abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85744379
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:23 schreef Estrys het volgende:
Laat ik nou net de brief van de Belastingdienst krijgen voor de definitieve berekening over 2009. Dus even opgezocht. De totale kosten over 2009 voor 1575 uur= 9371,16 euro
in 2009 was het uurtarief 5,95. Totaal per maand 780,93.

Hij gaat komend jaar 1 dag minder tegen een uur tarief van 6,20 is dat in totaal 1050 uur, wat een totaal maakt van 6510,10 euro.

Wat een verschil die ene dag minder :o
Ik heb m vandaag binnen gekregen... ik hoef niets te betalen *O*

Over het hele jaar krijg ik bijna 10.000 euro aan toeslag. Dat is serieus veel geld!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85744434
Ik/wij hebben er bewust voor gekozen om zowel Amber als Tess niet naar een kdv te doen. Ten eerste omdat het eigenlijk niet nodig was en ten tweede omdat ik/wij geen "prettig" gevoel bij een kdv hebben.
Amber is, toen ze ruim 2 was, naar de psz gegaan en heeft het daar prima naar haar zin gehad. Ze is nu een heel sociaal meisje dat prima met andere kinderen kan spelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:40:43 #253
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85744478
Ik ging trouwens zelf vanaf mijn tweede jaar twee keer in de week naar de creche, en vanaf mijn vierde gewoon naars school. Ik heb het altijd meteen leuk en gezellig gevonden zonder aanpassingsproblemen zoals Serpente omschrijft. Maar wat Claudia ook zegt, wij woonden wel in een dorp met een pleintje vol met kinderen voor de deur.

Bij mijn dochter (maar die is al 2,5) heb ik echt het gevoel dat het haar veel plezier geeft. Ze vertelt vrolijk over dingen die ze doen, noemt namen van kindjes uit haar groep met enthousiasme, enz. Ze gaat er graag heen. Voor mijn zoon is het volgens mij nog lang niet nodig eigenlijk. Ik denk eigenlijk zelfs dat hij het het fijnst heeft als hij gewoon de hele dag met mij mee op sleeptouw mag en lekker thuis in zijn eigen bedje kan slapen. Toch is de situatie zo dat de kinderen drie (korte) dagen in de week naar het kdv gaan. Het enige echte voordeel voor hem is denk ik dat hij zich er vertrouwd voelt vóórdat hij eenkennig wordt (dat begint nu). Dat hij zich straks daar al vrij en op zijn plek voelt als hij er echt (bewuster) van kan gaan genieten daar.

Maarja, zoals ik al zei, zelf ging ik vanaf mijn tweede jaar naar de creche en voelde me er volgens mijn moeder meteen thuis. Dus het wennen hoeft niet moeilijk te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groofsken3 op 26-08-2010 20:48:12 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:47:44 #254
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85744809
Het is ligt ook wel deels in het karakter van het kind. Twan was erg op zichzelf/eenkennig en heeft moeite met vriendjes maken. Toen hij klein was, waren er ook bijna geen kinderen van zn leeftijd in "de buurt" en daarnaast ging hij ook nog altijd naar opa&oma en kreeg daar alle aandacht. Hij is wel naar psz geweest, maar daar maakte hij ook niet echt vriendjes/vriendinnetjes en deed vaak alles in zn eentje. Ik denk dat als hij wel naar kdv zou zijn gegaan, dat hij het op het sociale vlak nu wel wat makkelijker zou hebben. Maar ja, zoals ik al schreef, dat is kennis achteraf. Twan komt er uiteindelijk ook wel, alleen met wat meer moeite. Lennon is zo heel anders en ik denk dat deels ook door kdv komt. Hij had daar degelijk wel een vriendje met wie hij speelde/kattekwaad uithaalde. Nu zitten ze - helaas - niet meer bij elkaar.
Make love, not war ☮
pi_85745201
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Oeke, ik lees nu pas over je kinderdagverblijftwijfels. Wat ik juist zo mooi vind is dat jullie een keuze hebben gemaakt die bij jullie past. Kobus heeft een geweldige jeugd, dat zie je zo. Ik vond het zo fantastisch om hem te zien scharrelen bij jullie in de tuin dat ik enkele van mijn ideeen heb bijgesteld. Ik dacht dat ik het wel best vond zo in een appartementje met een balkon, maar ik wil ook een tuin voor Ivan om in te scharrelen.

We hebben allemaal zo de dingen die we belangrijk vinden of die we gewoon goed vinden voelen. Het mooie van je eigen gezinnetje hebben is juist dat je samen je eigen wereld hebt en de rest van de wereld daar niets mee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat een opmerking over het gunnen kwetsend is als die van iemand komt die je hoog hebt of had zitten. Het heeft mij erg geholpen om te accepteren dat mensen die heel erg andere ideeen hebben dan ik toch ontzettend lief of leuk kunnen zijn. Soms voel ik me wel onbegrepen, maar daar staat ook tegenover dat zulke mensen mijn horizon kunnen verbreden. Ik probeer uit die relaties de positieve dingen te halen en het overige te negeren. Het is niet altijd even makkelijk. :*
Wat lief, Claudia. Ik denk dat Ivan ook heerlijk zal rommelen in een tuintje straks.
Ik zal dit haar ook absoluut niet kwalijk nemen, ik weet nu dat we op dit gebied niet helemaal hetzelfde denken. Maar dat maakt voor onze vriendschap verder niets uit. Wat dat betreft kan ik me ook erg herkennen in je laatste alinea.

Die extended family is trouwens ook waar ik naar op zoek ben. Helaas lukt dat wat minder omdat mijn familie ver weg woont, maar ik doe mijn best om te zorgen dat hij iedereen veel ziet. P.'s familie zien we ook veel, en daar zijn erg veel kindjes, van 19 jaar tot 3 jaar oud.
Groofsken, ze heeft dus 2 hele leuke kindjes, en is wat de opvoeding betreft altijd een voorbeeld voor ons. Ik vind hen ook echt een heerlijk gezin. :Y

Wat Sserpentes en Maries verhaal betreft, dat klinkt erg verdrietig voor jullie beiden. :*

Toch geloof ik niet dat het voor 2 jaar al zo van belang is om in een groep te zijn.
Ik denk dat een psz al genoeg is voor de sociale ontwikkeling. Mits je als ouder zelf ook zorgt voor een sociaal netwerk voor je kindje. Dat hoeven trouwens wat mij betreft niet eens alleen leeftijdsgenootjes te zijn.
Wat ik laatst uit de uitzending van Netwerk begreep is juist dat langdurig in een groep verkeren erg stressvol kan zijn voor hele kleine kindjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85745257
Het voorbeeld van Sserpente en Marie ken ik dan weer op een iets andere manier: mijn zusje ging naar de psz en vond het er vreselijk. Maar mijn moeder hield dus wel vol in de hoop dat het beter zou gaan. Het is eigenlijk nooit echt leuk geworden, zover ik me kan herinneren. Maar de underdog, de gepeste, bleek mijn zusje alsnog te zijn op de kleuterschool en basisschool.

Kortom, ik denk dat er weinig over te zeggen is hoe het uit zal pakken, noch het een, noch het ander. Veel zal afhankelijk zijn van het karakter van het kind en de omgeving waarin het opgroeit.

Ik denk dat je hart volgen gewoon het beste is. Je kent zelf je kind het beste en weet wat je het te bieden hebt en wat je voor idealen hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85745425
Ow, de extended family klinkt fijn O+ Zoiets proberen wij ook, al is dat wat lastiger. Het rare is dat schaaps broer en zus met gezin in Amsterdam wonen, maar die zien we zelden. Mijn zus met kindjes wonen in Brabant, maar die zien we regelmatig. En Senna vindt het geweldig. De twee grote neven zijn natuurlijk superstoer en de jongste (2,5 maand ouder dan Senna) vindt ze heel lief en wil ze altijd knuffelen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:59:55 #258
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85745442
Ik denk overigens wel dat het een beetje van het kind zelf afhangt, zoals Diaan dat ok al zei. Ik merk aan Beisan (en aan mezelf ook ;) ), dat ze erg naar neefje bijvoorbeeld toetrekt. Ze loopt altijd meteen met hem mee, ze regelt dingen met hem (hij doet deuren voor haar open ed), en ze maken heel goed ruzie. Spelen is het niet, het komt echt van zijn kant, zij slaat hem, pakt dingen af, zorgt dat hij wat voor haar doet, ed, maar ze heeft er wel wat aan. En ze kan er wat energie bij kwijt, die ze thuis op mij zou botvieren, en daar heb ik geen energie voor. Dus daarom vind ik kinderen nu heel erg gewenst in haar omgeving. Gaat ze daar maar achteraan rennen en verstoppertje mee spelen. ;)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_85745454
Dat is wel iets waar ik heel bang voor ben, het wennen op de peuterspeelzaal. We hebben nog een klein half jaar voordat dat hier begint, maar zoals het nu gaat kan ik hem echt niet achterlaten ergens :{ . Het is heel gek, want je verwacht het helemaal niet als je Lieuwe ziet waar ik bij ben. Hij vraagt dan niet overdreven veel aandacht. Maar zodra ik weg ben is het dikke paniek, zelfs bij mijn schoonmoeder die hij wekelijks (!) ziet.

Ander probleem: Lieuwe slaapt sinds een week of drie braaf in z'n eigen bedje, alleen hij wil geen slaapzakje meer aan. Sinds hij in de hitte zonder slaapzakje heeft geslapen kan ik hem niet meer overhalen. Vanavond heb ik het toch weer geprobeerd, met als resultaat een huilend kind dat 'te! te! te!' (uit, uit uit!) riep. Duidelijk.
Een dekentje over werkt ook niet zo goed, hij staat altijd voordat hij in slaap valt en gaat op gegeven moment wel liggen. Hebben jullie ook van die eigenwijzerds? Mijn eigen idee is nu om wollen ondergoed/nachtkleding te kopen, maar dat is duur dus als er nog andere oplossingen zijn houd ik me van harte aanbevolen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:08:13 #260
313287 Groofsken3
pi_85745856
Oh nee, dan is het zoiets toch niet.

Waar jij voor kiest klinkt me altijd heerlijk in de oren Oeke. Er zit voor mij altijd iets herkenbaars in je verhalen, in je keuzes, ook al leid ik misschien een heel ander leven. Misschien heeft het te maken met het feit dat jij ook in het buitenland gewoond hebt in je jeugd. Een bepaalde kleur in je leven die ik ik ken. Zoiets. Soms ben ik zo vaag 8)7 .

Als ik mijn leven niet zou leven, zou ik het jouwe wel willen leven ;) .
pi_85745914
Jore, denk je dat hij het te koud krijgt als je hem onder een dekentje zou leggen (nou ja, hij gaat staan dus dan zou hij het zelf over zich heen moeten trekken... en dat doet hij misschien nog niet). Je zou het kunnen proberen natuurlijk... verder weet ik het niet zo goed eigenlijk.
Ik ben blij dat Iris wel in de slaapzak wil, want die zie ik echt nog niet onder een dekentje liggen...
Mirte (wordt in oktober 3) slaapt tegenwoordig wel onder een deken. Vanaf dat ze naar het peuterbed ging (vorig jaar zomer) slaapt ze niet meer in een slaapzak, want dat vond ik eng omdat ze dan misschien niet goed uit bed zou kunnen komen. Zij trekt de deken wel zelf over zich heen, maar in haar slaap worstelt ze zich er regelmatig onderuit... (net haar moeder... ;))

Wat betreft wennen op de psz, het kan natuurlijk over een half jaar heel anders zijn dan nu... Bij Mirte op de groep zit een meisje, die was voor de zomervakantie steeds best wel aan het huilen als haar moeder weg ging en nu "maar" 6 weken later, gaat het ineens wel hardstikke goed.
Het kan zomaar veranderen wil ik dus eigenlijk zeggen...
Fake it till you make it...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:09:39 #262
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85745930
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:00 schreef Jore het volgende:

Ander probleem: Lieuwe slaapt sinds een week of drie braaf in z'n eigen bedje, alleen hij wil geen slaapzakje meer aan. Sinds hij in de hitte zonder slaapzakje heeft geslapen kan ik hem niet meer overhalen. Vanavond heb ik het toch weer geprobeerd, met als resultaat een huilend kind dat 'te! te! te!' (uit, uit uit!) riep. Duidelijk.
Een dekentje over werkt ook niet zo goed, hij staat altijd voordat hij in slaap valt en gaat op gegeven moment wel liggen. Hebben jullie ook van die eigenwijzerds? Mijn eigen idee is nu om wollen ondergoed/nachtkleding te kopen, maar dat is duur dus als er nog andere oplossingen zijn houd ik me van harte aanbevolen.
Toch op zoek naar zo'n pyama met voetjes, of echt iets warms idd? Maar dat is natuurlijk niet ideaal/duur... En blijven proberen denk ik... Succes.... Kind trekt hier juist alvast de slaapzak aan als ze moe is. (Poging toe, ok, ok) ;)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:10:13 #263
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85745959
*uit lurkstand*

Claudia, wat zeg je dat mooi en zo waar!

Oeke, wat vervelend dat je je zo naar voelt bij die opmerking. Maar (en ik weet niet of het helpt) ik denk dat Ko een geweldig dreumestijd heeft door lekker in de tuin te scharrelen, regelmatig met andere kindjes te spelen en lekker bij papa en mama te zijn. Jullie doen hem niets tekort!
En die tekst, zo mooi! Waar komt die vandaan?

Isis gaat 3 dagen naar het kdv. Uit noodzaak dat dan weer wel. Ik zou liever een dagje minder zien, maar dat is voor ons niet haalbaar. En ze heeft het hartstikke naar haar zin daar. Ik laat haar er met een gerust hart achter nu. Wel erg duur.

Seilram, ah gos arme Joep nog steeds met een verbandje. Hoop dat het niet meer hoeft morgen!

Serpente, wat naar zeg dat je het zo ervaren hebt vroeger.

Oh en alle nieuwe dreumesjes welkom natuurlijk :)

Ik vind het kletsen zo leuk! En het gaat zo hard nu. Ineens zegt ze dan iets wat je nog niet eerder gehoord hebt. Gisteren was het nieuwe woord ' afdrogen' En ze is ook erg bezig met dingen van Isis en mama en papa. Alles aanwijzen en dan mama, papa of Isis zeggen (of ook)

[ Bericht 2% gewijzigd door Grasjes op 26-08-2010 21:15:30 ]
pi_85746588
Nijna en Basboussa, dank! Een pyjama met voetjes is misschien ook wel een idee, ik trek hem nu wel al sokken aan (die moeten overigens ook 'te' maar dat kan hij zelf regelen ergens midden in de nacht ;) ). Ik heb nu maar een dekentje overgelegd terwijl hij slaapt en ik hoop dat hij eraan wil/gaat wennen. En anders maar een (wollen?) legging onder z'n pyjamabroekje.
Ik was ook altijd zo blij met de slaapzak, maar ja.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:24:07 #265
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85746672
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:54 schreef oeke het volgende:

[..]

Wat lief, Claudia. Ik denk dat Ivan ook heerlijk zal rommelen in een tuintje straks.
Ik zal dit haar ook absoluut niet kwalijk nemen, ik weet nu dat we op dit gebied niet helemaal hetzelfde denken. Maar dat maakt voor onze vriendschap verder niets uit. Wat dat betreft kan ik me ook erg herkennen in je laatste alinea.

Die extended family is trouwens ook waar ik naar op zoek ben. Helaas lukt dat wat minder omdat mijn familie ver weg woont, maar ik doe mijn best om te zorgen dat hij iedereen veel ziet. P.'s familie zien we ook veel, en daar zijn erg veel kindjes, van 19 jaar tot 3 jaar oud.
Groofsken, ze heeft dus 2 hele leuke kindjes, en is wat de opvoeding betreft altijd een voorbeeld voor ons. Ik vind hen ook echt een heerlijk gezin. :Y

Wat Sserpentes en Maries verhaal betreft, dat klinkt erg verdrietig voor jullie beiden. :*

Toch geloof ik niet dat het voor 2 jaar al zo van belang is om in een groep te zijn.
Ik denk dat een psz al genoeg is voor de sociale ontwikkeling. Mits je als ouder zelf ook zorgt voor een sociaal netwerk voor je kindje. Dat hoeven trouwens wat mij betreft niet eens alleen leeftijdsgenootjes te zijn.
Wat ik laatst uit de uitzending van Netwerk begreep is juist dat langdurig in een groep verkeren erg stressvol kan zijn voor hele kleine kindjes.
Dat is inderdaad wel een ideaalbeeld... maar helaas niet altijd mogelijk. Bij Twan in ieder geval niet. In de familie duurde het nog 4 jaar voordat er een kind bij kwam en in de vriendenkring ook een hele tijd. Toen Twan zo klein was, wist ik nog niet van die speelgroepen trouwens. Het is ook alweer ruim 8 jaar geleden.

@Jore, die badstofpyjamaatjes van de Hema zijn toch ook best warm. Of flanellen pyjamaatjes. En eventueel met sokken aan.
Make love, not war ☮
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:29:01 #266
313287 Groofsken3
pi_85746897
Jore, mijn dochter slaapt ook al vrij lang niet meer met slaapzak en wil ook niet onder haar deken gaan slapen. Meestal dek ik haar toe als ik naar bed ga in de hoop dat ze het gros van de nacht dan lekker warm ligt. En ze heeft nu een pyjama met lange broek en lange mouwen aan, met daaronder nog een hemd. Terwijl mijn zoon alleen een romper met lange mouwen aanheeft (en wel een slaapzakje). Ik kleed haar dus wel bewust wat warmer aan, maar met dit weer echt nog geen sokken hoor :D .

Ik hoop eigenlijk dat ze van de winter wel lekker onder de deken wil kruipen. maar ik heb voor de zekerheid ook al een hele dikke pyjama gekocht bij de hema. ;)
pi_85747247
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:29 schreef Groofsken3 het volgende:
Jore, mijn dochter slaapt ook al vrij lang niet meer met slaapzak en wil ook niet onder haar deken gaan slapen. Meestal dek ik haar toe als ik naar bed ga in de hoop dat ze het gros van de nacht dan lekker warm ligt. En ze heeft nu een pyjama met lange broek en lange mouwen aan, met daaronder nog een hemd. Terwijl mijn zoon alleen een romper met lange mouwen aanheeft (en wel een slaapzakje). Ik kleed haar dus wel bewust wat warmer aan, maar met dit weer echt nog geen sokken hoor :D .

Ik hoop eigenlijk dat ze van de winter wel lekker onder de deken wil kruipen. maar ik heb voor de zekerheid ook al een hele dikke pyjama gekocht bij de hema. ;)
Volgens mij heeft Lieuwe het wel koud, daarom ben ik ook zo op zoek naar iets van een oplossing. Hij slaapt al niet makkelijk, alles wat ook maar verstorend kan zijn (tandjes, drukte, kou, honger, enzovoort) merken we direct 's nachts. Vannacht was hij bijna twee uur wakker, hij wilde wel gaan slapen maar het lukte gewoon niet. Vermoedelijk dus doordat hij het niet zo warm heeft. In zijn kamertje is het nu ook best fris. Misschien is het projectie van mijn kant maar ik slaap zelf ook niet lekker als ik het koud heb.
Hij was zo goed op weg om te gaan doorslapen op z'n eigen kamertje maar ik heb zo met hem te doen als hij wel wil maar niet kan slapen ;( . En het is zo verleidelijk om hem op te pakken, naast me neer te leggen, m'n neus in z'n zij te steken en lekker verder te slapen zonder me zorgen te maken over warmte of kou.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:40:36 #268
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85747408
Jore, en zo'n slaapzakje met 'beentjes' zeg maar die dingen die je ook in de autostoel kan gebruiken? Dan kan Lieuwe toch staan, maar is wel lekker warm?

Zoiets: slaappak

[ Bericht 29% gewijzigd door Grasjes op 26-08-2010 21:48:09 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:43:08 #269
313287 Groofsken3
pi_85747535
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef Grasjes het volgende:
Jore, en zo'n slaapzakje met 'beentjes' zeg maar die dingen die je ook in de autostoel kan gebruiken? Dan kan Lieuwe toch staan, maar is wel lekker warm?
Ik zou ook gewoon één of ander lekker dik warm broekpak gaan zoeken dan Jore :Y . Koud is ook niet fijn. Lekker eigenwijse heb je trouwens.
pi_85747656
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:40 schreef Grasjes het volgende:
Ik googlede op slaapzak met beentjes , en ik vind ook nog wat *O* . Geweldig, dat zou best eens de oplossing kunnen zijn! Het lijkt meer op een pyjamapak maar dat is wel wat ik zoek. Ik vond dit: http://www.babyboum.be/nl(...)ny_Text_pingu,0.html , is dat ook wat jij bedoelt?
pi_85747746
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:43 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ik zou ook gewoon één of ander lekker dik warm broekpak gaan zoeken dan Jore :Y . Koud is ook niet fijn. Lekker eigenwijse heb je trouwens.
Nou hè :') . Dubbel erfelijk belast. Dat heeft trouwens als voordeel dat ik hem wel heel goed begrijp.
pi_85747757
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:08 schreef Groofsken3 het volgende:
Waar jij voor kiest klinkt me altijd heerlijk in de oren Oeke. Er zit voor mij altijd iets herkenbaars in je verhalen, in je keuzes, ook al leid ik misschien een heel ander leven. Misschien heeft het te maken met het feit dat jij ook in het buitenland gewoond hebt in je jeugd. Een bepaalde kleur in je leven die ik ik ken. Zoiets. Soms ben ik zo vaag 8)7 .

Als ik mijn leven niet zou leven, zou ik het jouwe wel willen leven ;) .
O+ Het schept toch een band he? Zo'n jeugd. Jij hebt ook zo'n mooi leven vind ik. Alleen ik zou nooit geen wiskundelerares kunnen zijn. Daar ben ik niet voor geprogrammeerd. :@ ;)

Jore, kun je 's nachts nog een dekentje over hem leggen? Ko ligt nu onder een dekentje, maar hij heeft eigenlijk altijd onder een dekentje gelegen en als het koud is een slaapzakje erbij. Tja, je koopt een duur dekentje, dan moet je het gebruiken, he? :D
Hij blijft er goed onder liggen, al moet ik hem soms weer even opnieuw over hem heen draperen. Deken ligt wel los trouwens, dat lijkt me fijner bewegen voor hem.
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:24 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is inderdaad wel een ideaalbeeld... maar helaas niet altijd mogelijk. Bij Twan in ieder geval niet. In de familie duurde het nog 4 jaar voordat er een kind bij kwam en in de vriendenkring ook een hele tijd. Toen Twan zo klein was, wist ik nog niet van die speelgroepen trouwens. Het is ook alweer ruim 8 jaar geleden.
Daarom geef ik ook aan dat het voor mijn gevoel niet alleen kindjes/leeftijdsgenootjes hoeven te zijn. Ko heeft bv de grootste lol met mijn zus. O+
En daar leert hij ook van hoe sociale relaties in elkaar zitten.

Grasjes, afdrogen? Wat goed van Isis! Heerlijk dat ze zo aan het babbelen is.

Ko zijn favoriete woord op het moment is auw. En dat gebruikt hij voor pijn, voor dingen die pijn doen, voor dingen die niet mogen en eigenlijk voor al de rest ook. Dat is soms erg verwarrend.
Hij kan er ook heel dramatisch, bijna huilend bij kijken en dan wijzen naar een kaarsje of een pluisje dat op zijn buik geplakt zit. Auw, auw auw. ;(
pi_85747848
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:45 schreef Jore het volgende:
Ik googlede op slaapzak met beentjes , en ik vind ook nog wat *O* . Geweldig, dat zou best eens de oplossing kunnen zijn! Het lijkt meer op een pyjamapak maar dat is wel wat ik zoek. Ik vond dit: http://www.babyboum.be/nl(...)ny_Text_pingu,0.html , is dat ook wat jij bedoelt?
Oh! Dat ziet er goed uit! Echt heerlijk warm denk ik.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:49:50 #274
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85747955
quote:

[..]

Oh, die wil ik! Ziet er heerlijk uit, Jore! Lijkt me niet alleen voor dit ideaal, maar in de winter, als ie 'nog even bij papa en mama op de bank mag zitten' enzo...

Ik zou zeggen: aanschaffen!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:49:52 #275
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_85747959
quote:

[..]

Ja! Ik had net een linkje bij mijn vorige bericht gezet met ook zoiets met lange mouwen :D
Isis slaap gelukkig nog lekker in een slaapzak, maar zoiets lijkt me best handig!

Oeke, ja, afdrogen, want dat moet als je je handjes gewassen hebt ;) Schattig he! Zo zegt ze ook 'opruimen' (zelfs bij een filmpje van Elmo die een hoop rommel had gemaakt haha) klinkt als 'opwuime' zo'n goed opgevoed kind :P LOL Ko met zijn au. Vind het eigenlijk wel knap, want er zit toch iets wat er niet hoort...

[ Bericht 9% gewijzigd door Grasjes op 26-08-2010 21:59:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')