Dat doet ie van mij alquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:04 schreef Marie79 het volgende:
Hier een vierjarige hopelijk die voor me stoft en alles met een doekje nat afneemt(ik droom lekker verder)
idem!quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:39 schreef miss_sly het volgende:
innepin, bekend probleem, van het bijten dan, slaan doet ze (nog) niet.
Ik blijf ook maar nee zeggen, herhalen dat het niet mag en dat het pijn doet. Ik probeer ook nog wel eens om het te laten veranderen in aaien, en soms werkt dat...eventjes dan he.
alsof ik mezelf hoor praten ...quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:51 schreef innepin het volgende:
Mja waarschuwingen bij de kat enzo werken wel. Alleen is het te leuk om mama te knijpen/slaan/meppen/bijten, daar werkt geen enkele waarschuwing tegen
Maar ik vind het allang fijn dat jullie het herkennen, ik was al bang dat ik een kleine psychopaat in huis had, dat mijn opvoedskills mislukt waren voor ik goed en wel begonnen was
Aan het begin gaf ik de pot en deksel nog, want ik dacht dan is het misschien goed als hij eenmaal het deksel erop heeft gedaan. Maar dat was niet het geval. Nu geef ik ook niet meer toe.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:53 schreef Estrys het volgende:
Ik probeer niet toe te geven wanneer hij zeurt. Helaas zeurt hij meestal om onduidelijke redenen.
Gisteren beet hij me in mijn kaak zomaar ineens en HARDHeb zijn handjes gepakt en zei hem duidelijk dat het pijn doet en dat hij dat NOOIT meer mocht doen. Vervolgens heb ik hem op de grond gezet en ben ik weggelopen om even een koude doek te pakken, want pijn. Toen zei ik dat hij er maar eens even goed over na moest denken wat hij had gedaan
Dat laatste begreep hij niet denk ik haha. Maar dat het pijn deed begreep hij wel want even later kwam hij over de pijnlijke plek aaien
geef hem een eigen pot en deksel wat exact op die van jou lijkt? of, smeer 's aovnds al brood zodat je t 's ochtends alleen maar hoeft te pakken. T kan best zijn dat hij gewoon niet wil wachten want honger na een lange nacht!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:36 schreef Tinuviel het volgende:
Beisan dat zijn geen leuke woorden!
Ko en Annicka kleine waterratjes![]()
Wat lief om te zien dat je kleine man zomaar staat. Wacht maar tot hij zijn eerste stapjes zet, Oeke, dan ben je helemaal weg.
Seb kleine Kamikaze piloot, laat hem maar niet zonder vleugeltjes zijn stortlanding in het diepe zwembad maken Estrys.
Lastig zo'n zeurperiode. Ik vind dat soms ook moeilijk. De laatste ochtenden hebben wij een vast zeurritueel. Zodra ik begin zijn broodje te smeren, moet meneer de pot en het deksel hebben, die ik gebruik. Geef ik het niet is het zeuren, geeft ik het wel en haal het later weg zodat het niet op de grond valt en hij zijn broodje kan eten, is het zeuren. Wat ik doe ik doe het niet goed. Gelukkig vergeet meneer na een tijdje wel, dat hij dat wilde en gaat lief eten. Maar elke keer dat het potje open gaat begint het weer en de tijd, dat hij aan het zeuren is kan ook best duren. Iemand misschien een goede tip, behalve de broodjes te smeren waar hij niet bij is. Daar ga ik namelijk niet aan beginnen.
DJMO, het gaat juist minder om de honger als meer om pot en deksel denk ik. Hij laat dan namelijk zijn brood liggen en houd zich alleen nog maar met pot en deksel bezig. Van mij mag hij best een eigen pot en deksel hebben alleen wil ik dat juist niet tijdens het eten. Hij krijgt ook geen speeltjes tijdens het eten. Wel zingen wij weleens voor hem of doen gekken dingen om het eten leuker te maken. Hij zou natuurlijk best een schoon glas met deksel mogen hebben waar hij deksel dicht draaien en zo kan oefenen als wij niet aan het eten zijn.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
geef hem een eigen pot en deksel wat exact op die van jou lijkt? of, smeer 's aovnds al brood zodat je t 's ochtends alleen maar hoeft te pakken. T kan best zijn dat hij gewoon niet wil wachten want honger na een lange nacht!
hij is de laatste dagen rond zeven uur wakker, en middagslaapje is een drama. Als ik m 's avonds niet "vroeg" op bed gooi, door bijvoorbeeld later te eten etc. dan heb ik een dreiner tot ik zelf ga slapen. (en ik vertik het om om half zeven al te gaan pitten odmdat meneer dat blieft .. het is op t moment even zoeken naar een ritme, ofwel deze periode door dat hij nog wel een middagslaapje doet en 's avonds later naar bed gaat, (wat tot nu toe dus drama oplevert, te laat eten bv, dan eet hij geen hap meer want te moe). ofwel t middagslaapje er gewoon uit laten en hopen dat het allengs beter gaat qua dreinen en slapen ..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:32 schreef Marie79 het volgende:
Nee!!! Niet!!! Nog!!! Zo'n!!! Kleine!!!! Baby!!!! Die!!! Ineens!!! Een!!! Dreumes!!! Is!!!![]()
Oftewel, Huup en Amélie, welkom hier![]()
Thomas, wat ben je een moppie![]()
Verder, dreinende kindjes *meldt* Vandaag ook weer, het ging de hele dag goed op het kdv en ik kom hem halen, til hem even op en zet hem vervolgens weer neer... Ja hoor, dreinen ligt ook vast aan mij ofzo
O ja, DJMO, ik zag aan het tijdstip dat Jan al vroeg in bed ligt... Heeft hij gewoon minder slaap nodig en wat later naar bed kan? (of slaapt hij 's middags zo weinig). Maarten wordt 's morgens normaal rond een uur of 7 wakker (soms eerder, soms later). Slaapt 's middags ong. 1 1/2 á 2 uur en dan rond 19.00 / 19.30 uur weer naar bed.
als je mijn mening eerlijk wil weten? maanden geleden, toen de periode met Jan op t mkd net was afgelopen, zei de kinderarts hier op t cb: Jammer. Daarmee doelde ze "denk ik" op het feit dat Jan nu niet met leeftijdsgenootjes om kon gaan (dat er meer drie en vierjarigen of zelfs nog oudere kindjes zaten besefte ze geloof ik niet). ik heb het toen laten gaan, maar blijkbaar is de moraal tegenwoordig dat _iedereen_ zijn kind naar het kdv doet want goed voor de ontwikkeling etc etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef oeke het volgende:
Chan, wat lekker dat Timo zo goed doorslaapt. Ko begint er nu ook aardigheid in te krijgen en het is wel een luxe zeg.![]()
Ca.ra, gefeliciteerd met je boefje! Wat is Thomas toch een mooi jongetje! En volgens mij is het ook een schatje.Afijn, welkom hier!
Oeh Jan, pas je op jongen!![]()
Bleh, ik voel me naar. We zijn nog steeds een beetje aan het dubben over of we Ko nou wel of niet naar het kdv zullen brengen, en vanaf wanneer dan, het is nu namelijk nog steeds zo fijn op de tuin. Dus misschien maar wachten tot het seizoen voorbij is, bv tot november ofzo.
Blijkbaar zijn we er nog niet helemaal aan toe.
In elk geval zei mijn schoonzusje vandaag dat het natuurlijk ook een kwestie is van het je kind gunnen om naar een kdv te gaan. Ik gun hem nu geen vriendjes en een veilig nest op het kdv.
Ik werd er zo naar van. Echt onaardig vond ik het. Bijna wilde ik terug zeggen dat zij haar kinderen dus geen goed hechtingsproces gunde. Maar dat zou ik ook niet menen. Ieder moet het doen zoals bij hen past.
Ik heb wel gezegd dat ik er een naar gevoel van kreeg.
Maar ze vond dat het in deze tijd vooral heel goed en belangrijk is voor hun ontwikkeling om naar het kdv te gaan.
Ik laat Ko leeftijdsgenootjes ontmoeten maar takjes en water en aarde zijn momenteel veel interessanter.
Het is zo lastig als je iemand hoog hebt zitten, maar waarmee je over een aantal fundamentele zaken zo van mening kunt verschillen. Ik zit er nog mee in mijn maag.
Hè bah, wat naar. Ik kan gewoon niet geloven dat je nu je kind wat onthoud, zeker niet als hij zo gek is op takjes en water en aardequote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef oeke het volgende:
Chan, wat lekker dat Timo zo goed doorslaapt. Ko begint er nu ook aardigheid in te krijgen en het is wel een luxe zeg.![]()
Ca.ra, gefeliciteerd met je boefje! Wat is Thomas toch een mooi jongetje! En volgens mij is het ook een schatje.Afijn, welkom hier!
Oeh Jan, pas je op jongen!![]()
Bleh, ik voel me naar. We zijn nog steeds een beetje aan het dubben over of we Ko nou wel of niet naar het kdv zullen brengen, en vanaf wanneer dan, het is nu namelijk nog steeds zo fijn op de tuin. Dus misschien maar wachten tot het seizoen voorbij is, bv tot november ofzo.
Blijkbaar zijn we er nog niet helemaal aan toe.
In elk geval zei mijn schoonzusje vandaag dat het natuurlijk ook een kwestie is van het je kind gunnen om naar een kdv te gaan. Ik gun hem nu geen vriendjes en een veilig nest op het kdv.
Ik werd er zo naar van. Echt onaardig vond ik het. Bijna wilde ik terug zeggen dat zij haar kinderen dus geen goed hechtingsproces gunde. Maar dat zou ik ook niet menen. Ieder moet het doen zoals bij hen past.
Ik heb wel gezegd dat ik er een naar gevoel van kreeg.
Maar ze vond dat het in deze tijd vooral heel goed en belangrijk is voor hun ontwikkeling om naar het kdv te gaan.
Ik laat Ko leeftijdsgenootjes ontmoeten maar takjes en water en aarde zijn momenteel veel interessanter.
Het is zo lastig als je iemand hoog hebt zitten, maar waarmee je over een aantal fundamentele zaken zo van mening kunt verschillen. Ik zit er nog mee in mijn maag.
ik gooide ze er express in missquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:57 schreef miss_sly het volgende:
Meeten is leuk, Ko en Senna zijn idd leuk samen
DJMO je gooit er nu zelf ook een aantal oordelen tegenaan in je post, heb je dat in de gaten?
Wij hebben geen 2e hypotheek, geen 3 auto's en gaan echt niet vaak op vakantie, en toch gaat Senna naar hte kdv en dat is niet vanwege haar ontwikkeling, want ik denk dat ze zich zonder kdv ook prima zou ontwikkelen. Het is pure noodzaak, niet meer, niet minder. Ik vind het intussen niet meer vreselijk erg, ze heeft het er echt naar haar zin, dat heb ik gezien, en dat vind ik het belangrijkste.Maar zonder kdv zou ze zeker niet ongelukkig zijn ofzo.
Ja. En dat ze veel geleerd heeft van de leiding daar. Maar dat doe ik hier met jullie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oeke: Heeft ze dat van dat 'veilig nest' echt gezegd?Ik had zelf denk ik geantwoord met: is mijn nest niet veilig genoeg ofzo?
Ben het absoluut metje eens dat de zorg, liefde en aandacht niet per se 24/7 van de ouders hoeft te komen. Mijn gevoel erbij is alleen dat juist nu het bij ons nog kan, ik er zoveel mogelijk van wil genieten. Tijd voor jezelf vind ik zelf geen reden om een kind naar een kdv te doen. Ik heb een vriendin die toen haar kinderen nog wat kleiner waren, de kinderen daarom bewust naar het kdv heeft gedaan, dat kan ik echt niet begrijpen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Je mag er zo fel op tegen zijn als je wil, DJMO, maar je doet nu eigenlijk hetzelfde als de schoonzus van oeke: alleen vanuit je eigen idee redeneren en oordelen. Niet heel erg fijn.
haha Finn, poes![]()
Idd FTA, slecht lijkt het me niet, ik heb tenminste bij Senna geen nadelige dingen ontdekt, maar als het niet had gehoeven, was Senna ook niet gegaan, hoor! Maar goed, dat is mijn persoonlijke idee. Ik kan me er ook best wat bij voorstellen dat er ouders zijn die het wel fijn vinden, die heel graag werken of die graag ook wat tijd voor zichzelf hebben en dat alleen kunnen verwezenlijken mbv een kdv. Goede zorg, liefde en aandacht hoeven natuurlijk niet per se 24/7 uitsluitend van de ouders te komen, toch?
Je moet het zien als een voorrecht dat het kan Oekequote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:11 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja. En dat ze veel geleerd heeft van de leiding daar. Maar dat doe ik hier met jullie.![]()
Finn met korte haartjes! Ik ben benieuwd.
Het hoeft ook zeker niet slecht te zijn, absoluut niet. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat het kind het grootste deel van de tijd bij de ouders is de eerste 2 jaar ivm de hechting. Dat is toch een basis voor de rest van je leven.
Zo zag ik net dat er in Belgie een baby-internaat is waar je je baby 4-5 dagen en nachten achtereen kan brengen.
Ahwquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:10 schreef Estrys het volgende:
Als het niet hoeft dan zou ik niet voor een kdv kiezen. Het is gewoon ook reteduur.
Buiten dat, laatste keer liep Seb huilend van de deur naar het raam, drie kwartier lang, om mij te zoeken. Leuk...
Daar zou ik wel mee uitkijken, volgens mij heb je wel een probleem als je je kind pas met 5 jaar op een reguliere basisschool wilt plaatsen. Het loopt dan een jaar achter op leeftijdsgenootjes in schoolervaring. Dan moet je denk ik een soort vrije school hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Welkom Huup en Amélie!
En beterschap voor Senna!
Ow ja: ter informatie: een kind hoef pas met vijf jaar naar school, alleen tegenwoordig is het vaak al met vier jaar omdat het contract met het kdv/psz automatisch eindigt als een kind vier word. Als werkende ouder wordt je dus een beetje voor het blok gezet, maar als er geen sprake is van een kdv of psz kun je er natuurlijk ook voor kiezen je kind met vijf jaar naar school te sturen. En zelfs dan hoeft het nog niet voltijd: een kind is pas met zes jaar volledig leerplichtig.
Amen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je moet het zien als een voorrecht dat het kan Oekeen laat andere maar kletsen.
Mijn kinderen komen niets te kort aan liefde, aandacht en geborgenheid. Sowieso hoef je je kind niet direct 5 dagen naar het kdv te laten gaan, 2 dagen (zoals wij doen) kan ook.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik gooide ze er express in missik weet heus wel dat niet _iedereen_ die zijn kind naar het kdv brengt, met die dingen die ik opsomde zit, maar je hoort het vaker. ik moet wel blijven werken om t huis te kunnen blijven betalen. en ja, dat is misschien een vooroordeel van mij, en ik ben, misschien heel ouderwets, eigenlijk fel op tegen dat kinderen zo vroeg al naar een kdv moeten vanwege de reden die ik noemde. Ze hebben recht op hun ouders, en op hun liefde, op hun aandacht en geborgenheid .. zo kan ik nog wel even doorgaan. Komt misschien ook wel omdat mijn dochter niet thuiswoont dat ik er zo fel op tegen ben hoor ..
sorry daarvoor.
Wat bedoel je met 'schoolervaring'? En waarom zou je per se achterlopen als je dat jaar extra niet hebt gedaan? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef cattie het volgende:
[..]
Daar zou ik wel mee uitkijken, volgens mij heb je wel een probleem als je je kind pas met 5 jaar op een reguliere basisschool wilt plaatsen. Het loopt dan een jaar achter op leeftijdsgenootjes in schoolervaring. Dan moet je denk ik een soort vrije school hebben.
Als je een kind hebt dat instroomt in de twee klas, heeft het de eerste klas gemist. Alle kinderen kennen elkaar, kennen de school, kennen het schoolsysteem. Het lijkt me niet makkelijk voor een kind om dan er in te vallen in het tweede jaar. Al hangt dat denk ik ook wel weer af van het kind en hoe de ouders er mee omgaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'schoolervaring'? En waarom zou je per se achterlopen als je dat jaar extra niet hebt gedaan? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang.
Fee wordt een grote meid. Ze praat steeds meer, is gek op boten, auto's, dieren en vliegtuigen. Ze ontwikkelt zich heel goed en heel langzaam aan slaapt ze ook wat beter. Het is een schatje! Ive gaat nu naar school en ze mist hem wel een beetje geloof ik, maar ze is wel veel rustiger als hij er niet is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:21 schreef miss_sly het volgende:
oeke, schitterende tekst
cattie, mee eens!
Vertel eens, hoe is het met jou en de jouwen? Fee 'hoort' nog in dit topic, toch, dus dat is heel erg ontopic
Ik ben inderdaad erg blij dat P. en ik het samen vaak kunnen oplossen. Dat is dan weer de positieve kant van het freelancebestaan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef Estrys het volgende:
Je moet het zien als een voorrecht dat het kan Oekeen laat andere maar kletsen.
Dus eigenlijk hetzelfde wat je hebt als je verhuist ofzo. Dat zie ik persoonlijk niet als een probleem eigenlijk. Maar dat verschilt natuurlijk per kind en situatie.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:24 schreef cattie het volgende:
[..]
Als je een kind hebt dat instroomt in de twee klas, heeft het de eerste klas gemist. Alle kinderen kennen elkaar, kennen de school, kennen het schoolsysteem. Het lijkt me niet makkelijk voor een kind om dan er in te vallen in het tweede jaar. Al hangt dat denk ik ook wel weer af van het kind en hoe de ouders er mee omgaan.
Verhuizen binnen schooltijd is in mijn ogen ook niet ideaal. Ik zie in mijn werk veel kinderen die daar toch problemen door krijgen (niet met 1x verhuizen hoor, maar vaker zeker wel). Daarnaast is er toch ook een verschil tussen wisselen van scholen of nog nooit naar school te zijn geweest. De andere kinderen hebben dan wel een voorsprong. En ik denk dat als je je kind pas op zijn/haar 5e naar school wilt doen, je daar heel bewust over na moet denken en mee om moet gaan. Toch dat jaar al zelf wat gaan doen qua scholing.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hetzelfde wat je hebt als je verhuist ofzo. Dat zie ik persoonlijk niet als een probleem eigenlijk. Maar dat verschilt natuurlijk per kind en situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |