http://www.rockpapershotg(...)n-motion/#more-36471quote:It's been a busy day for Paradox at GamesCom. As well as announcing development of Crusader Kings II, the company has revealed Cities In Motion, a public transport simulator.
Players will operate their own public transport companies in twelve scenarios across the cities of Vienna, Helsinki, Berlin, and Amsterdam, plus an open-ended sandbox mode. 100 unique buildings are promised, plus more than 30 different modes of transport across 100 years of history (from 1920 to 2020.)
Now, this may not sound thrilling to everyone, but do watch the trailer below because the visual style looks rather good.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:56 schreef Bart het volgende:
Het ziet er wel geinig uit, maar het zal ongetwijfeld weer tegenvallen net als alle transportgames sinds TTD.
Laat maar weten of het wat is!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:29 schreef RPG het volgende:
Ik heb me aangemeld voor de beta van dit spel op http://www.paradoxplaza.c(...)%80%93-sign-up-today
Zojuist mail gehad dat ik mag gaan beta testen dus vanavond maar eens kijken of het zo leuk is.
TTD: Transport Tycoon / OpenTTD #34quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:47 schreef Sloggi het volgende:
Wat is TTD?
Wel leuk dat Amsterdam er in zit, kun je je eigen Noord-Zuidlijn bouwen.
Onder welke steen heb jij de afgelopen 17 jaar gewoondquote:
ssstquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij de afgelopen 17 jaar gewoond.
Is best een grote community van. Op dit moment zijn er 144 mensen online aan het spelenquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:12 schreef Sloggi het volgende:
Transport Tycoon ken ik wel, ik wist niet dat dat nog werd gespeeld.
Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doenquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:45 schreef dan13lv het volgende:
laat ik het zo zeggen, het is best wel lastig, je moet alles zien te managen ( micro managen) het spel draait eigenlijk om het laten draaien van een transportbedrijf en niet om het vervoeren van mensen ... ( ook waren er erg veel bugs en te veel verkeer maar die zijn er inmiddels al uit gepatched)
download is beschikbaar op de je weet wel sitesquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen.
Demo is hier te vinden:quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou klinkt dan wel interessant om eens te proberen, van het weekend maar eens doen.
Paradox. dus bugsquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:48 schreef Jirdo het volgende:
Paradox Interactive. Maar eens even proberen dan.
dat dusquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:08 schreef John_Gotti2 het volgende:
TTD is toch wezelijk anders. Dit lijkt mij ook meer op een opvolger van Traffic Giant (zoals hierboven ook werd gedacht). Misschien wel een leuke game, maar zeker geen TTD/OTTD opvolger (alsof die er ooit zal komen).
Mar het preciese doel? Puur transport van mensen?
een 23" scherm is dan ook niet ontworpen voor een resolutie van 2048x1152...quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:55 schreef BurnaBoy het volgende:
Hmm ik vind hem ongelofelijk tegenvallen. Spirituele opvolger TTD misschien, maar ik knap af op het feit dat ik de interface niet groter in kan stellen. En gezien ik speel op een resolutie van 2048*1152 op een 23" schermpje wordt het irritant klein allemaal.
Ook is het jammer dat je alleen mensen kan vervoeren. Dat is ook wel een minpuntje
[..]
Paradox. dus bugs
hmm wellicht wel leuk ja...quote:Op woensdag 14 september 2011 19:18 schreef MaxMark het volgende:
Schopje, het spel is vandaag op Steam im angebot: ¤9,99 voor het spel inclusief 4 DLC's.
http://store.steampowered.com/sub/8467/
Misschien dat ik 'em voor dit bedrag +DLC's toch maar eens aanschaf.
Onzin. een laptop met een 17" scherm is met 1080P ook heel fijn om naar te kijken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:12 schreef mschol het volgende:
[..]
een 23" scherm is dan ook niet ontworpen voor een resolutie van 2048x1152...
Ja, heb hetzelfde probleem. Veel teveel auto's op de weg waardoor het mij in ieder geval nog niet gelukt is om wat mensen tevreden te houden, noch met bussen noch met trams...quote:Op woensdag 14 september 2011 22:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind het echt een schijtspel. Het verkeer is gewoon absurd druk elke keer en er zijn amper uitwijkmogelijkheden. Winst maken is ook erg lastig daardoor.
in vergelijking met de vorige lijkt hij enorm uitgebreid te zijn op het lijnen maken..quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:20 schreef Jump het volgende:
Cities in Motion 2 is vandaag uitgekomen: http://www.paradoxplaza.com/games/cities-in-motion-2
En slechts 19.99 op Steam: http://store.steampowered.com/app/225420/
Eerste Let's Play die ik terugvond:
Is dit iets, ik heb de vorige versie niet gespeeld en geen idee met wat dit te vergelijken valt.
scheelt 1 cent, nou phoe!quote:
totaal geen SC opvolger.. totaal andere game, met een totaal andere insteekquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:47 schreef TommyGun het volgende:
TTD opvolger? SC opvolger! Dit weekend eens testen, SC ben ik nu al zat...
En is het wat??quote:Op zondag 7 april 2013 21:22 schreef Qunix het volgende:
Zojuist gekocht en ik ga hem *nu* spelen. (CIM2)
dus het is die twee tientjes meer dan waard??quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:53 schreef Qunix het volgende:
[..]
Super vet spel!
Ziet er ook verdomd mooi uit, beter dan wat Simcity 2013 is.
Zeker!quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:54 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
dus het is die twee tientjes meer dan waard??
Heb je hem?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prachtig filmpje en wat een fantastisch spel
1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:45 schreef VelitoX het volgende:
Heb hem op steam gepre-ordered (aardige bonus ervoor ook), maar nog niet veel gespeeld. Zijn wat dingetjes die binnenkort gepatched worden, daarna echt goed aan de slag.
En nog geen edge scrollingquote:Op woensdag 10 april 2013 16:42 schreef Qunix het volgende:
[..]
1.1.5 is uit, maar er zijn nog wel wat problemen. Zoals metro rails wat aan een weg vast komt terwijl dit niet kan.
Vandaar ook mijn eerdere commentquote:Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef Qunix het volgende:
[..]
Komt in volgende patch voor volgende week als optie.
Er is geen doelquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:00 schreef maurisioo het volgende:
Best leuk spel. Alleen het doel met sandbox snap ik nog niet helemaal
Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:22 schreef Peter het volgende:
Voor 15 euro is het de moeite wel waard( incl de code hierboven)
Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijnquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:25 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ja, voor 15 euro is het een degelijke game. Maar onderschat het niet. Je bent echt wel een paar uur bezig om alles uit te vogelen.
Het was een algemene waarschuwingquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik speel al jaren TTD, dus dat is me niet vreemd ( uitvogelen en uren bezig zijn)
Dienstregeling juist instellen. Denk dat je de interval te kort hebt afgesteld, zodat alle trams al beginnen te rijden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.
Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S
Ik doe vast iets fout.
Dat tweede is normaal. Mensen kijken niet naar de dienstregeling, je moet de dienstregeling dus afstemmen op de drukte.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:38 schreef Drebbelman het volgende:
Leuk, zo'n dienstregeling voor trams, maar mijn trams hebben altijd al na de eerste halte een fikse vertraging waardoor ik ook constant trams te kort kom in het depot.
Ook staan er constant mannetjes te wachten bij de halte terwijl het gewoon nog één of twee uur duurt voordat de tram komt, en dat ze vervolgens gaan klagen dat het zo lang duurt :S
Ik doe vast iets fout.
Kijk ook goed naar de wegbewijzering. Zorg dat je trams zo min mogelijk ander verkeer moeten kruisen. Als je vaak wisselt van baan, dan moeten ze continu door het verkeer heen, dat helpt nietquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:41 schreef Drebbelman het volgende:
Hmm ja, ik laat ze steeds over het midden van zo'n tweebaans weg lopen. In principe heb je dan alleen bij de kruispunten last van ander verkeer, maar misschien moet ik die ook maar proberen te vermijden dan.
Haha ja.. ik had ook zoiets van: waar moet je in hemelsnaam beginnen. Het is niet alsof die steden één duidelijk centrum hebben.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:46 schreef Divje het volgende:
Leuk, word vanuit de tutorial ineens in een gigantische stad gedroptSpel ziet er wel erg mooi uit, loopt hartstikke soepel met alles op High.
Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnenquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:48 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Het was wel aardig geweest als je ook echt was begonnen met een middelgroot dorp dat afhankelijk van je OV groeit tot een stad.
Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegevenquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:51 schreef Divje het volgende:
[..]
Daar zat ik op te hopen idd, heb net een uur over de stad gevlogen om een beetje een plan te maken, dat werd me teveel dus ben ik hopeloos in een hoekje begonnen
edit: Fuck it, ik ga eerst even kloten in de sandbox.
Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:26 schreef Divje het volgende:
Het zal toch ook wel mogelijk zijn om in de editor een map + klein stadje te maken? Op de een of andere manier trekt m'n pc de editor heel slecht. 7 minuten zitten wachten en had uiteindelijk maar een paar heuveltjes gegenereerd
Even wat met de instellingen rotzooien zo, misschien helpt het.
Zover ben ik nog niet gekomenquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:
[..]
Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebbenquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef Silv het volgende:
[..]
Ik kan hier geen wegen met elkaar verbinden in de editor. Zegt steeds dat er niet genoeg ruimte is.
Geen last van verkeer = ideaalquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:22 schreef VelitoX het volgende:
Het bouwen van metro's blijf ik een ramp vinden, vooral omdat ze nogal duur zijn als je ze onder een stad gaat leggen. Dan maar bij trams e.d. blijven.
Ik zat vanalles te proberen maar niets lukte. Gewoon een rondje maken in de editor op een gigantisch vlak stuk werkte niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:00 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben
[..]
Geen last van verkeer = ideaal
kutgame, slotjequote:Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Qunix het volgende:
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
Je kan een voetpad aanleggen en de tram daarop aanleggen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Qunix het volgende:
In CiM1 kon je tramrails in het gras aanleggen, in CiM2 helaas niet...
Zoals de meeste Paradox games. CK, Victoria, enzquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:58 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat was het advies wat in ieder geval aan ons reviewers werd gegevenAankloten, totdat je de game snapt
Yupquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:11 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Zoals de meeste Paradox games. CK, Victoria, enz
Met Page Up en Page Down kan je de weg die je aan wil leggen verhogen en verlagenquote:Op vrijdag 12 april 2013 18:00 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je kunt niet over andere wegen heen bouwen. Dus je moet echt van weg tot weg werken. En natuurlijk ruimte hebben
[..]
Geen last van verkeer = ideaal
Niet te veel doen, maar het is verrekte handigquote:Op zaterdag 13 april 2013 01:34 schreef Divje het volgende:
[..]
Met Page Up en Page Down kan je de weg die je aan wil leggen verhogen en verlagenLekker bruggen bouwen
Ik upgrade ook veel wegen door ze te verwijderen, en een nieuwe weg aan te leggen. Af en toe verdwijnt er een gebouw maar dat zal me worst wezenquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:43 schreef Morthill het volgende:
[..]
Niet te veel doen, maar het is verrekte handig
Daar is je bevolking niet blij meequote:Op zaterdag 13 april 2013 10:46 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik upgrade ook veel wegen door ze te verwijderen, en een nieuwe weg aan te leggen. Af en toe verdwijnt er een gebouw maar dat zal me worst wezen
Hmm, nog niet veel van gemerkt. Ze zullen dan ook niet zo blij zijn als ik m'n depots op kleine huisjes gooi?quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:47 schreef Morthill het volgende:
[..]
Daar is je bevolking niet blij mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |