abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85495642
Kijk voor jezelf:

quote:
It's been a busy day for Paradox at GamesCom. As well as announcing development of Crusader Kings II, the company has revealed Cities In Motion, a public transport simulator.

Players will operate their own public transport companies in twelve scenarios across the cities of Vienna, Helsinki, Berlin, and Amsterdam, plus an open-ended sandbox mode. 100 unique buildings are promised, plus more than 30 different modes of transport across 100 years of history (from 1920 to 2020.)

Now, this may not sound thrilling to everyone, but do watch the trailer below because the visual style looks rather good.
http://www.rockpapershotg(...)n-motion/#more-36471
http://www.incgamers.com/News/24701/

Ik ben dan niet een hardcore TTD speler, ik heb me er toch mee geamuseerd destijds. Of het dezelfde diepgang en complexiteit zal bieden is voorlopig nog een vraagteken -al ziet het er wel goed uit, maar het is alvast positief dat een developer nog eens zo'n spel uitbrengt. :)
Het verdient alvast een kans.
pi_85495719
Wat ik nou niet snap he, het is een spel wat allee simulatie is? :{ Beetje wegegooid geld denk ik.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85495956
Maar qua details ziet het er wel grappig uit.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85498327
Tot nu toe hebben die 3D games als Trains & Trucks Tycoon en Sid Meier's Railroads me toch nooit zo gegrepen als TTD.
pi_85498433
Maar wat is het doel? Economie opbouwen? Geld verdienen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85498607
Tja.. kolen naar elektriciteitscentrales vervoeren.. hout naar de zagerij..
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:56:58 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_85925507
Het ziet er wel geinig uit, maar het zal ongetwijfeld weer tegenvallen net als alle transportgames sinds TTD.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_85952942
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:56 schreef Bart het volgende:
Het ziet er wel geinig uit, maar het zal ongetwijfeld weer tegenvallen net als alle transportgames sinds TTD.
:Y
Tenzij ze het combineren met railroad tycoon, dat je als driver mee kan rijden..
dag
pi_85953064
Het lijkt een beetje een remake van Transport Giant. Anyway, OTTD blijft toch onaantastbaar.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_85958354
Ga het wel in de gaten houden maar zoals men al zegt zal het denk ik nooit beter worden dan TTD al zou ik dat wel leuk vinden.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_87459010
Ik heb me aangemeld voor de beta van dit spel op http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today

Zojuist mail gehad dat ik mag gaan beta testen dus vanavond maar eens kijken of het zo leuk is.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_87462002
Het is gewoonweg een economie opbouwen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:08:38 #13
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_87492557
TTD is toch wezelijk anders. Dit lijkt mij ook meer op een opvolger van Traffic Giant (zoals hierboven ook werd gedacht). Misschien wel een leuke game, maar zeker geen TTD/OTTD opvolger (alsof die er ooit zal komen).

Mar het preciese doel? Puur transport van mensen?
pi_87494582
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:29 schreef RPG het volgende:
Ik heb me aangemeld voor de beta van dit spel op http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today

Zojuist mail gehad dat ik mag gaan beta testen dus vanavond maar eens kijken of het zo leuk is.
Laat maar weten of het wat is!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_87509689
Ja, laat ons weten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_93862207
schop spel is nu uit ...
heb m zelf al gespeeld
ervaringen?
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:43:59 #17
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93862267
Nog niet gespeeld. Wat is jouw ervaring tot nu toe? Beetje afwisselend en beetje diepgang? Of toch weer te simpel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93862351
laat ik het zo zeggen, het is best wel lastig, je moet alles zien te managen ( micro managen) het spel draait eigenlijk om het laten draaien van een transportbedrijf en niet om het vervoeren van mensen ... ( ook waren er erg veel bugs en te veel verkeer maar die zijn er inmiddels al uit gepatched)

:)
pi_93862426
Wat is TTD?

Wel leuk dat Amsterdam er in zit, kun je je eigen Noord-Zuidlijn bouwen.
pi_93862505
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:47 schreef Sloggi het volgende:
Wat is TTD?

Wel leuk dat Amsterdam er in zit, kun je je eigen Noord-Zuidlijn bouwen.
TTD: Transport Tycoon / OpenTTD #34

Klopt, amsterdam is echt kut trouwens ( je krijgt snel traffic jam's met bussen en trams) maar dit kun je oplossen met de metro :P
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:52:07 #21
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93862638
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:47 schreef Sloggi het volgende:
Wat is TTD?
Onder welke steen heb jij de afgelopen 17 jaar gewoond :D.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93863365
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij de afgelopen 17 jaar gewoond :D.
ssst
pi_93863575
Transport Tycoon ken ik wel, ik wist niet dat dat nog werd gespeeld.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:17:29 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93863845
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:12 schreef Sloggi het volgende:
Transport Tycoon ken ik wel, ik wist niet dat dat nog werd gespeeld.
Is best een grote community van. Op dit moment zijn er 144 mensen online aan het spelen :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:18:01 #25
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93863874
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 15:45 schreef dan13lv het volgende:
laat ik het zo zeggen, het is best wel lastig, je moet alles zien te managen ( micro managen) het spel draait eigenlijk om het laten draaien van een transportbedrijf en niet om het vervoeren van mensen ... ( ook waren er erg veel bugs en te veel verkeer maar die zijn er inmiddels al uit gepatched)

:)
Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93863911
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen :).
download is beschikbaar op de je weet wel sites :)
pi_93864307
quote:
99s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:18 schreef Bart het volgende:

[..]

Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen :).
Demo is hier te vinden:
http://www.citiesinmotion.com/media/demos
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_93879924
Paradox Interactive. Maar eens even proberen dan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:55:11 #30
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_93880407
Hmm ik vind hem ongelofelijk tegenvallen. Spirituele opvolger TTD misschien, maar ik knap af op het feit dat ik de interface niet groter in kan stellen. En gezien ik speel op een resolutie van 2048*1152 op een 23" schermpje wordt het irritant klein allemaal.

Ook is het jammer dat je alleen mensen kan vervoeren. Dat is ook wel een minpuntje :P

quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:48 schreef Jirdo het volgende:
Paradox Interactive. Maar eens even proberen dan.
Paradox. dus bugs :)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 9 maart 2011 @ 21:55:44 #31
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_93880444
Faal
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_95216864
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2010 13:08 schreef John_Gotti2 het volgende:
TTD is toch wezelijk anders. Dit lijkt mij ook meer op een opvolger van Traffic Giant (zoals hierboven ook werd gedacht). Misschien wel een leuke game, maar zeker geen TTD/OTTD opvolger (alsof die er ooit zal komen).

Mar het preciese doel? Puur transport van mensen?
dat dus :P
toen ik em opstartte deed hij direct aan traffic giant denken..

hoewel het geheel best oke uitgewerkt is, zit (voor mij iig) de interface in de weg:
de lijnen blijven altijd allemaal zichtbaar, dit is een ramp als je veel lijnen langs 1 punt laat gaan;
tevens mis ik de optie om een bus vanaf een bepaalde halte in de route in te zetten..
er kan niet afdoende worden uitgezoomed...
pi_95216885
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:55 schreef BurnaBoy het volgende:
Hmm ik vind hem ongelofelijk tegenvallen. Spirituele opvolger TTD misschien, maar ik knap af op het feit dat ik de interface niet groter in kan stellen. En gezien ik speel op een resolutie van 2048*1152 op een 23" schermpje wordt het irritant klein allemaal.

Ook is het jammer dat je alleen mensen kan vervoeren. Dat is ook wel een minpuntje :P

[..]

Paradox. dus bugs :)
een 23" scherm is dan ook niet ontworpen voor een resolutie van 2048x1152...
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:44:39 #34
277865 Sejt
Ondertitel
pi_99405948
Bump.

Iemand die dit nog speelt?
Ik heb het gisterenavond voor het eerst geprobeerd en het doet best leuk aan.

Je moet het niet vergelijken met TTD, aangezien de opzet en het doel van het spel toch erg verschilt van eerdergenoemde.
Er zijn (heel) veel dingen om rekening mee te houden; niet alleen prijzen en economie, maar ook de verschillende groepen mensen en trekpleisters, zoals het museum of stadium.
Gewoon een grote lijn neerplempen (wat een woord) van een woonwijk naar industriegebied gaat je geen vetpot opleveren.

Het spel heeft dus best wel diepgang en je moet goed onderzoeken waar je winst kan gaan maken. Daarnaast is er het micromanagement, zoals salarissen van medewerkers, prijzen van kaartjes, reclame en leningen bij verschillende banken.

Ik zal het spel zeker nog wat meer gaan spelen en als het echt aanslaat bij me, kan ik me er nog uren mee vermaken :)
I love my mispoken words.
pi_99433417
Ik heb het inmiddels een tijdje gespeeld en het is elke keer hetzelfde. In het begin aardig wat bezoekers, tot op een gegeven moment het verkeer mongolisch toeneemt (parralel aan de lijnen) waardoor de voertuigen stil komen te staan. Boze klanten, minder omzet, einde verhaal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101947899
Schopje, het spel is vandaag op Steam im angebot: ¤9,99 voor het spel inclusief 4 DLC's.

http://store.steampowered.com/sub/8467/

Misschien dat ik 'em voor dit bedrag +DLC's toch maar eens aanschaf.
pi_101948749
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:18 schreef MaxMark het volgende:
Schopje, het spel is vandaag op Steam im angebot: ¤9,99 voor het spel inclusief 4 DLC's.

http://store.steampowered.com/sub/8467/

Misschien dat ik 'em voor dit bedrag +DLC's toch maar eens aanschaf.
hmm wellicht wel leuk ja...
  woensdag 14 september 2011 @ 22:08:28 #38
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_101956726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:12 schreef mschol het volgende:

[..]

een 23" scherm is dan ook niet ontworpen voor een resolutie van 2048x1152...
Onzin. een laptop met een 17" scherm is met 1080P ook heel fijn om naar te kijken.
Maar het is onzin dat in dit spel de lettertjes echt zo mongolisch klein zijn en ook niet zijn aan te passen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_101956767
Ik vind het echt een schijtspel. Het verkeer is gewoon absurd druk elke keer en er zijn amper uitwijkmogelijkheden. Winst maken is ook erg lastig daardoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101956896
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind het echt een schijtspel. Het verkeer is gewoon absurd druk elke keer en er zijn amper uitwijkmogelijkheden. Winst maken is ook erg lastig daardoor.
Ja, heb hetzelfde probleem. Veel teveel auto's op de weg waardoor het mij in ieder geval nog niet gelukt is om wat mensen tevreden te houden, noch met bussen noch met trams...
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_101980038
zonde van mijn geld geweest deze...
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:58:55 #42
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_102022693
Game is het tientje van de Steam sale wel waard. Maar niet veel meer dan dat. Amsterdam is trouwens vet moeilijk om winstgevend te krijgen vind ik. Hebben jullie tips?

Tokyo is goed te doen, linksonderin werken en wonen mensen een paar blocks van elkaar af, dus daar kan je mooie buslijnen inzetten en metro's op de grote stukken.
  Lieve Belg dinsdag 2 april 2013 @ 22:20:17 #43
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_124813389
Cities in Motion 2 is vandaag uitgekomen: http://www.paradoxplaza.com/games/cities-in-motion-2

En slechts 19.99 op Steam: http://store.steampowered.com/app/225420/

Eerste Let's Play die ik terugvond:
Is dit iets, ik heb de vorige versie niet gespeeld en geen idee met wat dit te vergelijken valt.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_124819701
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:20 schreef Jump het volgende:
Cities in Motion 2 is vandaag uitgekomen: http://www.paradoxplaza.com/games/cities-in-motion-2

En slechts 19.99 op Steam: http://store.steampowered.com/app/225420/

Eerste Let's Play die ik terugvond:
Is dit iets, ik heb de vorige versie niet gespeeld en geen idee met wat dit te vergelijken valt.
in vergelijking met de vorige lijkt hij enorm uitgebreid te zijn op het lijnen maken..
pi_124852487
Ziet er interessant uit.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:47:33 #46
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_124907682
TTD opvolger? SC opvolger! Dit weekend eens testen, SC ben ik nu al zat...
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:51:08 #47
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124909628
Hij is uitgekomen dus? Interessant!
Zodra ik van mijn RSI af ben zal ik het eens downloaden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:01:13 #48
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_124909966
Correct, en nog geen 20 euro op Steam.
pi_124959208
Best leuk spel. Alleen het doel met sandbox snap ik nog niet helemaal
pi_124959418
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:01 schreef TommyGun het volgende:
Correct, en nog geen 20 euro op Steam.
scheelt 1 cent, nou phoe!

quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:47 schreef TommyGun het volgende:
TTD opvolger? SC opvolger! Dit weekend eens testen, SC ben ik nu al zat...
totaal geen SC opvolger.. totaal andere game, met een totaal andere insteek
pi_124960603
Ik ben echt benieuwd, ik zoek namelijk al langer een leuk spel voor het managen van verkeersstromen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_125005881
Zojuist gekocht en ik ga hem *nu* spelen. (CIM2)
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:51:59 #53
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_125072203
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 21:22 schreef Qunix het volgende:
Zojuist gekocht en ik ga hem *nu* spelen. (CIM2)
En is het wat??
pi_125072257
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:51 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

En is het wat??
Super vet spel! _O_

Ziet er ook verdomd mooi uit, beter dan wat Simcity 2013 is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:54:40 #55
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_125072327
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:53 schreef Qunix het volgende:

[..]

Super vet spel! _O_

Ziet er ook verdomd mooi uit, beter dan wat Simcity 2013 is.
dus het is die twee tientjes meer dan waard??
pi_125072505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:54 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

dus het is die twee tientjes meer dan waard??
Zeker!

pi_125091780
Wil het spel kopen via Steam, ligt IDeal eruit :')
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_125107525
quote:
Prachtig filmpje en wat een fantastisch spel :9~
pi_125107820
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Prachtig filmpje en wat een fantastisch spel :9~
Heb je hem?
pi_125107837
Nee nog!! niet :9
pi_125114397
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag :).
pi_125116623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:45 schreef VelitoX het volgende:
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag :).
1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.
pi_125121149
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.
En nog geen edge scrolling :P
pi_125138015
Cities in Motion 2 is voor 15 euro te krijgen op GMG met onderstaande code:
GMG25-S0FSG-R7Z9B
pi_125143186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:44 schreef VelitoX het volgende:

[..]

En nog geen edge scrolling :P
Komt in volgende patch voor volgende week als optie.
pi_125172191
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

Komt in volgende patch voor volgende week als optie.
Vandaar ook mijn eerdere comment ;).
pi_125193950
Heb me er al een weekje best mee vermaakt, maar de game is nou ook weer niet zo gaaf. Maar goed, oppervlakkige review, waarin zowel de goede en helemaal de slechte kanten niet uit de verf komen, dan kom je wel tot een 8.
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:00 schreef maurisioo het volgende:
Best leuk spel. Alleen het doel met sandbox snap ik nog niet helemaal
Er is geen doel :D Het is gewoon vrijuit bouwen totdat je het zat bent ;) In de zandbak had je als kind toch ook geen ander doel dan wat aanklooien :P
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125193970
Voor 15 euro is het de moeite wel waard :Y ( incl de code hierboven)
dag
pi_125194065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:22 schreef Peter het volgende:
Voor 15 euro is het de moeite wel waard :Y ( incl de code hierboven)
Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:25 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.
Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn ;) )
dag
pi_125194134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn ;) )
Het was een algemene waarschuwing :) Veel mensen onderschatten dat toch en schrijven dergelijke games na een half uur al af.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194452
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:39:26 #74
277865 Sejt
Ondertitel
pi_125194507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
Dienstregeling juist instellen. Denk dat je de interval te kort hebt afgesteld, zodat alle trams al beginnen te rijden.
Daarnaast kan je kijken of je de route kan verleggen, zodat je minder kruispunten over hoeft te rijden.
I love my mispoken words.
pi_125194523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.

Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S

Ik doe vast iets fout.
Dat tweede is normaal. Mensen kijken niet naar de dienstregeling, je moet de dienstregeling dus afstemmen op de drukte.

Wat betreft die vertraging, zorg dat je vervoer zoveel mogelijk over busbanen gaat en zo min mogelijk langs drukke kruispunten. Want daar lopen ze geheid vast en dan gaat het inderdaad mis. Kijk eventueel of je zelf extra infrastructuur kunt aanleggen zoals bruggen en tunnels.

Ik inmiddels op sommige routes gewoon 16 trams lopen om het allemaal af te kunnen. Toen ik even niet oplette stonden er tot wel 150 mensen bij een halte :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125194566
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:42:07 #77
277865 Sejt
Ondertitel
pi_125194604
Gaaf spel trouwens. Het crasht alleen iets te vaak op mijn PC.

Even proberen om drivers e.d. te vernieuwen. Hopen dat het helpt, want ik vind het leuk spelen. :)
I love my mispoken words.
pi_125194661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:41 schreef Drebbelman het volgende:
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan.
Kijk ook goed naar de wegbewijzering. Zorg dat je trams zo min mogelijk ander verkeer moeten kruisen. Als je vaak wisselt van baan, dan moeten ze continu door het verkeer heen, dat helpt niet ;)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:46:28 #79
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125194728
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedropt :D Spel ziet er wel erg mooi uit, loopt hartstikke soepel met alles op High. ^O^
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125194782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:46 schreef Divje het volgende:
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedropt :D Spel ziet er wel erg mooi uit, loopt hartstikke soepel met alles op High. ^O^
Haha ja.. ik had ook zoiets van: waar moet je in hemelsnaam beginnen. Het is niet alsof die steden één duidelijk centrum hebben.

Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad.

edit: en de increased night brightness is ook wel handig.
In the coolest little capital of the world
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:51:26 #81
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125194880
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:48 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad.
Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen :')

edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125195144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:51 schreef Divje het volgende:

[..]

Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen :')

edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox.
Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegeven :D Aankloten, totdat je de game snapt.

Mijn tip is trouwens, als je snel geld wilt, leg centrale lijnen aan met trams of zo. Toen ik level 1 afsloot leverde de centrale tramlijn me iets van 15k per week op.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125198012
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven :P.
  vrijdag 12 april 2013 @ 15:26:32 #84
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125198134
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd :')
Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125202467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:26 schreef Divje het volgende:
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd :')
Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het.
Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
No resentment ever evened out a weaker hand
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:50:31 #86
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125202955
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:

[..]

Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Zover ben ik nog niet gekomen :D Wel raar :{
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125203236
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:

[..]

Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 15:22 schreef VelitoX het volgende:
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven :P.
Geen last van verkeer = ideaal
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125204511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:00 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

[..]

Geen last van verkeer = ideaal
Ik zat vanalles te proberen maar niets lukte. Gewoon een rondje maken in de editor op een gigantisch vlak stuk werkte niet. :P
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_125204835
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
pi_125204860
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Qunix het volgende:
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
kutgame, slotje
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125206473
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Qunix het volgende:
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
Je kan een voetpad aanleggen en de tram daarop aanleggen.
pi_125208213
Hints en tips van de makers zelf:
http://forum.paradoxplaza(...)3ebee28f3184a3b026b4
pi_125209511
Al 3 keer gecrashed :@ ( de game)
dag
pi_125210705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:58 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegeven :D Aankloten, totdat je de game snapt
Zoals de meeste Paradox games. CK, Victoria, enz
pi_125216965
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:11 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Zoals de meeste Paradox games. CK, Victoria, enz
Yup :) Al is deze game dan niet gemaakt door Paradox, maar opgepakt. Dus ook zonder die lui was het deze waanzin geweest.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:34:40 #96
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125223307
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:00 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben :P

[..]

Geen last van verkeer = ideaal
Met Page Up en Page Down kan je de weg die je aan wil leggen verhogen en verlagen :) Lekker bruggen bouwen ^O^
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125226520
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:34 schreef Divje het volgende:

[..]

Met Page Up en Page Down kan je de weg die je aan wil leggen verhogen en verlagen :) Lekker bruggen bouwen ^O^
Niet te veel doen, maar het is verrekte handig :)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 13 april 2013 @ 10:46:23 #98
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125226561
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:43 schreef Morthill het volgende:

[..]

Niet te veel doen, maar het is verrekte handig :)
Ik upgrade ook veel wegen door ze te verwijderen, en een nieuwe weg aan te leggen. Af en toe verdwijnt er een gebouw maar dat zal me worst wezen :P
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_125226568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:46 schreef Divje het volgende:

[..]

Ik upgrade ook veel wegen door ze te verwijderen, en een nieuwe weg aan te leggen. Af en toe verdwijnt er een gebouw maar dat zal me worst wezen :P
Daar is je bevolking niet blij mee ;)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zaterdag 13 april 2013 @ 10:48:42 #100
269692 Divje
brr brr patapim
pi_125226586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:47 schreef Morthill het volgende:

[..]

Daar is je bevolking niet blij mee ;)
Hmm, nog niet veel van gemerkt. Ze zullen dan ook niet zo blij zijn als ik m'n depots op kleine huisjes gooi? ;) Scheelt soms wel 1000,-
oh ah toma toma vem vem vem vem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')