abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 23 augustus 2010 @ 07:30:26 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85595772
even bij gebrek aan t juiste topic: heeft er iemand een rol behang voor me? Jan was om half zeven wakker en normaal slaapt hij nog wel even door als ik hem zijn speen geef. ho maar: nep kotsen met zijn vingers in zijn strot tot ik het zat was en m dr uithaalde. Zet m op de bank .. iemand van de visite had gisteren een glas op tafel laten staan, had ik niet gezien, maar Jan wel en die smijt het glas op nog halve meter voor mijn neus zo verrot op de grond.

Heerlijk ochtendhumeur hier dus.. ik ben niet te genieten ATM
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85597377
DJMO :*
Tyler slaapt goed gelukkig! *klopt af!* Drinken en praten nog hetzelfde. Tis een heerlijk vrolijk ventje. O+
6.30 vind ik een goede tijd, wilde dat Kim dat deed ipv 5.00/5.30
pi_85598131
De tv stond nog op ned 3 en de teletubbies begonnen net. Tyler vind het prachtig! Gaat er helemaal in op. O+
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 23 augustus 2010 @ 12:02:02 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85601308
Hij ligt nu te slapen, nadat we van ellende maar in de regen boodschappen zijn gaan doen (en een nieuwe "school"tas voor de psz hebben gekocht). Thuis keurig een boterham met worst + een volle beker melk naar binnen gewerkt, op bed gelegd en knockout :')
ik ben dus echt niet gewend aan zó vroeg. Hij sliep altijd tot een uur of acht.. en ook lig ik er vroeg in, ik word met gemak vier tot vijf keer wakker op een nacht, dus dan zo vroeg opstaan trek ik niet :X
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85601470
Ik ben vroeg opstaan wel gewend. De wekker gaat hier elke dag om half 6 en de kinderen worden niet later dan 7,00 uur wakker.

Vanmorgen zat ik met Tess bij de huisarts. Ik had een huishoudtrapje in de slaapkamer staan. Tess had m te pakken en trok m zo over zich heen. Stom sotm stom, die dingen moet ik gewoon opruimen..
Maar goed, ze heeft een rood oog, gelukkig is er met het oog zelf niks aan de hand.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 23 augustus 2010 @ 12:14:00 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85601768
wat een opluchting vicky!
en wat betreft vroeg opstaan.. ik zal er toch ook aan moeten gaan geloven, als jan naar school gaat enzo (nou is de psz maar twee minuten lopen, dus dan is om half acht opstaan nog te doen:+ ) basisschool zit eraan vast, maar hopelijk zijn we tegen die tijd wel verhuisd :P

maandag 23 augustus 2010 @ 12:21:27 #106
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85602028
Aaa Vicky, arme Tess. Naja kan gebeuren en het is gelukkig niks ergs joh! Ik voel me nog altijd veel stommer met mijn fiets ongeluk!

DJMO, hier is het ook vaak 06.30-06.45. Een heeeel enkele keer wordt hij later dan 07.00 wakker. (pas 2 keer ineens om 08.30 en dan lig ik zelf al een uur wakker hahaha). Jan ben je verwend? heb jij een mooie tas :)
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 23 augustus 2010 @ 14:34:04 #107
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_85607622
Roy heeft niks aan zijn oortjes.
Nu wel weer afspraak maken met de ha, ivm wat is het dan wel.

Feestje hebben we achter de rug, was geslaagd, lekker in de tuin kunnen houden, Roy is verwend met nieuw kleertjes, leesboekjes,een badcape,een raceauto en een 4-weieler van Woezel.

foto's volgen een andere keer zodra ik tijd heb.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_85618459
Ingrid zo en ik denk dat Jair vroeg wakker is, maar Kim breekt "the record".

Jan ben je lekker verwend ;)

Vicky gelukkig, dat Tess geen ernstige wonden of problemen heeft opgelopen van haar avontuur met het huishoudtrapje.

bar wat een opluchting, dat het niet aan Roy zijn oren ligt. Nu nog uitvinden wat het dan wel is. Fijn dat zijn verjaardag leuk is geweest.

Papa was hier net aan het stofzuigen en het is steeds drama als de stofzuiger weer de kast in gaat. We moeten toch maar een stofzuiger voor hem kopen. Gelukkig komt over een paar maanden weer sinterklaas en feestdagen met goede excuses voor een cadeautje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:54:42 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85620724
Veel gelezen (sinds zaterdag niet de tijd gehad om rustig bij te lezen) :D

Uit mijn hoofd (sorry, voor degene die ik oversla, is niet express) :)
Sten alweer 2, dag hoor!
Willow is gestoken, au...
Tess ook gevallen van het huishoudtrapje, ook au...
Het zijn niet Roys oortjes, fijn!
Bij Joep thuis is het de familie Gat...

Wij hebben afgelopen weekend de verjaardagen van mijn opa (86) en oma (83) geviert... We zijn bij mijn ouders blijven slapen, maar toch wel veel indrukken voor Maarten en is nu nog wat van slag qua slapen.
Zaterdag heeft hij heerlijk met zijn achterneefje van 3 dagen jonger gespeelt, heerlijk boeven met zijn 2-en. Mijn nicht en ik hadden het er al over om hun haren maar te laten groeien, trainningspakje aan, oorbelletje en een gouden ketting om :')
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:03:13 #110
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85621121
Ben vandaag allemaal 'oude' babykleertjes aan het uitzoeken, kom ik een paar zilveren schoentjes met glitters tegen die mevrouw eigenlijk nooit aan heeft gehad. Nou, het is dat ze nu slaapt, want ik had ze anders nooit op kunnen ruimen. Mijn hemel zeg, ze kwijlt er bijna over, en maar proberen aan te trekken. SCHITTURUND. Maar goed, ben nu een wasje aan het doen met kleren voor de nazomer/herfst, maatje 92 alweer... Ik vind het toch wel snel gaan!

Volgende week verhuizen, blegh, zie er een beetje erg tegenop. Kind loopt wat te miepen met doorkomende tandjes, wat koortsig overdag (en ontzettend vervelend, maar daar heb ik het maar niet over) en ik heb ook geen bergen energie, helaas. :(

Marie, ik denk dat het een superplan is. Wel even matchende tattoestickers halen, en ondertussen wel even navragen welke tattoo-meneer jonge kinderen aan kunst helpt. I love mummy staat altijd leuk.

Kind slaapt hier best lang door, tot 8 uur, maar gaat dan ook na 8-en slapen en sinds kort komt ze er 's nachts toch vaak nog wel een uurtje bij elkaar uit (over 3 keer wakker ofzo).

Roy verwend!

Tinuviel, ik vrees alleen dat misschien de stofzuiger tegen die tijd heul zo interessant niet meer is. Tenminste, het gaat hier vaak heel snel, qua interesse. Zo lang ze maar graag schoonmaakt, dan ben ik gelukkig :D (Droom nu al van een 4-jarige dochter die even de afwas voor me doet... ;) )
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:04:49 #111
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85621191
Hier een vierjarige hopelijk die voor me stoft en alles met een doekje nat afneemt O+ (ik droom lekker verder)
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:06:42 #112
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85621260
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:04 schreef Marie79 het volgende:
Hier een vierjarige hopelijk die voor me stoft en alles met een doekje nat afneemt O+ (ik droom lekker verder)
Dat doet ie van mij al *)

Tenminste, dat geloof ik, want ik doe het niet ;)
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:07:47 #113
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85621295
Maarten doet het ook wel, maar dan gewoon geheel zelfstandig :)
pi_85622380
Wat fijn dat er niks mis is met Roys oortjes, Bar!

Hebben jullie tips tegen een dreumes die doorheeft dat ze heel hard kan meppen en bijten, en dat ook heel leuk vindt? Ik probeer op m'n meest boze toon NEE te zeggen, uit te leggen dat ze dat niet mag en waarom niet, dat dat mama pijn doet, etcetera, en daar krijgt ze alleen maar de slappe lach van en dan doet ze het nog een keer :{ ;(
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 23 augustus 2010 @ 20:34:27 #115
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85622442
Peuters die schoonmaken? *meldt*

Jan stoft, veegt, doet de wc-pot mét borstel (don't ask hoe de wc bril en de vloer erna eruit zien, is wel zo weggespoeld met het douchen maar toch :+ ) hij kán opruimen, en doucht zelfstandig .. alleen luier omdoen en aankleden lukt nog niet :P

Oh en als ik m een theedoek + iets onbreeksbaars in handen geef, droogt ie ook nog af :) (waarna ik het weer opnieuw kan afwassen omdat het op de grond beland, maar hey .. een kniesoor die daar op let ;) )

nee, ik zet mijn kind er niet toe aan, hij kijkt het gewoon van me af, en ik ben vrijwel de hele dag wel bezig met poetsen .. tussen de Jan-momenten door

Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 23 augustus 2010 @ 20:37:13 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85622539
Innepin: toen jan die periode had dat hij het echt express deed, zette ik een stoeltje in de gang, en dan ging hij mooi een minuut afkoelen daar. Tegenwoordig "duw" ik hem van me af en loop dan zelf weg (aangezien hij toch van die stoel afklimt :') )

Moderator maandag 23 augustus 2010 @ 20:39:43 #117
5428 crew  miss_sly
pi_85622650
innepin, bekend probleem, van het bijten dan, slaan doet ze (nog) niet.
Ik blijf ook maar nee zeggen, herhalen dat het niet mag en dat het pijn doet. Ik probeer ook nog wel eens om het te laten veranderen in aaien, en soms werkt dat...eventjes dan he.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 23 augustus 2010 @ 20:42:54 #118
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85622783
als Jan tegenwoordig naar de kat toegaat waarschuwen we al op voorhand : "AAIEN en _niet slaan_ }:| " t werpt zijn vruchten af .. hoewel hij vanmiddag de kop van de kat nog aanzag (of wilde zien) als zijn scheetkussen :')

pi_85623111
Mja waarschuwingen bij de kat enzo werken wel. Alleen is het te leuk om mama te knijpen/slaan/meppen/bijten, daar werkt geen enkele waarschuwing tegen :')
Maar ik vind het allang fijn dat jullie het herkennen, ik was al bang dat ik een kleine psychopaat in huis had, dat mijn opvoedskills mislukt waren voor ik goed en wel begonnen was :+
pi_85623208
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:39 schreef miss_sly het volgende:
innepin, bekend probleem, van het bijten dan, slaan doet ze (nog) niet.
Ik blijf ook maar nee zeggen, herhalen dat het niet mag en dat het pijn doet. Ik probeer ook nog wel eens om het te laten veranderen in aaien, en soms werkt dat...eventjes dan he.
idem!
Ik zie ook aan Tess d'r gezicht wanneer ze in d'r "bijtmodus" gaat.
Slaan gebeurd hier gelukkig nog niet!

Tess is helemaal gek van bloemetjes en plantjes. Het liefst rukt ze overal de bloemetjes vanaf maar wij zeggen steevast AAI en dan gaat ze dus heel lief alle bloemetjes aaien op haar manier _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:56:55 #121
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_85623332
innepin, mij werd gezegd dat als je ziet dat de dreumes wil gaan slaan, dat je hem/haar dan moet afleiden. Hoe meer aandacht (ook nee zeggen) hoe leuker het wordt. Als ik zie dat Lennon wil gaan slaan, pak ik zijn hand en loop dan met hem bijv. naar zn speelgoed. Soms is hij me voor... dan laat ik het even gaan... en houdt hij sneller op dan wanneer ik nee blijf zeggen. Wat bijten betreft, geen tips...
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 23 augustus 2010 @ 21:14:23 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85623999
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:51 schreef innepin het volgende:
Mja waarschuwingen bij de kat enzo werken wel. Alleen is het te leuk om mama te knijpen/slaan/meppen/bijten, daar werkt geen enkele waarschuwing tegen :')
Maar ik vind het allang fijn dat jullie het herkennen, ik was al bang dat ik een kleine psychopaat in huis had, dat mijn opvoedskills mislukt waren voor ik goed en wel begonnen was :+
alsof ik mezelf hoor praten ... :*

dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:00:11 #123
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_85642973
Alleen laatste pagina bijgelezen, meestal zit ik in het topic van har grote zus.
Maar oke Lola, een paar weken geleden had ze erg de neiging om te bijten en te kijpen. Na 1 keer terugknijpen door oma, en keer door mij is dat nu stukken minder.
Lola is overdag een heel lief en ondeugend meisje (op de bank lopen als ik Lotte haar haar probeer in te vlechten), praat onwijs veel (2 en 3 woord zinnen) zingt liedjes (slaap kindje slaap) overdag is ze onrustiger, krijgt ook nog steeds een fles. Ze is gewoon een gevoelig typje.
Verder op het cb te horen gekregen dat ze lich is (net 10 kilo bij 18 maanden en 83 cm.) maar dat we er weinig aan kunnen doen dan wat we nu doen. Het vervelende is ook dat ze er absoluut niet mager uitziet, eerder wat mollig... ze eet van alles wat, maar het is niet veel. Lastig maar niks aan te doen. Zolang ze niet suf is wordt er geen actie ondernomen (vandaar die fles nog wel 's nachts)
Oh en ze telt tot 13.
Teletubbies zijn erg jeuk (Leuk!)
Tot zover een update over Lola.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:13:42 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85657706
vandaag zijn Jan en ik wezen zwemmen. Beter gezegd: Ik heb gezwommen en jan hing als een baby-aapje letterlijk aan me vastgeplakt. Hij hield me klemvast, bij de minste poging om 'm los te laten dan wel zelf een oefening te laten doen was het huilen geblazen ;( . was ergens wel fijn dat hij liet zien me nodig te hebben, dat idee heb ik vaak niet meer. Ja: als in .. zijn luier te verschonen en zijn eten te geven etc :') maar nu had hij me gewoon echt nodig als zijnde mama is de veilige haven. (beetje raar uitgelegd miss. maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :@

zijn strakste actie was wel mijn handdoek onder poepen na het zwemmen (hij had alles al uit en zijn handdoek om zijn schouders, want natte kleding koud etc) maar ik had godzijdank mezelf net afgedroogd :')

pi_85661167
Wat ga je goed Lola1

Jan wat een actie poepen op je mama's handdoek :o
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:03:59 #126
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85662394
Oh, DJMO, dat vind ik soms ook zo 'lekker', dat je soms nog echt zo nodig bent... En dat alleen jij/of andere ouder, dan echt voldoet. En fijne actie van Jan :)

Lola gaat snel.

Kind door de bocht: OH FOK! Haar rozijntjes vielen op de grond. Kind spreekt drie woorden ofzo, en dan dit. Moet ze van haar vader hebben, die het f woord nog weleens wil gebruiken. Maar niet zo vaak... Maar ze zijn gevoelig voor dt soort zaken, schijnt, schijnt.

En ondertussen voel ik me een echte slechte moeder :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:06:25 #127
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85662520
Ow, ik heb totaal geen illusie dat ik dat soort woorden kan tegenhouden. Ik probeer straks wel uit te leggen dat dit geen woorden zijn die je publiekelijk mag zeggen. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85662989
DJMO, ik snap je hoor! Willow deed namelijk precies hetzelfde toen we gingen zwemmen in Centerparcs. Ik vond het jammer dat ze er niet van kon genieten, maar het was toch ook wel ergens fijn dat ze zo dicht bij mij wilde zijn O+

Lola, wat leuk om over je te lezen. Jemig tot 13 tellen al... ik kan me echt niet voorstellen dat mijn meiske over een half jaar uberhaupt iets zegt, laat staan tot 13 tellen :o

Basboussa _O-

Mijn dochter heeft iets nieuws: ze heeft bedacht dat als ze heel dramatisch gaat krijsen, ze vast wel uit bed wordt gehaald en niet hoeft te slapen :{w Heb d'r vandaag maar even laten krijsen en gelukkig ging ze uiteindelijk wel slapen (gisteren gooide ze d'r spenen de kamer door en ging ze haar ledikant opeten, dus toen werkte de negeertactiek niet...)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:22:33 #129
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_85663330
Ja maar Lola heeft wel een grote zus die veeeel praat, dan neem je ook gewoon veel over.

Wbt Zwemmen, dat doen ze niet in een keer los. wij zwemmen elke week met Lola en die begint nu wat los te zwemmen (met bandjes om hoor)
Zeker daar moet je ze heel veel veiligheid bieden, het kan heel beangstigend voor ze zijn. (Lola haar zus heeft 1 keer een bandje afgehad en is kopje onder geweest. Daar is ze echt weer een poos paniekerig door geweest, ze snapt nu goed dat water heel gevaarlijk kan zijn, 3.5 jaar was ze toen)
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:51:17 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85664771
ik heb m ook geen seconde losgelaten ;) had constant een arm om m heen. pas halverwege durfde hij me iets losser te laten en zijn hoofd van mijn schouder af te halen om eens rond te kijken. Op t laatst, we zaten nog even in 't kikkerbadje op t trapje, en daar kon hij op zijn kont zitten (in t water) toen had hij de grootste lol .. spetteren op t water enzo .. heerlijk om die guitige kop op dat moment te zien O+

Basboussa :o _O-

Innepin .. op een gegeven moment vinden ze iets wat gewoon niet te negeren valt helaas .. ben ik met Jan ook wel achter (die duwt gewoon zijn vingers in zijn strot tot kotsen toe, of gaat (HARD) hoofdbonken :{ )

dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:56:46 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_85665049
Hier ging het de eerste keer zwemmen zo: het was een zondag en behoorlijk druk. We gingen direct door naar het peuterzwembad en ze begon eerst te huilen. Na een minuutje was dat over en keek ze terwijl ze zich aan mij vastklampte 5 minuutjes in het rond. Daarna was ze weg en we hebben sindsdien geen kind meer aan haar in het zwembad...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85667075
Beetje bijgelezen maar niet alles onthouden.

Kus op Tess haar oog. :*

Zwemmen is hier ook echt favoriet. Meneer kruipt rond door pierenbadjes alsof er uberhaupt geen water in zit. :D
Waar ik op het moment het meest van geniet is mijn jongetje dat rondkruipt en dan ineens vanuit niks gaat staan.
Opeens zie ik dan een mens staan. Zo verbazingwekkend. O+
Ik moet het echt een keer filmen.
Mijn jongetje maakt me zo blij.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85677457
Lola :o Wat ga je snel zeg. Tot 13 tellen wat knap! Seb telt wel mee tot drie, dat klinkt zo: EE, WEE, JIE
Tot 13 tellen zie ik hem voorlopig niet doen :D

Zwemmen is hier ook favoriet. Fijn is dat met die kamikaze piloot van ons. Die springt zo het diepe in als je niet oplet.

Hij is de laatste twee dagen enorm in zeurmodus als ik in de buurt ben :{ Bij zijn opa, oma en vader is dat een stuk minder. Begin al te denken dat het aan mij ligt. Maar goed zal wel een fase zijn :X
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85682046
Basboussa :D

Oeke dat moet inderdaad een prachtig gezicht zijn, je mannetje die zo ineens gaat staan. Heb je het al gefilmd? O-)

Estrys het zal inderdaad wel een fase zijn, lijkt me wel een lastige fase.. :*

En zwemmen, dat is hier ook favoriet, althans, we zijn al een hele tijd niet meer geweest, van het najaar ga ik als het even lukt weer elke week en ik heb er zin in :)

Timo sliep vanmorgen uit, hij heeft van 8 tot 8 geslapen :D Ik moet nu echt mijn wekker weer eens gaan afstoffen want ik kan hem niet meer als wekker gebruiken blijkbaar :P En zijn derde kies is -eindelijk- door.. T arme ventje had er een enorme blaar op zitten de afgelopen dagen, maar vanmorgen zag ik echt een klein beetje kies :)
pi_85686601
Beisan dat zijn geen leuke woorden!

Ko en Annicka kleine waterratjes O+

Wat lief om te zien dat je kleine man zomaar staat. Wacht maar tot hij zijn eerste stapjes zet, Oeke, dan ben je helemaal weg.

Seb kleine Kamikaze piloot, laat hem maar niet zonder vleugeltjes zijn stortlanding in het diepe zwembad maken Estrys.

Lastig zo'n zeurperiode. Ik vind dat soms ook moeilijk. De laatste ochtenden hebben wij een vast zeurritueel. Zodra ik begin zijn broodje te smeren, moet meneer de pot en het deksel hebben, die ik gebruik. Geef ik het niet is het zeuren, geeft ik het wel en haal het later weg zodat het niet op de grond valt en hij zijn broodje kan eten, is het zeuren. Wat ik doe ik doe het niet goed. Gelukkig vergeet meneer na een tijdje wel, dat hij dat wilde en gaat lief eten. Maar elke keer dat het potje open gaat begint het weer en de tijd, dat hij aan het zeuren is kan ook best duren. Iemand misschien een goede tip, behalve de broodjes te smeren waar hij niet bij is. Daar ga ik namelijk niet aan beginnen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_85687326
Ik probeer niet toe te geven wanneer hij zeurt. Helaas zeurt hij meestal om onduidelijke redenen.

Gisteren beet hij me in mijn kaak zomaar ineens en HARD :X Heb zijn handjes gepakt en zei hem duidelijk dat het pijn doet en dat hij dat NOOIT meer mocht doen. Vervolgens heb ik hem op de grond gezet en ben ik weggelopen om even een koude doek te pakken, want pijn. Toen zei ik dat hij er maar eens even goed over na moest denken wat hij had gedaan _O- Dat laatste begreep hij niet denk ik haha. Maar dat het pijn deed begreep hij wel want even later kwam hij over de pijnlijke plek aaien O+
pi_85688597
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:53 schreef Estrys het volgende:
Ik probeer niet toe te geven wanneer hij zeurt. Helaas zeurt hij meestal om onduidelijke redenen.

Gisteren beet hij me in mijn kaak zomaar ineens en HARD :X Heb zijn handjes gepakt en zei hem duidelijk dat het pijn doet en dat hij dat NOOIT meer mocht doen. Vervolgens heb ik hem op de grond gezet en ben ik weggelopen om even een koude doek te pakken, want pijn. Toen zei ik dat hij er maar eens even goed over na moest denken wat hij had gedaan _O- Dat laatste begreep hij niet denk ik haha. Maar dat het pijn deed begreep hij wel want even later kwam hij over de pijnlijke plek aaien O+
Aan het begin gaf ik de pot en deksel nog, want ik dacht dan is het misschien goed als hij eenmaal het deksel erop heeft gedaan. Maar dat was niet het geval. Nu geef ik ook niet meer toe.

Dat Seb je dan wilde aaien is wel O+ Estrys.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:41:26 #138
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85691589
Ik ben een beetje laat, maar : *meld* !! Ik heb ook een dreumes tegenwoordig.

Het begon nog zo klein

En nu al zo groot!

Voor wie het nog niet weet: Thomas heeft een afwijking aan zijn knieën, die schieten heel makkelijk uit de kom. Vanaf 8 maanden draagt hij daarom spalken aan beide benen. Nu gaat het de laatste tijd goed vooruit en kan hij steeds langer zonder spalkjes (ze zitten vast met klittenband). Dat ziet er dan zo uit:

Hij krijgt nog wel 3 keer in de week fysiotherapie aan huis. Sinds een week kruipt hij nu (zonder spalken) en zelf gaan staan aan tafel of bank kan hij zowel met als zonder spalken al wat langer. We hopen dat de positieve lijn zich blijft doorzetten!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85692087
Gefeliciteerd Ca.ra en Thomas en welkom hier *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 16:05:52 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85692713
nog gefeliciteerd Ca.ra en thomas *O**O*

Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 16:07:50 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85692811
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef Tinuviel het volgende:
Beisan dat zijn geen leuke woorden!

Ko en Annicka kleine waterratjes O+

Wat lief om te zien dat je kleine man zomaar staat. Wacht maar tot hij zijn eerste stapjes zet, Oeke, dan ben je helemaal weg.

Seb kleine Kamikaze piloot, laat hem maar niet zonder vleugeltjes zijn stortlanding in het diepe zwembad maken Estrys.

Lastig zo'n zeurperiode. Ik vind dat soms ook moeilijk. De laatste ochtenden hebben wij een vast zeurritueel. Zodra ik begin zijn broodje te smeren, moet meneer de pot en het deksel hebben, die ik gebruik. Geef ik het niet is het zeuren, geeft ik het wel en haal het later weg zodat het niet op de grond valt en hij zijn broodje kan eten, is het zeuren. Wat ik doe ik doe het niet goed. Gelukkig vergeet meneer na een tijdje wel, dat hij dat wilde en gaat lief eten. Maar elke keer dat het potje open gaat begint het weer en de tijd, dat hij aan het zeuren is kan ook best duren. Iemand misschien een goede tip, behalve de broodjes te smeren waar hij niet bij is. Daar ga ik namelijk niet aan beginnen.
geef hem een eigen pot en deksel wat exact op die van jou lijkt? of, smeer 's aovnds al brood zodat je t 's ochtends alleen maar hoeft te pakken. T kan best zijn dat hij gewoon niet wil wachten want honger na een lange nacht! ;)

pi_85693198
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

geef hem een eigen pot en deksel wat exact op die van jou lijkt? of, smeer 's aovnds al brood zodat je t 's ochtends alleen maar hoeft te pakken. T kan best zijn dat hij gewoon niet wil wachten want honger na een lange nacht! ;)
DJMO, het gaat juist minder om de honger als meer om pot en deksel denk ik. Hij laat dan namelijk zijn brood liggen en houd zich alleen nog maar met pot en deksel bezig. Van mij mag hij best een eigen pot en deksel hebben alleen wil ik dat juist niet tijdens het eten. Hij krijgt ook geen speeltjes tijdens het eten. Wel zingen wij weleens voor hem of doen gekken dingen om het eten leuker te maken. Hij zou natuurlijk best een schoon glas met deksel mogen hebben waar hij deksel dicht draaien en zo kan oefenen als wij niet aan het eten zijn. :D Hij krijgt s'ochtends ook eerst nog borstvoeding, dus ik denk dat de honger niet zo erg kan zijn. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_85693305
Ca.ra nog van harte gefeliciteerd met Thomas *O* en welkom hier!
pi_85695808
Ca.ra, klinkt goed zeg, steeds langer zonder spalkjes! En welkom hier!
Fake it till you make it...
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 17:31:35 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85696269
ik zei tegen _Ingrid_ dat Jan (nog) niet op de tafel klom ... :')

Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 18:34:51 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85698380
Jan stak net zijn hand in mijn mond en trok met zijn nagels onder mijn tong over mijn gehemelte heen .. heerlijk gevoel, vooral omdat er nu een klein wondje zit :X en de draak kan weer niet slapen verdikkeme :( ik ben versleten :{

woensdag 25 augustus 2010 @ 20:08:29 #147
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85701834
Jan, ga eens lekker dutten! :( DJMO, wat naar zo'n wondje, jammer genoeg ken ik het gevoel...

Ca.ra proficiat en welkom! En wat is de trein cake mooi gelukt zeg ^O^

Estrys, Joep heeft dat ook weleens en mijn lief roept dan: "dat komt omdat jij hem altijd meer aandacht geeft". Zelf verklaar ik het feit dat er bij mama meer gezeurd word anders :7 Mama, daar kun je pas echt jezelf bij zijn. Dus als je dan je mama ziet, dan kun je pas echt even jezelf zijn :P
Niet mieten! Door gieten!
pi_85702026
Jan, boefie!!! En dat koppie erbij...
Zo zat Iris vandaag ook op de tafel tot 2 keer toe en maar lachen *)
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 20:16:10 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85702162
och ik ben al blij dat hij er voorzichtig afkomt ;) tafel is al meer dan een half jaar leeg, dus wat dat betreft is t niet zo'n heel groot probleem vind ik persoonlijk :X :P

mooie uitleg seilram! ik zal eens proberen die in mijn achterhoofd te houden als Jan weer eens in zeikmodus gaat :+

pi_85702172
Tyler klimt via de eetkamerstoel op de grote tafel tegenwoordig. Jan dit niet na gaan doen!!!!!!!! :P
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 20:19:39 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85702311
ik zei op IRC al dat Jan nog niet praatte Ingrid :P (en dat was met de achterliggende gedachte dat hij het prompt wel zou gaan doen morgen, maar dat is denk te optimistisch :') )

hoewel, vanavond zei hij iets wat op beebie leek :? en hij doet de baby kusjes geven :* ook hoor ik steeds vaker mamamamamamama en ook papapapapa en die! (onbestemd wijzend naar iets)

pi_85702786
Avond!

Ik heb een heuse dreumes :o
wij sluiten dus ook aan in dit topic!

Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 20:33:12 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85702860
welkom amelie !! (en mama ook ;) )

woensdag 25 augustus 2010 @ 21:32:12 #154
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_85705398
Nee!!! Niet!!! Nog!!! Zo'n!!! Kleine!!!! Baby!!!! Die!!! Ineens!!! Een!!! Dreumes!!! Is!!! :P
Oftewel, Huup en Amélie, welkom hier :W

Thomas, wat ben je een moppie O+

Verder, dreinende kindjes *meldt* Vandaag ook weer, het ging de hele dag goed op het kdv en ik kom hem halen, til hem even op en zet hem vervolgens weer neer... Ja hoor, dreinen ligt ook vast aan mij ofzo

O ja, DJMO, ik zag aan het tijdstip dat Jan al vroeg in bed ligt... Heeft hij gewoon minder slaap nodig en wat later naar bed kan? (of slaapt hij 's middags zo weinig). Maarten wordt 's morgens normaal rond een uur of 7 wakker (soms eerder, soms later). Slaapt 's middags ong. 1 1/2 á 2 uur en dan rond 19.00 / 19.30 uur weer naar bed.
pi_85705580
Chan, wat lekker dat Timo zo goed doorslaapt. Ko begint er nu ook aardigheid in te krijgen en het is wel een luxe zeg. :)

Ca.ra, gefeliciteerd met je boefje! Wat is Thomas toch een mooi jongetje! En volgens mij is het ook een schatje. O+ Afijn, welkom hier!

Oeh Jan, pas je op jongen! :D

Bleh, ik voel me naar. We zijn nog steeds een beetje aan het dubben over of we Ko nou wel of niet naar het kdv zullen brengen, en vanaf wanneer dan, het is nu namelijk nog steeds zo fijn op de tuin. Dus misschien maar wachten tot het seizoen voorbij is, bv tot november ofzo.
Blijkbaar zijn we er nog niet helemaal aan toe.
In elk geval zei mijn schoonzusje vandaag dat het natuurlijk ook een kwestie is van het je kind gunnen om naar een kdv te gaan. Ik gun hem nu geen vriendjes en een veilig nest op het kdv.

Ik werd er zo naar van. Echt onaardig vond ik het. Bijna wilde ik terug zeggen dat zij haar kinderen dus geen goed hechtingsproces gunde. Maar dat zou ik ook niet menen. Ieder moet het doen zoals bij hen past.
Ik heb wel gezegd dat ik er een naar gevoel van kreeg.
Maar ze vond dat het in deze tijd vooral heel goed en belangrijk is voor hun ontwikkeling om naar het kdv te gaan.
Ik laat Ko leeftijdsgenootjes ontmoeten maar takjes en water en aarde zijn momenteel veel interessanter.
Het is zo lastig als je iemand hoog hebt zitten, maar waarmee je over een aantal fundamentele zaken zo van mening kunt verschillen. Ik zit er nog mee in mijn maag. ;(
pi_85705675
Jaa, daar is onze beauty dan! *O*
Amelie, wat glunder je op je mooie nieuwe fiets! Hopelijk hebben jullie een heerlijke verjaardag gehad, Huup!
Welkom! *O*
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 21:40:05 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85705796
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:32 schreef Marie79 het volgende:
Nee!!! Niet!!! Nog!!! Zo'n!!! Kleine!!!! Baby!!!! Die!!! Ineens!!! Een!!! Dreumes!!! Is!!! :P
Oftewel, Huup en Amélie, welkom hier :W

Thomas, wat ben je een moppie O+

Verder, dreinende kindjes *meldt* Vandaag ook weer, het ging de hele dag goed op het kdv en ik kom hem halen, til hem even op en zet hem vervolgens weer neer... Ja hoor, dreinen ligt ook vast aan mij ofzo

O ja, DJMO, ik zag aan het tijdstip dat Jan al vroeg in bed ligt... Heeft hij gewoon minder slaap nodig en wat later naar bed kan? (of slaapt hij 's middags zo weinig). Maarten wordt 's morgens normaal rond een uur of 7 wakker (soms eerder, soms later). Slaapt 's middags ong. 1 1/2 á 2 uur en dan rond 19.00 / 19.30 uur weer naar bed.
hij is de laatste dagen rond zeven uur wakker, en middagslaapje is een drama. Als ik m 's avonds niet "vroeg" op bed gooi, door bijvoorbeeld later te eten etc. dan heb ik een dreiner tot ik zelf ga slapen. (en ik vertik het om om half zeven al te gaan pitten odmdat meneer dat blieft .. het is op t moment even zoeken naar een ritme, ofwel deze periode door dat hij nog wel een middagslaapje doet en 's avonds later naar bed gaat, (wat tot nu toe dus drama oplevert, te laat eten bv, dan eet hij geen hap meer want te moe). ofwel t middagslaapje er gewoon uit laten en hopen dat het allengs beter gaat qua dreinen en slapen ..

pi_85705934
Amelie en Huup, welkom *O* en wat een stoere fiets! Ook al een dreumes, tjonge O+
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:44:54 #159
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85706071
Kan me voorstelllen dat dat je niet l.ekker zit, oeke. Volgens mij heeft een kind van deze leeftijd gewoon behoefte aan wat volk om hem/haar heen op zijn tijd, maar met andere ki.ndjes spelen moet toch met name van de ander uitgaan. Ko kan het heel leuk gaan hhebben op een kdv, en het er erg naar zijn zin hebben, maar dat heeft hij het toch nu ook? Dus dat zou voor mij geen reden zijn. Als je dan toch overweegt om 'kinderen; te introduceren' lijkt het me praktischer om een soort speelgroep voor 1 keer per week op te zoeken. Iets om samen met Ko te doen....

Alhoewel, als de herfst erg tegenvalt, is dat tuin gebeuren misschien wel helemaal geen succes, dat zou ik eerder overwegen denk ik. Want hoe later in het seizoen, hoe weersafhankelijker je wordt. Een beetje regen in de zomer kan geen kwaad, maar als het goed koud is....
pi_85706105
Ca.ra en Thomas *O* Wat heeft Thomas al echt zijn gezichtje van later he, als klein mannetje O+ Fijn dat het met zijn beentjes best goed gaat!

Huup met Amélie *O* :o nee joh, Amélie is toch veeeeeel jonger dan Senna! Wt zit ze mooi op haar fietsje, mooi grietje O+

oeke, jammer van de niet zo fijn geplaatste opmerking van je schoonzus. Ik vind het zo fijn voor jullie dat je de mogelijkheid hebt om Ko nog neit naar het kdv te doen. En zoals jullie met hem omgaan en hem mensen en dingen laten ontdekken, ontzeggen jullie hem volgens mij niets en gunnen jullie hem juist de hele wereld :*
Maar kan me wel voorstellen dat je je niet fijn voelt na zulke opmerkingen.
Fijn dat het op de tuin nog zo fijn is en dat het met Ko zo goed gaat.

Zou het met het zeuren aan het weer liggen? Senna is ook niet helemaal in goede doen, lijkt het. Vooral ook bij mij, inderdaad. Nou is ze ook wel verkouden en die verkoudheid zit ergens in haar hoofd en komt er vooral via viezigheid uit de oogjes uit. Zo sneu, die dikke oogjes met smurrie, arm ding.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 21:48:23 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85706263
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef oeke het volgende:
Chan, wat lekker dat Timo zo goed doorslaapt. Ko begint er nu ook aardigheid in te krijgen en het is wel een luxe zeg. :)

Ca.ra, gefeliciteerd met je boefje! Wat is Thomas toch een mooi jongetje! En volgens mij is het ook een schatje. O+ Afijn, welkom hier!

Bleh, ik voel me naar. We zijn nog steeds een beetje aan het dubben over of we Ko nou wel of niet naar het kdv zullen brengen, en vanaf wanneer dan, het is nu namelijk nog steeds zo fijn op de tuin. Dus misschien maar wachten tot het seizoen voorbij is, bv tot november ofzo.
In elk geval zei mijn schoonzusje vandaag dat het natuurlijk ook een kwestie is van het je kind gunnen om naar een kdv te gaan. Ik gun hem nu geen vriendjes en een veilig nest op het kdv.

Ik werd er zo naar van. Echt onaardig vond ik het. Bijna wilde ik terug zeggen dat zij haar kinderen dus geen goed hechtingsproces gunde. Maar dat zou ik ook niet menen. Ieder moet het doen zoals bij hen past.
Maar ze vond dat het in deze tijd vooral heel goed en belangrijk is voor hun ontwikkeling om naar het kdv te gaan.
Ik laat Ko leeftijdsgenootjes ontmoeten maar takjes en water en aarde zijn momenteel veel interessanter.
Het is zo lastig als je iemand hoog hebt zitten, maar waarmee je over een aantal fundamentele zaken zo van mening kunt verschillen. Ik zit er nog mee in mijn maag. ;(
als je mijn mening eerlijk wil weten? maanden geleden, toen de periode met Jan op t mkd net was afgelopen, zei de kinderarts hier op t cb: Jammer. Daarmee doelde ze "denk ik" op het feit dat Jan nu niet met leeftijdsgenootjes om kon gaan (dat er meer drie en vierjarigen of zelfs nog oudere kindjes zaten besefte ze geloof ik niet). ik heb het toen laten gaan, maar blijkbaar is de moraal tegenwoordig dat _iedereen_ zijn kind naar het kdv doet want goed voor de ontwikkeling etc etc.

Het spijt me. Ik heb er bewust voor gekozen om thuis te blijven voor mijn kind, en kan dat ook doen, want he hebben geen 2e hypotheek, 3 auto's + 4 vakantie's per jaar die betaald moeten worden. We redden het financieel (soms net aan, soms krap, maar Jan heeft altijd te eten, drinken en loopt in schone, hele kleding rond. ook voor de volgende blijf ik thuis. Dat ik Jan met krap 20 maanden wél naar een psz laat gaan, is omdat ik het na 20 maanden wel zwaar vind worden om hem 24u p/d om me heen te hebben. Dat zorgt voor de nodige ongeduld en onbegrip van mij tov hem op het moment, óók omdat ik al zo moe ben door de zwangerschap. Daarnaast merk ik aan Jan dat hij hier thuis te weinig ruimte heeft, heeft wel genoeg speelgoed hoor, maar echt puur de ruimte om te spelen ontbreekt. Zodra ik HIJ een dag niet naar buiten kan, is het hopeloos.

lang verhaal kort: je moet doen wat je eigen gevoel en hart je ingeeft. Als dat nu lekker ravotten op de tuin is, soit .. van de natuur ontdekken is nog geen kind slechter geworden!

pi_85706297
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef oeke het volgende:

Hè bah, wat naar. Ik kan gewoon niet geloven dat je nu je kind wat onthoud, zeker niet als hij zo gek is op takjes en water en aarde O+ . Hij heeft een geweldige moeder (en ongetwijfeld ook een geweldige vader) die heel bewust bezig zijn met zijn opvoeding en ontwikkeling. Ik zou zeggen: wat wil je nog meer, als kind? Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt, ookal wijk je daarmee af van de normen voor 'deze tijd'. Dat vind ik altijd zo'n nonargument!
Straks is er de peuterspeelzaal, kindjes leren pas echt samenspelen als ze al (ruim) 2 zijn, kortom: Ko komt er wel hoor. Ook op sociaal gebied. Laat hem nu nog maar even lekker met z'n takjes klooien.

Een wat vrolijker berichtje: welkom Amélie! Mooie fiets O+ . Wat is ze al groot zeg! Was het een drukke dag vandaag?
pi_85706494
Basboussa, we hebben vrienden met een jongetje dat 2 maanden jonger is dan Ko en die ziet hij ongeveer 2-3 keer per week. Vaak op de tuin, omdat zij daar ook een huisje hebben, en anders bij ons in de buurt. Verder gaan we vaak naar de kinderboerderij en de speeltuin. Dus dat is al iets. Zo'n speelgroep is ook een leuk idee. :Y

Miss, het is denk ik vooral naar omdat het zoveel gevraagd wordt. Gaat hij al naar het kdv? Alsof dat noodzakelijk is voor je opvoeding.
Mijn moeder zei laatst zelfs dat het dan wel erg moeilijk loslaten wordt als hij 4 is en naar school moet. Even vergetend dat wij nooit naar het kdv zijn gegaan en dat dat loslaten haar ook is gelukt. :P

Arme Senna, zo naar van die prutoogjes. :* Hopelijk is ze gauw weer beter.
Zullen we snel weer eens meeten? Senna is ook zo'n leuk speelvriendinnetje van Ko vind ik. ;)
pi_85706720
Meeten is leuk, Ko en Senna zijn idd leuk samen :Y

DJMO je gooit er nu zelf ook een aantal oordelen tegenaan in je post, heb je dat in de gaten?
Wij hebben geen 2e hypotheek, geen 3 auto's en gaan echt niet vaak op vakantie, en toch gaat Senna naar hte kdv en dat is niet vanwege haar ontwikkeling, want ik denk dat ze zich zonder kdv ook prima zou ontwikkelen. Het is pure noodzaak, niet meer, niet minder. Ik vind het intussen niet meer vreselijk erg, ze heeft het er echt naar haar zin, dat heb ik gezien, en dat vind ik het belangrijkste.Maar zonder kdv zou ze zeker niet ongelukkig zijn ofzo.
pi_85706731
Wat naar de opmerking van je zus Oeke. Ik vind het goed dat ieder zijn eigen mening heeft en zo, maar dat zegt niet, dat je een slecht oordeel moet hebben over iemand die het anders doet.

Welkom Amélie en Huup en nog VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag Amélie. *O* Wat een mooie fiets heb je daar en hoe stralend je erop zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_85706798
Beterschap voor Senna!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:59:41 #167
12913 GreatWhiteSilence
pi_85706812
Oeke: Heeft ze dat van dat 'veilig nest' echt gezegd? :? Ik had zelf denk ik geantwoord met: is mijn nest niet veilig genoeg ofzo? :?

Vriendjes maken begint trouwens pas echt bij een jaartje of drie heb ik altijd begrepen, dus ik heb zelf niet echt het idee dat een kdv zoveel zal bijdragen aan het maken van vriendjes. Op de peuterspeelzaal heb je daar mijns inziens meer kans op, als het daar om gaat.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 22:03:12 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85707007
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:57 schreef miss_sly het volgende:
Meeten is leuk, Ko en Senna zijn idd leuk samen :Y

DJMO je gooit er nu zelf ook een aantal oordelen tegenaan in je post, heb je dat in de gaten?
Wij hebben geen 2e hypotheek, geen 3 auto's en gaan echt niet vaak op vakantie, en toch gaat Senna naar hte kdv en dat is niet vanwege haar ontwikkeling, want ik denk dat ze zich zonder kdv ook prima zou ontwikkelen. Het is pure noodzaak, niet meer, niet minder. Ik vind het intussen niet meer vreselijk erg, ze heeft het er echt naar haar zin, dat heb ik gezien, en dat vind ik het belangrijkste.Maar zonder kdv zou ze zeker niet ongelukkig zijn ofzo.
ik gooide ze er express in miss ;) ik weet heus wel dat niet _iedereen_ die zijn kind naar het kdv brengt, met die dingen die ik opsomde zit, maar je hoort het vaker. ik moet wel blijven werken om t huis te kunnen blijven betalen. en ja, dat is misschien een vooroordeel van mij, en ik ben, misschien heel ouderwets, eigenlijk fel op tegen dat kinderen zo vroeg al naar een kdv moeten vanwege de reden die ik noemde. Ze hebben recht op hun ouders, en op hun liefde, op hun aandacht en geborgenheid .. zo kan ik nog wel even doorgaan. Komt misschien ook wel omdat mijn dochter niet thuiswoont dat ik er zo fel op tegen ben hoor ..

sorry daarvoor.

pi_85707018
Huup gefeliciteerd met je mooie dame!

Finn is vandaag naar de kapper geweest, hij heeft weer een lekker kort koppie en hij deed het heel goed! Er was dan ook wel entertainment aanwezig in de vorm van een Franse Bulldog. Finn noemde hem liefkozend poes :d

Oeke, ik heb laatst ook zo'n opmerking gekregen van iemand. Ik ben er juist heel erg blij mee dat ik de mogelijkheid heb om Finn nog bij mij thuis te hebben. Ook wij doen genoeg samen waarbij hij kennis maakt met andere kindjes. Samenspelen kunnen/doen ze nog niet of heel erg kort (zoals Jore ook al zegt). Ik denk dat een kind helemaal niks ontnomen wordt zolang hij zich op alle fronten goed ontwikkelt, de sociale kant komt wel op de peuterspeelzaal.
Het is voor kinderen naar mijn mening absoluut niet slecht om naar een kdv te gaan, maar waarom doen als het niet hoeft?
pi_85707120
Fijn al jullie opmerkingen. :)
Weet je wat zo gek is, voor ik zwanger was, kwam ik erg veel bij hen over de vloer, en ik vond dat ze het geweldig deden met hun kindjes. Zo wilde ik het ook allemaal doen. 3 dagen naar het kdv, een mama-dag, een papa-dag etc.
Maar na de bevalling ging alles anders bij ons. Draagdoeken, bv tot ik een ons weeg, geen kdv. En niet dat ik hun manier nu afwijs, alleen blijkt het niet bij ons te passen.
Maar de stelligheid en doelgerichtheid die ik eerst bewonderde staat me nu tegen omdat hij onze manier af lijkt te wijzen, door bepaalde opmerkingen. Dat vind ik erg jammer. Zeker omdat het contact daardoor ook verandert.
Ik heb dat vooraf onderschat, dat mensen zo gehecht zijn aan hun wijze van opvoeden/huishouden voeren.
Daar reken ik mezelf ook toe, want ikzelf kan soms ook zulke gedachten hebben. :N
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:06:51 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_85707178
Welkom Huup en Amélie!

En beterschap voor Senna!

Ow ja: ter informatie: een kind hoef pas met vijf jaar naar school, alleen tegenwoordig is het vaak al met vier jaar omdat het contract met het kdv/psz automatisch eindigt als een kind vier word. Als werkende ouder wordt je dus een beetje voor het blok gezet, maar als er geen sprake is van een kdv of psz kun je er natuurlijk ook voor kiezen je kind met vijf jaar naar school te sturen. En zelfs dan hoeft het nog niet voltijd: een kind is pas met zes jaar volledig leerplichtig.
pi_85707193
Je mag er zo fel op tegen zijn als je wil, DJMO, maar je doet nu eigenlijk hetzelfde als de schoonzus van oeke: alleen vanuit je eigen idee redeneren en oordelen. Niet heel erg fijn.

haha Finn, poes :D O+

Idd FTA, slecht lijkt het me niet, ik heb tenminste bij Senna geen nadelige dingen ontdekt, maar als het niet had gehoeven, was Senna ook niet gegaan, hoor! Maar goed, dat is mijn persoonlijke idee. Ik kan me er ook best wat bij voorstellen dat er ouders zijn die het wel fijn vinden, die heel graag werken of die graag ook wat tijd voor zichzelf hebben en dat alleen kunnen verwezenlijken mbv een kdv. Goede zorg, liefde en aandacht hoeven natuurlijk niet per se 24/7 uitsluitend van de ouders te komen, toch?
pi_85707285
Wat een vervelende opmerking Oeke, ik kan me voorstellen dat het niet lekker zit. En dan ook nog eens die opmerking van je moeder... Ik ben alleen naar psz geweest als kind, vanaf mijn 2e, en tis best goedgekomen met mij.

M. gaat twee dagen in de week naar het kdv. Het idee was een dag, maar mijn moeder viel uit als oppas waardoor er nog een dag bij moest. Ik heb tranen met tuiten gehuild, hoewel ik al wist dat hij het er naar zijn zin had. Het was gewoon iets dat ik niet wilde, ik vond een dag genoeg. Ik ben er nu aan gewend, maar hoop eigenlijk best dat mijn moeder snel weer kan bijspringen. Begrijp me goed hij vindt het er echt geweldig. Ik merk ook echt wel dat het goed is voor zijn ontwikkeling, hij leert en van alles, ook dingen die wij erg handig vinden (spullen opruimen, jas ophangen etc. :P ). En maakt ondanks wat eerder gezegd is vriendjes. Hij was echt verdrietig toen bleek dat zijn vriend C. over was naar een andere groep, hij vond het even niet meer zo leuk.

Maar: als Ko zich zo nog prima vermaakt is er toch niets op tegen als hij nog niet naar een kdv gaat? Al gaat ie nooit. Dat is iets wat jullie uitmaken. Ik denk wel dat het goed is als kindjes in aanraking komen met andere kindjes, maar dat kan ook met speeldates of straks op de peuterspeelzaal. Doe waar jullie je goed bij voelen bedoel ik.
pi_85707325
dat vond ik juist zo'n bijzondere ontdekking, oeke, dat het na de bevalling helemaal niet allemaal zo klaar als een klontje bleek te zijn wat ik vooraf dacht. Je kunt vooraf van alles bedenken, maar als dat kindje er dan eenmaal is, kun je zomaar anders gaan denken over dingen. En ik denk dat het boven alles belangrijk is dat je je gevoel volgt!
pi_85707407
Als het niet hoeft dan zou ik niet voor een kdv kiezen. Het is gewoon ook reteduur.
Buiten dat, laatste keer liep Seb huilend van de deur naar het raam, drie kwartier lang, om mij te zoeken. Leuk... ;( Hij gaat vanaf volgende week 2 dagen, hij ging eerst 3 maar mijn moeder komt een dag in huis, om naast het oppassen ook wat huishoudelijk werk te doen.
pi_85707469
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oeke: Heeft ze dat van dat 'veilig nest' echt gezegd? :? Ik had zelf denk ik geantwoord met: is mijn nest niet veilig genoeg ofzo? :?
Ja. En dat ze veel geleerd heeft van de leiding daar. Maar dat doe ik hier met jullie. :P

Finn met korte haartjes! Ik ben benieuwd.

Het hoeft ook zeker niet slecht te zijn, absoluut niet. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat het kind het grootste deel van de tijd bij de ouders is de eerste 2 jaar ivm de hechting. Dat is toch een basis voor de rest van je leven.
Zo zag ik net dat er in Belgie een baby-internaat is waar je je baby 4-5 dagen en nachten achtereen kan brengen. :{
pi_85707609
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Je mag er zo fel op tegen zijn als je wil, DJMO, maar je doet nu eigenlijk hetzelfde als de schoonzus van oeke: alleen vanuit je eigen idee redeneren en oordelen. Niet heel erg fijn.

haha Finn, poes :D O+

Idd FTA, slecht lijkt het me niet, ik heb tenminste bij Senna geen nadelige dingen ontdekt, maar als het niet had gehoeven, was Senna ook niet gegaan, hoor! Maar goed, dat is mijn persoonlijke idee. Ik kan me er ook best wat bij voorstellen dat er ouders zijn die het wel fijn vinden, die heel graag werken of die graag ook wat tijd voor zichzelf hebben en dat alleen kunnen verwezenlijken mbv een kdv. Goede zorg, liefde en aandacht hoeven natuurlijk niet per se 24/7 uitsluitend van de ouders te komen, toch?
Ben het absoluut metje eens dat de zorg, liefde en aandacht niet per se 24/7 van de ouders hoeft te komen. Mijn gevoel erbij is alleen dat juist nu het bij ons nog kan, ik er zoveel mogelijk van wil genieten. Tijd voor jezelf vind ik zelf geen reden om een kind naar een kdv te doen. Ik heb een vriendin die toen haar kinderen nog wat kleiner waren, de kinderen daarom bewust naar het kdv heeft gedaan, dat kan ik echt niet begrijpen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zeker in het begin had verwacht nog meer tijd voor mezelf te hebben, omdat ik dacht dat Finn wel veel zou slapen. Helaas is hij vanaf het begin een slechte slaper en had/heb ik erg weinig tijd voor mezelf. Ik heb er zelf voor gekozen en ik vind dan niet dat ik daarom hem naar een kdv zou moeten doen, wel als ik eens even het hele huis wil doen ofzo en dan op mijn gemak, dan gaat hij even een ochtend of middag naar een vriendin, oma of buurvrouw.
Maar goed dat is echt gewoon mijn gevoel!
pi_85707612
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:11 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja. En dat ze veel geleerd heeft van de leiding daar. Maar dat doe ik hier met jullie. :P

Finn met korte haartjes! Ik ben benieuwd.

Het hoeft ook zeker niet slecht te zijn, absoluut niet. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat het kind het grootste deel van de tijd bij de ouders is de eerste 2 jaar ivm de hechting. Dat is toch een basis voor de rest van je leven.
Zo zag ik net dat er in Belgie een baby-internaat is waar je je baby 4-5 dagen en nachten achtereen kan brengen. :{
Je moet het zien als een voorrecht dat het kan Oeke :Y en laat andere maar kletsen.
pi_85707657
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:10 schreef Estrys het volgende:
Als het niet hoeft dan zou ik niet voor een kdv kiezen. Het is gewoon ook reteduur.
Buiten dat, laatste keer liep Seb huilend van de deur naar het raam, drie kwartier lang, om mij te zoeken. Leuk... ;(
Ahw ;(

Lieuwe kan dus ook helemaal niet zonder mij. Er zijn twee mensen bij wie hij wel wil zijn als ik er niet bij ben: mijn man en mijn moeder. Hij begon vanmiddag al hysterisch te huilen toen ik hem even achterliet bij mijn zusje om naar de wc te gaan :{ . Aan de andere kant durft hij juist wel heel goed ver weg te lopen en dingen te onderzoeken, als ik maar in de buurt ben.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:14:52 #180
108648 cattie
lieve moeder
pi_85707658
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Welkom Huup en Amélie!

En beterschap voor Senna!

Ow ja: ter informatie: een kind hoef pas met vijf jaar naar school, alleen tegenwoordig is het vaak al met vier jaar omdat het contract met het kdv/psz automatisch eindigt als een kind vier word. Als werkende ouder wordt je dus een beetje voor het blok gezet, maar als er geen sprake is van een kdv of psz kun je er natuurlijk ook voor kiezen je kind met vijf jaar naar school te sturen. En zelfs dan hoeft het nog niet voltijd: een kind is pas met zes jaar volledig leerplichtig.
Daar zou ik wel mee uitkijken, volgens mij heb je wel een probleem als je je kind pas met 5 jaar op een reguliere basisschool wilt plaatsen. Het loopt dan een jaar achter op leeftijdsgenootjes in schoolervaring. Dan moet je denk ik een soort vrije school hebben.
pi_85707668
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je moet het zien als een voorrecht dat het kan Oeke :Y en laat andere maar kletsen.
Amen.
pi_85707721
Estrys, dat lijkt me echt zo naar :{ ik heb Senna maar 1 of twee keer huilend achter moeten laten, maar ze liet zich al voor ik de deur uit was goed troosten door een leidster, gelukkig. Gaat het nu beter met Seb op het kdv?

een baby-internaat? dat gaat me echt een stap te ver, en ik kan me ook puur gevoelsmatig niet voorstellen dat daar werkelijk gebruik van wordt gemaakt. Toch zal er wel vraag naar zijn, vermoed ik.

Ik ben blij dat Senna pas vanaf 15 maanden 2 dagen per week naar het kdv gaat en tot die tijd 1 dag per week volstond. Ik ben erg blij met hoe we het de eerste tijd hebben kunnen regelen. Vooral ook zo leuk om te zien hoe goed de band is met mijn ouders O+ Na ons kennen zij Senna toch echt het beste en zien haar het meeste, hoewel ze dus best ver weg wonen. Ach ja, beetje inspanning van beide kanten doet veel ;)
pi_85707738
Bdw: Welkom Amélie, Thomas, Oscar, Evi en wie ik nog vergeten ben! w/ *O*
pi_85707853
Oeke dat meen je niet een baby-internaat? Daar kan ik met mijn verstand niet bij, echt niet! Ik zal morgen even een foto maken van zijn haartjes :)

Estrys wat een rot gevoel moet je daarbij gehad hebben! Uiteindelijk zal hij wel weer wennen, maar leuk is anders kan ik me zo voorstellen!
Verder ben ik het ook helemaal eens met je uitspraak!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:18:23 #185
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85707891
Wat DJMO iedereen hierboven (gestoord tijdens het typen...) zegt!

En zeg nou zelf, samen spelen is er op deze leeftijd toch nog niet bij? Naast elkaar zitten spelen, kijken hoe iemand anders speelt, elkaars speeltjes afpakken.... dat is het wel zo'n beetje. Als het echt zo'n grote meerwaarde had dan was de peuterspeelzaal wel een dreumesspeelzaal, toch?

Daarmee wil ik niet zeggen dat het kinderdagverblijf slecht is hoor. Ik zit in de omgekeerde situatie, wij moeten wel met zijn tweetjes werken omdat we net een huis hadden gekocht en er geen kindjes op de planning stonden. Maar ik ben heel blij met mijn ene Thomasdagje in de week. Aan de andere kant zie ik ook dat hij zich op het kinderdagverblijf ontzettend op zijn gemakje voelt, het is zijn tweede thuis daar. Dus echt erg vinden we het allebei niet.

Vooral luisteren naar je eigen gevoel! Maar dat wist je al he ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Ca.ra op 25-08-2010 22:30:53 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85707910
Lastig is dat Bodpa. Ik geloof trouwens zeker dat kindjes het er leuk hebben. Begrijp me daarin niet verkeerd. Ik vond het op de kdv's die wij bezochten gezellig.
Fijn dat M het zo naar zijn zin heeft en hopelijk heeft hij snel weer een nieuwe vriend!
Maar ik begrijp het ook als je wil dat zijn band met je moeder sterker wordt doordat zij kan oppassen. Hopelijk lukt dat ook in de nabije toekomst weer.

Dat is zo het Miss, dat alles anders blijkt te zijn dan je vantevoren gedacht hebt. O+
Ik moet ineens hieraan denken:
Stoor ik, vroeg hij, terwijl hij klopte aan de deur.
Je stoort niet alleen, je schudt mijn hele bestaan.
Welkom.

Ocharme Seb. Dat lijkt me moeilijk Estrys! :*
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:18:46 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_85707916
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik gooide ze er express in miss ;) ik weet heus wel dat niet _iedereen_ die zijn kind naar het kdv brengt, met die dingen die ik opsomde zit, maar je hoort het vaker. ik moet wel blijven werken om t huis te kunnen blijven betalen. en ja, dat is misschien een vooroordeel van mij, en ik ben, misschien heel ouderwets, eigenlijk fel op tegen dat kinderen zo vroeg al naar een kdv moeten vanwege de reden die ik noemde. Ze hebben recht op hun ouders, en op hun liefde, op hun aandacht en geborgenheid .. zo kan ik nog wel even doorgaan. Komt misschien ook wel omdat mijn dochter niet thuiswoont dat ik er zo fel op tegen ben hoor ..

sorry daarvoor.
Mijn kinderen komen niets te kort aan liefde, aandacht en geborgenheid. Sowieso hoef je je kind niet direct 5 dagen naar het kdv te laten gaan, 2 dagen (zoals wij doen) kan ook.
Ik vind je denkwijze erg storend, veroordelend en kwetsend. En die sorry helpt niet.
pi_85708067
oeke, schitterende tekst O+

cattie, mee eens!
Vertel eens, hoe is het met jou en de jouwen? Fee 'hoort' nog in dit topic, toch, dus dat is heel erg ontopic ;)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:22:34 #189
12913 GreatWhiteSilence
pi_85708145
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef cattie het volgende:

[..]

Daar zou ik wel mee uitkijken, volgens mij heb je wel een probleem als je je kind pas met 5 jaar op een reguliere basisschool wilt plaatsen. Het loopt dan een jaar achter op leeftijdsgenootjes in schoolervaring. Dan moet je denk ik een soort vrije school hebben.
Wat bedoel je met 'schoolervaring'? En waarom zou je per se achterlopen als je dat jaar extra niet hebt gedaan? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang. :)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:24:57 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_85708301
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'schoolervaring'? En waarom zou je per se achterlopen als je dat jaar extra niet hebt gedaan? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang. :)
Als je een kind hebt dat instroomt in de twee klas, heeft het de eerste klas gemist. Alle kinderen kennen elkaar, kennen de school, kennen het schoolsysteem. Het lijkt me niet makkelijk voor een kind om dan er in te vallen in het tweede jaar. Al hangt dat denk ik ook wel weer af van het kind en hoe de ouders er mee omgaan.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:26:29 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_85708413
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:21 schreef miss_sly het volgende:
oeke, schitterende tekst O+

cattie, mee eens!
Vertel eens, hoe is het met jou en de jouwen? Fee 'hoort' nog in dit topic, toch, dus dat is heel erg ontopic ;)
Fee wordt een grote meid. Ze praat steeds meer, is gek op boten, auto's, dieren en vliegtuigen. Ze ontwikkelt zich heel goed en heel langzaam aan slaapt ze ook wat beter. Het is een schatje! Ive gaat nu naar school en ze mist hem wel een beetje geloof ik, maar ze is wel veel rustiger als hij er niet is.
pi_85708533
Echt fijn, al die redenaties zo te horen. O+

En dat baby-internaat bestaat dus echt, maar heeft al voor veel opschudding in Belgie. Ik geloof dat ze willen proberen het te sluiten en zelfs willen proberen dat een kind maar max 4 dagen naar het kdv mag. geloof ik.
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef Estrys het volgende:
Ik ben inderdaad erg blij dat P. en ik het samen vaak kunnen oplossen. Dat is dan weer de positieve kant van het freelancebestaan. :D
Het gekke is trouwens dat ik het Ko ook zeker gun om vriendjes te maken maar dat een opmerking erover zo slecht binnenkomt.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:31:40 #193
12913 GreatWhiteSilence
pi_85708690
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:24 schreef cattie het volgende:

[..]

Als je een kind hebt dat instroomt in de twee klas, heeft het de eerste klas gemist. Alle kinderen kennen elkaar, kennen de school, kennen het schoolsysteem. Het lijkt me niet makkelijk voor een kind om dan er in te vallen in het tweede jaar. Al hangt dat denk ik ook wel weer af van het kind en hoe de ouders er mee omgaan.
Dus eigenlijk hetzelfde wat je hebt als je verhuist ofzo. Dat zie ik persoonlijk niet als een probleem eigenlijk. Maar dat verschilt natuurlijk per kind en situatie. :)
pi_85708775
Fijn dat er verbetering zit in het slapen, cattie, zelfs al gaat dat langzaam. Wat schattig dat ze Ive mist; wel logisch ook natuurlijk. Ive al naar school, jeetje!

oeke, ik vind het niet raar dat zo'n opmerking zo slecht binnenkomt. Het raakt je namelijk daar waar je het kwetsbaarst bent: je kind en zijn welzijn. En met zo'n opmerking klinkt het net alsof zijn welzijn bij jou niet voorop staat, terwijl je weet dat dat wel zo is. En dat raakt je. Logisch, maar onnodig. Volgens mij is Ko een heel gelukkig mannetje met jou en P als zijn ouders :*
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 22:34:31 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85708863
Ik zei al dat ik erg fel ben erin Cattie, mede omdat mijn dochter dus met acht maanden uit huis werd geplaatst. Ik heb daardoor alles moeten missen van haar.. en dat doet nog steeds pijn. Ook haar zit het niet lekker als ze een vraag heeft "wanneer kreeg ik tanden mam?" en ik dan moet zeggen "vraag maar aan je vader of het pleeggezin waar je toen zat want IK weet het niet ". Dat is, nu ik het zo opschrijf, denk ik gewoon dé reden dat ik mensen veroordeel die hun kind naar t kdv doen omdat het moet .. want werk, huis (soms dan, niet altijd) .. en dat mijn denkwijze jou stoort. Daar kan ik niets aan doen, ik ga mijn mening niet veranderen omdat iemand zich aan mij stoort ;)

pi_85709055
Je veroordeelt mensen die hun kind naar het kdv doen omdat het moet want werk, huis?? Als dat al geen redenen zijn, dan vraag ik me of er in jouw ogen ooit een rechtvaardiging bestaat.

En jouw situatie is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met een kind dat een paar dagen per week naar het kdv gaat. Komop zeg.

Je hoeft je mening niet te veranderen hoor, maar je zou eraan kunnen werken om iets genuanceerder te zijn in het uiten ervan.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 22:38:37 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85709123
ik houd mijn mening voortaan wel voor me .. iedereen blij :*

woensdag 25 augustus 2010 @ 22:39:17 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_85709154
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus eigenlijk hetzelfde wat je hebt als je verhuist ofzo. Dat zie ik persoonlijk niet als een probleem eigenlijk. Maar dat verschilt natuurlijk per kind en situatie. :)
Verhuizen binnen schooltijd is in mijn ogen ook niet ideaal. Ik zie in mijn werk veel kinderen die daar toch problemen door krijgen (niet met 1x verhuizen hoor, maar vaker zeker wel). Daarnaast is er toch ook een verschil tussen wisselen van scholen of nog nooit naar school te zijn geweest. De andere kinderen hebben dan wel een voorsprong. En ik denk dat als je je kind pas op zijn/haar 5e naar school wilt doen, je daar heel bewust over na moet denken en mee om moet gaan. Toch dat jaar al zelf wat gaan doen qua scholing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')