abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85707469
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oeke: Heeft ze dat van dat 'veilig nest' echt gezegd? :? Ik had zelf denk ik geantwoord met: is mijn nest niet veilig genoeg ofzo? :?
Ja. En dat ze veel geleerd heeft van de leiding daar. Maar dat doe ik hier met jullie. :P

Finn met korte haartjes! Ik ben benieuwd.

Het hoeft ook zeker niet slecht te zijn, absoluut niet. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat het kind het grootste deel van de tijd bij de ouders is de eerste 2 jaar ivm de hechting. Dat is toch een basis voor de rest van je leven.
Zo zag ik net dat er in Belgie een baby-internaat is waar je je baby 4-5 dagen en nachten achtereen kan brengen. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_85707609
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Je mag er zo fel op tegen zijn als je wil, DJMO, maar je doet nu eigenlijk hetzelfde als de schoonzus van oeke: alleen vanuit je eigen idee redeneren en oordelen. Niet heel erg fijn.

haha Finn, poes :D O+

Idd FTA, slecht lijkt het me niet, ik heb tenminste bij Senna geen nadelige dingen ontdekt, maar als het niet had gehoeven, was Senna ook niet gegaan, hoor! Maar goed, dat is mijn persoonlijke idee. Ik kan me er ook best wat bij voorstellen dat er ouders zijn die het wel fijn vinden, die heel graag werken of die graag ook wat tijd voor zichzelf hebben en dat alleen kunnen verwezenlijken mbv een kdv. Goede zorg, liefde en aandacht hoeven natuurlijk niet per se 24/7 uitsluitend van de ouders te komen, toch?
Ben het absoluut metje eens dat de zorg, liefde en aandacht niet per se 24/7 van de ouders hoeft te komen. Mijn gevoel erbij is alleen dat juist nu het bij ons nog kan, ik er zoveel mogelijk van wil genieten. Tijd voor jezelf vind ik zelf geen reden om een kind naar een kdv te doen. Ik heb een vriendin die toen haar kinderen nog wat kleiner waren, de kinderen daarom bewust naar het kdv heeft gedaan, dat kan ik echt niet begrijpen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zeker in het begin had verwacht nog meer tijd voor mezelf te hebben, omdat ik dacht dat Finn wel veel zou slapen. Helaas is hij vanaf het begin een slechte slaper en had/heb ik erg weinig tijd voor mezelf. Ik heb er zelf voor gekozen en ik vind dan niet dat ik daarom hem naar een kdv zou moeten doen, wel als ik eens even het hele huis wil doen ofzo en dan op mijn gemak, dan gaat hij even een ochtend of middag naar een vriendin, oma of buurvrouw.
Maar goed dat is echt gewoon mijn gevoel!
pi_85707612
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:11 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja. En dat ze veel geleerd heeft van de leiding daar. Maar dat doe ik hier met jullie. :P

Finn met korte haartjes! Ik ben benieuwd.

Het hoeft ook zeker niet slecht te zijn, absoluut niet. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat het kind het grootste deel van de tijd bij de ouders is de eerste 2 jaar ivm de hechting. Dat is toch een basis voor de rest van je leven.
Zo zag ik net dat er in Belgie een baby-internaat is waar je je baby 4-5 dagen en nachten achtereen kan brengen. :{
Je moet het zien als een voorrecht dat het kan Oeke :Y en laat andere maar kletsen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_85707657
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:10 schreef Estrys het volgende:
Als het niet hoeft dan zou ik niet voor een kdv kiezen. Het is gewoon ook reteduur.
Buiten dat, laatste keer liep Seb huilend van de deur naar het raam, drie kwartier lang, om mij te zoeken. Leuk... ;(
Ahw ;(

Lieuwe kan dus ook helemaal niet zonder mij. Er zijn twee mensen bij wie hij wel wil zijn als ik er niet bij ben: mijn man en mijn moeder. Hij begon vanmiddag al hysterisch te huilen toen ik hem even achterliet bij mijn zusje om naar de wc te gaan :{ . Aan de andere kant durft hij juist wel heel goed ver weg te lopen en dingen te onderzoeken, als ik maar in de buurt ben.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:14:52 #180
108648 cattie
lieve moeder
pi_85707658
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Welkom Huup en Amélie!

En beterschap voor Senna!

Ow ja: ter informatie: een kind hoef pas met vijf jaar naar school, alleen tegenwoordig is het vaak al met vier jaar omdat het contract met het kdv/psz automatisch eindigt als een kind vier word. Als werkende ouder wordt je dus een beetje voor het blok gezet, maar als er geen sprake is van een kdv of psz kun je er natuurlijk ook voor kiezen je kind met vijf jaar naar school te sturen. En zelfs dan hoeft het nog niet voltijd: een kind is pas met zes jaar volledig leerplichtig.
Daar zou ik wel mee uitkijken, volgens mij heb je wel een probleem als je je kind pas met 5 jaar op een reguliere basisschool wilt plaatsen. Het loopt dan een jaar achter op leeftijdsgenootjes in schoolervaring. Dan moet je denk ik een soort vrije school hebben.
pi_85707668
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je moet het zien als een voorrecht dat het kan Oeke :Y en laat andere maar kletsen.
Amen.
pi_85707721
Estrys, dat lijkt me echt zo naar :{ ik heb Senna maar 1 of twee keer huilend achter moeten laten, maar ze liet zich al voor ik de deur uit was goed troosten door een leidster, gelukkig. Gaat het nu beter met Seb op het kdv?

een baby-internaat? dat gaat me echt een stap te ver, en ik kan me ook puur gevoelsmatig niet voorstellen dat daar werkelijk gebruik van wordt gemaakt. Toch zal er wel vraag naar zijn, vermoed ik.

Ik ben blij dat Senna pas vanaf 15 maanden 2 dagen per week naar het kdv gaat en tot die tijd 1 dag per week volstond. Ik ben erg blij met hoe we het de eerste tijd hebben kunnen regelen. Vooral ook zo leuk om te zien hoe goed de band is met mijn ouders O+ Na ons kennen zij Senna toch echt het beste en zien haar het meeste, hoewel ze dus best ver weg wonen. Ach ja, beetje inspanning van beide kanten doet veel ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_85707738
Bdw: Welkom Amélie, Thomas, Oscar, Evi en wie ik nog vergeten ben! w/ *O*
pi_85707853
Oeke dat meen je niet een baby-internaat? Daar kan ik met mijn verstand niet bij, echt niet! Ik zal morgen even een foto maken van zijn haartjes :)

Estrys wat een rot gevoel moet je daarbij gehad hebben! Uiteindelijk zal hij wel weer wennen, maar leuk is anders kan ik me zo voorstellen!
Verder ben ik het ook helemaal eens met je uitspraak!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:18:23 #185
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85707891
Wat DJMO iedereen hierboven (gestoord tijdens het typen...) zegt!

En zeg nou zelf, samen spelen is er op deze leeftijd toch nog niet bij? Naast elkaar zitten spelen, kijken hoe iemand anders speelt, elkaars speeltjes afpakken.... dat is het wel zo'n beetje. Als het echt zo'n grote meerwaarde had dan was de peuterspeelzaal wel een dreumesspeelzaal, toch?

Daarmee wil ik niet zeggen dat het kinderdagverblijf slecht is hoor. Ik zit in de omgekeerde situatie, wij moeten wel met zijn tweetjes werken omdat we net een huis hadden gekocht en er geen kindjes op de planning stonden. Maar ik ben heel blij met mijn ene Thomasdagje in de week. Aan de andere kant zie ik ook dat hij zich op het kinderdagverblijf ontzettend op zijn gemakje voelt, het is zijn tweede thuis daar. Dus echt erg vinden we het allebei niet.

Vooral luisteren naar je eigen gevoel! Maar dat wist je al he ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Ca.ra op 25-08-2010 22:30:53 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85707910
Lastig is dat Bodpa. Ik geloof trouwens zeker dat kindjes het er leuk hebben. Begrijp me daarin niet verkeerd. Ik vond het op de kdv's die wij bezochten gezellig.
Fijn dat M het zo naar zijn zin heeft en hopelijk heeft hij snel weer een nieuwe vriend!
Maar ik begrijp het ook als je wil dat zijn band met je moeder sterker wordt doordat zij kan oppassen. Hopelijk lukt dat ook in de nabije toekomst weer.

Dat is zo het Miss, dat alles anders blijkt te zijn dan je vantevoren gedacht hebt. O+
Ik moet ineens hieraan denken:
Stoor ik, vroeg hij, terwijl hij klopte aan de deur.
Je stoort niet alleen, je schudt mijn hele bestaan.
Welkom.

Ocharme Seb. Dat lijkt me moeilijk Estrys! :*
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:18:46 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_85707916
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik gooide ze er express in miss ;) ik weet heus wel dat niet _iedereen_ die zijn kind naar het kdv brengt, met die dingen die ik opsomde zit, maar je hoort het vaker. ik moet wel blijven werken om t huis te kunnen blijven betalen. en ja, dat is misschien een vooroordeel van mij, en ik ben, misschien heel ouderwets, eigenlijk fel op tegen dat kinderen zo vroeg al naar een kdv moeten vanwege de reden die ik noemde. Ze hebben recht op hun ouders, en op hun liefde, op hun aandacht en geborgenheid .. zo kan ik nog wel even doorgaan. Komt misschien ook wel omdat mijn dochter niet thuiswoont dat ik er zo fel op tegen ben hoor ..

sorry daarvoor.
Mijn kinderen komen niets te kort aan liefde, aandacht en geborgenheid. Sowieso hoef je je kind niet direct 5 dagen naar het kdv te laten gaan, 2 dagen (zoals wij doen) kan ook.
Ik vind je denkwijze erg storend, veroordelend en kwetsend. En die sorry helpt niet.
pi_85708067
oeke, schitterende tekst O+

cattie, mee eens!
Vertel eens, hoe is het met jou en de jouwen? Fee 'hoort' nog in dit topic, toch, dus dat is heel erg ontopic ;)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:22:34 #189
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85708145
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef cattie het volgende:

[..]

Daar zou ik wel mee uitkijken, volgens mij heb je wel een probleem als je je kind pas met 5 jaar op een reguliere basisschool wilt plaatsen. Het loopt dan een jaar achter op leeftijdsgenootjes in schoolervaring. Dan moet je denk ik een soort vrije school hebben.
Wat bedoel je met 'schoolervaring'? En waarom zou je per se achterlopen als je dat jaar extra niet hebt gedaan? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:24:57 #190
108648 cattie
lieve moeder
pi_85708301
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'schoolervaring'? En waarom zou je per se achterlopen als je dat jaar extra niet hebt gedaan? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang. :)
Als je een kind hebt dat instroomt in de twee klas, heeft het de eerste klas gemist. Alle kinderen kennen elkaar, kennen de school, kennen het schoolsysteem. Het lijkt me niet makkelijk voor een kind om dan er in te vallen in het tweede jaar. Al hangt dat denk ik ook wel weer af van het kind en hoe de ouders er mee omgaan.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:26:29 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_85708413
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:21 schreef miss_sly het volgende:
oeke, schitterende tekst O+

cattie, mee eens!
Vertel eens, hoe is het met jou en de jouwen? Fee 'hoort' nog in dit topic, toch, dus dat is heel erg ontopic ;)
Fee wordt een grote meid. Ze praat steeds meer, is gek op boten, auto's, dieren en vliegtuigen. Ze ontwikkelt zich heel goed en heel langzaam aan slaapt ze ook wat beter. Het is een schatje! Ive gaat nu naar school en ze mist hem wel een beetje geloof ik, maar ze is wel veel rustiger als hij er niet is.
pi_85708533
Echt fijn, al die redenaties zo te horen. O+

En dat baby-internaat bestaat dus echt, maar heeft al voor veel opschudding in Belgie. Ik geloof dat ze willen proberen het te sluiten en zelfs willen proberen dat een kind maar max 4 dagen naar het kdv mag. geloof ik.
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:14 schreef Estrys het volgende:
Ik ben inderdaad erg blij dat P. en ik het samen vaak kunnen oplossen. Dat is dan weer de positieve kant van het freelancebestaan. :D
Het gekke is trouwens dat ik het Ko ook zeker gun om vriendjes te maken maar dat een opmerking erover zo slecht binnenkomt.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:31:40 #193
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85708690
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:24 schreef cattie het volgende:

[..]

Als je een kind hebt dat instroomt in de twee klas, heeft het de eerste klas gemist. Alle kinderen kennen elkaar, kennen de school, kennen het schoolsysteem. Het lijkt me niet makkelijk voor een kind om dan er in te vallen in het tweede jaar. Al hangt dat denk ik ook wel weer af van het kind en hoe de ouders er mee omgaan.
Dus eigenlijk hetzelfde wat je hebt als je verhuist ofzo. Dat zie ik persoonlijk niet als een probleem eigenlijk. Maar dat verschilt natuurlijk per kind en situatie. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85708775
Fijn dat er verbetering zit in het slapen, cattie, zelfs al gaat dat langzaam. Wat schattig dat ze Ive mist; wel logisch ook natuurlijk. Ive al naar school, jeetje!

oeke, ik vind het niet raar dat zo'n opmerking zo slecht binnenkomt. Het raakt je namelijk daar waar je het kwetsbaarst bent: je kind en zijn welzijn. En met zo'n opmerking klinkt het net alsof zijn welzijn bij jou niet voorop staat, terwijl je weet dat dat wel zo is. En dat raakt je. Logisch, maar onnodig. Volgens mij is Ko een heel gelukkig mannetje met jou en P als zijn ouders :*
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 22:34:31 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85708863
Ik zei al dat ik erg fel ben erin Cattie, mede omdat mijn dochter dus met acht maanden uit huis werd geplaatst. Ik heb daardoor alles moeten missen van haar.. en dat doet nog steeds pijn. Ook haar zit het niet lekker als ze een vraag heeft "wanneer kreeg ik tanden mam?" en ik dan moet zeggen "vraag maar aan je vader of het pleeggezin waar je toen zat want IK weet het niet ". Dat is, nu ik het zo opschrijf, denk ik gewoon dé reden dat ik mensen veroordeel die hun kind naar t kdv doen omdat het moet .. want werk, huis (soms dan, niet altijd) .. en dat mijn denkwijze jou stoort. Daar kan ik niets aan doen, ik ga mijn mening niet veranderen omdat iemand zich aan mij stoort ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_85709055
Je veroordeelt mensen die hun kind naar het kdv doen omdat het moet want werk, huis?? Als dat al geen redenen zijn, dan vraag ik me of er in jouw ogen ooit een rechtvaardiging bestaat.

En jouw situatie is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met een kind dat een paar dagen per week naar het kdv gaat. Komop zeg.

Je hoeft je mening niet te veranderen hoor, maar je zou eraan kunnen werken om iets genuanceerder te zijn in het uiten ervan.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter woensdag 25 augustus 2010 @ 22:38:37 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85709123
ik houd mijn mening voortaan wel voor me .. iedereen blij :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:39:17 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_85709154
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus eigenlijk hetzelfde wat je hebt als je verhuist ofzo. Dat zie ik persoonlijk niet als een probleem eigenlijk. Maar dat verschilt natuurlijk per kind en situatie. :)
Verhuizen binnen schooltijd is in mijn ogen ook niet ideaal. Ik zie in mijn werk veel kinderen die daar toch problemen door krijgen (niet met 1x verhuizen hoor, maar vaker zeker wel). Daarnaast is er toch ook een verschil tussen wisselen van scholen of nog nooit naar school te zijn geweest. De andere kinderen hebben dan wel een voorsprong. En ik denk dat als je je kind pas op zijn/haar 5e naar school wilt doen, je daar heel bewust over na moet denken en mee om moet gaan. Toch dat jaar al zelf wat gaan doen qua scholing.
pi_85709191
Dat zijnjouw woorden, niet de mijne. Ik had het over wat meer genuanceerd.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:41:36 #200
108648 cattie
lieve moeder
pi_85709282
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:34 schreef DJMO het volgende:
Ik zei al dat ik erg fel ben erin Cattie, mede omdat mijn dochter dus met acht maanden uit huis werd geplaatst. Ik heb daardoor alles moeten missen van haar.. en dat doet nog steeds pijn. Ook haar zit het niet lekker als ze een vraag heeft "wanneer kreeg ik tanden mam?" en ik dan moet zeggen "vraag maar aan je vader of het pleeggezin waar je toen zat want IK weet het niet ". Dat is, nu ik het zo opschrijf, denk ik gewoon dé reden dat ik mensen veroordeel die hun kind naar t kdv doen omdat het moet .. want werk, huis (soms dan, niet altijd) .. en dat mijn denkwijze jou stoort. Daar kan ik niets aan doen, ik ga mijn mening niet veranderen omdat iemand zich aan mij stoort ;)
Tja, 2 dagen per week naar het kdv is wel wat anders dan een kind dat uit huis geplaatst wordt he? Je hoeft je mening ook niet te veranderen voor mij hoor, maar als jij zulke nonsens typt, reageer ik daar wel op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')