abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85449308
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik ook. Met als enige verschil dat je nu met baby je kiezen op elkaar zet en door MOET. Voor die tijd kon je ff een tijdje lekker zitten sikkeneuren op de bank, een dag in bed blijven, een week niks doen en nu moet je doorgaan...
Dat herken ik ook wel, maar dat is voor mij niet de essentie. Ik vind veel dingen leuker nu Ivan er is. Ik geef altijd als voorbeeld naar de Ikea gaan. Voorheen begonnen we daar met goede moed aan en kwamen we er met een relatiecrisis vandaan. Doordat Ivan er is passen we ons Ikeabezoek aan: we winkelen gericht, rekken het niet, nemen een pauze in het restaurant en genieten gewoon van de manier waarop hij de wereld om zich heen beleeft. Ik kom tegenwoordig moe maar gelukkig bij de Ikea vandaan.

quote:
Dat vind ik niet altijd makkelijk, dat eeuwige doorgaan...
:*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85449444
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik ook. Met als enige verschil dat je nu met baby je kiezen op elkaar zet en door MOET. Voor die tijd kon je ff een tijdje lekker zitten sikkeneuren op de bank, een dag in bed blijven, een week niks doen en nu moet je doorgaan...Dat vind ik niet altijd makkelijk, dat eeuwige doorgaan...
Mooi omschreven, Linda. En herkenbaar. Dat is een reden dat ik dan ook niet rammel voor een tweede. Ik zou het niet trekken, denk ik, en mezelf er teveel in verliezen.

Wat stom trouwens dat ze bij jullie op het kdv allemaal om dezelfde tijd moeten slapen. Hier gaan ze naar bed als ze moe zijn.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:32:12 #153
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85449487
En ja, je moet door met de kindjes. Maar dat is bij mij ook precies de reden waardoor de zwaardere momenten juist minder lijken (zijn?). Niet dat ik het vóór de kindjes zo vaak zwaar had hoor :o .

Ik kan trouwens de zware momenten tellen op twee handen. Als ik zelf ziek ben, dat vind ik echt zwaar. Ik vond het op een gegeven moment best zwaar toen S eenkennig was. Die zat vier maanden lang aan mij vastgeplakt. Ik vind het heel soms zwaar dat ik toch veel aan huis gekluisterd zit. Wat meer dan bij me past. Maar dat kan ik over het algemeen vrij makkelijk relativeren voor mezelf. S heeft zo heel af en toe een week dat ze ineens 's nachts wakker wordt. Vraag me niet waarom, maar dat vind ik nu ook zwaar. De halve nacht bv geven daarentegen viel me alles mee :+ 8)7 .

En waar ik echt mee heb moeten leren omgaan was hetvolgende:
Mijn dochter huilde echt niet zoveel, maar was dan bijvoorbeeld op een gegeven moment drie keer op rij gaan huilen met dàt bepaalde bezoek. Ik kreeg dan heel erg de neiging om te gaan vertellen dat ze zo helemaal niet is, alsof ik haar ging verdedigen. Ik heb dat nog wel een beetje, maar het grijpt me minder aan als ze zichzelf niet zijn met anderen erbij.

En oh ja, ik heb me ook een keer of drie vier eenzaam gevoeld. Maar dat had ik vele malen meer last van toen ik de kinderen nog niet had. Nu heb ik eigenlijk altijd 's avonds een soort knus gevoel, wetende dat er boven twee liggen te slapen.
pi_85449509
Wij geven ook yoghurt, met een klein beetje diksap. Het warme eten gaat meestal voor geen meter maar de yoghurt erna gaat altijd als een trein. Dan gaat dat mondje altijd wel open.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85449755
Pff ik reageer echt te langzaam :') Jullie zijn alweer lang over andere dingen aan t praten..
pi_85449972
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:39 schreef wickie het volgende:
Pff ik reageer echt te langzaam :') Jullie zijn alweer lang over andere dingen aan t praten..
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:52:29 #157
313287 Groofsken3
pi_85450311
Ons nieuws van vandaag... Het ligbad is klaar *O* . Oh zo heerlijk. Ik ben vooralsnog zo ongelooflijk bij met alle verbouwingen ^O^ .
pi_85450350
Wat fijn, Groofsken! *O* Ik zou echt niet meer zonder een ligbad kunnen. Ik ga er volgens mij wel 4 keer per week in.
pi_85450540
Nou ben ik wel op tijd
*O* *O* Voor je ligbad Groofkens *O*
Ik ben ook een bad junkie
pi_85450631
Ik ga zelden in bad (ja ik douche wel iedere dag :P), maar voor de kids vind ik het bad ideaal! Dyon in de tummytub in het grote bad en zn broer erbij in het grote bad...een lol dat ze dan hebben.

Heerlijk dat het klaar is Groof!
pi_85450660
Wat lekker Groof! :) Wij hebben nu geen bad, maar zou er heel graag eentje willen!!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:00:35 #162
313287 Groofsken3
pi_85450688
Ik denk dat ik dat ook word, een ligbadjunkie O+ .

Ik vind het voor de kindjes ook zo fijn. Samen in bad O+ . De eerste 9 jaar van mijn leven gingen mijn broertje en ik altijd samen in bad op woensdag en op zondag. Was altijd feest, spelen met bakjes en mengseltjes maken met water en drupje van die shampoo en die. S is vandaag met een buurmeisje in bad geweest toen R sliep :D . En R daarna ook nog even lekker in zo'n badring. Het was echt genieten :Y . Volgende keer S en R samen O+ en ik wil ook met de kindjes nog O+ , en ooooooh, heerlijk gewoon O+ :P .
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:09:12 #163
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_85451054
Oh dat is zo heerlijk een bad. Mijn meiden gaan hier ook bijna elke avond samen in bad. En vaak ga ik er ook nog bij zitten. Zo gezellig!

En is de ligbadmeneer ook nog langs geweest Groofsken?

ik hoor hier helemaal niet, maar ik lees af en toe mee
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:12:15 #164
313287 Groofsken3
pi_85451170
Ja, ik wil eigenlijk ook wel samen met beide kindjes. Maar daar moet ik nog heel even over nadenken, hoe dat praktisch dan handig moet gebeuren enzo :P .

De leuke meneer is met zijn leuke gezin op vakantie. Uiteraard. ;(
pi_85451327
Wij hebben sinds een weekje een bibabad en het is zo leuk O+
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:18:13 #166
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_85451397
Oh -O- Dat is jammer.

Toen mijn jongste nog klein was deed ik het zo. Ik ging er als eerste uit met de jongste op mijn arm. Die legde ik ingewikkeld in een handdoek in de wasbak, waar ik een kussentje in had gelegd (of ik het wipstoeltje), terwijl ik mezelf afdroogde en aankleedde. Daarna oudste afdrogen en aankleden en dan de jongste.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_85451659
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Wat fijn, Groofsken! *O* Ik zou echt niet meer zonder een ligbad kunnen. Ik ga er volgens mij wel 4 keer per week in.
Wij hebben ook een ligbad (naast een grote douche O+ ) maar de laatste keer dat ik er gebruik van heb gemaakt was ik zwanger van mijn tweede. 6 jaar geleden dus :+
Niks voor mij, een bad.

Mijn kinderen gebruiken het wel vaak trouwens en Leah gaat er ook in dus ik maak er zo wel veelvuldig gebruik van.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:25:13 #168
313287 Groofsken3
pi_85451694
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:18 schreef She-Wolf het volgende:
Oh -O- Dat is jammer.

Toen mijn jongste nog klein was deed ik het zo. Ik ging er als eerste uit met de jongste op mijn arm. Die legde ik ingewikkeld in een handdoek in de wasbak, waar ik een kussentje in had gelegd (of ik het wipstoeltje), terwijl ik mezelf afdroogde en aankleedde. Daarna oudste afdrogen en aankleden en dan de jongste.
Kijk, dat scheelt me weer wat nadenkwerk. Thanks ^O^ .

Zo ik ga in bad nog even lekker lezen en daar naar bed. Ben gevloerd :O .
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:53:30 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85452706
Werken is gelukt hoor! ;)

Arme Minke :*

Sorbo! :o Tof! *O*

Hoe ging het autorijden Twinkly?
Tandjesleed :{

Claudia, dat neuzen klinkt lief! O+
En dat skeptische van andere mensen herken ik ook wel hoor!

En die 'wacht maar dat haar valt nog uit' die kennen wij ook ;) En hij is nooit kaal geweest :D

Tegen ons wordt ook regelmatig gezegd: ooh, hoe oud is hij? half jaar. Oooh dan is hij wel groot voor zijn leeftijd hoor! uhm nee, hij is klein voor zijn leeftijd. weet je het zeker? nee, he is mijn kind maar jij zal het vast beter weten 8)7

Stiemie, ik heb geen tanden gevonden helaas

maar lily, alle kinderen zijn wel eens druk en ongehoorzaam hoor! ;) :*

Isa, pieppiep O+

Wat goed van Lotte zeg! :Y
Jammer dat ze zichzelf zo in de weg zit :*

Vallen is hier nog geen sprake van. Wel soms woest omrollen en dan met e hoofd keihard op de houten vloer bonzen. Dat klinkt zo lekker hard :D

Mette is gewoon een slimmerik :)

Tijn heeft een tand! *O*

Rienk, wat ga je opeens hard joh! :o
En pijn is ook vermoeiend Vlindur :*

Groof, fijn dat je bad klaar is joh!
En zware tijden kent iedereen wel eens. Voor Harry kon ik er niet goed tegen als ik een nacht niet 8 uur had geslapen. Inmiddels is Harry het half jaar gepasseerd en is er al een half jaar geen enkele nacht meer geweest waarin ik 8 uur achter elkaar geslapen heb :D
en ik functioneer nog best aardig ;)
pi_85452941
Damn, waren we net de spullen in aan het pakken voor het weekend, net klaar, 1 voet op de trap naar beneden, begint die kleine me toch te huilen en krijsen... niet normaal, dikke tranen, geen speen willen, alleen maar huilen... uiteindelijk maar alvast een fles gemaakt en die ging er gelukkig met veel smaak in. Daarna nog even nasnikken en nu weer lekker in bed... maar jeetje wat kan dat zielig zijn... ;(

Groof, wat heerlijk! Hier ook een badjunkie, maar geen bad helaas. Maar zodra ik bij mijn ouders of schoonouders de kans krijg lig ik er daar in. Lijkt me ook zo leuk, 2 van die kindertjes samen in bad doen... *;

Asy, 8 uur is echt zo overrated... kan me de laatste keer ook niet herinneren, ik denk dat het de nacht van 21 op 22 december was... :@ Maar inderdaad, je went eraan... maar ik kan me nu al verheugen op de komende nachten... da's dan weer het voordeel van Lowlands voor mij, heerlijk uitslapen! :z
pi_85452992
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:53 schreef Asyniur het volgende:

Tegen ons wordt ook regelmatig gezegd: ooh, hoe oud is hij? half jaar. Oooh dan is hij wel groot voor zijn leeftijd hoor! uhm nee, hij is klein voor zijn leeftijd. weet je het zeker? nee, he is mijn kind maar jij zal het vast beter weten 8)7
Volgens mij hebben mensen daar sowieso een heel slecht besef van! Ik heb het idee dat men een baby al gauw groot en/of dik vindt.

Zoiets is me ook opgevallen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had lange tijd een heel bescheiden buik terwijl mijn collega's het een gigantische buik vonden. Ik had toen ook nog eens een collega die superslank was en een ontzettend bescheiden buikje had; dat heeft niet bijgedragen aan de realistische beeldvorming.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:08:36 #172
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85453287
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:16 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben sinds een weekje een bibabad en het is zo leuk O+
geniaal ding he! Hier ook dikke pret voor zowel de oudste als de jongste <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:10:14 #173
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85453356
L heeft trouwens sinds zondag een blauw oog (inmiddels groen) en aan de andere kant een dikke groene wang. Ziet er niet uit! Wordt toch echt tijd dat ie niet zo enthousiast loopt. Hij is heel zelfverzekerd maar het gaat allemaal nog best wankel :'(
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:13:46 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85453519
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:

Volgens mij hebben mensen daar sowieso een heel slecht besef van! Ik heb het idee dat men een baby al gauw groot en/of dik vindt.

Zoiets is me ook opgevallen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had lange tijd een heel bescheiden buik terwijl mijn collega's het een gigantische buik vonden. Ik had toen ook nog eens een collega die superslank was en een ontzettend bescheiden buikje had; dat heeft niet bijgedragen aan de realistische beeldvorming.
Nou het is wel zo dat Harry over het algemeen heel helder uit zijn ogen kijkt en mensen echt goed bekijkt. Tel daarbij op dat hij oersterk is en dus niet zo'n slappe baby en hij lijkt gewoon al ouder. Maar groot is hij echt niet :D
Maar het grappige is dus dat mensen met je in discussie gaan daarover :D

En dat van die buik herken ik ook wel. De ene collega vond dat ik gigantisch was. Een andere zei dan: jee, wat heb jij een bescheiden buik :D
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:15:04 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85453570
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:10 schreef RockabeIIa het volgende:
L heeft trouwens sinds zondag een blauw oog (inmiddels groen) en aan de andere kant een dikke groene wang. Ziet er niet uit! Wordt toch echt tijd dat ie niet zo enthousiast loopt. Hij is heel zelfverzekerd maar het gaat allemaal nog best wankel :'(
Dat zelfverzekerde heeft ie van zijn moeder :*
Komt wel goed met hem :Y
alleen sneu dat je kind er dan uit ziet alsof je hem dagelijks in elkaar timmert :{
pi_85453773
Ik zie er tegenwoordig uit alsof we er een kitten bij hebben. Ivan probeert zich op te trekken aan plekken waar zelfs ik geen vet heb. En daar krabt hij flink bij. }:|
pi_85453783
Iemand nog een nadeel horen van 2 kindjes op 1 kamer? Ik heb vanavond een baby met snooze-functie en die wekt mijn peuter steeds...

Zennnnnnnnnnn
pi_85456350
Oei Rocka... Maar hij loopt dus al? Wat knap *O*

Stiemie, haal die batterijen er dan gewooin uit joh :P

Groofsken, vannacht gewoon weer 2x gevoed, helemaal stoppen zit er dus nog niet in geloof ik!

Een ligbad is heerlijk, pure luxe!
Wij hebben er sinds we hier in november kwamen wonen 1 en het is echt ideaal voor de kinderen :Y Zelf ben ik, tegen alle verwachtingen in, maar een paar keer in geweest, maar M. doucht doordeweeks 's avonds altijd met de jongens in de kuip (ik douche altijd 's ochtends) en in het weekend gaan ze met z'n 3-en uitgebreid in bad. Da's echte quality time.
.... met gevoel voor drama....
pi_85456759
Helaas de batterijen zitten er nog in en de snoozebaby eet nu een banaan :O
pi_85457078
Snoozebaby :D :'( :D

Misschien had ze gewoon even behoefte aan een late night snack? Kan ze zo heerlijk weer gaan slapen. ik hoop het voor je Stiemie :*

Toby heeft net ook gedronken, een volle maag slaapt beter! Ik ga er ook in, adios :W
pi_85462371
Snoozebaby :D
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie er tegenwoordig uit alsof we er een kitten bij hebben. Ivan probeert zich op te trekken aan plekken waar zelfs ik geen vet heb. En daar krabt hij flink bij. }:|
Auwe!

Vandaag maar weer eens diep ademhalen en wat bijvoeding gaan testen... à la Rapley, maar ook steeds minimaal één theelepel op een lepeltje naar binnen, anders is het blijkbaar niet genoeg voor provocatie...
pi_85462682
Zo! Bijgelezen... Maar ik heb heus niet alles onthouden.

Als ik dat zo lees was dat dus nog helemaal niet zo'n rare opmerking van al die mensen die zeiden dat Isabeau nog wel een kale plek zou krijgen :D Al die harige baby's hier hebben er dus ook één gehad? Nu voel ik dus een raar, misplaatst soort trots over het feit dat Isabeau er niet een had. Raar wat het moederschap met je doet 8)7

Groofsken, lekker genoten van je bad & boek? Heerlijk is dat hè?! Ik ben ook echt een badverslaafde. Héérlijk! Lekker een boek en een glas wijn mee, kaarsjes aan (en in slaap vallen maar :') )

Stiemie, hoe heeft je snoozebaby uiteindelijk geslapen?

Claudia, leuk hè, zo'n krabbende baby aan je benen :') . Mooi voorbeeld trouwens van jullie Ikea bezoek. Ik merk dat ik dat soort dingen nu ook heel anders beleef.

En de nacht.... tsja...wat zal ik zeggen. Het ging redelijk. Ik heb alleen zelf een fout gemaakt. Ik lag in een diepe coma, toen Isabeau ineens begon te huilen. Ik dacht dat het midden in de nacht was en heb dus een 180/5 fles gemaakt en gegeven. Daarna ging ze meteen weer slapen, maar toen zag ik dat het nog maar half 1 was. Veel te vroeg. Het plan was juist om haar, als ze rond die tijd wakker zou worden, alleen even in te stoppen en een kus te geven. Na die fles heeft ze geslapen tot 5 uur. Toen even huilen, instoppen en kus --> krijsen alsof ze vermoord werd.. totdat ik de deur dichtdeed en ze kennelijk doorhad dat het niet ging werken --> STIL. En toen heeft ze nog geslapen tot half zeven.
pi_85462784
Oh en Isabeau heeft gisteravond weer zo heerlijk ziiten smullen! Onvoorstelbaar hoe goed ze opeens eet. Ze heeft een hele lading couscous met kip, courgette, kikkererwten en rozijnen gegeten en daarna nog volle yoghurt. Zo gezellig om samen te eten als er ook daadwerkelijk wat in gaat O+
pi_85462852
Sorbo, ik ken dat hoor, dat je midden in de nacht dingen gaat lopen doen die niet helemaal kloppen. :Y

Wat fijn dat ze zo goed eet!

En wij hebben ook geen kale plek achterop gehad 8-) (wel bovenop, explosieve berg verdreef het haar :X )
pi_85463152
Lekker Sorbo dat Isabeau zo goed eet! Daar kun je echt van genieten he!?

Claudia, pijnlijk dat krabben. Maar aan de andere kant wel weer leuk dat hij zich aan je optrekt! :)
pi_85463323
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:55 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en Isabeau heeft gisteravond weer zo heerlijk ziiten smullen! Onvoorstelbaar hoe goed ze opeens eet. Ze heeft een hele lading couscous met kip, courgette, kikkererwten en rozijnen gegeten en daarna nog volle yoghurt. Zo gezellig om samen te eten als er ook daadwerkelijk wat in gaat O+
En krijgt ze dan ook nog 4 flessen?

Mart is bijna een half jaar dus ben me een beetje aan het verdiepen hoe en wat.
Vind het toch lastig om het 'beste' te doen qua eten enzo.
pi_85463402
Nou Ymme, ik probeer de vierde fles nu af te bouwen. :) Die vierde fles krijgt ze 's nachts. Ze heeft hem niet meer nodig, omdat ze zo goed eet, maar het is een gewoonte. En ik hoop stiekem dat als die fles is afgebouwd ze ook door gaat slapen, maar daar durf ik niet op te rekenen. :D
pi_85463541
Sorbo, hier ook een baby met veel haar maar geen kale plek. En die opmerkingen komen me bekent voor... Balen trouwens van vanacht
Ymme, je moet vooral naar je eigen kindje kijken wat eten betreft. Een collega van mij had haar kindje met 6 maanden op 3 flessen terwijl ik dat bij f echt niet hoefde te proberen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_85463712
Mart is ook echt een hongerlapje.
Gisteravond waren we om 23u00 thuis. Waren bij mijn ouders geweest. En toen hebben we hem nog een keer 120 cc gegeven voordat hij weer naar bed ging. En hij heeft geslapen tot 08u00!

Normaal gaat hij om 19u00 naar bed met 180cc en word dan 06u15 wakker.

Dus ik denk dat meneertje toch meer nodig heeft. Maar vind het zo lastig. Dadelijk geef ik hem teveel ofzo.
Hij heeft nu 4x 180 cc en wil nu gaan starten met groente en fruit, volledig potje.
pi_85463757
3 is ook wel echt weinig bij 6 maanden volgens mij?

Hier nog steeds 5 :') Hoewel de vijfde steeds kleiner wordt.
Alleen gisteren moesten we hem echt wakker duwen, dus ben benieuwd wat er gebeurt als we dat eens niet doen (maar ik durf niet... heb de rust zo hard nodig en wil niet om 3 uur een fles maken en geven...Misschien de fles maar gaan vervroegen over een weekje oid.)
pi_85464053
Ymme ik zou gewoon naar Mart kijken. Zolang je denkt dat hij die fles nodig heeft zuo ik hem gewoon geven denk ik.
Hier wordt er ook goed stevig gegeten, soms drinkt ze drie flessen, gaat om 8 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende morgen. Soms zit ze overdag al 5 flessen en dan 's nachts ook nog een. Tsja, als ze het nodig heeft. Vannacht heeft ze twee keer een nachtvoeding gehad.

Moet er wel bijzeggen dat Amélie kleine flessen krijgt. Ik maak altijd 180cc ('snachts 150/4) maar ze drinkt er eigenlijk nooit meer dan 150 van. En soms zelfs maar 60 of 90.

En nu staat ze hier aan mn been, groot te wezen. Jeetje wat een heel meisje al zo. Ze heeft vandaag een hema vest aan (die roze met stippen) en ondanks dat ik Hema klein vindt vallen en ze verder helemaal niet in die maat zit moest ik toch even slikken, maat 92! Dat leek nog zo ver weg!
Eigenlijk meer dreumes dan baby maar stiekem door mama nog heel eventjes baby gehouden. Maar er is geen houden aan. Ze staat, ze stapt, ze groeit uit haar broeken in mt 74, ik moet bijna shoppen op de peuterafdeling, ze babbelt en het baby-snoetje trekt weg.
Ze wordt groot ;( :o O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85464214
Freecell, meeten lijkt me leuk! Anders schoppen we het noordelijke topic nog een keer omhoog?

Wat jammer Sorbo, dat het plan is mislukt :{ Wel fijn dat het in de vroege ochtend wel lukte :Y

Ik vond de Ikea altijd al gaaf. Ff overal kijken en daarna ballen eten in het restaurant :9 Maar ik vind zulke grote winkels altijd gaaf. Kan me ook heerlijk vermaken in een grote Bijenkorf en een V&D. Die hebben we hier namelijk niet :')

Hier ging Rienk om half 10 eindelijk slapen en werd om 00:10 wakker van ons toen we naar bed gingen (Hij was altijd wakker als we naar bed gingen, want we haalden hem er om 23:00 uit en gingen dan weer samen tegelijk naar bed) Dus hij moet denk ik ff wennen aan de herrie. Ik heb hem er niet uitgehaald maar gewoon neergelegd (Hij zat natuurlijk al weer :') ) en hij sliep gewoon weer verder! Om 03:00 werd ie ook ff wakker, maar naar een paar keer SSST SSST ging hij weer slapen. Tot 7:30! :o *O* *O*

Het begin is er, nu volhouden w/
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85464304
Wat goed van Rienk :)
pi_85464755
Wat goed van Rienk zeg! *O*

Ik heb nog tot 12 uur opgezeten met Esmee. De banaan wilde ze niet, maar we zagen wel dat haar tandvlees wat dikkig was. Zouden dat dan toch de eerste tandjes zijn? Na een zetpl is mevrouwtje weer naar bed gegaan en we werden vanmorgen om half negen wakker *O*

Huup je meiske wordt groot O+

Ymme wij geven nu pas 3 flessen. 1 na het ontbijt, 1 na de lunch en 1 a het avondeten als ze naar bed gaat. Overigens gaan de flessen zelden helemaal leeg. Nou ja ze regelt zelf wel hoeveel ze nodig heeft :)
pi_85464792
En hoeveel eten geef je dan? Zn heel potje van 6 maanden?
pi_85464837
Avondeten? Gewoon wat wij eten en dan een kleine portie. Maar het is denk ik qua hoeveelheid wel een groot potje of iets meer als ze trek heeft
pi_85464991
Nou ja, ik doe gewoon wat op een bord. En dan lijkt het mij dat hij zelf wel aangeeft genoeg te hebben.
Of niet :D Het is een hongerlapje dus ben benieuwd.
pi_85465258
Vlindur, wat fijn dat het best goed ging! Jee en nu doorzetten! Enneh, zin om eens samen te Ikea-en? O+

Ymme, bij Isabeau ben ik (omdat ik nogal een voedingsnazi ben) heel optimistisch begonnen met allemaal zelfgemaakte hapjes. Ze haalde haar neus ervoor op. En toen we een paar dagen naar Gent gingen had ik een paar potjes meegenomen voor het gemak en dat at ze met smaak, niet veel, maar wel met smaak. Dus met frisse tegenzin potjes gaan geven, maar ze at altijd maar een paar happen. En zo ging het tot we in Italie waren een paar weken geleden. Ze kreeg al wel steeds meer vers, maar nog steeds maar een paar happen. En ineens, daar in Italië, ging de knop om! En nu eet ze gewoon met ons mee. Hele borden vol (voor babybegrippen dan hè) Ik pas wat zij krijgt natuurlijk wel aan op haar leeftijd (heb bij haar de lepel harissa maar even achterwege gelaten, rode peper is denk ik nog niet zo'n goed plan ;)), maar ze eet álles! Voor nu vind ik het zo leuk en gezellig O+
pi_85465372
Oh Ikea. Daar gaan we vanavond ook heen.
Wat MOET ik gewoon echt meenemen voor baby lief ;)
Ben op zoek naar kinderstoel voor bij mijn ouders en een matras voor campingbed.
pi_85465463
Wij gaan vanmiddag ook naar Ikea :D
pi_85465586
Rienk, wat ga je goed man ^O^

en wat heerlijk dat Isabeau zo goed van je eigen brouwels eet. Leah ook wel maar nog steeds liefst gepureerd.

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:53 schreef Asyniur het volgende:
maar lily, alle kinderen zijn wel eens druk en ongehoorzaam hoor! ;) :*
Ja...maar ik snap niet goed wat dat met mij te maken heeft?
pi_85465683
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:43 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur, wat fijn dat het best goed ging! Jee en nu doorzetten! Enneh, zin om eens samen te Ikea-en? O+

Ymme, bij Isabeau ben ik (omdat ik nogal een voedingsnazi ben) heel optimistisch begonnen met allemaal zelfgemaakte hapjes. Ze haalde haar neus ervoor op. En toen we een paar dagen naar Gent gingen had ik een paar potjes meegenomen voor het gemak en dat at ze met smaak, niet veel, maar wel met smaak. Dus met frisse tegenzin potjes gaan geven, maar ze at altijd maar een paar happen. En zo ging het tot we in Italie waren een paar weken geleden. Ze kreeg al wel steeds meer vers, maar nog steeds maar een paar happen. En ineens, daar in Italië, ging de knop om! En nu eet ze gewoon met ons mee. Hele borden vol (voor babybegrippen dan hè) Ik pas wat zij krijgt natuurlijk wel aan op haar leeftijd (heb bij haar de lepel harissa maar even achterwege gelaten, rode peper is denk ik nog niet zo'n goed plan ;)), maar ze eet álles! Voor nu vind ik het zo leuk en gezellig O+
Lotte had gister chili-rijst-crackertjes te pakken :X Heerlijk vond ze ze :')

Wat fijn dat Isabeau nu zo goed eet *O*
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:58:30 #203
313287 Groofsken3
pi_85465751
Goedemorgen allemaal :) .

Jammer Sorbo, wel nadenken bij wat je doet hè? Ook als je halfslaapdronken uit een diepe coma wakkerschrikt :+ . Ze gaat vast heel erg snel er de nieuwe standaard van maken. Doorslapen :Y .

Ik wilde vanavond een soort nasibeginsel gaan proberen. In elk geval iets met rijst en kip. Ik ga zo maar eens even de opperdepop erop naslaan.

Dadelijk lekker een uurtje lezen in bad (whaaaa, ik ben er niet meer uit te meppen _O- ), dan naar de kapper en dan de kindjes ophalen. Heerlijk zo, vakantie met de kindjes op het kdv :P .
pi_85465818
Hé hé hé! Ik was niet dronken, ook niet half :( :P

Weightwatchers weer opgepakt deze week.... en dan moet ik dus erg rustig aan doen met de wijn, anders jas ik mijn punten er zo snel doorheen ;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:01:36 #205
313287 Groofsken3
pi_85465843
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:00 schreef Sorbootje het volgende:
Hé hé hé! Ik was niet dronken, ook niet half :( :P

Weightwatchers weer opgepakt deze week.... en dan moet ik dus erg rustig aan doen met de wijn, anders jas ik mijn punten er zo snel doorheen ;)
Hihi, ik bedoelde slaapdronken. Zegt meer over mij dan over jou denk ik O-) .
pi_85466107
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:46 schreef ymme het volgende:
Oh Ikea. Daar gaan we vanavond ook heen.
Wat MOET ik gewoon echt meenemen voor baby lief ;)
Ben op zoek naar kinderstoel voor bij mijn ouders en een matras voor campingbed.
Wij hebben een kinderstoel (die witte die iedereen heeft)( van ikea voor bij mn ouders en voor hier extra, erg fijn en handig.

Matrasje voor campingbedje zou ik gewoon bestellen bij een baby dump ofzo of bij ikea duiven zit nu ook een babyspeciaalzaak tegenover.
Die matrasjes die zitten dan ookin zo'n speciaal meeneemhoesje zeg maar, kun je m makkelijk meenemen.
pi_85466417
Thanks voor de tip :)
(woon jij toevallig ook hier in de buurt, dat je dat weet?)
Maar eens kijken of die baby speciaalzaak vanavond ook open is.
pi_85466573
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:20 schreef ymme het volgende:
Thanks voor de tip :)
(woon jij toevallig ook hier in de buurt, dat je dat weet?)
Maar eens kijken of die baby speciaalzaak vanavond ook open is.
(ja dichtbij dçhem)

Ja vlgs mij is het niet babyplanet maar baby nog wat........zit tussen ikea en makro in op de hoek zeg maar.
pi_85466761
Wij hebben een opklapbare kinderstoel van Ikea. 2 tientjes kost ie, in het zwart en in t zilver. Ik vind het een erg fijn ding. Hij staat hier thuis zodat we hem mee kunnen nemen naar waar het ons uitkomt. Dat vonden wij handiger dan het ding bij mn ouders of schoonouders laten staan.
En straks gaat baby2 in het begin in die stoel tot Amélie groot genoeg is om op een gewone stoel te zitten, dan kan baby 2 in de meegroeistoel.

Potjes worden hier wel gegeten maar niet echt toegejuicht. Alles met kruiden wel. Ik ben dus inderdaad ook maar afgestapt van het idee dat een baby niets mag hebben want dat blijkt erg mee te vallen. Alleen echt pedis dingen ben ik terughoudend mee, verder krijgt ze alles wat wij ook krijgen aan kruiden. Ze heeft gister met smaak mexicaans gegeten. T zat tot achter haar oren :D En ik bedacht me pas achteraf dat ik helemaal niet nagedacht heb over de kruiden, gewoon erin gedaan wat ik altijd doe (dus ook de chili enzo :') ), goed om te weten, gaat best dus :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85466946
Oh en ik kom net bij de fysio vandaan en daar liep ik de kinderfysio tegen t lijf. Die kon het niet laten om Amélie nog es goed te bekijken :P maar haar koppie zit op alle fronten ver beneden de helmgrenzen, alles was keurig bij getrokken. Toch gek om die oude bandjes dan te zien, wat klein ook nog :D
Wel erg fijn om te horen. <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85467812
Huup, Isabeau eet ook gewoon specerijen hoor. Maar idd niet té scherp
pi_85467973
Sorbo, ja gezellig! ik ga je NU pmmen!

Hoe doen jullie het met kant en klare mixen? Ik wil Rienk ook eten geven wat wij eten, maar wij zijn nogal van de winkelmixjes.. Dus zoals gister de spaghetti (zie rapleytopic) kan dat dan kwaad als ik gewone kant en klare mix geef? (Bertolli basilicum hadden we)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85468032
Hier eten wij heel weinig aardappels groente en vlees. Vooral ovenschotels en apparte dingen.
Met vaak veel kruiden enzo. Vandaar dat we voor nu voor potjes gaan. Tenzij we natuurlijk gewoon bonen, bloemkool ofzo eten. Dan kan Mart gewoon mee eten natuurlijk.

Maar hij is nu bijna 6 maanden. Vlees is dan nog geen goed idee denk ik zo? Of wat is jullie mening daarover.
pi_85468070
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:00 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, Isabeau eet ook gewoon specerijen hoor. Maar idd niet té scherp
Ja dat bedoel ik! Kindjes vinden kruiden en specerijen vaak veel lekkerder dan wij geneigd zijn te denken. Om je heen hoor je toch al snel (of tenminste, ik krijg dat veel te horen ;) ) oh dat moet je niet doen hoor, die knoflook :{ of oef, zou je dat wel aan haar geven? Daar kan ze vast niet tegen hoor! (dingen als rozemarijn/tijm enz.)

En in Indische stoofgerechten die ik maak zit vaak pepertjes, die zijn dan helemaal stukgestoofd en daar proef je echt niets pedis meer van, gewoon alleen de geurigheid zeg maar, maar niet de pedisheid. Die krijgt ze ook gewoon en vindt ze heerlijk.

Heerlijk toch? Je Isabeauty die volleerd de pesto leeglepeld, dat idee :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468075
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:04 schreef Vlindur het volgende:

Hoe doen jullie het met kant en klare mixen? Ik wil Rienk ook eten geven wat wij eten, maar wij zijn nogal van de winkelmixjes.. Dus zoals gister de spaghetti (zie rapleytopic) kan dat dan kwaad als ik gewone kant en klare mix geef? (Bertolli basilicum hadden we)
Ik snij door zo'n pot alsnog een uitje, paprika, champignons oid. Dus dan is het volgens mij een kleine moeite om een pakje tomaten te kopen (gepast.nogwat tomaten) en er dan zelf kruiden door doen. In zo'n glas saus zit heel veel suiker, zout enz. (Ik doe het voor mezelf ook hoor, maar als Lotte mee-eet maak ik zelf even snel een sausje)
Lotte!
Noah!
pi_85468178
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:06 schreef ymme het volgende:
Hier eten wij heel weinig aardappels groente en vlees. Vooral ovenschotels en apparte dingen.
Met vaak veel kruiden enzo. Vandaar dat we voor nu voor potjes gaan. Tenzij we natuurlijk gewoon bonen, bloemkool ofzo eten. Dan kan Mart gewoon mee eten natuurlijk.

Maar hij is nu bijna 6 maanden. Vlees is dan nog geen goed idee denk ik zo? Of wat is jullie mening daarover.
Lotte krijgt sporadisch vlees. Al is het maar om de ranzige luiers die je er van krijgt ;) Qua eten, ik koop één keer in de zoveel tijd een bloemkool, een zakje boontjes, een pompoen en dan kook ik de vriezer vol. Ze krijgt gewoon aardappels en groente in stukjes en af en toe pasta oid. Warm eten doet ze op het kdv, vandaar dat ze niet gewoon met ons mee eet. In het weekend eet ze dan ook warm tussen de middag en dan haal ik gewoon zo'n bakje uit de vriezer, even opwarmen en klaar. Net zo makkelijk als een potje :9
Lotte!
Noah!
pi_85468203
Ow en Huup, ik ben altijd een beetje jaloers op jouw eet-verhalen! Het klinkt allemaal zo lekker :9
Lotte!
Noah!
pi_85468214
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:04 schreef Vlindur het volgende:

In die mixen zit vrij veel zout, ook in de kant-en-klare pastasauzen. Vanaf 1 jaar hoef je niet meer zo strikt op de zoutintake te letten maar tot die tijd zou ik de pakjes en potten wel een pietsje vermijden.

Voor pastasaus versie snel-en-makkelijk haal ik vaak een blik (of 2) van die tomatenblokjes bij AH, gehakt rullen, groenten/knoflook erbij even meebakken, blikken tomatenzooi eroverheen en dan kruiden met wat je wilt. (ik gooi er standaard tijm/rozemarijn bij, en de ene keer verse basilicum, andere keer verse oregano of salie bijvoorbeeld, net wat je wilt.)

Dat kost me bijna net zoveel tijd als pasta-uit-pot want dat gehakt en die groenten moet je toch doen, alleen ipv die pot saus gooi je er dan dat blik overheen en je moet het even zelf kruiden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468265
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:10 schreef Linda2205 het volgende:
Ow en Huup, ik ben altijd een beetje jaloers op jouw eet-verhalen! Het klinkt allemaal zo lekker :9
Nee joh gek! :D t is vaak zat niet te eten hoor :') zelfs zo erg dat zelfs Amélie me aan kijkt van ja daaag :{w
maar dat post ik natuurlijk niet :+

maar ik hou wel van koken ja, en van eten :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468332
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nee joh gek! :D t is vaak zat niet te eten hoor :') zelfs zo erg dat zelfs Amélie me aan kijkt van ja daaag :{w
maar dat post ik natuurlijk niet :+

maar ik hou wel van koken ja, en van eten :')
Ik heb de afgelopen 2 dagen smakeloze aardappeltjes, met smakeloze worteltjes en een saai worstje gegeten. Ik ben gewoon niet zo crea-bea met eten en ik kan hier ook nooit wat vinden in de suup :') Dus dan klinken jouw dingen altijd heel exotisch en lekker en *oh-mag-ik-mee-eten* :P
Lotte!
Noah!
pi_85468401
Esmee uiteindelijk toch lekker uitgeslapen *O*
En ik had m'n mond moeten houden, tussen 12 en 6 is meneer 3x wakker geworden. Gillen en krabben, vanmorgen lag er weer allemaal bloed in zijn bed, dwars door het krabpakje heen ;(
Ik weet vrijwel zeker dat het door het danoontje komt dat Devin gister in een onbewaakt ogenblik aan zijn broertje zat te voeren...

Sorbo, het is zo genieten he, als ze mee-eten!
En Amélie en Lotte houden dus ook van pittig? Toby ook, de spicy risotto van gister ging er prima in :Y)

Ymme, ik ben fan van dat plastic IKEA-servies: bordjes, bakjes, bekers en bestek. Kost geen drol, is onbreekbaar en heeft lekker felle kleurtjes.

Zo, prikken zitten erin. Hij liep rood aan, hield zijn adem, bulderde het vervolgens uit en was 10 seconden later weer stil.
Hij weegt nu 10145 gram en is 80 cm lang. Ziet er op de curve zo uit:

Hij is gelukkig niet verder gekrompen zoals vorige keer ;)
pi_85468431
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:14 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen 2 dagen smakeloze aardappeltjes, met smakeloze worteltjes en een saai worstje gegeten. Ik ben gewoon niet zo crea-bea met eten en ik kan hier ook nooit wat vinden in de suup :') Dus dan klinken jouw dingen altijd heel exotisch en lekker en *oh-mag-ik-mee-eten* :P
:D

gewoon allerhande.nl eens afpluizen! Daar moet vast iets tussen staan dat ze bij jou ook verkopen en maakbaar is.

deze blikken bedoel ik trouwens. Er zit wel ietsje zout in, maar een stuk minder dan de potten saus van bertolli bijv.
Kosten een whopping 59 cent. Maar je hebt ze ook nog goedkoper van Euroshopper, maar die zijn hier altijd op. kutPolen hier :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85468488
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

:D

gewoon allerhande.nl eens afpluizen! Daar moet vast iets tussen staan dat ze bij jou ook verkopen en maakbaar is.

[ afbeelding ]

deze blikken bedoel ik trouwens. Er zit wel ietsje zout in, maar een stuk minder dan de potten saus van bertolli bijv.
Kosten een whopping 59 cent. Maar je hebt ze ook nog goedkoper van Euroshopper, maar die zijn hier altijd op. kutPolen hier :')
Ze verkopen hier niet eens taugé :{w

Je hebt ook tomatenspul helemaal zonder zout dacht ik Huup
Lotte!
Noah!
pi_85468752
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 12:19 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ze verkopen hier niet eens taugé :{w

Je hebt ook tomatenspul helemaal zonder zout dacht ik Huup
Ja zal best wel, even etiketjes lezen :Y
t'is hier niet zo meer nodig eigenlijk. Ze is nu zo goed als 1, ik ben heus matig met zout, voeg nog steeds geen zout toe (doe k voor onszelf eigk ook nooit) en de echte kant-en-klaar mixen ben k voorzichtig mee met Amélie, maar als het zo uitkomt in een blik tomaten of bijv. een boterham dan vind ik het wel best.

Taugé is ook stom spul :P
Nah, verkopen ze wel zoete aardappel? Van die paarse of oranje? Dan kun je met tomaten, zoete aardappel, rundvlees en paprika bijvoorbeeld al een soort marokkaanse stoof maken. Heel makkelijk. Moet je wel kruiden hebben maar in Berlijn hebben ze ook allochtonen toch? :P Misschien een keer binnenlopen bij een Islamitische slager of bakker ofzo? Die hebben vaak zoveel leuks staan aan kruiden enzo O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85469443
kom ook ff snel binnenwaaien; kheb eindelijk vakantie!!!! *O* ga vandaag ook naar de Ikea;
en ik ga kopen:
de ikeakinderstoel (voor mijn schoonouders)
een loopstoel/karretje
http://www.ikea.com/PIAimages/21550_PE106496_S3.jpg
en alles wat verder leuk is voor mijn meisje :Y O-) :@

uhhh deze vind ik ook leuk!
http://www.ikea.com/PIAimages/21389_PE106307_S3.jpg

zal vanavond wel een poging doen tot bijlezen :Y
(gaan na de ikea eerst op stap richting schoonouders in Fryslan).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')