abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85709191
Dat zijnjouw woorden, niet de mijne. Ik had het over wat meer genuanceerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:41:36 #200
108648 cattie
lieve moeder
pi_85709282
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:34 schreef DJMO het volgende:
Ik zei al dat ik erg fel ben erin Cattie, mede omdat mijn dochter dus met acht maanden uit huis werd geplaatst. Ik heb daardoor alles moeten missen van haar.. en dat doet nog steeds pijn. Ook haar zit het niet lekker als ze een vraag heeft "wanneer kreeg ik tanden mam?" en ik dan moet zeggen "vraag maar aan je vader of het pleeggezin waar je toen zat want IK weet het niet ". Dat is, nu ik het zo opschrijf, denk ik gewoon dé reden dat ik mensen veroordeel die hun kind naar t kdv doen omdat het moet .. want werk, huis (soms dan, niet altijd) .. en dat mijn denkwijze jou stoort. Daar kan ik niets aan doen, ik ga mijn mening niet veranderen omdat iemand zich aan mij stoort ;)
Tja, 2 dagen per week naar het kdv is wel wat anders dan een kind dat uit huis geplaatst wordt he? Je hoeft je mening ook niet te veranderen voor mij hoor, maar als jij zulke nonsens typt, reageer ik daar wel op.
pi_85709634
Amélie en huup welkom hier! *O* Was het een fijne eerste verjaardag?

over kdv's, Timo gaat 2 dagen in de week naar het kdv, ook al die tijd dat ik niet werkte ging hij er heen. Dat is héél rustig opgebouwd omdat ik het vreselijk moeilijk vond. Eerst een paar uur, toen na een tijdje een halve dag, daarna 2 dagen een paar uur, 2 dagen een halve dag, etc net zo lang tot we dus op die 2 volledige dagen zaten. Ondanks dat ik het niet leuk vind hem weg te moeten brengen is het voor mij heel belangrijk die 2 dagen rust te hebben. Hoewel ik volgende week weer ga werken, maar dat is ook een vorm van rust (althans, dat hoop ik dan :P) De dagen die ik met Timo samen heb kan ik dan ook écht van hem genieten en er vol voor gaan.
Maar ik zie niet in waarom ik anderen die hun kind vanwege welke reden dan ook wel of niet naar het kdv brengen zou moeten veroordelen.. ieder zn ding denk ik meestal.. meestal, want ik vind het wél heel erg als mensen hun kinderen 5 dagen per week van 's ochtends vroeg tot zo laat mogelijk op de dag op het kdv onderbrengen.. dan denk ik, verander dan wat aan je leven of kies niet voor kinderen.. maar ja, mijn mening en daar hebben mensen die dat doen geen boodschap aan neem ik aan..
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:48:36 #202
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85709676
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:39 schreef cattie het volgende:

[..]

Verhuizen binnen schooltijd is in mijn ogen ook niet ideaal. Ik zie in mijn werk veel kinderen die daar toch problemen door krijgen (niet met 1x verhuizen hoor, maar vaker zeker wel). Daarnaast is er toch ook een verschil tussen wisselen van scholen of nog nooit naar school te zijn geweest. De andere kinderen hebben dan wel een voorsprong. En ik denk dat als je je kind pas op zijn/haar 5e naar school wilt doen, je daar heel bewust over na moet denken en mee om moet gaan. Toch dat jaar al zelf wat gaan doen qua scholing.
Is er trouwens ergens te vinden wat een kind per schooljaar leert? Ik kan alleen het eindresultaat vinden (kerndoelen primair onderwijs? ), maar wat ze nu per jaar leren is toch lastiger te vinden, misschien zoek ik verkeerd?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:49:38 #203
108648 cattie
lieve moeder
pi_85709735
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Is er trouwens ergens te vinden wat een kind per schooljaar leert? Ik kan alleen het eindresultaat vinden (kerndoelen primair onderwijs? ), maar wat ze nu per jaar leren is toch lastiger te vinden, misschien zoek ik verkeerd?
Daar zat ik ook al aan te denken en ik zou niet weten waar dat zou moeten staan... Denk dat je dan toch bij een school of leerkracht moet aankloppen.
pi_85710083
Amelie gefeliciteerd! *O*
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:01:15 #205
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85710281
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:49 schreef cattie het volgende:

[..]

Daar zat ik ook al aan te denken en ik zou niet weten waar dat zou moeten staan... Denk dat je dan toch bij een school of leerkracht moet aankloppen.
Of de bibliotheek van een pabo binnenlopen. :D Ik kan me herinneren dat ik wat van die lesmethoden zag staan toen ik nog aan die hogeschool ingeschreven stond. Zelfs methoden die ik zelf ook nog had gehad. :o Hoe bedoel je: verouderd? :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85718323
Goeiemorgen! Timo heeft iets nieuws ontdekt, kruipen :D Hij liep en rende al een tijd met steun achter van alles aan (loopkar, speelgoedkist, kinderstoel, etc), en verder tijgerde hij altijd, maar hij is toch nog gaan kruipen :D Wat een schattig gezicht is dat zeg O+
pi_85718468
:O Goodmorning! :O

Tess maakt er momenteel weer een puinhoop van met slapen. Gisteravond wilde ze niet gaan slapen en vannacht is ze ook 2x wakker geweest. Volgens mij heeftze heel erg last van verlatingsangst momenteel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_85718635
Dank voor het welkom allemaal! *O* O+

Ik vind het nog maar groot hier ;(

Over kdv's, ik ga met Chan mee. Ieder zn keuze ik zie niet waarom ik daar een ander over zou veroordelen.
Hier hebben we ook de luxe van vanuit huis kunnen werken, Amélie gaat dus niet naar een kdv, het is voor ons duur en onnodig dus omdat ik wel de hele dag thuis ben.
Zij zal (net als ik en heel veel van mijn generatie ;) ) straks vanaf 2 naar een psz gaan. Gewoon om de andere kindjes en het spelen en dat soort dingen. Dat misgun ik haar zeker niet.

Oeke zolang het mogelijk is voor jullie om het te bolwerken ik weet dat het toch best lastig kan zijn om je werk gedaan te krijgen zo :X , en zolang je niet de indruk hebt dat Ko iets mist, zie ik niet waarom je het zou doen. Volg je gevoel, dat heb je tot nu toe steeds gedaan en dat heeft steeds het beste uitgepakt :) :*

En ehm.
Ja.

Verder haak ik hier dus zo'n beetje in enzo ;)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85719110
Huup, ik had nog een vraag voor je en omdat je nu :7 dreumesmoeder :7 bent stel ik de vraag hier maar.

Ik las in het kinderkleertjestopic dat je van plan bent Amélie eventueel mee te nemen naar een afspraak bij de verloskundige. Hoe pak je dat dan aan? Ivan wil niet meer zo makkelijk stil zitten en ik kan hem niet in de ringsling doen als ik een afspraak heb. Er zal immers ook een echo gemaakt moeten worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85719223
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:33 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, ik had nog een vraag voor je en omdat je nu :7 dreumesmoeder :7 bent stel ik de vraag hier maar.

Ik las in het kinderkleertjestopic dat je van plan bent Amélie eventueel mee te nemen naar een afspraak bij de verloskundige. Hoe pak je dat dan aan? Ivan wil niet meer zo makkelijk stil zitten en ik kan hem niet in de ringsling doen als ik een afspraak heb. Er zal immers ook een echo gemaakt moeten worden.
Gewoon, op de grond zetten, speeltje meenemen. De verloskundige is er op zich best op bedacht dat er kleine kindjes mee kunnen komen, dat scheelt wel.
En als Amélie niet los mag kruipen dan laat ik haar met een speeltje gewoon in de wandelwagen zitten, gaat tot nu toe prima.

De verloskundige is hier 3 minuten vandaan dus ik ben met een kwartier meestal uit en thuis :') ik vind het dan zo stom om mn moeder 2 keer een half uur te laten rijden om op te komen passen, t gaat best zo.
Ze gaat straks ook mee naar de fysio, dat ging vorige keer ook best goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85719389
Ivan was mee naar de 20-weken-echo. Die duurt natuurlijk wat langer, maar ik had toen mijn vriend mee. De afspraken bij ons in het ziekenhuis lopen ook vaak uit, dus het kan zomaar alles bij elkaar genomen érg lang duren. Ivan zat een half uur lang heel zoet in de kinderwagen, maar daarna was hij het (begrijpelijk) ook wel weer zat. Ik merk dat ik het toch lastig vind.

oeke, ik moet ineens terugdenken aan de lunch die we hadden. Je liet Kobus toen wat rondkruipen en hij stoof elke keer af op de keuken. :D Je kunt je kind niet overal even makkelijk op de grond neerzetten.

Nou ja, het zal wel een combinatie zijn van je kind niet overal mee naartoe zeulen en het kort houden als je het toch doet. Ivan gaat zometeen mee naar de makelaar; ik ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_85719904
Ohja jij zit in een ziekenhuis natuurlijk, das wat lastiger denk ik.
Mijn vk-praktijk is erg kindvriendelijk ingericht eigenlijk dus dat gaat prima.

Is er geen soort speelhoekje in de wachtkamer? Ik zou denk ik tijdens de wachttijd daar met Ivan spelen, uit de wagen, en dan als je naar binnen moet hem in de wagen zetten ofzoiets? Denk dat dat het meest handig is.

Of als je een bumbo hebt die meenemen? Dan zit ie wel uit de ogen maar kan ie nergens heen zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:02:12 #213
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85719913
DJMO, ik vind ook dat je waar doordrijft in je mening hoor. En voel me ook aangesproken. En ik wil niet lullig doen, maar de reden dat ze uit huis is geplaatst, ligt denk ik toch in eerste instantie ook bij jezelf. Dat doen ze niet zomaar.

Lennon gaat 3 dagen per 2 weken naar het kdv. En 3 dagen per 2 weken naar mn ouders. Hij gaat idd naar het kdv omdat ik ook wil blijven werken, niet zozeer voor het huis, vakantie e.d. maar gewoon ook omdat ik dat zelf nodig heb. Andere mensen om me heen, niet alleen maar moederen.. ik word daardoor een gelukkiger mens. Als ik altijd maar thuis zou moeten zijn, zou ik het allemaal niet trekken. Klinkt misschien vreemd, maar zo ervaar ik het wel. Maar dat is natuurlijk voor ieder persoon anders en dat is vooral ook prima, maar geen reden om een ander die het anders doet dan jij te "veroordelen".

Twan is nooit naar kdv geweest, hij was op de dagen dat ik werkte bij de oma's en opa's. Achteraf heb ik daar spijt van. Met de kennis en ervaring met het kdv die ik nu heb, zou het goed zijn geweest voor zn sociale ontwikkeling als hij wel naar een kdv zou zijn geweest. Dat heeft ook een stukje met zn karakter te maken.

@Estrys, ik vind kdv eigenlijk best meevallen eigenlijk... je krijgt best veel geld terug van de belastingdienst.

@Oeke, wat een stomme opmerking van je schoonzus trouwens. Jullie moeten gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en wat bij Ko past. :*

Enne last but not least: Amélie en Huup welkom hier en nog van harte gefeliciteerd *O* *O* :*
Make love, not war ☮
pi_85720736
Timo kruipt! *O* Leuk is dat he?
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
oeke, ik moet ineens terugdenken aan de lunch die we hadden. Je liet Kobus toen wat rondkruipen en hij stoof elke keer af op de keuken. :D Je kunt je kind niet overal even makkelijk op de grond neerzetten.
Dat doet hij nog steeds, hij heeft een grote fascinatie voor keukens. :Y)
Lastig, ik zou inderdaad wat speeltjes meenemen en proberen om een bumbo of kinderstoel of buggy te regelen. Succes bij de makelaar alvast!

Diaan, ik moet er wel bij zeggen dat zowel P. als freelancer zijn waardoor we net als Huup de zorg goed kunnen delen en thuis kunnen werken. Alhoewel dat niet altijd aan te bevelen is inderdaad. }:|
En Ko is al vaak naar mijn werk mee geweest, dat ging erg makkelijk toen hij nog niet kroop. En het was heel leuk.
Ik zou ook niet alleen een thuisblijfmoeder kunnen zijn, ik heb dat werk ook nodig, dat is ook onderdeel van mijn zijn, net als moeder zijn. Alleen heb ik soms weken geen werk en soms weken teveel. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85720922
Huup en Amélie, welkom hier! Je kleine meisje wordt groot! :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:33:06 #216
114177 Diaan73
pi_85720965
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:27 schreef oeke het volgende:
Timo kruipt! *O* Leuk is dat he?
[..]

Dat doet hij nog steeds, hij heeft een grote fascinatie voor keukens. :Y)
Lastig, ik zou inderdaad wat speeltjes meenemen en proberen om een bumbo of kinderstoel of buggy te regelen. Succes bij de makelaar alvast!

Diaan, ik moet er wel bij zeggen dat zowel P. als freelancer zijn waardoor we net als Huup de zorg goed kunnen delen en thuis kunnen werken. Alhoewel dat niet altijd aan te bevelen is inderdaad. }:|
En Ko is al vaak naar mijn werk mee geweest, dat ging erg makkelijk toen hij nog niet kroop. En het was heel leuk.
Ik zou ook niet alleen een thuisblijfmoeder kunnen zijn, ik heb dat werk ook nodig, dat is ook onderdeel van mijn zijn, net als moeder zijn. Alleen heb ik soms weken geen werk en soms weken teveel. :')
Dat is inderdaad wat lastig. Is er geen flexibele kinderopvang eventueel waar je gebruik van kunt maken? Is bij ons kdv wel. Daar zou je dan gebruik van kunnen maken in de weken dat je teveel werk hebt.
En zoals jullie het doen, is op zich toch ook prima zolang dat voor iedereen werkbaar en prettig is. Nogmaals, ik zou als ik jou was, gewoon op mn gevoel afgaan en wat mogelijk is.
Make love, not war ☮
pi_85721259
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:33 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is inderdaad wat lastig. Is er geen flexibele kinderopvang eventueel waar je gebruik van kunt maken? Is bij ons kdv wel. Daar zou je dan gebruik van kunnen maken in de weken dat je teveel werk hebt.
En zoals jullie het doen, is op zich toch ook prima zolang dat voor iedereen werkbaar en prettig is. Nogmaals, ik zou als ik jou was, gewoon op mn gevoel afgaan en wat mogelijk is.
Ach, omdat we zelf onze dag in kunnen delen, kunnen we de zorg goed delen. Wonderlijk genoeg is het tot nu toe steeds zo geweest dat als ik het druk had, P. het rustig had en omgekeerd. Voor de paar keer dat het elkaar overlapte, hadden we ons nichtje dat oppaste.
Voorlopig houden we het zo, en ik moet eerlijk gezegd ook eens uitzoeken wat het ons eigenlijk gaat kosten.
pi_85721365
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:40 schreef oeke het volgende:

[..]

Ach, omdat we zelf onze dag in kunnen delen, kunnen we de zorg goed delen. Wonderlijk genoeg is het tot nu toe steeds zo geweest dat als ik het druk had, P. het rustig had en omgekeerd. Voor de paar keer dat het elkaar overlapte, hadden we ons nichtje dat oppaste.
Voorlopig houden we het zo, en ik moet eerlijk gezegd ook eens uitzoeken wat het ons eigenlijk gaat kosten.
Dat zal in jullie geval wel lastig worden denk ik? Of is je inkomen ondanks het freelance redelijk stabiel?
Voordat je straks ineens zo'n terugbetaalrekening op de mat hebt liggen zeg maar, ook zo vervelend :X

Timo aan de kruip woehoe!!! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85721437
Nou precies, daar maak ik me ook zorgen over. Naast dat ik niet echt zit te wachten op nog meer administratieve rompslomp. Daar blink ik niet bepaald in uit namelijk. :X
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:52:29 #220
114177 Diaan73
pi_85721638
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:40 schreef oeke het volgende:

[..]

Goed geregeld toch!!!

Wij betalen elke maand, voor 65 uren opvang, ¤ 406,25. Wij krijgen volgens mij iets van ¤ 315,= terug. Kost ons dus zo'n ¤ 100,- elke maand

Ik kreeg net een mailtje van ons kdv, dat er een maaltijdservice is vanaf september. Dat houdt in dat wij voor een maand een lijst krijgen met wat er op de dagen vers wordt gekookt. Als we willen, kunnen we dat bestellen en geven de leidsters dat aan Lennon rond half 5. Kost ¤ 2,= per maaltijd. Dat vind ik nog best meevallen, een potje kost ¤ 1,35. Dat geven wij altijd mee en wordt dan aan hem gegeven. Ow en als we willen, kunnen wij ook 's avonds eenzelfde maaltijd meenemen naar huis voor onszelf.
Make love, not war ☮
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:08:28 #221
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85722211
Ik moet nog wennen dat we nu hier 'horen' hoor, ik klik automatisch naar de grote babies nog steeds...

Thomas is vandaag op het kinderdagverblijf zodat ik wat zaken kan regelen mbt de nalatenschap van schoonpa. Ik heb nog even een boodschapje gedaan daarstraks, in fases alles halen voor het feestje van zaterdag. (Ik kan nu maar met 1 arm tillen dus ik moet wat voorzichtig zijn.) Mijn broek zit wat wijd en hing dus wat laag, in de plassen, en nou heb ik natte zomen. Bah! Volgende keer na het wassen maar eens in de droger gooien, wie weet krimpt hij dan wat.

Ik heb wel het idee dat Thomas wat relaxeder aan het worden is nu hij steeds meer kan. Hij kan ook zo lekker zitten spelen in zijn eentje. En hij verzint soms de leukste spelletjes. Soms zijn dat spelletjes die mama minder leuk vindt (graven in de planten!) maar soms ook heel schattig. Met een touwtje spelen met de kat ofzo. Lief!

Huup, je meisje ziet er zo gelukkig uit op haar feestje.
Wij mogen met feesten nog even wachten tot zaterdag, maar we hebben al wel lekker de slingers hangen. Ik ben benieuwd hoe Thomas het vindt...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85725170
Wij hebben ook besloten ons kindje uiteindelijk 3 dagen op het kdv te plaatsen. 1 dag kan ik opvangen en 1 dag afwisselend de papa of de oma. Ik vind dat eigenlijk een superoplossing. Naast het feit, dat mensen het zich op basis van inkomen (huis, dat afbetaald moet worden, vakantie enzo) soms gewoon niet kunnen permitteren om thuis te blijven vind ik het voor mezelf ook belangrijk te blijven werken. Ik sta pas aan het begin van mijn werkleven en zou nu voor mijn gevoel niet al willen of kunnen ophouden met werken of langdurig stoppen met werken. Ik kreeg ook weleens opmerkingen daarover vooral van mijn zus. In Duitsland gaan kinderen niet zo vroeg naar een opvang en zij vond het niet goed voor Jair. Heb toen maar een beetje laten gaan want ik wilde ons relatie ook niet moeilijker maken. Als zij zelf kinderen heeft, denkt zij er misschien weer anders over.

Naast het ontwikkelen van sociale vaardigheden vind ik het voor mijn kind belangrijk naar het kdv te gaan voor de omgang met andere kindjes van zijn leeftijd maar ook jonger en ouder. Ik vind persoonlijk het kdv ook een beetje een gezinssituatie vervangen. Jair is ons eerste kind en op die manier ziet hij dagelijks andere kindjes van zijn leeftijd als ook jongere en oudere. Daardoor kan hij al een beetje ouder kind/ broer zijn maar ook jonger kind/ broer zijn oefenen. Zo leert hij zowel van de oudere als ook de jongere kindjes op zijn groep. Dat vind ik heel belangrijk. Als er eenmaal meer kindjes zijn is het thuis natuurlijk ook anders, maar een oudste heeft dat gewoon nog niet zo. Dat laat niet onbelet dat ik het uiteraard accepteer en niet ga oordelen over mensen die het anders doen. Al helemaal niet als je kind gelukkig is en vaak het contact met andere kindjes heeft.

Cattie wat lief dat Fee Ive zo mist. O+

Lastig Bodpa voor je kind. Ik hoop dat die snel een nieuwe goede vriend vind of zelf snel over mag.

Diaan hoe komt het dat jullie zo weinig zelf moeten betalen. Bij ons kost het kdv zo'n 836 euro en daarvan krijgen wij zo'n 500 nog wat. Zo'n 200-300 euro betalen wij zelf en dat is normaal dacht ik, dacht dat zo'n 2/3 door de overheid wordt betaald?

Claudia en Huup hoop dat het uiteindelijk goed lukt je kind mee te nemen naar de afspraken. Kan me voorstellen, dat dat soms lastig is. Dat ervaar ik ook. Al een bezoekje naar de bakker is niet altijd even leuk omdat allemaal dingen heel laag uitgestald liggen en Jair zo alles van de plank kan trekken. Vaak ga ik dan met de fiets en heb ik dus ook geen kinderwagen mee. De doek is de laatste tijd niet zo'n succes.

Oeke dat met het ervandoor gaan erken ik heel goed. Ik was een keertje met Jair naar de apotheek. Meneer is gewoon helemaal naar achteren doorgelopen waar mensen zaten te werken. Gelukkig vond die meneer dat niet erg. Ze hebben daar ook geen helemaal afgegrendelde toonbank maar eentje waar op simmige plekken doorgheen kan.

Ca.ra veel plezier met het feestje zaterdag. Jullie cake was echt helemaal tof. Vind het een super idee voor een volgende verjaardag van mijn zoon.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:36:01 #223
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85725415
Bij onze vk was een speelhoekje voor de kindjes. Nou was S wat groter dan Ivan, maar dat ging perfect. En meestal stond ik ook met vijf munten weer buiten en kreeg ze nog rozijntjes ook. Is nooit een probleem geweest en de meeste moeders hadden bij mij toen trouwens hun eerdere kindjes bij zich. :Y ^O^
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:36:37 #224
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85725443
Hahaha zal ik er een OUD-reisbakvorm van maken?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85725531
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:36 schreef Ca.ra het volgende:
Hahaha zal ik er een OUD-reisbakvorm van maken?
Leuk idee *G*. :P Ik heb voor de eerste verjaardag een nummer 1 bakvorm gekocht. Die heb ik ook aan wat vrienden uitgeleend met het idee, dat wij hem toch pas met zijn 10e verjaardag weer kunnen gebruiken of mijn 31e.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:54:00 #226
114177 Diaan73
pi_85726240
@Tinuviel.. wij betalen ¤ 6,25 per uur. Het maximale wat je terug kan krijgen van de belastingdienst. Het zou kunnen dat jullie per uur meer betalen en dat wat je meer betaalt, krijg je niets van terug van de belastingdienst. Daardoor kan het zijn dat jullie meer moeten betalen dan wij. Over het algemeen is het idd ong. 2/3 wat je terugkrijgt.

maar het kan nog beter ahum, mijn broertje beweert dat wat hij per maand aan gob/gastouders betaalt, hij helemaal terugkrijgt van de belastingdienst. Ik snap en geloof het eigenlijk niet. Hij krijgt ook bijna elk jaar weer een nabetaling... nou ja, tegenwoordig reageer ik er maar gewoon niet meer op. 8)7
Make love, not war ☮
pi_85726441
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:36 schreef Groofsken3 het volgende:
Bij onze vk was een speelhoekje voor de kindjes. Nou was S wat groter dan Ivan, maar dat ging perfect. En meestal stond ik ook met vijf munten weer buiten en kreeg ze nog rozijntjes ook. Is nooit een probleem geweest en de meeste moeders hadden bij mij toen trouwens hun eerdere kindjes bij zich. :Y ^O^
Ja dat is bij mij ook :Y

Maar goed, Claudia loopt in het ziekenhuis bij een vk, dat is wel wat anders dan een praktijk natuurlijk. Wat minder kindvriendelijk ingericht vaak.

We komen net bij de fysio vandaan, ging weer prima :D
scheelt ook dat de fysio zelf twee kindjes heeft die net een slagje ouder zijn dan Amélie. Ze heeft het allemaal wel gezien dus maar ze is er niet lang genoeg 'uit' om te vergeten wat ze kan verwachten. Geeft me wel een prettig gevoel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85726675
Wij betaalden 750 euro per maand voor 3 dagen, met de kinderopvangtoeslag hielden we nog 350 over wat we zelf moesten betalen. Nu Seb 1 dag minder gaat scheelt ons dat 150 euro in de maand.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:07:41 #229
114177 Diaan73
pi_85726800
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:04 schreef Estrys het volgende:
Wij betaalden 750 euro per maand voor 3 dagen, met de kinderopvangtoeslag hielden we nog 350 over wat we zelf moesten betalen. Nu Seb 1 dag minder gaat scheelt ons dat 150 euro in de maand.
Hoeveel betaalden jullie per uur dan? ¤ 350,= is inderdaad best veel...
Make love, not war ☮
pi_85726996
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hoeveel betaalden jullie per uur dan? ¤ 350,= is inderdaad best veel...
6,20 volgens mij. Maar ik verwacht dat we bij de definitieve berekening nog wel geld terug gaan krijgen. Ik hoop het tenminste.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:13:55 #231
114177 Diaan73
pi_85727063
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:12 schreef Estrys het volgende:

[..]

6,20 volgens mij. Maar ik verwacht dat we bij de definitieve berekening nog wel geld terug gaan krijgen. Ik hoop het tenminste.
Dus je krijgt het wel "helemaal" vergoedt. Ik denk dat je wel wat terug gaat krijgen...
Make love, not war ☮
pi_85727177
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:13 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dus je krijgt het wel "helemaal" vergoedt. Ik denk dat je wel wat terug gaat krijgen...
Dat denk ik ook want het inkomen is waarschijnlijk wat lager uitgevallen dan het geschatte inkomen aan begin 2009. (bewust hoger ingeschat overigens, zodat we in ieder geval niet bij hoeven te betalen) Dus zouden we terug moeten krijgen :s)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:18:25 #233
114177 Diaan73
pi_85727271
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat denk ik ook want het inkomen is waarschijnlijk wat lager uitgevallen dan het geschatte inkomen aan begin 2009. (bewust hoger ingeschat overigens, zodat we in ieder geval niet bij hoeven te betalen) Dus zouden we terug moeten krijgen :s)
^O^ ^O^ wij zijn volgens mij uitgegaan van mijn inkomen zonder ouderschapsverlof en dat heb ik wel gehad.. dus mn inkomen is sowieso wat lager dan toen geschat. Ik vind het prima als we niets terugkrijgen, als we maar niet (teveel) terug hoeven te betalen...
Make love, not war ☮
pi_85727495
Laat ik nou net de brief van de Belastingdienst krijgen voor de definitieve berekening over 2009. Dus even opgezocht. De totale kosten over 2009 voor 1575 uur= 9371,16 euro
in 2009 was het uurtarief 5,95. Totaal per maand 780,93.

Hij gaat komend jaar 1 dag minder tegen een uur tarief van 6,20 is dat in totaal 1050 uur, wat een totaal maakt van 6510,10 euro.

Wat een verschil die ene dag minder :o
pi_85727646
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:54 schreef Diaan73 het volgende:
@Tinuviel.. wij betalen ¤ 6,25 per uur. Het maximale wat je terug kan krijgen van de belastingdienst. Het zou kunnen dat jullie per uur meer betalen en dat wat je meer betaalt, krijg je niets van terug van de belastingdienst. Daardoor kan het zijn dat jullie meer moeten betalen dan wij. Over het algemeen is het idd ong. 2/3 wat je terugkrijgt.

maar het kan nog beter ahum, mijn broertje beweert dat wat hij per maand aan gob/gastouders betaalt, hij helemaal terugkrijgt van de belastingdienst. Ik snap en geloof het eigenlijk niet. Hij krijgt ook bijna elk jaar weer een nabetaling... nou ja, tegenwoordig reageer ik er maar gewoon niet meer op. 8)7
Diaan heb net nagekeken en wij betalen ook 6,25 per uur. Volgens mij was dat vorig jaar minder en is net een klein beetje omhoog gegaan. Wat moet je eigenlijk doen voor de afrekening van de kinderopvangteruggave of doet de belastingdienst dat automatisch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:31:44 #236
114177 Diaan73
pi_85727851
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:26 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Diaan heb net nagekeken en wij betalen ook 6,25 per uur. Volgens mij was dat vorig jaar minder en is net een klein beetje omhoog gegaan. Wat moet je eigenlijk doen voor de afrekening van de kinderopvangteruggave of doet de belastingdienst dat automatisch?
Hmm dan is het wel vreemd inderdaad. Misschien is het ook zo dat jullie hogere inkomens hebben opgegeven... Ik zie het al gebeuren dat wij veel moeten terug betalen of dat jullie veel terugkrijgen. Het liefst dat laatste dan!! :D

Je krijgt vanzelf bericht van de belastingdienst volgens mij. Ja, dus gezien de post van Estrys.
Make love, not war ☮
pi_85728178
Wat een bedragen! :D Hm, ik denk er dus nog even over na. :P

Zei ik vorige week nog dat Ko maar niet aan de hand wilde lopen, doet hij dat dus nog steeds niet, maar de loopkar is weer helemaal in. Vooral achteruit lopen ermee. :s)
En hij heeft al een paar keer korte afstandjes gelopen, een meter of soms twee. :D
Zo schattig! Erg geconcentreerd en precies.

En hij speelt zo gezellig: torens bouwen en weer omsmijten, speelgoedjes combineren en dat alles onder veel geklets en gehum. O+
pi_85728244
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:31 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hmm dan is het wel vreemd inderdaad. Misschien is het ook zo dat jullie hogere inkomens hebben opgegeven... Ik zie het al gebeuren dat wij veel moeten terug betalen of dat jullie veel terugkrijgen. Het liefst dat laatste dan!! :D

Je krijgt vanzelf bericht van de belastingdienst volgens mij. Ja, dus gezien de post van Estrys.
Diaan ik hoop zeker ook dat het het laatste is. Wij hebben ook hogere inkomens, zonder ouderschapsverlof opgegeven en nadat ik werkeloos werd het bedrag ook niet aangepast. Maakt het nu wat pittiger, maar volgend jaar krijgen wij hopelijk wat terug.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:40:20 #239
114177 Diaan73
pi_85728310
Dat geklets en gehum is zo lief O+ Het gaat hier ook de hele dag door... Lennon begint ook steeds meer na te praten.. een tee/kijk/aje/aju

En kleine stukjes lopen *O* Het begin is er... ik denk dat hij over een maand loopt!! Het kan ineens heel snel gaan. :Y
Make love, not war ☮
pi_85728342
Je krijgt automatisch een brief voor de definitieve berekening. Hoef je niks voor te doen. :s)
pi_85740742
Oeke, ik lees nu pas over je kinderdagverblijftwijfels. Wat ik juist zo mooi vind is dat jullie een keuze hebben gemaakt die bij jullie past. Kobus heeft een geweldige jeugd, dat zie je zo. Ik vond het zo fantastisch om hem te zien scharrelen bij jullie in de tuin dat ik enkele van mijn ideeen heb bijgesteld. Ik dacht dat ik het wel best vond zo in een appartementje met een balkon, maar ik wil ook een tuin voor Ivan om in te scharrelen.

We hebben allemaal zo de dingen die we belangrijk vinden of die we gewoon goed vinden voelen. Het mooie van je eigen gezinnetje hebben is juist dat je samen je eigen wereld hebt en de rest van de wereld daar niets mee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat een opmerking over het gunnen kwetsend is als die van iemand komt die je hoog hebt of had zitten. Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren. Het is niet altijd even makkelijk. :*
pi_85741185
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:58 schreef huuphuup het volgende:

Maar goed, Claudia loopt in het ziekenhuis bij een vk, dat is wel wat anders dan een praktijk natuurlijk. Wat minder kindvriendelijk ingericht vaak.
Klopt. We zitten er gewoon in een grote hal waar ook mensen voor andere afdelingen wachten. Het lastigste van die afspraken vind ik dat het lastig is om in te schatten hoelang het allemaal gaat duren. Als ik meteen aan de beurt ben en binnen een kwartier klaar ben, dan lukt het prima. Als de afspraak uitloopt en zelf ook best lang duurt (zoals met de 20-weken-echo) dan is het niet alleen qua slaapjes en vermoeidheid maar ook vermaak. Ik vind niet dat ik van mijn baby mag verwachten dat hij 1-1,5 uur stil zit en zichzelf vermaakt.

Het ging vandaag bij de makelaar prima. De afspraak voor ons liep een half uur uit. In die tijd hebben we hem lekker rond laten scharrelen. Tijdens de afspraak zelf heeft hij in de kinderwagen gezeten. Toen hij wat begon te schreeuwen heb ik hem een boterham gegeven. Daarna was hij het zat en zijn we gewoon snel weggegaan. Volgende week hebben we er een afspraak die 2 uren duurt en dat zie ik niet zitten. We hebben voor die middag dus een oppas geregeld.

Ik merk dat ik het ook lastig vind om in te schatten in wat voor situaties het 'gepast' is om je kind mee te nemen. Vandaag bij de makelaar keken ze er duidelijk vanop dat we een baby hadden meegenomen. Het gebouw was er ook niet bepaald op berekend. :+ Ik merk dat ik daar ook wel eens recalcitrant van word en denk: "Ivan hoort bij ons gezinnetje, deal with it!" Maar goed, de makelaar en zijn assistent vonden het zelfs hartstikke leuk. Het was er gelukkig niet heel stijfjes.
pi_85742147
Huup en Amelie *O* Welkom.

Sorry, niet helemaal bijgelezen, alleen dat van Oeke :* . Oeke, ze bedoelt het vast goed, maar het komt een beetje raar over inderdaad. Lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor! Hier vragen ook mensen waarom hij niet naar het kdv gaat "want daar wordt je sociaal van...". Nou dat vind ik klinkklare onzin. Niks tegen een kdv, maar als je 1 of 1,5 of 2 jaar oud bent... dan ben je nog niet sociaal. Pas als je een jaar of 3/4 bent leer je echt een beetje spelen met andere kinderen. Het ene kind eerder dan het andere. Ik doe Joep pas met 2,5 jaar naar een psz en dan 1 ochtend. Ik ben zelf ook nooit naar een kdv geweest en ik ben echt wel een sociaal mens :+

Morgen moet Joep weer op controle in het zkh... ik hoop zo dat er geen verbandje meer op hoeft. Het ziet er vrij rustig uit en hij heeft zo'n hekel aan dat spoelen...
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin / Reizende reporter donderdag 26 augustus 2010 @ 19:55:24 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85742522
Jan is ziek. 39,6, vanuit het niets. tot drie keer toe alles eruit gooien, was al zonder fles naar bed gegaan. Ligt nu bij papa op de borst die als een speer kinderparacetamol was gaan halen (de zetpillen, sinaspril krijg ik er niet in bij 'm).

Nu twijfel ik of ik m weer in 'n slaapzak zal leggen, of gewoon los onder zijn dekbedje ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85742842
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:46 schreef seilram het volgende:
Ik ben zelf ook nooit naar een kdv geweest en ik ben echt wel een sociaal mens :+
Ik ook, maar ik woonde wel in een dorp met véél kinderen om me heen, en ook véél neefjes en nichtjes. Het leven in de stad is anders, geïsoleerder als je niet zelf de sociale contacten opzoekt. Dat zorgt er wel voor dat ik er bewuster mee omga wat voor soort omgeving ik voor Ivan wil creëren. Een van de dingen waar ik heel blij mee ben is dat Ivan het gevoel van een "extended family" heel sterk meekrijgt. Hij gaat twee dagen in de week naar zijn opa en oma, zijn neefje is daar één dag, wij (zijn vader en ik) halen hem zo vaak mogelijk samen op en zien ook met grote regelmaat mijn schoonzus of zwager daar. Dat vind ik zó waardevol.

Ik zou het daarentegen niet in mijn hoofd halen om tegen iemand anders te zeggen dat zij haar kind geen "extended family" gunt. Ik vind het belangrijk, het is fijn dat het toevallig zo kan, en als het niet zo had gekund dan had ik van een andere situatie het beste gemaakt.
pi_85743058
Ik breek ff in. Over een maandje mag ik legaal meedoen. ;)

Ik denk dat een kdv wel invloed kan hebben op de sociale vaardigheden van een kind.

Mijn moeder was niet van plan om me naar het kdv te doen. Ik was enig kind, m'n moeder werkte niet, vond het heerlijk om me om zich heen te hebben en we hadden thuis een halve kinderboerderij aan dieren waarmee ik me prima vermaakte. Maar haar omgeving vond dat het goed voor mij zou zijn om met andere kindjes te spelen op het kdv. Dat heeft m'n moeder dus twee dagen geprobeerd. Oftewel: ik heb twee dagen hysterisch huilend op de wc gezeten. Doodeng vond ik het, ik weet het nog steeds. Vooral het nieuw zijn tussen allemaal stoerdere en oudere kindjes vond ik vreselijk.

Omdat m'n moeder mij ook erg miste, besloot ze me van het kdv af te halen; hier werd niemand gelukkig van. En ik vermaakte me weer prima thuis, op m'n klompjes tussen de kippen en de geitjes en m'n veilige en vertrouwde vriendjes uit de straat.

Tot ik naar (vrije) school moest. Toen begon de hele ellende opnieuw. Ik was zo onzeker en bang dat ik vanaf dag een gepest werd. Ik durfde niemand aan te kijken, laat staan te praten en was binnen no time de underdog van de klas.

Hoewel die onzekerheid ongetwijfeld in m'n karakter zat, ben ik ervan overtuigd dat het beter was geweest als ik al op jongere leeftijd in groepsverband met leeftijdsgenootjes had leren omgaan.

Ik verwijt m'n moeder niets, die heeft gedaan wat haar het beste leek, en vertel dit ook niet om het kdv te promoten, maar ik denk wel dat het kdv een gunstige bijdrage kan leveren aan de sociale ontwikkeling van een kind, hoe jong ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 26-08-2010 20:21:53 ]
pi_85743089
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren.
Mooi gezegd Claudia! Het is in a nutshell hoe ik wil leven.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:27:40 #248
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85743917
Het verhaal van Serpente zou de mijne kunnen zijn, ik ging voor het eerst naar een psz en daar vond ik het vreselijk, dus mijn moeder heeft me er vandaan gehaald. Eenmaal op de kleuterschool vond ik het opnieuw vreselijk en ook later nog erg gepest... Wat dat betreft heb ik Maarten bewust naar een kdv laten gaan (ook al hebben wij niet echt andere oppasopties in onze buurt), en hij is nu 21 maanden en heeft nu al een vriendje op zijn groep!

O ja, nog even trots hoor: Maarten springt! Als ik zeg één, twee, drie dan gaat hij op zijn hurken en komt écht een stukje van de grond af :)
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:32:52 #249
313287 Groofsken3
pi_85744107
Oeke heeft ze eigenlijk zelf kinderen? Misschien dat haar beeld ook een beetje past bij iemand die (nog) geen kinderen heeft? Dat dacht ik ineens.

Ik heb voordat ik kinderen had ook wel eens stomme dingen gevraagd of meningen geventileerd die nu ik zelf kinderen heb nooit meer in me op zouden komen. :@
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:36:29 #250
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85744293
Maar, Ssserpente, die ervaring hoeft toch niet perse op een 'kdv'? Hier zijn bijvoorbeeld veel speelgroepen, en ook wel 'klasjes' gericht op leeftijd 2,5 - 5. Klasjes kan vanalles betekenen overigens, van een echte pre-school tot een 1 keer in de week knutselmorgen onder begeleiding van een 'lerares', maar waar de ouders wel bij aanwezig (mogen) zijn.

Ik denk als je bewust kiest om je kind niet naar een kdv of psz te sturen, dan kun je nog heel veel adnere activiteiten ontwikkelen, waarbij je kind wat sociale ervaring opdoet, maar dat hoeft volgens mij niet altijd met eigen leeftijdsgroep.

Beisan is nog nooit naar een kdv geweest en 'kent' maar 1 kindje, haar neefje van 3. Dat vind ik nu wel wat weinig worden... In het najaar neem ik haar 2 keer in de week 2 uur mee naar mijn werk, waar een groep kinderen komt voor een les (met broertjes en zusjes) in de leeftijd 0-7. Daar kies ik bewust voor, want ondanks dat ze nog niet kan 'delen' ofzo, vind ik het wel belangrijk dat ze kinderen 'normaal' vindt, en begrijpt dat de wereld niet geheel 'om haar' draait. Anders wordt het straks nog lastig met de beeb. Ze zal wel geen vriendjes maken, denk ik, of iets in die geest, maar het is een veilige omgeving met leuke kinderen en leuke moeders (das ook niet onbelangrijk ;) ). Laat haar maar een keertje iets worden afgepakt door een ander. Ook ga ik 1 keer in de twee weken een middagje op een 2 jarig meisje passen (met down syndroom, dus loopt meer met Beisan gelijk qua ontwikkeling), gewoon omdat er dan een ander kind in huis is. Eentje maar, veel meer ruimte heb ik niet, maar lijkt me een goed begin om haar terratoritale neigingen wat tegen te werken.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85744379
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:23 schreef Estrys het volgende:
Laat ik nou net de brief van de Belastingdienst krijgen voor de definitieve berekening over 2009. Dus even opgezocht. De totale kosten over 2009 voor 1575 uur= 9371,16 euro
in 2009 was het uurtarief 5,95. Totaal per maand 780,93.

Hij gaat komend jaar 1 dag minder tegen een uur tarief van 6,20 is dat in totaal 1050 uur, wat een totaal maakt van 6510,10 euro.

Wat een verschil die ene dag minder :o
Ik heb m vandaag binnen gekregen... ik hoef niets te betalen *O*

Over het hele jaar krijg ik bijna 10.000 euro aan toeslag. Dat is serieus veel geld!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85744434
Ik/wij hebben er bewust voor gekozen om zowel Amber als Tess niet naar een kdv te doen. Ten eerste omdat het eigenlijk niet nodig was en ten tweede omdat ik/wij geen "prettig" gevoel bij een kdv hebben.
Amber is, toen ze ruim 2 was, naar de psz gegaan en heeft het daar prima naar haar zin gehad. Ze is nu een heel sociaal meisje dat prima met andere kinderen kan spelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:40:43 #253
313287 Groofsken3
pi_85744478
Ik ging trouwens zelf vanaf mijn tweede jaar twee keer in de week naar de creche, en vanaf mijn vierde gewoon naars school. Ik heb het altijd meteen leuk en gezellig gevonden zonder aanpassingsproblemen zoals Serpente omschrijft. Maar wat Claudia ook zegt, wij woonden wel in een dorp met een pleintje vol met kinderen voor de deur.

Bij mijn dochter (maar die is al 2,5) heb ik echt het gevoel dat het haar veel plezier geeft. Ze vertelt vrolijk over dingen die ze doen, noemt namen van kindjes uit haar groep met enthousiasme, enz. Ze gaat er graag heen. Voor mijn zoon is het volgens mij nog lang niet nodig eigenlijk. Ik denk eigenlijk zelfs dat hij het het fijnst heeft als hij gewoon de hele dag met mij mee op sleeptouw mag en lekker thuis in zijn eigen bedje kan slapen. Toch is de situatie zo dat de kinderen drie (korte) dagen in de week naar het kdv gaan. Het enige echte voordeel voor hem is denk ik dat hij zich er vertrouwd voelt vóórdat hij eenkennig wordt (dat begint nu). Dat hij zich straks daar al vrij en op zijn plek voelt als hij er echt (bewuster) van kan gaan genieten daar.

Maarja, zoals ik al zei, zelf ging ik vanaf mijn tweede jaar naar de creche en voelde me er volgens mijn moeder meteen thuis. Dus het wennen hoeft niet moeilijk te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 26-08-2010 20:48:12 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:47:44 #254
114177 Diaan73
pi_85744809
Het is ligt ook wel deels in het karakter van het kind. Twan was erg op zichzelf/eenkennig en heeft moeite met vriendjes maken. Toen hij klein was, waren er ook bijna geen kinderen van zn leeftijd in "de buurt" en daarnaast ging hij ook nog altijd naar opa&oma en kreeg daar alle aandacht. Hij is wel naar psz geweest, maar daar maakte hij ook niet echt vriendjes/vriendinnetjes en deed vaak alles in zn eentje. Ik denk dat als hij wel naar kdv zou zijn gegaan, dat hij het op het sociale vlak nu wel wat makkelijker zou hebben. Maar ja, zoals ik al schreef, dat is kennis achteraf. Twan komt er uiteindelijk ook wel, alleen met wat meer moeite. Lennon is zo heel anders en ik denk dat deels ook door kdv komt. Hij had daar degelijk wel een vriendje met wie hij speelde/kattekwaad uithaalde. Nu zitten ze - helaas - niet meer bij elkaar.
Make love, not war ☮
pi_85745201
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Oeke, ik lees nu pas over je kinderdagverblijftwijfels. Wat ik juist zo mooi vind is dat jullie een keuze hebben gemaakt die bij jullie past. Kobus heeft een geweldige jeugd, dat zie je zo. Ik vond het zo fantastisch om hem te zien scharrelen bij jullie in de tuin dat ik enkele van mijn ideeen heb bijgesteld. Ik dacht dat ik het wel best vond zo in een appartementje met een balkon, maar ik wil ook een tuin voor Ivan om in te scharrelen.

We hebben allemaal zo de dingen die we belangrijk vinden of die we gewoon goed vinden voelen. Het mooie van je eigen gezinnetje hebben is juist dat je samen je eigen wereld hebt en de rest van de wereld daar niets mee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat een opmerking over het gunnen kwetsend is als die van iemand komt die je hoog hebt of had zitten. Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren. Het is niet altijd even makkelijk. :*
Wat lief, Claudia. Ik denk dat Ivan ook heerlijk zal rommelen in een tuintje straks.
Ik zal dit haar ook absoluut niet kwalijk nemen, ik weet nu dat we op dit gebied niet helemaal hetzelfde denken. Maar dat maakt voor onze vriendschap verder niets uit. Wat dat betreft kan ik me ook erg herkennen in je laatste alinea.

Die extended family is trouwens ook waar ik naar op zoek ben. Helaas lukt dat wat minder omdat mijn familie ver weg woont, maar ik doe mijn best om te zorgen dat hij iedereen veel ziet. P.'s familie zien we ook veel, en daar zijn erg veel kindjes, van 19 jaar tot 3 jaar oud.
Groofsken, ze heeft dus 2 hele leuke kindjes, en is wat de opvoeding betreft altijd een voorbeeld voor ons. Ik vind hen ook echt een heerlijk gezin. :Y

Wat Sserpentes en Maries verhaal betreft, dat klinkt erg verdrietig voor jullie beiden. :*

Toch geloof ik niet dat het voor 2 jaar al zo van belang is om in een groep te zijn.
Ik denk dat een psz al genoeg is voor de sociale ontwikkeling. Mits je als ouder zelf ook zorgt voor een sociaal netwerk voor je kindje. Dat hoeven trouwens wat mij betreft niet eens alleen leeftijdsgenootjes te zijn.
Wat ik laatst uit de uitzending van Netwerk begreep is juist dat langdurig in een groep verkeren erg stressvol kan zijn voor hele kleine kindjes.
pi_85745257
Het voorbeeld van Sserpente en Marie ken ik dan weer op een iets andere manier: mijn zusje ging naar de psz en vond het er vreselijk. Maar mijn moeder hield dus wel vol in de hoop dat het beter zou gaan. Het is eigenlijk nooit echt leuk geworden, zover ik me kan herinneren. Maar de underdog, de gepeste, bleek mijn zusje alsnog te zijn op de kleuterschool en basisschool.

Kortom, ik denk dat er weinig over te zeggen is hoe het uit zal pakken, noch het een, noch het ander. Veel zal afhankelijk zijn van het karakter van het kind en de omgeving waarin het opgroeit.

Ik denk dat je hart volgen gewoon het beste is. Je kent zelf je kind het beste en weet wat je het te bieden hebt en wat je voor idealen hebt.
pi_85745425
Ow, de extended family klinkt fijn O+ Zoiets proberen wij ook, al is dat wat lastiger. Het rare is dat schaaps broer en zus met gezin in Amsterdam wonen, maar die zien we zelden. Mijn zus met kindjes wonen in Brabant, maar die zien we regelmatig. En Senna vindt het geweldig. De twee grote neven zijn natuurlijk superstoer en de jongste (2,5 maand ouder dan Senna) vindt ze heel lief en wil ze altijd knuffelen O+
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:59:55 #258
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85745442
Ik denk overigens wel dat het een beetje van het kind zelf afhangt, zoals Diaan dat ok al zei. Ik merk aan Beisan (en aan mezelf ook ;) ), dat ze erg naar neefje bijvoorbeeld toetrekt. Ze loopt altijd meteen met hem mee, ze regelt dingen met hem (hij doet deuren voor haar open ed), en ze maken heel goed ruzie. Spelen is het niet, het komt echt van zijn kant, zij slaat hem, pakt dingen af, zorgt dat hij wat voor haar doet, ed, maar ze heeft er wel wat aan. En ze kan er wat energie bij kwijt, die ze thuis op mij zou botvieren, en daar heb ik geen energie voor. Dus daarom vind ik kinderen nu heel erg gewenst in haar omgeving. Gaat ze daar maar achteraan rennen en verstoppertje mee spelen. ;)
pi_85745454
Dat is wel iets waar ik heel bang voor ben, het wennen op de peuterspeelzaal. We hebben nog een klein half jaar voordat dat hier begint, maar zoals het nu gaat kan ik hem echt niet achterlaten ergens :{ . Het is heel gek, want je verwacht het helemaal niet als je Lieuwe ziet waar ik bij ben. Hij vraagt dan niet overdreven veel aandacht. Maar zodra ik weg ben is het dikke paniek, zelfs bij mijn schoonmoeder die hij wekelijks (!) ziet.

Ander probleem: Lieuwe slaapt sinds een week of drie braaf in z'n eigen bedje, alleen hij wil geen slaapzakje meer aan. Sinds hij in de hitte zonder slaapzakje heeft geslapen kan ik hem niet meer overhalen. Vanavond heb ik het toch weer geprobeerd, met als resultaat een huilend kind dat 'te! te! te!' (uit, uit uit!) riep. Duidelijk.
Een dekentje over werkt ook niet zo goed, hij staat altijd voordat hij in slaap valt en gaat op gegeven moment wel liggen. Hebben jullie ook van die eigenwijzerds? Mijn eigen idee is nu om wollen ondergoed/nachtkleding te kopen, maar dat is duur dus als er nog andere oplossingen zijn houd ik me van harte aanbevolen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:08:13 #260
313287 Groofsken3
pi_85745856
Oh nee, dan is het zoiets toch niet.

Waar jij voor kiest klinkt me altijd heerlijk in de oren Oeke. Er zit voor mij altijd iets herkenbaars in je verhalen, in je keuzes, ook al leid ik misschien een heel ander leven. Misschien heeft het te maken met het feit dat jij ook in het buitenland gewoond hebt in je jeugd. Een bepaalde kleur in je leven die ik ik ken. Zoiets. Soms ben ik zo vaag 8)7 .

Als ik mijn leven niet zou leven, zou ik het jouwe wel willen leven ;) .
pi_85745914
Jore, denk je dat hij het te koud krijgt als je hem onder een dekentje zou leggen (nou ja, hij gaat staan dus dan zou hij het zelf over zich heen moeten trekken... en dat doet hij misschien nog niet). Je zou het kunnen proberen natuurlijk... verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.
Ik ben blij dat Iris wel in de slaapzak wil, want die zie ik echt nog niet onder een dekentje liggen...
Mirte (wordt in oktober 3) slaapt tegenwoordig wel onder een deken. Vanaf dat ze naar het peuterbed ging (vorig jaar zomer) slaapt ze niet meer in een slaapzak, want dat vond ik eng omdat ze dan misschien niet goed uit bed zou kunnen komen. Zij trekt de deken wel zelf over zich heen, maar in haar slaap worstelt ze zich er regelmatig onderuit... (net haar moeder... ;))

Wat betreft wennen op de psz, het kan natuurlijk over een half jaar heel anders zijn dan nu... Bij Mirte op de groep zit een meisje, die was voor de zomervakantie steeds best wel aan het huilen als haar moeder weg ging en nu "maar" 6 weken later, gaat het ineens wel hardstikke goed.
Het kan zomaar veranderen wil ik dus eigenlijk zeggen...
Fake it till you make it...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:09:39 #262
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85745930
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:00 schreef Jore het volgende:

Ander probleem: Lieuwe slaapt sinds een week of drie braaf in z'n eigen bedje, alleen hij wil geen slaapzakje meer aan. Sinds hij in de hitte zonder slaapzakje heeft geslapen kan ik hem niet meer overhalen. Vanavond heb ik het toch weer geprobeerd, met als resultaat een huilend kind dat 'te! te! te!' (uit, uit uit!) riep. Duidelijk.
Een dekentje over werkt ook niet zo goed, hij staat altijd voordat hij in slaap valt en gaat op gegeven moment wel liggen. Hebben jullie ook van die eigenwijzerds? Mijn eigen idee is nu om wollen ondergoed/nachtkleding te kopen, maar dat is duur dus als er nog andere oplossingen zijn houd ik me van harte aanbevolen.
Toch op zoek naar zo'n pyama met voetjes, of echt iets warms idd? Maar dat is natuurlijk niet ideaal/duur... En blijven proberen denk ik... Succes.... Kind trekt hier juist alvast de slaapzak aan als ze moe is. (Poging toe, ok, ok) ;)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:10:13 #263
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85745959
*uit lurkstand*

Claudia, wat zeg je dat mooi en zo waar!

Oeke, wat vervelend dat je je zo naar voelt bij die opmerking. Maar (en ik weet niet of het helpt) ik denk dat Ko een geweldig dreumestijd heeft door lekker in de tuin te scharrelen, regelmatig met andere kindjes te spelen en lekker bij papa en mama te zijn. Jullie doen hem niets tekort!
En die tekst, zo mooi! Waar komt die vandaan?

Isis gaat 3 dagen naar het kdv. Uit noodzaak dat dan weer wel. Ik zou liever een dagje minder zien, maar dat is voor ons niet haalbaar. En ze heeft het hartstikke naar haar zin daar. Ik laat haar er met een gerust hart achter nu. Wel erg duur.

Seilram, ah gos arme Joep nog steeds met een verbandje. Hoop dat het niet meer hoeft morgen!

Serpente, wat naar zeg dat je het zo ervaren hebt vroeger.

Oh en alle nieuwe dreumesjes welkom natuurlijk :)

Ik vind het kletsen zo leuk! En het gaat zo hard nu. Ineens zegt ze dan iets wat je nog niet eerder gehoord hebt. Gisteren was het nieuwe woord ' afdrogen' En ze is ook erg bezig met dingen van Isis en mama en papa. Alles aanwijzen en dan mama, papa of Isis zeggen (of ook)

[ Bericht 2% gewijzigd door Grasjes op 26-08-2010 21:15:30 ]
pi_85746588
Nijna en Basboussa, dank! Een pyjama met voetjes is misschien ook wel een idee, ik trek hem nu wel al sokken aan (die moeten overigens ook 'te' maar dat kan hij zelf regelen ergens midden in de nacht ;) ). Ik heb nu maar een dekentje overgelegd terwijl hij slaapt en ik hoop dat hij eraan wil/gaat wennen. En anders maar een (wollen?) legging onder z'n pyjamabroekje.
Ik was ook altijd zo blij met de slaapzak, maar ja.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:24:07 #265
114177 Diaan73
pi_85746672
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:54 schreef oeke het volgende:

[..]

Wat lief, Claudia. Ik denk dat Ivan ook heerlijk zal rommelen in een tuintje straks.
Ik zal dit haar ook absoluut niet kwalijk nemen, ik weet nu dat we op dit gebied niet helemaal hetzelfde denken. Maar dat maakt voor onze vriendschap verder niets uit. Wat dat betreft kan ik me ook erg herkennen in je laatste alinea.

Die extended family is trouwens ook waar ik naar op zoek ben. Helaas lukt dat wat minder omdat mijn familie ver weg woont, maar ik doe mijn best om te zorgen dat hij iedereen veel ziet. P.'s familie zien we ook veel, en daar zijn erg veel kindjes, van 19 jaar tot 3 jaar oud.
Groofsken, ze heeft dus 2 hele leuke kindjes, en is wat de opvoeding betreft altijd een voorbeeld voor ons. Ik vind hen ook echt een heerlijk gezin. :Y

Wat Sserpentes en Maries verhaal betreft, dat klinkt erg verdrietig voor jullie beiden. :*

Toch geloof ik niet dat het voor 2 jaar al zo van belang is om in een groep te zijn.
Ik denk dat een psz al genoeg is voor de sociale ontwikkeling. Mits je als ouder zelf ook zorgt voor een sociaal netwerk voor je kindje. Dat hoeven trouwens wat mij betreft niet eens alleen leeftijdsgenootjes te zijn.
Wat ik laatst uit de uitzending van Netwerk begreep is juist dat langdurig in een groep verkeren erg stressvol kan zijn voor hele kleine kindjes.
Dat is inderdaad wel een ideaalbeeld... maar helaas niet altijd mogelijk. Bij Twan in ieder geval niet. In de familie duurde het nog 4 jaar voordat er een kind bij kwam en in de vriendenkring ook een hele tijd. Toen Twan zo klein was, wist ik nog niet van die speelgroepen trouwens. Het is ook alweer ruim 8 jaar geleden.

@Jore, die badstofpyjamaatjes van de Hema zijn toch ook best warm. Of flanellen pyjamaatjes. En eventueel met sokken aan.
Make love, not war ☮
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:29:01 #266
313287 Groofsken3
pi_85746897
Jore, mijn dochter slaapt ook al vrij lang niet meer met slaapzak en wil ook niet onder haar deken gaan slapen. Meestal dek ik haar toe als ik naar bed ga in de hoop dat ze het gros van de nacht dan lekker warm ligt. En ze heeft nu een pyjama met lange broek en lange mouwen aan, met daaronder nog een hemd. Terwijl mijn zoon alleen een romper met lange mouwen aanheeft (en wel een slaapzakje). Ik kleed haar dus wel bewust wat warmer aan, maar met dit weer echt nog geen sokken hoor :D .

Ik hoop eigenlijk dat ze van de winter wel lekker onder de deken wil kruipen. maar ik heb voor de zekerheid ook al een hele dikke pyjama gekocht bij de hema. ;)
pi_85747247
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:29 schreef Groofsken3 het volgende:
Jore, mijn dochter slaapt ook al vrij lang niet meer met slaapzak en wil ook niet onder haar deken gaan slapen. Meestal dek ik haar toe als ik naar bed ga in de hoop dat ze het gros van de nacht dan lekker warm ligt. En ze heeft nu een pyjama met lange broek en lange mouwen aan, met daaronder nog een hemd. Terwijl mijn zoon alleen een romper met lange mouwen aanheeft (en wel een slaapzakje). Ik kleed haar dus wel bewust wat warmer aan, maar met dit weer echt nog geen sokken hoor :D .

Ik hoop eigenlijk dat ze van de winter wel lekker onder de deken wil kruipen. maar ik heb voor de zekerheid ook al een hele dikke pyjama gekocht bij de hema. ;)
Volgens mij heeft Lieuwe het wel koud, daarom ben ik ook zo op zoek naar iets van een oplossing. Hij slaapt al niet makkelijk, alles wat ook maar verstorend kan zijn (tandjes, drukte, kou, honger, enzovoort) merken we direct 's nachts. Vannacht was hij bijna twee uur wakker, hij wilde wel gaan slapen maar het lukte gewoon niet. Vermoedelijk dus doordat hij het niet zo warm heeft. In zijn kamertje is het nu ook best fris. Misschien is het projectie van mijn kant maar ik slaap zelf ook niet lekker als ik het koud heb.
Hij was zo goed op weg om te gaan doorslapen op z'n eigen kamertje maar ik heb zo met hem te doen als hij wel wil maar niet kan slapen ;( . En het is zo verleidelijk om hem op te pakken, naast me neer te leggen, m'n neus in z'n zij te steken en lekker verder te slapen zonder me zorgen te maken over warmte of kou.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:40:36 #268
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85747408
Jore, en zo'n slaapzakje met 'beentjes' zeg maar die dingen die je ook in de autostoel kan gebruiken? Dan kan Lieuwe toch staan, maar is wel lekker warm?

Zoiets: slaappak

[ Bericht 29% gewijzigd door Grasjes op 26-08-2010 21:48:09 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:43:08 #269
313287 Groofsken3
pi_85747535
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef Grasjes het volgende:
Jore, en zo'n slaapzakje met 'beentjes' zeg maar die dingen die je ook in de autostoel kan gebruiken? Dan kan Lieuwe toch staan, maar is wel lekker warm?
Ik zou ook gewoon één of ander lekker dik warm broekpak gaan zoeken dan Jore :Y . Koud is ook niet fijn. Lekker eigenwijse heb je trouwens.
pi_85747656
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef Grasjes het volgende:
Ik googlede op slaapzak met beentjes , en ik vind ook nog wat *O* . Geweldig, dat zou best eens de oplossing kunnen zijn! Het lijkt meer op een pyjamapak maar dat is wel wat ik zoek. Ik vond dit: http://www.babyboum.be/nl(...)ny_Text_pingu,0.html , is dat ook wat jij bedoelt?
pi_85747746
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:43 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ik zou ook gewoon één of ander lekker dik warm broekpak gaan zoeken dan Jore :Y . Koud is ook niet fijn. Lekker eigenwijse heb je trouwens.
Nou hè :') . Dubbel erfelijk belast. Dat heeft trouwens als voordeel dat ik hem wel heel goed begrijp.
pi_85747757
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:08 schreef Groofsken3 het volgende:
Waar jij voor kiest klinkt me altijd heerlijk in de oren Oeke. Er zit voor mij altijd iets herkenbaars in je verhalen, in je keuzes, ook al leid ik misschien een heel ander leven. Misschien heeft het te maken met het feit dat jij ook in het buitenland gewoond hebt in je jeugd. Een bepaalde kleur in je leven die ik ik ken. Zoiets. Soms ben ik zo vaag 8)7 .

Als ik mijn leven niet zou leven, zou ik het jouwe wel willen leven ;) .
O+ Het schept toch een band he? Zo'n jeugd. Jij hebt ook zo'n mooi leven vind ik. Alleen ik zou nooit geen wiskundelerares kunnen zijn. Daar ben ik niet voor geprogrammeerd. :@ ;)

Jore, kun je 's nachts nog een dekentje over hem leggen? Ko ligt nu onder een dekentje, maar hij heeft eigenlijk altijd onder een dekentje gelegen en als het koud is een slaapzakje erbij. Tja, je koopt een duur dekentje, dan moet je het gebruiken, he? :D
Hij blijft er goed onder liggen, al moet ik hem soms weer even opnieuw over hem heen draperen. Deken ligt wel los trouwens, dat lijkt me fijner bewegen voor hem.
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:24 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is inderdaad wel een ideaalbeeld... maar helaas niet altijd mogelijk. Bij Twan in ieder geval niet. In de familie duurde het nog 4 jaar voordat er een kind bij kwam en in de vriendenkring ook een hele tijd. Toen Twan zo klein was, wist ik nog niet van die speelgroepen trouwens. Het is ook alweer ruim 8 jaar geleden.
Daarom geef ik ook aan dat het voor mijn gevoel niet alleen kindjes/leeftijdsgenootjes hoeven te zijn. Ko heeft bv de grootste lol met mijn zus. O+
En daar leert hij ook van hoe sociale relaties in elkaar zitten.

Grasjes, afdrogen? Wat goed van Isis! Heerlijk dat ze zo aan het babbelen is.

Ko zijn favoriete woord op het moment is auw. En dat gebruikt hij voor pijn, voor dingen die pijn doen, voor dingen die niet mogen en eigenlijk voor al de rest ook. Dat is soms erg verwarrend.
Hij kan er ook heel dramatisch, bijna huilend bij kijken en dan wijzen naar een kaarsje of een pluisje dat op zijn buik geplakt zit. Auw, auw auw. ;(
pi_85747848
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:45 schreef Jore het volgende:
Ik googlede op slaapzak met beentjes , en ik vind ook nog wat *O* . Geweldig, dat zou best eens de oplossing kunnen zijn! Het lijkt meer op een pyjamapak maar dat is wel wat ik zoek. Ik vond dit: http://www.babyboum.be/nl(...)ny_Text_pingu,0.html , is dat ook wat jij bedoelt?
Oh! Dat ziet er goed uit! Echt heerlijk warm denk ik.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:49:50 #274
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85747955
quote:

[..]

Oh, die wil ik! Ziet er heerlijk uit, Jore! Lijkt me niet alleen voor dit ideaal, maar in de winter, als ie 'nog even bij papa en mama op de bank mag zitten' enzo...

Ik zou zeggen: aanschaffen!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:49:52 #275
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85747959
quote:

[..]

Ja! Ik had net een linkje bij mijn vorige bericht gezet met ook zoiets met lange mouwen :D
Isis slaap gelukkig nog lekker in een slaapzak, maar zoiets lijkt me best handig!

Oeke, ja, afdrogen, want dat moet als je je handjes gewassen hebt ;) Schattig he! Zo zegt ze ook 'opruimen' (zelfs bij een filmpje van Elmo die een hoop rommel had gemaakt haha) klinkt als 'opwuime' zo'n goed opgevoed kind :P LOL Ko met zijn au. Vind het eigenlijk wel knap, want er zit toch iets wat er niet hoort...

[ Bericht 9% gewijzigd door Grasjes op 26-08-2010 21:59:03 ]
pi_85748120
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:47 schreef oeke het volgende:

[..]

Jore, kun je 's nachts nog een dekentje over hem leggen? Ko ligt nu onder een dekentje, maar hij heeft eigenlijk altijd onder een dekentje gelegen en als het koud is een slaapzakje erbij. Tja, je koopt een duur dekentje, dan moet je het gebruiken, he? :D
Hij blijft er goed onder liggen, al moet ik hem soms weer even opnieuw over hem heen draperen. Deken ligt wel los trouwens, dat lijkt me fijner bewegen voor hem.
[..]

Dat denkentje over hem heenleggen probeer ik ook, maar als hij daar verstrikt in raakt (door woelen bijoorbeeld) wordt hij heel chagrijnig én wakker. Dat is juist wat ik niet wil, dat hij door een door mij aangebrachte externe factor wakker wordt. Gaat Ko nooit staan in z'n bedje als je hem er in legt 's avonds? Heerlijk lijkt me dat! Lieuwe gaat altijd staan, hij moet namelijk controleren of ik nog wel in de buurt ben, en mij wijzen op de aanwezigheid van z'n nachtlampje. En een kus geven. En in z'n neus knijpen en dan gaan praten :') .
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:53:09 #277
313287 Groofsken3
pi_85748195
quote:

[..]

O+ Het schept toch een band he? Zo'n jeugd. Jij hebt ook zo'n mooi leven vind ik. Alleen ik zou nooit geen wiskundelerares kunnen zijn. Daar ben ik niet voor geprogrammeerd. :@ ;)

O+ Is toch altijd fijn als de ander die 'band' ook een beetje voelt :o :') .

En ik krijg die link van die slaapzak niet geopend. jammer.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:53:36 #278
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85748230
quote:

Ko zijn favoriete woord op het moment is auw. En dat gebruikt hij voor pijn, voor dingen die pijn doen, voor dingen die niet mogen en eigenlijk voor al de rest ook. Dat is soms erg verwarrend.
Hij kan er ook heel dramatisch, bijna huilend bij kijken en dan wijzen naar een kaarsje of een pluisje dat op zijn buik geplakt zit. Auw, auw auw. ;(
Jij legt veel dingen uit als: Dat doet auw? O-)

Kwam er gisteren trouwens achter dat mevrouw wel wat meer praat dan ik dacht, maar ik luister gewoon niet goed ofzo? Ik had haar dekentje vast (Dat kan natuurlijk niet) en toen zei ze : nee, mij! En gistermorgen en vanmorgen weer met haar knuffel: baby mij! (Ik dacht altijd dat kinderen eerst naam, dan pas mij gingen gebruiken, maar het is toch duidelijk mij en in verschillende situaties, of kan het echt niet?)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:54:18 #279
114177 Diaan73
pi_85748280
quote:

Daarom geef ik ook aan dat het voor mijn gevoel niet alleen kindjes/leeftijdsgenootjes hoeven te zijn. Ko heeft bv de grootste lol met mijn zus. O+
En daar leert hij ook van hoe sociale relaties in elkaar zitten.

Okay, maar dat vind ik toch anders dan met kinderen of leeftijdgenootjes spelen/delen e.d. hoor. Twan speelde ook wel met mn broertje en met ouderen gaat het best redelijk. Maar met kinderen veel minder en dat vind ik wel erg jammer. Vooral voor hem. Maar zoals eerder gezegd, het zit ook een beetje in Twans karakter. hij wil bijv. ook nog altijd bij mij hangen als we ergens op visite gaan... vind ik niet meer nodig als je 8 jaar bent. Dus nu is de afspraak... max. 5 minuten hangen en dan klaar.
Maar er is genoeg gezegd hierover denk ik.. :D

Die pyjamapakken lijken me heerlijk, maar ik vind ze wel duur...
Make love, not war ☮
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:56:17 #280
313287 Groofsken3
pi_85748400
Oh dat pak van Grasjes zie ik wel. Zier er lekker uit inderdaad. :Y
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:56:41 #281
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85748430
pak al gezien :)
pi_85748475
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:54 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Okay, maar dat vind ik toch anders dan met kinderen of leeftijdgenootjes spelen/delen e.d. hoor. Twan speelde ook wel met mn broertje en met ouderen gaat het best redelijk. Maar met kinderen veel minder en dat vind ik wel erg jammer. Vooral voor hem. Maar zoals eerder gezegd, het zit ook een beetje in Twans karakter. hij wil bijv. ook nog altijd bij mij hangen als we ergens op visite gaan... vind ik niet meer nodig als je 8 jaar bent. Dus nu is de afspraak... max. 5 minuten hangen en dan klaar.

Die pyjamapakken lijken me heerlijk, maar ik vind ze wel duur...
Beter duur dan niet te koop :7
Nee, grapje, ik moet wat. Je wil niet weten wat wollen slaapkleding kost.

Ik denk n.a.v. bovenstaande (en eerdere posts over Twan, dat hij sowieso heel erg mamaplakkerig was) dat het eigenlijk vooral met Twans karakter te maken heeft, meer dan met het feit dat hij niet naar een kdv geweest.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:02:16 #283
114177 Diaan73
pi_85748761
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:57 schreef Jore het volgende:

[..]

Beter duur dan niet te koop :7
Nee, grapje, ik moet wat. Je wil niet weten wat wollen slaapkleding kost.
Dat is waar. En ik moet zelf niet aan wollen slaapkleding denken... ik kan niet tegen wol, gaat kriebelen. Maar dan is zo'n pak echt ideaal lijkt me. :Y

quote:
Ik denk n.a.v. bovenstaande (en eerdere posts over Twan, dat hij sowieso heel erg mamaplakkerig was) dat het eigenlijk vooral met Twans karakter te maken heeft, meer dan met het feit dat hij niet naar een kdv geweest.
Dat klopt inderdaad, toch denk ik dat hij wat losser was geworden als hij wel was geweest. En ook wat zelfstandiger/minder gemakzuchtig trouwens. :X
Make love, not war ☮
pi_85748807
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:53 schreef Basboussa het volgende:
Jij legt veel dingen uit als: Dat doet auw? O-)
Nee, dat doet de papa. O-)
quote:
Kwam er gisteren trouwens achter dat mevrouw wel wat meer praat dan ik dacht, maar ik luister gewoon niet goed ofzo? Ik had haar dekentje vast (Dat kan natuurlijk niet) en toen zei ze : nee, mij! En gistermorgen en vanmorgen weer met haar knuffel: baby mij! (Ik dacht altijd dat kinderen eerst naam, dan pas mij gingen gebruiken, maar het is toch duidelijk mij en in verschillende situaties, of kan het echt niet?)
Juist leuk. Lekker eigenwijs die Beisan van jou. O+

Jore, ik voed Ko vaak voor het slapen en dan gaat hij heerlijk liggen. Ook als ik er niet ben gaat hij vaak rustig liggen. Maar dat kan over een half jaar zomaar anders zijn. Ben ik bang. :')
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:05:47 #285
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85748953
Basboussa, Isis gebruikte ook eerst mij en daarna pas haar eigen naam. Dus kan echt wel hoor :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:07:15 #286
313287 Groofsken3
pi_85749026
Sorry, was erg off-topic.

[ Bericht 94% gewijzigd door Groofsken3 op 26-08-2010 22:19:00 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:18:06 #287
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85749601
Ok, ik ging al aan mezelf twijfelen... Vind haar baby wel erg schattig trouwens, klinkt als bebbie en dan heel veel, en heel vaak achter elkaar. Kind heeft een baby obsessie en we gaan verhuizen en gebruiken luierdozen, daar staan veel baby's op en er dus overal wel een reden om baby te zeggen. En knuffels zijn ook baby's. Whatever suits her, I guess...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:26:06 #288
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85750053
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef Basboussa het volgende:
Ok, ik ging al aan mezelf twijfelen... Vind haar baby wel erg schattig trouwens, klinkt als bebbie en dan heel veel, en heel vaak achter elkaar. Kind heeft een baby obsessie en we gaan verhuizen en gebruiken luierdozen, daar staan veel baby's op en er dus overal wel een reden om baby te zeggen. En knuffels zijn ook baby's. Whatever suits her, I guess...
Hier ook een baby obsessie ;) Huilend kind in de verte: ' bebbie', pop: 'bebbie' iets wat lijkt op babyspeelgoed: ook 'bebbie' klinkt volgens mij precies hetzelfde als Beisan :Y
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:21:59 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85760415
dit heb ik op de bank liggen hier:

"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85760918
Och arme Jan, zo ziek ineens? Veel beterschap :*
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:01:59 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85761042
Hij is verder niet verkouden, hoest wel slijm op (voor zover ik t kan bekijken) .. hoefde net geen papfles, wilde wat water drinken (en dat is echt raar .. hij lust normaal geen water) en wilde toen terug naar bed :{ ;(

vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:19:55 #292
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85762937
Beterschap voor Jan :*

Net met Maarten boodschappen wezen doen (eigenlijk vaste prik op vrijdag). Zijn regenlaarsjes uit de kast gehaald, en zowaar passen ze! Nu maar even gaan kijken voor een regenjasje. Bij de Hema denk ik?
pi_85762998
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:19 schreef Marie79 het volgende:
Beterschap voor Jan :*

Net met Maarten boodschappen wezen doen (eigenlijk vaste prik op vrijdag). Zijn regenlaarsjes uit de kast gehaald, en zowaar passen ze! Nu maar even gaan kijken voor een regenjasje. Bij de Hema denk ik?
:Y
Rode Jip en Janneke broek en jasje O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:32:57 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85763264
O geweldig O+
  Frontpage Koningin / Reizende reporter vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:38:21 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85763388
huisarts geweest, kon gelijk tercht: wrs. een buikgriepje danwel een reactie op laatste kiezen :{ kind zorgt er nog eens voor dat ik een hartverzakking krijg :')

-edit- na een beetje (aangelengde) kippenbouillon wilde hij weer naar bed, ligt alweer te slapen nu.

pi_85763648
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:10 schreef Grasjes het volgende:
En die tekst, zo mooi! Waar komt die vandaan?
Ik weet het helaas niet, zulke teksten hebben de neiging in mijn hoofd te blijven plakken. Volgens mij hebt ik deze gelezen op de middelbare school. :D

Arme Jan, zo zielig. Beterschap! :*

Oh Marie, ik wilde nog even zeggen dat ik het zo leuk vind dat Maarten kan springen. Zo grappig om te zien lijkt me dat! :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:05:59 #297
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85768371
Wat knap Oeke, dat zulke teksten blijven hangen, bij mij blijft er weinig van dat soort dingen hangen, helaas

Dat springen is echt heel leuk, Maarten heeft er echt voor geoefend :)

Hij ligt nu, heel erg lekker voor mij (en ook voor hem, want hij was vanmorgen om 6 uur al wakker), op bed, ik hoor hem nog wel even mopperen, maar ik heb geloof ik even tijd nodig voor mezelf, eventjes rust om me heen... (En zó erg was hij niet eens, misschien ikzelf wel)

O ja, nog iets waar ik trots op ben... Gistermiddag stond hij overduidelijk te poepen, en ik vraag daarna, wat is er? En Maarten zegt: poep! Dus het begin van het zindelijk worden is er...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')