abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:59:40 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85452938
Het vorige deel: Slank # 1130 - vol = vol

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Niet meer actief op Fok!
pi_85452945
8-)
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:00:05 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85452949
Weltrusten lieverds!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:01:52 #4
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_85453016
truste :W
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_85453098
Welterusten Uniekhoorn!

Hmm.. de illusie dat ik onherkenbaar ben voor de buitenwereld heb ik dus helaas niet.. :P maar ik denk dat ik, vanaf morgen O-), toch gezellig mee kom doen met lijstjes posten! *O* Volgens mij zijn jullie helemaal niet zo eng en aan de buitenwereld moet ik maar gewoon lak hebben :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:04:04 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85453104
Zullen we maar geen plaatjes doen? (ik wil niet weten wat er tevoorschijn komt als ik ga googlen :')).
En nu krijgen we vast extra lurkerts, maakt het ook al niet eenvoudiger voor een newbie. Sorry! :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_85453128
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:03 schreef Swietje het volgende:
Welterusten Uniekhoorn!

Hmm.. de illusie dat ik onherkenbaar ben voor de buitenwereld heb ik dus helaas niet.. :P maar ik denk dat ik, vanaf morgen O-), toch gezellig mee kom doen met lijstjes posten! *O* Volgens mij zijn jullie helemaal niet zo eng en aan de buitenwereld moet ik maar gewoon lak hebben :)
neuh. ze zijn niet eng. mensen nodigen ze zelfs uit op hun bruiloft ;)
Ja doei.
pi_85453262
welkom swietje :)
Ik probeer al té herkenbare dingen hier niet te posten en hoop dat ik daarmee herkenning kan voorkomen :P al gaat dat de laatste tijd niet zo goed geloof ik eigenlijk :D
Het scheelt ook wel denk ik (hoop ik :')) dat niemand in mijn omgeving weet dat ik op fok zit..
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_85453376
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:04 schreef Viking84 het volgende:
Zullen we maar geen plaatjes doen? (ik wil niet weten wat er tevoorschijn komt als ik ga googlen :')).
En nu krijgen we vast extra lurkerts, maakt het ook al niet eenvoudiger voor een newbie. Sorry! :*.
pi_85453506
Tot nu toe vind ik jullie welkom heel lief! O+ :'(
Waar blijft de broccoli vraag? Hihi :D
pi_85453625
Hej Swietje, welkom, lust je broccoli :P
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet, dan is het zoek.
pi_85453626
voor meelezers is het een aanname dat ze weten dat ze broccoli lekker en goed moeten vinden, anders verwachten we van ze dat ze het fatsoen hebben niet mee te posten O-)
Ja doei.
pi_85453687
Broccoli is heerlijk! :9 Als het onherkenbaar klein gehakt/geprakt/geplet is O-)
pi_85453721
Of bestrooid met kaassaus O+
pi_85453737
of in de couscous met citroen en rode peper :9
Ja doei.
pi_85453761
Hoi!

Welkom Swietje!

Ik post gewoon geen dingen die mensen toch al niet weten. Ben geen bekend persoon en wel wat mensen weten dat ik op Fok! zit maar ja, boeiend. :D
pi_85453762
rauw, zo uit het vuistje, dat vind ik dan wel weer erg lekker O+
pi_85453763
Welkom Swietje!
Wat weeg je, wat wil je, hoe wil je dat, en inderdaad, zoals je zelf al voorstelde: Lust je broccoli?
Edit: en zoals altijd, ben ik met de telefoon veel te laat :')
pi_85453811
en WELKOM, natuurlijk ;)

:')!
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:23:52 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85453912
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:13 schreef Swietje het volgende:
Tot nu toe vind ik jullie welkom heel lief! O+ :'(
Waar blijft de broccoli vraag? Hihi :D
Noh zó snel hebben we nog nooit iemand aan het huilen gemaakt!

* Viking84 tissue aanreikt.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:24:25 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85453933
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
en WELKOM, natuurlijk ;)

[ afbeelding ]

Wat mooi, Mo! :'( O+

_O-

Welkom Swietje! *O* Broccoli :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:25:05 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85453955
Ik ga morgen trouwens even shoppen voor nieuwe spijkerbroeken: m'n favoriete broek is bij het kruis uitgescheurd ( :') ), een andere draagt de sporen van Pippa en weer een andere laat een muffintop zien en die heb ik helemaal niet :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_85453969
Wat een lelijk plaatje Mo!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:25:53 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85453973
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
en WELKOM, natuurlijk ;)

[ afbeelding ]

Die plaatjes kwam ik regelmatig tegen @ Hyves :'). Van doe tokkies die elkaar elke dag een fijne dag gingen wensen mbv zo'n plaatje. Gelukkig hebben we dat niet @ feestboek O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_85453974
ja hè? O+
Ja doei.
pi_85454077
Ok, meer over mijzelf, nu vind ik het eng hoor ;(

Mijn naam is Swietje (maar dan anders ;) ). Behoor nog nét tot de tieners O+. Wat m'n lengte is, geen idee en hoeveel ik weeg, rond de 60 kilo. Ben het afgelopen jaar al 10 kilo kwijtgeraakt! *schouderklopje* En nu zou ik het liefst nog 2 tot 5 kilo kwijtraken, maar het belangrijkste is gewoon NIET meer aankomen! En ik hoop het beter vol te kunnen houden door het maken van lijstjes, als stok achter de deur, en een beetje support van buitenstaanders kan geen kwaad :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het spoiler deel haal ik misschien wel weer weg... :Y
pi_85454151
truste allen, met zo'n mooi plaatje kan ik goed slapen O+
pi_85454180
Ja doei.
pi_85454237
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:28 schreef Swietje het volgende:

Mijn naam is Swietje (maar dan anders ;) ). Behoor nog nét tot de tieners O+. Wat m'n lengte is, geen idee en hoeveel ik weeg, rond de 60 kilo. Ben het afgelopen jaar al 10 kilo kwijtgeraakt! *schouderklopje* En nu zou ik het liefst nog 2 tot 5 kilo kwijtraken, maar het belangrijkste is gewoon NIET meer aankomen! En ik hoop het beter vol te kunnen houden door het maken van lijstjes, als stok achter de deur, en een beetje support van buitenstaanders kan geen kwaad :@
AH, interessant :) kan je wel speciale sporten doen? Wel stoer dat je al zover bent gekomen! Kan je wel staan ofzo of helemaal niet? * Perruche nieuwsgierig is

oeh een ME functie gevonden (spuit 11)
pi_85454292
Ik doe aan rolstoelhockey en ik wil gaan (wedstrijd)zeilen met 'n aangepast bootje uiteraard O+ . Nieuwsgierig vragen mag altijd :)

Oh en ik kan alleen staan met ondersteuning van iemand.
pi_85454362
je wilt toch niet als eerste rolstoeltiener de wereld rond terwijl je nog een opleiding moet volgen ofzo? ;(

;)

maar goed dat je zo je best doet en al zo ver bent gekomen! ^O^
wat eet je zoal op een dag en wat doe je aan beweging? Heb je een gewone rolstoel? Of aangepaste met zo'n hip armfiets ding? :)
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:39:13 #32
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_85454429
Welkom swietje!
Ik ken je niet, maar ik vind je nu al een tof wijf :P
En goed van je dat je al 10 kilo bent afgevallen! Succes met de laatste beetjes ^O^

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:33 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Doe je deze nou expres? :P
haha, natuurlijk! Anders zou het wel helemaal erg met me zijn! ;)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:41:09 #33
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_85454476
pff, ik voel me heel slap nu. en begin te trillen. En krijg het opeens zo warm..
Ik ga zo maar slapen denk ik :?
pi_85454509
Bwahahaha.. Nee ik was niet van plan om ons zeilmeisje achterna te gaan! :o

Ik ontbijt meestal met een boterham met vleeswaren + een beker melk, lunch is meestal ook een boterham met vleeswaren en avondeten is wat de pot schaft want ik woon nog thuis dus dat verschilt van aardappelen, vlees, groente tot pizza ;) Tussendoor neem ik vaak 2 stuks fruit of een cracker o.i.d. Morgen zal ik een lijstje posten! :)

Ik heb een elektrische rolstoel want ik heb geen kracht om mezelf voort te bewegen, helaas, dus ook niet zo'n hip arm-fiets-ding-geval-apparaat, ook wel handbike :P
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:42:04 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85454511
Welkom hier Swietje :W

Na zo'n afvalprestatie zou ik goed bekijken of je nu op een gezond en haalbaar gewicht zit, en daar dan het liefst gewoon tevreden mee zijn en zo houden! :Y
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:43:28 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85454563
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:41 schreef Noukjee het volgende:
pff, ik voel me heel slap nu. en begin te trillen. En krijg het opeens zo warm..
Ik ga zo maar slapen denk ik :?
Oei, jij ook al? Ik hoop dat jij en XM zich morgen weer beter voelen!!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:43:30 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85454564
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:37 schreef motorbloempje het volgende:
je wilt toch niet als eerste rolstoeltiener de wereld rond terwijl je nog een opleiding moet volgen ofzo? ;(

_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_85454622
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:28 schreef Swietje het volgende:

Over je spoiler: niet waar, ook zittend verbrand je kcal. Sterker nog, het grootste gedeelte van de energie die je verbruikt wordt gebruikt om je lijf in leven te houden (hart laten kloppen, ademen, darmen laten werken etc). Het is jammer dat je je lengte niet weet, anders zou je je BMR kunnen uitrekenen: daarmee weet je hoeveel je ongeveer kan eten op een dag om je lijf in leven te houden.

En wat goed dat je er al 10 kwijt bent, succes met de laatste loodjes! Oh en welkom enzo :+ :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_85454668
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:42 schreef Swietje het volgende:
Bwahahaha.. Nee ik was niet van plan om ons zeilmeisje achterna te gaan! :o

Ik ontbijt meestal met een boterham met vleeswaren + een beker melk, lunch is meestal ook een boterham met vleeswaren en avondeten is wat de pot schaft want ik woon nog thuis dus dat verschilt van aardappelen, vlees, groente tot pizza ;) Tussendoor neem ik vaak 2 stuks fruit of een cracker o.i.d. Morgen zal ik een lijstje posten! :)

Ik heb een elektrische rolstoel want ik heb geen kracht om mezelf voort te bewegen, helaas, dus ook niet zo'n hip arm-fiets-ding-geval-apparaat, ook wel handbike :P
denk dat ik / wij mij/ons heel moeilijk voor kan/kunnen stellen hoe veel jij nodig hebt. Ik ben geen expert en weet niet of BMR voor élk mens (rolstoel of niet) geldt, maar het lijkt/klinkt zo weinig, óók als je dus niet intensief sport op 't moment... zoals Chico zegt: ook zittend verbrand je meer dan je denkt!

máár, daar zijn hier vast anderen die daar met jou wat nuttigs over kunnen zeggen :* :P
Ja doei.
pi_85454671
Je verbrand wel kcal, maar ik kan niet meer verbranden door meer te gaan bewegen, dus moet ik anders en/of minder gaan eten. Zo bedoel ik het meer. :)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:48:40 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85454734
Goed dat je zelf al zover bent gekomen, Swietje! ^O^

Lijkt me alleen wel lastig om je advies te geven enzo! Omdat het voor jou, zoals je zelf al aangeeft, heel anders in mekaar steekt, de hele afvalmeuk. Maar goed, dingen als 'broccoli en pindakaas zijn puik!' kunnen we je natuurlijk wel meegeven :D
Zit jouw BMR dan ook anders in mekaar, vraag ik me af? Ik snap dat je niet veel kunt eten ivm lagere verbranding, maar is je verbranding 'in rust' dan ook anders?
pi_85454758
hihi, we zeggen alledrie hetzelfde :')!
Ja doei.
pi_85454762
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

denk dat ik / wij mij/ons heel moeilijk voor kan/kunnen stellen hoe veel jij nodig hebt. Ik ben geen expert en weet niet of BMR voor élk mens (rolstoel of niet) geldt, maar het lijkt/klinkt zo weinig, óók als je dus niet intensief sport op 't moment...

máár, daar zijn hier vast anderen die daar met jou wat nuttigs over kunnen zeggen :* :P
Ik ben nu al benieuwd hoe erg ik morgen van jullie op m'n flikker ga krijgen O-)
M'n lengte kan ik lastig meten omdat ik niet fatsoenlijk kan staan en als ik m'n spanwijdte meet komt er ook niks fatsoenlijks uit (1.30 :')). Dus m'n BMR berekenen kan ik alleen doen aan de hand van een schatting. Iemand een linkje? Ben wel benieuwd. :s)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:50:06 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85454770
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:49 schreef motorbloempje het volgende:
hihi, we zeggen alledrie hetzelfde :')!
Slankie-symbiose!
pi_85454803
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Slankie-symbiose!
zo, en nu nog allemaal tegelijk 'ongi' worden :')!
Ja doei.
pi_85454819
Eigenlijk heb ik geen idee of mijn verbranding in rust anders is als bij jullie. Misschien/waarschijnlijk wel omdat ik een spierziekte heb. Maar ik heb nog niemand kunnen vinden die mij hier een fatsoenlijk antwoord op kan geven omdat diëtisten er ook niet bekend mee zijn. }:|
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:52:33 #47
236335 neen
schone schijn
pi_85454865
O hai, het vorige topic had 4 volgers die niet in het topic hadden gepost zag ik met een of ander ding. Maar goed, er zullen ook nog wel een aantal zijn die gewoon wat meelezen :')

Ik ga nu weer naar huis, vanwege de regen was ik met de bus :') en geen zin om nog te lopen dus dan maar weer op tijd terug. Eten was Italiaans :') en nog 2 palmpjes gehad :9

Tevens tvp en hoi naar swietje.
het lijkt niet wat het is
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:53:06 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85454882
Hm, spanwijdte zou toch echt je lichaamslengte moeten zijn ja :?
Misschien dat iemand je een keer op kan meten als je op bed ligt?

Maargoed, echt goed advies kun je waarschijnlijk alleen van een diëtiste krijgen Diëtisten weten het dus ook niet? -O- Maar je kunt hier wel een stok achter de deur krijgen wat betreft gezond eten ^O^
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:54:10 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85454926
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zo, en nu nog allemaal tegelijk 'ongi' worden :')!
O mèn, ik heb zo'n hekel aan dat woord :X :{w

Sorry :') ik moest het even zeggen.
pi_85454991
Lastige situatie. Waarschijnlijk ken je je eigen lichaam het beste dus vooral doorgaan :P Maar na 10 kilo kwijt is het ook niet raar dat een plateau komt waar je even op blijft, natuurlijk.

Morgen italiaans eten :9 n een restaurant dat gerund word door echte italianen :9 nom nom nom. En de muur verven. En het plafond primen. En tegels leggen. En. En. En. hehe. Truste! :W
pi_85455007
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:54 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

O mèn, ik heb zo'n hekel aan dat woord :X :{w

Sorry :') ik moest het even zeggen.
ja, daarom gebruikte ik 'm ook O+ in de stijl van het Welkom plaatje O-)
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:57:41 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85455043
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, daarom gebruikte ik 'm ook O+ in de stijl van het Welkom plaatje O-)
^O^ dat is inderdaad een goeie match!

Hubbie vind ik ook zo een :X
pi_85455066
Welkom Swieb!
Waarom zit je eigenlijk in een rolstoel, door je spieren?
Je kan jezelf laten meten terwijl je op de grond ligt of je gaat met je hoofd tegen het hoofdeinde van je bed liggen en laat iemand meten hoeveel bed er nog over blijft en haalt dat van de totale lengte van het bed af. Of slaap je ook in een rolstoel? Nee toch?

Ik edit het zo wel als je dat wil!
pi_85455067
owh, ik zit anders gezellig metmijn hubbie op de bank O+ ;(
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:58:28 #55
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_85455077
Trusten slankies :W
pi_85455144
Ooh, ik heb het gevoel dat ik zooooo sloom reageer, of jullie zo snel.
Maar wederom bedankt voor alle nieuwe welkomheters :W Hoi!
Welterusten voor iedereen die ging/gaat slapen! :Z

Het gaat mij vooral om het gezonde eten. Niet eens hoeveel ik moet eten, want dat is voor jullie heel lastig te bepalen, maar ik heb die stok achter de deur wel nodig en ik denk dat mijn eetpatroon best wat gezonder/anders kan! ^O^ En als er ergens een lijstje met strenge controle :P staat dan voel ik me schuldig als ik daar van afwijk en ga snoepen bijvoorbeeld O-) en dan moet ik dat weer opbiechten..
pi_85455159
Bedankt voor de lieve woorden trouwens!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:02:16 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85455213
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:00 schreef Swietje het volgende:
Ooh, ik heb het gevoel dat ik zooooo sloom reageer, of jullie zo snel.
Maar wederom bedankt voor alle nieuwe welkomheters :W Hoi!
Welterusten voor iedereen die ging/gaat slapen! :Z

Het gaat mij vooral om het gezonde eten. Niet eens hoeveel ik moet eten, want dat is voor jullie heel lastig te bepalen, maar ik heb die stok achter de deur wel nodig en ik denk dat mijn eetpatroon best wat gezonder/anders kan! ^O^ En als er ergens een lijstje met strenge controle :P staat dan voel ik me schuldig als ik daar van afwijk en ga snoepen bijvoorbeeld O-) en dan moet ik dat weer opbiechten..
Precies, daar is dit topic best goed voor :Y
pi_85455216
P.F. ik zit in een rolstoel doordat ik een spierziekte heb inderdaad. Ik heb me wel eens op laten meten en een vriendinnetje is wel eens naast mij gaan liggen, net zo scheef als ik ben, en dan ben ik iets langer als zij is, en dan zou ik zo tussen de 1.65 en 1.68 zitten, maar zeker weten doe ik dat dus niet. En omdat er in mijn 60 kilo dus amper spierweefsel zit, zou ik het fijn vinden om 2 tot 5 kilo nog kwijt te raken, maar als het zo blijft, ook prima ^O^
pi_85455327
Heb je dan ook een peacemaker, als het te persoonlijk is moet je het zeggen. Spieren die je veel gebruikt/traint verbranden meer, jij gebruikt ze niet/kan ze niet gebruiken dus ik denk dat jij minder verbruikt dan iemand met een gezond lichaam zonder benen (al heb je ook veel spieren in je benen dus misschien is dit niet zo een goed voorbeeld)
pi_85455409
Met m'n hart is, voor zo ver bekend, niets mis. Dat is mijn enige geluk en ook gelijk m'n enige goede spier. :) Verder zit je qua gedachtegang over verbranding denk ik in de goede richting..
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:10:23 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85455487
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
owh, ik zit anders gezellig metmijn hubbie op de bank O+ ;(
*; maar jij mág het tenminste nog echt zeggen!!

Ik hoorde het woord voor het eerst van 18-jarige studiegenootjes die toen een paar maandjes verkering hadden ofzo :')
pi_85455525
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

*; maar jij mág het tenminste nog echt zeggen!!

Ik hoorde het woord voor het eerst van 18-jarige studiegenootjes die toen een paar maandjes verkering hadden ofzo :')
:') Dat is wel sneu
pi_85455602
Oh PF ik bedoelde het niet verkeerd met mijn vraag naar de status. Je laat soms van die halve aanwijzingen vallen, vandaar. Ik vind het vooral erg vervelend om te lezen voor jou! En hoop dat je je snel beter zult voelen, op alle vlakken.

En welkom Swietje :) Je kunt trots zijn op jezelf!
pi_85455642
Nou tot ziens Slankies! Tas is gepakt, wekker gezet, tot maandagavond/dinsdag! Lijstjes zal ik dan maar niet posten :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_85455693
Ik had een oom met spierziekte in zijn hart? Maar goed twee van zijn kinderen dus ook.. mijn neef is heel sympathiek, zit niet in een rolstoel en kan nu hij op zijn 25e begonnen is met 'fitnessen' 10x opdrukken, hij was zo trots ^O^ Hij heeft nu dus wel zo een ding.

Zijn oudere zus heeft ook een spierziekte en zit in een rolstoel. Heel lullig maar ik vind haar zo ondankbaar, ze kan geen dingen open draaien maar mijn hulp blieft ze niet.. en ook geen spuitbussen en flesjes schijnbaar dus wilde ze de cadeaus niet :') Niet helemaal eerlijk van mij want geestelijk zit ze altijd in de puberteit.

Hun vader was geen familie van mij, dus dat is voor mij fijn.
pi_85455739
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:05 schreef P.F. het volgende:
Heb je dan ook een peacemaker

:?
Ja doei.
pi_85455805
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:13 schreef anna82 het volgende:
Oh PF ik bedoelde het niet verkeerd met mijn vraag naar de status. Je laat soms van die halve aanwijzingen vallen, vandaar. Ik vind het vooral erg vervelend om te lezen voor jou! En hoop dat je je snel beter zult voelen, op alle vlakken.

En welkom Swietje :) Je kunt trots zijn op jezelf!
Weet ik, maar ik vind het geen leuk onderwerp en antwoord vaak omdat ik het lullig vind om niets te zeggen. Maar vanaf nu zeg ik eerlijk dat ik daar geen zin in heb tot het een beetje gesleten is.

En ik wou nog een perfect afscheidscadeau geven maar ja ik wist niks.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:19:38 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85455810
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:15 schreef Chicolate het volgende:
Nou tot ziens Slankies! Tas is gepakt, wekker gezet, tot maandagavond/dinsdag! Lijstjes zal ik dan maar niet posten :+.
Enjoy!! *O*
pi_85455813
Beterschap voor de zieken! Meneer is net 2,5 dag ziek geweest. Pijnlijke keel en koorts. Hij sliep echt veel! Ik denk dat er iets heerst.
Ik heb trouwens nog steeds niet kokosmelk gedronken, want meneer pelde een minolea (zo'n reuze mandarijn weest wel :P) en die hebben we samen opgegeten
En er staat een kan water+citroensap op tafel in mn nieuwe xenos-met-koelsysteem-kan (oftewel een dingkie in het midden die in de vriezer moet en daarna daarin :P )
pi_85455823
Ondankbare krengen heb je overal en altijd, ook mét spierziekte.. hihi. :P
Bij mij zit het ook in de familie (moeder en zus). Fijn dat het jou niet zelf treft P.F.! :)

Veel plezier Chico! *O*
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:21:43 #72
331 Merel
Be here now.
pi_85455884
Ik zie een nieuweling 8-) Hoi!

Ben helemaal niet bijgelezen, vanochtend om 5:30 op en nu net pas thuis. Beroerd lijstje ook:

O - pak drinkontbijt
L - bruin bolletje met een gebakken ei, bruine boterham met kaas, bruine boterham met filet americain, beker melk
T - beker vivit, appel, wat van die wortelbolletjes
D - een hele lading chinees, paar glazen limonade, en kwarktaart toe

Maar ach, de laatste tijd eet ik vrij gezond, in ieder geval bewust (knop = om!), dus een keertje kan het wel. Morgen Sail kijken met werk, borrelgedoe, kijken of het me dan lukt om me niet aan de bitterballen te vergrijpen.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_85455886
Heeeel veel plezier Chico!!! *O*
Ja doei.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:23:22 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85455946
Ik ga mn vriend achter zn computer wegslepen en naar bed :O

Morgen vroeg op want hij gaat naar Zweden voor een congres. Naar Jönköping, de geboortestad van Agnetha van Abba, dus ik heb m de opdracht meegegeven om een daaraan gerelateerde foute koelkastmagneet mee te nemen :+

Trusten slankies! :W
pi_85455966
Pfff wat een dag.

Spoiler voor gevoelige magen:
Hint: oeps, bloed, ieuw, auw, ziekenhuis. Dus niet klikken als je daar niet tegen kan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijstje van vandaag:
O: drie maisbroodjes met appelstroop, pindakaas en vlokken
T: drinkyoghurt
L: -
D: toen we rond half tien eindelijk thuis waren frietjes en een kroket.
T: glas cola

Ik ga niet meer bijlezen hoor. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door MinderMutsig op 18-08-2010 23:39:34 ]
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:24:16 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85455971
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:21 schreef Merel het volgende:
kwarktaart toe
Nu krijg ik nog zin in kwarktaart!!! }:|
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:26:16 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_85456028
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nu krijg ik nog zin in kwarktaart!!! }:|
Na zo#n horrorverhaal boven je? DAn vergaat zelfs mij de lust :{
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_85456058
:{ Wat een verhaal MinderMutsig! Sterkte voor Mr.MiMu! Dat zal pijn doen zeg... jeetje. -O-
pi_85456085
Omg Muts!
Echt het hele topje? Geen nagel meer etc? Omg!
pi_85456092
Merel hoe laat begint sail?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:28:13 #81
331 Merel
Be here now.
pi_85456096
Mr. Mimu!! :o Is er echt een kootje af?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:28:54 #82
331 Merel
Be here now.
pi_85456122
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:28 schreef P.F. het volgende:
Merel hoe laat begint sail?
Eind van de ochtend komen de meeste boten binnen toch? Ik moet ergens rond 11 uur op een dakterras zijn, meer weet ik niet.
pi_85456198
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:28 schreef Merel het volgende:

[..]

Eind van de ochtend komen de meeste boten binnen toch? Ik moet ergens rond 11 uur op een dakterras zijn, meer weet ik niet.
Ik heb geeen idee
pi_85456217
Welterusten allen! Ik ga douchen en mijn bedje opzoeken :Z
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:32:07 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85456227
Holy moly MiMu! :o Was het van zn wijsvinger? Jeetje! -O-
pi_85456272
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:07 schreef Swietje het volgende:
Met m'n hart is, voor zo ver bekend, niets mis. Dat is mijn enige geluk en ook gelijk m'n enige goede spier. :) Verder zit je qua gedachtegang over verbranding denk ik in de goede richting..
Dan moeten we die maar goed aan het werk zetten voor de extra calorieverbranding door euh... kijk je porno? :@

Welkom!
pi_85456364
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:33 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dan moeten we die maar goed aan het werk zetten voor de extra calorieverbranding door euh... kijk je porno? :@

Welkom!
_O- o|O

Oké, het niveau daalt, nu ben ik echt pleite! 8)7
pi_85456385
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Na zo#n horrorverhaal boven je? DAn vergaat zelfs mij de lust :{
Oh sorry, moet ik het in een spoiler zetten? Ik heb nooit problemen met zulke verhalen maar ik vergeet wel eens dat dat niet voor iedereen geldt. :@

Het is zijn rechterwijsvinger maar gelukkig is hij links. ;)
Het kootje ligt er net niet helemaal af maar als dat stukje huid niet pakt kan het zijn dat wel het hele kootje eraf moet.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:37:47 #89
331 Merel
Be here now.
pi_85456425
Nou doe dan maar voorzichtig met 'm ;) Hoop dat z'n vinger weer netjes heelt!

En dan nu.... bedtijd :O
pi_85456504
MiMu! En Mr.MiMu! :o auwtsj!!! sterkte! :*
Ja doei.
pi_85456525
Veel plezier chico!
Hier ook de wekker morgen! :s)
Wat een gedoe Mimu, hopen dat t 'pakt' dan maar!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:49:09 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85456803
Beterschaap dan voor MrMiMu, blij dat ie links is, lijkt me anders verdraaid lastig :P

Ik ben zo gaar als een doperwt >:O Tijd om mn papermeuk even uit mn hoofd te zetten en naar bed te gaan, methinks!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 23:55:12 #93
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85456989
Oh en nog even mijn WTF-moment van de avond!

pi_85457080
Jeutje MiMu!! :o

Welkom Swietje! Is jouw spierziekte progressief? Mijn vader heeft FSHD en dat is een progressieve spierziekte en hij zit nu ook in een rolstoel, maar toen hij jouw leeftijd had nog niet. Het t is heel geleidelijk erger geworden en hij klaagt er inderdaad ook over dat hij maar zo weinig kan eten zonder aan te komen........

Nou ja, het is in ieder geval een goed plan om gezond te eten!!
pi_85457305
Mini, zijn de stekkers anders in Amerika?

[ Bericht 9% gewijzigd door P.F. op 19-08-2010 00:09:13 ]
pi_85458462
Slaapt iedereen of zo :7
  Vis een optie? donderdag 19 augustus 2010 @ 00:38:13 #97
70532 loveli
N
pi_85458476
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:03 schreef P.F. het volgende:
Mini, zijn de stekkers anders in Amerika?
Ja. En het voltage ook, waardoor sommige apparaten het niet doen zonder transformator.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 19 augustus 2010 @ 00:38:34 #98
70532 loveli
N
pi_85458489
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:37 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Slaapt iedereen of zo :7
Nee, maar dat zou ik wel moeten doen...
crap in = crap out
pi_85458596
Ik heb net een leuk cadeau bedacht: een telefoon waar je in Amerika mee kan bellen met Nederlandse simkaart + amerikaanse adapter OF een telefoon + convertor.

Maar goed ik weet niet of ik dat in een uur kan regelen :+
pi_85458762
Ja z'n moeder keek zo treurig toen ze hoorde dat ze hem niet kon smsen :')
pi_85458800
De oplader van veel telefoons doet het hier wel, maar dat moet je wel even checken. Er komt namelijk maar 110V uit de muur in plaats van 220, dat kunnen ze niet allemaal aan. De stekkers zijn anders maar hij zal toch wel een wereldstekker moeten meenemen voor zijn apparaten.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 00:49:43 #102
236335 neen
schone schijn
pi_85458803
O ik ben ook nog wakker en net thuis :') is het nog waard om 2 uurtjes de stad in te gaan of niet? Het is altijd wel vroeg dicht hier.

En je hebt van die telefoons waar je 2 simkaarten in kan doen, dus een Amerikaanse en een Nederlandse? Dan heb je 2 nummers op 1 telefoon zegmaar. Maar goed, ik neem aan dat je ook gewoon tussen NL - VS kan sms'en? Bellen kan immers ook :+
pi_85458929
Trouwens Pief, ik zou wel even checken of hij niet al zelf een oude telefoon meeneemt. :@

Wat ik leuke afscheidscadeautjes vond waren persoonlijke dingen, zoals een muismat en een schriftje met foto's van mijn familie erop. Zoiets kun je misschien niet meer laten maken maar je zou wel een leuke foto van jezelf kunnen printen (of de moderne variant: digitaal fotolijstje met foto's van thuis erop) of een boekje kunnen kopen en daar alvast een boodschap in schrijven ofzo, zodat hij een aandenken heeft.
pi_85459084
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:49 schreef neen het volgende:
O ik ben ook nog wakker en net thuis :') is het nog waard om 2 uurtjes de stad in te gaan of niet? Het is altijd wel vroeg dicht hier.

En je hebt van die telefoons waar je 2 simkaarten in kan doen, dus een Amerikaanse en een Nederlandse? Dan heb je 2 nummers op 1 telefoon zegmaar. Maar goed, ik neem aan dat je ook gewoon tussen NL - VS kan sms'en? Bellen kan immers ook :+
Amerikaanse providers doen nog weleens moeilijk met sms'en en bellen naar buitenlandse nummers. Ik kan bijvoorbeeld niet naar Nederland sms'en maar wel sms'jes ontvangen op mijn Amerikaanse nummer. Twee telefoons/nummers hebben is dus wel heel handig. Dat en Skype-tegoed. :P

-edit- Goede oefening in spelling, deze post. :+
pi_85459160
Ook nog even een lijstje dumpen...
O: 2x Wasa met kaas, 1x met pindakaas
T: koffie met melk
L1: wit broodje met pindakaas
L2: wit broodje met een soort brie (erg laat, dankzij een lab meeting van 2,5 uur :+)
T: bakje yoghurt, koffie met melk
D: aardappelpuree met sperziebonen en een kipburger
T: kiwi, waarschijnlijk een stukje chocolade of een paar M&M's
  donderdag 19 augustus 2010 @ 01:06:36 #106
236335 neen
schone schijn
pi_85459257
Lolleramerikanen :') weet je misschien ook of het klopt dat je vanaf NL een nummer kunt bellen waarna je lokaal in de VS in kan bellen dus een stuk goedkoper belt internationaal? Zoiets meende ik ooit eens gehoord te hebben. Ik ga nu zelf ook wel even googlen.

Edit: Gevonden! misschien wel handig voor jullie als jullie het ook nog niet wisten :')
pi_85459359
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 01:06 schreef neen het volgende:
Lolleramerikanen :') weet je misschien ook of het klopt dat je vanaf NL een nummer kunt bellen waarna je lokaal in de VS in kan bellen dus een stuk goedkoper belt internationaal? Zoiets meende ik ooit eens gehoord te hebben. Ik ga nu zelf ook wel even googlen.
Mobiele abonnementen zijn hier echt ripoffs. :{
Dat zou ik niet weten, maar volgens mij kost het sowieso maar een paar cent per minuut om met een vaste telefoon naar Amerika te bellen. Bij mijn vaste en mobiele telefoon hier in elk geval wel. :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 01:17:20 #108
236335 neen
schone schijn
pi_85459468
Hoe bevalt het (uit) eten daar eigenlijk? Ik hoor wel eens dat de voorgerechten hele maaltijden zijn en dat ze wel van vettigheid houden :') En heb je eigenlijk al een dagje in de Walmart sightseeing gedaan?

:@
pi_85459715
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Trouwens Pief, ik zou wel even checken of hij niet al zelf een oude telefoon meeneemt. :@

Wat ik leuke afscheidscadeautjes vond waren persoonlijke dingen, zoals een muismat en een schriftje met foto's van mijn familie erop. Zoiets kun je misschien niet meer laten maken maar je zou wel een leuke foto van jezelf kunnen printen (of de moderne variant: digitaal fotolijstje met foto's van thuis erop) of een boekje kunnen kopen en daar alvast een boodschap in schrijven ofzo, zodat hij een aandenken heeft.
Ja maar zn abo is gestopt. Thx voor de tips..
  donderdag 19 augustus 2010 @ 01:33:44 #110
236335 neen
schone schijn
pi_85459807
Zit je nu de hele tijd met accounts te wisselen tussen telefoon/computer ofzo :? :D
pi_85459858
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 01:17 schreef neen het volgende:
Hoe bevalt het (uit) eten daar eigenlijk? Ik hoor wel eens dat de voorgerechten hele maaltijden zijn en dat ze wel van vettigheid houden :') En heb je eigenlijk al een dagje in de Walmart sightseeing gedaan?

:@
Alle stereotypen zijn waar... Amerikanen halen hun eten het liefst 3 keer per dag buiten de deur, en de meeste dingen die ze dan halen zijn voor Nederlandse begrippen behoorlijk veel, qua hoeveelheid en qua calorieën (pizza, subs, Taco Bell). Maar goed, het is ook wel weer mogelijk om gezonde dingen te halen zoals salades (hoewel daar ook nog verraderlijk veel kcal in kunnen zitten) of Oosterse dingen. :9 Er is wel enorm veel keus in afhaaltenten, ze zijn hier heel erg van gemak dient de mens. Ik kook wel zo veel mogelijk zelf om de kosten en de calorieën en beetje binnen de perken te houden, na een tijdje vind je toch wel aardig wat gezonde en lekkere producten in de winkel. Op zich kun je hier prima gezond en lekker eten, maar je moet even omschakelen. :)

Een excursie naar Walmart heb ik helaas nog niet mee mogen maken. ;( Staat nog op de planning, net als de supermarkt die 24/7 open is. Daar moet ik ook nog een keer midden in de nacht heen, gewoon omdat het kan. :')
  donderdag 19 augustus 2010 @ 06:06:49 #112
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_85461528
Mogge, ben op het werk maar heb geen zin?
Welkom Swietje!

Kolere Mimu wat erg! Wat zal hij nu een pijn hebben.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_85461570
Goeiemorgen!

MinderMutsig :o! Kusje op de overgebleven vingerstomp van je man :*. (Ik begrijp nu dat jouw alias slaat op het feit dat jij minder mutsig bent dan hij?)

Swietje, welkom.
De meeste energie heeft een lichaam nodig om warm te blijven. Ongeacht de rest zal jij jezelf ook warm moeten houden. De hoeveelheid die je nodig hebt zal je proefondervindelijk vast moeten stellen, maar de algemene tips gelden onverkort: geen suiker, wel volkoren, veel groente.
Als je al 10kg bent afgevallen kan je waarschijnlijk het beste nu proberen een jaar stabiel te blijven op dat gewicht en daarbij een goed passend eetpatroon zoeken. Als je meer wil eten: eet veel meer groente: verwaarloosbare hoeveelheid calorien, wel veel voedingsstoffen.
In elk geval: welkom!

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 19-08-2010 07:04:51 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 19 augustus 2010 @ 06:47:49 #114
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_85461733
Goedemorgen! Welkom Swietje, succes met op gewicht blijven/afvallen!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 19 augustus 2010 @ 07:46:11 #115
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85462042
Welkom Swietje! Had heel wat bij te lezen in de trein! Veel succes!!

En MiMu! :o! Hoop voor hem dat dat stukje huid het goed gaat doen en er niet nog een stuk vinger af moet!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 07:58:06 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85462115
Goeiemorgen :W.

Oeh bah, wat een horrorverhaal, MM. Hopelijk komt het goed :Y.

Ik zou vorige week iets horen over een sollicitatie, toen zou ik gisteren iets horen over een sollicitatie en nu heeft de rector van de school met me afgesproken dat ik, als ik deze week niks hoor, ervan uit kan gaan dat de vacature vervuld is, aangezien er nog steeds geen duidelijkheid is, maar ze wel al in de afrondende fase zitten met een eerstegrader :?. Beetje vreemd dat er nu nog geen duidelijkheid is, maar goed, ik ga ervan uit dat dit aan m'n neus voorbij gaat, dan kan het alleen nog maar meevallen ;).

Ik had vandaag even voor nieuwe broeken willen shoppen, maar Nachtwacht wil samen shoppen en hij moet vandaag werken 8)7. Dus misschien ga ik maar weer even bij mijn ouders kijken :).
Niet meer actief op Fok!
pi_85462511
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_85462533
Goeiemorgen!
We vertrekken bijna *O*
Veel gezond eten en sporten jullie, dan ga ik bandjes kijken en biertjes drinken :s) en vakantie houden :P
Tot volgende week!
pi_85462554
Veel plezier Puff!! *O*
Ja doei.
pi_85462636
Waarschijnlijk komen morgen dé foto's van de trouwfotograaf O+ ben benieuwd :o
Ja doei.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:55:07 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85462778
Veel plezier Puff! :Y
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? donderdag 19 augustus 2010 @ 08:55:41 #122
70532 loveli
N
pi_85462793
:W
crap in = crap out
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:02:56 #123
331 Merel
Be here now.
pi_85462876

:'(
pi_85462892
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:02 schreef Merel het volgende:
[ afbeelding ]

:'(
auw ;(
Ja doei.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:11:14 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85463033
Heb je een zwarte stift bij je Merel?
pi_85463310
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 06:16 schreef sigme het volgende:
Goeiemorgen!

MinderMutsig :o! Kusje op de overgebleven vingerstomp van je man :*. (Ik begrijp nu dat jouw alias slaat op het feit dat jij minder mutsig bent dan hij?)
:D

@Uniek: hij slaapt nog en ik laat hem nog maar even liggen want ik vermoed dat het vandaag inderdaad wel flink pijn zal doen. Vanmiddag moeten we nog even naar de huisarts voor een tetanusspuit want dat zijn ze in het ziekenhuis vergeten. Misschien kan hij dan ook wat pijnstillers krijgen. We hebben zelf ook wel e.e.a. in huis maar ik weet niet wat daarvan wel of niet handig is in dit geval.

Slecht geregeld Vik! Niet netjes om sollicitanten zo aan het lijntje te houden.

Veel plezier Puff! *O*

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heb je een zwarte stift bij je Merel?
Ik zou er speciaal voor terug fietsen. :@
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:26:58 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85463372
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:23 schreef MinderMutsig het volgende:

Slecht geregeld Vik! Niet netjes om sollicitanten zo aan het lijntje te houden.
Ik word niet aan het lijntje gehouden, want ik ben nog gewoon vrij om te gaan en te staan waar ik wil :).
Ik heb gesolliciteerd en toen hebben ze gezegd dat ze in gesprek waren met een eerstegrader en als daar niks uitrolde, zouden ze mogelijk nog een beroep doen op mij (het is een eerstegraads functie, dus logisch dat de voorkeur uitgaat naar een eerstegrader).
Niet meer actief op Fok!
pi_85463413
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik word niet aan het lijntje gehouden, want ik ben nog gewoon vrij om te gaan en te staan waar ik wil :).
Ik heb gesolliciteerd en toen hebben ze gezegd dat ze in gesprek waren met een eerstegrader en als daar niks uitrolde, zouden ze mogelijk nog een beroep doen op mij (het is een eerstegraads functie, dus logisch dat de voorkeur uitgaat naar een eerstegrader).
Oh OK. Maar alsnog stom. :(
pi_85463442
ik ben benieuwd of ik vandaag al iets van mn twee sollicitaties hoor :') ik hoop 't wel :X
Ja doei.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:30:06 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_85463446
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:28 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oh OK. Maar alsnog stom. :(
Ja en ik vraag me af waar die onduidelijkheid door veroorzaakt wordt. Ik hoop dat die eerstegrader twijfelt. Maar als zij daarin meegaan, laten zij zich toch door hem/haar aan het lijntje houden? :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:30:17 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85463453
:|W

Oud, maar moest er weer aan denken door dat bord :').
pi_85463519
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

oh my gawd ;(
Ja doei.
pi_85463563
Lijstje voor vandaag *O*

O: grote smoothie met aardbeien, bramen, frambozen, misschien perzik en een beetje yoghurt, gekookt eitje, toast met oude kaas en een kop thee
T: Thee met twee meergranenbiscuitjes met chocolade d'r op. Digestives o.i.d.? Ik wil chocolade en de granen maken dat het gezond lijkt. Marketingslachtoffer. ;(
L: Salade met gegrilde kip, tomaat, komkommer
T: olijfjes en handje amandelen
D: Veulengebraad, wiltlof met peer en geitenkaas uit de oven, aardappelpuree
pi_85463578
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben benieuwd of ik vandaag al iets van mn twee sollicitaties hoor :') ik hoop 't wel :X
*hoopt mee
pi_85463615
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

Helder lichtje. :|W
pi_85463617
jij eet altijd zo lekker MiMu!!! :9
Ja doei.
pi_85463682
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er nu nog tijd voor dus daar moet je gebruik van maken. ;)
Als straks de colleges beginnen zal het wel weer tegenvallen ben ik bang. Ik heb dat trouwens met DarkElf, als die post wat ze gaat eten begin ik spontaan te kwijlen. :9~
pi_85463724
Welkom Swietje! Veel postplezier :)

En MM heb je verhaal nog niet helemaal gelezen, dat doe ik als ik mijn yoghurt op heb (ik ben heul mutsig). :+

Ik was gister laat thuis dus sporten schoot erbij in, ga zometeen. Eten was gisteren ruk door druk en gewoon vergeten maar daar moet natuurlijk ook een lijstje van gepost worden. Volgens mij voeren mijn buurjongens een soort 'help shiny gezond eten' actie want ik kreeg van de een vorige week een reuze bak walnoten en van de ander gister 2 mega stukken watermeloen en een verse smoothie. I like ^O^
pi_85463752
mijn lijstje vandaag is wat minder spannend :+

O: 2 gekookte eitjes
T: necatrine
L: grote bak kwark en wat dadels
T: banaan
S: krachttraining
D: Ainsley's Fajita's met zelfgemaakte wraps, avocadoprut en creme fraiche

keek daarnet even wat er in zo'n pak prefab wraps zit.. niet normaal hoeveel Enummers daar zijn toegevoegd... als ik ze maak gaat er 240 gram bloem in (2 soorten), wat magarine en wat water :') :X
Ja doei.
pi_85463756
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Eensch :Y
pi_85463829
Gisteren dus:

O: 4 rijstwafels sandwichspread
T: 2 crackers
L: 2 volkoren boterhammen met jam
S: een uur stevig wandelen
T: kaasbroodje
T: 2 petit fours
T: 2 stukken watermeloen
D: mac & cheese :')
T: banaan met nog wat dingen smoothie
T: 4 (!) petit fours
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:53:28 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85463983
Planning:

O: banaan
T: krentenbol
L: 500 gr kwark (55 kcals / 100 gr) met wat muesli
T: appel (zit nog steeds in mn tas van gister :@ )
D: quinoa, tomatensalade, avocadoprutje, vegaburger
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:55:42 #143
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_85464036
Goeiemorgen! :O

Jeetje MM, ik las net je verhaal! Hoop dat de pijn bij je meneer meevalt en dat het topje er uiteindelijk niet verder afgehaald hoeft te worden!

Zometeen even boodschappen doen, m'n nieuwe zwarte broek aantrekken en vanmiddag naar de Ikea met pap, mams en zusje O+
pi_85464205
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
mijn lijstje vandaag is wat minder spannend :+

O: 2 gekookte eitjes
T: necatrine
L: grote bak kwark en wat dadels
T: banaan
S: krachttraining
D: Ainsley's Fajita's met zelfgemaakte wraps, avocadoprut en creme fraiche

keek daarnet even wat er in zo'n pak prefab wraps zit.. niet normaal hoeveel Enummers daar zijn toegevoegd... als ik ze maak gaat er 240 gram bloem in (2 soorten), wat magarine en wat water :') :X
Maak jij je eigen wraps? :o
Daar ben ik dan weer te lui voor terwijl het vast niet eens zo moeilijk is. :') Toch maar eens gaan proberen...

Veel plezier Nouk!

XM: wat is quinoa? :@
pi_85464248
Het is zó simpel, zelf wraps maken.. Mr.Mo kan het zelfs (recept volgen) :+ hij maakt het deeg, ik plet en bak ze :P
Ja doei.
pi_85464313
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Het is zó simpel, zelf wraps maken.. Mr.Mo kan het zelfs (recept volgen) :+ hij maakt het deeg, ik plet en bak ze :P
En dat doe je dan gewoon in een koekenpan neem ik aan?
Is het ook makkelijk voor de pannenkoekenuitgedaagden onder ons? Ik kan geen fatsoenlijke pannenkoek bakken al hing mijn leven er vanaf. Dat is Mr. Mimu's werk hier.
pi_85464365
het is geen vloeibaar deeg he? Maar gewoon solide en zulks. Even aandacht erbij bij hetin de pan gooien de eerste keer zodat hij mooi plat ligt, maar daarna is hij bij het omdraaien al zo stevig dat dat geen problemen op kan leveren.

Wel handig om er een oude koekenpan voor te hebben waar de anti-aanbaklaag al vanaf is :') want je moet 'm zonder olie op een heel hoog vuur bakken :P
Ja doei.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:12:20 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85464451
@MiMu: Quinoa is het graan der inca's :P. Ik ben in mei een maand in Peru & Bolivia geweest en heb het daar veel gegeten. Erg smakelijk :9.

Zo ziet het eruit als je het in het water gooit:

en zo komt het er dan weer uut:

pi_85464645
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
@MiMu: Quinoa is het graan der inca's :P. Ik ben in mei een maand in Peru & Bolivia geweest en heb het daar veel gegeten. Erg smakelijk :9.

Zo ziet het eruit als je het in het water gooit:

[ afbeelding ]

en zo komt het er dan weer uut:

[ afbeelding ]
Ik hou d'r wel van als jij CUL doet. :9
Waar koop ik dat?
pi_85464750
MinderMutsig: geen risico's nemen met tetanus! Ga zsm naar de huisarts en laat je vent prikken.
Te laat is te laat namelijk. Doodgaan aan een half vingerkootje is té mutsig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85464785
argh :') perfecte functie gevonden, aan de universiteit, afdeling Internationalisering O+

32 uur.. en da's teveel :P
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')