Hierop volgde een stemtopic ([stemtopic] Wegwerpcamera wedstrijd.).quote:Op vrijdag 9 april 2010 01:46 schreef zquing het volgende:
Hoi allemaal, hier is nog een notoire filmgebruikerEn het leek me wel leuk om een wedstrijdje te organiseren.
Idee is als volgt:
Men neme 1 wegwerp camera, schiet die vol met mooie plaatjes en plaatst 't mooiste plaatje op fok. Veel simpeler dan dat kan 't toch niet worden? Camera kost je een eurotje of 5, ontwikkelen gaat voor 2,60 bij de hema en inscannen wil ik wel voor je doen(als je daar zelf niet de mogelijkheid toe hebt.
Wil je meedoen, dan is dat super simpel. Post een foto van jezelf met je wegwerpcamera in dit topic en je kan meedoen, hou 't wel leuk natuurlijk en schiet dan ook echt de foto's met de wegwerpcamera en niet met je SLR/RF/compact. Opsturen van negatieven naar mij kan tot 10mei. Resultaten opsturen kan tot 14mei. Want dan kunnen we en nog de mooie lentedagen meepakken als koningedag en 4en5mei
er is zelfs wel een prijs(beetje afhankelijk van mijn financieele situatie, maar denk aan een jaar flickrPRO of mischien zelfs wel een leuke camera(afhankelijk wat ik goedkoop kan scoren)
Iedereen mag meedoen natuurlijk
Nu nog alles op een rijtje
Meedoen kan door 't plaatsen van een foto van jou met een wegwerpcamera, het liefst tussen nu en niet al te lang(ruim voor 't inleveren als 't kan)
Inleveren kan tot 14mei
Iedere vorm van analoge retouchering is toegestaan
* Digitale kleurencorrectie van witbalans is toegestaan
Inscannen wil ik voor je doen(als je zelf daar de mogelijkheid niet voor hebt), negatieven naar me opsturen kan tot 10mei
* als ik moet inscannen graag op de negatieven ook een foto van 't volgende
http://www.ae5d.com/mcc.html
bij voorkeur vanaf iets gecalibreerd(monitor/print) maar vanaf je gewone monitor voldoet ook wel
* ik zou dat sowieso doen voor 't corrigeren van je kleuren
Winnaar wordt bepaald door een stemronde
en hopelijk een leuke prijs voor de winnaar
ps:Doe een beetje origineel met je foto met de wegwerpcamera, schiet een mooi portet of iets dergelijks
Ohja, ook even mn eigen oude foto opzoekenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef liesje1979 het volgende:
Uiterlijk 6 oktober 23:59.
En 1 van de voorwaarden is dat je een foto van jou met je wegwerpcamera post,
Je kan je er heel goed achter verstoppen.
Ik heb hier nog een volle liggen, van sp3c gekregen omdat ik het zo leuk vond.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:01 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ohja, ook even mn eigen oude foto opzoeken.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:54 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn full frame Kruidvat gepimped tot full frame Canon met ductape voor extra grip en stevigheid
dat kan prima bij de hema, kost iets van een 10tje. Kon niet alleen laten ontwikkelen en moest ook de foto's laten afdrukkenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:09 schreef Operc het volgende:
Even een vraagje tussendoor (beetje offtopic)
Waar kun je wegwerp camera's laten ontwikkelen? Kan dat gewoon bij de Hema ofzo? En is dat duurder dan een gewoon rolletje laten ontwikkelen? Google geeft alleen trouwerij sites, dus daarom maar even hier.
Oh ja? Ik kreeg juist te horen dat je ook alleen voor ontwikkelen kon kiezen (en dat stond inderdaad ook op de zak).quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:14 schreef zquing het volgende:
[..]
dat kan prima bij de hema, kost iets van een 10tje. Kon niet alleen laten ontwikkelen en moest ook de foto's laten afdrukken
10 inclusief afdrukken dus? Wel primaquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:14 schreef zquing het volgende:
[..]
dat kan prima bij de hema, kost iets van een 10tje. Kon niet alleen laten ontwikkelen en moest ook de foto's laten afdrukken
wow gast, echt nice!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:54 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn full frame Kruidvat gepimped tot full frame Canon met ductape voor extra grip en stevigheid
zijn door de slecker niet afgedrukt maar stonden wel op de negatievenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:18 schreef bl0emetjE het volgende:
Mijn LL camera's worden op dit moment ontwikkeld! Spanning en sensatie! Om kwart voor 4 kan ik ze weer op gaan halen
@t42: gaaf die mysterieuze foto!!
Het licht valt precies nog net over haar heen, relaxed dat je het negatief kon scannen en er dit uit is gekomen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:31 schreef T42 het volgende:
[..]
zijn door de slecker niet afgedrukt maar stonden wel op de negatieven![]()
dus ingescant en dit kwam er nog uit. (was flits vergeten aan te zetten)
Jaaaa, ze zijn gaaf allemaal!! Ik ben weer helemaal blijquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:46 schreef liesje1979 het volgende:
Spannend bloemetje, ik hoop dat ze tof geworden zijn!
nieuwe ronde, nieuwe foto's toch? We gaan ook niet de foto's van de vorige keer hergebruikenquote:Op vrijdag 3 september 2010 03:41 schreef liesje1979 het volgende:
Leuke foto´s bloemetje, heb hier nog een vol toestel liggen maar ga een nieuwe kopen voor deze wedstrijd, was de vorige in zomersfeer, nu ga ik voor herfst.
Ik las in een LL topic dat je de foto's bij een fotozaak meteen had laten inscannen?
Kan dat bij de hema? Of kan ik ze op een cdrom krijgen denk je?
Dat zou een stuk schelen.
Oh en mogen de mensen die aan het vorige topic meededen hun vorige "ik met mijn wegwerp" posten? Ik vind eigenlijk vn wel
Van de website van de hema: linkquote:Op vrijdag 3 september 2010 03:41 schreef liesje1979 het volgende:
Leuke foto´s bloemetje, heb hier nog een vol toestel liggen maar ga een nieuwe kopen voor deze wedstrijd, was de vorige in zomersfeer, nu ga ik voor herfst.
Ik las in een LL topic dat je de foto's bij een fotozaak meteen had laten inscannen?
Kan dat bij de hema? Of kan ik ze op een cdrom krijgen denk je?
Dat zou een stuk schelen.
Oh en mogen de mensen die aan het vorige topic meededen hun vorige "ik met mijn wegwerp" posten? Ik vind eigenlijk vn wel
Als je hem in zo'n bakje stopt dan gaat hij toch ook door een scanner heen (ik neem aan dat je met scanner dat poortje bedoelt waar je als persoon door heen moet)? Daarbij moet je toch je zakken leeg halen en je tas door die scanner heen doen.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:45 schreef Operc het volgende:
Omdat het hier toch een beetje over wegwerpcamera's gaat en ik een nieuw topic een beetje onzinnig vind:
Weet iemand of een wegwerpcamera tegen de scanners op vliegvelden kan? of moet je hem dan in zo'n los bakje doen zeg maar?
Bedoelde eigenlijk meer dat ding met flappen waar je hele tas doorheen moet.quote:Op zaterdag 11 september 2010 00:50 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Als je hem in zo'n bakje stopt dan gaat hij toch ook door een scanner heen (ik neem aan dat je met scanner dat poortje bedoelt waar je als persoon door heen moet)? Daarbij moet je toch je zakken leeg halen en je tas door die scanner heen doen.
Maar geen idee waarom niet. Vroeger met analoge camera's ging dat toch gewoon goed, dat ging al jaren zo voordat er digitale camera's kwamen.
Ik lees altijd dat je die dingen tegen vocht, hitte enzo moet beschermen, niet tegen stralingquote:Op zaterdag 11 september 2010 00:53 schreef Operc het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk meer dat ding met flappen waar je hele tas doorheen moet.
En bedankt voor de info.
Zou toch jammer zijn als alle foto's anders mislukken ofzo.
je kan loden catridges kopen zodat je film niet beschadigd raakt door rontgenstraling van die machines. Helemaal als je je film door de normale bagagescanner doet is dat nodig(volgens mij)quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik lees altijd dat je die dingen tegen vocht, hitte enzo moet beschermen, niet tegen straling
moet je dan niet standaard je tas openmaken omdat ze er niet doorheen kunne kijken??quote:Op zaterdag 11 september 2010 01:49 schreef zquing het volgende:
[..]
je kan loden catridges kopen zodat je film niet beschadigd raakt door rontgenstraling van die machines. Helemaal als je je film door de normale bagagescanner doet is dat nodig(volgens mij)
En hier is mijn inzending (klikbaar):quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik doe mee met mijn actioncamera:
[ afbeelding ]
Inmiddels ligt hij bij de Hema om ontwikkeld te worden. Ouderwets spannend, maar ik kon me inhouden om de snelservice te doen.
Ah leuk!quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:23 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik wil ook nog steeds meedoen!
Morgen oid mijn toestel af laten drukkenBen benieuwd wat erop staat!
Oeh, thanks voor de tips!quote:Op maandag 4 oktober 2010 02:18 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ah leuk!
Tip voor goedkopere ontwikkelkosten (bij Hema iig): sloop zelf het rolletje uit de wegwerpcamera. Kost geen moeite en scheelt in mijn geval alweer 30% van de ontwikkel- en afdrukkosten. Oh en bij kruidvat is een rolletje afdrukken 7 euro incl fotocd!
Mij lukt het niet. Ik kan ze woensdag ophalen, maar kom donderdag pas weer in de stad ...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:36 schreef Miendientje het volgende:
Misschien moeten we het nog met een weekje verlengen zodat iedereen zijn foto's op tijd heeft ontwikkeld? Of lukt dat allemaal nog morgen?
EDIT: vandaag dus eigenlijk.
Ik gooi het even in de groep ookquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:09 schreef Miendientje het volgende:
Zullen we de datum naar 13 oktober verschuiven? Als er dan nog bijna geen inzendingen zijn, pech.
vooruitquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:09 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb mijn rolletje hier nog liggen, dus ik ben denk ik te laat.
Als we het een week uitstellen kan ik misschien nog meedoen, kan je bij de hema ook je foto´s op cd erbij krijgen? Want als iemand ze nog moet inscannen kan het al helemaal niet meer qua tijd.
Kruidvat? Mijn zouden woensdag klaar zijn, maar ze waren er vrijdag nog niet. Zou eigenlijk voor komende vrijdag daar niet meer komen, maar denk dat ik ga proberen dinsdag toch nog even langs te gaan. Stomme indicaties die niet kloppenquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:39 schreef liesje1979 het volgende:
Mijn foto's (en cd) zijn als het goed is zaterdag de 16e klaar. Als dat een probleem is dan doen jullie het gewoon lekker zonder mijn foto's.
AH.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:42 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Kruidvat? Mijn zouden woensdag klaar zijn, maar ze waren er vrijdag nog niet. Zou eigenlijk voor komende vrijdag daar niet meer komen, maar denk dat ik ga proberen dinsdag toch nog even langs te gaan. Stomme indicaties die niet kloppen.
had me polaroid ook al in de auto liggen maar geen tijd gevonden hem te gebruiken vandaagquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:01 schreef bl0emetjE het volgende:
Vandaag mooi weer, ik heb net een wegwerp vol geschoten! Morgen gaan ze naar de 1 uur service, dus dan heb ik ze
Ook een paar polaroids geschoten vandaag ♥
Die zijn alvast erg gaaf geworden!
Jammer! Het licht was erg mooi vandaag!quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:09 schreef T42 het volgende:
[..]
had me polaroid ook al in de auto liggen maar geen tijd gevonden hem te gebruiken vandaag
Ja ik denk dat ik 1 de mooiste vind. Maar 3 of 4 vind ik ook gaaf, maar welke van de twee ik dan gaver vind ben ik ook nog niet over uitquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:56 schreef liesje1979 het volgende:
Aww vlinders!
Ik twijfel tussen 1 en 3.
Ik bedenk net dat ik compleet vergeten ben een foto te maken van mij met mijn wegwerp.
Goed idee! Dat kan wel. Ik heb 2 rolletjes ingeleverd, de ene heb ik direct na vorige wedstrijd gekocht en vrij snel vol geschoten, dus geen idee meer wat daarop staat. Maar die kon ik zaterdag niet vinden om in te leveren en een nieuwe gekocht, ook 1 voor sp3c maar die had niet veel zin. Rolletje volgeschoten, thuisgekomen, oude rolletje terug gevonden (quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:08 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik 1 de mooiste vind. Maar 3 of 4 vind ik ook gaaf, maar welke van de twee ik dan gaver vind ben ik ook nog niet over uit
En over die foto van jezelf met wegwerpcamera: misschien kun je een digitale/telefoon foto maken van jou met een de afdruk van de foto die je instuurt als je ze zaterdag hebt opgehaald!
(Ik geloof je ook zo wel hoor, dat je de foto's zelf hebt gemaaktmaar voor het idee zeg maar)
Relaxed, heb je lekker veel foto's om uit te kiezen! Ben nu al super benieuwd, de vorige keer had je ook zo'n mooie!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Goed idee! Dat kan wel. Ik heb 2 rolletjes ingeleverd, de ene heb ik direct na vorige wedstrijd gekocht en vrij snel vol geschoten, dus geen idee meer wat daarop staat. Maar die kon ik zaterdag niet vinden om in te leveren en een nieuwe gekocht, ook 1 voor sp3c maar die had niet veel zin. Rolletje volgeschoten, thuisgekomen, oude rolletje terug gevonden () en meteen beiden zondag ingeleverd.
Die van sp3c hebben we dus nog dus eventueel kan ik daar nog mee op de foto.
En inderdaad, je sloopt die rolletjes er easy uit, bedankt voor die tip!
Hihi, ja leuk is dat! Ik heb ook wel eens dat ik oude rolletjes terug vind die ik perongeluk kwijt was geraakt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:23 schreef liesje1979 het volgende:
Wat lief!
Mijn "nieuwe" rolletje is puur van zaterdag strand, en zondag park, het was zúlks prachtig nazomerweer! Ben ook benieuwd.
(Vooral naar het oude rolletje, spannend, kan mij er echt niets meer van herinneren.)
Dankjewel! En yes, nog een meedoener!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:37 schreef Chemiu het volgende:
Als mijn rolletje er morgen is bij de kruidvat, dan doe ik ook mee!
Bloemetje, wat een heerlijke foto's weer. Ik vind 1 en 5 het leukst denk ik. Al is 3 ook wel erg leuk ...
Ik was erbijquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:09 schreef Chemiu het volgende:
M'n foto's waren ermaar ze zijn niet zo leuk als ik had gehoopt. Moet er nog een beetje aan wennen dat de lichtgevoeligheid wat minder is
. En veel van mn foto's (rolletje volgeschoten op lowlands) zijn alleen leuk als je erbij was. Dus nouja, deze hou ik over, is het wat?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nog wel een paar niet-mislukte foto's op mn day zero blog staan (zie link in sig), maar die zijn fotografisch niet zo'n succes. Dus ik denk dat ik nummer 1 ga inzenden, daar word ik zelf zo blij vanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:16 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik was erbij
Ik vind 1 en 3 allebei gaaf!
De bovenste is kleurrijk en vrolijk en blij en relaxed!
De onderste heeft ook mooie kleuren en een leuke compositie.
Ga je 1 van deze insturen? Of heb je er nog meer op je rolletje waarover je twijfelt?
Misschien kan een Lowlands foto ook voor anderen leuk zijn om te zien? (Net zoals deze, misschien heb je er wel nog 1 die heel veel sfeer uitdraagt?)
Ja, ik word er ook blij vanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:23 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een paar niet-mislukte foto's op mn day zero blog staan (zie link in sig), maar die zijn fotografisch niet zo'n succes. Dus ik denk dat ik nummer 1 ga inzenden, daar word ik zelf zo blij van.
Ik hoop meequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:23 schreef liesje1979 het volgende:
Zometeen kijken of ze er zijn, ik hoop het zo!
Spanning en sensatie!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:37 schreef liesje1979 het volgende:
Ze waren er, nu even uitzoeken welke ik mee laat doen.
Ja en natuurlijk kan ik weer niet kiezen dus ga een hele hoop in dit topic gooien.quote:
Ohh ik ben echt benieuwwwwd!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja en natuurlijk kan ik weer niet kiezen dus ga een hele hoop in dit topic gooien.
Ze zijn nu aan het uploaden.....
Dan moet je voor 9 gaan!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:59 schreef liesje1979 het volgende:
Ik denk dat ik 9 toch het mooist vind, omdat hij zo smipel is en zo herfstig.
Vorig weekend gemaakt, was wel grappig het was in het park, kwam een man naast mij staan en hij keek omhoog. Mooi he? Zei ik, Hij euh, wat zie je dan? grasparkieten? (Zit een kolonie in Den Haag) Ik: euh, nee, kleurtjes.Hij haalde zijn schouders op en liep door.
En 10 vind ik qua sfeer ook erg tof maar er staat een piepklein stukje van een huis op, achter het rode boompje, en dat stoort mij.
Volgens mij ook. Verzoek aan degene die ze in het algemene topic gaat zetten: kan het met naam ipv nummer? Dat is veel makkelijker met stemmen tellen, minder verwarrendquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:06 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dan moet je voor 9 gaan!
En die meneer whahahaha, ernstig hoor!
Volgens mij zijn dan alle inzendingen d'r ongeveer toch?
Volgens mij wel, dan moet er nu volgens mij een stemtopic komen als ik het goed begrepen had.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:06 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Dan moet je voor 9 gaan!
En die meneer whahahaha, ernstig hoor!
Volgens mij zijn dan alle inzendingen d'r ongeveer toch?
Welke heeft hij het laatst geplaatst? Want dan zou ik de laatste die als 'inzending' bestempeld is gebruiken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:23 schreef liesje1979 het volgende:
Maakt mij niet uit qua stemmen.
In het ene topic heeft T42 die met de auto maar in dit topic zegt hij dat zijn inzending die vrouw in een rood jurkje is.
Primaquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:37 schreef liesje1979 het volgende:
Ok top 3 doen dan?
Heb de inzendingen al in het topic gezet, nu nog een stemtopic.
Heeft hij ook, had ik voor hem gekocht, daar moet ik nog mee op de foto trouwens. Maar nee, hij vindt het een stuk minder leuk dan ik.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:41 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Prima. Dan hebben ze iig nog wat keuze. Wilde sp3c niet meedoen trouwens? (dacht dat hij ook nog een rolletje had).
ohhh, wat een boefje! Dan telt die niet mee denk ikquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:36 schreef Chemiu het volgende:
Ik heb ook gestemd. En T42 heeft zichzelf op de eerste plek staan
. Dat is niet de bedoeling neem ik aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |