abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85465586
Rienk, wat ga je goed man ^O^

en wat heerlijk dat Isabeau zo goed van je eigen brouwels eet. Leah ook wel maar nog steeds liefst gepureerd.

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:53 schreef Asyniur het volgende:
maar lily, alle kinderen zijn wel eens druk en ongehoorzaam hoor! ;) :*
Ja...maar ik snap niet goed wat dat met mij te maken heeft?
pi_85465683
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:43 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur, wat fijn dat het best goed ging! Jee en nu doorzetten! Enneh, zin om eens samen te Ikea-en? O+

Ymme, bij Isabeau ben ik (omdat ik nogal een voedingsnazi ben) heel optimistisch begonnen met allemaal zelfgemaakte hapjes. Ze haalde haar neus ervoor op. En toen we een paar dagen naar Gent gingen had ik een paar potjes meegenomen voor het gemak en dat at ze met smaak, niet veel, maar wel met smaak. Dus met frisse tegenzin potjes gaan geven, maar ze at altijd maar een paar happen. En zo ging het tot we in Italie waren een paar weken geleden. Ze kreeg al wel steeds meer vers, maar nog steeds maar een paar happen. En ineens, daar in Italië, ging de knop om! En nu eet ze gewoon met ons mee. Hele borden vol (voor babybegrippen dan hè) Ik pas wat zij krijgt natuurlijk wel aan op haar leeftijd (heb bij haar de lepel harissa maar even achterwege gelaten, rode peper is denk ik nog niet zo'n goed plan ;)), maar ze eet álles! Voor nu vind ik het zo leuk en gezellig O+
Lotte had gister chili-rijst-crackertjes te pakken :X Heerlijk vond ze ze :')

Wat fijn dat Isabeau nu zo goed eet *O*
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:58:30 #203
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85465751
Goedemorgen allemaal :) .

Jammer Sorbo, wel nadenken bij wat je doet hè? Ook als je halfslaapdronken uit een diepe coma wakkerschrikt :+ . Ze gaat vast heel erg snel er de nieuwe standaard van maken. Doorslapen :Y .

Ik wilde vanavond een soort nasibeginsel gaan proberen. In elk geval iets met rijst en kip. Ik ga zo maar eens even de opperdepop erop naslaan.

Dadelijk lekker een uurtje lezen in bad (whaaaa, ik ben er niet meer uit te meppen _O- ), dan naar de kapper en dan de kindjes ophalen. Heerlijk zo, vakantie met de kindjes op het kdv :P .
pi_85465818
Hé hé hé! Ik was niet dronken, ook niet half :( :P

Weightwatchers weer opgepakt deze week.... en dan moet ik dus erg rustig aan doen met de wijn, anders jas ik mijn punten er zo snel doorheen ;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:01:36 #205
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85465843
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:00 schreef Sorbootje het volgende:
Hé hé hé! Ik was niet dronken, ook niet half :( :P

Weightwatchers weer opgepakt deze week.... en dan moet ik dus erg rustig aan doen met de wijn, anders jas ik mijn punten er zo snel doorheen ;)
Hihi, ik bedoelde slaapdronken. Zegt meer over mij dan over jou denk ik O-) .
pi_85466107
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:46 schreef ymme het volgende:
Oh Ikea. Daar gaan we vanavond ook heen.
Wat MOET ik gewoon echt meenemen voor baby lief ;)
Ben op zoek naar kinderstoel voor bij mijn ouders en een matras voor campingbed.
Wij hebben een kinderstoel (die witte die iedereen heeft)( van ikea voor bij mn ouders en voor hier extra, erg fijn en handig.

Matrasje voor campingbedje zou ik gewoon bestellen bij een baby dump ofzo of bij ikea duiven zit nu ook een babyspeciaalzaak tegenover.
Die matrasjes die zitten dan ookin zo'n speciaal meeneemhoesje zeg maar, kun je m makkelijk meenemen.
pi_85466417
Thanks voor de tip :)
(woon jij toevallig ook hier in de buurt, dat je dat weet?)
Maar eens kijken of die baby speciaalzaak vanavond ook open is.
pi_85466573
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:20 schreef ymme het volgende:
Thanks voor de tip :)
(woon jij toevallig ook hier in de buurt, dat je dat weet?)
Maar eens kijken of die baby speciaalzaak vanavond ook open is.
(ja dichtbij dçhem)

Ja vlgs mij is het niet babyplanet maar baby nog wat........zit tussen ikea en makro in op de hoek zeg maar.
pi_85466761
Wij hebben een opklapbare kinderstoel van Ikea. 2 tientjes kost ie, in het zwart en in t zilver. Ik vind het een erg fijn ding. Hij staat hier thuis zodat we hem mee kunnen nemen naar waar het ons uitkomt. Dat vonden wij handiger dan het ding bij mn ouders of schoonouders laten staan.
En straks gaat baby2 in het begin in die stoel tot Amélie groot genoeg is om op een gewone stoel te zitten, dan kan baby 2 in de meegroeistoel.

Potjes worden hier wel gegeten maar niet echt toegejuicht. Alles met kruiden wel. Ik ben dus inderdaad ook maar afgestapt van het idee dat een baby niets mag hebben want dat blijkt erg mee te vallen. Alleen echt pedis dingen ben ik terughoudend mee, verder krijgt ze alles wat wij ook krijgen aan kruiden. Ze heeft gister met smaak mexicaans gegeten. T zat tot achter haar oren :D En ik bedacht me pas achteraf dat ik helemaal niet nagedacht heb over de kruiden, gewoon erin gedaan wat ik altijd doe (dus ook de chili enzo :') ), goed om te weten, gaat best dus :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85466946
Oh en ik kom net bij de fysio vandaan en daar liep ik de kinderfysio tegen t lijf. Die kon het niet laten om Amélie nog es goed te bekijken :P maar haar koppie zit op alle fronten ver beneden de helmgrenzen, alles was keurig bij getrokken. Toch gek om die oude bandjes dan te zien, wat klein ook nog :D
Wel erg fijn om te horen. <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85467812
Huup, Isabeau eet ook gewoon specerijen hoor. Maar idd niet té scherp
pi_85467973
Sorbo, ja gezellig! ik ga je NU pmmen!

Hoe doen jullie het met kant en klare mixen? Ik wil Rienk ook eten geven wat wij eten, maar wij zijn nogal van de winkelmixjes.. Dus zoals gister de spaghetti (zie rapleytopic) kan dat dan kwaad als ik gewone kant en klare mix geef? (Bertolli basilicum hadden we)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85468032
Hier eten wij heel weinig aardappels groente en vlees. Vooral ovenschotels en apparte dingen.
Met vaak veel kruiden enzo. Vandaar dat we voor nu voor potjes gaan. Tenzij we natuurlijk gewoon bonen, bloemkool ofzo eten. Dan kan Mart gewoon mee eten natuurlijk.

Maar hij is nu bijna 6 maanden. Vlees is dan nog geen goed idee denk ik zo? Of wat is jullie mening daarover.
pi_85468070
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, Isabeau eet ook gewoon specerijen hoor. Maar idd niet té scherp
Ja dat bedoel ik! Kindjes vinden kruiden en specerijen vaak veel lekkerder dan wij geneigd zijn te denken. Om je heen hoor je toch al snel (of tenminste, ik krijg dat veel te horen ;) ) oh dat moet je niet doen hoor, die knoflook :{ of oef, zou je dat wel aan haar geven? Daar kan ze vast niet tegen hoor! (dingen als rozemarijn/tijm enz.)

En in Indische stoofgerechten die ik maak zit vaak pepertjes, die zijn dan helemaal stukgestoofd en daar proef je echt niets pedis meer van, gewoon alleen de geurigheid zeg maar, maar niet de pedisheid. Die krijgt ze ook gewoon en vindt ze heerlijk.

Heerlijk toch? Je Isabeauty die volleerd de pesto leeglepeld, dat idee :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468075
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:04 schreef Vlindur het volgende:

Hoe doen jullie het met kant en klare mixen? Ik wil Rienk ook eten geven wat wij eten, maar wij zijn nogal van de winkelmixjes.. Dus zoals gister de spaghetti (zie rapleytopic) kan dat dan kwaad als ik gewone kant en klare mix geef? (Bertolli basilicum hadden we)
Ik snij door zo'n pot alsnog een uitje, paprika, champignons oid. Dus dan is het volgens mij een kleine moeite om een pakje tomaten te kopen (gepast.nogwat tomaten) en er dan zelf kruiden door doen. In zo'n glas saus zit heel veel suiker, zout enz. (Ik doe het voor mezelf ook hoor, maar als Lotte mee-eet maak ik zelf even snel een sausje)
Lotte!
Noah!
pi_85468178
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:06 schreef ymme het volgende:
Hier eten wij heel weinig aardappels groente en vlees. Vooral ovenschotels en apparte dingen.
Met vaak veel kruiden enzo. Vandaar dat we voor nu voor potjes gaan. Tenzij we natuurlijk gewoon bonen, bloemkool ofzo eten. Dan kan Mart gewoon mee eten natuurlijk.

Maar hij is nu bijna 6 maanden. Vlees is dan nog geen goed idee denk ik zo? Of wat is jullie mening daarover.
Lotte krijgt sporadisch vlees. Al is het maar om de ranzige luiers die je er van krijgt ;) Qua eten, ik koop één keer in de zoveel tijd een bloemkool, een zakje boontjes, een pompoen en dan kook ik de vriezer vol. Ze krijgt gewoon aardappels en groente in stukjes en af en toe pasta oid. Warm eten doet ze op het kdv, vandaar dat ze niet gewoon met ons mee eet. In het weekend eet ze dan ook warm tussen de middag en dan haal ik gewoon zo'n bakje uit de vriezer, even opwarmen en klaar. Net zo makkelijk als een potje :9
Lotte!
Noah!
pi_85468203
Ow en Huup, ik ben altijd een beetje jaloers op jouw eet-verhalen! Het klinkt allemaal zo lekker :9
Lotte!
Noah!
pi_85468214
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:04 schreef Vlindur het volgende:

In die mixen zit vrij veel zout, ook in de kant-en-klare pastasauzen. Vanaf 1 jaar hoef je niet meer zo strikt op de zoutintake te letten maar tot die tijd zou ik de pakjes en potten wel een pietsje vermijden.

Voor pastasaus versie snel-en-makkelijk haal ik vaak een blik (of 2) van die tomatenblokjes bij AH, gehakt rullen, groenten/knoflook erbij even meebakken, blikken tomatenzooi eroverheen en dan kruiden met wat je wilt. (ik gooi er standaard tijm/rozemarijn bij, en de ene keer verse basilicum, andere keer verse oregano of salie bijvoorbeeld, net wat je wilt.)

Dat kost me bijna net zoveel tijd als pasta-uit-pot want dat gehakt en die groenten moet je toch doen, alleen ipv die pot saus gooi je er dan dat blik overheen en je moet het even zelf kruiden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468265
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:10 schreef Linda2205 het volgende:
Ow en Huup, ik ben altijd een beetje jaloers op jouw eet-verhalen! Het klinkt allemaal zo lekker :9
Nee joh gek! :D t is vaak zat niet te eten hoor :') zelfs zo erg dat zelfs Amélie me aan kijkt van ja daaag :{w
maar dat post ik natuurlijk niet :+

maar ik hou wel van koken ja, en van eten :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468332
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nee joh gek! :D t is vaak zat niet te eten hoor :') zelfs zo erg dat zelfs Amélie me aan kijkt van ja daaag :{w
maar dat post ik natuurlijk niet :+

maar ik hou wel van koken ja, en van eten :')
Ik heb de afgelopen 2 dagen smakeloze aardappeltjes, met smakeloze worteltjes en een saai worstje gegeten. Ik ben gewoon niet zo crea-bea met eten en ik kan hier ook nooit wat vinden in de suup :') Dus dan klinken jouw dingen altijd heel exotisch en lekker en *oh-mag-ik-mee-eten* :P
Lotte!
Noah!
pi_85468401
Esmee uiteindelijk toch lekker uitgeslapen *O*
En ik had m'n mond moeten houden, tussen 12 en 6 is meneer 3x wakker geworden. Gillen en krabben, vanmorgen lag er weer allemaal bloed in zijn bed, dwars door het krabpakje heen ;(
Ik weet vrijwel zeker dat het door het danoontje komt dat Devin gister in een onbewaakt ogenblik aan zijn broertje zat te voeren...

Sorbo, het is zo genieten he, als ze mee-eten!
En Amélie en Lotte houden dus ook van pittig? Toby ook, de spicy risotto van gister ging er prima in :Y)

Ymme, ik ben fan van dat plastic IKEA-servies: bordjes, bakjes, bekers en bestek. Kost geen drol, is onbreekbaar en heeft lekker felle kleurtjes.

Zo, prikken zitten erin. Hij liep rood aan, hield zijn adem, bulderde het vervolgens uit en was 10 seconden later weer stil.
Hij weegt nu 10145 gram en is 80 cm lang. Ziet er op de curve zo uit:

Hij is gelukkig niet verder gekrompen zoals vorige keer ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_85468431
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:14 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen 2 dagen smakeloze aardappeltjes, met smakeloze worteltjes en een saai worstje gegeten. Ik ben gewoon niet zo crea-bea met eten en ik kan hier ook nooit wat vinden in de suup :') Dus dan klinken jouw dingen altijd heel exotisch en lekker en *oh-mag-ik-mee-eten* :P
:D

gewoon allerhande.nl eens afpluizen! Daar moet vast iets tussen staan dat ze bij jou ook verkopen en maakbaar is.

deze blikken bedoel ik trouwens. Er zit wel ietsje zout in, maar een stuk minder dan de potten saus van bertolli bijv.
Kosten een whopping 59 cent. Maar je hebt ze ook nog goedkoper van Euroshopper, maar die zijn hier altijd op. kutPolen hier :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468488
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:D

gewoon allerhande.nl eens afpluizen! Daar moet vast iets tussen staan dat ze bij jou ook verkopen en maakbaar is.

[ afbeelding ]

deze blikken bedoel ik trouwens. Er zit wel ietsje zout in, maar een stuk minder dan de potten saus van bertolli bijv.
Kosten een whopping 59 cent. Maar je hebt ze ook nog goedkoper van Euroshopper, maar die zijn hier altijd op. kutPolen hier :')
Ze verkopen hier niet eens taugé :{w

Je hebt ook tomatenspul helemaal zonder zout dacht ik Huup
Lotte!
Noah!
pi_85468752
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ze verkopen hier niet eens taugé :{w

Je hebt ook tomatenspul helemaal zonder zout dacht ik Huup
Ja zal best wel, even etiketjes lezen :Y
t'is hier niet zo meer nodig eigenlijk. Ze is nu zo goed als 1, ik ben heus matig met zout, voeg nog steeds geen zout toe (doe k voor onszelf eigk ook nooit) en de echte kant-en-klaar mixen ben k voorzichtig mee met Amélie, maar als het zo uitkomt in een blik tomaten of bijv. een boterham dan vind ik het wel best.

Taugé is ook stom spul :P
Nah, verkopen ze wel zoete aardappel? Van die paarse of oranje? Dan kun je met tomaten, zoete aardappel, rundvlees en paprika bijvoorbeeld al een soort marokkaanse stoof maken. Heel makkelijk. Moet je wel kruiden hebben maar in Berlijn hebben ze ook allochtonen toch? :P Misschien een keer binnenlopen bij een Islamitische slager of bakker ofzo? Die hebben vaak zoveel leuks staan aan kruiden enzo O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85469443
kom ook ff snel binnenwaaien; kheb eindelijk vakantie!!!! *O* ga vandaag ook naar de Ikea;
en ik ga kopen:
de ikeakinderstoel (voor mijn schoonouders)
een loopstoel/karretje
http://www.ikea.com/PIAimages/21550_PE106496_S3.jpg
en alles wat verder leuk is voor mijn meisje :Y O-) :@

uhhh deze vind ik ook leuk!
http://www.ikea.com/PIAimages/21389_PE106307_S3.jpg

zal vanavond wel een poging doen tot bijlezen :Y
(gaan na de ikea eerst op stap richting schoonouders in Fryslan).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_85469607
hihi Huup, je slaat de spijker op zijn kop, want mijn zelfgemaakte pesto vindt ze heerlijk! Penne met verse pesto, sperzieboontjes en een paar blokjes aardappel (dan bindt de pesto beter aan de pasta en smaakt het romiger). Ze smúlt ervan! (en ik ook en da's zo gezellig!)

En viscurry vond Isabeau ook lekker. Maar voor de echt pikante versie die ik zelf graag eet, met thaise currypasta ga ik nog maar even niet geven.

Vlindur, als je 't leuk vind kan ik je wel wat supersimpeledaarkunjegeenpakjevooropentrekkenrecepten geven. Vers koken is makkelijker dan je denkt en echt tienmiljoenkeer lekkerder. :)
pi_85469753
Oeh ik ga morgen zelf ricottagnocchi maken. Ga ik d'r ook inproppen bij Isabeau. Kijken wat ze daarvan vindt.

Hmm, ik draaf door he?! Wat kan het jullie schelen wat ik ga eten :P
pi_85469812
Je hoeft ook maar het woord eten te laten vallen en ik zit op mijn stokpaardje :@

Dus! BJ fijne vakantie! *O*
pi_85469886
Ik had gisteren nog verlaat kraambezoek en kreeg voor Leah een poppenwagen
Hij is al 65 jaar in de familie. Een zusje van mijn moeder kreeg hem toen ze een jong meisje was. De dochter van mijn nichtje is nu 7 en speelt er niet meer mee en nu is ie voor Leah dus :)
pi_85469921
Oe, BJ, vakantie *O* Heeeerlijk.

Wij zitten alweer over de helft ;(
pi_85470063
Whehe Sorbo! :D :Y)

Wat leuk Lily O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85470087
Sorbo, ga vooral door :9~
En die recepten voor Vlindur wil ik ook graag hebben als het mag!

Wow Lily, wat een bijzonder kado!

BJ vakantie, lekker hoor *O*

Ik werd net gebeld door het kdv, volgende week woensdag heb ik het intake-gesprek :o
En de week erop gaat hij al wennen :o :o
Ze had het erover dat het op deze leeftijd best moeilijk is voor die kleintjes om zich aan te passen en te wennen.. Dat geeft me goede moed :')
pi_85470245
BJ fijne vakantie! *O*

Ymme, vlees wordt geloof ik nog afgeraden (tot 8 maanden?)... Wij zijn ook van de potjes hoor, vooral omdat we zelf niet echt baby-verantwoord eten. Zo af en toe krijgt ze een hapje mee van wat wij hebben als het kan, maar voornamelijk de potjes. Die gaan er ook prima in. We zijn nu ook af en toe met de 8 maanden variant aan het oefenen voor de stukjes, maar daar heeft ze nog wat moeite mee, zal wel vreemd voelen denk ik. Terwijl ze brood zo weghapt.

Zo, auto zit zo goed als vol, Minke doet nog effe een powernapje, en dan met een uurtje richting schoonouders en daarna Lowladns *O*
Zie jullie maandag (of eerder als ik daar kan internetten als ik niks te doen heb...)
pi_85470253
Oh, nog even een *O* voor Toby, gelukkig is ie weer goed gegroeit!
pi_85470340
Waarom zit er in de potjes van 6 maanden dan vlees in :?
Soms is het wel verwarrend hoor :D
pi_85470344
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:06 schreef Kersjes het volgende:

Ik werd net gebeld door het kdv, volgende week woensdag heb ik het intake-gesprek :o
En de week erop gaat hij al wennen :o :o
Ze had het erover dat het op deze leeftijd best moeilijk is voor die kleintjes om zich aan te passen en te wennen.. Dat geeft me goede moed :')
Nou..pfft. Inderdaad! Maar ook dat is voor ieder kindje anders, want een moeder wiens kindje tegelijk met Lotte ging wennen, merkt helemaal niks! Toby doet het vast super! :*

En Huups, taugé is anders wel lekker :P Maar ik woon echt in een dorp-deel van Berlijn zeg maar. En ik ga geen uur reizen voor mn boodschaps, dus ik moet het gewoon met het kleine supertje hier op de hoek doen }:|
Lotte!
Noah!
pi_85470380
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:14 schreef ymme het volgende:
Waarom zit er in de potjes van 6 maanden dan vlees in :?
Soms is het wel verwarrend hoor :D
Ze hebben ook aardbeien vanaf 4 maand en sinaasappelsap er door. Niet alles wat te koop is is ook per definitie goed en gezond natuurlijk, ook voor baby's niet
Lotte!
Noah!
pi_85470522
Dus aardbeien mag ook niet?
Op internet lees je toch verschillende adviezen/feiten.
Dit is mijn eerste babytje en ik probeer alleen te doen wat goed voor hem is. Maar wat ís dan goed?
pi_85470686
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:18 schreef ymme het volgende:
Dus aardbeien mag ook niet?
Op internet lees je toch verschillende adviezen/feiten.
Dit is mijn eerste babytje en ik probeer alleen te doen wat goed voor hem is. Maar wat ís dan goed?
Eigenlijk vanaf 1 jaar. Aardbeien zijn, net als tomaten, erg allergeen. Dat kan zorgen voor reacties. Het is ook lastig om te weten wat wel en niet kan. Maar kijk naar Mart, reageert hij op eten? Je kan natuurlijk één aardbeitje proberen, als je die graag wil geven. In principe probeer ik het schema van Kleintjes aan te houden, maar wijk daar ook wel eens vanaf, naar eigen inzicht
Lotte!
Noah!
pi_85470725
Schema van Kleintjes.
Eens google gaat.
pi_85470772
Tot nu toe, die paar hapjes die hij gehad heeft. Reageert hij nergens op. Ja dat hij meer wilt :D
Maar dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan! 1 á 2 theelepeltjes en klaar.
Vanaf volgende week, één week voor z'n half jaar dag, wil ik eens wat meer en anders gaan proberen dus.
pi_85470855
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:23 schreef ymme het volgende:
Schema van Kleintjes.
Eens google gaat.
Deze
Lotte!
Noah!
pi_85471242
Het is ook lastig hoor ymme, maar ik ben van de schema's afgestapt en overgeschakeld op gezond verstand. Gaat prima! :)
pi_85471480
Een beetje gezond verstand gebruiken is nooit verkeerd natuurlijk ;)
Ik ga vooral er op letten, hoe Mart ergens op reageert.
Maar goed, we hebben dus nog even voordat we echt gaan beginnen!
pi_85471494
Bedankt allemaal voor de fijne tips :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:15:02 #246
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85475166
:W Hoi!

Ik heb eigenlijk heel weinig te melden momenteel over m'n muppetje. We zitten wat dat betreft ook een beetje in een niemandsland. Aan de ene kant te groot voor het kleine baby'tjestopic maar nog niet groot genoeg voor hier.

Ik lees dus dapper mee maar heb weinig om over mee te praten. :D

Ik kon me nog een vraagje van Ssserpente herinneren over de eventuele gevolgen van Emma's vroeggeboorte op haar ontwikkeling. Tot nu toe merken we eigenlijk weinig. Ze lijkt zich goed te ontwikkelen als je uitgaat van haar gecorrigeerde datum. De neonatologen zijn onder de indruk van haar ontwikkeling maar hebben weinig vergelijkingsmateriaal. Er zijn niet veel kindjes die een vergelijkbaar geboortegewicht hebben die het overleefd hebben en ook 'doen' ze zulke kindjes nog niet zo lang waardoor er nog geen representatieve cijfers bekend zijn.
Wij doen in ieder geval ons best om Emma de kans de geven haar mogelijkheden ten volle te benutten maar dat is iets wat we sowieso gedaan zouden hebben.
Tot nu toe doet ze het dus goed maar dat is helaas geen garantie voor de toekomst.

Nou ik toch bezig ben heb ik meteen nog een vraagje. :D
Hebben jullie toevallig jullie kindjes al aan lepeltjes laten wennen voor je begon met het introduceren van vast voedsel? Het maakt me even niet uit of je nou Rapley't of niet. :)
Veel premature kindjes hebben een mondtrauma door alle negatieve prikkels die ze in hun ziekenhuisperiode opgedaan hebben in hun mondgebied.
Ik ben Emma dus spelenderwijs al aan het laten wennen aan een lepeltje en geef af en toe ook een paar hapjes van haar voeding op een lepel. Dit vindt ze vreselijk interessant dus tot nu toe lijkt dat goed te gaan. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat als er straks ook daadwerkelijk vast voedsel op zo'n lepeltje zit!

Zijn er ook nog mama's hier die hun kindje in (hebben) laten enten tegen het RS virus?

En dan denk je niks te vertellen te hebben he. :')
A grand adventure has begun.
pi_85475387
oh je moet Chan even pm'en als je dat wilt Keshet, zij heeft Timo in laten enten tegen het RS virus. En ik gok dat Leonieke dat ook zal doen en Bass-Miss haar kinderen ook in heeft laten enten ertegen, in België zit het in het standaardpakket.

Hier hebben we Amélie niet echt heel bewust laten wennen aan een lepeltje, maar ze vond het idd wel interessant en dan vooral het zelf vast mogen houden, bekijken en in de mond steken enzo. Maar goed, wij zaten dan ook wel in een andere situatie denk ik, ik heb er eigk niet zo over nagedacht toentertijd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85475609
nu breek ik dan ff prematuur in :)

eerst een aanvulling op keshets verhaal: prematuurheid (te vroeg) is niet zo'n groot probleem qua ontwikkeling, dysmatuurheid (te klein) wel. en prematuur en dysmatuur is een heel heel groot probleem.

en de reden waarom ik inbreek: het CB hier raadde ons aan om ravi toch in te laten enten voor het rs virus. ik heb dat overlegd met de kinderarts en die raad het af. ravi is net buiten het 'seizoen' geboren waarbij het vergoed wordt voor risicokindjes. gevolg daarvan is dat we het zelf moeten betalen. en het is heel duur (1k aan pleuri's). nou is dat op zich niet zo erg en/of een probleem, maar volgens onze kinderarts is het maar de vraag of het werkt en zijn daar nog veel onduidelijkheden. hij had het erover dat het maar bij 30% van de kindjes werkt en raadde het ons ten zeerste af omdat er juist een kans is dat hij het dan wel krijgt waar hij het anders niet zou krijgen

en edit: naar ik begrepen heb van de wijkverpleegkundige hier kan je een mondtrauma al spotten voordat je aan vast voedsel begint omdat het kindje dan ook al moeite heeft met de fles (of borst)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85475717
Keshet, ik gaf de vitamine-druppeltjes vaak ook met een lepeltje. Ze waren het dus wel al een beetje gewend.
Vreemd lijkt me, dat niemandsland waar jullie in zitten. Bewijst maar weer hoe bijzonder je meisje is, de prestatie die ze geleverd heeft door überhaupt in leven te blijven ^O^

Hij is huilerig en zielig, prikjes hebben effect...
En ik wacht nog steeds op het telefoontje van de dermatoloog, hij zou om 2 uur al bellen....
pi_85475872
vrek, we mogen hier zelfs al legaal posten ;) ik zie het nu pas. ik ga steeds uit van 30 april als 'geboorte'datum, maar de jongens zijn natuurlijk wel al van 19 februari!

enfin; zoals ik in het kleine babietjestopic al postte: ik zie het ff als overgang en post in beide. we passen toch meer bij de kleintjes. ravi is gewoon nog een heerlijke kleine slobberbaby die niet taalt naar bijvoeding en pas net een beetje probeert te rollen ;)
pi_85476419
Welkom met je slobberbaby Simmu :)
pi_85478164
Keshet, wij hebben Isabeau met 3 maanden al van een lepeltje leren eten, omdat ze niet uit de fles dronk. Ze vond het eerst niet zo'n succes, maar werd er steeds handiger in.

Bijzonder om te lezen dat ze in het ziekenhuis eigenlijk nauwelijks vergelijkingsmateriaal hebben. Voel me gewoon een beetje vereerd dat we hier op fok mee hebben kunnen leven (en nog steeds!) met jou en je stoere meid! :*
pi_85478997
Jullie schrijven teveel :( :+

Ivan aan het "neuzen" wat schattig O+ Niels vindt "neusjeneusje" heel leuk: een eskimo-kusje.
Sinds vandaag speelt Niels ook geven en nemen, net als Ivan. En blij dat hij is als ik het aanpak en "dankjewel" zeg, zo lief!! O+
Haha wat is Ivan braaf dat hij gewoon naar "nee" luistert! Niels kijkt heel ondeugend en gaat gewoon door :P
En over het achterover vallen, ik heb Niels eigenlijk gewoon aan laten klooien en na twee keer vallen had hij door dat hij rustig door zijn knietjes moet zakken, met een handje op de grond moet steunen en dan in kruiphouding kan gaan. Sowieso ben ik geloof ik nogal makkelijk, mijn schoonmoeder was hier zondag en wilde hem bijvoorbeeld ook al bij de open deur naar buiten weghalen omdat hij zo voorover kon kukelen. Maar Niels doet echt heel voorzichtig, juist omdat ik hem niet kom redden misschien. Wel met echt enge dingen als van het bed of de bank vallen natuurlijk :P

Thomas die ringen zijn leuk he! Ik heb mijn Android laten vallen dinsdag en nu zit hij vol krassen, gelukkig is het scherm nog wel heel :'(

Vlindur, heel herkenbara dat niet willen slapen omdat hij gaat staan en zitten. We hebben Niels toen een tijdje in zijn campingbedje gelegd, daarin kon hij niet gaan staan. Dat scheelde wel. Nu is het gewoon standaard zo dat ik hem een kusje geef terwijl hij rechtop tegen zijn bed staat, hij gaat vanzelf wel liggen :D
Kruipende Rienk is echt mega schattig!! O+ Kattenbrokjes hebben echt een ongelooflijke aantrekkingskracht he. En het waterbakje is heerlijk om met je handjes in te poedelen.

Wat knap, stappende Lotte. Het lijkt echt heel erg op eht filmpje wat ik postte van een langs de bank lopende Niels, die liep ook naar de kat toe :D

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
Bedankt voor dit filmpje, Linda. Het is me nu pijnlijk duidelijk geworden dat Ivan nog dramatischer huilt dan een meisje. :+
Lol, Niels ook :') Die houdt dan eerst zijn adem een tijdje in, dan loopt hij rood aan en gaat keihard met lange uithalen gillend huilen.
Ik zeg bij minder ernstige valpartijen ook altijd "boem" met een glimlach erbij, zodat hij weet dat het niet ernstig is. En dat werkt wel goed, hij huilt minder snel van de schrik.

Pfoeh Groofsken, dapper hoor met twee kinderen in de auto. Het is inderdaad heel leuk, maar je moet het niet te vaak doen, iedereen met daarna bijkomen :D En ik kan nu nog achterin gaan zitten om hem af te leiden, dat scheelt wel. Met twee kindjes of wanneer je alleen in de auto zit lijkt het me wel zwaar.
Wat super fijn hoe je je voelt over je kindjes, dat je zo'n fijn knus gevoel krijgt van jullie gezinnetje O+ O+

Haha Asy dat is hier ook zo, ik kon voor dat Niels er was echt niet tegen een paar dagen minder slaap dan 8-9 uur.

@Kruiden. Ik geef Niels vanaf ruim 9 maanden hetzelfde als wat wij eten, maar dan een kleinere hoeveelheid kruiden. Voor ons doe ik die er later bij en zout en peper zet ik op tafel. Daarvoor gaf ik hem apart voor hem gekookte groenten die wij die dag ook aten.

Haha fijn dat Toby deze keer niet verder gekrompen is _O- Heb je hem deze keer op het wolwasprogramma gewassen ofzo? Fijn dat hij neit heel veel last van de prikken had, lijkt me zo enorm zielig.

Lijnloos heeeeeeeeel veel plezier op Lowlands!!!!!! *O*

Keshet wij zijn ongeveer vanaf 4 maanden gaan oefenen met een lepeltje, hij kreeg toen medicijnen met een theelepeltje en dat vond hij helemaal leuk.

Wat ongelooflijk irritant die "wacht maar..." mensen }:| Wacht maar:
-tot jullie kinderen hebben
-tot jullie er twee hebben
-tot hij te zwaar is om te dragen
-tot hij ... oud is, dan moet je echt babytv
-bla
Gewoon jaloezie en proberen zichzelf te overtuigen dat zij het wel erg goed doen met hun kinderen.
Ik luister gewoon niet en filter, net als Lily, maar gisteren raakte ik wel wat geïrriteerd, zie hieronder (alhoewel ik dan nog steeds rustig blijf en rustig uitleg waarom ik iets niet wil).

Niels vond de grote autostoel echt een stuk fijner *O* Hij heeft de heenweg eventjes gejammerd voor het slapen gaan en toen 1,5 uur geslapen. Op de terugweg wilde hij niet slapen, ondanks dat hij erg moe was, maar kon ik hem goed afleiden zodat hij niet ging huilen.
Het was wel een beetje geërgerd gisteren, Niels wilde niet slapen dus moest ik hem maar laten huilen volgens mijn schoonzusje "Ik heb al drie keer met dit bijltje gehakt en luister naar mij, hij is gewoon boos". Tjonge, wat een inlevingsvermogen zeg. Hij ligt in een vreemd bed, in een vreemde omgeving en dan moet hij maar braaf gaan slapen, alsof volwassenen dan altijd maar goed in slaap kunnen komen. Ik heb hem lekker in de doek gedaan en heb een stuk met hem gewandeld, hij heeft toch nog 3 kwartier geslapen en kon er toen weer tegenaan. Toen ik weg was heeft ze ook nog geprobeerd mijn man te overtuigen, wat niet lukte :+
Verder was het wel gezellig hoor :) En volgens mij is Niels een dreumesje, neefje is ongeveer 6 maanden ouder, kijk ze nou O+ Hij ging Niels ook steeds knuffelen, zo schattig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 19-08-2010 16:47:28 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85479874
De dermatoloog belde net eindelijk terug. Toby is behoorlijk allergisch: koemelk, kippenei en pinda.
Ik word z.s.m. gebeld door een ziekenhuis-diëtiste voor een afspraak.

Och jee, ik ben er helemaal :'( van .
pi_85480018
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:56 schreef Kersjes het volgende:
De dermatoloog belde net eindelijk terug. Toby is behoorlijk allergisch: koemelk, kippenei en pinda.

:'( Owh wat rot Kersjes, arme Toby *knuffel* Dat zijn juist de hele lastige allergenen, die dingen zitten overal in ongeveer... -O-
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:04:01 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85480245
he, bah, kersjes, wat ingrijpend!! ;(
ik weet ff niet wat te zeggen...

ik zag nog wel dat thomas kruipt! *O* *O* wat goed! met spalkjes en al? _O_ *O* fijn!

aviva heeft per vandaag 2 tandjes! *)
en vanavond of morgen lees ik weer bij ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85480711
ymme, ik zou als ik jou was gewoon eens rustig het een en ander online over voedselintroductie lezen. Ik heb je het schema van Kleintjes al eens eerder gegeven en op die site staat staat veel meer informatie. Je kunt ook in het groeiboekje van Mart kijken, daar staat het een en ander in over schema's.

Het probleem van hier zulke vragen stellen is dat je een breed scala aan antwoorden zult krijgen, omdat de een wel het schema van Kleintjes hanteert en de ander niet, de een wel bezig is met de Rapley-methode en de ander potjes of gepureerd vers eten geeft. En niet alle baby's zijn even oud. Amélie en Isabeau eten bijvoorbeeld met de pot mee, maar zij zijn veel ouder dan Mart. Wij zijn rustig aan begonnen met fruit en groenten en de gerechten kwamen pas later.

Dit is iets waar je in moet groeien en gewoon de tijd voor moet nemen. Mart hoeft niet van de ene op de andere dag van flesvoeding op vast voedsel over - dat is een proces dat het ene kindje sneller oppikt dan het andere.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85481039
Wat fijn dat het beter ging met de nieuwe autostoel, Twinkly! Ik vind het echt een openbaring, dat ding. En je schoonzusje, brr, wat een loederrrr! Ze is verder misschien heel aardig, hoor. Maar hey, via internet kan ik lekker ongenuanceerd op mensen die stomme dingen zeggen afgeven. c_/

Ivan heeft vandaag voor het eerst in een winkelwagen gezeten! :o Ik was er niet bij en daar ben ik haast een beetje verdrietig om, haha. Wat een mijlpaal weer.
pi_85481091
quote:

Wat naar nieuws, zeg. :*
pi_85481189
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft vandaag voor het eerst in een winkelwagen gezeten! :o Ik was er niet bij en daar ben ik haast een beetje verdrietig om, haha. Wat een mijlpaal weer.
Ohh, wat voelt dat ineens groot he! Jammer hoor, dat je er niet bij was.

Nog een toevoeging op het val-verhaal. Mijn neefje is nog rustiger dan Ivan en die laat zich gewoon "boem" op zijn billen of zijn knietjes vallen. En hij geeft geen kik :D Wel apart vind ik dat, Niels is best "hyper" en die laat zich juist heel rustig op zijn knietjes zakken en hij wordt ook niet boos als hij iets niet mag (nog niet :P). Dus eigenlijk is hij toch ook best rustig in bepaalde opzichten.

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat fijn dat het beter ging met de nieuwe autostoel, Twinkly! Ik vind het echt een openbaring, dat ding. En je schoonzusje, brr, wat een loederrrr! Ze is verder misschien heel aardig, hoor. Maar hey, via internet kan ik lekker ongenuanceerd op mensen die stomme dingen zeggen afgeven. c_/
En ik kan lekker opschrijven dat ik het zo stom vind :P
pi_85481574
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:29 schreef Twinkly het volgende:
En hij geeft geen kik :D Wel apart vind ik dat, Niels is best "hyper" en die laat zich juist heel rustig op zijn knietjes zakken en hij wordt ook niet boos als hij iets niet mag (nog niet :P). Dus eigenlijk is hij toch ook best rustig in bepaalde opzichten.
En andersom is Ivan dus ook best 'onrustig'! Hij kan een onwijze dramaqueen zijn (of zoals Huup ooit zei: Ivan, stervende zwaan!) en hij is de laatste tijd zo ontzettend roekeloos. Ik heb mezelf aangewend om als hij valt niet te reageren of om bijvoorbeeld een liedje te zingen. Maar hij heeft deze week een paar flinke smakken gemaakt waar ik zelf ook behoorlijk van geschrokken ben en dan neem ik hem maar gauw bij me. Eén keer zat het me zo dwars dat hij daarna lang sliep dat ik hem extra in de gaten heb gehouden op alertheid.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:20:57 #262
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85484824
freecell, hoe is het gegaan?
en wil je wel provocatie of wil je gewenning ;)

Hier wel kale plek gehad op het achterhoofd (en aan de zijkanten) ivm onrustig slapen. Toen ik hem op de buik ging leggen, was de kale plek heel snel weg...

Sorbo :D

huup met je grote meisje O+

Ow, Rienk heeft zo goed als doorgeslapen! *O*

vervelend Stiemie, maar hopelijk heeft ze wel haar tanden gevonden!

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:53 schreef lily het volgende:

Ja...maar ik snap niet goed wat dat met mij te maken heeft?
Ik dacht dat het vast een opmerking was die je ook vaker gehoord hebt nav je ADHD-zoon...
Zo'n standaard-opmerkingalsof je je aanstelt/overdrijft...

Groof, klinkt als een heerlijke vakantie! Heb je nog genoten van je bad?

Leuk die kindertjes die zo lekker meesmikkelen :Y) Over een tijdje kan Harry ook met de pot mee-eten. *O*

Arme Toby :*
Fijn dat ie het verder goed doet!

BJ heeft vakantie!! *O*

Sorbo, eten is ook lekker! :Y)

lily, wat een leuk kraamkado O+

Lijnloos, veel plezier op Lowlands! *O*

Keshet, ik heb Harry niet speciaal laten wennen aan een lepeltje, maar hij krijgt de vitamine D (en voorheen K) en de sab simplex van een lepeltje. Hij kan er prima van eten, maar met de pap weigert ie dat te doen :D
En ik zou met Emma lekker oefenen met een lepeltje, gewoon lekker zonder stress. Fijn dat ze het verder goed doet joh! Jullie hebben gewoon een heel bijzonder meisje :*
Ow en ik weet niks van RS virus, is mij ook niks over gezegd/gevraagd op het CB vandaag. Ik weet niet of ik zou laten enten als ik de mogelijkheid had.

simmu, je bent van harte welkom hier met je slobberbaby hoor ;)

Fijn dat het goed ging in Niels' nieuwe autostoel! *O*
Mensen met meer/oudere kinderen weten het vaak beter ;)
En toch doe ik lekker mijn eigen ding :D
Wat een leuke foto met dat neefje erbij O+

Ojee Kersjes, das ook wel even om te janken :*

Aviva met tanden *O*
  donderdag 19 augustus 2010 @ 19:27:28 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85485091
Vergeet ik helemaal op te scheppen over mijn baby :D
We moesten ons vandaag weer melden op het CB.
Onze kabouter weegt nu 6140g en is 64,5cm :)
Ik moest bij de arts komen dus ik leg Harry daar op tafel op zijn buik. HIj meteen op handjes en knietjes schommelen en een bruggetje maken. Zij: :o joh doe even normaal! Dat hoef je nog niet te kunnen :D
Zij vond het tof dat ik aan de Rapley was en wilde het graag blijven volgen.
Toen we weggingen zei ze: ik ben benieuwd wat ie volgende keer kan :D

En natuurlijk mogen de curves niet ontbreken :)

pi_85486223
Kersjes... -O-
Hoe hebben ze dat nu getest dan? Wle fijn dat je nu weet wat het is, maar het zijn idd geen fijne allergieën.

Harry, tof man 8-) Op handjes en knietjes is ook wel vet moelijk trouwens :D Gaat bijna kruipen dan joh! :o

Ons CB was superleuk :D Florian is 70 CM en 8190 gram. Vooral lang dus en niet zo bol als wij dachten :o Voor zijn lengte nog best heel slenk! En dat noemen wij dan een bolle Leander :D

Je kan wel ongeveer zien wanneer we met de Pepti zijn begonnen hè? :D

En ze was verbaasd dat hij al zo goed zat en aan haar hand kon lopen. Toen zat ik ook even zo O_O
pi_85486599
Dames, jullie gaan echt te snel vandaag. Snorry.
Kersjes, wat een rotnieuws! Is er nog een kans dat ie er overheen kan groeien of is dit iets dat zijn hele leven blijft?
En verder...ik heb vanalles gelezen, maar het blijft niet hangen. Driekus doet het goed (die snelt langs de bank ineens) en is vrolijk. Was helaas vannacht weer even van slag door een scheet. Hij krijst dan echt, maar is tegelijk niet wakker. Goed, uiteindelijk opgelost, maar dat maakte mijn toch al niet zo'n fijne nacht er niet beter op.

Oja eten. Wij doen vanalles, net hoe het uitkomt. Het enige waar ik heel streng in ben is aardbei. De oma van Driekus reageert daar heel sterk op, dus dat wil ik heel langzaam introduceren. En verder eet ie vaak potjes en dan ook nog al een tijdje die van +1 omdat die meer stukjes bevatten. En tis bij Driekus of puree of echte stukken, tussenin pikt ie niet. Ach, hij doet het er goed op en ik ben er gewoon een beetje makkelijk in. Hij heeft bijvoorbeeld ook al een keer een beetje karnemelk op (dat gezicht dat ie toen trok was echt _O- )

Moraal van het verhaal, mijn ogen vallen dicht en ik moet nog even opzoeken hoe laat Driekus naar het cb moet morgen, dus ik ben er weer weg van..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_85487361
Wauw, wat is Florian in gegroeid, zeg! En grappig dat ie niet zo bol is als dat ie eruit ziet! Zijn het dan alleen z'n wangen? ;)

Harry gaat ook goed! Mooi lijntje, Asy!

Slaap lekker, Mef! Ik ga ook vroeg m'n bedje in. Nog een dagje werken en dan...

3 WEKEN VAKANTIE! *O*

Lente klimt overrrral op. Op het kdv was het ze ook al opgevallen. Daar schrijven ze bijna dagelijks in dr boekje waar ze nu weer op of in is geklommen. Zoals is in de swing bijvoorbeeld. Om er vervolgens doorheen te zakken.

Net bij de kipjes...

[ Bericht 47% gewijzigd door Ssserpente op 19-08-2010 20:37:24 ]
pi_85487936
Jeetje Kersjes -O- Is er nog een kans dat Toby daar ooit nog vanaf komt, of is dat voor altijd? :* voor jullie in ieder geval!

Wat betreft klimmen, ik heb even jullie advies nodig. Lotte klimt sinds een paar dagen uit haar kinderstoel. Ik ging vd week een bakje yoghurt voor haar pakken, na het eten, kom ik terug, zit ze op d'r knietjes op tafel de laatste restjes van d'r bord te peuzelen :X Onnodig te zeggen dat ik een hartverzakking kreeg en in 1 stap bij de tafel stond (ok, ok, ons huis is niet zo groot, dus veel meer stappen had ik ook niet nodig O-) )

We hebben deze kinderstoel

Daar zit dus geen tuigje bij. Ik heb de fabrikant al geschreven of zoiets bestaat, maar nog geen antwoord gehad. Ik heb d'r tijdelijk vast gebonden met een sjaal, maar vanavond stond ze dus met sjaal en al in de stoel :X Is er zoiets als een universeel tuigje? Ik heb al gezocht, maar kan het zo snel niet vinden...
Lotte!
Noah!
pi_85488058
wij hebben toen voor selene hier: http://www.babyplanet.nl/ een tuigje gekocht (niet online), volgens mij hebben de meeste babywinkels dat wel, ik zal iig hier ff kijken!
pi_85488236
Oooh Linda :X dan schrik je je idd wezenloos.
Geen idee of er iets universeels bestaat, het lijkt me haast van wel.
Is het geen optie om het zitplankje en de voetenplank wat lager te doen? Ik lees van heel veel mensen dat dat helpt. Dat ze zich niet meer naar omhoog kan afzetten zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85488325
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:55 schreef huuphuup het volgende:
Oooh Linda :X dan schrik je je idd wezenloos.
Geen idee of er iets universeels bestaat, het lijkt me haast van wel.
Is het geen optie om het zitplankje en de voetenplank wat lager te doen? Ik lees van heel veel mensen dat dat helpt. Dat ze zich niet meer naar omhoog kan afzetten zeg maar.
Dat doet ze dus niet, das het probeem. Ze trekt gewoon dr beentjes onder zich en gaat dan staan. In het begin ging ze inderdaad op het voetenplankje staan en zich dan laten neervallen. Toen hebben we het plankje naar beneden gedaan en nu doet ze het nog sporadisch omdat ze er alleen maar met haar teentjes bij kan. Maar dit kan ze ook zonder voetensteuntje helaas -O-

Simmu, thnx voor de link! Als ik online niks vind zal ik mn mams even langssturen vragen langs te gaan
Lotte!
Noah!
pi_85488395
:o wat een stuntpilootje!

En anders wellicht in een sack&seat op een gewone stoel? Ik heb geen ervaring met die dingen hoor ik weet niet hoe stevig ze erin zit, maar ik geloof dat ze daar redelijk vast in zit.
Je kunt haar misschien ook in een fwcc aan de stoel vastknopen met je doek :+

wel een vervelend probleem zeg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85488450
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:59 schreef huuphuup het volgende:
:o wat een stuntpilootje!

En anders wellicht in een sack&seat op een gewone stoel? Ik heb geen ervaring met die dingen hoor ik weet niet hoe stevig ze erin zit, maar ik geloof dat ze daar redelijk vast in zit.
Je kunt haar misschien ook in een fwcc aan de stoel vastknopen met je doek :+

wel een vervelend probleem zeg.
Dat van die doek is ook nog een idee...stuur je Eva snel terug dan? Mn andere is ook uitgeleend -O-

Edit: Met een sack&seat komt ze niet boven de tafel uit _O-

Edit2: Ik mag woensdag op sollicitatie-gesprek! Dagdag 24/7 zorgende moederkloek, hallo nieuw leven _O_
Lotte!
Noah!
pi_85488492
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:00 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dat van die doek is ook nog een idee...stuur je Eva snel terug dan? Mn andere is ook uitgeleend -O-
:P

jamaar hey! keshet's mini-me moest er ook nog in! :o :+

-edit- ah joh, aan tafel zitten is overrated :{w
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85488533
Universeeltuigjes bestaan, zijn een tientje oid en de babyplanet heeft ze sowieso :)
pi_85488591
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:02 schreef freecell het volgende:
Universeeltuigjes bestaan, zijn een tientje oid en de babyplanet heeft ze sowieso :)
Das mooi dat het bestaat :Y Dan ga ik morgen gewoon maar wat babywinkels bellen hier!
Lotte!
Noah!
pi_85488601
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 20:57 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dat doet ze dus niet, das het probeem. Ze trekt gewoon dr beentjes onder zich en gaat dan staan. In het begin ging ze inderdaad op het voetenplankje staan en zich dan laten neervallen. Toen hebben we het plankje naar beneden gedaan en nu doet ze het nog sporadisch omdat ze er alleen maar met haar teentjes bij kan. Maar dit kan ze ook zonder voetensteuntje helaas -O-

Simmu, thnx voor de link! Als ik online niks vind zal ik mn mams even langssturen vragen langs te gaan
ik kan ff bellen morgen als je dat fijn vindt? als ze het zekers weten hebben wil ik zaterdag eventueel ook wel langsgaan en het opsturen. die dingen zijn volgens mij universeel. je kan ze om de poten van de stoel haken zeg maar
pi_85488646
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:04 schreef simmu het volgende:

[..]

ik kan ff bellen morgen als je dat fijn vindt? als ze het zekers weten hebben wil ik zaterdag eventueel ook wel langsgaan en het opsturen. die dingen zijn volgens mij universeel. je kan ze om de poten van de stoel haken zeg maar
Ik ga morgen eerst hier even rondbellen, das wel net zo makkelijk! En indien ze niks hebben neem ik je aanbod graag aan, want mn mams is op vakantie :+ Thnx :*
Lotte!
Noah!
pi_85489585
Linda, Lente kruipt ook uit d'r stoel. Nils heeft bij Prenatal een tuigje gekocht, maar daarvan moet een deel aan de stoel bevestigd worden. En dat heeft ie nog steeds niet gedaan, dus bind ik 'r ook nog steeds vast met een sjaal. Deze doe ik dan om het verticale bandje dat tussen d'r beentje zit en dan achterlangs om de horizontale balk. Dan trek je dus dan bandje strakker tussen de beentjes. En dan kan ze er moeilijk uitkomen.
pi_85489729
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:30 schreef Ssserpente het volgende:
Linda, Lente kruipt ook uit d'r stoel. Nils heeft bij Prenatal een tuigje gekocht, maar daarvan moet een deel aan de stoel bevestigd worden. En dat heeft ie nog steeds niet gedaan, dus bind ik 'r ook nog steeds vast met een sjaal. Deze doe ik dan om het verticale bandje dat tussen d'r beentje zit en dan achterlangs om de horizontale balk. Dan trek je dus dan bandje strakker tussen de beentjes. En dan kan ze er moeilijk uitkomen.
Dat bandje kan niet strakker..maar ik ga het toch proberen, want nu gaat ze dus met sjaal en al staan. Misschien dat dat hierdoor in ieder geval niet meer lukt. Thnx
Lotte!
Noah!
pi_85490020
Dames, ik heb heeeeel vluchtig bijgelezen. Inpakken voor 5 personen waarvan 1 baby is :D :( :o :'( :{ ;( O+ :|W :{w *O* :+

even voor Harry en Florian:
twee kleintjes die het super doen!!! echt top ^O^

quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 19:20 schreef Asyniur het volgende:
Ik dacht dat het vast een opmerking was die je ook vaker gehoord hebt nav je ADHD-zoon...
Zo'n standaard-opmerkingalsof je je aanstelt/overdrijft...
oh, gelukkig bedoelde je het zo :D :@ Nee, nu snap ik hem :)
pi_85490336
Lente, klein klimgeitje! Gaan jullie nog weg? Ergens naar toe waar het droog is en zonnig??

Toby zit sinds een paar dagen ook vast met een tuigje, hij klom zo de Tripp Trapp uit. Wij hebben een Stokke-tuigje gekregen voor Devin, maar nooit gebruikt. Nu met Toby komt hij dus wel van pas.

Freecell, we hebben een paar weken terug bloed laten prikken. Hopelijk groeit hij er nog overheen, maar ik begrijp dat een pinda-allergie doorgaans wel voor altijd is. Ah well, dan maar geen pindakaas :P
Ik kan er nu wat luchtiger tegenaan kijken, ben ook al praktische oplossingen aan het bedenken voor het een en ander. maar vanmiddag na het "slechte nieuws" was ik echt even van de kaart. En jaar lang heeft hij zo veel pijn en last gehad, had allemaal voorkomen kunnen worden als we hier eerder achter waren gekomen. Al die bezoekjes aan de huisarts, het CB en de dermatoloog waar we hiervoor liepen :{
Maar goed, na een jaar lang symptomen bestrijden kunnen we nu eindelijk effectief het probleem gaan aanpakken. En daar ben ik ook weer heel blij om :Y
pi_85490614
ohja dat vergat ik steeds te zeggen, Kers wat naar zeg :{ hopelijk groeit hij er idd tzt overheen maar voorlopig ben je er mooi klaar mee... -O-

Lily :D dat zal niet meevallen hahaha. Fijne vakantie gewenst!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:00:04 #283
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85490698
quote:

:* wat rot...
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:00:33 #284
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85490721
Dank voor de jeuj-hij-kruipt-s! We zijn glimmend trots :)
Het kruipen is zonder spalkjes. De spalkjes zijn wel wat gebogen, maar niet genoeg om te kruipen.

Verder weinig te melden hier momenteel. Ik geniet van een vrolijk ventje en ben bezig met de planning van zijn feestje. Life's good :)

Linda, Thomas zat ook met een tuigje aan zijn meegroeistoel, maar hij begon hem steeds van tafel te duwen. En soms schoof de stoel niet achteruit maar kantelde hij naar achteren. Dat vond ik toch maar een enge bedoening dus voorlopig zit meneer weer in het Ikea-stoeltje.

Keshet, waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, wat gaat er nou gebeuren met Emma's voetje?

Shit ja Kers, ik vergeet jou ook helemaal. Ik kan me voorstellen dat het even heftig was, maar nu je weet wat het is kun je in ieder geval wel vooruit. De positieve spiraal inzetten!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85490822
Harry knapperd!! *O* Laat ze maar versteld staan! Mooie curve ook!

Zo hee Free wat is hij enorm gaan groeien toen hij eenmaal de goede voeding kreeg ^O^ *O*
Ik ben heel benieuwd naar Niels' lengte volgende week woensdag, ik geloof dat meerdere jongere kindjes hem aan het inhalen zijn :D

Lust Driekus wel yoghurt? Niels vindt karnemelk heerlijk :9 We hadden laatst geen yoghurt meer, toen hebben we hem maar karnemelk gegeven als toetje.

Wow Lente wat ben je een klimgeitje! Wat een durf heeft ze zeg! :D Ze heeft altijd zulke leuke stoere kleertjes aan Serpente O+

Wat eng dat Lotte in haar stoel gaat staan :X Ook al zo'n dappere klimgeit! Vastlijmen?? ;)

Lily met een kind een dagje naar Groningen is al een hele kofferbak vol troep, hoeveel moet dat met 5 mensen op vakantie wel niet zijn! Maar vakantie is wel leuk! *O*

Niels heeft voor het eerst op de stoel bij de tandarts gezeten :D Hij vond het leuk, zolang ze niet in zijn mond keek *)
En en en... hij ging net los staan!! Mijn man gaf hem een blokje aan terwijl hij zich met een hand aan mijn been vasthield, toen pakte hij het blokje met twee handjes vast en ging rustig door zijn knietjes op te gaa nzitten. Hij keek er zelf niet eens trots bij, hij was veel te veel met het blokje bezig. Mijn man en ik keken elkaar echt aan van "zag je dat??!" :D
pi_85490863
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:00 schreef Ca.ra het volgende:
Dank voor de jeuj-hij-kruipt-s! We zijn glimmend trots :)
Het kruipen is zonder spalkjes. De spalkjes zijn wel wat gebogen, maar niet genoeg om te kruipen.

Verder weinig te melden hier momenteel. Ik geniet van een vrolijk ventje en ben bezig met de planning van zijn feestje. Life's good :)

Linda, Thomas zat ook met een tuigje aan zijn meegroeistoel, maar hij begon hem steeds van tafel te duwen. En soms schoof de stoel niet achteruit maar kantelde hij naar achteren. Dat vond ik toch maar een enge bedoening dus voorlopig zit meneer weer in het Ikea-stoeltje.

Keshet, waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, wat gaat er nou gebeuren met Emma's voetje?
Doet dat dan bij Thomas niet extra zeer aan zn knietjes?

Schuiven doet ze ook, wel minder atm. (Gelukkig...dat vond ik echt irritant namelijk :P ) IKEA-stoeltjes hebben ze op het kdv ook, maar daar zit alleen een klein gordeltje om de buik toch? Ik weet niet of dat dan wel genoeg helpt...
Lotte!
Noah!
pi_85490908
hoi :W ik kom me even melden met mijn dochter Hannah. Ze was afgelopen zondag al 6 maanden maar ik lag toen op de operatietafel in het ziekenhuis. We hebben een hele turbulente maand achter de rug waarvan ik 2 weken in het ziekenhuis heb gelegen. In het kleine babietjes topic staat nog wat uitgebreider waarom.
Ik ben nu in ieder geval weer thuis bij mijn rots in de branding (8> en mijn lieve kleine grote muppet O+

Vanaf nu post ik hier mee *O*
pi_85491098
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:04 schreef Linda2205 het volgende:
Schuiven doet ze ook, wel minder atm. (Gelukkig...dat vond ik echt irritant namelijk :P )
Dat doet Niels ook sinds vorige week en dan valt alle troep van het eten op zijn broek }:|
pi_85491310
Octo en Hannah welkom! *O* en welkom thuis :*
ik las het op je facebook al een paar keer. Wat een gedoe zeg -O- beterschap en sterkte met bijkomen. Gelukkig je mupke weer bij je <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85491454
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:10 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat doet Niels ook sinds vorige week en dan valt alle troep van het eten op zijn broek }:|
Oh, das ook irritant :X Dat je geen maaltijd door komt, zonder dat je 3u later nog de resten uit plooien, zakjes, etc moet plukken :P
Lotte zette zich altijd zo hard af dat ze niet meer bij de tafel kon en dan ging ze huilen dat ze d'r eten niet kon pakken. Aanschuiven, stukje pakken en hop, weg was ze weer.
Lotte!
Noah!
pi_85491604
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:18 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Oh, das ook irritant :X Dat je geen maaltijd door komt, zonder dat je 3u later nog de resten uit plooien, zakjes, etc moet plukken :P
Lotte zette zich altijd zo hard af dat ze niet meer bij de tafel kon en dan ging ze huilen dat ze d'r eten niet kon pakken. Aanschuiven, stukje pakken en hop, weg was ze weer.
Haha, en dat dus ook ja! En dan maar niet snappen dat het hun eigen schuld is he :D
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:25:18 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85491729
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 21:42 schreef lily het volgende:
Dames, ik heb heeeeel vluchtig bijgelezen. Inpakken voor 5 personen waarvan 1 baby is :D :( :o :'( :{ ;( O+ :|W :{w *O* :+

even voor Harry en Florian:
twee kleintjes die het super doen!!! echt top ^O^
[..]

oh, gelukkig bedoelde je het zo :D :@ Nee, nu snap ik hem :)
:*

En een hele fijne vakantie met je prachtige gezin!
pi_85491842
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:22 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Haha, en dat dus ook ja! En dan maar niet snappen dat het hun eigen schuld is he :D
Op een gegeven moment liet ik dr gewoon midden in de kamer zitten en huilen. Na een minuutje of 2 weer aanschuiven en dan bleef ze meestal wel zitten. Maar ze snapte dondersgoed dat ze het niet mocht. Zag je die beentjes omhoog gaan, zei ik: "Lotte....beentjes naar beneden" *ondeugende blik, klein beetje afzetten, kijken of ik het zie" "Lotte....." *verder afzetten, alvast beginnen met giebelen* "Lotte....doe je beentjes naar beneden nu" *wop, weg* En lol dat ze had :') (Tot dr mond leeg was, that is...)
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:27:54 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85491865
Florian gaat ook al zo goed! *O*

En klimgeitje Lotte :o

Hannah en mama welkom. Hopelijk knap je snel op octo :*

Ow en natuurlijk een *O* voor een losstaande Niels!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:19:51 #295
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85494196
Als het alleen bij schuiven bleef was er nog wel mee te leven, maar dat achterover kantelen vond ik gewoon te eng. Straks lazert hij met stoel en al achterover... Misschien ligt het aan onze stoel hoor, dat was (is) een krijgertje. Een neppert, geen triptrap.

Kruipen doet geen pijn aan zijn knieën. De fysio zou er ook niet heel veel tijd in hebben gestoken als het geen goede houding voor hem was hè. En vooralsnog heb ik zijn knie niet uit de kom zien gaan in de kruiphouding. Wel als hij in een kleermaker-achtige houding zit, bijv tijdens het spelen of als hij op schoot zit met opgetrokken beentjes.
Het voordeel is dat hij nu zonder spalken ook op zijn knieën gaat zitten spelen, en dat gaat goed.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85500425
Pff iemand nog een tip?

Esmee is sinds gistermiddag 3 uur wakker. In bed liggen is gillen, brullen. Steeds valt ze in slaap, en dan na een minuut of 10.... taddaaaa daar is ze weer... Avondeten ging wel heel goed, maar flessen drinkt ze bijna niet.

We hebben al een badsessie erop zitten (altijd leuk om half 3 'snachts :') ), paracetamol, dentinox, nijntje-koekje, fles met melk, fles met pap etc. Eruit halen helpt soms, maar als je dan denkt dat ze het erom doet en je laat haar liggen, dan huilt ze gerust een uur :@ Ik weet het gewoon niet meer.... :'( Ik wil slapen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:30:38 #297
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85501186
Stiemie, wat naar. Even naar de huisarts om een oorontsteking uit te sluiten? Een aantal zaken komen me wel bekend voor van Thomas: slecht drinken en niet plat willen liggen.

Ik hoop dat je nu gewoon lekker ligt te slapen. Zo niet: beterschap meiske.
pi_85501190
Stiemie, is ze nog in slaap gevallen? Hoop het wel voor je. Anders succes vandaag.

De opvolgmelk (standaard nr. 2) moet je hiermee ook precies bij 6 maanden beginnen?
pi_85501320
ymme, ik zou het pak 1 gewoon leegmaken en dan over.
Stiemie ik hoop dat je nog geskapen hebt.
Staat niels los?! Wauw!
Ca.ra wat fijn dat het zo goed gaat met kruipen.
Lotte klimgeit en ssserpente bijna vakantie.
Meer weet ik even niet uit mijn hoofd. Ik ga zo de fiets op voor een dagje werken. Even met m'n collega overleggen of ik toch uren kan opnemen. Kan ik mee naar het cb, driekus krijgt prikken *huil*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:05:38 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85501407
mefke, heb je goed geslapen vannacht?

Linda, succes met je sollicitatiegesprek! :*

Tof dat het zo goed gata met Thomas! *O*

Ow Stiemie, wat een rotnacht! Ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan om iets lichamelijks uit te sluiten

ymme, geen idee. Maar ik denk dat je wel eerst een oude verpakking nr1 mag opmaken voordat je een nr 2 openmaakt. Kwestie van gezond verstand ;)

Ow en ik ga mijn baby uit bed vissen want we gaan zwemmen met een paar meiden (+ 1 kerel) en de baby's van dezwangerschapsgym *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')