abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85433628
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:33 schreef lily het volgende:

en Ivan: the man with the plan 8-)
_O-

Dat is 'ie ook echt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85433685
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:29 schreef huuphuup het volgende:
hihi Lijnloos :D

Amélie gaat wel in bed staan en kiept dan idd rustig om tegen de spijlen. Geeft een enorme klap door de babyfoon :X de eerste paar keer zat ik tegen het plafond :')
En nu heb je een muur van knuffels om haar heen gebouwd? :7

Ik heb in de box het voedingskussen gelegd. Dat heeft Ivan al een boel brokken bespaard!
pi_85433760
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En nu heb je een muur van knuffels om haar heen gebouwd? :7

Ik heb in de box het voedingskussen gelegd. Dat heeft Ivan al een boel brokken bespaard!
haha neuh, dit vond ik dus zo'n geval van ja ik kan er niet altijd bij zijn. ze laat zich tegenwoordig met wat meer beleid vallen :P
er ligt maar 1 knuffel in bed :D ik ben nog steeds bang dat ze ergens in stikt ofzo :') :@
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85433923
Je beseft wel dat ze bijna één is? :+
pi_85433982
meld.. moest van Ssserpente :@

Wat sneu al die kindjes die vallen! Lotte valt eigenlijk nooit. Ze is een keer heel hard vanuit staan achterover gekukeld, toen wist ze dat het niet kon, je zo te laten vallen en sindsdien laat ze zich heel langzaam door dr knietjes zakken.

Van zo: Naar zo: Ssserpente, een paar topics terug had ik een stuk geschreven over tandjes poetsen, misschien heb je daar wat aan. Zal zo even kijken of ik het kan vinden.

Esmee, leukie! Bijna jarig inderdaad! Wat gaan jullie doen Stiemie? Hier wordt het feestje ook al gepland *O*

Cara, wat heerlijk dat Thomas kruipt! Doet hij dat dan met of zonder spalkjes? Zonder denk ik? Gaat het al beter met zn knietjes nu?
Lotte!
Noah!
pi_85433996
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Je beseft wel dat ze bijna één is? :+
I know!
Maar die 'wiegendood tot 2 jaar' campagnes maken me bang ;(

nee serieus, ik denk dat ik gewoon een wuss ben en dat het blijft tot ze uit huis gaat ofzo :P
en ik wil nog niet weten waar ik me dan zorgen om maak! :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85434180
Mette vind het leuk om haar hoofd tegen de spijltjes aan te rammelen, of eigenlijk tegen alles. Ook tegen de vloer.. :')
Maar vallen doet ze met beleid, ze weet precies wanneer een ondergrond zacht of hard is. Als ze op bed zit, vind ze het leuk zich achterover te laten vallen, maar als ze op de vloer zit zal dat dus niet doen. Daarin is ze erg bedachtzaam.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_85434194
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:46 schreef huuphuup het volgende:

[..]

I know!
Maar die 'wiegendood tot 2 jaar' campagnes maken me bang ;(

nee serieus, ik denk dat ik gewoon een wuss ben en dat het blijft tot ze uit huis gaat ofzo :P
en ik wil nog niet weten waar ik me dan zorgen om maak! :o
Ik wist niet eens dat dat risico tot 2 jaar bestond!

Als jij het een prettig idee vindt dan doe je dat toch lekker zo? Jouw kind, jouw neuroses. })
pi_85434204
Ha daar ben je weer Linda! Gezellig!

Wat voor feestje geven jullie voor Lotte? Wij geven een feestje bij de kinderboerderij. Doen we met Linde's verjaardag ook altijd, dus een beetje traditie inmiddels! We gaan dan pannenkoeken eten met allemaal kindjes uit de vriendenkring en mijn achterneefjes en -nichtjes :9

Zo de filmpjes kijken want ik ben nu eigenlijk een sollicitatiebrief aan het schrijven :@ Concentratie wat is dat?
pi_85434298
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:50 schreef wickie het volgende:
Mette vind het leuk om haar hoofd tegen de spijltjes aan te rammelen, of eigenlijk tegen alles. Ook tegen de vloer.. :')
Haha. Ik moet ineens denken aan de verhalenbundel van Sedaris. Heb je die wel eens gelezen?

quote:
Maar vallen doet ze met beleid, ze weet precies wanneer een ondergrond zacht of hard is. Als ze op bed zit, vind ze het leuk zich achterover te laten vallen, maar als ze op de vloer zit zal dat dus niet doen. Daarin is ze erg bedachtzaam.
Wat leuk om te lezen, zeg! Ik wou vragen of dat misschien typerend is voor meisjes, maar uit de verhalen van Sorbo maak ik op dat daar de nodige uitzonderingen op bestaan. :Y)
pi_85434314
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat dat risico tot 2 jaar bestond!

Als jij het een prettig idee vindt dan doe je dat toch lekker zo? Jouw kind, jouw neuroses. })
_O-
juist! :P

nah, ik wil gewoon niet teveel gedoe in het bedje hebben, 1 of 2 knuffels is geen punt, maar zo'n hele verzameling dat komt wel als ze het zelf mee gaat slepen, nu nog even niet :N
En het risico is tot 2 ja :o

Lotte!! O+ O+ wat ga je snel meiske! Dat stappen O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85434394
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:51 schreef Stiemie het volgende:
Ha daar ben je weer Linda! Gezellig!

Wat voor feestje geven jullie voor Lotte? Wij geven een feestje bij de kinderboerderij. Doen we met Linde's verjaardag ook altijd, dus een beetje traditie inmiddels! We gaan dan pannenkoeken eten met allemaal kindjes uit de vriendenkring en mijn achterneefjes en -nichtjes :9

Zo de filmpjes kijken want ik ben nu eigenlijk een sollicitatiebrief aan het schrijven :@ Concentratie wat is dat?
Wij hebben hier in het wijkcentrum een zaaltje gehuurd (zaaltje moest, eigenlijk wilde we alleen de binnenplaats, die kreeg je er dan bij :P ) en op de binnenplaatst staat een grote tent. Daarnaast is een klein speeltuintje, voor de kindjes. Er is een grote barbeque (Ronny heeft het zich makkelijk gemaakt...voor 20¤ komt er iemand voor ons bbq-en, ipv dat hij er moet staan). We doen vanaf een uur of 3, dus na Lottes slaapje. Dan eerst gezellig taart eten met zn allen, kindjes lekker spelen en de volwassenen gaan aan de bbq :9
Lotte!
Noah!
pi_85434477
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:45 schreef Linda2205 het volgende:
Wat sneu al die kindjes die vallen! Lotte valt eigenlijk nooit. Ze is een keer heel hard vanuit staan achterover gekukeld, toen wist ze dat het niet kon, je zo te laten vallen en sindsdien laat ze zich heel langzaam door dr knietjes zakken.

Van zo:
Bedankt voor dit filmpje, Linda. Het is me nu pijnlijk duidelijk geworden dat Ivan nog dramatischer huilt dan een meisje. :+

quote:
Naar zo:
Wow, wat doet ze dat behendig! Hoeveel tijd zit daartussen?

Is Lotte inmiddels alweer wat vrolijker?
pi_85434502
Hoe is jullie dat eigenlijk bevallen Stiemie, zo'n redelijk "groot" feest, met Linde toen ze klein was? Ik hoor van alle kanten dat het wrs veel te veel gaat worden voor Lotte en dat mensen hun feestjes klein houden omdat het voor het kind zelf ook leuk moet zijn. Maarja, met familie uit NL en Ronny's familie...dat past niet in mn huis en moet ik zeker iedereen een voor een een uurtje laten komen ofzo.. :N
Lotte!
Noah!
pi_85434638
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:45 schreef Linda2205 het volgende:
meld.. moest van Ssserpente :@

Van zo: Naar zo: Ssserpente, een paar topics terug had ik een stuk geschreven over tandjes poetsen, misschien heb je daar wat aan. Zal zo even kijken of ik het kan vinden.

Esmee, leukie! Bijna jarig inderdaad! Wat gaan jullie doen Stiemie? Hier wordt het feestje ook al gepland *O*

Cara, wat heerlijk dat Thomas kruipt! Doet hij dat dan met of zonder spalkjes? Zonder denk ik? Gaat het al beter met zn knietjes nu?
Ik ben echt fan van Lotte... wat een topkind is dat! _O_ Moest wel heel even lachen om de beentjes die de lucht in gingen, maar daarna bijna meehuilen, zag er zo zielig uit.. (en dan heb ik nog niet eens geluid op mijn werk).

Mijn kind heeft niet echt beleid, dus alles wat ze doet gebeurd gewoon, en als het pijn doet, so be it... janken kan altijd nog. :? Maar ik ben bang dat dat straks ook vanuit stand kukkelen wordt, als ze nu staat dan staan haar knieen al betonpalen vast, die buigen niet meer. Dus even laten zitten eerst werkt niet, je moet haar echt als een latje bijna neerleggen. Dat wordt nog wat ;)
pi_85434645
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bedankt voor dit filmpje, Linda. Het is me nu pijnlijk duidelijk geworden dat Ivan nog dramatischer huilt dan een meisje. :+
_O- hahahahahhaa

Linda, in jullie geval lijkt me dat een hele goede optie hoor! Zou ik ook gedaan hebben. Net als wanneer je heel veel visite verwacht ofzo. Wij splitsen het op over twee dagen, omdat ik geen zin heb om buiten in de partytent te gaan zitten :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85434648
Linda, mijn neefje vond zijn eigen kleine feestje ookal heel overweldigend. Als een kind nog maar één jaar oud is lijkt me dat je elk feestje meer geeft voor de visite dan voor het kind zelf. Ik zou me er dus niet al te druk om maken. Je kunt Lotte toch altijd eerder naar huis (laten) brengen voor een dutje?
pi_85434686
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Wow, wat doet ze dat behendig! Hoeveel tijd zit daartussen?

Is Lotte inmiddels alweer wat vrolijker?
Jongens kunnen toch ook heel goed drama-kingen! Alles voor de aandacht van je mama toch? O+

Ik weet niet precies hoeveel tijd er tussen zat, dat filmpje heb ik veel later pas gemaakt, ze kon het al even. Ik denk dat ze een week of 2 à 3 aan de bank heeft staan piepen en huilen tot iemand haar op de grond zette (waarna ze natuurlijk meteen weer opstond :') ) en toen snapte ze het ineens zelf. Soms gaat ze ook alleen door dr knietjes en stuitert dan op d'r billen.

Vrolijker is ze absoluut niet. Ik snap wel waar het door komt, naar een KDV gaan is natuurlijk ook heel wat. Ze slaapt daar 1 uurtje, dus als ze thuis komt om 2u-half 3, gaat ze meestal nog voor 2u haar bedje in. Maar als dat niet lukt, zoals gister, is ze de hele dag aan het schreeuwen en huilen. Wil op schoot, wil van je schoot, wil weer op schoot en er vanaf. Muziekje moet aan *brul**krijs* muziekje moet uit. Ze zit zichzelf enorm in de weg. Verschonen gaat amper omdat ze alleen maar aan me vastgeplakt wil zitten, ze klemt zich gewoon helemaal vast als ik haar op het aankleedkussen wil leggen. Op het KDV bij het wegbrengen net zo.

Ik begin ernstig te twijfelen om d'r weer thuis te houden, maar zoals ze nu is, heb ik daar eigenlijk ook geen zin in :@
Lotte!
Noah!
pi_85434713
Over vallen gesproken: ik heb er met Ivan een spelletje van gemaakt, het 'BOEM op je billen!'-spelletje. Ik hoop dat hij daardoor minder schrikt als het staan niet meer lukt en hij omkukelt.
pi_85434796
Oohh Lotte! Wat zielig he! Maar wat kan ze al goed stappen!
pi_85434833
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:58 schreef Linda2205 het volgende:
Hoe is jullie dat eigenlijk bevallen Stiemie, zo'n redelijk "groot" feest, met Linde toen ze klein was? Ik hoor van alle kanten dat het wrs veel te veel gaat worden voor Lotte en dat mensen hun feestjes klein houden omdat het voor het kind zelf ook leuk moet zijn. Maarja, met familie uit NL en Ronny's familie...dat past niet in mn huis en moet ik zeker iedereen een voor een een uurtje laten komen ofzo.. :N
Mijn meiden zijn allebei gek op drukte en veel mensen. Linde doe je bijvoorbeeld echt een pleizer door met de tram/trein naar de markt of op verjaardagsvisite te gaan :D Dus dan is het prima te doen. Als je kindje daar niet van houdt, is het misschien minder leuk denk ik. Al kan je natuurlijk een draagdoek meenemen om haar toch wat apart te houden? Of misschien een stukje buiten lopen als het heel druk is?

Ik ben trouwens ook soms best blij hoor als de dames even een dagje naar de opvang gaan. Kan ik eeeeeeven ergens anders mee bezig zijn (lees uberhaupt ergens langer dan 2 minuten bezig zijn :+ )

Moet.Nu.Brief.Schrijven (ik heb geeeeeeen zin :( )
pi_85434853
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:03 schreef Linda2205 het volgende:

Vrolijker is ze absoluut niet. Ik snap wel waar het door komt, naar een KDV gaan is natuurlijk ook heel wat.
Oef, wat lijkt me dat vervelend! Ik kan me je twijfel goed voorstellen. Het is makkelijk om van deze kant te zeggen dat het wel weer beter wordt. Het duurt nu ook alweer best een tijd, toch?
pi_85435386
@ Sorbo, wat fijn van isabeau zeg.
Wilde ons lijstje nog posten maar ik zie dat er al genoeg zijn gepost en genoeg tips.

@ Vallen, hier eendagelijks ritueel, vooral s avonds als hij moe is meer.
Heeft ook regelmatig blauwe plekken en je kunt gewoon niet alles voorkomen (ik iig niet) maar hij stat ook ooooooooooveral tegen aan en probeert zich overal aan op te trekken en vaak houd hij wel 1 handje vast aan het object en met de andere laat hij zich zakken tot hij de vloer voelt maar die theorie gaat niet zo goed op altijd haha.

@ Trap lopen/kruipen, hier kan tijn dat gewoon ook.
Ik was helemaal verbaasd, nooit voorgedaan ofzoiets en hij gaat aan de trap staan en ik dacht, kijken wat hij doet maar zo natuurlijk hoe hij naar boven gaat, net of hij nooit anders heeft gedaan, ook heel schattig.

Verder is het gewoon een leuk en lief kind en heb ik er weinig over te melden haha.
Ow en makkelijk , ook flexibel qua bedtijden enzo allee nvanochtend om 9:00 bij de gyn zijn maar dat was iets te vroeg voor meneer haha.

Ik lees jullie trouw iedere dag mee mar reageren lukt gewoon niet op de een of andere manier want dan voel ik me weer verplicht om op iedereen te reageren etc. en dan doe ik het maar helemaal niet ;)
Maar wel leuk om alle ontwikkelingen te lezen!

OWJA vergeet ik ff heeeeeeel belangrijk nieuws *O*
Laat ik maan.avond isabeau zien aan mijj (8> , ik zei nog; kiek dan, die is 1 dag ouder moet je zien wat een tanden.
Voel ik gisterochtend in zijn mond na de fles en ja hoor, ik voel onderin its scherps en zie wat wittigs zitten dus eindelij kde eerste tand in aantocht.

En de eerste oppas met 3 mnd zeggen (hij huilde veel) dat komt door zijn tanden.......... :')
Makkelijk om die dingen de schuld te geven.
pi_85435533
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oef, wat lijkt me dat vervelend! Ik kan me je twijfel goed voorstellen. Het is makkelijk om van deze kant te zeggen dat het wel weer beter wordt. Het duurt nu ook alweer best een tijd, toch?
Vanaf dat ze gaat, dus een maand nu... :{
Lotte!
Noah!
pi_85435622
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:07 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Mijn meiden zijn allebei gek op drukte en veel mensen. Linde doe je bijvoorbeeld echt een pleizer door met de tram/trein naar de markt of op verjaardagsvisite te gaan :D Dus dan is het prima te doen. Als je kindje daar niet van houdt, is het misschien minder leuk denk ik. Al kan je natuurlijk een draagdoek meenemen om haar toch wat apart te houden? Of misschien een stukje buiten lopen als het heel druk is?

Ik ben trouwens ook soms best blij hoor als de dames even een dagje naar de opvang gaan. Kan ik eeeeeeven ergens anders mee bezig zijn (lees uberhaupt ergens langer dan 2 minuten bezig zijn :+ )

Moet.Nu.Brief.Schrijven (ik heb geeeeeeen zin :( )
Het is op 5min. van ons huis, dus ik ben ook zo thuis met d'r. Dan kan Ronny mooi de visite entertainen :P We merken het wel. Draagdoek idd maar me voor de zekerheid. Ik hoop gewoon op een goede middagslaap en dan zal ze het wel volhouden, met zoveel afleiding. Moet me wrs wel instellen op lastig gaan slapen 's avonds, maar ok.

EN brief schrijven nu o|O
Lotte!
Noah!
pi_85436685
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:23 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Vanaf dat ze gaat, dus een maand nu... :{
Hmm. voel me een beetje lullig door mijn lompe opmerking op jouw filmpjes... mocht je dat vervelend hebben gevonden, sorry, ben in lompe modus vandaag. :* Zo niet, dan laat maar ;) Maar wel een :* lijkt me heel naar als het zo gaat. Kan me je twijfels daarom ook wel heel goed voorstellen. Is het een optie dat ze thuis blijft? Ik bedoel, kun je dat regelen (ben even vergeten of jij werkte of niet, of hoe jullie situatie is)...?
In elk geval sterkte met de beslissing...

Tijn met tandjes *O*
pi_85438395
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:49 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hmm. voel me een beetje lullig door mijn lompe opmerking op jouw filmpjes... mocht je dat vervelend hebben gevonden, sorry, ben in lompe modus vandaag. :* Zo niet, dan laat maar ;) Maar wel een :* lijkt me heel naar als het zo gaat. Kan me je twijfels daarom ook wel heel goed voorstellen. Is het een optie dat ze thuis blijft? Ik bedoel, kun je dat regelen (ben even vergeten of jij werkte of niet, of hoe jullie situatie is)...?
In elk geval sterkte met de beslissing...

Tijn met tandjes *O*
Haha, ze is ook gewoon leuk! Maar nu even niet. Dat was ook wat ik dacht na jouw opmerking, dus das niet erg hoor :D

Opzich kan ze wel thuisblijven (ik studeer + ben aan het solliciteren, maar beiden vanuit huis). Aan de andere kant denk ik; ze moet er gewoon doorheen, want als ik nu stop, begint het over een half jaar, 3 maanden, weet ik wat, weer van voor af aan...

Het is gewoon enorm vermoeiend voor dr. Afgelopen zaterdag werd ze om 7:00u wakker, sliep toen van 07:30-09:00. Van 13:00-13:30 in de auto, thuis even snel eten, toen van 14:00-17:30 en van 20:00 tot 07:45. Het is echt bijtanken in het weekend dus.
Lotte!
Noah!
pi_85439140
Ah, gelukkig... :) Ik snap wel dat je zoiets heb van even doorbijten, het is inderdaad zonde als je straks een keer wel moet en je moet dan ook weer van voor af aan beginnen zoals je zegt. Maar wel duidelijk erg vermoeiend voor haar als je dat slaappatroon zo ziet. Minke is ook altijd wat vermoeider als ze een dagje kdv heeft gedaan, maar zo erg... :N Hopelijk kan ze snel haar draai vinden, ook in het bedje al daar...
pi_85439259
Hoi allemaal,
Wat praten jullie toch veel zeg, niet bij te houden!
Ik zal even een greep doen van wat ik onthouden heb;

Sorbo, wat super dat Isabeau doorsliep! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan nu!

Claudia, naar he, als kindjes vallen, Ik voel me ook altijd helemaal naar als Rienk valt ;(

Cara, wat goed zeg! En wat snel ook al! *O*

En Hetismij, wat fijn dat ie eindelijk zn tandje krijgt! Super! *O*

Het filmpje van Lotte O+ Wat een heerlijkheid zeg! En ze huilt ook al zo hartverscheurend ;( Wat sneu dat ze zo in de weg zit met haar zelf, ik hoop dat het een fase is en dat ze gauw weer vrolijk is. Tips heb ik verder ook niet..

Incantrix had inpakstress weet ik nog. Ik wens jou, Keshet en lijnloos veel plezier! Ben er nog nooit geweest maar het lijkt me wel zo gaaf! O+ (En jee zeg wat komen er goeie bands! The national O+ )

Ik weet het verder niet meer :@
Het gaat hier ineens allemaal heel snel, plaatste ik laatst nog dat Rienk kon staan, kruipt ie nu ook ineens. En hij kan het nu al veel sneller dan in onderstaand filmpje en die was van vanochtend. En toen ik hem zonet uit bed ging halen stond ie in bed! In zn slaapzak, dat kon hij ook nog helemaal niet :o
Mijn baby verdwijnt!

Vannacht was het weer drama in bed. Rienk slaapt moeilijk 's nachts. Sinds hij zelf kan zitten eigenlijk al.
Slapen is voor baby's ofzo. Rienk wil alleen maar zitten en staan. We willen de laatste fles er ook uit hebben (We maakten hem rond 23:00 ook wakker) maar vannacht werd ie weer gewoon wakker. Wel wat later, maar een 180/5 wilde hij niet. Na een paar slokken had hij genoeg. Hij wilde spelen! Dus ik er rondjes mee lopen en weer in bed leggen lukte niet. Ik was helemaal kapot en gaar dus heeft J. het ovregenomen en die heeft hem even op de grond laten spelen en toen wilde hij wel slapen. Maar vanochtend om 05:30 kwam hij alweer :O Na de fles wel weer op bed en omdat J. nu thuis zit, heeft hij hem mee naar beneden genomen dus ik kon blijven liggen tot 10:00. Maar ik ben nog steeds *op*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 20-08-2010 11:08:31 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_85439520
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:46 schreef Lijnloos het volgende:
Ah, gelukkig... :) Ik snap wel dat je zoiets heb van even doorbijten, het is inderdaad zonde als je straks een keer wel moet en je moet dan ook weer van voor af aan beginnen zoals je zegt. Maar wel duidelijk erg vermoeiend voor haar als je dat slaappatroon zo ziet. Minke is ook altijd wat vermoeider als ze een dagje kdv heeft gedaan, maar zo erg... :N Hopelijk kan ze snel haar draai vinden, ook in het bedje al daar...
Probleem is dat ze gewoon heel snel wakker wordt. En daar slapen ze om 12u allemaal samen. Maar van iedere scheet van een ander kindje is ze bij wijze van spreke al wakker. Langer als een uurtje slaapt ze daardoor niet. In het begin legde ze d'r 's ochtends nog op bed, voor drie kwartier ofzo, maar dan sliep ze 's middags thuis niet meer en was ze 4u lang aan het huilen en doen. Dat is ook niks. Daar heeft ze dan tenminste nog afleiding om d'r door de vermoeidheid heen te trekken.

Rienk, wat ga je goed! Wat leuk om te zien Vlindur, die combi van kruipen en tijgeren!
Lotte!
Noah!
pi_85439660
Hè getver Vlindur! Wat een gedoe met je pols. :* En dan ook zo slecht slapen... balen! 't gedrag van rienk in bed klinkt wel een beetje als dat van Isabeau een paar weken geleden. (en dat viel ook samen met ineens kunnen staan en kruipen enzo) Hier hielp gecontroleerd huilen als een tierelier, maar Rienk is natuurlijk een ander kind dan Isabeau. Nou ja, als je even wilt bijkletsen/mopperen/tieren/niksen-terwijl-ik-Rienk-entertain dan weet je me te vinden he!?

En het is inderdaad fijn dat Isabeau doorsliep, maar vooralsnog ga ik uit van een toevalstreffer. Lekker was het wel.
pi_85439757
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:58 schreef Sorbootje het volgende:
Hè getver Vlindur! Wat een gedoe met je pols. :* En dan ook zo slecht slapen... balen! 't gedrag van rienk in bed klinkt wel een beetje als dat van Isabeau een paar weken geleden. (en dat viel ook samen met ineens kunnen staan en kruipen enzo) Hier hielp gecontroleerd huilen als een tierelier, maar Rienk is natuurlijk een ander kind dan Isabeau. Nou ja, als je even wilt bijkletsen/mopperen/tieren/niksen-terwijl-ik-Rienk-entertain dan weet je me te vinden he!?

En het is inderdaad fijn dat Isabeau doorsliep, maar vooralsnog ga ik uit van een toevalstreffer. Lekker was het wel.
Ja, we moeten weer meeten binnenkort, ik mis je gewoon! :@ :P
En laten huilen heeft geen zin, hij gaat zitten en met zn hoofd tegen de rand aan bonken, dat kun je toch ook niet laten gebeuren? Dus we gaan er elke keer maar weer naar toe -O-
pi_85439843
Ik jou ook! :*

en over de rest pm ik je later wel even. Moet nu nog even wat werk doen voor ik naar huis ga.
pi_85440014
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Probleem is dat ze gewoon heel snel wakker wordt. En daar slapen ze om 12u allemaal samen. Maar van iedere scheet van een ander kindje is ze bij wijze van spreke al wakker. Langer als een uurtje slaapt ze daardoor niet. In het begin legde ze d'r 's ochtends nog op bed, voor drie kwartier ofzo, maar dan sliep ze 's middags thuis niet meer en was ze 4u lang aan het huilen en doen. Dat is ook niks. Daar heeft ze dan tenminste nog afleiding om d'r door de vermoeidheid heen te trekken.

Rienk, wat ga je goed! Wat leuk om te zien Vlindur, die combi van kruipen en tijgeren!
Hmm, ja das ook niks inderdaad... wel apart dat ze ze allemaal tegelijk op bed doen (vind ik persoonlijk). Bij ons kdv gaan ze gewoon wanneer ze slaapsignalen afgeven of als de leidsters zelf ook het idee krijgen dat het wel eens tijd wordt. Minke slaapt meestal 2x 1,5/2 uur daar. Als ik haar dan ophaal kukkelt ze inde auto nog wel eens in slaap, maar dan weet ik ook weer dat het niet laat wordt die avond. Als ze niet op het kdv is laten we haar thuis meestal ook 2x 1,5/2 uur slapen tussendoor. Dat is voor haar prima te doen, daar doet ze het goed op zeg maar.

Vlindur, wat geweldig van Rienk, hij gaat echt hard joh! *O*
En een :* voor jou zelf en ook wel een beetje voor J. Hoop voor je dat het helpt zo'n operatie, klinkt wel naar...

Ik ben nu maar vast een inpaklijstje aan het maken voor morgen, om te voorkomen dat ik echt vanalles ga vergeten... |:( Damn, wat heeft zo'n kind dan veel om mee te slepen. Gelukkig rij ik morgen met hubbies auto, want in mijn gebakje gaat dat echt allemaal niet passen als ook ons eigen spul allemaal nog mee moet. :@
pi_85440151
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:06 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hmm, ja das ook niks inderdaad... wel apart dat ze ze allemaal tegelijk op bed doen (vind ik persoonlijk). Bij ons kdv gaan ze gewoon wanneer ze slaapsignalen afgeven of als de leidsters zelf ook het idee krijgen dat het wel eens tijd wordt. Minke slaapt meestal 2x 1,5/2 uur daar. Als ik haar dan ophaal kukkelt ze inde auto nog wel eens in slaap, maar dan weet ik ook weer dat het niet laat wordt die avond. Als ze niet op het kdv is laten we haar thuis meestal ook 2x 1,5/2 uur slapen tussendoor. Dat is voor haar prima te doen, daar doet ze het goed op zeg maar.

Vlindur, wat geweldig van Rienk, hij gaat echt hard joh! *O*
En een :* voor jou zelf en ook wel een beetje voor J. Hoop voor je dat het helpt zo'n operatie, klinkt wel naar...

Ik ben nu maar vast een inpaklijstje aan het maken voor morgen, om te voorkomen dat ik echt vanalles ga vergeten... |:( Damn, wat heeft zo'n kind dan veel om mee te slepen. Gelukkig rij ik morgen met hubbies auto, want in mijn gebakje gaat dat echt allemaal niet passen als ook ons eigen spul allemaal nog mee moet. :@
Tussen 12 en 2 is slaapjestijd hier, dan gaan alle kindjes naar bed, moe of niet. Kinderen die daar behoefte aan hebben kunnen 's ochends of 's middags nog een extra slaapje doen.

Veel plezier alvast! ^O^
Lotte!
Noah!
pi_85446473
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

Maar toch, hè, mensen roepen al zolang tegen ons: "Wacht maar tot hij wat ouder wordt, dan is hij vast niet meer zo makkelijk." Maarja, hij blijft makkelijk. Het is echt geen verdienste van onze kant. Het lijkt de aard van het beestje te zijn. Hij is ook heus geen muurbloempje dat de hele dag stil op één plek ligt. Hij kruipt erop los, ontdekt de wereld, wil overal tegenaan staan en tegenop klimmen, is niet meer tevreden met op schoot zitten, maakt een héél groot drama als hij naar bed/in de autostoel/in de kinderwagen moet of als hij nog geen boertje heeft gelaten (ik moet dat eens filmen - net een scene uit The Exorcist). Hij is gewoon vrolijk, ondernemend én makkelijk. Ik ben heus wel benieuwd hoe dat zich in de toekomst zal ontwikkelen, maar ik vind het ook lastig te begrijpen waarom de eerder genoemde mensen zo skeptisch zijn.

Dat wou ik nog zeggen, naar dat filmpje ben ik wel benieuwd! O-) :)

Volgens mij las ik vorige week ergens in een topic iets over het geven van yoghurt, ik kan het alleen zo niet vinden. Weet iemand waar dat nou stond?
pi_85446995
wat was daar mee dan? Iets spannend?
pi_85447149
Wow, wat een bijleeskarwei hier :o

Als eerste: sorbo,hoezee en we gaan voor nog zo'n nacht. ^O^

Vlindur, wat balen van de nachten en van je pols... -O- komen jullie een keer weer meeten trouwens? O-)

Mijn standaard antwoord op irritante vragen is nu: Florian is héél erg leuk, maar het is niet een heel mákkelijke baby.
En dat met mijn allerliefste lachje. En meestal houden ze dan wel op :@
pi_85447157
Het was een discussie over of het wel goed was om het al te geven voor de 1e verjaardag.
pi_85447290
Op de site van borstvoeding.com staat een vrij strikt voedselintroductieschema. Volgens dat schema mag je yoghurt introduceren vanaf 7-9 maanden. Tijdens mijn laatste bezoek aan het consultatiebureau meldde ik dat ik Ivan yoghurt gaf en daar vonden ze dat ik moest wachten tot hij 12 maanden oud was.

Ik herinner me wel een discussie in een topic hier omtrent opvolgmelk over het geven van magere of halfvolle yoghurt versus volle yoghurt.
pi_85447575
Ja dat was het Claudia, dat vertelde jij toen. Je wist toen niet waarom het cb dat adviseerde toch? Of weet je dat inmiddels wel?
pi_85447708
Hier kregen we het advies rond 7 of 8 mnd om na het warme eten volle joghurt te geven en daarnaast mochten we nog met 3 flessen doorgaan.
pi_85447764
Nee, dat weet ik eigenlijk nog steeds niet. Wij geven dan ook gewoon yoghurt.
pi_85447934
Ah ok! :) Wij geven nu na het eten een paar kleine hapjes en ze vind het heerlijk.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:00:57 #145
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85448150
Cara, wat heerlijk dat hij het zo snel oppikt ineens. En hij gaat ook meteen als een speer joh :D . Heel fijn voor jullie :* .

En Lena haar prikjes gehad :'( . En lena is een schoonhei Poppedein, of ze nou laang, gemiddeld of kort is, met dikke gemiddlede of dunne benen :P . Altijd even mooi O+ .

Ik ben natuurlijk ook weer extra benieuwd naar de lengte van leah enzo Lily. Ik voel me gewoon verwant met jullie door de ontwikkeling van onze babies :') . Ik ben trouwens 1.77m en de kids zitten allebei boven de middellijn. Mijn zoon wat meer dan mijn dochter.

En BJ, jullie zijn echt groot dan :D . Maar Evie wordt een pracht volleybal-ster ^O^ .

Moeilijk Kersjes. Stoppen met de borstvoeding is hoe dan ook, wanneer dan ook, altijd een emotioneel proces. Ik kan me heel goed voorstellen dat je weer toe bent aan een goede nachtrust. Maar ook dat je nog wlt blijven voeden. :*

Lijnloos en Incantrix, jullie gaan genieten op Lowlands *O* . Veel plezier daaro ^O^ .

Sorbo :o *O* , je dochter doet de wereld versteld staan O+ . Heerlijk dat ze het gewoon zomaar doet. DOORSLAPEN *O* , wauw!

Twinkly, hoe is het gegaan met de autorit naar Groningen?
Ik leef met je mee, ben vandaag naar Rotterdam gereden met de kindjes. Spannend, vermoeiend, veel gedoe en een jongske dat in eerste instantie niet in de auto sliep, in tweede instantie niet in de doek. Uiteindelijk vervroegd teruggereden met twee slapende osjes achterin O+ . Het was het wèl waard ^O^, maar ik moet dit soort dingen niet te vaak doen :D .

Ivan kan neuzen O+ . Leuk Claudia, dat soort ontwikkelingen.

En die opmerkingen van "wacht maar" die herken ik ook wel. Deels kloppen ze wel, de streken worden echt wel wat groter naar mate ze ouder worden. Maar ik vind mijn dochter nogsteeds een makkelijk meisje. Misschien ook wel gewoon omdat ze mijn dochter is en ik haar door en door ken.

En over dat haar van isabeau :o o|O. Ik vind babies met heel veel haar overigens wel bijzonder mooi O-) :P ;) .

Lily, ik kan dat ook best goed, dat soort waarschuwingen naast me neerleggen. Hoe vaak ik niet heb gehoord dat het toch wel bijna onmogelijk, of op zijn minst onnoemelijk zwaar zou gaan zijn met twee. Dat is het gewoon niet. Het is soms zwaar., net zoals het soms zwaar was met één, en net zoals ik het soms (vaker?) zwaar heb gehad in mijn eentje.

Best leuk zo trouwens, overal op reageren :o . Ik krijg voor mijn gevoel eigenlijk ook alleen maar leuke opmerkingen hoor. O+

Esmee, al bijna 1 jaar oud. Wat is ze toch mooi, zo'n sprekend koppie O+ .

Zo, dit plaats ik even en dan kan ik verder met de rest.
pi_85448279
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:00 schreef Groofsken3 het volgende:
Het is soms zwaar., net zoals het soms zwaar was met één, en net zoals ik het soms (vaker?) zwaar heb gehad in mijn eentje.
Ja, dat voel ik precies zo!
pi_85448375
Volle yoghurt raadden ze aan voor de vetten die baby's nodig hebben. Ik vind volle yoghurt wat makkelijker geven, is wat dikker he.

Vlindur, echt snel dat Rienk al kan kruipen :D Knap hoor!

Wij zitten nog op 4 flessen, van CB moesten we daar ook maar even op blijven aangezien het een slecbhte drinker is en hij dus geen volle flessen drinkt.
pi_85448486
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat voel ik precies zo!
Ik ook. Met als enige verschil dat je nu met baby je kiezen op elkaar zet en door MOET. Voor die tijd kon je ff een tijdje lekker zitten sikkeneuren op de bank, een dag in bed blijven, een week niks doen en nu moet je doorgaan...Dat vind ik niet altijd makkelijk, dat eeuwige doorgaan...
Lotte!
Noah!
pi_85448534
Ik kan het me niet eens meer voorstellen hoe het was zonder kids :D
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:26:21 #150
313287 Groofsken3
pi_85449255
Kale plek check ^O^ . Allebei gehad.

Lily, ik kan me zo voorstellen dat dat heel veel verdriet en onmacht geeft. Pfffff, ik zou er ook zo van moeten huilen denk :* .

Oh Lotte die filmpjes :D . En ze blijft ook zo mooi liggen na die val, totaal overgegeven aan de val :o O+ :'( . En op die tweede loopt ze inderdaad al heel beheerst langs de bank en zakt ze mooi naar de grond zo. ^O^

Oh en over drukke feesten. Mijn dochter, die echt heel erg van mensen om zich heen houdt, was totaal van de flos van de verjaardagsdrukte toen ze 1 werd. It's my party and I cry if I want to :') .

Voor kindjes met tandjesleed :* . R heeft nog niks. Zal wel niet zo lang meer duren nu.

En Rienk, wat kruip je leuk! :D O+ *O* . Zo knap om te zien.
En pffff, wat heftig van je pols Vlindur. Lijkt me heel moeilijk, zo'n beslissing. Ik hoop dat het je rust gaat geven als het straks, na zo'n operatie geen pijn meer doet. Sterkte daarmee :* .

En jongens wat slapen jullie babaies al weinig overdag. Het was bij S zo, en nu bij R weer. Mijn kinderen hebben blijkbaar veel slaap nodig. R slaapt nog zeker 3 keer 1,5 uur en dan 's nachts ook gewoon goed. :Z

Ik geef R milde yoghurt trouwens. Geen idee eigenlijk of dat verder mager/half-vol of vol is :o 8)7 . Mild vind ik gewoon baby-vriendelijk klinken :+ .

En R zit ook nogsteeds op 4 flessen, maar begint voor het eerst in zijn leventje beetjes te laten staan *O* . Ik vind vier eigenlijk zelf gewoon heel prettig uitkomen. Misschien ga ik er gewoon 4 kleinere flessen van maken.

Zo, ik ben weer bij ^O^ .
pi_85449308
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik ook. Met als enige verschil dat je nu met baby je kiezen op elkaar zet en door MOET. Voor die tijd kon je ff een tijdje lekker zitten sikkeneuren op de bank, een dag in bed blijven, een week niks doen en nu moet je doorgaan...
Dat herken ik ook wel, maar dat is voor mij niet de essentie. Ik vind veel dingen leuker nu Ivan er is. Ik geef altijd als voorbeeld naar de Ikea gaan. Voorheen begonnen we daar met goede moed aan en kwamen we er met een relatiecrisis vandaan. Doordat Ivan er is passen we ons Ikeabezoek aan: we winkelen gericht, rekken het niet, nemen een pauze in het restaurant en genieten gewoon van de manier waarop hij de wereld om zich heen beleeft. Ik kom tegenwoordig moe maar gelukkig bij de Ikea vandaan.

quote:
Dat vind ik niet altijd makkelijk, dat eeuwige doorgaan...
:*
pi_85449444
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik ook. Met als enige verschil dat je nu met baby je kiezen op elkaar zet en door MOET. Voor die tijd kon je ff een tijdje lekker zitten sikkeneuren op de bank, een dag in bed blijven, een week niks doen en nu moet je doorgaan...Dat vind ik niet altijd makkelijk, dat eeuwige doorgaan...
Mooi omschreven, Linda. En herkenbaar. Dat is een reden dat ik dan ook niet rammel voor een tweede. Ik zou het niet trekken, denk ik, en mezelf er teveel in verliezen.

Wat stom trouwens dat ze bij jullie op het kdv allemaal om dezelfde tijd moeten slapen. Hier gaan ze naar bed als ze moe zijn.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:32:12 #153
313287 Groofsken3
pi_85449487
En ja, je moet door met de kindjes. Maar dat is bij mij ook precies de reden waardoor de zwaardere momenten juist minder lijken (zijn?). Niet dat ik het vóór de kindjes zo vaak zwaar had hoor :o .

Ik kan trouwens de zware momenten tellen op twee handen. Als ik zelf ziek ben, dat vind ik echt zwaar. Ik vond het op een gegeven moment best zwaar toen S eenkennig was. Die zat vier maanden lang aan mij vastgeplakt. Ik vind het heel soms zwaar dat ik toch veel aan huis gekluisterd zit. Wat meer dan bij me past. Maar dat kan ik over het algemeen vrij makkelijk relativeren voor mezelf. S heeft zo heel af en toe een week dat ze ineens 's nachts wakker wordt. Vraag me niet waarom, maar dat vind ik nu ook zwaar. De halve nacht bv geven daarentegen viel me alles mee :+ 8)7 .

En waar ik echt mee heb moeten leren omgaan was hetvolgende:
Mijn dochter huilde echt niet zoveel, maar was dan bijvoorbeeld op een gegeven moment drie keer op rij gaan huilen met dàt bepaalde bezoek. Ik kreeg dan heel erg de neiging om te gaan vertellen dat ze zo helemaal niet is, alsof ik haar ging verdedigen. Ik heb dat nog wel een beetje, maar het grijpt me minder aan als ze zichzelf niet zijn met anderen erbij.

En oh ja, ik heb me ook een keer of drie vier eenzaam gevoeld. Maar dat had ik vele malen meer last van toen ik de kinderen nog niet had. Nu heb ik eigenlijk altijd 's avonds een soort knus gevoel, wetende dat er boven twee liggen te slapen.
pi_85449509
Wij geven ook yoghurt, met een klein beetje diksap. Het warme eten gaat meestal voor geen meter maar de yoghurt erna gaat altijd als een trein. Dan gaat dat mondje altijd wel open.
pi_85449755
Pff ik reageer echt te langzaam :') Jullie zijn alweer lang over andere dingen aan t praten..
pi_85449972
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:39 schreef wickie het volgende:
Pff ik reageer echt te langzaam :') Jullie zijn alweer lang over andere dingen aan t praten..
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:52:29 #157
313287 Groofsken3
pi_85450311
Ons nieuws van vandaag... Het ligbad is klaar *O* . Oh zo heerlijk. Ik ben vooralsnog zo ongelooflijk bij met alle verbouwingen ^O^ .
pi_85450350
Wat fijn, Groofsken! *O* Ik zou echt niet meer zonder een ligbad kunnen. Ik ga er volgens mij wel 4 keer per week in.
pi_85450540
Nou ben ik wel op tijd
*O* *O* Voor je ligbad Groofkens *O*
Ik ben ook een bad junkie
pi_85450631
Ik ga zelden in bad (ja ik douche wel iedere dag :P), maar voor de kids vind ik het bad ideaal! Dyon in de tummytub in het grote bad en zn broer erbij in het grote bad...een lol dat ze dan hebben.

Heerlijk dat het klaar is Groof!
pi_85450660
Wat lekker Groof! :) Wij hebben nu geen bad, maar zou er heel graag eentje willen!!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:00:35 #162
313287 Groofsken3
pi_85450688
Ik denk dat ik dat ook word, een ligbadjunkie O+ .

Ik vind het voor de kindjes ook zo fijn. Samen in bad O+ . De eerste 9 jaar van mijn leven gingen mijn broertje en ik altijd samen in bad op woensdag en op zondag. Was altijd feest, spelen met bakjes en mengseltjes maken met water en drupje van die shampoo en die. S is vandaag met een buurmeisje in bad geweest toen R sliep :D . En R daarna ook nog even lekker in zo'n badring. Het was echt genieten :Y . Volgende keer S en R samen O+ en ik wil ook met de kindjes nog O+ , en ooooooh, heerlijk gewoon O+ :P .
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:09:12 #163
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_85451054
Oh dat is zo heerlijk een bad. Mijn meiden gaan hier ook bijna elke avond samen in bad. En vaak ga ik er ook nog bij zitten. Zo gezellig!

En is de ligbadmeneer ook nog langs geweest Groofsken?

ik hoor hier helemaal niet, maar ik lees af en toe mee
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:12:15 #164
313287 Groofsken3
pi_85451170
Ja, ik wil eigenlijk ook wel samen met beide kindjes. Maar daar moet ik nog heel even over nadenken, hoe dat praktisch dan handig moet gebeuren enzo :P .

De leuke meneer is met zijn leuke gezin op vakantie. Uiteraard. ;(
pi_85451327
Wij hebben sinds een weekje een bibabad en het is zo leuk O+
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:18:13 #166
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_85451397
Oh -O- Dat is jammer.

Toen mijn jongste nog klein was deed ik het zo. Ik ging er als eerste uit met de jongste op mijn arm. Die legde ik ingewikkeld in een handdoek in de wasbak, waar ik een kussentje in had gelegd (of ik het wipstoeltje), terwijl ik mezelf afdroogde en aankleedde. Daarna oudste afdrogen en aankleden en dan de jongste.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_85451659
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Wat fijn, Groofsken! *O* Ik zou echt niet meer zonder een ligbad kunnen. Ik ga er volgens mij wel 4 keer per week in.
Wij hebben ook een ligbad (naast een grote douche O+ ) maar de laatste keer dat ik er gebruik van heb gemaakt was ik zwanger van mijn tweede. 6 jaar geleden dus :+
Niks voor mij, een bad.

Mijn kinderen gebruiken het wel vaak trouwens en Leah gaat er ook in dus ik maak er zo wel veelvuldig gebruik van.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:25:13 #168
313287 Groofsken3
pi_85451694
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:18 schreef She-Wolf het volgende:
Oh -O- Dat is jammer.

Toen mijn jongste nog klein was deed ik het zo. Ik ging er als eerste uit met de jongste op mijn arm. Die legde ik ingewikkeld in een handdoek in de wasbak, waar ik een kussentje in had gelegd (of ik het wipstoeltje), terwijl ik mezelf afdroogde en aankleedde. Daarna oudste afdrogen en aankleden en dan de jongste.
Kijk, dat scheelt me weer wat nadenkwerk. Thanks ^O^ .

Zo ik ga in bad nog even lekker lezen en daar naar bed. Ben gevloerd :O .
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:53:30 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85452706
Werken is gelukt hoor! ;)

Arme Minke :*

Sorbo! :o Tof! *O*

Hoe ging het autorijden Twinkly?
Tandjesleed :{

Claudia, dat neuzen klinkt lief! O+
En dat skeptische van andere mensen herken ik ook wel hoor!

En die 'wacht maar dat haar valt nog uit' die kennen wij ook ;) En hij is nooit kaal geweest :D

Tegen ons wordt ook regelmatig gezegd: ooh, hoe oud is hij? half jaar. Oooh dan is hij wel groot voor zijn leeftijd hoor! uhm nee, hij is klein voor zijn leeftijd. weet je het zeker? nee, he is mijn kind maar jij zal het vast beter weten 8)7

Stiemie, ik heb geen tanden gevonden helaas

maar lily, alle kinderen zijn wel eens druk en ongehoorzaam hoor! ;) :*

Isa, pieppiep O+

Wat goed van Lotte zeg! :Y
Jammer dat ze zichzelf zo in de weg zit :*

Vallen is hier nog geen sprake van. Wel soms woest omrollen en dan met e hoofd keihard op de houten vloer bonzen. Dat klinkt zo lekker hard :D

Mette is gewoon een slimmerik :)

Tijn heeft een tand! *O*

Rienk, wat ga je opeens hard joh! :o
En pijn is ook vermoeiend Vlindur :*

Groof, fijn dat je bad klaar is joh!
En zware tijden kent iedereen wel eens. Voor Harry kon ik er niet goed tegen als ik een nacht niet 8 uur had geslapen. Inmiddels is Harry het half jaar gepasseerd en is er al een half jaar geen enkele nacht meer geweest waarin ik 8 uur achter elkaar geslapen heb :D
en ik functioneer nog best aardig ;)
pi_85452941
Damn, waren we net de spullen in aan het pakken voor het weekend, net klaar, 1 voet op de trap naar beneden, begint die kleine me toch te huilen en krijsen... niet normaal, dikke tranen, geen speen willen, alleen maar huilen... uiteindelijk maar alvast een fles gemaakt en die ging er gelukkig met veel smaak in. Daarna nog even nasnikken en nu weer lekker in bed... maar jeetje wat kan dat zielig zijn... ;(

Groof, wat heerlijk! Hier ook een badjunkie, maar geen bad helaas. Maar zodra ik bij mijn ouders of schoonouders de kans krijg lig ik er daar in. Lijkt me ook zo leuk, 2 van die kindertjes samen in bad doen... *;

Asy, 8 uur is echt zo overrated... kan me de laatste keer ook niet herinneren, ik denk dat het de nacht van 21 op 22 december was... :@ Maar inderdaad, je went eraan... maar ik kan me nu al verheugen op de komende nachten... da's dan weer het voordeel van Lowlands voor mij, heerlijk uitslapen! :z
pi_85452992
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:53 schreef Asyniur het volgende:

Tegen ons wordt ook regelmatig gezegd: ooh, hoe oud is hij? half jaar. Oooh dan is hij wel groot voor zijn leeftijd hoor! uhm nee, hij is klein voor zijn leeftijd. weet je het zeker? nee, he is mijn kind maar jij zal het vast beter weten 8)7
Volgens mij hebben mensen daar sowieso een heel slecht besef van! Ik heb het idee dat men een baby al gauw groot en/of dik vindt.

Zoiets is me ook opgevallen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had lange tijd een heel bescheiden buik terwijl mijn collega's het een gigantische buik vonden. Ik had toen ook nog eens een collega die superslank was en een ontzettend bescheiden buikje had; dat heeft niet bijgedragen aan de realistische beeldvorming.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:08:36 #172
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85453287
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:16 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben sinds een weekje een bibabad en het is zo leuk O+
geniaal ding he! Hier ook dikke pret voor zowel de oudste als de jongste <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:10:14 #173
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85453356
L heeft trouwens sinds zondag een blauw oog (inmiddels groen) en aan de andere kant een dikke groene wang. Ziet er niet uit! Wordt toch echt tijd dat ie niet zo enthousiast loopt. Hij is heel zelfverzekerd maar het gaat allemaal nog best wankel :'(
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:13:46 #174
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85453519
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:

Volgens mij hebben mensen daar sowieso een heel slecht besef van! Ik heb het idee dat men een baby al gauw groot en/of dik vindt.

Zoiets is me ook opgevallen tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik had lange tijd een heel bescheiden buik terwijl mijn collega's het een gigantische buik vonden. Ik had toen ook nog eens een collega die superslank was en een ontzettend bescheiden buikje had; dat heeft niet bijgedragen aan de realistische beeldvorming.
Nou het is wel zo dat Harry over het algemeen heel helder uit zijn ogen kijkt en mensen echt goed bekijkt. Tel daarbij op dat hij oersterk is en dus niet zo'n slappe baby en hij lijkt gewoon al ouder. Maar groot is hij echt niet :D
Maar het grappige is dus dat mensen met je in discussie gaan daarover :D

En dat van die buik herken ik ook wel. De ene collega vond dat ik gigantisch was. Een andere zei dan: jee, wat heb jij een bescheiden buik :D
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:15:04 #175
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85453570
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:10 schreef RockabeIIa het volgende:
L heeft trouwens sinds zondag een blauw oog (inmiddels groen) en aan de andere kant een dikke groene wang. Ziet er niet uit! Wordt toch echt tijd dat ie niet zo enthousiast loopt. Hij is heel zelfverzekerd maar het gaat allemaal nog best wankel :'(
Dat zelfverzekerde heeft ie van zijn moeder :*
Komt wel goed met hem :Y
alleen sneu dat je kind er dan uit ziet alsof je hem dagelijks in elkaar timmert :{
pi_85453773
Ik zie er tegenwoordig uit alsof we er een kitten bij hebben. Ivan probeert zich op te trekken aan plekken waar zelfs ik geen vet heb. En daar krabt hij flink bij. }:|
pi_85453783
Iemand nog een nadeel horen van 2 kindjes op 1 kamer? Ik heb vanavond een baby met snooze-functie en die wekt mijn peuter steeds...

Zennnnnnnnnnn
pi_85456350
Oei Rocka... Maar hij loopt dus al? Wat knap *O*

Stiemie, haal die batterijen er dan gewooin uit joh :P

Groofsken, vannacht gewoon weer 2x gevoed, helemaal stoppen zit er dus nog niet in geloof ik!

Een ligbad is heerlijk, pure luxe!
Wij hebben er sinds we hier in november kwamen wonen 1 en het is echt ideaal voor de kinderen :Y Zelf ben ik, tegen alle verwachtingen in, maar een paar keer in geweest, maar M. doucht doordeweeks 's avonds altijd met de jongens in de kuip (ik douche altijd 's ochtends) en in het weekend gaan ze met z'n 3-en uitgebreid in bad. Da's echte quality time.
.... met gevoel voor drama....
pi_85456759
Helaas de batterijen zitten er nog in en de snoozebaby eet nu een banaan :O
pi_85457078
Snoozebaby :D :'( :D

Misschien had ze gewoon even behoefte aan een late night snack? Kan ze zo heerlijk weer gaan slapen. ik hoop het voor je Stiemie :*

Toby heeft net ook gedronken, een volle maag slaapt beter! Ik ga er ook in, adios :W
.... met gevoel voor drama....
pi_85462371
Snoozebaby :D
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie er tegenwoordig uit alsof we er een kitten bij hebben. Ivan probeert zich op te trekken aan plekken waar zelfs ik geen vet heb. En daar krabt hij flink bij. }:|
Auwe!

Vandaag maar weer eens diep ademhalen en wat bijvoeding gaan testen... à la Rapley, maar ook steeds minimaal één theelepel op een lepeltje naar binnen, anders is het blijkbaar niet genoeg voor provocatie...
pi_85462682
Zo! Bijgelezen... Maar ik heb heus niet alles onthouden.

Als ik dat zo lees was dat dus nog helemaal niet zo'n rare opmerking van al die mensen die zeiden dat Isabeau nog wel een kale plek zou krijgen :D Al die harige baby's hier hebben er dus ook één gehad? Nu voel ik dus een raar, misplaatst soort trots over het feit dat Isabeau er niet een had. Raar wat het moederschap met je doet 8)7

Groofsken, lekker genoten van je bad & boek? Heerlijk is dat hè?! Ik ben ook echt een badverslaafde. Héérlijk! Lekker een boek en een glas wijn mee, kaarsjes aan (en in slaap vallen maar :') )

Stiemie, hoe heeft je snoozebaby uiteindelijk geslapen?

Claudia, leuk hè, zo'n krabbende baby aan je benen :') . Mooi voorbeeld trouwens van jullie Ikea bezoek. Ik merk dat ik dat soort dingen nu ook heel anders beleef.

En de nacht.... tsja...wat zal ik zeggen. Het ging redelijk. Ik heb alleen zelf een fout gemaakt. Ik lag in een diepe coma, toen Isabeau ineens begon te huilen. Ik dacht dat het midden in de nacht was en heb dus een 180/5 fles gemaakt en gegeven. Daarna ging ze meteen weer slapen, maar toen zag ik dat het nog maar half 1 was. Veel te vroeg. Het plan was juist om haar, als ze rond die tijd wakker zou worden, alleen even in te stoppen en een kus te geven. Na die fles heeft ze geslapen tot 5 uur. Toen even huilen, instoppen en kus --> krijsen alsof ze vermoord werd.. totdat ik de deur dichtdeed en ze kennelijk doorhad dat het niet ging werken --> STIL. En toen heeft ze nog geslapen tot half zeven.
pi_85462784
Oh en Isabeau heeft gisteravond weer zo heerlijk ziiten smullen! Onvoorstelbaar hoe goed ze opeens eet. Ze heeft een hele lading couscous met kip, courgette, kikkererwten en rozijnen gegeten en daarna nog volle yoghurt. Zo gezellig om samen te eten als er ook daadwerkelijk wat in gaat O+
pi_85462852
Sorbo, ik ken dat hoor, dat je midden in de nacht dingen gaat lopen doen die niet helemaal kloppen. :Y

Wat fijn dat ze zo goed eet!

En wij hebben ook geen kale plek achterop gehad 8-) (wel bovenop, explosieve berg verdreef het haar :X )
pi_85463152
Lekker Sorbo dat Isabeau zo goed eet! Daar kun je echt van genieten he!?

Claudia, pijnlijk dat krabben. Maar aan de andere kant wel weer leuk dat hij zich aan je optrekt! :)
pi_85463323
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:55 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en Isabeau heeft gisteravond weer zo heerlijk ziiten smullen! Onvoorstelbaar hoe goed ze opeens eet. Ze heeft een hele lading couscous met kip, courgette, kikkererwten en rozijnen gegeten en daarna nog volle yoghurt. Zo gezellig om samen te eten als er ook daadwerkelijk wat in gaat O+
En krijgt ze dan ook nog 4 flessen?

Mart is bijna een half jaar dus ben me een beetje aan het verdiepen hoe en wat.
Vind het toch lastig om het 'beste' te doen qua eten enzo.
pi_85463402
Nou Ymme, ik probeer de vierde fles nu af te bouwen. :) Die vierde fles krijgt ze 's nachts. Ze heeft hem niet meer nodig, omdat ze zo goed eet, maar het is een gewoonte. En ik hoop stiekem dat als die fles is afgebouwd ze ook door gaat slapen, maar daar durf ik niet op te rekenen. :D
pi_85463541
Sorbo, hier ook een baby met veel haar maar geen kale plek. En die opmerkingen komen me bekent voor... Balen trouwens van vanacht
Ymme, je moet vooral naar je eigen kindje kijken wat eten betreft. Een collega van mij had haar kindje met 6 maanden op 3 flessen terwijl ik dat bij f echt niet hoefde te proberen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_85463712
Mart is ook echt een hongerlapje.
Gisteravond waren we om 23u00 thuis. Waren bij mijn ouders geweest. En toen hebben we hem nog een keer 120 cc gegeven voordat hij weer naar bed ging. En hij heeft geslapen tot 08u00!

Normaal gaat hij om 19u00 naar bed met 180cc en word dan 06u15 wakker.

Dus ik denk dat meneertje toch meer nodig heeft. Maar vind het zo lastig. Dadelijk geef ik hem teveel ofzo.
Hij heeft nu 4x 180 cc en wil nu gaan starten met groente en fruit, volledig potje.
pi_85463757
3 is ook wel echt weinig bij 6 maanden volgens mij?

Hier nog steeds 5 :') Hoewel de vijfde steeds kleiner wordt.
Alleen gisteren moesten we hem echt wakker duwen, dus ben benieuwd wat er gebeurt als we dat eens niet doen (maar ik durf niet... heb de rust zo hard nodig en wil niet om 3 uur een fles maken en geven...Misschien de fles maar gaan vervroegen over een weekje oid.)
pi_85464053
Ymme ik zou gewoon naar Mart kijken. Zolang je denkt dat hij die fles nodig heeft zuo ik hem gewoon geven denk ik.
Hier wordt er ook goed stevig gegeten, soms drinkt ze drie flessen, gaat om 8 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende morgen. Soms zit ze overdag al 5 flessen en dan 's nachts ook nog een. Tsja, als ze het nodig heeft. Vannacht heeft ze twee keer een nachtvoeding gehad.

Moet er wel bijzeggen dat Amélie kleine flessen krijgt. Ik maak altijd 180cc ('snachts 150/4) maar ze drinkt er eigenlijk nooit meer dan 150 van. En soms zelfs maar 60 of 90.

En nu staat ze hier aan mn been, groot te wezen. Jeetje wat een heel meisje al zo. Ze heeft vandaag een hema vest aan (die roze met stippen) en ondanks dat ik Hema klein vindt vallen en ze verder helemaal niet in die maat zit moest ik toch even slikken, maat 92! Dat leek nog zo ver weg!
Eigenlijk meer dreumes dan baby maar stiekem door mama nog heel eventjes baby gehouden. Maar er is geen houden aan. Ze staat, ze stapt, ze groeit uit haar broeken in mt 74, ik moet bijna shoppen op de peuterafdeling, ze babbelt en het baby-snoetje trekt weg.
Ze wordt groot ;( :o O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85464214
Freecell, meeten lijkt me leuk! Anders schoppen we het noordelijke topic nog een keer omhoog?

Wat jammer Sorbo, dat het plan is mislukt :{ Wel fijn dat het in de vroege ochtend wel lukte :Y

Ik vond de Ikea altijd al gaaf. Ff overal kijken en daarna ballen eten in het restaurant :9 Maar ik vind zulke grote winkels altijd gaaf. Kan me ook heerlijk vermaken in een grote Bijenkorf en een V&D. Die hebben we hier namelijk niet :')

Hier ging Rienk om half 10 eindelijk slapen en werd om 00:10 wakker van ons toen we naar bed gingen (Hij was altijd wakker als we naar bed gingen, want we haalden hem er om 23:00 uit en gingen dan weer samen tegelijk naar bed) Dus hij moet denk ik ff wennen aan de herrie. Ik heb hem er niet uitgehaald maar gewoon neergelegd (Hij zat natuurlijk al weer :') ) en hij sliep gewoon weer verder! Om 03:00 werd ie ook ff wakker, maar naar een paar keer SSST SSST ging hij weer slapen. Tot 7:30! :o *O* *O*

Het begin is er, nu volhouden w/
pi_85464304
Wat goed van Rienk :)
pi_85464755
Wat goed van Rienk zeg! *O*

Ik heb nog tot 12 uur opgezeten met Esmee. De banaan wilde ze niet, maar we zagen wel dat haar tandvlees wat dikkig was. Zouden dat dan toch de eerste tandjes zijn? Na een zetpl is mevrouwtje weer naar bed gegaan en we werden vanmorgen om half negen wakker *O*

Huup je meiske wordt groot O+

Ymme wij geven nu pas 3 flessen. 1 na het ontbijt, 1 na de lunch en 1 a het avondeten als ze naar bed gaat. Overigens gaan de flessen zelden helemaal leeg. Nou ja ze regelt zelf wel hoeveel ze nodig heeft :)
pi_85464792
En hoeveel eten geef je dan? Zn heel potje van 6 maanden?
pi_85464837
Avondeten? Gewoon wat wij eten en dan een kleine portie. Maar het is denk ik qua hoeveelheid wel een groot potje of iets meer als ze trek heeft
pi_85464991
Nou ja, ik doe gewoon wat op een bord. En dan lijkt het mij dat hij zelf wel aangeeft genoeg te hebben.
Of niet :D Het is een hongerlapje dus ben benieuwd.
pi_85465258
Vlindur, wat fijn dat het best goed ging! Jee en nu doorzetten! Enneh, zin om eens samen te Ikea-en? O+

Ymme, bij Isabeau ben ik (omdat ik nogal een voedingsnazi ben) heel optimistisch begonnen met allemaal zelfgemaakte hapjes. Ze haalde haar neus ervoor op. En toen we een paar dagen naar Gent gingen had ik een paar potjes meegenomen voor het gemak en dat at ze met smaak, niet veel, maar wel met smaak. Dus met frisse tegenzin potjes gaan geven, maar ze at altijd maar een paar happen. En zo ging het tot we in Italie waren een paar weken geleden. Ze kreeg al wel steeds meer vers, maar nog steeds maar een paar happen. En ineens, daar in Italië, ging de knop om! En nu eet ze gewoon met ons mee. Hele borden vol (voor babybegrippen dan hè) Ik pas wat zij krijgt natuurlijk wel aan op haar leeftijd (heb bij haar de lepel harissa maar even achterwege gelaten, rode peper is denk ik nog niet zo'n goed plan ;)), maar ze eet álles! Voor nu vind ik het zo leuk en gezellig O+
pi_85465372
Oh Ikea. Daar gaan we vanavond ook heen.
Wat MOET ik gewoon echt meenemen voor baby lief ;)
Ben op zoek naar kinderstoel voor bij mijn ouders en een matras voor campingbed.
pi_85465463
Wij gaan vanmiddag ook naar Ikea :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')