abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:56:56 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_85412751
Verder maar weer he :)
pi_85413646
Ardila mogelijk met Menchov mee naar Katusha.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:07:35 #3
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85437424
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef Felagund het volgende:
Ardila mogelijk met Menchov mee naar Katusha.
Menchov mogelijk naar Geox:

http://www.velonation.com(...)Team-Geox-swoop.aspx
pi_85441286
Dat Geox begint het nieuwe Katusha te worden qua aantrekken van grote (half uitgerangeerde) namen. Mits het nieuws waar is natuurlijk.

Radioshack met zijn geriatrische afdeling is ook niet gebouwd voor de toekomst, lijkt me toch slimmer om wat meer te bouwen op jonge talenten dan op gearriveerde renners in de herfst van hun carriere.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:13:38 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85446478
De Pro-Tour licentie voor Geox lijkt dan wel binnen, voor zover dat nog niet het geval was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85461213
Bonnet heeft voor twee seizoenen getekend bij FDJ.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:30:14 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85462399
De manager van Ricco heeft blijkbaar gezegd dat zijn renner niet naar Quickstep ging omdat de lokale dokter, Yvan Van Mol, tegen was. Acquadro wist er wel bij te vertellen dat het zeker niets met bloedwaarden had te maken, maar dat Van Mol gewoon niet tegen de kop van Ricco kon en dat zijn waarden niet eens opgevraagd werden.

Van Mol reageerde door te stellen dat dat onzin is en dat hij wel degelijk de waarden van alle potentiële renners bekijkt voor ze mogen tekenen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85464357
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour licentie voor Geox lijkt dan wel binnen, voor zover dat nog niet het geval was.
Wel sneu dat ze als flut team andere ploegen uit koersen hebben gehouden en nu weer alsnog protour worden.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_85464572
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:09 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Wel sneu dat ze als flut team andere ploegen uit koersen hebben gehouden en nu weer alsnog protour worden.
Ze hebben genoeg budget bij elkaar gekregen om een volwaardige PT-ploeg op poten te zetten, zo erg lijkt me dat dus niet. Dat het gewoon de voortzetting is van Saunier Duval maakt het wel wat dubieus, maar Astana en BMC als halve of hele voortzetting van een eerdere dopingploeg mag ook gewoon bestaan. Dan kan GEOX er ook wel bij.
pi_85486478
Menchov definitief naar Geox

Menchov voor twee jaar naar Geox
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_85490246
Gianetti , mr dope, flikt het weer :r
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_85490625
Gesink dus definitief de enige kopman bij Rabo
Net efkes anges
pi_85490804
Ook Ardila en Kozontchuk mee naar Geox.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:11:36 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85491139
Monfort zou naar Team Schleck gaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85491373
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gesink dus definitief de enige kopman bij Rabo
Op zich niet erg, dat die buitenlandse wielrenners verdwijnen. Bied meer ruimte voor de Nederlanders.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:21:55 #16
11102 knep
Mountainfreak
pi_85491572
Met Gesink, Mollema, Kruijswijk en Ten Dam heb je bergop toch wel wat te vertellen mits iedereen heel blijft en niet terugvalt in kwaliteiten :).
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:22:15 #17
11102 knep
Mountainfreak
pi_85491587
Alleen die tijdritten hè.
pi_85491655
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:22 schreef knep het volgende:
Alleen die tijdritten hè.
Van Emden, Langeveld, Clement en Boom kunnen redelijke tijdritten rijden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:32:01 #19
11102 knep
Mountainfreak
pi_85492031
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef Felagund het volgende:

[..]

Van Emden, Langeveld, Clement en Boom kunnen redelijke tijdritten rijden.
Dat klopt, maar ik doelde op die 4 mannen in mijn eerdere post ;).
pi_85492664
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:32 schreef knep het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik doelde op die 4 mannen in mijn eerdere post ;).
De meeste daarvan zijn nog jong en heb nog genoeg tijd om hun tijdrit significant te verbeteren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_85496347
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef Felagund het volgende:

[..]

Op zich niet erg, dat die buitenlandse wielrenners verdwijnen. Bied meer ruimte voor de Nederlanders.
Nu hebben Ardila en Kozuntsjoek dinges nu ook niet heel veel laten zien
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:45:39 #22
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85497618
Eindelijk, vol op de Nederlanders komende jaren :)
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_85500775
Sella rijdt volgend jaar voor Androni.

Bij Liquigas komen Longo Borghini en Salerno erbij, Santaromita zou Liquigas dan weer voor BMC verruilen, Vandborg zou naar Sungard kunnen.

Hansen volgt Greipel naar Lotto.

Lampre en ISD gaan samen een ploeg vormen en gaan voor de Pro-Tour.
pi_85511291
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:22 schreef knep het volgende:
Alleen die tijdritten hè.
Over 2 jaar kan Gesink goede tijdritten gaan rijden volgens zijn coach.
pi_85520323
Je zou zeggen dat Rabo aan Ardilla niet heel veel mist. Dat Menchov m mee wil hebben zegt echter wel wat. Kozontchuk heeft niet gek veel gepresteerd bij Rabo, maar is wel nuttig geweest als helper.

en over die tijdrijders: punt is dat ze het vaak in de wat kortere tijdritten in de lage landen laten zien, Moerenhout en Tjalingii hebben mede door de omstandigheden prima gereden in de tour, maar verder heeft hij weinig gebracht. De vraag is of je zo iemand dan alleen voor een ploegentijdrit mee moet nemen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:03:59 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85539742
Nuyens zou misschien terugkeren naar Quickstep, Terpstra onderhandelt met Vacansoleil.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85540011
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je zou zeggen dat Rabo aan Ardilla niet heel veel mist. Dat Menchov m mee wil hebben zegt echter wel wat. Kozontchuk heeft niet gek veel gepresteerd bij Rabo, maar is wel nuttig geweest als helper.
Maar voor Kozontchuck kan je dan net zo goed elke willkeurige Nederlandse renner mee omwisselen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:21:48 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85544015
Die Kozontchuk :')
Vorig jaar in de Giro in de Rabo-bus iedereen op het puntje van z'n stoel bij die laatste tijdrit, handen in het haar bij Menchov's val, minuut later allemaal juichen om de winst.

En Kozontchuk? Die zat rustig op z'n stoeltje in het rond te kijken :') _O-
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_85545851
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Terpstra onderhandelt met Vacansoleil.
Dit zou ik wel jammer vinden. ;(

En Rabo heeft straks nog minder echte winnaars in het team zitten. Al was Menchov niet iemand die de overwinningen bij elkaar fietste. Het zal nog wel even duren voordat Gesink zo'n palmares bij elkaar gefietst heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85546875
Menchov was wel iemand die nog een redelijke sprint bergop had, die het nog wel eens af kon maken. Gesink niet.

Zou het wel leuk vinden als Terpstra naar Vacansoleil gaat, dan blijft het tenminste een beetje een Nederlandse ploeg.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:22:12 #31
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85546997
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Menchov was wel iemand die nog een redelijke sprint bergop had, die het nog wel eens af kon maken. Gesink niet.

Zou het wel leuk vinden als Terpstra naar Vacansoleil gaat, dan blijft het tenminste een beetje een Nederlandse ploeg.
Mollema heeft die dan weer wel, benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_85547276
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:22 schreef Szura het volgende:

[..]

Mollema heeft die dan weer wel, benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen
Ik ook inderdaad! Hij is laat begonnen met fietsen en heeft een jaar Pfeiffer gehad, dus je hoopt dat hij nog grote stappen kan maken.
pi_85551065
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:21 schreef Szura het volgende:
Die Kozontchuk :')
Vorig jaar in de Giro in de Rabo-bus iedereen op het puntje van z'n stoel bij die laatste tijdrit, handen in het haar bij Menchov's val, minuut later allemaal juichen om de winst.

En Kozontchuk? Die zat rustig op z'n stoeltje in het rond te kijken :') _O-
Zit blijkbaar in de aard van die Russen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:28:24 #34
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85551431
Marko Kump, een groot talent dat in verband werd gebracht met Quickstep en Rabobank, zou bij Geox hebben getekend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85579912
Terpstra voor een jaar naar Quickstep dus, die wil dus niet afwachten hoe het met Milram gaat lopen. :)

Ben benieuwd wat voor rol hij gaat krijgen in de klassiekers, kan een nuttige knecht zijn voor een Boonen en in de schaduw misschien ook leuke dingen gaan doen. :)
Jack does it in real time...
pi_85579967
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:54 schreef DeeBee het volgende:
Terpstra voor een jaar naar Quickstep dus, die wil dus niet afwachten hoe het met Milram gaat lopen. :)

Ben benieuwd wat voor rol hij gaat krijgen in de klassiekers, kan een nuttige knecht zijn voor een Boonen en in de schaduw misschien ook leuke dingen gaan doen. :)
Op zijn Devolders' de RVV winnen?
in a crowd you lose humanity
pi_85580129
Geen problemen mee als hij dat zou doen! :+

Nee, dan moet hij nog wel iets groeien denk ik, maar aangezien hij in het verleden ook al heel goed was in die koers, zie je inderdaad dat het a la Devolder ook kan dat je zomaar wint als je in een sterker team rijdt ja. :)
Jack does it in real time...
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:03:01 #38
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85580167
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op zijn Devolders' de RVV winnen?
Ik denk dat Boonen hem dat dan liever in Parijs-Roubaix ziet doen, de Ronde van Vlaanderen zal hij ondertussen nog wel eens zelf willen winnen.

Het werd trouwens wel tijd dat Quickstep een redelijk aansprekende naam wist te strikken, het was voorlopig huilen met de pet op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:11:51 #39
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85596000
Volgens Het Nieuwsblad gaat Maarten Wynants van Quickstep naar Rabobank.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85596642
En volgens AD Posthuma naar Team Luxemburg.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_85596647
En Posthuma naar team-Schleck, aldus het AD.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:45:11 #42
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85598667
Goed voor hun Ploegentijdrit volgend jaar in de Tour. Plaatsje lijkt me wel verzekert.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85598745
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef Chielus het volgende:
Goed voor hun Ploegentijdrit volgend jaar in de Tour. Plaatsje lijkt me wel verzekert.
Volgens wielerflits/AD is hij ook al zeker van de tour.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:51:37 #44
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85598827
Wordt wel druk met ploegen die Pro-Tour willen gaan rijden. Ben benieuwd wie er buiten het bootje gaan vallen. Wat Franse Ploegen? Heb de indruk dat Vacnsoleil er nog niet is met Devolder en Ricco.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85599654
Goed voor het nederlandse wielrennen. de nederlanders wat verspreid over verschillende teams is beter, dan knechten voor 1 nederlander
Net efkes anges
pi_85599836
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:51 schreef Chielus het volgende:
Wordt wel druk met ploegen die Pro-Tour willen gaan rijden. Ben benieuwd wie er buiten het bootje gaan vallen. Wat Franse Ploegen? Heb de indruk dat Vacnsoleil er nog niet is met Devolder en Ricco.
Nee maar ze zullen iig wel een uitnodiging krijgen voor de voorjaarsklassiekers en waarschijnlijk ook voor de Giro, en als ze het daar goed doen opent dat weer deuren.
pi_85605570
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk dat Boonen hem dat dan liever in Parijs-Roubaix ziet doen, de Ronde van Vlaanderen zal hij ondertussen nog wel eens zelf willen winnen.

Het werd trouwens wel tijd dat Quickstep een redelijk aansprekende naam wist te strikken, het was voorlopig huilen met de pet op.
Ik schat Devolder wel ietsje hoger in qua capaciteiten dan Terpstra.

Maar het is niet uitgesloten dat Niki eens een mooie eendagskoers wint. :)
pi_85605951
Goed voor Posthuma, anders blijft hij ook maar een beetje hangen bij Rabobank. Misschien met een nieuw team dat er opeens meer inzit.
pi_85606593
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:14 schreef Sautor het volgende:

[..]

Nu hebben Ardila en Kozuntsjoek dinges nu ook niet heel veel laten zien
Inderdaad, die kunnen best wel gemist worden. Zeker als in hun plaats Nederlandse jongens een plek krijgen in het profpeloton
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85606690
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:56 schreef Sautor het volgende:
Goed voor Posthuma, anders blijft hij ook maar een beetje hangen bij Rabobank. Misschien met een nieuw team dat er opeens meer inzit.
Hij stond inderdaad al een tijdje stil in zijn ontwikkeling had ik het idee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:21:18 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85609744
Neyens naar Omega Pharma.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85615834
Rabobank haalt Maarten Wynants

SITTARD - De kredietcrisis lijkt voorlopig langs Rabobank heen te gaan. Nadat eerder Matti Breschel, Luis-Leon Sanchez en Carlos Barredo werden vastgelegd, heeft de Nederlandse wielerploeg opnieuw een buitenlander voor de komende twee jaar gecontracteerd.


Wynants Maarten Wynants stapt van QuickStep over naar Rabobank. De Belgische Limburger presteerde afgelopen seizoen opvallend in dienst van Tom Boonen in de Vlaamse klassiekers. Wynants reed sterk in zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix. Bij Rabobank gaat hij zelf af en toe de kans krijgen.

Financieel kon QuickStep ook niet op tegen het bod van de bankiersploeg. Hiermee heeft ploegmanager Erik Breukink weer een sterk Vlaams blok staan. Met Breschel, Langeveld, Boom en Wynants hoopt de ploeg mee te strijden voor de zeges in de kasseienklassiekers.

Bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ynants__.html?p=16,2

Lijkt me een beetje voorbarig over Sanchez en Barredo..
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:54:04 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85616047
Telegraaf :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_85621919
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rabobank haalt Maarten Wynants

SITTARD - De kredietcrisis lijkt voorlopig langs Rabobank heen te gaan. Nadat eerder Matti Breschel, Luis-Leon Sanchez en Carlos Barredo werden vastgelegd, heeft de Nederlandse wielerploeg opnieuw een buitenlander voor de komende twee jaar gecontracteerd.


Wynants Maarten Wynants stapt van QuickStep over naar Rabobank. De Belgische Limburger presteerde afgelopen seizoen opvallend in dienst van Tom Boonen in de Vlaamse klassiekers. Wynants reed sterk in zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix. Bij Rabobank gaat hij zelf af en toe de kans krijgen.

Financieel kon QuickStep ook niet op tegen het bod van de bankiersploeg. Hiermee heeft ploegmanager Erik Breukink weer een sterk Vlaams blok staan. Met Breschel, Langeveld, Boom en Wynants hoopt de ploeg mee te strijden voor de zeges in de kasseienklassiekers.

Bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ynants__.html?p=16,2

Lijkt me een beetje voorbarig over Sanchez en Barredo..
Hoezo voorbarig? Ik denk dat zij wel weten dat het rond is, ook al is het door Rabo nog niet naar buiten gebracht. Met alle andere transfers zaten ze ook altijd goed.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:51:45 #55
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_85628445
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, die kunnen best wel gemist worden. Zeker als in hun plaats Nederlandse jongens een plek krijgen in het profpeloton
Mensen als Ardila zorgen er juist voor dat Nederlandse jongens een kans krijgen. Iemand moet het knechtenwerk opknappen, dat kan Ardila heel goed en dan kunnen de Nederlanders ten strijde trekken.

Wat heb je liever, Kruijswijk die naar hartelust mag aanvallen in de Giro, of Kruijswijk die bij Mollema moet blijven omdat Ardila dat niet meer doet, want ik zie niet zou gauw wie nu Ardila's rol gaat overnemen.
pi_85630589
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoezo voorbarig? Ik denk dat zij wel weten dat het rond is, ook al is het door Rabo nog niet naar buiten gebracht. Met alle andere transfers zaten ze ook altijd goed.
Omdat er nog niets naar buiten is gebracht? En zij presenteren het als een vaststaand feit dat beide mannen al getekend hebben?
Bovendien denk ik dat Sanchez gewoon bij Movistar blijft..zeker nu Valverde nog wel ff geschorst is, is hij daar de kopman.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_85632862
Degenkolb wordt prof bij Columbia.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:03:54 #58
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85637682
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:49 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Omdat er nog niets naar buiten is gebracht? En zij presenteren het als een vaststaand feit dat beide mannen al getekend hebben?
Bovendien denk ik dat Sanchez gewoon bij Movistar blijft..zeker nu Valverde nog wel ff geschorst is, is hij daar de kopman.
Dat lijkt me nog niet zo zeker, Moviestar heeft een behoorlijk lager budget dan Caisse. Rabo heeft daarintegen weer behoorlijk wat middelen vrij. Ben geen fan van de Teleg. maar op het gebied van Wielertransfers hebben ze er dit jaar nog niet naast gezeten.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85641000
Francesco Masciarelli & Petrov naar Astana.

JJ Rojas blijft bij Movistar, Uran twijfelt tussen Movistar & Sky.

ISD heet vanaf volgend seizoen Farnese Vini-MCipollini.

Jartazi keert terug volgend jaar in het peloton met een continentale ploeg.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_85676735
quote:
Lefevere: "Ik hoop nog dat Nuyens komt"

wo 25/08/2010 - 07:22 De terugkeer van Nick Nuyens (30) naar Quick-Step komt steeds dichterbij. "Ik hoop nog altijd dat hij komt", zegt manager Patrick Lefevere. Nuyens kan ook terugkeren naar Cofidis en heeft gesproken met Saxo Bank.

"Het zijn moeilijke onderhandelingen, maar dat gaat ook", zegt Quick-Step-manager Patrick Lefevere in Het Nieuwsblad. "Al ben je pas zeker wanneer het contract getekend is."
Belga

"Met renners weet je nooit. Maarten Wynants zou ook bijtekenen, maar 2 dagen later bleek dat hij naar Rabobank gaat."

"Ik wil de zaak graag woensdagavond afronden. De bal ligt in het kamp van Nuyens. Hij wil voor de start van de Vuelta zijn toekomst vastgelegd zien."

Nuyens kan ook naar Team Saxo Bank en Cofidis. Bij de Franse ploeg zou Nuyens drie ploegmaats mogen meenemen, waaronder Kevin Hulsmans. "Als het tot een akkoord komt met Lefevere, dan zit ook Hulsmans in die deal", zegt Nuyens' manager.

Sporza
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:45:01 #61
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85686939
Lowik & Elijzen moeten weg bij Omega.
Bellon naar Geox
DiLuca na zijn schorsing naar de Farnese Vini-Cipollini ploeg
Efimkin naar Radioshack
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85687713
Sergeant zei wel dat hij Elijzen graag zou willen houden, als het ff kon.
pi_85693884
Dit zijn de renners voor Radioshack in 2011 volgens Bruyneel:

Lance Armstrong, San Bewley, Janez Brajkovic, Matthew Busche, Ben Hermans, Chris Horner, Markel Irizar, Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Geoffroy Lequatre, Tiago Machado, Dmitry Muravyev, Sergio Paulinho, Yaroslav Popovych, Gregory Rast, Sebastien Rosseler, Bjorn Selander, Gert Steegmans en Haimar Zubeldia hebben een contract voor 2011 en Ivan Rovny zou zijn contract spoedig verlengen.

Ik verwacht wel enkele extra renners.


Mogelijk fusie tussen Garmin en Cervolo, zie hier


Vacansoleil ploeg wil Pidgornyy, die dan toch niet naar Lampre vertrekt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:39:24 #64
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_85696545
Phinney er nog niet bij?
pi_85709525
Zou het zeer opmerkelijk vinden van Cervélo..
Ze wouden immers de touwtjes in eigen handen houden? :N
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:47:14 #66
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85709600
Volgens Cyclingnews gaan Haussler, Hushovd, Hammond en Klier naar Garmin, blijkbaar omdat sponsor Cervelo financiële problemen kent.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:51:02 #67
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85709806
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:55 schreef Steven184 het volgende:
Uran twijfelt tussen Movistar & Sky.
Blijkbaar doen ook Radioshack, Quickstep en Geox nog mee.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85709813
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens Cyclingnews gaan Haussler, Hushovd, Hammond en Klier naar Garmin, blijkbaar omdat sponsor Cervelo financiële problemen kent.
Dat zou idd jammer zijn..

Vond het eigenlijk een prachtig team..
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:01:01 #69
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85710268
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:51 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Dat zou idd jammer zijn..

Vond het eigenlijk een prachtig team..
Het ergste is dat het wel eens een nieuw Footon zou kunnen worden. Grotendeels waardeloze ploeg, maar toch overal starten (want top 17 Pro Tour).

Als 't allemaal klopt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85710370
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het ergste is dat het wel eens een nieuw Footon zou kunnen worden. Grotendeels waardeloze ploeg, maar toch overal starten (want top 17 Pro Tour).

Als 't allemaal klopt.
Als al die lui weggaan blijven ze niet lang in die top 17 staan denk ik?
pi_85710442
Okey,nieuwste geruchten..

Cervelo is test team af,
Gaat dus fietsen leveren aan Team Garmin,
En Felt gaat richting team Schleck
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:07:41 #72
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85710602
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als al die lui weggaan blijven ze niet lang in die top 17 staan denk ik?
Dat zou alleen effect hebben op de kansen om Pro Tour te worden en die ambitie had Cervelo sowieso niet, zelfs nooit gehad. Misschien omdat toen al bleek dat de financiële eisen daarvoor te hoog lagen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85710828
Wel weer een wildcard minder (in de Tour), dat scheelt dan weer :')
pi_85711442
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens Cyclingnews gaan Haussler, Hushovd, Hammond en Klier naar Garmin, blijkbaar omdat sponsor Cervelo financiële problemen kent.
Op zich lijkt mij de fusie niet eens zo'n super slecht idee, maar wel beetje bizar...

Gaat het dan zo slecht met het fietsenmerk Cervelo ook? Of worden de bedragen die nodig zijn een te groot risico met het oog op de normale bedrijfsvoering?

Wel bizar, want op zich wisten ze 2 jaar terug ook wel dat het pieken ging kosten natuurlijk. :)

Zal Bos wel lekker van balen, straks met Farrar en co. battlen bij Garmin. Hoewel, lekker in de schaduw meespelen is misschien ook niet zo gek...
Jack does it in real time...
pi_85712172
Erg jammer, vond het een sympathiek team en prachtige fietsen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 00:02:17 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_85712748
Volgens mij is het meer een idee dat het geen fusie is, maar dat de toppers naar Garmin vertrekken en Cervélo verder gaat als een soort satellietploeg, cq opleidingsploeg en fietsentestinstituut.
pi_85717999
quote:
Testteam Cervélo verdwijnt definitief uit het peloton. Het ploegmanagement is nog druk bezig om een groot deel van de doorlopende contracten onder te brengen bij de Amerikaanse formatie Garmin-Transistions. Thor Hushovd, Heinrich Haussler, Andreas Klier en Roger Hammond stappen daar sowieso al naar over. Klassementsrenner Carlos Sastre tekende al eerder bij de nieuwe Geox-formatie. Fietsfabrikant Cervélo, waar de Nederlander Gerard Vroomen mede-eigenaar en oprichter is, kwam twee jaar geleden met een heel nieuw concept in het peloton. De ploeg was er om materiaal te testen en was direct erg succesvol. De afgelopen maanden kwamen er binnen het bedrijf andere winden, waardoor sommige mensen het budget van de profploeg te hoog vonden. De ploeg kende een grote Nederlandse inbreng met ploegmanager Joop Alberda, eerste ploegleider Jean-Paul van Poppel en sprinter Theo Bos in de gelederen. Bos heeft nog een doorlopend contract bij Cervélo. Hoe zijn toekomst eruit ziet is onduidelijk.
Helemaal weg uit de wielersport dus.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:55:02 #78
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85718382
Uiteindelijk was het een procontinentaal team dat eigenlijk met gemak het Pro Tour niveau aankon, maar dat bewust niet deed, zodat ze niet de nadelen van een Pro Tour ploeg hadden, maar vaak wel mee profiteerden van de voordelen.

Dat was toch een serieuze doorn in het oog van de UCI, die zullen het dan ook niet al te erg vinden, dat hele idiote systeem met een puntenquotum voor procontinentale ploegen was waarschijnlijk uitgevonden om Cervelo dwars te zitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85720180
Komt interessant volk op straat te staan.

Of zouden ze renners als Bos, Appolonio, Pujol, Gustov, Konovalovas etc. ook nog aannemen bij Garmin? Dan vergeet ik nog namen als Denifl, Deignan, Rollin, Reimer.

Tondo lijkt me dan eerder naar een Spaanse ploeg te gaan.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:16:38 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85720350
Je zou verwachten dat een halflege ploeg zoals Team Schlexemburg hier op zou springen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85720401
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je zou verwachten dat een halflege ploeg zoals Team Schlexemburg hier op zou springen.
Mogelijk. Ook al bleeft Cervelo niet zijn beste jaar, ze hebben toch een aantal nuttige renners voor ploegen als die van de Schlecks.
pi_85721021
Rabo heeft ook nog wat plaatsen over. Denifl en Deignan (in goede vorm dan wel) zouden toch wel mannen zijn waar ze wat aan zouden kunnen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 26-08-2010 10:52:21 ]
pi_85721618
Verrassend, al heb ik me altijd al afgevraagd hoe een fabrikant als Cervelo zo'n ploeg kan betalen.
pi_85722805
Geox en Team Luxemburg zullen inderdaad gaan proberen te winkelen bij Cervelo. Verder eens met TheArt, maar Deignan moet dan wel meer laten zien dan dit jaar.

Benieuwd waar Bos terechtkomt, als ik hem was zou ik zeker niet mee naar Garmin gaan.

Tondo en Pujol zie ik trouwens wel naar Movistar gaan.


Het was een leuk project en zonde dat het eigenlijk zo snel afgelopen is. Maar het kostenplaatje is natuurlijk wel lastig voor enkel een fietsfabrikant, met ook de vrouwenploeg er nog bij.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_85724147
Theo Bos moet gewoon weer terug gaan op de baan
pi_85724596
Bos terug naar de Rabobank? :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:34:22 #87
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85725335
Bos naar Skill om van Hummel op te jagen :9~
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85725924
Bos @ Team Schleck is natuurlijk leuk. Je zal dan nooit de tour rijden, maar bent in andere wedstrijden wel een van de enige sprinters.
pi_85725936
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:01 schreef Evertjan het volgende:
Theo Bos moet gewoon weer terug gaan op de baan
Dat lijkt me een afgesloten hoofdstuk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85726515
Bos kan nog voor het omnium ofzo gaan.

BMC kan nog wel een sprinter gebruiken.
pi_85727149
In de NUsport/sportweek van deze week had Bos het er zelf over om misschien te proberen om de weg en het omnium in 2012 te gaan combineren. Hij rijdt nog regelmatig op de baan en het gaat eigenlijk best goed ook nog... Met de juiste planning zou het volgens hem wel mogelijk moeten zijn om daarop ook mee te doen op de Spelen. :)

Overigens geen woord in dat artikel over mogelijke problemen en veranderingen bij Cervelo, dus tsja, ben wel benieuwd wat het gaat worden met hem. :)
Jack does it in real time...
pi_85727553
Ben benieuwd wat dit betekent voor de wielercarriere van Van Poppel. Hij heeft zich de afgelopen jaren nou niet echt onsterfelijk gemaakt.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_85727805
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat lijkt me een afgesloten hoofdstuk.
Het omnium biedt inderdaad kansen, zoals de anderen zeggen.

Bos is rap en kan dus op de sprintonderdelen van die meerkamp scoren. Tevens heeft ie wat inhoud opgedaan door zijn weg-switch.

Hij zal het daar wel moeten opnemen tegen Taylor Phinney, een Brit en een Australier (nog niet duidelijk wie) en wat andere mannen.

Maar ik zie daar best kansen voor Bos. Ook wel voor Marianne Vos, als ze daar een doelstelling van maakt.
pi_85727916
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het omnium biedt inderdaad kansen, zoals de anderen zeggen.

Bos is rap en kan dus op de sprintonderdelen van die meerkamp scoren. Tevens heeft ie wat inhoud opgedaan door zijn weg-switch.

Hij zal het daar wel moeten opnemen tegen Taylor Phinney, een Brit en een Australier (nog niet duidelijk wie)

Maar ik zie daar best kansen voor Bos. Ook wel voor Marianne Vos, als ze daar een doelstelling van maakt.
"Een afgesloten hoofdstuk' als in "Vol voor de baan gaan en weer wereldtop worden in de sprint gaat hij niet meer doen.", dat bedoelde ik eigenlijk.

Volgens Joop Alberda, op BNR, is het opheffen van Cervelo slechts een gerucht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85728082
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:33 schreef marcodej het volgende:

[..]

"Een afgesloten hoofdstuk' als in "Vol voor de baan gaan en weer wereldtop worden in de sprint gaat hij niet meer doen.", dat bedoelde ik eigenlijk.

Volgens Joop Alberda, op BNR, is het opheffen van Cervelo slechts een gerucht.
Een topsprinter op de piste zal ie niet meer worden. Bos heeft nu ook meer de lichaamsbouw van een wegrenner, of op de piste een duurrenner.
pi_85730072
Niet op de sprint natuurlijk tijdens de Spelen, maar dat zou inderdaad op het omnium zijn! :)

En ik moet zeggen dat ik daar ook wel kansen zie, hij heeft nog steeds (net als een Cav die ook een 'duurman' was op de baan) die intrinsieke snelheid ervoor.

Hmm, vaag dat Alberda compleet ontkent, lijkt mij niet dat dit soort geruchten helemaal onzin zijn...
Jack does it in real time...
pi_85730429
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:18 schreef DeeBee het volgende:
Niet op de sprint natuurlijk tijdens de Spelen, maar dat zou inderdaad op het omnium zijn! :)

En ik moet zeggen dat ik daar ook wel kansen zie, hij heeft nog steeds (net als een Cav die ook een 'duurman' was op de baan) die intrinsieke snelheid ervoor.

Hmm, vaag dat Alberda compleet ontkent, lijkt mij niet dat dit soort geruchten helemaal onzin zijn...
Cavendish zal wel alles op de wegkoers zetten in Londen, ook al heeft ie een succesvol baanverleden.

Bij de Britten zie ik Paul Manning als de man voor het omnium, hij is daar regerend wereldkampioen. Maar het zou natuurlijk kunnen dat zich in de tussentijd een betere Brit laat zien op dat nummer.

Bij de Australiers was Leigh Howard de laatste jaren man die het omnium deed (met een wereldtitel vorig jaar). Grote kans dat hij ook in Londen de Australische keus wordt. De Meyers en Bobridge lijken me voor de ploegenachtervolging te gaan. Of er moet weer een nieuwe naam om de hoek kijken.

Als Wiggins en Thomas naar de piste terugkeren, zal het vast op de ploegenachtervolging zijn.
pi_85730536
Bos vond het in ieder geval super goed gaan op de baan. Hij komt wel aan een team overigens, ben benieuwd welke.
pi_85731657
Van Poppel en Deignan (renner van Cervelo) hebben inmiddels bevestigd dat Cervelo stopt.

Misschien dat Alberda pas de laatste is die ze het vertellen :P
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:27:40 #100
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85732960
Team Schleck wil toch zo'n 25 renners hebben dus zal er bij hen nog wel wat plaats zijn.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 augustus 2010 @ 15:40:25 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85733460
Hoelang loopt het contract van Bozic nog bij de vakantieploeg? Anders zou dat een leuk plekje voor Bos zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:55:19 #102
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_85734069
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:54 schreef Marcoss het volgende:
Van Poppel en Deignan (renner van Cervelo) hebben inmiddels bevestigd dat Cervelo stopt.

Misschien dat Alberda pas de laatste is die ze het vertellen :P
http://nos.nl/artikel/180802-cervelo-stopt-als-wielerploeg.html

Slechts twee seizoenen actief geweest in het peloton. In die periode wel uitgenodigd voor alle klassiekers en grote rondes. Een prestatie op zich die menig procontinentaalploeg ze niet na doet.

Nog snel even teamkleding inslaan, om nou te zeggen dat het collector items worden nee, maar het is wel mooie kleding.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_85734691
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Cavendish zal wel alles op de wegkoers zetten in Londen, ook al heeft ie een succesvol baanverleden.

Bij de Britten zie ik Paul Manning als de man voor het omnium, hij is daar regerend wereldkampioen. Maar het zou natuurlijk kunnen dat zich in de tussentijd een betere Brit laat zien op dat nummer.

Bij de Australiers was Leigh Howard de laatste jaren man die het omnium deed (met een wereldtitel vorig jaar). Grote kans dat hij ook in Londen de Australische keus wordt. De Meyers en Bobridge lijken me voor de ploegenachtervolging te gaan. Of er moet weer een nieuwe naam om de hoek kijken.

Als Wiggins en Thomas naar de piste terugkeren, zal het vast op de ploegenachtervolging zijn.
Ed Clancy is toch de regerend wereldkampioen? Het was toen zelfs min of meer per toeval dat hij deelnam meen ik en of hij daar in London ook voor zou gaan wist hij absoluut nog niet nadat hij uit het niets won.
pi_85735170
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:12 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ed Clancy is toch de regerend wereldkampioen? Het was toen zelfs min of meer per toeval dat hij deelnam meen ik en of hij daar in London ook voor zou gaan wist hij absoluut nog niet nadat hij uit het niets won.
ow, chips, je hebt gelijk. Vergissing. :@

Mijn geheugen liet me even in de steek.
pi_85738019
Dat Cervelo dat kan maken trouwens, zomaar stoppen terwijl ze nog allemaal doorlopende contracten hebben.
pi_85738176
Bos zal wel een plekje vinden ergens. Maar in 2012 baan en weg combineren lijkt me prima :Y.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85738728
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
Bos zal wel een plekje vinden ergens. Maar in 2012 baan en weg combineren lijkt me prima :Y.
Z'n manager/zaakwaarnemer heeft al gezegd dat er volop interesse voor Bos is.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:15:37 #108
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85793832
Team Garmin - Transitions wordt volgend jaar blijkbaar Team Garmin - Cervelo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85793929
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Garmin - Transitions wordt volgend jaar blijkbaar Team Garmin - Cervelo.
Op zich geen ramp dat er een team verdwijnt, gezien de vele nieuwe ploegen de laatste twee jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:18:56 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85793975
Ricco neemt wat vriendjes mee naar de vakantieploeg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85801666
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef rubbereend het volgende:
Ricco neemt wat vriendjes mee naar de vakantieploeg
wie?
pi_85805624
Manuel Cardoso van Footon naar Radioshack.
pi_85809551
De nieuwe Australische PT-ploeg zou graag Lancaster, Haussler en Hushovd willen inlijven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85819058
Volgens Danny Nelissen gaat Theo Bos terug naar de Rabobankploeg.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_85819121
Bos naar Rabo volgens Nelissen.

Goede zet van Rabo, Freire loopt ook op zn einde.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85819461
Op CQranking kun je per team bekijken welke wielrenners weggaan, welke er komen en welke blijven:
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/transfers.asp?year=2011

Handig om overzicht te behouden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_85820294
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:41 schreef marcodej het volgende:
Bos naar Rabo volgens Nelissen.

Goede zet van Rabo, Freire loopt ook op zn einde.
Benieuwd of Bos dan volgende jaar wel de Ronde van Frankrijk mag rijden. Dat stond volgens mij wel in zijn eigen planning. Maar Rabo kan natuurlijk niet Freire, Bos en een ploeg die werkt voor Gesink zijn klassement naar Frankrijk sturen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 29 augustus 2010 @ 00:05:03 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85821027
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:35 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

wie?
:D ik kan het bericht niet meer vinden :{

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:31 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Benieuwd of Bos dan volgende jaar wel de Ronde van Frankrijk mag rijden. Dat stond volgens mij wel in zijn eigen planning. Maar Rabo kan natuurlijk niet Freire, Bos en een ploeg die werkt voor Gesink zijn klassement naar Frankrijk sturen
zal er ook wel af van hangen wat Bos deze ronde gaat doen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85834284
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]



:D ik kan het bericht niet meer vinden :{
[..]



zal er ook wel af van hangen wat Bos deze ronde gaat doen.
Ik denk dat Bos eerder mee zal gaan naar de Giro, dan naar de tour.
Bos moet een een paar man bij zich hebben hebben en rabo zal naar de tour geen mensen voor een sprinter meenenemen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_85834345
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:31 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Benieuwd of Bos dan volgende jaar wel de Ronde van Frankrijk mag rijden. Dat stond volgens mij wel in zijn eigen planning. Maar Rabo kan natuurlijk niet Freire, Bos en een ploeg die werkt voor Gesink zijn klassement naar Frankrijk sturen
De kans dat Freire niet meer mee gaat naar de Tour lijkt me groter.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:18:41 #121
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85836215
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:29 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik denk dat Bos eerder mee zal gaan naar de Giro, dan naar de tour.
Bos moet een een paar man bij zich hebben hebben en rabo zal naar de tour geen mensen voor een sprinter meenenemen.
In de ploegentijdrit kun je iemand als Bos prima gebruiken, denk ik.

Bos zou zich trouwens ook weer met het baanwielrennen gaan bezighouden, met het oog op London 2012.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 29 augustus 2010 @ 21:31:49 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85849447
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:29 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik denk dat Bos eerder mee zal gaan naar de Giro, dan naar de tour.
Bos moet een een paar man bij zich hebben hebben en rabo zal naar de tour geen mensen voor een sprinter meenenemen.
Aangezien Mollema de tour zal gaan rijden is er ook niet echt een kopman voor de Giro bij de hand volgens mij of ze moeten op Kruiswijk willen gokken, dan zou Bos daar een kans maken. Maar hij moet eerst maar eens laten zien in een grote ronde mee te kunnen doen met de echte grote jongens denk ik. Voor kleine rondes hebben ze Brown al bij de Rabobank.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85863884
quote:
Intxausti 3 jaar naar Team Movistar
Monday 30 August 2010
ImageBeñat Intxausti rijdt de komende drie seizoenen voor Team Movistar, zo valt er in El Correo te lezen. De renner van Euskaltel-Euskadi stond volgens de krant ook in de belangstelling van Team Sky, de formatie van de broers Schleck, Garmin en Astana, maar koos voor de ervaring van manager Eusebe Unzue. Intxausti was het afgelopen jaar derde in de Ronde van het Baskenland en wordt gezien als klimtalent.

Bron:Wielerland
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_85864698
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:57 schreef Felagund het volgende:
Op CQranking kun je per team bekijken welke wielrenners weggaan, welke er komen en welke blijven:
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/transfers.asp?year=2011

Handig om overzicht te behouden.
Handige link inderdaad. Dank je.
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:14:04 #125
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85884566
Hushovd nu zeker naar Garmin.

Leuk voor Van Summeren en Maaskant, die moeten ook geen ambities meer hebben in Parijs-Roubaix.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85885913
Dat zou inderdaad jammer zijn. Aan de andere kant ene Knaven juist Parijs Roubaix gewonnen doordat ze met meerdere in de kopgroep zaten.
pi_85900666
Volgens Vannieuwkerke zou Weylandt dichtbij een overgang naar Rabobank zijn.

Rabo is zich dus op sprintgebied aan het voorbereiden op de toekomst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85900779
Wynants én Weylandt? ):O
pi_85902028
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:56 schreef marcodej het volgende:
Volgens Vannieuwkerke zou Weylandt dichtbij een overgang naar Rabobank zijn.

Rabo is zich dus op sprintgebied aan het voorbereiden op de toekomst.
Opvallend, niet direct een versterking die je zou verwachten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_85902135
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat Cervelo dat kan maken trouwens, zomaar stoppen terwijl ze nog allemaal doorlopende contracten hebben.
Kan prima. Je tekent namelijk geen contract met Cervelo het bedrijf. Maar met de wielerploeg, die toevallig gesponsord wordt door Cervelo en derhalve die naam draagt.

Luis Suarez heeft bijvoorbeeld een contract met Ajax, en niet met de Aegon.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:20:22 #131
67089 Gillingham
The horror...
pi_85904379
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hushovd nu zeker naar Garmin.

Leuk voor Van Summeren en Maaskant, die moeten ook geen ambities meer hebben in Parijs-Roubaix.
Als Haussler, Hammond, Klier e.d. ook meegaan wordt dat wel een hele chique ploeg voor het Vlaamse werk en P-R.
What's it going to be then, eh?
pi_85904488
Wel hilarisch dat een goede Boonen en/of Cance dan zo'n hele ploeg direct uit het wiel rijden. :')

Toch allemaal net mannen van het 2e plan vind ik...
Jack does it in real time...
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:40:05 #133
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85904952
Cancellara geeft openlijk toe dat het nog niet zeker is dat hij volgend jaar nog bij Saxo rijdt. BMC & Luxemburg worden genoemd als nieuwe opties.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85905354
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 10:00 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Opvallend, niet direct een versterking die je zou verwachten.
Ik zou eerder Boy van Poppel laten overkomen uit het opleidingsteam. Ik zou dit ook een beetje aparte aankoop vinden. Een over het paard getild renner.
pi_85914915
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hushovd nu zeker naar Garmin.

Leuk voor Van Summeren en Maaskant, die moeten ook geen ambities meer hebben in Parijs-Roubaix.
Als topploeg, wat Garmin wil worden, sta je ook nergens met deze twee als kopstukken in Roubaix.
pi_85914992
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 08:56 schreef marcodej het volgende:
Volgens Vannieuwkerke zou Weylandt dichtbij een overgang naar Rabobank zijn.

Rabo is zich dus op sprintgebied aan het voorbereiden op de toekomst.
Weylandt :')

Zou een typische transfer voor Rabobank zijn, eentje die niet past bij de lijn die ze dit jaar gevolgd hebben om de ploeg te versterken.
pi_85916971
Hansen gaat met Greipel mee naar Lotto.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_85918734
Rabo brengt dit gerucht de wereld in om hun onderhandelingspositie t.o.v. Bos te verbeteren denk ik.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:33:29 #139
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85924588
Ik begrijp niet wat Rabo in Weylandt ziet en wat Weylandt in Rabo ziet. Het enige wat ik geloofwaardig acht, is dat Weylandt zou weg willen bij zeikwijf Lefevere.

Haussler wordt heel erg officieus bij Fly V gesitueerd.

Misschien wordt er morgen heel veel bekend gemaakt, dan mag het.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85937340
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp niet wat Rabo in Weylandt ziet en wat Weylandt in Rabo ziet. Het enige wat ik geloofwaardig acht, is dat Weylandt zou weg willen bij zeikwijf Lefevere.

Haussler wordt heel erg officieus bij Fly V gesitueerd.

Misschien wordt er morgen heel veel bekend gemaakt, dan mag het.
Weylandt mag zijn handen dichtknijpen dat hij bij Lefevere zit en zelfs regelmatig uitgespeeld wordt als kopman en voor eigen kans mag sprinten in een grote ronde.

De transferperiode is sinds dit jaar al op 1 augustus ingegaan overigens.
  woensdag 1 september 2010 @ 08:45:09 #141
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85938555
quote:
Op woensdag 1 september 2010 02:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Weylandt mag zijn handen dichtknijpen dat hij bij Lefevere zit en zelfs regelmatig uitgespeeld wordt als kopman en voor eigen kans mag sprinten in een grote ronde.
Dat is bij de doorsnee Franse ploeg ook best mogelijk en daar heb je dan geen jengelende manager die constant van mening verandert.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85939316
Weylandt is eigenlijk net als Brown geen veelwinnaar. Alleen heeft de eerstgenoemde wel ritzeges in grote rondes.
pi_85940678
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 11:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik zou eerder Boy van Poppel laten overkomen uit het opleidingsteam. Ik zou dit ook een beetje aparte aankoop vinden. Een over het paard getild renner.
Ach, ook Weylandt heeft zijn kwaliteiten. Maar de kant waar de ploeg dan op zou gaan (kassei/sprint) doet mij toch fronsen, als je bedenkt dat er echte toppers op dat gebied nodig zijn om echt aansprekende resultaten neer te zetten. Veel meer heeft de ploeg, na het vertrok van Menchov, Ardila en toch ook Posthuma, aan allrounders die ook een resultaat in rittenwedstrijden weten neer te zetten.

Barredo schijnt definitief te zijn, goede aankoop, maar een type LL Sanchez/Lofkvist erbij is eigenlijk wel een must. Een Menchov vervang je nooit 1 op 1, dan beter naar dergelijke renners kijken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 1 september 2010 @ 11:13:21 #145
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_85941910
Naast Michele Scarponi gaat ook Leonardo Bertagnolli naar Lampre-ISD. Rubens Bertogliati steekt de oceaan over naar Team Type 1, de diabetici ploeg. Emanuelle Sella gaat naar Androni Giocatolli, net als Riccardo Chiarini en Roberto Ferrari. Met Chiarini, Ginnani en Ferrari heeft Androni wel een mooi trio voor de Italiaanse semiklassiekers.

Ben benieuwd voor welke ploeg José Rujano in 2011 zal uitkomen.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_85941930
quote:
Die weet ook niet wat hij wil he.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_85943046
Ja erg opmerkelijk dat die gast niet voor radioshack gaat rijden. Leek me 1 + 1 = 2.
Wat zal BMC em extra bieden dan? Kopmanschap in voorjaarskoersen ofzo?
pi_85943217
Naast Hushovd gaan ook Haussler, Hammond, Klier, Lancaster, Rasch en Lloyd van Cervelo naar Garmin.
pi_85943340
Voor kopmanschap in de voorjaarskoersen had hij beter bij de Shack kunnen blijven. Met Burghardt, Kroon, Ballan en Van Avermaet bij BMC zal hij niet meer dan knecht zijn in die koersen. Misschien kan BMC hem een langer contract geven, het zou me niet verbazen als Radioshack snel uit het peloton verdwijnt zodra Armstrong stopt.
pi_85943529
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:50 schreef TheArt het volgende:
Naast Hushovd gaan ook Haussler, Hammond, Klier, Lancaster, Rasch en Lloyd van Cervelo naar Garmin.
Wordt dan een sterke ploeg voor de voorjaarsklassiekers. Maar bij zo'n Hushovd, Haussler en Farrar vraag ik me toch vaak af of ze echt een grote voorjaarsklassieker kunnen pakken. Ze eindigen vaak kort, maar echt winnen is stap 2.
pi_85943965
Twee goede klimmers met een luchtje die eindelijk een fatsoenlijke ploeg krijgen:
David Blanco naar Geox
Prezrarepooolsenamenvzaw Niemiec naar Lampre

Lampre wordt zo echt een vreemdelingenlegioen vol verdachte en gepakte renners.
  woensdag 1 september 2010 @ 12:11:03 #152
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85943985
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wordt dan een sterke ploeg voor de voorjaarsklassiekers. Maar bij zo'n Hushovd, Haussler en Farrar vraag ik me toch vaak af of ze echt een grote voorjaarsklassieker kunnen pakken. Ze eindigen vaak kort, maar echt winnen is stap 2.
Haussler zie ik wel meedoen voor de zege in sommige klassiekers (mits blessurevrij), die anderen zouden misschien iets kunnen bereiken als ze eens wat meer initiatief toonden ipv. van enkel te volgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85944219
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:10 schreef DutchSL het volgende:
Twee goede klimmers met een luchtje die eindelijk een fatsoenlijke ploeg krijgen:
David Blanco naar Geox
Prezrarepooolsenamenvzaw Niemiec naar Lampre

Lampre wordt zo echt een vreemdelingenlegioen vol verdachte en gepakte renners.
Alle Italiaanse ploegen zijn verdacht....sinds Ariostea is het over en sluiten met de kredietwaardigheid van het Italiaanse wielrennen.
pi_85944375
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wordt dan een sterke ploeg voor de voorjaarsklassiekers. Maar bij zo'n Hushovd, Haussler en Farrar vraag ik me toch vaak af of ze echt een grote voorjaarsklassieker kunnen pakken. Ze eindigen vaak kort, maar echt winnen is stap 2.
Haussler hebben we eigenlijk maar 1 voorjaar echt goed gezien, en toen had hij met een beetje hersenen de Omloop, Milaan - Sanremo en Dwars door Vlaanderen kunnen winnen. Het lijkt me een beetje vroeg om hem nu al als iemand te zien die vaak kort eindigt, maar moeilijk wint.
Hushovd kan je dat wel wat van zeggen, hoewel hij pas de laatste jaren echt goed is in de klassiekers (laatste twee jaar podium in Parijs-Roubaix). Farrar zie ik inderdaad niet veel meer winnen dan een keertje Gent-Wevelgem of zo.
pi_85945783
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Alle Italiaanse ploegen zijn verdacht....sinds Ariostea is het over en sluiten met de kredietwaardigheid van het Italiaanse wielrennen.
Er is geen land ter wereld waar de dopingjagers zo hun best doen om de sterren van het land te pakken als Italië.

En Lampre steekt toch wel wat boven het gemiddelde uit.
  woensdag 1 september 2010 @ 13:50:06 #156
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85947542
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:03 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Er is geen land ter wereld waar de dopingjagers zo hun best doen om de sterren van het land te pakken als Italië.

En Lampre steekt toch wel wat boven het gemiddelde uit.
Hadden ze dat in Spanje tentijde van meneer F. ook maar gedaan.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85948156
quote:
Op woensdag 1 september 2010 13:03 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Er is geen land ter wereld waar de dopingjagers zo hun best doen om de sterren van het land te pakken als Italië.

En Lampre steekt toch wel wat boven het gemiddelde uit.
Vind ik moeilijk om een oordeel over te geven, want ik heb echt helemaal geen zicht op wie wat doet en al helemaal geen vergelijking met andere landen....als er al een land is wat er bovenuit steekt, dan denk ik eerder aan Duitsland, waar iemand als Dönicke toch heel wat in de melk te brokkelen heeft.
pi_85950073
Quinziato naar BMC (bron: zijn twitter)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 1 september 2010 @ 15:07:44 #159
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85950486
BMC heeft zelf 6 nieuwe namen bekend gemaakt:
Manuel Quinziato
Ivan Santaromita
Yannick Eijssen
Greg van Avermaet
Johann Tshopp
Amael Moinard
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 1 september 2010 @ 15:10:32 #160
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85950583
Liquigas confirmed:
Eros Capecchi, Damiano Caruso, Paolo Longo Borghini and Cristiano Salerno
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 1 september 2010 @ 19:23:54 #161
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_85958870
Theo Bos officieel naar Rabo.

Rabosport
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  woensdag 1 september 2010 @ 20:07:30 #162
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_85960766
Benieuwd welk programma hij zal gaan rijden bij Rabo. Was destijds toch punt waarom hij weg ging.
Net efkes anges
pi_85960858
ik snap ook niet wat Rabobank met Bos moet om eerlijk te zijn
pi_85962292
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:09 schreef Evertjan het volgende:
ik snap ook niet wat Rabobank met Bos moet om eerlijk te zijn
Nederlander met een goede kop en een vlotte babbel. Dat is publicitair heel wat aantrekkelijker dan pakweg een Greame Brown :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85971138
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nederlander met een goede kop en een vlotte babbel. Dat is publicitair heel wat aantrekkelijker dan pakweg een Greame Brown :).
kan wel zijn maar als hij alleen maar voor 8e of 9e plekken rijd heb je er weinig aan.
pi_85972096
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:53 schreef Evertjan het volgende:

[..]

kan wel zijn maar als hij alleen maar voor 8e of 9e plekken rijd heb je er weinig aan.
Hij heeft dit seizoen meer gewonnen dan Brown, in veel minder koersdagen.
pi_85972357
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij heeft dit seizoen meer gewonnen dan Brown, in veel minder koersdagen.
het ligt dicht bij elkaar ;) Zelf vind ik dat THeo zich gewoon weer op de baan moet focussen voor 2012
pi_85975921
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:29 schreef Evertjan het volgende:

[..]

het ligt dicht bij elkaar ;) Zelf vind ik dat THeo zich gewoon weer op de baan moet focussen voor 2012
En ook dat kan weer mooie publiciteit opleveren :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85979048
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:53 schreef Evertjan het volgende:

[..]

kan wel zijn maar als hij alleen maar voor 8e of 9e plekken rijd heb je er weinig aan.
Dit was de eerste etappe ooit in een grote ronde waar hij meesprintte :')
pi_85981974
Bos ontwikkelt zich naar mijn mening nog altijd boven verwachting.
pi_85985689
quote:
Ugrumov ploegleider Lampre-ISD

Piotr Ugrumov wordt volgend jaar één van de ploegleiders bij Lampre-ISD, zo meldt de Oekrainse wielerbond. De Rus was prof van 1989 tot en met 1999 en stond op het podium van de Tour de France en de Giro d'Italia. Ugrumov was in 1994 tweede in de Tour achter Miguel Indurain en was ook tweede en derde in de eindstand van de Giro d'Italia. De 49-jarige Rus reed voor onder anderen Gewiss en ZG Mobili.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 september 2010 @ 14:43:41 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_85985725
Ricco mag dan eindelijk gaan fietsen voor de vakantieploeg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_85986469
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:42 schreef wimderon het volgende:

[..]


Ugrumov! _O- Wat ouderwetse Gewiss kwaliteit inbrengen. O+

Jezus, Lampre begint nu al begeleidende mensen aan te nemen met een discutabel verleden, ze doen een Saunier-Duvalletje komend jaar? :')
Jack does it in real time...
pi_85986560
Lampre is echt ziek bezig inderdaad.
pi_86005744
Uran en Zandio zeer waarschijnlijk naar Sky.
  vrijdag 3 september 2010 @ 08:27:01 #176
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86011213
Volgens bepaalde geruchten zou Kevin De Weert van Quickstep naar Omega Pharma kunnen (als Omega Pharma een afkoopsom betaalt).

Cancellara mag vertrekken bij Saxo, mits zijn contract wordt afgekocht voor 3 miljoen euro.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86011677
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:27 schreef SaintOfKillers het volgende:


Cancellara mag vertrekken bij Saxo, mits zijn contract wordt afgekocht voor 3 miljoen euro.
Dat is toch eigenlijk ongekend, als je het vergelijkt met voetbaltransfers. 1 van de beste renners ter wereld die voor een bedrag kan worden gekocht wat een gemiddelde eredivisieclub zelfs kan betalen (in normale tijden dan)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:02:45 #178
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86011878
Tja, wielerploegen hebben natuurlijk weinig inkomsten naast hun sponsorgelden, die hebben geen thuiswedstrijden of TV-rechten (toch niet voor zover ik weet). Ze krijgen geen geld omdat ze de Champion's League halen, nee, ze moeten zelfs betalen om in de Pro-Tour te zitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86012035
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, wielerploegen hebben natuurlijk weinig inkomsten naast hun sponsorgelden, die hebben geen thuiswedstrijden of TV-rechten (toch niet voor zover ik weet). Ze krijgen geen geld omdat ze de Champions League halen, nee, ze moeten zelfs betalen om in de Pro-Tour te zitten.
Nee dat is natuurlijk waar, maar dan nog is het raar natuurlijk dat het zoveel verschilt.

Het is oneerlijk verdeeld in de sportwereld :(
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_86013475
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 08:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens bepaalde geruchten zou Kevin De Weert van Quickstep naar Omega Pharma kunnen (als Omega Pharma een afkoopsom betaalt).

Cancellara mag vertrekken bij Saxo, mits zijn contract wordt afgekocht voor 3 miljoen euro.
Hehe, eindelijk een keer een renner (na Willems) waar Omega Pharma iets aan zou hebben. Heb je twee Belgische kopmannen, waarvan er 1 de potentie heeft om bijna elke grote klassieker te winnen en de ander rijdt top 5 in de Tour en wil voor volgend jaar voor het podium gaan, gaan ze een buitenlandse sprinter halen. Die ook nog eens 4 halfbakken helpers mee mag nemen. Nu hebben ze teveel buitenlanders en kunnen voor de overige 3 plaatsen alleen nog Belgen worden gecontracteerd. En daar zit ook niet veel meer bij.

Gilbert en JVDB hadden niet al teveel steun, maar zijn er nou niet bepaald op vooruit gegaan. Wat mij betreft hadden ze voornamelijk geld gestoken in twee uitstekende helpers voor Gilbert en een tijdrijder voor de ploegentijdrit in de Tour volgend jaar, dan een sprinter als Greipel. Dan beter een type als Goss gehaald. Nee, ik vind het zonde van een in potentie mooie ploeg.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:37:19 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86014063
Greipel is gewoon een goede zet, uiteindelijk heeft Omega Pharma dit seizoen nog maar een schamele 4 wedstrijdjes gewonnen, dat is veel te weinig en daarvoor is Greipel de perfecte oplossing. Die wint misschien geen grote koersen, maar hij wint wel en dat is net wat ze nodig hebben, voor grote overwinningen hebben ze Gilbert.

Van Den Broeck werd in de Tour verrassend goed omringd door Lloyd en Aerts (en in iets mindere mate de vertrekkende Moreno, maar die kan dan vervangen worden door De Weert) en ze kunnen volgend jaar mogelijk nog Peraud meenemen. Het enige waar ik het mee eens ben, is dat de renners die Greipel heeft meegebracht, niet erg indrukwekkend zijn, al heb je die wel nodig. Het zou jammer zijn indien goede helpers als De Greef, Brandt of Scheirlinckx zouden sneuvelen in selecties voor figuren als Reynes of Hansen.

Quickstep, dat is pas een ramp. De "kopstukken" Boonen, Chavanel en Pineau blijven wel, maar als Devolder, Weylandt, De Weert, Barredo, Van De Walle, Wynants en Tossato allemaal vertrekken en je alleen maar Terpstra en met wat goede wil De Maar als serieuze vervangers krijgt, dan is het echt wel huilen met de pet op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86014535
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:10 schreef franklop het volgende:

[..]

Nee dat is natuurlijk waar, maar dan nog is het raar natuurlijk dat het zoveel verschilt.

Het is oneerlijk verdeeld in de sportwereld :(
Tsja....ik denk dat de korfbaltoppers in deze wereld verkassen voor een paar extra consumptiebonnen. :P
pi_86015100
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Greipel is gewoon een goede zet, uiteindelijk heeft Omega Pharma dit seizoen nog maar een schamele 4 wedstrijdjes gewonnen, dat is veel te weinig en daarvoor is Greipel de perfecte oplossing. Die wint misschien geen grote koersen, maar hij wint wel en dat is net wat ze nodig hebben, voor grote overwinningen hebben ze Gilbert.

Van Den Broeck werd in de Tour verrassend goed omringd door Lloyd en Aerts (en in iets mindere mate de vertrekkende Moreno, maar die kan dan vervangen worden door De Weert) en ze kunnen volgend jaar mogelijk nog Peraud meenemen. Het enige waar ik het mee eens ben, is dat de renners die Greipel heeft meegebracht, niet erg indrukwekkend zijn, al heb je die wel nodig. Het zou jammer zijn indien goede helpers als De Greef, Brandt of Scheirlinckx zouden sneuvelen in selecties voor figuren als Reynes of Hansen.

Quickstep, dat is pas een ramp. De "kopstukken" Boonen, Chavanel en Pineau blijven wel, maar als Devolder, Weylandt, De Weert, Barredo, Van De Walle, Wynants en Tossato allemaal vertrekken en je alleen maar Terpstra en met wat goede wil De Maar als serieuze vervangers krijgt, dan is het echt wel huilen met de pet op.
Quickstep is echt een ramp inderdaad. Die verliezen hevig in de breedte en wat er voor in de plaats komt is niet bepaald indrukwekkend te noemen. Die gaan een waarschijnlijk wel een klapje krijgen volgend jaar.

Wat betreft Omega Pharma, een sprinter die overwinningen pakt hebben ze inderdaad hard nodig. Alleen ik ben niet overtuigd van Greipel in die zin voor de ploeg. Greipel zal de strijd aan willen met Cavendish en Farrar en zal daar toch een gedeelte van de ploeg voor nodig hebben. De renners die hij meeneemt overtuigen mee niet en tevens denk ik dat Greipel geen grote zeges van deze mannen gaat afpakken met dit treintje. Ik had liever een type zoals Goss gezien, die waarschijnlijk maar 1 of 2 mannetjes nodig heeft en bovendien wat ruimer in zijn kwaliteiten zit.

Wat betreft grote overwinningen van Gilbert, ik denk dat het volgend jaar wel eens heel lastig zou kunnen zijn in het voorjaar. Ik heb echt het gevoel dat hij een ploegmaat mist in de finale en dan moet Gilbert zelf gewoon enorm sterk zijn om te winnen. Als je zo'n klasbak in huis hebt, zou daar wat mij betreft wel meer steun voor mogen komen.

JVDB werd dit jaar goed omringd inderdaad, maar inderdaad Moreno en Wegelius gaan weg, Lloyd is ook nog niet zeker dacht ik te hebben opgevangen en Aerts kunnen we ook niet meer de jongste noemen. Maar het gaat me vooral om het idee. Er wordt een belangrijk deel van de ploeg ingericht op Greipel, terwijl er toch twee Belgische kopmannen staan. En dan worden er ook nog renners als Boucher gehaald.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 3 september 2010 @ 12:41:20 #184
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86017926
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:17 schreef Steven184 het volgende:
Wat betreft grote overwinningen van Gilbert, ik denk dat het volgend jaar wel eens heel lastig zou kunnen zijn in het voorjaar. Ik heb echt het gevoel dat hij een ploegmaat mist in de finale en dan moet Gilbert zelf gewoon enorm sterk zijn om te winnen. Als je zo'n klasbak in huis hebt, zou daar wat mij betreft wel meer steun voor mogen komen.
Als Roelandts en Bakelants zich zo blijven ontwikkelen (en als De Weert zou komen), dan is er genoeg volk om Gilbert bij te staan in de klassiekers, al helemaal als Willems blessurevrij blijft. En dan zijn 't allemaal nog eens Belgen ook.

Liever die jongens dan de ondertussen toch wel versleten Hoste of Greg Van Avermaet, waarbij het duidelijk is dat die frisse lucht nodig heeft.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86018610
Roelandts en Bakelants vind ik wel tamelijk weinig voor een topper als Gilbert. Roelants heb je nog wel wat aan in de semi-klassiekers, maar ik denk niet dat Gilbert daar veel van zal rijden. Bakelants heeft wat aardige dingen laten zien in heuvelachtige etappes in vooral kleinere wedstrijden, maar in grote eendagskoersen moest hij tot nu toe heel snel passen, te snel om een rol als meesterknecht te spelen. Ik denk dat JVDB de belangrijkste hulp zal zijn voor Gilbert, en waarschijnlijk de enige die na pakweg de Eyserbosweg of Redoute nog wat werk kan verzetten voor Gilbert.

Quick-Step verzwakt aardig. Maar als bijvoorbeeld Nuyens zou komen, heb je een redelijke vervanging voor Devolder, Terpstra is een goed vervanging voor Wynants, Cicchi is niet echt minder dan Weylandt. De ploeg is dan iets minder dan dit jaar, maar ook niet dramatisch. Het verschil met een paar jaar terug toen ze een aanstormende Pozzato hadden, een super Boonen en een Bettini in de beste vorm van zijn leven is wel groot. Vooral voor Bettini heeft Lefevere nooit echt een vervanging kunnen vinden.
pi_86019322
Van Hummel jaar langer bij Skil-Shimano
  vrijdag 3 september 2010 @ 13:19:09 #187
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86019481
Daarom moeten Roelandts en Bakelants volgend jaar opnieuw een stap vooruit zetten zoals ze dit jaar deden (en zoals ook Gilbert en JVDB het deden om te geraken waar ze nu staan). In tegenstelling tot sommige andere landen staan Belgen er zelden al op vroege leeftijd, die groeien traag, maar ze blijven nog wel jaarlijks verbeteren. Boonen was de uitzondering.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86019903
De stap van Bakelants vind ik niet erg groot dit jaar, Roelandts heeft wel behoorlijk wat progressie gemaakt. Maar ik vind dat Gilbert, misschien wel de beste klassiekerrenner van dit moment, meer verdient dan de hoop dat de huidige renners volgend jaar beter zijn. Dat Belgen op latere leeftijd groeien weet ik nog niet, en dat lijkt me ook geen nuttige informatie om het verloop van een individuele carrière op te voorspellen.
  vrijdag 3 september 2010 @ 17:24:13 #189
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_86029508
Phinney naar BMC en niet naar RadioShack
Wordt net op ES gezegd
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_86032751
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 17:24 schreef Szura het volgende:
Phinney naar BMC en niet naar RadioShack
Wordt net op ES gezegd
Phinney zelf zegt via Twitter dat hij nog nergens getekend heeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 3 september 2010 @ 18:52:04 #191
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86033408
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:59 schreef Ereinion het volgende:
Vooral voor Bettini heeft Lefevere nooit echt een vervanging kunnen vinden.
De geplande vervanger is inmiddels weer beschikbaar.
pi_86060362
Tom Stamsnijder meldt op twitter dat hij vertrekt bij Rabo. Waar hij naar toe gaat meldt hij niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86063311
Hij is het trainingsmaatje van Posthuma, dus Team Schleck ligt voor de hand.
  zondag 5 september 2010 @ 14:52:24 #194
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_86089498
Jetse Bol als stagiair naar Rabo PT, volgens wielerflits.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 september 2010 @ 15:56:57 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86091258
Bennati zou als sprinter naar de ploeg van de gebroeders Schleck, echt een veelwinnaar is hij toch ook niet meer toch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_86105769
L.L. Sanchez dus naar Rabo.

Mooie zet ^O^
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 5 september 2010 @ 23:12:28 #197
127004 maril
Smeetsfan
pi_86109984
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_86116172
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:59 schreef Bruce117 het volgende:
L.L. Sanchez dus naar Rabo.

Mooie zet ^O^
Toch eindelijk rond, waar veel mensen het niet meer verwachtten.

Goede zet inderdaad.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86116674
Goede aanwinst voor Rabo inderdaad.

Zo behoudt de ploeg een Spaans tintje.
pi_86117731
quote:
Op maandag 6 september 2010 08:53 schreef Leatherface het volgende:
Goede aanwinst voor Rabo inderdaad.

Zo behoudt de ploeg een Spaans tintje.
dat behielden ze natuurlijk al door Freire en Garate ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_86117761
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:53 schreef franklop het volgende:

[..]

dat behielden ze natuurlijk al door Freire en Garate ;)
Maar wat meer dan. ;)

Want Flecha en Horrillo ( ;( ) zijn er t.o.v. vorig seizoen niet meer bij.
pi_86117801
We hadden dit seizoen Ardilla nog, maar die vertrekt waarschijnlijk ook na dit seizoen. Dus het blijft gelijk, of Barredo moet ook nog naar Rabobank komen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_86118256
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:56 schreef Felagund het volgende:
We hadden dit seizoen Ardilla nog, maar die vertrekt waarschijnlijk ook na dit seizoen. Dus het blijft gelijk, of Barredo moet ook nog naar Rabobank komen.
Die gaat naar Geox.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 6 september 2010 @ 10:16:56 #204
67089 Gillingham
The horror...
pi_86118303
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:56 schreef Felagund het volgende:
We hadden dit seizoen Ardilla nog, maar die vertrekt waarschijnlijk ook na dit seizoen. Dus het blijft gelijk, of Barredo moet ook nog naar Rabobank komen.
Maar Ardilla is niet Spaans.
What's it going to be then, eh?
  maandag 6 september 2010 @ 10:34:19 #205
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_86118711
Goeie renner om er bij te hebben voor Rabo ^O^
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_86120087
quote:
Colnago-CSF
Het Italiaanse ProContinentale team Colnago-CSF heeft voor volgend jaar drie nieuwe renners vastgelegd. Manuele Caddeo (24) komt van het continentale Zheroquadro Radenska, Angelo Pagani (22) van amateurteam Dynamon Bottoli Treviso en Andrea Pasqualon (22) rijdt momenteel nog als stagiair bij Lampre.

Brian Vandborg
Saxo Bank verwelkomt de terugkeer van Brian Bach Vandborg, in 2005 en 2006 ook al actief voor de ploeg van Bjarne Riis. De 28-jarige Deen vertrekt bij Liquigas, waarvoor hij dit jaar onder meer zesde in de Tre Valli Varesine werd. Vandborg, die een contract voor één jaar tekent, had naar eigen zeggen meerdere opties. "Maar ik kijk ernaar uit om mijn oude teamgenoten en Alberto Contador te ontmoeten."

Mauro Facci
Volgens ciclismo-online is Mauro Facci dicht bij een contract met Ceramica Flaminia. De 28-jarige Italiaan moet weg bij Quick-Step, waar hij de laatste drie jaar erg weinig liet zien. Bij de Italiaanse ProContinentale ploeg zou hij wel welkom zijn.

Mario Gutiérrez
De 21-jarige Mario Gutiérrez mag zich de rest van 2010 als stagiair bewijzen bij Footon-Servetto. De Spanjaard komt van amateurploeg Trasmiera-Footon en is de zoon van ex-prof Alfonso Gutiérrez.
  maandag 6 september 2010 @ 12:12:57 #207
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86121806
Telegraaf meldt dat Stamsneijder idd naar Team Schleck gaat, net als Maxime Montfort (van HTC)
Denis Galimzyanov, Mikhail Ignatyev, Pavel Brutt en Nikolay Trusov hebben alle 4 bijgetekent bij Kathusha
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_86122779
Is met de komst van LLSG Barredo nu van de baan?
pi_86123014
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:45 schreef DutchSL het volgende:
Is met de komst van LLSG Barredo nu van de baan?
Volgens mij wilden ze hem naast LLSG aantrekken en dus niet afhankelijk van.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_86124282
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Volgens mij wilden ze hem naast LLSG aantrekken en dus niet afhankelijk van.
Hebben ze zoveel extra budget dan ? Of drukte saaiepiet Menchov zo zwaar op het budget ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 6 september 2010 @ 13:46:44 #211
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86125032
Menchov is een van de duurste renners in het peleton. Met 3 grote ronde overwinningen en tourpodium potentie kon hij nogal wat eisen stellen lijkt me. Daar kun je wel 3 of 4 Barredo's voor halen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 6 september 2010 @ 15:33:47 #212
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86128569
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hebben ze zoveel extra budget dan ? Of drukte saaiepiet Menchov zo zwaar op het budget ?
Menchov is niet de enige die vertrekt...


Van mij hoeft Barredo trouwens niet te komen.
  maandag 6 september 2010 @ 19:41:29 #213
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_86137703
Ik dacht dat Rabobank zich de komende jaren juist meer op de Nederlanders zou gaan focussen?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_86142571
quote:
Op maandag 6 september 2010 19:41 schreef 4-elements het volgende:
Ik dacht dat Rabobank zich de komende jaren juist meer op de Nederlanders zou gaan focussen?
Dat doen ze toch ook?
pi_86153450
Di Gregorio naar Astana.

Vage transfer 8)7
pi_86155439
Die kan wel aardig bergop en is nog vrij jong toch?
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:06:05 #217
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86157731
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 09:25 schreef Tommeke het volgende:
Die kan wel aardig bergop en is nog vrij jong toch?
Al 4 jaar "een klimtalent" maar volgens mij nog nooit echt een aansprekende koers gewonnen. Wel behoorlijk wat blessure gehad.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_86157788
Echt zo'n Le Mevel-type vind ik dat...

Wel aardig en als hij keer minuten pakt in een vlucht dan rijdt 'ie vast top-15/20 in een grote ronde of iets, maar als iemand aangaat dan passen ze altijd. :)

Maar op zich haalt Astana best wat versterkingen, hun absolute kopman is wel weg, maar Di Gregorio, Kreuziger enzo zijn wel aansprekender en beter dan die vage Spanjaarden die Bertje mee naar Riis wil nemen, want dat zijn echt alleen waterdragers voor de Tour...
Jack does it in real time...
pi_86157912
Wtf man, Navarro en de la Fuente zijn 17x zo goed dan de totaal mislukte di Gregorio.
pi_86158048
Ok ok, ik chargeerde ook wel een beetje... ;)

Navarro reed respectabel op kop afgelopen Tour en De La Fuente is ook best ok (Saunier Duval he! ;) :P), maar echte prijzen rijden ze ook niet of zo... Jesus Hernandez zie je ook 4x per jaar of zo... Al gaat Di Gregorio inderdaad niemand eraf rijden in de bergen, dat zou pas echt een wonder zijn ja. :P

IN
[FRA] DI GREGORIO Remy < FDJ
[EST] KANGERT Tanel < Elite-2
[CRO] KISERLOVSKI Robert < Liquigas - Doimo
[CZE] KREUZIGER Roman < Liquigas - Doimo
[ITA] MASCIARELLI Francesco < Acqua & Sapone - D'Angelo &
[RUS] PETROV Evgeni < Team Katusha
[ESP] ARROYO DURAN David ??? < Caisse d'Epargne
[ESP] BARREDO LLAMAZALES Carlos ??? < Quick Step
[AUS] CLARKE Simon ??? < ISD - Neri
[LTU] KONOVALOVAS Ignatas ??? < Cervélo Test Team
[ITA] POSSONI Morris ??? < Sky Professional Cycling Team
[BLR] SAMOILAU Branislau ??? < Quick Step

OUT
[ESP] CONTADOR VELASCO Alberto > SaxoBank - Sungard
[ESP] HERNANDEZ BLAZQUEZ Jesus > SaxoBank - Sungard
[ESP] NAVARRO GARCIA Daniel > SaxoBank - Sungard
[ESP] NOVAL GONZALEZ Benjamin > SaxoBank - Sungard
[ESP] PEREIRO SIO Oscar

STAY or OUT ?
[AUS] DAVIS Allan
[AUS] DAVIS Scott
[ESP] DE LA FUENTE RASILLA David > SaxoBank - Sungard ???
[KAZ] DMITRIYEV Valeriy
[KAZ] GOUROV Maxim
[KAZ] IGLINSKIY Valentin
[ESP] JUFRE POU Josep
[KAZ] KIREYEV Roman
[KAZ] RAIMBEKOV Bolat
[KAZ] RENEV Sergey
[ITA] SELVAGGI Mirko
[SLO] STANGELJ Gorazd > Acqua & Sapone ???

Als je dat lijstje zo ziet, dan vind ik dat Astana er wel sterker op wordt hoor. :)
Jack does it in real time...
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:21:33 #221
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86158131
Vacansoleil gaat het nog lastig krijgen om ondanks het halen van Ricco & Devolder in de grote rondes mee te doen. Zeker de Tour. Eerste 17 halen ze niet en voor de Wildcards heb je al Team Schleck, Geox en zo goed als alle Franse teams (FDJ, Cofidis, BBox & AG2R) die voor de wildcards moeten strijden.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:26:31 #222
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86158268
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Als je dat lijstje zo ziet, dan vind ik dat Astana er wel sterker op wordt hoor. :)
Nou, ze hebben meer renners dan vorig jaar maar qua kwaliteit is het niet zoveel. Astana gaat er met het verlies van Contador zoiezo op achteruit. Daarnaast zijn de enige beetje aansprekende namen (naast Kreuzinger), Arroyo & Barredo nog niet eens zeker.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:27:29 #223
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86158293
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:18 schreef DeeBee het volgende:
Als je dat lijstje zo ziet, dan vind ik dat Astana er wel sterker op wordt hoor. :)
Als je als rondeploeg de beste ronderenner van het peloton kwijt raakt en hem vervangt door iemand waarvan de meesten zich afvragen of het ooit wel wat gaat worden in grote ronden, dan ben je toch serieus verzwakt als je 't mij vraagt.

Dan maakt het verder niet uit of er ergens een helper is vervangen door een iets betere, wat ik trouwens betwijfel. Wat Navarro liet zien, dat zie ik Kiserlovski (voorlopig) nog niet doen. De rest is niet zo heel bijzonder, maar dat geldt dan ook voor wat er in de plaats komt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:32:36 #224
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86158465
Patrick Lefevere wist ook nog wat te vertellen (en het moet dus met een vrachtwagen zout genomen worden). Er werd hem gevraagd of het transferseizoen niet tegenvallend verloopt voor zijn ploeg. Hij stribbelde wat tegen, maar gaf wel toe dat het niet allemaal perfect verliep.

Hij zei wel dat hij bij het imploderen van Cervelo geïnteresseerd was in Haussler en Hushovd, maar "om een reden die me ontgaat, zaten die toch vast en moesten ze mee naar Garmin".

Daar wordt toch serieus gesuggereerd dat bepaalde renners geen keuze hadden en naar Garmin moesten. Dat wist ik niet (als 't al waar is uiteraard).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86158510
Ja, okee, ik snap natuurlijk wel dat Astana zonder Contador natuurlijk amper grote rondes meer gaat winnen. Maar 85% van de ploegen heeft daar geen renners voor en tsja, met de mannen die ze nu halen en er nog zitten dan kunnen ze toch een prima ploeg worden om een hoop ritten te kapen en leuk mee te spelen in (kleinere) ritten koersen. Maar ja, als de meervoudig Tour-winnaar weggaat dan kan je je niet 'versterken' nee, dat is zo... Denk alleen wel dat ze nu in meer wedstrijden mee gaan spelen voor etappes etc.

Dan zal het ipv 5-10 zeges en de Tour-overwinning misschien nu 15-20 zeges door het jaar heen moeten/kunnen worden met deze renners en ach, zo slecht zou ik dat niet vinden...

@SoK: klinkt niet eens als zo'n vergezocht verhaal (zeker niet vergeleken met wat Lefevre af en toe uitkraamt ;)). Maar kan zijn dat in de hele deal tussen Garmin en Cervelo er natuurlijk ook garanties gegeven moesten worden dat Cervelo dan renners mee zou nemen? :) Paar top-renners en top-fietsen en dan wilden ze misschien pas Felt gaan lozen of andere co-sponsoren? Denk dat Garmin het heel slim gespeeld heeft op zo'n soort manier...
Jack does it in real time...
  dinsdag 7 september 2010 @ 11:49:14 #226
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86158930
Als Lefevre het moet hebben van renners die opeens vrijkomen omdat een ploeg ophoud te bestaan heb je toch blijkbaar weinig andere ijzers in het vuur. Niet echt het idee dat er een soort plan zit achter de samenstelling van je ploeg.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_86158936
David Tanner naar Saxobank en Patxi Vila naar Flaminia, Pardilla bevestigd bij Movistar
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:42:40 #228
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86162272
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 11:34 schreef DeeBee het volgende:
@SoK: klinkt niet eens als zo'n vergezocht verhaal (zeker niet vergeleken met wat Lefevre af en toe uitkraamt ;)). Maar kan zijn dat in de hele deal tussen Garmin en Cervelo er natuurlijk ook garanties gegeven moesten worden dat Cervelo dan renners mee zou nemen? :) Paar top-renners en top-fietsen en dan wilden ze misschien pas Felt gaan lozen of andere co-sponsoren? Denk dat Garmin het heel slim gespeeld heeft op zo'n soort manier...
Ik zou het als renner toch niet al te leuk vinden om gedwongen te worden om plots in een andere ploeg te gaan rijden, zelfs bij fusie/overname. Je zal maar Hushovd zijn en nog sprintambities hebben (al lijkt hij die - misschien mede hierdoor gedwongen - op te geven) om dan plots bij Farrar te belanden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86165102
Ja, dat is ook wel weer waar...

Maar hadden ze nog doorlopende contracten? Ik weet niet hoe het ziet of die contracten 'overgekocht' kunnen worden zoals nu het geval lijkt te zijn, lijkt mij dat dit niet zomaar mag zonder inspraak van de renner zelf. Maar ja, blijkbaar hebben ze het dus zo gespeeld dat Hushovd enzo maar wel meegingen voor de zekerheid. :P Op zich is Garmin geen hele slechte ploeg, denk dat Hushovd zijn rol niet zo zal veranderen, behalve misschien in de Tour dat Farrar echt een concurrent voor de groene trui wordt.
Jack does it in real time...
pi_86167546
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 september 2010 @ 17:20:44 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86171162
quote:
Jammer, hij leek er op gegeven moment door heen te komen tijdje terug.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 7 september 2010 @ 17:28:29 #232
67089 Gillingham
The horror...
pi_86171420
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 17:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]



Jammer, hij leek er op gegeven moment door heen te komen tijdje terug.
Klopt. Zonde.
What's it going to be then, eh?
pi_86172737
Simon Clarke naar Astana

Vanuit de Garmin stal:

Tuft mogelijk naar Fly V Australia
Meier mogelijk naar United Healthcare
Millar verlengt met 1 jaar

Designa Køkken stopt ermee als ploeg
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86172889
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 18:10 schreef Steven184 het volgende:
Designa Køkken stopt ermee als ploeg
Dan weet ik al waar de leegloop bij CSC mee gecompenseerd gaat worden :)
pi_86184112
Geox heeft de (Fuji-)contracten van Valls, Arkaitz Duran, Gianetti, Felline, Corti en Brandle verlengd. Naast de reeds vastgelegde Matteo Pellucci en Marko Kump zouden nu ook Fabio Duarte en Marcel Wyss vastgelegd zijn.
pi_86194120
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:16 schreef wimderon het volgende:
Geox heeft de (Fuji-)contracten van Valls, Arkaitz Duran, Gianetti, Felline, Corti en Brandle verlengd. Naast de reeds vastgelegde Matteo Pellucci en Marko Kump zouden nu ook Fabio Duarte en Marcel Wyss vastgelegd zijn.
Daarnaast zouden ook Colli en misschien Napolitano naar Geox gaan.


Rogers zou naar Sky gaan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 8 september 2010 @ 14:15:17 #237
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86203653
O'grady heeft gezegd dat hij zijn laatste rit als Saxobankrenner heeft gereden. Dus die is zeker naar Team Lux.

Ignatas Konovalovas & Branislau Samoilau naar Moviestar. Goed voor een evt. ploegentijdrit. Beide nationaal tijdritkampioen.

Uran waarschijnlijk naar Sky.

Phinney speelt wie van de drie: "Op dit moment zijn Team RadioShack, BMC en de ploeg van de broers Schleck de interessantste aanbiedingen. Twee maanden geleden leek de eerst genoemde nog het meest interessant, maar dankzij bepaalde mensen uit mijn omgeving ben ik ook naar andere voorstellen beginnen luisteren die mij meer garanties kunnen geven voor volgend jaar",

Cooke heeft verlengt bij Saxo.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 8 september 2010 @ 15:35:21 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86206577
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:15 schreef Chielus het volgende:
Cooke heeft verlengt bij Saxo.
Toch iemand die blijft. Volgens mij is 't ook nog niet zeker dat de 2 Sorensens en Larsson blijven en Cancellara is ook al aan het twijfelen. Dat zou toch geen luxe-positie zijn voor Contador als hij het met Cooke en dat handvol meegebrachte Astana-Spanjaarden moet doen.

Dat nieuwe Australische team Fly V lijkt overal naast te grijpen, die kunnen hun Pro Tour ambities wel terug opbergen tot een later tijdstip.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 8 september 2010 @ 15:41:01 #239
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86206807
Saxo heeft het zoiezo moeilijk. De Schlecks kosten blijkbaar samen nog niet eens het salaris van Alberto alleen. Dus daar gaat je budget. Maar Riis zal wel weer een aardige ploeg voor de Tour neerzetten. daar ben ik niet bang voor.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_86206864
Cooke kan dan in ieder geval de sprints aantrekken voor Contador als er weer bonificatieseconden te verdienen zijn in de Tour.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 8 september 2010 @ 15:59:30 #241
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86207540
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:42 schreef Gillingham het volgende:
Cooke kan dan in ieder geval de sprints aantrekken voor Contador als er weer bonificatieseconden te verdienen zijn in de Tour.
:')
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 9 september 2010 @ 11:25:33 #242
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86235740
Nadat Jurgen Van De Walle vertrok naar Omega Pharma, heeft Quickstep nu toch een nieuwe, namelijk Kristof Vandewalle.

Eindelijk eens een goede transfer van Quickstep. Ondanks 't feit dat Van Staeyen, Boeckmans, Vanmarcke en De Gendt iets vaker in het nieuws kwamen, was eigenlijk Kristof Vandewalle de beste renner van het seizoen bij Topsport Vlaanderen, met zelfs een knappe winst in Gippingen waar hij Haussler, Marcato, Roche en Sella klopte. Minder ervaren, maar al even goed als naamgenoot Jurgen, maar een veel betere sprint.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86239509
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:15 schreef Chielus het volgende:
O'grady heeft gezegd dat hij zijn laatste rit als Saxobankrenner heeft gereden. Dus die is zeker naar Team Lux.

Ignatas Konovalovas & Branislau Samoilau naar Moviestar. Goed voor een evt. ploegentijdrit. Beide nationaal tijdritkampioen.


Samoilau is niet alleen een tijdrittalent, maar kan ook erg goed bergop. Jammer dat Quickstep hem laat gaan.
  donderdag 9 september 2010 @ 13:47:15 #244
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86240081
Hij viel dan ook nogal tegen bij Quickstep, zoals vrijwel elk klimtalent dat daar terecht komt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 september 2010 @ 13:48:32 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86240137
Blijkbaar heeft Lefevre niet het juiste spul voor klimmers :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_86240508
Samoilau valt al jaren tegen na zijn goede debuut in de Giro, hij is bij Quick Step al vast veel beter dan zijn laatste seizoen bij Acqua e Sapone.
pi_86240853
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]



Toch iemand die blijft. Volgens mij is 't ook nog niet zeker dat de 2 Sorensens en Larsson blijven en Cancellara is ook al aan het twijfelen. Dat zou toch geen luxe-positie zijn voor Contador als hij het met Cooke en dat handvol meegebrachte Astana-Spanjaarden moet doen.

Dat nieuwe Australische team Fly V lijkt overal naast te grijpen, die kunnen hun Pro Tour ambities wel terug opbergen tot een later tijdstip.
Het is geen nieuw team, Fly V Australia bestaat al als sponsor. Ze willen hogerop.

Ik ben het wel met je analyse eens, verder. ;)
pi_86260210
Verrassend, Matthews naar rabo ct. Ik denk dat hij wel een goede kan worden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86260383
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:25 schreef Steven184 het volgende:
Verrassend, Matthews naar rabo ct. Ik denk dat hij wel een goede kan worden.
Bij de beloften is het een enorme klasbak.
pi_86260912
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:25 schreef Steven184 het volgende:
Verrassend, Matthews naar rabo ct. Ik denk dat hij wel een goede kan worden.
niet CT maar het Pro Team
pi_86261493
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:45 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

niet CT maar het Pro Team
Voor het CT was hij vast niet gekomen.
  donderdag 9 september 2010 @ 23:20:53 #252
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86262091
Selvaggie naar Vacansoleil
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_86267090
Cameron Wurf naar Liquigas.
pi_86267668
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:45 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

niet CT maar het Pro Team
Foutje, moest PT staan. Inmiddels al 26 renners zeker bij Rabobank, dus er zijn nog 2 plaatjes vergeven. Eentje daarvan lijkt te zijn voor Barredo. De ander ligt eigenlijk voor het het grote publiek nog heel open, aangezien Bol normaal gesproken dadelijk weer terug gaat naar het continentale team.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86267730
Nog even wat andere nieuwtjes:

Saxo zou de Denen Juul Jensen, Vinther en Ostergaard, allen van Glud & Marstrand aantrekken.

Alex Rasmussen gaat weg bij Saxo en gaat waarschijnlijk naar Geox of HTC-Columbia.

Brutt verlengd bij Katusha. Stijn Vandenbergh zou ook blijven, aangezien Quickstep geen afkoopsom wil betalen.


Eerder werd er gesproken dat de Argentijn Daniel Ricardo Diaz naar Movistar zou gaan, maar is nog niet rond. Hij zou mogelijk ook naar Geox kunnen(loopt nu stage bij Footon).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86270364
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 08:05 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Foutje, moest PT staan. Inmiddels al 26 renners zeker bij Rabobank, dus er zijn nog 2 plaatjes vergeven. Eentje daarvan lijkt te zijn voor Barredo. De ander ligt eigenlijk voor het het grote publiek nog heel open, aangezien Bol normaal gesproken dadelijk weer terug gaat naar het continentale team.
Je mag 30 renners hebben, het moet niet perse 28 zijn.
pi_86271304
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:25 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Je mag 30 renners hebben, het moet niet perse 28 zijn.
Knebel heeft aangegeven dat er voor volgend seizoen 28 plaatsen te vergeven zijn. De laatste twee plekken bleven leeg om ruimte te bieden aan stagiaires vanaf augustus.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86276838
Wilfried Cretskens gaat weg bij Omega Pharma.

Knees kan naar Liquigas en QuickStep

Visconti zou naar Liquigas gaan, maar dat ging uiteindelijk niet door. Nu blijkt dat reden van afspringen een veto van Nibali was. Apart, want Visconti had tijdens de Giro nog een interview waarin hij opgaf van zijn contact met Nibali na diens zege in de Giro.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86278311
Fly V of Pegasus heeft in ieder geval McEwen binnen, al is daar het beste ontegenzeggelijk ook wel vanaf.
pi_86336614
Zie het hier nog niet staan:

Boy van Poppel, Robert Forster en Christian Meier naar UnitedHealthcare. Ploeg wil procontinentaal worden volgend jaar en tevens een Europees programma gaan rijden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86341632
Matthews die naar PT ploeg gaat? Hij is nog maar 19 jaar, is dat niet wat te jong?
pi_86341875
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:02 schreef FredWielergek het volgende:
Matthews die naar PT ploeg gaat? Hij is nog maar 19 jaar, is dat niet wat te jong?
Hij wordt deze maand al 20.
Een Thomas Dekker kwam toch ook rond dezelfde leeftijd bij de PT-ploeg? Niet dat ik ze met elkaar wil vergelijken :P
pi_86388845
Barredo naar Rabobank nu officieel. En opvallend, niet de aangekondigde 28 renners, maar 27 volgend jaar.

quote:
Carlos Barredo laatste nieuweling ProTeam
De leiding van de Raboploeg voegt met Carlos Barredo de laatste nieuweling toe aan het team van 2011

Carlos Barredo, de winnaar avn de Vuelta-etappe van zondag (foto), maakt het Rabo Proteam voor 2011 compleet. De 29-jarige Spanjaard tekende een tweejarig contract bij de Rabo Wielerploegen. Hij rijdt nu voor het vierde seizoen in dienst van Quick Step, waar hij nog ploegmaat is geweest van Juanma Garate. Barredo staat bekend als een goed klimmer, die in het gebergte prima tot zijn recht komt in dienst van een kopman. Barredo is na Luis Leon Sanchez, Matti Breschel, Maarten Wynants, Theo Bos, Michael Matthews en de Continentals Tom Slagter en Coen Vermeltfoort de achtste nieuweling bij het Rabo ProTeam.

Rabo's technisch directeur Erik Breukink ziet in Barredo een ideale knecht voor de kopmannen in het zware werk van de grote rondes. "We zochten voor de balans in de ploeg iemand die met name in de zware ritten van de grote rondes in een ondersteunende rol goed uit de voeten kan. Barredo was de ideale kandidaat. Hij kan in de grote bergetappes lang meegaan met de kopmannen. Dat heeft hij vaak genoeg bewezen. Bovendien hebben we het gevoel, dat hij prima bij onze ploeg past. Hij is goed bevriend vam Juanma Garate en hetzelfde type."

Het wordt bij Rabo volgend seizoen dringen geblazen voor de klimmers in de grote rondes. Breukink: "We zijn sterker geworden in de breedte, maar we rijden niet alleen de Tour, maar drie grote rondes. We willen uit een groter arsenaal klimmers putten. De keuze voor Barredo is een bewuste. Hij is niet de man die zelf voor het klassement gaat in de grote rondes, maar zich ondergeschikt maakt aan de kopman. Wanneer hij wat meer vrijheid krijgt, kan hij het ook nog eens een keer afmaken, zoals zondag op Lagos de Cavadonga." In 2009 won Barredo de enige Spaanse klassieker van belang, de Clasica San Sebastian.

Barredo is het laatste nieuwe gezicht voor 2011 binnen het Rabo ProTeam. "we hebben de ploeg nu zo goed als rond. Op een paar formaliteiten na", geeft Breukink toe. Jetse Bol, die nu als stagiair bij het ProTeam een goede indruk maakt, zal volgend jaar weer terugkeren naar het Rabo Continental Team. "Dat was al voor de start van zijn stage ook voor Jetse duidelijk. Dat neemt niet weg, dat hij het goed doet. Maar het verandert niets aan de gemaakte afspraken."
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 13 september 2010 @ 18:05:03 #264
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86389320
Goeie frisse wind door die selectie daar.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 september 2010 @ 18:32:54 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86390112
Mooie ploeg voor de tour volgend jaar :o
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_86401236
Volgens Hoogerland is Vacansoleil bezig met een zeer goede renner te contracteren.
Wordt de komende dagen bekend wie. Ben benieuwd wie dat zal zijn.
pi_86403753
Zal wel een Belg, ex-dopingzondaar of ex-Unibet renner zijn.
pi_86412252
Vandaag in BN/De Stem geeft Daan Luijkx aan dat het gaat om een ronderenner, die einde contract is bij zijn werkgever en nog altijd top 3 in een grote ronde kan halen. Hij mag de renner van zijn huidige ploeg pas eind september presenteren. Er wordt binnenkort ook de nieuwe co-sponsor en fietssponsor bekend gemaakt. Daarom ook dat ze het budget hebben om deze renner te halen.

Lijkt me dan toch om Cunego gaan wellicht? Vooral vanwege dat 'nog altijd' top 3 kunnen halen.
  dinsdag 14 september 2010 @ 09:52:35 #269
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86412668
Ik vind Cunego net een renner die dat grotendeels heeft opgegeven om zich te richten op klassiekers en af en toe een ritje te kapen.

Al heb ik geen idee wie het dan wel zou zijn. Nou ja, tenzij het Rasmussen of Di Luca of iemand uit die hoek is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86413073
Ja, dat klopt zeker, maar Vacansoleil wil zo graag ronderenners. Met 'nog altijd' lijkt hij te bedoelen dat het een renner is die vroeger top 3 reed, nu niet meer, maar dat nog wel zou kunnen. Met een beetje fantasie past Cunego daar wel in. ;)

Op Prikpagina noemen ze Moncoutie, maar daarbij lijkt me top 3 wel erg optimistisch, al is het wel een hele mooie naam om in het team te hebben.

Ik denk niet dat Di Luca echt bij de omschrijving 'einde contract' past :+ Sowieso verwacht ik niet dat ze nog een renner met een dopingverleden halen, ze snappen dat ze meer nodig hebben dan enkel zo'n kopman voor de Tour (zoals Ricco).

Misschien Mosquera?
pi_86413592
Dan zijn er niet veel over:

Het is dus iemand die ooit top 3 heeft gereden in een grote ronde, einde contract zijn, tevens zou hij een laatbloeier zijn en uit Zuid-Europa komen.

De enige die imo aan dat plaatje voldoet is Sastre(niet dat ik denk dat hij nog top 3 gaat rijden), maar die heeft al getekend bij Geox. Di Luca heeft in principe geen ploeg, dus lijkt me niet. Rasmussen lijkt mij ook onwaarschijnlijk.

Ik zou het zo snel niet weten. Ook even wat aflopende contracten bekeken en zie daar geen echte mogelijkheden. Wat ik nog wel kan bedenken is dat Euskaltel toch heeft gekozen om als pct door te gaan en dat het dan toch Sammie is.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_86415009
Is Evans niet einde contract?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_86415089
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:25 schreef franklop het volgende:
Is Evans niet einde contract?
Volgens mij heeft die nog een contract van twee jaar.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:39:31 #274
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86415403
Als VS zo graag PT ploeg wil worden en graag uitgenodigt wil worden in grote rondes lijkt het me niet dat ze na Ricco ook nog Rasmussen of Di Luca aan te trekken.
Sammie lijkt me niet. Dan heb je het nioet over iemand die "nog steeds top 3 grote ronde kan halen"

Cunego zou kunnen; veel tegenstrijdige bericht geving over Geox en verlengen bij Lampre.
Van de Velde; Wel potentie maar na de afgelopen jaren misschien een koopje?
Leipheimer of Kloden; Niet vaak als Kopman kunnen werken. Misschien nu wel die kans.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_86415455
Zou het niet gewoon goedkoper zijn om die licentie van Milram over te nemen?
  dinsdag 14 september 2010 @ 11:59:00 #276
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_86415985
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:39 schreef Chielus het volgende:

Sammie lijkt me niet. Dan heb je het nioet over iemand die "nog steeds top 3 grote ronde kan halen"

Huh? Dat is juist een erg goed voorbeeld van iemand die "nog steeds" top 3 kan rijden.
pi_86416156
Kloden zou nog best wel kunnen idd, maar is dat een renner die een organisator perse in de koers wil hebben?

Misschien is het LA wel _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_86416304
kloden lijkt me inderdaad wel een haalbare kaart voor het juiste bedrag komt die wel
pi_86416970
Klöden is volgens mij juist een van de trouwste kontvriendjes van Lance. Volgens mij vindt hij het maar al te mooi bij de Shack. Lekker knechten en ondertussen zoveel gratis staafmixers als je maar wil.
  dinsdag 14 september 2010 @ 12:56:06 #280
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86417987
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 11:59 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Huh? Dat is juist een erg goed voorbeeld van iemand die "nog steeds" top 3 kan rijden.
Volgens mij wordt er meer een oudere renner geimpliceerd die naar verwachting dit nog steeds kan presteren, ook al is dat de afgelopen jaar(en) misschien niet meer gelukt / niet geprobeert.
Als je het over Sammie hebt zeg je een potentiele ronde winnaar.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:00:00 #281
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_86418118
^ Je hebt gelijk.

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:04 schreef franklop het volgende:
Kloden zou nog best wel kunnen idd, maar is dat een renner die een organisator perse in de koers wil hebben?

Ook geen renner die nog steeds top-3 in een grote ronde kan rijden. Toch zeker niet op de parcoursen van dit jaar.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:08:24 #282
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86418381
Ik dacht toch dat Sanchez gewoon heeft bijgetekend, die is dus niet einde contract. Hetzelfde geldt voor Cunego.

Het moet al Kloden of Mosquera zijn. Of Kashechkin :X.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:08:59 #283
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_86418399
Mosquera is einde contract, al wel op leeftijd (35) , heeft nog steeds potentie top 3. Brengt VS zeker in de Vuelta & diverse ander spaanse rondes volgend jaar.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 september 2010 @ 15:41:57 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_86424330
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 13:08 schreef Chielus het volgende:
Mosquera is einde contract, al wel op leeftijd (35) , heeft nog steeds potentie top 3. Brengt VS zeker in de Vuelta & diverse ander spaanse rondes volgend jaar.
En met Ricco moet de Giro er ook wel inzitten

Ze maken het zo wel erg spannend met de vakantieploeg met deze cryptische omschrijving _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_86467435
Volgens Danny Nelissen is het inderdaad Mosquera die naar Vacansoleil komt.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:57:16 #286
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86468207
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:31 schreef El_Bassie het volgende:
Volgens Danny Nelissen is het inderdaad Mosquera die naar Vacansoleil komt.
Het zou me echt benieuwen wat die zou presteren als ze hem een internationale kalender laten rijden. Ik denk dat hij de laatste 3-4 jaren slechts een wedstrijd of 5 buiten Spanje heeft gereden.

(En stiekem ben ik wel benieuwd wat er zou gebeuren als hij door niet-Spanjaarden gecontroleerd wordt :7).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 15 september 2010 @ 18:16:14 #287
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_86468785
Hij zou wel de Giro van 2009 gaan rijden en hij wilde dit jaar ook weer, maar Xacobeo werd dit jaar dan weer niet uitgenodigd.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 15 september 2010 @ 18:54:14 #288
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_86469919
Fedrigo van Bbox naar FdJ, aldus Vasseur. :)
pi_86477354
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]



Het zou me echt benieuwen wat die zou presteren als ze hem een internationale kalender laten rijden. Ik denk dat hij de laatste 3-4 jaren slechts een wedstrijd of 5 buiten Spanje heeft gereden.

(En stiekem ben ik wel benieuwd wat er zou gebeuren als hij door niet-Spanjaarden gecontroleerd wordt :7).
Er zit een behoorlijk luchtje aan die man. Bovendien lijkt het me geen typje dat in een internationale ploeg past. Er rijdt verder ook geen enkele Spanjaard voor Vacansoleil. Kan Mosquera uberhaupt Engels?
pi_86483178
Nou twijfel ik ook of hij het in Nederland naar zijn zin gaat hebben, maar het is natuurlijk ook geen jonge renner meer die in paniek gaat raken als hij moederziel alleen in het buitenland terecht komt, dit is een ervaren man van ver in de dertig. Hij heeft overigens het grootste gedeelte van zijn carriere ondergedoken gezeten in Portugal (goede leerschool voor de beginnende dopinggebruiker :X ).
pi_86483249
Zou inderdaad wel een wat discutabele keuze zijn van Vacansoleil :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 16 september 2010 @ 08:31:44 #292
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86487218
Richie Porte is net renners van Sky beginnen volgen op Twitter.

In het verleden hebben gelijkaardige gevallen al tot geruchten geleid dat Evans naar BMC en McEwen naar Pegasus/Fly V zouden gaan, wat telkens bleek te kloppen.

Dus?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86487376
quote:
Op donderdag 16 september 2010 08:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Richie Porte is net renners van Sky beginnen volgen op Twitter.

In het verleden hebben gelijkaardige gevallen al tot geruchten geleid dat Evans naar BMC en McEwen naar Pegasus/Fly V zouden gaan, wat telkens bleek te kloppen.

Dus?
Lijkt me best plausibel, aangezien Porte daar best past.


Nuyens en Ista naar Saxo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 16 september 2010 @ 16:23:37 #294
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_86502178
Brice Feillu naar Team Schleck
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_86503465
quote:
Op woensdag 15 september 2010 23:54 schreef VreemdeEend het volgende:
Nou twijfel ik ook of hij het in Nederland naar zijn zin gaat hebben, maar het is natuurlijk ook geen jonge renner meer die in paniek gaat raken als hij moederziel alleen in het buitenland terecht komt, dit is een ervaren man van ver in de dertig. Hij heeft overigens het grootste gedeelte van zijn carriere ondergedoken gezeten in Portugal (goede leerschool voor de beginnende dopinggebruiker :X ).
De sfeer en leefomgeving in Portugal lijken veel meer op die van Spanje dan de Nederlandse. Zijn leeftijd zie ik qua aanpassing eerder als een nadeel als een voordeel. Ach ja, Vacansoleil interesseert zich blijkbaar meer voor de toegangsbewijzen. Uiteindelijk profiteren de Nederlandse renners (zolang die nog overblijven) daar ook van.
pi_86513177
Het enige profijt dat de Nederlandse renners trekken is dat ze in de b koersen tijdens de grote rondes voor eigen kans kunnen rijden omdat de Italianen, Belgen, Sloveen, Fransman en Oezbeek waar ze normaal voor moeten rijden in een andere koers zit.
pi_86513552
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:15 schreef DutchSL het volgende:
Het enige profijt dat de Nederlandse renners trekken is dat ze in de b koersen tijdens de grote rondes voor eigen kans kunnen rijden omdat de Italianen, Belgen, Sloveen, Fransman en Oezbeek waar ze normaal voor moeten rijden in een andere koers zit.
Schromelijk overdreven. Als Vacansoleil mee mag doen aan de grotere koersen, dan komen voor de Nederlanders ook betere kansen, dan wanneer ze helemaal niet meedoen.
  donderdag 16 september 2010 @ 21:28:26 #298
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_86513769
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:49 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

De sfeer en leefomgeving in Portugal lijken veel meer op die van Spanje dan de Nederlandse. Zijn leeftijd zie ik qua aanpassing eerder als een nadeel als een voordeel. Ach ja, Vacansoleil interesseert zich blijkbaar meer voor de toegangsbewijzen. Uiteindelijk profiteren de Nederlandse renners (zolang die nog overblijven) daar ook van.
Het is gewoon een berekende deal. Vacansoleil wil nog even profiteren van Mosquera om startbewijzen te krijgen, Mosquera wil profiteren van Vacansoleil om zijn bankrekening aan te dikken, het is de jongste niet meer en hij zal ook wel beseffen dat deze Vuelta zijn grote moment is, nu of nooit om dat in geld om te zetten.

De prestaties of uitslagen die Mosquera al dan niet bij Vacansoleil gaat halen, lijken voor beiden maar bijzaak.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_86514717
quote:
Op donderdag 16 september 2010 21:23 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Schromelijk overdreven. Als Vacansoleil mee mag doen aan de grotere koersen, dan komen voor de Nederlanders ook betere kansen, dan wanneer ze helemaal niet meedoen.
Helemaal niet overdreven. Eerder nog te voorzichtig.

Vacansoleil start straks in al die grote wedstrijden die ze mogen rijden met een stuk of zes, zeven of zelfs acht buitenlanders. Sterker nog, dat was dit jaar al zo. In Polen, Hamburg, zelfs de freakin ENECO Tour. De spaarzame Nederlanders die toch mochten meedoen moesten werken voor anderen en de rest werd verwezen naar Franse b-rondjes. Rondjes die ze sowieso wel zouden mogen rijden als ze kleiner waren en minder buitenlandse "toppers" hadden.
Ik ga niet enthousiast worden omdat er misschien 2 of 3 Nederlanders zijn die zo een grote ronde (in dienst) kunnen gaan rijden die ze normaal nooit gereden hadden. Dat is mij alle opoffering in de rest van het seizoen niet waard.
Het Nederlands wielrennen zou mijn inziens veel beter af zijn met een Topsport Vlaanderen achtige ploeg i.p.v. Vacansoleil, dan maar wat minder grote koersen rijden en de toppers laten doorstromen naar grotere ploegen.

(dat Vacansoleil daar geen boodschap aan heeft begrijp ik natuurlijk ook)
  donderdag 16 september 2010 @ 22:20:14 #300
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_86516734
Vacansoleil was toch altijd al een ploeg met veel buitenlanders
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_86529210
quote:
Het management van Skil-Shimano heeft besloten drie renners uit het huidige team geen nieuw contract voor 2011 aan het bieden. Het gaat om de Nederlanders Piet Rooijakkers en Floris Goesinnen en de Chinees Jin Long.

Daarnaast hebben Skil-Shimano en de Noor Frederik Wilmann in goed overleg besloten het tot en met eind 2011 doorlopende contract te ontbinden. Hierdoor zal ook deze renner volgend seizoen niet meer de kleuren van Skil-Shimano vertegenwoordigen.
Skil-Shimano laat vier renners gaan


Vervolg: [Wielrennen] Transfergeruchten en contractverlenging #3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')