abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85436685
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:23 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Vanaf dat ze gaat, dus een maand nu... :{
Hmm. voel me een beetje lullig door mijn lompe opmerking op jouw filmpjes... mocht je dat vervelend hebben gevonden, sorry, ben in lompe modus vandaag. :* Zo niet, dan laat maar ;) Maar wel een :* lijkt me heel naar als het zo gaat. Kan me je twijfels daarom ook wel heel goed voorstellen. Is het een optie dat ze thuis blijft? Ik bedoel, kun je dat regelen (ben even vergeten of jij werkte of niet, of hoe jullie situatie is)...?
In elk geval sterkte met de beslissing...

Tijn met tandjes *O*
pi_85438395
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:49 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hmm. voel me een beetje lullig door mijn lompe opmerking op jouw filmpjes... mocht je dat vervelend hebben gevonden, sorry, ben in lompe modus vandaag. :* Zo niet, dan laat maar ;) Maar wel een :* lijkt me heel naar als het zo gaat. Kan me je twijfels daarom ook wel heel goed voorstellen. Is het een optie dat ze thuis blijft? Ik bedoel, kun je dat regelen (ben even vergeten of jij werkte of niet, of hoe jullie situatie is)...?
In elk geval sterkte met de beslissing...

Tijn met tandjes *O*
Haha, ze is ook gewoon leuk! Maar nu even niet. Dat was ook wat ik dacht na jouw opmerking, dus das niet erg hoor :D

Opzich kan ze wel thuisblijven (ik studeer + ben aan het solliciteren, maar beiden vanuit huis). Aan de andere kant denk ik; ze moet er gewoon doorheen, want als ik nu stop, begint het over een half jaar, 3 maanden, weet ik wat, weer van voor af aan...

Het is gewoon enorm vermoeiend voor dr. Afgelopen zaterdag werd ze om 7:00u wakker, sliep toen van 07:30-09:00. Van 13:00-13:30 in de auto, thuis even snel eten, toen van 14:00-17:30 en van 20:00 tot 07:45. Het is echt bijtanken in het weekend dus.
Lotte!
Noah!
pi_85439140
Ah, gelukkig... :) Ik snap wel dat je zoiets heb van even doorbijten, het is inderdaad zonde als je straks een keer wel moet en je moet dan ook weer van voor af aan beginnen zoals je zegt. Maar wel duidelijk erg vermoeiend voor haar als je dat slaappatroon zo ziet. Minke is ook altijd wat vermoeider als ze een dagje kdv heeft gedaan, maar zo erg... :N Hopelijk kan ze snel haar draai vinden, ook in het bedje al daar...
pi_85439259
Hoi allemaal,
Wat praten jullie toch veel zeg, niet bij te houden!
Ik zal even een greep doen van wat ik onthouden heb;

Sorbo, wat super dat Isabeau doorsliep! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan nu!

Claudia, naar he, als kindjes vallen, Ik voel me ook altijd helemaal naar als Rienk valt ;(

Cara, wat goed zeg! En wat snel ook al! *O*

En Hetismij, wat fijn dat ie eindelijk zn tandje krijgt! Super! *O*

Het filmpje van Lotte O+ Wat een heerlijkheid zeg! En ze huilt ook al zo hartverscheurend ;( Wat sneu dat ze zo in de weg zit met haar zelf, ik hoop dat het een fase is en dat ze gauw weer vrolijk is. Tips heb ik verder ook niet..

Incantrix had inpakstress weet ik nog. Ik wens jou, Keshet en lijnloos veel plezier! Ben er nog nooit geweest maar het lijkt me wel zo gaaf! O+ (En jee zeg wat komen er goeie bands! The national O+ )

Ik weet het verder niet meer :@
Het gaat hier ineens allemaal heel snel, plaatste ik laatst nog dat Rienk kon staan, kruipt ie nu ook ineens. En hij kan het nu al veel sneller dan in onderstaand filmpje en die was van vanochtend. En toen ik hem zonet uit bed ging halen stond ie in bed! In zn slaapzak, dat kon hij ook nog helemaal niet :o
Mijn baby verdwijnt!

Vannacht was het weer drama in bed. Rienk slaapt moeilijk 's nachts. Sinds hij zelf kan zitten eigenlijk al.
Slapen is voor baby's ofzo. Rienk wil alleen maar zitten en staan. We willen de laatste fles er ook uit hebben (We maakten hem rond 23:00 ook wakker) maar vannacht werd ie weer gewoon wakker. Wel wat later, maar een 180/5 wilde hij niet. Na een paar slokken had hij genoeg. Hij wilde spelen! Dus ik er rondjes mee lopen en weer in bed leggen lukte niet. Ik was helemaal kapot en gaar dus heeft J. het ovregenomen en die heeft hem even op de grond laten spelen en toen wilde hij wel slapen. Maar vanochtend om 05:30 kwam hij alweer :O Na de fles wel weer op bed en omdat J. nu thuis zit, heeft hij hem mee naar beneden genomen dus ik kon blijven liggen tot 10:00. Maar ik ben nog steeds *op*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 20-08-2010 11:08:31 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85439520
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef Lijnloos het volgende:
Ah, gelukkig... :) Ik snap wel dat je zoiets heb van even doorbijten, het is inderdaad zonde als je straks een keer wel moet en je moet dan ook weer van voor af aan beginnen zoals je zegt. Maar wel duidelijk erg vermoeiend voor haar als je dat slaappatroon zo ziet. Minke is ook altijd wat vermoeider als ze een dagje kdv heeft gedaan, maar zo erg... :N Hopelijk kan ze snel haar draai vinden, ook in het bedje al daar...
Probleem is dat ze gewoon heel snel wakker wordt. En daar slapen ze om 12u allemaal samen. Maar van iedere scheet van een ander kindje is ze bij wijze van spreke al wakker. Langer als een uurtje slaapt ze daardoor niet. In het begin legde ze d'r 's ochtends nog op bed, voor drie kwartier ofzo, maar dan sliep ze 's middags thuis niet meer en was ze 4u lang aan het huilen en doen. Dat is ook niks. Daar heeft ze dan tenminste nog afleiding om d'r door de vermoeidheid heen te trekken.

Rienk, wat ga je goed! Wat leuk om te zien Vlindur, die combi van kruipen en tijgeren!
Lotte!
Noah!
pi_85439660
Hè getver Vlindur! Wat een gedoe met je pols. :* En dan ook zo slecht slapen... balen! 't gedrag van rienk in bed klinkt wel een beetje als dat van Isabeau een paar weken geleden. (en dat viel ook samen met ineens kunnen staan en kruipen enzo) Hier hielp gecontroleerd huilen als een tierelier, maar Rienk is natuurlijk een ander kind dan Isabeau. Nou ja, als je even wilt bijkletsen/mopperen/tieren/niksen-terwijl-ik-Rienk-entertain dan weet je me te vinden he!?

En het is inderdaad fijn dat Isabeau doorsliep, maar vooralsnog ga ik uit van een toevalstreffer. Lekker was het wel.
pi_85439757
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:58 schreef Sorbootje het volgende:
Hè getver Vlindur! Wat een gedoe met je pols. :* En dan ook zo slecht slapen... balen! 't gedrag van rienk in bed klinkt wel een beetje als dat van Isabeau een paar weken geleden. (en dat viel ook samen met ineens kunnen staan en kruipen enzo) Hier hielp gecontroleerd huilen als een tierelier, maar Rienk is natuurlijk een ander kind dan Isabeau. Nou ja, als je even wilt bijkletsen/mopperen/tieren/niksen-terwijl-ik-Rienk-entertain dan weet je me te vinden he!?

En het is inderdaad fijn dat Isabeau doorsliep, maar vooralsnog ga ik uit van een toevalstreffer. Lekker was het wel.
Ja, we moeten weer meeten binnenkort, ik mis je gewoon! :@ :P
En laten huilen heeft geen zin, hij gaat zitten en met zn hoofd tegen de rand aan bonken, dat kun je toch ook niet laten gebeuren? Dus we gaan er elke keer maar weer naar toe -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85439843
Ik jou ook! :*

en over de rest pm ik je later wel even. Moet nu nog even wat werk doen voor ik naar huis ga.
pi_85440014
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Probleem is dat ze gewoon heel snel wakker wordt. En daar slapen ze om 12u allemaal samen. Maar van iedere scheet van een ander kindje is ze bij wijze van spreke al wakker. Langer als een uurtje slaapt ze daardoor niet. In het begin legde ze d'r 's ochtends nog op bed, voor drie kwartier ofzo, maar dan sliep ze 's middags thuis niet meer en was ze 4u lang aan het huilen en doen. Dat is ook niks. Daar heeft ze dan tenminste nog afleiding om d'r door de vermoeidheid heen te trekken.

Rienk, wat ga je goed! Wat leuk om te zien Vlindur, die combi van kruipen en tijgeren!
Hmm, ja das ook niks inderdaad... wel apart dat ze ze allemaal tegelijk op bed doen (vind ik persoonlijk). Bij ons kdv gaan ze gewoon wanneer ze slaapsignalen afgeven of als de leidsters zelf ook het idee krijgen dat het wel eens tijd wordt. Minke slaapt meestal 2x 1,5/2 uur daar. Als ik haar dan ophaal kukkelt ze inde auto nog wel eens in slaap, maar dan weet ik ook weer dat het niet laat wordt die avond. Als ze niet op het kdv is laten we haar thuis meestal ook 2x 1,5/2 uur slapen tussendoor. Dat is voor haar prima te doen, daar doet ze het goed op zeg maar.

Vlindur, wat geweldig van Rienk, hij gaat echt hard joh! *O*
En een :* voor jou zelf en ook wel een beetje voor J. Hoop voor je dat het helpt zo'n operatie, klinkt wel naar...

Ik ben nu maar vast een inpaklijstje aan het maken voor morgen, om te voorkomen dat ik echt vanalles ga vergeten... |:( Damn, wat heeft zo'n kind dan veel om mee te slepen. Gelukkig rij ik morgen met hubbies auto, want in mijn gebakje gaat dat echt allemaal niet passen als ook ons eigen spul allemaal nog mee moet. :@
pi_85440151
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hmm, ja das ook niks inderdaad... wel apart dat ze ze allemaal tegelijk op bed doen (vind ik persoonlijk). Bij ons kdv gaan ze gewoon wanneer ze slaapsignalen afgeven of als de leidsters zelf ook het idee krijgen dat het wel eens tijd wordt. Minke slaapt meestal 2x 1,5/2 uur daar. Als ik haar dan ophaal kukkelt ze inde auto nog wel eens in slaap, maar dan weet ik ook weer dat het niet laat wordt die avond. Als ze niet op het kdv is laten we haar thuis meestal ook 2x 1,5/2 uur slapen tussendoor. Dat is voor haar prima te doen, daar doet ze het goed op zeg maar.

Vlindur, wat geweldig van Rienk, hij gaat echt hard joh! *O*
En een :* voor jou zelf en ook wel een beetje voor J. Hoop voor je dat het helpt zo'n operatie, klinkt wel naar...

Ik ben nu maar vast een inpaklijstje aan het maken voor morgen, om te voorkomen dat ik echt vanalles ga vergeten... |:( Damn, wat heeft zo'n kind dan veel om mee te slepen. Gelukkig rij ik morgen met hubbies auto, want in mijn gebakje gaat dat echt allemaal niet passen als ook ons eigen spul allemaal nog mee moet. :@
Tussen 12 en 2 is slaapjestijd hier, dan gaan alle kindjes naar bed, moe of niet. Kinderen die daar behoefte aan hebben kunnen 's ochends of 's middags nog een extra slaapje doen.

Veel plezier alvast! ^O^
Lotte!
Noah!
pi_85446473
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

Maar toch, hè, mensen roepen al zolang tegen ons: "Wacht maar tot hij wat ouder wordt, dan is hij vast niet meer zo makkelijk." Maarja, hij blijft makkelijk. Het is echt geen verdienste van onze kant. Het lijkt de aard van het beestje te zijn. Hij is ook heus geen muurbloempje dat de hele dag stil op één plek ligt. Hij kruipt erop los, ontdekt de wereld, wil overal tegenaan staan en tegenop klimmen, is niet meer tevreden met op schoot zitten, maakt een héél groot drama als hij naar bed/in de autostoel/in de kinderwagen moet of als hij nog geen boertje heeft gelaten (ik moet dat eens filmen - net een scene uit The Exorcist). Hij is gewoon vrolijk, ondernemend én makkelijk. Ik ben heus wel benieuwd hoe dat zich in de toekomst zal ontwikkelen, maar ik vind het ook lastig te begrijpen waarom de eerder genoemde mensen zo skeptisch zijn.

Dat wou ik nog zeggen, naar dat filmpje ben ik wel benieuwd! O-) :)

Volgens mij las ik vorige week ergens in een topic iets over het geven van yoghurt, ik kan het alleen zo niet vinden. Weet iemand waar dat nou stond?
pi_85446995
wat was daar mee dan? Iets spannend?
pi_85447149
Wow, wat een bijleeskarwei hier :o

Als eerste: sorbo,hoezee en we gaan voor nog zo'n nacht. ^O^

Vlindur, wat balen van de nachten en van je pols... -O- komen jullie een keer weer meeten trouwens? O-)

Mijn standaard antwoord op irritante vragen is nu: Florian is héél erg leuk, maar het is niet een heel mákkelijke baby.
En dat met mijn allerliefste lachje. En meestal houden ze dan wel op :@
pi_85447157
Het was een discussie over of het wel goed was om het al te geven voor de 1e verjaardag.
pi_85447290
Op de site van borstvoeding.com staat een vrij strikt voedselintroductieschema. Volgens dat schema mag je yoghurt introduceren vanaf 7-9 maanden. Tijdens mijn laatste bezoek aan het consultatiebureau meldde ik dat ik Ivan yoghurt gaf en daar vonden ze dat ik moest wachten tot hij 12 maanden oud was.

Ik herinner me wel een discussie in een topic hier omtrent opvolgmelk over het geven van magere of halfvolle yoghurt versus volle yoghurt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85447575
Ja dat was het Claudia, dat vertelde jij toen. Je wist toen niet waarom het cb dat adviseerde toch? Of weet je dat inmiddels wel?
pi_85447708
Hier kregen we het advies rond 7 of 8 mnd om na het warme eten volle joghurt te geven en daarnaast mochten we nog met 3 flessen doorgaan.
pi_85447764
Nee, dat weet ik eigenlijk nog steeds niet. Wij geven dan ook gewoon yoghurt.
pi_85447934
Ah ok! :) Wij geven nu na het eten een paar kleine hapjes en ze vind het heerlijk.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:00:57 #145
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85448150
Cara, wat heerlijk dat hij het zo snel oppikt ineens. En hij gaat ook meteen als een speer joh :D . Heel fijn voor jullie :* .

En Lena haar prikjes gehad :'( . En lena is een schoonhei Poppedein, of ze nou laang, gemiddeld of kort is, met dikke gemiddlede of dunne benen :P . Altijd even mooi O+ .

Ik ben natuurlijk ook weer extra benieuwd naar de lengte van leah enzo Lily. Ik voel me gewoon verwant met jullie door de ontwikkeling van onze babies :') . Ik ben trouwens 1.77m en de kids zitten allebei boven de middellijn. Mijn zoon wat meer dan mijn dochter.

En BJ, jullie zijn echt groot dan :D . Maar Evie wordt een pracht volleybal-ster ^O^ .

Moeilijk Kersjes. Stoppen met de borstvoeding is hoe dan ook, wanneer dan ook, altijd een emotioneel proces. Ik kan me heel goed voorstellen dat je weer toe bent aan een goede nachtrust. Maar ook dat je nog wlt blijven voeden. :*

Lijnloos en Incantrix, jullie gaan genieten op Lowlands *O* . Veel plezier daaro ^O^ .

Sorbo :o *O* , je dochter doet de wereld versteld staan O+ . Heerlijk dat ze het gewoon zomaar doet. DOORSLAPEN *O* , wauw!

Twinkly, hoe is het gegaan met de autorit naar Groningen?
Ik leef met je mee, ben vandaag naar Rotterdam gereden met de kindjes. Spannend, vermoeiend, veel gedoe en een jongske dat in eerste instantie niet in de auto sliep, in tweede instantie niet in de doek. Uiteindelijk vervroegd teruggereden met twee slapende osjes achterin O+ . Het was het wèl waard ^O^, maar ik moet dit soort dingen niet te vaak doen :D .

Ivan kan neuzen O+ . Leuk Claudia, dat soort ontwikkelingen.

En die opmerkingen van "wacht maar" die herken ik ook wel. Deels kloppen ze wel, de streken worden echt wel wat groter naar mate ze ouder worden. Maar ik vind mijn dochter nogsteeds een makkelijk meisje. Misschien ook wel gewoon omdat ze mijn dochter is en ik haar door en door ken.

En over dat haar van isabeau :o o|O. Ik vind babies met heel veel haar overigens wel bijzonder mooi O-) :P ;) .

Lily, ik kan dat ook best goed, dat soort waarschuwingen naast me neerleggen. Hoe vaak ik niet heb gehoord dat het toch wel bijna onmogelijk, of op zijn minst onnoemelijk zwaar zou gaan zijn met twee. Dat is het gewoon niet. Het is soms zwaar., net zoals het soms zwaar was met één, en net zoals ik het soms (vaker?) zwaar heb gehad in mijn eentje.

Best leuk zo trouwens, overal op reageren :o . Ik krijg voor mijn gevoel eigenlijk ook alleen maar leuke opmerkingen hoor. O+

Esmee, al bijna 1 jaar oud. Wat is ze toch mooi, zo'n sprekend koppie O+ .

Zo, dit plaats ik even en dan kan ik verder met de rest.
pi_85448279
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:00 schreef Groofsken3 het volgende:
Het is soms zwaar., net zoals het soms zwaar was met één, en net zoals ik het soms (vaker?) zwaar heb gehad in mijn eentje.
Ja, dat voel ik precies zo!
pi_85448375
Volle yoghurt raadden ze aan voor de vetten die baby's nodig hebben. Ik vind volle yoghurt wat makkelijker geven, is wat dikker he.

Vlindur, echt snel dat Rienk al kan kruipen :D Knap hoor!

Wij zitten nog op 4 flessen, van CB moesten we daar ook maar even op blijven aangezien het een slecbhte drinker is en hij dus geen volle flessen drinkt.
pi_85448486
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat voel ik precies zo!
Ik ook. Met als enige verschil dat je nu met baby je kiezen op elkaar zet en door MOET. Voor die tijd kon je ff een tijdje lekker zitten sikkeneuren op de bank, een dag in bed blijven, een week niks doen en nu moet je doorgaan...Dat vind ik niet altijd makkelijk, dat eeuwige doorgaan...
Lotte!
Noah!
pi_85448534
Ik kan het me niet eens meer voorstellen hoe het was zonder kids :D
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:26:21 #150
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85449255
Kale plek check ^O^ . Allebei gehad.

Lily, ik kan me zo voorstellen dat dat heel veel verdriet en onmacht geeft. Pfffff, ik zou er ook zo van moeten huilen denk :* .

Oh Lotte die filmpjes :D . En ze blijft ook zo mooi liggen na die val, totaal overgegeven aan de val :o O+ :'( . En op die tweede loopt ze inderdaad al heel beheerst langs de bank en zakt ze mooi naar de grond zo. ^O^

Oh en over drukke feesten. Mijn dochter, die echt heel erg van mensen om zich heen houdt, was totaal van de flos van de verjaardagsdrukte toen ze 1 werd. It's my party and I cry if I want to :') .

Voor kindjes met tandjesleed :* . R heeft nog niks. Zal wel niet zo lang meer duren nu.

En Rienk, wat kruip je leuk! :D O+ *O* . Zo knap om te zien.
En pffff, wat heftig van je pols Vlindur. Lijkt me heel moeilijk, zo'n beslissing. Ik hoop dat het je rust gaat geven als het straks, na zo'n operatie geen pijn meer doet. Sterkte daarmee :* .

En jongens wat slapen jullie babaies al weinig overdag. Het was bij S zo, en nu bij R weer. Mijn kinderen hebben blijkbaar veel slaap nodig. R slaapt nog zeker 3 keer 1,5 uur en dan 's nachts ook gewoon goed. :Z

Ik geef R milde yoghurt trouwens. Geen idee eigenlijk of dat verder mager/half-vol of vol is :o 8)7 . Mild vind ik gewoon baby-vriendelijk klinken :+ .

En R zit ook nogsteeds op 4 flessen, maar begint voor het eerst in zijn leventje beetjes te laten staan *O* . Ik vind vier eigenlijk zelf gewoon heel prettig uitkomen. Misschien ga ik er gewoon 4 kleinere flessen van maken.

Zo, ik ben weer bij ^O^ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')