende:
laat ik het zo zeggen, het is best wel lastig, je moet alles zien te managen ( micro managen) het spel draait eigenlijk om het laten draaien van een transportbedrijf en niet om het vervoeren van mensen ... ( ook waren er erg veel bugs en te veel verkeer maar die zijn er inmiddels al uit gepatched)

:)
Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93863911
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen :).
download is beschikbaar op de je weet wel sites :)
pi_93864307
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen :).
Demo is hier te vinden:
http://www.citiesinmotion.com/media/demos
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_93879924
Paradox Interactive. Maar eens even proberen dan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:55:11 #30
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_93880407
Hmm ik vind hem ongelofelijk tegenvallen. Spirituele opvolger TTD misschien, maar ik knap af op het feit dat ik de interface niet groter in kan stellen. En gezien ik speel op een resolutie van 2048*1152 op een 23" schermpje wordt het irritant klein allemaal.

Ook is het jammer dat je alleen mensen kan vervoeren. Dat is ook wel een minpuntje :P

quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:48 schreef Jirdo het volgende:
Paradox Interactive. Maar eens even proberen dan.
Paradox. dus bugs :)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:55:44 #31
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_93880444
Faal
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_95216864
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2010 13:08 schreef John_Gotti2 het volgende:
TTD is toch wezelijk anders. Dit lijkt mij ook meer op een opvolger van Traffic Giant (zoals hierboven ook werd gedacht). Misschien wel een leuke game, maar zeker geen TTD/OTTD opvolger (alsof die er ooit zal komen).

Mar het preciese doel? Puur transport van mensen?
dat dus :P
toen ik em opstartte deed hij direct aan traffic giant denken..

hoewel het geheel best oke uitgewerkt is, zit (voor mij iig) de interface in de weg:
de lijnen blijven altijd allemaal zichtbaar, dit is een ramp als je veel lijnen langs 1 punt laat gaan;
tevens mis ik de optie om een bus vanaf een bepaalde halte in de route in te zetten..
er kan niet afdoende worden uitgezoomed...
pi_95216885
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:55 schreef BurnaBoy het volgende:
Hmm ik vind hem ongelofelijk tegenvallen. Spirituele opvolger TTD misschien, maar ik knap af op het feit dat ik de interface niet groter in kan stellen. En gezien ik speel op een resolutie van 2048*1152 op een 23" schermpje wordt het irritant klein allemaal.

Ook is het jammer dat je alleen mensen kan vervoeren. Dat is ook wel een minpuntje :P

[..]

Paradox. dus bugs :)
een 23" scherm is dan ook niet ontworpen voor een resolutie van 2048x1152...
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:44:39 #34
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99405948
Bump.

Iemand die dit nog speelt?
Ik heb het gisterenavond voor het eerst geprobeerd en het doet best leuk aan.

Je moet het niet vergelijken met TTD, aangezien de opzet en het doel van het spel toch erg verschilt van eerdergenoemde.
Er zijn (heel) veel dingen om rekening mee te houden; niet alleen prijzen en economie, maar ook de verschillende groepen mensen en trekpleisters, zoals het museum of stadium.
Gewoon een grote lijn neerplempen (wat een woord) van een woonwijk naar industriegebied gaat je geen vetpot opleveren.

Het spel heeft dus best wel diepgang en je moet goed onderzoeken waar je winst kan gaan maken. Daarnaast is er het micromanagement, zoals salarissen van medewerkers, prijzen van kaartjes, reclame en leningen bij verschillende banken.

Ik zal het spel zeker nog wat meer gaan spelen en als het echt aanslaat bij me, kan ik me er nog uren mee vermaken :)
I love my mispoken words.
pi_99433417
Ik heb het inmiddels een tijdje gespeeld en het is elke keer hetzelfde. In het begin aardig wat bezoekers, tot op een gegeven moment het verkeer mongolisch toeneemt (parralel aan de lijnen) waardoor de voertuigen stil komen te staan. Boze klanten, minder omzet, einde verhaal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101947899
Schopje, het spel is vandaag op Steam im angebot: ¤9,99 voor het spel inclusief 4 DLC's.

http://store.steampowered.com/sub/8467/

Misschien dat ik 'em voor dit bedrag +DLC's toch maar eens aanschaf.
pi_101948749
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:18 schreef MaxMark het volgende:
Schopje, het spel is vandaag op Steam im angebot: ¤9,99 voor het spel inclusief 4 DLC's.

http://store.steampowered.com/sub/8467/

Misschien dat ik 'em voor dit bedrag +DLC's toch maar eens aanschaf.
hmm wellicht wel leuk ja...
  woensdag 14 september 2011 @ 22:08:28 #38
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_101956726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:12 schreef mschol het volgende:

[..]

een 23" scherm is dan ook niet ontworpen voor een resolutie van 2048x1152...
Onzin. een laptop met een 17" scherm is met 1080P ook heel fijn om naar te kijken.
Maar het is onzin dat in dit spel de lettertjes echt zo mongolisch klein zijn en ook niet zijn aan te passen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_101956767
Ik vind het echt een schijtspel. Het verkeer is gewoon absurd druk elke keer en er zijn amper uitwijkmogelijkheden. Winst maken is ook erg lastig daardoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101956896
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind het echt een schijtspel. Het verkeer is gewoon absurd druk elke keer en er zijn amper uitwijkmogelijkheden. Winst maken is ook erg lastig daardoor.
Ja, heb hetzelfde probleem. Veel teveel auto's op de weg waardoor het mij in ieder geval nog niet gelukt is om wat mensen tevreden te houden, noch met bussen noch met trams...
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_101980038
zonde van mijn geld geweest deze...
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:58:55 #42
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_102022693
Game is het tientje van de Steam sale wel waard. Maar niet veel meer dan dat. Amsterdam is trouwens vet moeilijk om winstgevend te krijgen vind ik. Hebben jullie tips?

Tokyo is goed te doen, linksonderin werken en wonen mensen een paar blocks van elkaar af, dus daar kan je mooie buslijnen inzetten en metro's op de grote stukken.
  Lieve Belg dinsdag 2 april 2013 @ 22:20:17 #43
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_124813389
Cities in Motion 2 is vandaag uitgekomen: http://www.paradoxplaza.com/games/cities-in-motion-2

En slechts 19.99 op Steam: http://store.steampowered.com/app/225420/

Eerste Let's Play die ik terugvond:
Is dit iets, ik heb de vorige versie niet gespeeld en geen idee met wat dit te vergelijken valt.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_124819701
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:20 schreef Jump het volgende:
Cities in Motion 2 is vandaag uitgekomen: http://www.paradoxplaza.com/games/cities-in-motion-2

En slechts 19.99 op Steam: http://store.steampowered.com/app/225420/

Eerste Let's Play die ik terugvond:
Is dit iets, ik heb de vorige versie niet gespeeld en geen idee met wat dit te vergelijken valt.
in vergelijking met de vorige lijkt hij enorm uitgebreid te zijn op het lijnen maken..
pi_124852487
Ziet er interessant uit.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:47:33 #46
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_124907682
TTD opvolger? SC opvolger! Dit weekend eens testen, SC ben ik nu al zat...
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:51:08 #47
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124909628
Hij is uitgekomen dus? Interessant!
Zodra ik van mijn RSI af ben zal ik het eens downloaden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:01:13 #48
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_124909966
Correct, en nog geen 20 euro op Steam.
pi_124959208
Best leuk spel. Alleen het doel met sandbox snap ik nog niet helemaal
pi_124959418
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:01 schreef TommyGun het volgende:
Correct, en nog geen 20 euro op Steam.
scheelt 1 cent, nou phoe!

quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:47 schreef TommyGun het volgende:
TTD opvolger? SC opvolger! Dit weekend eens testen, SC ben ik nu al zat...
totaal geen SC opvolger.. totaal andere game, met een totaal andere insteek
pi_124960603
Ik ben echt benieuwd, ik zoek namelijk al langer een leuk spel voor het managen van verkeersstromen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125005881
Zojuist gekocht en ik ga hem *nu* spelen. (CIM2)
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:51:59 #53
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_125072203
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 21:22 schreef Qunix het volgende:
Zojuist gekocht en ik ga hem *nu* spelen. (CIM2)
En is het wat??
pi_125072257
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:51 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

En is het wat??
Super vet spel! _O_

Ziet er ook verdomd mooi uit, beter dan wat Simcity 2013 is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:54:40 #55
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_125072327
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:53 schreef Qunix het volgende:

[..]

Super vet spel! _O_

Ziet er ook verdomd mooi uit, beter dan wat Simcity 2013 is.
dus het is die twee tientjes meer dan waard??
pi_125072505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:54 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

dus het is die twee tientjes meer dan waard??
Zeker!

pi_125091780
Wil het spel kopen via Steam, ligt IDeal eruit :')
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_125107525
quote:
Prachtig filmpje en wat een fantastisch spel :9~
pi_125107820
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Prachtig filmpje en wat een fantastisch spel :9~
Heb je hem?
pi_125107837
Nee nog!! niet :9
pi_125114397
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag :).
pi_125116623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:45 schreef VelitoX het volgende:
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag :).
1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.
pi_125121149
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.
En nog geen edge scrolling :P
pi_125138015
Cities in Motion 2 is voor 15 euro te krijgen op GMG met onderstaande code:
GMG25-S0FSG-R7Z9B
pi_125143186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:44 schreef VelitoX het volgende:

[..]

En nog geen edge scrolling :P
Komt in volgende patch voor volgende week als optie.
pi_125172191
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

Komt in volgende patch voor volgende week als optie.
Vandaar ook mijn eerdere comment ;).
pi_125193950
Heb me er al een weekje best mee vermaakt, maar de game is nou ook weer niet zo gaaf. Maar goed, oppervlakkige review, waarin zowel de goede en helemaal de slechte kanten niet uit de verf komen, dan kom je wel tot een 8.
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:00 schreef maurisioo het volgende:
Best leuk spel. Alleen het doel met sandbox snap ik nog niet helemaal
Er is geen doel :D Het is gewoon vrijuit bouwen totdat je het zat bent ;) In de zandbak had je als kind toch ook geen ander doel dan wat aanklooien :P
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125193970
Voor 15 euro is het de moeite wel waard :Y ( incl de code hierboven)
dag
pi_125194065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:22 schreef Peter het volgende:
Voor 15 euro is het de moeite wel waard :Y ( incl de code hierboven)
Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:25 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.
Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn ;) )
dag
pi_125194134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn ;) )
Het was een algemene waarschuwing :) Veel mensen onderschatten dat toch en schrijven dergelijke games na een half uur al af.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194452
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:39:26 #74
277865 Sejt
Ondertitel
pi_125194507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
Dienstregeling juist instellen. Denk dat je de interval te kort hebt afgesteld, zodat alle trams al beginnen te rijden.
Daarnaast kan je kijken of je de route kan verleggen, zodat je minder kruispunten over hoeft te rijden.
I love my mispoken words.
pi_125194523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
Dat tweede is normaal. Mensen kijken niet naar de dienstregeling, je moet de dienstregeling dus afstemmen op de drukte.

Wat betreft die vertraging, zorg dat je vervoer zoveel mogelijk over busbanen gaat en zo min mogelijk langs drukke kruispunten. Want daar lopen ze geheid vast en dan gaat het inderdaad mis. Kijk eventueel of je zelf extra infrastructuur kunt aanleggen zoals bruggen en tunnels.

Ik inmiddels op sommige routes gewoon 16 trams lopen om het allemaal af te kunnen. Toen ik even niet oplette stonden er tot wel 150 mensen bij een halte :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194566
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:42:07 #77
277865 Sejt
Ondertitel
pi_125194604
Gaaf spel trouwens. Het crasht alleen iets te vaak op mijn PC.

Even proberen om drivers e.d. te vernieuwen. Hopen dat het helpt, want ik vind het leuk spelen. :)
I love my mispoken words.
pi_125194661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:41 schreef Drebbelman het volgende:
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan.
Kijk ook goed naar de wegbewijzering. Zorg dat je trams zo min mogelijk ander verkeer moeten kruisen. Als je vaak wisselt van baan, dan moeten ze continu door het verkeer heen, dat helpt niet ;)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:46:28 #79
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125194728
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedropt :D Spel ziet er wel erg mooi uit, loopt hartstikke soepel met alles op High. ^O^
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125194782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:46 schreef Divje het volgende:
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedropt :D Spel ziet er wel erg mooi uit, loopt hartstikke soepel met alles op High. ^O^
Haha ja.. ik had ook zoiets van: waar moet je in hemelsnaam beginnen. Het is niet alsof die steden één duidelijk centrum hebben.

Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad.

edit: en de increased night brightness is ook wel handig.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:51:26 #81
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125194880
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:48 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad.
Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen :')

edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125195144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:51 schreef Divje het volgende:

[..]

Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen :')

edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox.
Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegeven :D Aankloten, totdat je de game snapt.

Mijn tip is trouwens, als je snel geld wilt, leg centrale lijnen aan met trams of zo. Toen ik level 1 afsloot leverde de centrale tramlijn me iets van 15k per week op.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125198012
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven :P.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:26:32 #84
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125198134
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd :')
Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125202467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:26 schreef Divje het volgende:
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd :')
Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het.
Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:50:31 #86
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125202955
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:

[..]

Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Zover ben ik nog niet gekomen :D Wel raar :{
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125203236
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:

[..]

Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:22 schreef VelitoX het volgende:
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven :P.
Geen last van verkeer = ideaal
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125204511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:00 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

[..]

Geen last van verkeer = ideaal
Ik zat vanalles te proberen maar niets lukte. Gewoon een rondje maken in de editor op een gigantisch vlak stuk werkte niet. :P
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_125204835
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
pi_125204860
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Qunix het volgende:
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
kutgame, slotje
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125206473
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Qunix het volgende:
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
Je kan een voetpad aanleggen en de tram daarop aanleggen.
pi_125208213
Hints en tips van de makers zelf:
http://forum.paradoxplaza(...)3ebee28f3184a3b026b4
pi_125209511
Al 3 keer gecrashed :@ ( de game)
dag
pi_125210705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:58 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegeven :D Aankloten, totdat je de game snapt
Zoals de meeste Paradox games. CK, Victoria, enz
pi_125216965
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:11 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Zoals de meeste Paradox games. CK, Victoria, enz
Yup :) Al is deze game dan niet gemaakt door Paradox, maar opgepakt. Dus ook zonder die lui was het deze waanzin geweest.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:34:40 #96
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125223307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:00 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

[..]

Geen last van verkeer = ideaal
Met Page Up en Page Down kan je de weg die je aan wil leggen verhogen en verlagen :) Lekker bruggen bouwen ^O^
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125226520
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:34 schreef Divje het volgende:

[..]

Met Page Up en Page Down kan je de weg die je aan wil leggen verhogen en verlagen :) Lekker bruggen bouwen ^O^
Niet te veel doen, maar het is verrekte handig :)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 13 april 2013 @ 10:46:23 #98
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125226561
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:43 schreef Morthill het volgende:

[..]

Niet te veel doen, maar het is verrekte handig :)
Ik upgrade ook veel wegen door ze te verwijderen, en een nieuwe weg aan te leggen. Af en toe verdwijnt er een gebouw maar dat zal me worst wezen :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125226568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:46 schreef Divje het volgende:

[..]

Ik upgrade ook veel wegen door ze te verwijderen, en een nieuwe weg aan te leggen. Af en toe verdwijnt er een gebouw maar dat zal me worst wezen :P
Daar is je bevolking niet blij mee ;)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 13 april 2013 @ 10:48:42 #100
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125226586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:47 schreef Morthill het volgende:

[..]

Daar is je bevolking niet blij mee ;)
Hmm, nog niet veel van gemerkt. Ze zullen dan ook niet zo blij zijn als ik m'n depots op kleine huisjes gooi? ;) Scheelt soms wel 1000,-
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125226633
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:48 schreef Divje het volgende:

[..]

Hmm, nog niet veel van gemerkt. Ze zullen dan ook niet zo blij zijn als ik m'n depots op kleine huisjes gooi? ;) Scheelt soms wel 1000,-
Je kunt je depots ook gewoon op gras gooien, is nog goedkoper. Een park slopen is minder erg dan een gebouw.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125267793
Eerste crash :{ net nu ik lekker bezig was ;(
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125272624
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:36 schreef Morthill het volgende:
Eerste crash :{ net nu ik lekker bezig was ;(
Ik ga de oplossing die hier staat proberen: http://www.cimexchange.co(...)-many-heap-sections/ ( -force-opengl bij de start-opties)
dag
  zondag 14 april 2013 @ 23:26:59 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_125293513
Ik vind de depots erg klein.
Een beetje trambaan heeft 22 trams nodig, zeker met een 30m interval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_125342081
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik vind de depots erg klein.
Een beetje trambaan heeft 22 trams nodig, zeker met een 30m interval.
Je kunt toch meer dan 8 trams kwijt in een klein depot, of gaat het dan fout met het onderhoud/ betrouwbaarheid van je trams?
pi_125344167
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik vind de depots erg klein.
Een beetje trambaan heeft 22 trams nodig, zeker met een 30m interval.
Dan moet je anders je trambaans aanleggen. Want mijn drukste lijnen, waarop tot 4 trams per uur rijden, heb ik genoeg aan zo'n 18 trams.

Die limiet is trouwens qua onderhoud, je kunt er gerust meer kwijt. Alleen niet op hetzelfde moment.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125370696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:47 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dan moet je anders je trambaans aanleggen. Want mijn drukste lijnen, waarop tot 4 trams per uur rijden, heb ik genoeg aan zo'n 18 trams.

Die limiet is trouwens qua onderhoud, je kunt er gerust meer kwijt. Alleen niet op hetzelfde moment.
Ik hou van lange lijnen die elkaar feeden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_125372106
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik hou van lange lijnen die elkaar feeden.
In die eerste stad zijn de mijne niet langer dan 1 eiland van noord naar zuid. En dan leg ik tussenverbindingen aan.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125373486
Wat een hoog cijfer zeg bij de review, ben na veel CIM 1 gedaan te hebben zwaar teleurgesteld in deze titel. Wat een hoog cijfer zeg, ben na veel CIM 1 gedaan te hebben zwaaaar teleurgesteld in deze titel.
Interface is in elkaar gezet door iemand die het beter bij programmeren had moeten houden.
Ook de muziek is gemaakt door iemand die beter geen muziek zou maken.
De gameplay is praktisch hetzelfde als voorgaande games alleen nu onrealistischer. Sinds wanneer bouwt een stad zich om een buslijn, kom op zeg.
Laatste keer dat ik het speelde had ik ook elke 10 seconde een korte freeze

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ja leuk dat ze naar de community luisteren, anders zorg je er gewoon eerst voor dat het spel fatsoenlijk te spelen is voordat je het uitbrengt.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_125376260
Mensen verhuizen naar een plek waar het prettig wonen is, goed ov is daarbij wel handig. Niks onrealistisch aan volgens mij. En na 11,5 uur heb ik 0 freezes en 1 crash meegemaakt. Geen driver-problemen?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125377270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:00 schreef Ame_thyst het volgende:
Wat een hoog cijfer zeg bij de review, ben na veel CIM 1 gedaan te hebben zwaar teleurgesteld in deze titel. Wat een hoog cijfer zeg, ben na veel CIM 1 gedaan te hebben zwaaaar teleurgesteld in deze titel.
Interface is in elkaar gezet door iemand die het beter bij programmeren had moeten houden.
Ook de muziek is gemaakt door iemand die beter geen muziek zou maken.
De gameplay is praktisch hetzelfde als voorgaande games alleen nu onrealistischer. Sinds wanneer bouwt een stad zich om een buslijn, kom op zeg.
Laatste keer dat ik het speelde had ik ook elke 10 seconde een korte freeze

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ja leuk dat ze naar de community luisteren, anders zorg je er gewoon eerst voor dat het spel fatsoenlijk te spelen is voordat je het uitbrengt.
Interface ben ik met je eens dat hij nog onhandiger is dan cim1. En vooral dat niemand aan edgescrollen heeft gedacht vebaast mij.

Overigens vormt een stad zich zeker langs OV. Bij buslijnen valt dat nog wel mee maar zeker railverbindingen hebben een grote invloed.

Overigens ook hier nog 0 crashes of freezes meegemaakt,.

@Morthill:
Zo heb ik het ook gedaan, toch had ik al snel veel trams nodig.

Overigens vind ik de tijd wel langzaam gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_125386069
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:21 schreef Morthill het volgende:
Heb me er al een weekje best mee vermaakt, maar de game is nou ook weer niet zo gaaf. Maar goed, oppervlakkige review, waarin zowel de goede en helemaal de slechte kanten niet uit de verf komen, dan kom je wel tot een 8.
Apart, welke goede en slechte kanten komen niet naar voren? Muziek is kut, leercurve is "kloot maar aan" en het is lekker uitgebreid qua mogelijkheden (schema etc). Er zal vast meer uitkomen als je het een maand speelt, maar helaas, er dringen alweer andere spellen. Ik zie hier dezelfde dingen langskomen als in de review, zoals bv het niet kunnen scrollen met de muis. Bizar overigens dat dat anno 2013 nog mag :P

Nog geen crash gehad overigens, op Mac dan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_125387441
Tsja, sommige mensen hebben een maand nodig om goed te testen, anderen doen dat in een week :7
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125387980
gisteren gekocht voor 16 euro en ff een uurtje in sandbox modus lopen spelen. als newbie is het wel erg zoeken hoe alles werkt maar dat leer je vanzelf hoe meer je speelt.

grafisch is het redelijk en mijn nieuwe pc trekt alles goed in highest res. binnenkort maar eens een paar avonden dieper induiken!
Hooray for boobies!
pi_125388486
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

@Morthill:
Zo heb ik het ook gedaan, toch had ik al snel veel trams nodig.

Overigens vind ik de tijd wel langzaam gaan.
Mjah, verkeer loopt soms vast. Moet je kijken waar de problemen zitten en eventueel bruggen/tunnels aanleggen. Werkt bij mij fantastisch.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125397550
Afgelopen week voor 14 euro gekocht, en later nog die paar bussen, trams en halte voor 5 euro bijgekocht. Wel ietwat lame dat die er niet al gewoon in zitten.

Wat wel jammer is, is dat je je lijnen toch echt niet te lang moet maken. 5 a 10 haltes voor bus, 10 a 15 voor tram en je zit wel op de max.

Zelf bouw ik graag een paar mega-lijnen die alle kleinere lijnen raken, maar hier is dat niet echt een optie, je moet echt veel hele kleine lijnen bouwen, dan komt het wel goed. Dat is wel jammer.

Verder erg leuk, al flink wat speeluren er op zitten.
pi_125401823
Metro, want: fuck yeah!
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125404955
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen week voor 14 euro gekocht, en later nog die paar bussen, trams en halte voor 5 euro bijgekocht. Wel ietwat lame dat die er niet al gewoon in zitten.

Wat wel jammer is, is dat je je lijnen toch echt niet te lang moet maken. 5 a 10 haltes voor bus, 10 a 15 voor tram en je zit wel op de max.

Zelf bouw ik graag een paar mega-lijnen die alle kleinere lijnen raken, maar hier is dat niet echt een optie, je moet echt veel hele kleine lijnen bouwen, dan komt het wel goed. Dat is wel jammer.

Verder erg leuk, al flink wat speeluren er op zitten.
Dat heb ik zelf dus ook. Met de metro gaat dat wel.

Overigens wat heb je gekocht want ik vind nergens dlc op hun site?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_125405026
Omdat de metro nooit vast zit in het verkeer en veel meer passagiers kan vervoeren.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125408361
Dat bouwen van een metro doe ik wel eens een keer in de sandbox :+ Nu te ingewikkeld.
dag
pi_125410334
Ja, het is even wat aanklooien en het kost een fortuin. Maar de voordelen zijn enorm :Y
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125414279
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heb ik zelf dus ook. Met de metro gaat dat wel.

Overigens wat heb je gekocht want ik vind nergens dlc op hun site?
Store in het hoofdmenu van het spel?
pi_125416150
DLC van deel 1 neem ik aan
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125417464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat heb ik zelf dus ook. Met de metro gaat dat wel.

Overigens wat heb je gekocht want ik vind nergens dlc op hun site?
Ga in-game naar 'store' :)
pi_125430860
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ga in-game naar 'store' :)
Daar stond bij mij nog niets
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_125430888
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar stond bij mij nog niets
Heb je de pre-sale extra's gekregen? Dan heb je ze misschien al...

http://citiesinmotion2.wikispaces.com/DLC
pi_125430923
Overigens lijken lange lijnen het wel goed te doen als je ze volledig isoleert van de rest van het verkeer, dus inderdaad stoep-bruggen maken en daar je tram overheen trekken. Dat haalt imho wel een stukje realisme uit het spel, de time tables zouden gewoon, zoals het in het echt ook gaat, rekening moeten houden met verkeersdruk.
pi_125430950
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
de time tables zouden gewoon, zoals het in het echt ook gaat, rekening moeten houden met verkeersdruk.
Zal ik je maar uit die droom halen. Ik heb drie jaar als buschauffeur gewerkt, er wordt echt vrijwel geen rekening gehouden met verkeersdrukte bij die planning ;) Alleen qua frequentie, niet qua reistijd. Al is het wel zo dat er niet gerekend wordt op perfecte doorstroom, waar deze game wel van uitgaat.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125518292
Waar ik trouwens nog altijd geen hoer van snap. Soms moet je lijnen aanleggen tussen twee punten, maar de game registreert die lijnen bij lange na niet altijd. Dan is er een rechtstreekse verbinding, en dan is het nog niet goed :/
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125528949
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 11:59 schreef Morthill het volgende:
Waar ik trouwens nog altijd geen hoer van snap. Soms moet je lijnen aanleggen tussen twee punten, maar de game registreert die lijnen bij lange na niet altijd. Dan is er een rechtstreekse verbinding, en dan is het nog niet goed :/
Heb ik ook al 2/3 maal gehad helaas ;(
Of dan liggen er al lijnen, leg je er nog 1 aan en dan telt hij passagiers die bij andere haltes in de buurt in/uitstappen ook mee.. vaag
dag
pi_125529021
Die opdrachten dat je een lijn tussen X en Y aan moet leggen, pakt hij hier vaker niet dan wel. Dus als ik er niet toevallig al van plan was een lijn heen te leggen, negeer ik die gewoon.

Overigens ook irritant dat je aan het einde van een missie gewoon "ploep" er uit bent. Geen savegame, geen vraag of je door wilt spelen.
pi_125529516
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die opdrachten dat je een lijn tussen X en Y aan moet leggen, pakt hij hier vaker niet dan wel. Dus als ik er niet toevallig al van plan was een lijn heen te leggen, negeer ik die gewoon.

Overigens ook irritant dat je aan het einde van een missie gewoon "ploep" er uit bent. Geen savegame, geen vraag of je door wilt spelen.
Ik savegame ieder half uur sowieso als voorzorg voor een crash. En na de aanleg ven een lijn.. Niet ideaal, maar het is opzich wel een leuk spel en te doen zo.
dag
pi_125544269
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik savegame ieder half uur sowieso als voorzorg voor een crash. En na de aanleg ven een lijn.. Niet ideaal, maar het is opzich wel een leuk spel en te doen zo.
Hier hetzelfde. Maar dan nog is het wel irritant. Spel zelf is erg leuk hoor, dat absoluut. Door 2 man volgens steam 65 uur gespeeld. Dus die 14 euro is het sowieso wel waard geweest :D

Maar veel relatief simpele verbeterpunten. Jammer :)
  maandag 29 april 2013 @ 19:32:34 #134
388376 SecondMightyEagle
Ditismijnkortetekst
pi_125875866
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik savegame ieder half uur sowieso als voorzorg voor een crash. En na de aanleg ven een lijn.. Niet ideaal, maar het is opzich wel een leuk spel en te doen zo.
Gisteren nog meegemaakt. Vier uur aan mijn metro-netwerk lopen kloten, eindelijk alles op orde: Crash. Vergeten te saven (dumbass!). Heb m'n computer abrupt afgesloten en ben gaan slapen. Vandaag toch maar weer begonnen. Het spel kent wel een hoge verslavingsfactor moet ik zeggen!

Lange lijnen zijn inderdaad moeilijk om goed te laten verlopen. Vooral op hele drukke kruisingen kan het lonen om het hele kruispunt gewoon te verwijderen, en te zorgen voor een viaduct. Teveel kruispunten in bijvoorbeeld het centrum, zorgt ervoor dat je trams niet goed kunnen doorstromen vanwege de te korte achtereenvolging van stoplichten. Het maken van viaducten lost dit probleem best goed op! Nadeel is wel dat het verkeer wordt omgeleid dus let dan goed op zodat het niet ergens anders vast loopt.

Minpunten:
- Crashes (zo'n 3 keer per dag). Lijkt vaker voor te komen naarmate je uitzoomt.
- Weinig verschillende typen voertuigen. Op zich zijn ze goed in balans, dat wel. Maar zelfs Transport Giant had er een stuk meer, van oude kleine busjes tot supermoderne.
- Tijdsproblemen:
1. Het inplannen van een ochtend- en/of avondspits wordt erg lastig wanneer één buslijn een trajectduur heeft van zo'n 8 uur. Dat betekent dus dat je op die drukke punten, al acht uur van te voren meer bussen in moet zetten om de spits te lijf te gaan. Teveel bussen zorgt echter voor veel files, dus na verloop van tijd raak je echt in de knoop.
2. Bij drukke lijnen is een interval van 00:15 nodig, waarvoor dus ook veel bussen nodig zijn. Op een rustige zondag, stapelen al deze bussen zich op voor het depot, omdat er geen ruimte meer is. Gevolg: enorm lange file voor depot, en zeurende reizigers dat het voertuig te laat is.

Verder een prima vermakelijke game. Heb hem eerst gedownload, maar gisteren toch de officiële versie gekocht. Misschien dat de crashes daar aan te wijten zijn. Heb de game aangeschaft omdat ik graag zie dat de game nog eens gepatched gaat worden, en misschien online eens te proberen.
Ditismijnsig.
pi_125876382
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik ga de oplossing die hier staat proberen: http://www.cimexchange.co(...)-many-heap-sections/ ( -force-opengl bij de start-opties)
Deze oplossing zorgt er voor dat ik geen water meer heb, maar sindsdien is de game nog geen enkele keer gecrashed :Y.

Ik merk ook dat de depots te klein zijn. En bij opstoppingen vervang ik wel eens een stuk weg door een busbaan, dan kiezen de auto's een andere route en kunnen tram/bus/trolly gewoon doorrijden :+
dag
  maandag 29 april 2013 @ 19:54:33 #136
388376 SecondMightyEagle
Ditismijnkortetekst
pi_125876884
Weet iemand hoe ik Saved Games kan verplaatsen? Ik zie ze niet in de map verschijnen. Ik wil mijn save games van mijn ''trial'' game verplaatsen naar de game wanneer ik die installeer via Steam.

Edit: Laat maar. Je kunt gewoon de Steam versie downloaden, hij pakt de Saved Games automatisch mee.

[ Bericht 23% gewijzigd door SecondMightyEagle op 29-04-2013 20:04:08 ]
Ditismijnsig.
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:07:55 #137
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_125895987
Even een vraag, want ik snap iets niet.
Kan je met een depot overcrowden? Ik bedoel ik zie dat er een depot voor 10 bussen is en een depot voor 20. Maar ik lees hier dat je ook wachtrijen voor het depot kan krijgen. Betekend dat, dat je dan 30 bussen kan uitsturen vanuit een depot voor 10 bussen?

Wat ik wel irritant vind, is dat er lussen gemaakt moeten worden. Nu heb ik met de demo wel een poging gedaan om van depot 1 naar depot 2 een lijn aan te leggen, maar je moest perse een terug lijn instellen wilde de bus daadwerkelijk vertrekken. Of ben ik nu gek? -O-
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zondag 5 mei 2013 @ 12:38:50 #138
256146 b2py
Beton!
pi_126086604
Wat ik tegenwoordig doe is een lijn van depot naar depot laten rijden. Dan kan je vanaf een depot een 30' dienst doen en vanaf de andere ook een 30' dienst. Dan heb je samen een 15' dienst. Kan je beide depots mooi vullen met materieel.
  zondag 5 mei 2013 @ 12:45:54 #139
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_126086869
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Wat ik tegenwoordig doe is een lijn van depot naar depot laten rijden. Dan kan je vanaf een depot een 30' dienst doen en vanaf de andere ook een 30' dienst. Dan heb je samen een 15' dienst. Kan je beide depots mooi vullen met materieel.
Dat heb ik niet werkend gekregen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 5 mei 2013 @ 12:49:12 #140
256146 b2py
Beton!
pi_126086967
En hoe bedoel je dat?
Wat werkte er niet dan?
  zondag 5 mei 2013 @ 14:44:07 #141
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_126091530
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:49 schreef b2py het volgende:
En hoe bedoel je dat?
Wat werkte er niet dan?
Met een apart begin en einddepot, de metros's wilden niet rijden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 5 mei 2013 @ 18:50:24 #142
256146 b2py
Beton!
pi_126099582
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Met een apart begin en einddepot, de metros's wilden niet rijden.
Ik had het beter moeten vertellen, je kan je OV dan via dat depot laten rijden en terug via de andere halte's. Veel handiger dan zo'n rare bocht, zeker bij metro's en trams.
  zondag 5 mei 2013 @ 19:20:11 #143
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_126100696
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had het beter moeten vertellen, je kan je OV dan via dat depot laten rijden en terug via de andere halte's. Veel handiger dan zo'n rare bocht, zeker bij metro's en trams.
Maar dan worden de route-tijden toch idioot lang? :? Het is nu al dat je 5 tot 8 uur doet over een stukje van 6,5 kilometer.. -O-
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zondag 5 mei 2013 @ 20:07:23 #144
256146 b2py
Beton!
pi_126102743
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Maar dan worden de route-tijden toch idioot lang? :? Het is nu al dat je 5 tot 8 uur doet over een stukje van 6,5 kilometer.. -O-
Dag en nacht 15' diensten doen ;)
  zondag 5 mei 2013 @ 21:29:01 #145
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_126107418
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Maar dan worden de route-tijden toch idioot lang? :? Het is nu al dat je 5 tot 8 uur doet over een stukje van 6,5 kilometer.. -O-
idd dat nergens over een beetje metro jast daar binnen 5min doorheen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_126272773
Eerder nooit last van crashes. Eerder vandaag moest ik bij het starten akkoord gaan met een License Agreement, en sindsdien knalt hij er iedere 5 minuten uit. Enorm irritant.
pi_126272845
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Eerder nooit last van crashes. Eerder vandaag moest ik bij het starten akkoord gaan met een License Agreement, en sindsdien knalt hij er iedere 5 minuten uit. Enorm irritant.
contract van de duivel
pi_127600864
Campain uitgespeeld... hoop snel op meer scenario's. Multyplayer lijkt ook nog niet goed te werken.
dag
pi_127611047
Ik heb de campaign een week of wat ook uitgespeeld. Wat ik er jammer aan vond, was dat je steeds aan het einde de melding kreeg dat je doel was behaald, en je ook gelijk je huidige map werd uitgedonderd :')

En wel irritant dat je aan het eind weer je eerste maps moet doen, met dus de kneuterige trambanen die ik toen had aangelegd :D :')
pi_127611581
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb de campaign een week of wat ook uitgespeeld. Wat ik er jammer aan vond, was dat je steeds aan het einde de melding kreeg dat je doel was behaald, en je ook gelijk je huidige map werd uitgedonderd :')

En wel irritant dat je aan het eind weer je eerste maps moet doen, met dus de kneuterige trambanen die ik toen had aangelegd :D :')
Staan er ergens scenario's door andere users gemaakt? :@
dag
pi_127612166
Als die er zijn, dan staan ze denk ik op het Paradox-forum?
pi_127614237
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Staan er ergens scenario's door andere users gemaakt? :@
Lid worden van het forum van de game. Als je je SN geeft kom je in een extra forum waar je veel kan downloaden. :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:34:38 #153
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_127669210
Wat is beter/leuker? CIM1 of 2?
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_127672701
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:02 schreef Qunix het volgende:

[..]

Lid worden van het forum van de game. Als je je SN geeft kom je in een extra forum waar je veel kan downloaden. :)
En de workshop is eindelijk open, zodat je gelijk in Steam content kunt downloaden O+.
dag
  Lieve Belg vrijdag 21 juni 2013 @ 10:51:01 #155
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_128072009
Nog 8 uur te gaan: http://store.steampowered.com/sub/15821/

Cities in Motion Collection

Includes 13 items: Cities in Motion, Cities in Motion: Design Classics, Cities In Motion: Design Dreams, Cities in Motion: Design Marvels, Cities in Motion: Design Now, Cities in Motion: German Cities, Cities in Motion: London, Cities in Motion: Metr


12.49 EUR, -75%
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_128072085
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:51 schreef Jump het volgende:
Nog 8 uur te gaan: http://store.steampowered.com/sub/15821/

Cities in Motion Collection

Includes 13 items: Cities in Motion, Cities in Motion: Design Classics, Cities In Motion: Design Dreams, Cities in Motion: Design Marvels, Cities in Motion: Design Now, Cities in Motion: German Cities, Cities in Motion: London, Cities in Motion: Metr


12.49 EUR, -75%

2 is ook in de aanbieding ^O^
pi_128483273
Een nieuwe Trafic Giant zou geweldig zijn. :P
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_128483892
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:22 schreef iXVI het volgende:
Een nieuwe Trafic Giant zou geweldig zijn. :P
En dan eentje waar je wél horizontaal en verticaal kunt :D
  Lieve Belg maandag 1 juli 2013 @ 23:45:25 #159
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_128484419
Of een nieuwe Transport Giant zou ook welkom zijn. Eentje waar je de lichten niet moet baseren op de lengte van de treinen :P
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')