Hoi!
Ik heb eigenlijk heel weinig te melden momenteel over m'n muppetje. We zitten wat dat betreft ook een beetje in een niemandsland. Aan de ene kant te groot voor het kleine baby'tjestopic maar nog niet groot genoeg voor hier.
Ik lees dus dapper mee maar heb weinig om over mee te praten.

Ik kon me nog een vraagje van Ssserpente herinneren over de eventuele gevolgen van Emma's vroeggeboorte op haar ontwikkeling. Tot nu toe merken we eigenlijk weinig. Ze lijkt zich goed te ontwikkelen als je uitgaat van haar gecorrigeerde datum. De neonatologen zijn onder de indruk van haar ontwikkeling maar hebben weinig vergelijkingsmateriaal. Er zijn niet veel kindjes die een vergelijkbaar geboortegewicht hebben die het overleefd hebben en ook 'doen' ze zulke kindjes nog niet zo lang waardoor er nog geen representatieve cijfers bekend zijn.
Wij doen in ieder geval ons best om Emma de kans de geven haar mogelijkheden ten volle te benutten maar dat is iets wat we sowieso gedaan zouden hebben.
Tot nu toe doet ze het dus goed maar dat is helaas geen garantie voor de toekomst.
Nou ik toch bezig ben heb ik meteen nog een vraagje.

Hebben jullie toevallig jullie kindjes al aan lepeltjes laten wennen voor je begon met het introduceren van vast voedsel? Het maakt me even niet uit of je nou Rapley't of niet.

Veel premature kindjes hebben een mondtrauma door alle negatieve prikkels die ze in hun ziekenhuisperiode opgedaan hebben in hun mondgebied.
Ik ben Emma dus spelenderwijs al aan het laten wennen aan een lepeltje en geef af en toe ook een paar hapjes van haar voeding op een lepel. Dit vindt ze vreselijk interessant dus tot nu toe lijkt dat goed te gaan. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat als er straks ook daadwerkelijk vast voedsel op zo'n lepeltje zit!
Zijn er ook nog mama's hier die hun kindje in (hebben) laten enten tegen het RS virus?
En dan denk je niks te vertellen te hebben he.