Ik heb m vandaag binnen gekregen... ik hoef niets te betalenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:23 schreef Estrys het volgende:
Laat ik nou net de brief van de Belastingdienst krijgen voor de definitieve berekening over 2009. Dus even opgezocht. De totale kosten over 2009 voor 1575 uur= 9371,16 euro
in 2009 was het uurtarief 5,95. Totaal per maand 780,93.
Hij gaat komend jaar 1 dag minder tegen een uur tarief van 6,20 is dat in totaal 1050 uur, wat een totaal maakt van 6510,10 euro.
Wat een verschil die ene dag minder
Wat lief, Claudia. Ik denk dat Ivan ook heerlijk zal rommelen in een tuintje straks.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Oeke, ik lees nu pas over je kinderdagverblijftwijfels. Wat ik juist zo mooi vind is dat jullie een keuze hebben gemaakt die bij jullie past. Kobus heeft een geweldige jeugd, dat zie je zo. Ik vond het zo fantastisch om hem te zien scharrelen bij jullie in de tuin dat ik enkele van mijn ideeen heb bijgesteld. Ik dacht dat ik het wel best vond zo in een appartementje met een balkon, maar ik wil ook een tuin voor Ivan om in te scharrelen.
We hebben allemaal zo de dingen die we belangrijk vinden of die we gewoon goed vinden voelen. Het mooie van je eigen gezinnetje hebben is juist dat je samen je eigen wereld hebt en de rest van de wereld daar niets mee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat een opmerking over het gunnen kwetsend is als die van iemand komt die je hoog hebt of had zitten. Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren. Het is niet altijd even makkelijk.
Toch op zoek naar zo'n pyama met voetjes, of echt iets warms idd? Maar dat is natuurlijk niet ideaal/duur... En blijven proberen denk ik... Succes.... Kind trekt hier juist alvast de slaapzak aan als ze moe is. (Poging toe, ok, ok)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:00 schreef Jore het volgende:
Ander probleem: Lieuwe slaapt sinds een week of drie braaf in z'n eigen bedje, alleen hij wil geen slaapzakje meer aan. Sinds hij in de hitte zonder slaapzakje heeft geslapen kan ik hem niet meer overhalen. Vanavond heb ik het toch weer geprobeerd, met als resultaat een huilend kind dat 'te! te! te!' (uit, uit uit!) riep. Duidelijk.
Een dekentje over werkt ook niet zo goed, hij staat altijd voordat hij in slaap valt en gaat op gegeven moment wel liggen. Hebben jullie ook van die eigenwijzerds? Mijn eigen idee is nu om wollen ondergoed/nachtkleding te kopen, maar dat is duur dus als er nog andere oplossingen zijn houd ik me van harte aanbevolen.
Dat is inderdaad wel een ideaalbeeld... maar helaas niet altijd mogelijk. Bij Twan in ieder geval niet. In de familie duurde het nog 4 jaar voordat er een kind bij kwam en in de vriendenkring ook een hele tijd. Toen Twan zo klein was, wist ik nog niet van die speelgroepen trouwens. Het is ook alweer ruim 8 jaar geleden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:54 schreef oeke het volgende:
[..]
Wat lief, Claudia. Ik denk dat Ivan ook heerlijk zal rommelen in een tuintje straks.
Ik zal dit haar ook absoluut niet kwalijk nemen, ik weet nu dat we op dit gebied niet helemaal hetzelfde denken. Maar dat maakt voor onze vriendschap verder niets uit. Wat dat betreft kan ik me ook erg herkennen in je laatste alinea.
Die extended family is trouwens ook waar ik naar op zoek ben. Helaas lukt dat wat minder omdat mijn familie ver weg woont, maar ik doe mijn best om te zorgen dat hij iedereen veel ziet. P.'s familie zien we ook veel, en daar zijn erg veel kindjes, van 19 jaar tot 3 jaar oud.
Groofsken, ze heeft dus 2 hele leuke kindjes, en is wat de opvoeding betreft altijd een voorbeeld voor ons. Ik vind hen ook echt een heerlijk gezin.![]()
Wat Sserpentes en Maries verhaal betreft, dat klinkt erg verdrietig voor jullie beiden.![]()
Toch geloof ik niet dat het voor 2 jaar al zo van belang is om in een groep te zijn.
Ik denk dat een psz al genoeg is voor de sociale ontwikkeling. Mits je als ouder zelf ook zorgt voor een sociaal netwerk voor je kindje. Dat hoeven trouwens wat mij betreft niet eens alleen leeftijdsgenootjes te zijn.
Wat ik laatst uit de uitzending van Netwerk begreep is juist dat langdurig in een groep verkeren erg stressvol kan zijn voor hele kleine kindjes.
Volgens mij heeft Lieuwe het wel koud, daarom ben ik ook zo op zoek naar iets van een oplossing. Hij slaapt al niet makkelijk, alles wat ook maar verstorend kan zijn (tandjes, drukte, kou, honger, enzovoort) merken we direct 's nachts. Vannacht was hij bijna twee uur wakker, hij wilde wel gaan slapen maar het lukte gewoon niet. Vermoedelijk dus doordat hij het niet zo warm heeft. In zijn kamertje is het nu ook best fris. Misschien is het projectie van mijn kant maar ik slaap zelf ook niet lekker als ik het koud heb.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:29 schreef Groofsken3 het volgende:
Jore, mijn dochter slaapt ook al vrij lang niet meer met slaapzak en wil ook niet onder haar deken gaan slapen. Meestal dek ik haar toe als ik naar bed ga in de hoop dat ze het gros van de nacht dan lekker warm ligt. En ze heeft nu een pyjama met lange broek en lange mouwen aan, met daaronder nog een hemd. Terwijl mijn zoon alleen een romper met lange mouwen aanheeft (en wel een slaapzakje). Ik kleed haar dus wel bewust wat warmer aan, maar met dit weer echt nog geen sokken hoor.
Ik hoop eigenlijk dat ze van de winter wel lekker onder de deken wil kruipen. maar ik heb voor de zekerheid ook al een hele dikke pyjama gekocht bij de hema.
Ik zou ook gewoon één of ander lekker dik warm broekpak gaan zoeken dan Jorequote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef Grasjes het volgende:
Jore, en zo'n slaapzakje met 'beentjes' zeg maar die dingen die je ook in de autostoel kan gebruiken? Dan kan Lieuwe toch staan, maar is wel lekker warm?
Ik googlede op slaapzak met beentjes , en ik vind ook nog watquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef Grasjes het volgende:
Jore, en zo'n slaapzakje met 'beentjes' zeg maar die dingen die je ook in de autostoel kan gebruiken? Dan kan Lieuwe toch staan, maar is wel lekker warm?
Nou hèquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:43 schreef Groofsken3 het volgende:
[..]
Ik zou ook gewoon één of ander lekker dik warm broekpak gaan zoeken dan Jore. Koud is ook niet fijn. Lekker eigenwijse heb je trouwens.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:08 schreef Groofsken3 het volgende:
Waar jij voor kiest klinkt me altijd heerlijk in de oren Oeke. Er zit voor mij altijd iets herkenbaars in je verhalen, in je keuzes, ook al leid ik misschien een heel ander leven. Misschien heeft het te maken met het feit dat jij ook in het buitenland gewoond hebt in je jeugd. Een bepaalde kleur in je leven die ik ik ken. Zoiets. Soms ben ik zo vaag.
Als ik mijn leven niet zou leven, zou ik het jouwe wel willen leven.
Daarom geef ik ook aan dat het voor mijn gevoel niet alleen kindjes/leeftijdsgenootjes hoeven te zijn. Ko heeft bv de grootste lol met mijn zus.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:24 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is inderdaad wel een ideaalbeeld... maar helaas niet altijd mogelijk. Bij Twan in ieder geval niet. In de familie duurde het nog 4 jaar voordat er een kind bij kwam en in de vriendenkring ook een hele tijd. Toen Twan zo klein was, wist ik nog niet van die speelgroepen trouwens. Het is ook alweer ruim 8 jaar geleden.
Oh! Dat ziet er goed uit! Echt heerlijk warm denk ik.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:45 schreef Jore het volgende:
Ik googlede op slaapzak met beentjes , en ik vind ook nog wat. Geweldig, dat zou best eens de oplossing kunnen zijn! Het lijkt meer op een pyjamapak maar dat is wel wat ik zoek. Ik vond dit: http://www.babyboum.be/nl(...)ny_Text_pingu,0.html , is dat ook wat jij bedoelt?
Oh, die wil ik! Ziet er heerlijk uit, Jore! Lijkt me niet alleen voor dit ideaal, maar in de winter, als ie 'nog even bij papa en mama op de bank mag zitten' enzo...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:45 schreef Jore het volgende:
[..]
Ik googlede op slaapzak met beentjes , en ik vind ook nog wat. Geweldig, dat zou best eens de oplossing kunnen zijn! Het lijkt meer op een pyjamapak maar dat is wel wat ik zoek. Ik vond dit: http://www.babyboum.be/nl(...)ny_Text_pingu,0.html , is dat ook wat jij bedoelt?
Ja! Ik had net een linkje bij mijn vorige bericht gezet met ook zoiets met lange mouwenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 21:45 schreef Jore het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |