abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:56:56 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_85412751
Verder maar weer he :)
pi_85413646
Ardila mogelijk met Menchov mee naar Katusha.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:07:35 #3
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_85437424
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef Felagund het volgende:
Ardila mogelijk met Menchov mee naar Katusha.
Menchov mogelijk naar Geox:

http://www.velonation.com(...)Team-Geox-swoop.aspx
pi_85441286
Dat Geox begint het nieuwe Katusha te worden qua aantrekken van grote (half uitgerangeerde) namen. Mits het nieuws waar is natuurlijk.

Radioshack met zijn geriatrische afdeling is ook niet gebouwd voor de toekomst, lijkt me toch slimmer om wat meer te bouwen op jonge talenten dan op gearriveerde renners in de herfst van hun carriere.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:13:38 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_85446478
De Pro-Tour licentie voor Geox lijkt dan wel binnen, voor zover dat nog niet het geval was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85461213
Bonnet heeft voor twee seizoenen getekend bij FDJ.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:30:14 #7
67640 SaintOfKillers
pi_85462399
De manager van Ricco heeft blijkbaar gezegd dat zijn renner niet naar Quickstep ging omdat de lokale dokter, Yvan Van Mol, tegen was. Acquadro wist er wel bij te vertellen dat het zeker niets met bloedwaarden had te maken, maar dat Van Mol gewoon niet tegen de kop van Ricco kon en dat zijn waarden niet eens opgevraagd werden.

Van Mol reageerde door te stellen dat dat onzin is en dat hij wel degelijk de waarden van alle potentiële renners bekijkt voor ze mogen tekenen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_85464357
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Pro-Tour licentie voor Geox lijkt dan wel binnen, voor zover dat nog niet het geval was.
Wel sneu dat ze als flut team andere ploegen uit koersen hebben gehouden en nu weer alsnog protour worden.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_85464572
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:09 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Wel sneu dat ze als flut team andere ploegen uit koersen hebben gehouden en nu weer alsnog protour worden.
Ze hebben genoeg budget bij elkaar gekregen om een volwaardige PT-ploeg op poten te zetten, zo erg lijkt me dat dus niet. Dat het gewoon de voortzetting is van Saunier Duval maakt het wel wat dubieus, maar Astana en BMC als halve of hele voortzetting van een eerdere dopingploeg mag ook gewoon bestaan. Dan kan GEOX er ook wel bij.
pi_85486478
Menchov definitief naar Geox

Menchov voor twee jaar naar Geox
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_85490246
Gianetti , mr dope, flikt het weer :r
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_85490625
Gesink dus definitief de enige kopman bij Rabo
Net efkes anges
pi_85490804
Ook Ardila en Kozontchuk mee naar Geox.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:11:36 #14
67640 SaintOfKillers
pi_85491139
Monfort zou naar Team Schleck gaan.
pi_85491373
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gesink dus definitief de enige kopman bij Rabo
Op zich niet erg, dat die buitenlandse wielrenners verdwijnen. Bied meer ruimte voor de Nederlanders.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:21:55 #16
11102 knep
Mountainfreak
pi_85491572
Met Gesink, Mollema, Kruijswijk en Ten Dam heb je bergop toch wel wat te vertellen mits iedereen heel blijft en niet terugvalt in kwaliteiten :).
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:22:15 #17
11102 knep
Mountainfreak
pi_85491587
Alleen die tijdritten hè.
pi_85491655
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:22 schreef knep het volgende:
Van Emden, Langeveld, Clement en Boom kunnen redelijke tijdritten rijden.
Album top 100 2024
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:32:01 #19
11102 knep
Mountainfreak
pi_85492031
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef Felagund het volgende:

[..]

Van Emden, Langeveld, Clement en Boom kunnen redelijke tijdritten rijden.
Dat klopt, maar ik doelde op die 4 mannen in mijn eerdere post ;).
pi_85492664
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:32 schreef knep het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik doelde op die 4 mannen in mijn eerdere post ;).
De meeste daarvan zijn nog jong en heb nog genoeg tijd om hun tijdrit significant te verbeteren.
Album top 100 2024
pi_85496347
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef Felagund het volgende:

[..]

Op zich niet erg, dat die buitenlandse wielrenners verdwijnen. Bied meer ruimte voor de Nederlanders.
Nu hebben Ardila en Kozuntsjoek dinges nu ook niet heel veel laten zien
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:45:39 #22
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85497618
Eindelijk, vol op de Nederlanders komende jaren :)
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_85500775
Sella rijdt volgend jaar voor Androni.

Bij Liquigas komen Longo Borghini en Salerno erbij, Santaromita zou Liquigas dan weer voor BMC verruilen, Vandborg zou naar Sungard kunnen.

Hansen volgt Greipel naar Lotto.

Lampre en ISD gaan samen een ploeg vormen en gaan voor de Pro-Tour.
pi_85511291
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:22 schreef knep het volgende:
Over 2 jaar kan Gesink goede tijdritten gaan rijden volgens zijn coach.
pi_85520323
Je zou zeggen dat Rabo aan Ardilla niet heel veel mist. Dat Menchov m mee wil hebben zegt echter wel wat. Kozontchuk heeft niet gek veel gepresteerd bij Rabo, maar is wel nuttig geweest als helper.

en over die tijdrijders: punt is dat ze het vaak in de wat kortere tijdritten in de lage landen laten zien, Moerenhout en Tjalingii hebben mede door de omstandigheden prima gereden in de tour, maar verder heeft hij weinig gebracht. De vraag is of je zo iemand dan alleen voor een ploegentijdrit mee moet nemen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:03:59 #26
67640 SaintOfKillers
pi_85539742
Nuyens zou misschien terugkeren naar Quickstep, Terpstra onderhandelt met Vacansoleil.
pi_85540011
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 18:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je zou zeggen dat Rabo aan Ardilla niet heel veel mist. Dat Menchov m mee wil hebben zegt echter wel wat. Kozontchuk heeft niet gek veel gepresteerd bij Rabo, maar is wel nuttig geweest als helper.
Maar voor Kozontchuck kan je dan net zo goed elke willkeurige Nederlandse renner mee omwisselen.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:21:48 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85544015
Die Kozontchuk :')
Vorig jaar in de Giro in de Rabo-bus iedereen op het puntje van z'n stoel bij die laatste tijdrit, handen in het haar bij Menchov's val, minuut later allemaal juichen om de winst.

En Kozontchuk? Die zat rustig op z'n stoeltje in het rond te kijken :') _O-
pi_85545851
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Terpstra onderhandelt met Vacansoleil.
Dit zou ik wel jammer vinden. ;(

En Rabo heeft straks nog minder echte winnaars in het team zitten. Al was Menchov niet iemand die de overwinningen bij elkaar fietste. Het zal nog wel even duren voordat Gesink zo'n palmares bij elkaar gefietst heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_85546875
Menchov was wel iemand die nog een redelijke sprint bergop had, die het nog wel eens af kon maken. Gesink niet.

Zou het wel leuk vinden als Terpstra naar Vacansoleil gaat, dan blijft het tenminste een beetje een Nederlandse ploeg.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:22:12 #31
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85546997
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Menchov was wel iemand die nog een redelijke sprint bergop had, die het nog wel eens af kon maken. Gesink niet.

Zou het wel leuk vinden als Terpstra naar Vacansoleil gaat, dan blijft het tenminste een beetje een Nederlandse ploeg.
Mollema heeft die dan weer wel, benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen
pi_85547276
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:22 schreef Szura het volgende:

[..]

Mollema heeft die dan weer wel, benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen
Ik ook inderdaad! Hij is laat begonnen met fietsen en heeft een jaar Pfeiffer gehad, dus je hoopt dat hij nog grote stappen kan maken.
pi_85551065
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:21 schreef Szura het volgende:
Die Kozontchuk :')
Vorig jaar in de Giro in de Rabo-bus iedereen op het puntje van z'n stoel bij die laatste tijdrit, handen in het haar bij Menchov's val, minuut later allemaal juichen om de winst.

En Kozontchuk? Die zat rustig op z'n stoeltje in het rond te kijken :') _O-
Zit blijkbaar in de aard van die Russen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:28:24 #34
67640 SaintOfKillers
pi_85551431
Marko Kump, een groot talent dat in verband werd gebracht met Quickstep en Rabobank, zou bij Geox hebben getekend.
pi_85579912
Terpstra voor een jaar naar Quickstep dus, die wil dus niet afwachten hoe het met Milram gaat lopen. :)

Ben benieuwd wat voor rol hij gaat krijgen in de klassiekers, kan een nuttige knecht zijn voor een Boonen en in de schaduw misschien ook leuke dingen gaan doen. :)
Jack does it in real time...
pi_85579967
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:54 schreef DeeBee het volgende:
Terpstra voor een jaar naar Quickstep dus, die wil dus niet afwachten hoe het met Milram gaat lopen. :)

Ben benieuwd wat voor rol hij gaat krijgen in de klassiekers, kan een nuttige knecht zijn voor een Boonen en in de schaduw misschien ook leuke dingen gaan doen. :)
Op zijn Devolders' de RVV winnen?
pi_85580129
Geen problemen mee als hij dat zou doen! :+

Nee, dan moet hij nog wel iets groeien denk ik, maar aangezien hij in het verleden ook al heel goed was in die koers, zie je inderdaad dat het a la Devolder ook kan dat je zomaar wint als je in een sterker team rijdt ja. :)
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:03:01 #38
67640 SaintOfKillers
pi_85580167
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op zijn Devolders' de RVV winnen?
Ik denk dat Boonen hem dat dan liever in Parijs-Roubaix ziet doen, de Ronde van Vlaanderen zal hij ondertussen nog wel eens zelf willen winnen.

Het werd trouwens wel tijd dat Quickstep een redelijk aansprekende naam wist te strikken, het was voorlopig huilen met de pet op.
  maandag 23 augustus 2010 @ 08:11:51 #39
67640 SaintOfKillers
pi_85596000
Volgens Het Nieuwsblad gaat Maarten Wynants van Quickstep naar Rabobank.
pi_85596642
En volgens AD Posthuma naar Team Luxemburg.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_85596647
En Posthuma naar team-Schleck, aldus het AD.
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:45:11 #42
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85598667
Goed voor hun Ploegentijdrit volgend jaar in de Tour. Plaatsje lijkt me wel verzekert.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_85598745
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:45 schreef Chielus het volgende:
Goed voor hun Ploegentijdrit volgend jaar in de Tour. Plaatsje lijkt me wel verzekert.
Volgens wielerflits/AD is hij ook al zeker van de tour.
Album top 100 2024
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:51:37 #44
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85598827
Wordt wel druk met ploegen die Pro-Tour willen gaan rijden. Ben benieuwd wie er buiten het bootje gaan vallen. Wat Franse Ploegen? Heb de indruk dat Vacnsoleil er nog niet is met Devolder en Ricco.
pi_85599654
Goed voor het nederlandse wielrennen. de nederlanders wat verspreid over verschillende teams is beter, dan knechten voor 1 nederlander
Net efkes anges
pi_85599836
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 10:51 schreef Chielus het volgende:
Wordt wel druk met ploegen die Pro-Tour willen gaan rijden. Ben benieuwd wie er buiten het bootje gaan vallen. Wat Franse Ploegen? Heb de indruk dat Vacnsoleil er nog niet is met Devolder en Ricco.
Nee maar ze zullen iig wel een uitnodiging krijgen voor de voorjaarsklassiekers en waarschijnlijk ook voor de Giro, en als ze het daar goed doen opent dat weer deuren.
pi_85605570
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 20:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk dat Boonen hem dat dan liever in Parijs-Roubaix ziet doen, de Ronde van Vlaanderen zal hij ondertussen nog wel eens zelf willen winnen.

Het werd trouwens wel tijd dat Quickstep een redelijk aansprekende naam wist te strikken, het was voorlopig huilen met de pet op.
Ik schat Devolder wel ietsje hoger in qua capaciteiten dan Terpstra.

Maar het is niet uitgesloten dat Niki eens een mooie eendagskoers wint. :)
pi_85605951
Goed voor Posthuma, anders blijft hij ook maar een beetje hangen bij Rabobank. Misschien met een nieuw team dat er opeens meer inzit.
pi_85606593
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 00:14 schreef Sautor het volgende:

[..]

Nu hebben Ardila en Kozuntsjoek dinges nu ook niet heel veel laten zien
Inderdaad, die kunnen best wel gemist worden. Zeker als in hun plaats Nederlandse jongens een plek krijgen in het profpeloton
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_85606690
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:56 schreef Sautor het volgende:
Goed voor Posthuma, anders blijft hij ook maar een beetje hangen bij Rabobank. Misschien met een nieuw team dat er opeens meer inzit.
Hij stond inderdaad al een tijdje stil in zijn ontwikkeling had ik het idee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:21:18 #51
67640 SaintOfKillers
pi_85609744
Neyens naar Omega Pharma.
pi_85615834
Rabobank haalt Maarten Wynants

SITTARD - De kredietcrisis lijkt voorlopig langs Rabobank heen te gaan. Nadat eerder Matti Breschel, Luis-Leon Sanchez en Carlos Barredo werden vastgelegd, heeft de Nederlandse wielerploeg opnieuw een buitenlander voor de komende twee jaar gecontracteerd.

Wynants Maarten Wynants stapt van QuickStep over naar Rabobank. De Belgische Limburger presteerde afgelopen seizoen opvallend in dienst van Tom Boonen in de Vlaamse klassiekers. Wynants reed sterk in zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix. Bij Rabobank gaat hij zelf af en toe de kans krijgen.

Financieel kon QuickStep ook niet op tegen het bod van de bankiersploeg. Hiermee heeft ploegmanager Erik Breukink weer een sterk Vlaams blok staan. Met Breschel, Langeveld, Boom en Wynants hoopt de ploeg mee te strijden voor de zeges in de kasseienklassiekers.

Bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ynants__.html?p=16,2

Lijkt me een beetje voorbarig over Sanchez en Barredo..
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:54:04 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_85616047
Telegraaf :')
pi_85621919
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Rabobank haalt Maarten Wynants

SITTARD - De kredietcrisis lijkt voorlopig langs Rabobank heen te gaan. Nadat eerder Matti Breschel, Luis-Leon Sanchez en Carlos Barredo werden vastgelegd, heeft de Nederlandse wielerploeg opnieuw een buitenlander voor de komende twee jaar gecontracteerd.

Wynants Maarten Wynants stapt van QuickStep over naar Rabobank. De Belgische Limburger presteerde afgelopen seizoen opvallend in dienst van Tom Boonen in de Vlaamse klassiekers. Wynants reed sterk in zowel de Ronde van Vlaanderen als Parijs-Roubaix. Bij Rabobank gaat hij zelf af en toe de kans krijgen.

Financieel kon QuickStep ook niet op tegen het bod van de bankiersploeg. Hiermee heeft ploegmanager Erik Breukink weer een sterk Vlaams blok staan. Met Breschel, Langeveld, Boom en Wynants hoopt de ploeg mee te strijden voor de zeges in de kasseienklassiekers.

Bron: http://www.telegraaf.nl/t(...)ynants__.html?p=16,2

Lijkt me een beetje voorbarig over Sanchez en Barredo..
Hoezo voorbarig? Ik denk dat zij wel weten dat het rond is, ook al is het door Rabo nog niet naar buiten gebracht. Met alle andere transfers zaten ze ook altijd goed.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:51:45 #55
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_85628445
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad, die kunnen best wel gemist worden. Zeker als in hun plaats Nederlandse jongens een plek krijgen in het profpeloton
Mensen als Ardila zorgen er juist voor dat Nederlandse jongens een kans krijgen. Iemand moet het knechtenwerk opknappen, dat kan Ardila heel goed en dan kunnen de Nederlanders ten strijde trekken.

Wat heb je liever, Kruijswijk die naar hartelust mag aanvallen in de Giro, of Kruijswijk die bij Mollema moet blijven omdat Ardila dat niet meer doet, want ik zie niet zou gauw wie nu Ardila's rol gaat overnemen.
pi_85630589
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoezo voorbarig? Ik denk dat zij wel weten dat het rond is, ook al is het door Rabo nog niet naar buiten gebracht. Met alle andere transfers zaten ze ook altijd goed.
Omdat er nog niets naar buiten is gebracht? En zij presenteren het als een vaststaand feit dat beide mannen al getekend hebben?
Bovendien denk ik dat Sanchez gewoon bij Movistar blijft..zeker nu Valverde nog wel ff geschorst is, is hij daar de kopman.
pi_85632862
Degenkolb wordt prof bij Columbia.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:03:54 #58
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85637682
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:49 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Omdat er nog niets naar buiten is gebracht? En zij presenteren het als een vaststaand feit dat beide mannen al getekend hebben?
Bovendien denk ik dat Sanchez gewoon bij Movistar blijft..zeker nu Valverde nog wel ff geschorst is, is hij daar de kopman.
Dat lijkt me nog niet zo zeker, Moviestar heeft een behoorlijk lager budget dan Caisse. Rabo heeft daarintegen weer behoorlijk wat middelen vrij. Ben geen fan van de Teleg. maar op het gebied van Wielertransfers hebben ze er dit jaar nog niet naast gezeten.
pi_85641000
Francesco Masciarelli & Petrov naar Astana.

JJ Rojas blijft bij Movistar, Uran twijfelt tussen Movistar & Sky.

ISD heet vanaf volgend seizoen Farnese Vini-MCipollini.

Jartazi keert terug volgend jaar in het peloton met een continentale ploeg.
pi_85676735
quote:
Lefevere: "Ik hoop nog dat Nuyens komt"

wo 25/08/2010 - 07:22 De terugkeer van Nick Nuyens (30) naar Quick-Step komt steeds dichterbij. "Ik hoop nog altijd dat hij komt", zegt manager Patrick Lefevere. Nuyens kan ook terugkeren naar Cofidis en heeft gesproken met Saxo Bank.

"Het zijn moeilijke onderhandelingen, maar dat gaat ook", zegt Quick-Step-manager Patrick Lefevere in Het Nieuwsblad. "Al ben je pas zeker wanneer het contract getekend is."
Belga

"Met renners weet je nooit. Maarten Wynants zou ook bijtekenen, maar 2 dagen later bleek dat hij naar Rabobank gaat."

"Ik wil de zaak graag woensdagavond afronden. De bal ligt in het kamp van Nuyens. Hij wil voor de start van de Vuelta zijn toekomst vastgelegd zien."

Nuyens kan ook naar Team Saxo Bank en Cofidis. Bij de Franse ploeg zou Nuyens drie ploegmaats mogen meenemen, waaronder Kevin Hulsmans. "Als het tot een akkoord komt met Lefevere, dan zit ook Hulsmans in die deal", zegt Nuyens' manager.

Sporza
  woensdag 25 augustus 2010 @ 13:45:01 #61
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85686939
Lowik & Elijzen moeten weg bij Omega.
Bellon naar Geox
DiLuca na zijn schorsing naar de Farnese Vini-Cipollini ploeg
Efimkin naar Radioshack
pi_85687713
Sergeant zei wel dat hij Elijzen graag zou willen houden, als het ff kon.
pi_85693884
Dit zijn de renners voor Radioshack in 2011 volgens Bruyneel:

Lance Armstrong, San Bewley, Janez Brajkovic, Matthew Busche, Ben Hermans, Chris Horner, Markel Irizar, Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Geoffroy Lequatre, Tiago Machado, Dmitry Muravyev, Sergio Paulinho, Yaroslav Popovych, Gregory Rast, Sebastien Rosseler, Bjorn Selander, Gert Steegmans en Haimar Zubeldia hebben een contract voor 2011 en Ivan Rovny zou zijn contract spoedig verlengen.

Ik verwacht wel enkele extra renners.

Mogelijk fusie tussen Garmin en Cervolo, zie hier

Vacansoleil ploeg wil Pidgornyy, die dan toch niet naar Lampre vertrekt.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:39:24 #64
39333 Zelva
pi_85696545
Phinney er nog niet bij?
pi_85709525
Zou het zeer opmerkelijk vinden van Cervélo..
Ze wouden immers de touwtjes in eigen handen houden? :N
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:47:14 #66
67640 SaintOfKillers
pi_85709600
Volgens Cyclingnews gaan Haussler, Hushovd, Hammond en Klier naar Garmin, blijkbaar omdat sponsor Cervelo financiële problemen kent.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:51:02 #67
67640 SaintOfKillers
pi_85709806
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:55 schreef Steven184 het volgende:
Uran twijfelt tussen Movistar & Sky.
Blijkbaar doen ook Radioshack, Quickstep en Geox nog mee.
pi_85709813
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens Cyclingnews gaan Haussler, Hushovd, Hammond en Klier naar Garmin, blijkbaar omdat sponsor Cervelo financiële problemen kent.
Dat zou idd jammer zijn..

Vond het eigenlijk een prachtig team..
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:01:01 #69
67640 SaintOfKillers
pi_85710268
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:51 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Dat zou idd jammer zijn..

Vond het eigenlijk een prachtig team..
Het ergste is dat het wel eens een nieuw Footon zou kunnen worden. Grotendeels waardeloze ploeg, maar toch overal starten (want top 17 Pro Tour).

Als 't allemaal klopt.
pi_85710370
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het ergste is dat het wel eens een nieuw Footon zou kunnen worden. Grotendeels waardeloze ploeg, maar toch overal starten (want top 17 Pro Tour).

Als 't allemaal klopt.
Als al die lui weggaan blijven ze niet lang in die top 17 staan denk ik?
pi_85710442
Okey,nieuwste geruchten..

Cervelo is test team af,
Gaat dus fietsen leveren aan Team Garmin,
En Felt gaat richting team Schleck
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:07:41 #72
67640 SaintOfKillers
pi_85710602
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als al die lui weggaan blijven ze niet lang in die top 17 staan denk ik?
Dat zou alleen effect hebben op de kansen om Pro Tour te worden en die ambitie had Cervelo sowieso niet, zelfs nooit gehad. Misschien omdat toen al bleek dat de financiële eisen daarvoor te hoog lagen.
pi_85710828
Wel weer een wildcard minder (in de Tour), dat scheelt dan weer :')
pi_85711442
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Op zich lijkt mij de fusie niet eens zo'n super slecht idee, maar wel beetje bizar...

Gaat het dan zo slecht met het fietsenmerk Cervelo ook? Of worden de bedragen die nodig zijn een te groot risico met het oog op de normale bedrijfsvoering?

Wel bizar, want op zich wisten ze 2 jaar terug ook wel dat het pieken ging kosten natuurlijk. :)

Zal Bos wel lekker van balen, straks met Farrar en co. battlen bij Garmin. Hoewel, lekker in de schaduw meespelen is misschien ook niet zo gek...
pi_85712172
Erg jammer, vond het een sympathiek team en prachtige fietsen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 00:02:17 #76
39333 Zelva
pi_85712748
Volgens mij is het meer een idee dat het geen fusie is, maar dat de toppers naar Garmin vertrekken en Cervélo verder gaat als een soort satellietploeg, cq opleidingsploeg en fietsentestinstituut.
pi_85717999
quote:
Testteam Cervélo verdwijnt definitief uit het peloton. Het ploegmanagement is nog druk bezig om een groot deel van de doorlopende contracten onder te brengen bij de Amerikaanse formatie Garmin-Transistions. Thor Hushovd, Heinrich Haussler, Andreas Klier en Roger Hammond stappen daar sowieso al naar over. Klassementsrenner Carlos Sastre tekende al eerder bij de nieuwe Geox-formatie. Fietsfabrikant Cervélo, waar de Nederlander Gerard Vroomen mede-eigenaar en oprichter is, kwam twee jaar geleden met een heel nieuw concept in het peloton. De ploeg was er om materiaal te testen en was direct erg succesvol. De afgelopen maanden kwamen er binnen het bedrijf andere winden, waardoor sommige mensen het budget van de profploeg te hoog vonden. De ploeg kende een grote Nederlandse inbreng met ploegmanager Joop Alberda, eerste ploegleider Jean-Paul van Poppel en sprinter Theo Bos in de gelederen. Bos heeft nog een doorlopend contract bij Cervélo. Hoe zijn toekomst eruit ziet is onduidelijk.
Helemaal weg uit de wielersport dus.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:55:02 #78
67640 SaintOfKillers
pi_85718382
Uiteindelijk was het een procontinentaal team dat eigenlijk met gemak het Pro Tour niveau aankon, maar dat bewust niet deed, zodat ze niet de nadelen van een Pro Tour ploeg hadden, maar vaak wel mee profiteerden van de voordelen.

Dat was toch een serieuze doorn in het oog van de UCI, die zullen het dan ook niet al te erg vinden, dat hele idiote systeem met een puntenquotum voor procontinentale ploegen was waarschijnlijk uitgevonden om Cervelo dwars te zitten.
pi_85720180
Komt interessant volk op straat te staan.

Of zouden ze renners als Bos, Appolonio, Pujol, Gustov, Konovalovas etc. ook nog aannemen bij Garmin? Dan vergeet ik nog namen als Denifl, Deignan, Rollin, Reimer.

Tondo lijkt me dan eerder naar een Spaanse ploeg te gaan.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:16:38 #80
67640 SaintOfKillers
pi_85720350
Je zou verwachten dat een halflege ploeg zoals Team Schlexemburg hier op zou springen.
pi_85720401
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je zou verwachten dat een halflege ploeg zoals Team Schlexemburg hier op zou springen.
Mogelijk. Ook al bleeft Cervelo niet zijn beste jaar, ze hebben toch een aantal nuttige renners voor ploegen als die van de Schlecks.
pi_85721021
Rabo heeft ook nog wat plaatsen over. Denifl en Deignan (in goede vorm dan wel) zouden toch wel mannen zijn waar ze wat aan zouden kunnen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 26-08-2010 10:52:21 ]
pi_85721618
Verrassend, al heb ik me altijd al afgevraagd hoe een fabrikant als Cervelo zo'n ploeg kan betalen.
pi_85722805
Geox en Team Luxemburg zullen inderdaad gaan proberen te winkelen bij Cervelo. Verder eens met TheArt, maar Deignan moet dan wel meer laten zien dan dit jaar.

Benieuwd waar Bos terechtkomt, als ik hem was zou ik zeker niet mee naar Garmin gaan.

Tondo en Pujol zie ik trouwens wel naar Movistar gaan.

Het was een leuk project en zonde dat het eigenlijk zo snel afgelopen is. Maar het kostenplaatje is natuurlijk wel lastig voor enkel een fietsfabrikant, met ook de vrouwenploeg er nog bij.
pi_85724147
Theo Bos moet gewoon weer terug gaan op de baan
pi_85724596
Bos terug naar de Rabobank? :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:34:22 #87
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85725335
Bos naar Skill om van Hummel op te jagen :9~
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85725924
Bos @ Team Schleck is natuurlijk leuk. Je zal dan nooit de tour rijden, maar bent in andere wedstrijden wel een van de enige sprinters.
pi_85725936
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:01 schreef Evertjan het volgende:
Theo Bos moet gewoon weer terug gaan op de baan
Dat lijkt me een afgesloten hoofdstuk.
pi_85726515
Bos kan nog voor het omnium ofzo gaan.

BMC kan nog wel een sprinter gebruiken.
pi_85727149
In de NUsport/sportweek van deze week had Bos het er zelf over om misschien te proberen om de weg en het omnium in 2012 te gaan combineren. Hij rijdt nog regelmatig op de baan en het gaat eigenlijk best goed ook nog... Met de juiste planning zou het volgens hem wel mogelijk moeten zijn om daarop ook mee te doen op de Spelen. :)

Overigens geen woord in dat artikel over mogelijke problemen en veranderingen bij Cervelo, dus tsja, ben wel benieuwd wat het gaat worden met hem. :)
pi_85727553
Ben benieuwd wat dit betekent voor de wielercarriere van Van Poppel. Hij heeft zich de afgelopen jaren nou niet echt onsterfelijk gemaakt.
pi_85727805
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat lijkt me een afgesloten hoofdstuk.
Het omnium biedt inderdaad kansen, zoals de anderen zeggen.

Bos is rap en kan dus op de sprintonderdelen van die meerkamp scoren. Tevens heeft ie wat inhoud opgedaan door zijn weg-switch.

Hij zal het daar wel moeten opnemen tegen Taylor Phinney, een Brit en een Australier (nog niet duidelijk wie) en wat andere mannen.

Maar ik zie daar best kansen voor Bos. Ook wel voor Marianne Vos, als ze daar een doelstelling van maakt.
pi_85727916
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:30 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het omnium biedt inderdaad kansen, zoals de anderen zeggen.

Bos is rap en kan dus op de sprintonderdelen van die meerkamp scoren. Tevens heeft ie wat inhoud opgedaan door zijn weg-switch.

Hij zal het daar wel moeten opnemen tegen Taylor Phinney, een Brit en een Australier (nog niet duidelijk wie)

Maar ik zie daar best kansen voor Bos. Ook wel voor Marianne Vos, als ze daar een doelstelling van maakt.
"Een afgesloten hoofdstuk' als in "Vol voor de baan gaan en weer wereldtop worden in de sprint gaat hij niet meer doen.", dat bedoelde ik eigenlijk.

Volgens Joop Alberda, op BNR, is het opheffen van Cervelo slechts een gerucht.
pi_85728082
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:33 schreef marcodej het volgende:

[..]

"Een afgesloten hoofdstuk' als in "Vol voor de baan gaan en weer wereldtop worden in de sprint gaat hij niet meer doen.", dat bedoelde ik eigenlijk.

Volgens Joop Alberda, op BNR, is het opheffen van Cervelo slechts een gerucht.
Een topsprinter op de piste zal ie niet meer worden. Bos heeft nu ook meer de lichaamsbouw van een wegrenner, of op de piste een duurrenner.
pi_85730072
Niet op de sprint natuurlijk tijdens de Spelen, maar dat zou inderdaad op het omnium zijn! :)

En ik moet zeggen dat ik daar ook wel kansen zie, hij heeft nog steeds (net als een Cav die ook een 'duurman' was op de baan) die intrinsieke snelheid ervoor.

Hmm, vaag dat Alberda compleet ontkent, lijkt mij niet dat dit soort geruchten helemaal onzin zijn...
pi_85730429
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:18 schreef DeeBee het volgende:
Niet op de sprint natuurlijk tijdens de Spelen, maar dat zou inderdaad op het omnium zijn! :)

En ik moet zeggen dat ik daar ook wel kansen zie, hij heeft nog steeds (net als een Cav die ook een 'duurman' was op de baan) die intrinsieke snelheid ervoor.

Hmm, vaag dat Alberda compleet ontkent, lijkt mij niet dat dit soort geruchten helemaal onzin zijn...
Cavendish zal wel alles op de wegkoers zetten in Londen, ook al heeft ie een succesvol baanverleden.

Bij de Britten zie ik Paul Manning als de man voor het omnium, hij is daar regerend wereldkampioen. Maar het zou natuurlijk kunnen dat zich in de tussentijd een betere Brit laat zien op dat nummer.

Bij de Australiers was Leigh Howard de laatste jaren man die het omnium deed (met een wereldtitel vorig jaar). Grote kans dat hij ook in Londen de Australische keus wordt. De Meyers en Bobridge lijken me voor de ploegenachtervolging te gaan. Of er moet weer een nieuwe naam om de hoek kijken.

Als Wiggins en Thomas naar de piste terugkeren, zal het vast op de ploegenachtervolging zijn.
pi_85730536
Bos vond het in ieder geval super goed gaan op de baan. Hij komt wel aan een team overigens, ben benieuwd welke.
pi_85731657
Van Poppel en Deignan (renner van Cervelo) hebben inmiddels bevestigd dat Cervelo stopt.

Misschien dat Alberda pas de laatste is die ze het vertellen :P
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:27:40 #100
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_85732960
Team Schleck wil toch zo'n 25 renners hebben dus zal er bij hen nog wel wat plaats zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')