Ben je gek? Je gaat zo iemand toch z'n rijbewijs niet innemen. Laat iemand lekker de staatskas spekken als hij/zij dat wil.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:22 schreef Stephan1237 het volgende:
Ze moeten die boetes 2x zo hoog maken en bij 30 km of harder ook je rijbewijs innemen voor 1 jaar
Rijbewijs kwijt gebeurd niet met flitsen, dus daar heb je geen last van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:31 schreef BabeWatcher het volgende:
Je hebt nog mazzel! Bij 150 was je je rijbewijs kwijt.
Trouwens: wat is nou 250 euro? Dat ben je tegenwoordig met 4 keer tanken of 3 keer naar de supermarkt al kwijt.
*zucht* ik mis de gulden.
Zeer terecht ja! Die 5% die grote snelheidsovertredingen maakt zijn grote vervuilers van het milleu!!quote:
Rij dan ook niet te hard als je zo'n drama maakt over boetesquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:50 schreef Heberg het volgende:
[..]
Kijk, iemand zonder een nuchtere beschouwing, ook wel een slaafs moraalriddertje genoemd.
Mijn nuchtere beschouwing bestaat uit het feit dat TS willens en wetens de maximumsnelheid overtrad met bijna de maximum snelheid voor een brommer. 10 of 15 kilometer te hard, ok, want je kan niet constant op je teller letten, maar dit heeft nergens iets mee te maken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:50 schreef Heberg het volgende:
[..]
Kijk, iemand zonder een nuchtere beschouwing, ook wel een slaafs moraalriddertje genoemd.
Laatst nog geflitst?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:01 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Zeer terecht ja! Die 5% die grote snelheidsovertredingen maakt zijn grote vervuilers van het milleu!!
Nee maar milleu is wel de grootste onzinnige rede die ik gehoord heb. Rede nummer 1 is gewoon geld. Anders zouden ze wel patroulleren oid bij scholen ipv op een recht stuk snelweg flitsen voor mensen die ff het gas teveel intrappen. En zonder cruis control kan je al gauw 130/140 rijden als het rustig is zonder dat je het echt door hebt, als een paar duizend man dat doen per dag landelijk is het kassa.quote:
Ik rijd verder nooit echt te hard (wel 130 enzo) maar op zo'n zaterdag ochtend, moest om 10 uur in amsterdam zijn en was wat laat vertrokken, dus had eerst even flitsers.mobi gecheckt, en dacht "oh kan wel 'n keertje" maar ja.. 't blijft mijn fout.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:02 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Mijn nuchtere beschouwing bestaat uit het feit dat TS willens en wetens de maximumsnelheid overtrad met bijna de maximum snelheid voor een brommer. 10 of 15 kilometer te hard, ok, want je kan niet constant op je teller letten, maar dit heeft nergens iets mee te maken.
TS heeft de boete, zoals ie zelf al aangaf, terecht gekregen.
Ik snap het best en het zou ook moeten kunnen op dat tijdstip, maar helaas was het niet anders.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:06 schreef Terloops het volgende:
[..]
Ik rijd verder nooit echt te hard (wel 130 enzo) maar op zo'n zaterdag ochtend, moest om 10 uur in amsterdam zijn en was wat laat vertrokken, dus had eerst even flitsers.mobi gecheckt, en dacht "oh kan wel 'n keertje" maar ja.. 't blijft mijn fout.
Bij een hogere snelheid verbruikt je auto wel meer, dus meer vervuiling.. Zat laatst nog gefacineerd naar een verbruik van 40 liter per 100 km te kijken toen we in duitsland reden in de auto van een vriendquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:06 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Nee maar milleu is wel de grootste onzinnige rede die ik gehoord heb. Rede nummer 1 is gewoon geld. Anders zouden ze wel patroulleren oid bij scholen ipv op een recht stuk snelweg flitsen voor mensen die ff het gas teveel intrappen. En zonder cruis control kan je al gauw 130/140 rijden als het rustig is zonder dat je het echt door hebt, als een paar duizend man dat doen per dag landelijk is het kassa.
Ik ben voor een serieus handhavingsbeleid, ik betwist niet dat je voor een overtreding een boete krijgt, het gaat om het buitenproportionele.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:02 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Mijn nuchtere beschouwing bestaat uit het feit dat TS willens en wetens de maximumsnelheid overtrad met bijna de maximum snelheid voor een brommer. 10 of 15 kilometer te hard, ok, want je kan niet constant op je teller letten, maar dit heeft nergens iets mee te maken.
TS heeft de boete, zoals ie zelf al aangaf, terecht gekregen.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar het IS nu eenmaal niet anders. Dan kan je wel domweg blijven scheuren, maar dat schiet financieel gezien voor jezelf niet zo op.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:14 schreef Heberg het volgende:
[..]
Ik betwist niet dat je voor een overtreding een boete krijgt, het gaat om het buitenproportionele.
Mijn punt is :
Een limiet van 100 km op 3 baansweg buiten de spits : Onterecht.
Een boete van ¤250 -. (Voor veel mensen is dat bijna bijna een weekloon) hiervoor, terwijl crimi's er met minder vanaf komen : Schandelijk.
En een boete heb je zo, het gebeurt vaak ongemerkt, zonder opzet, vrijwel elke automobilist.
Dat beweer ik niet en dat doe ik ook niet, maar ik uit hier mijn ongenoegen over, Fokforum, you know..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:16 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar het IS nu eenmaal niet anders. Dan kan je wel domweg blijven scheuren, maar dat schiet financieel gezien voor jezelf niet zo op.
Ja inderdaad. Laat die viule kanker uitkerings hoeren maar lekker het dubbele betalen ja. eerst mijn geld stelen en dan ook nog door rood rijden, vieze kanker mongols man echt vercrackedquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:27 schreef Broder het volgende:
[..]
En boetes afhankelijk van je inkomen.
QFTquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef Adames het volgende:
Och god. Hier komen de Toyota Aygo en Citroën C1 rijders weer bij elkaar om te laten merken dat de boete terecht is.
Zelf rijden ze dan ook altijd netjes 70 op een 100 baansweg, zodat het uiteraard nog veiliger is.
Een 100baansweg ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef Adames het volgende:
Och god. Hier komen de Toyota Aygo en Citroën C1 rijders weer bij elkaar om te laten merken dat de boete terecht is.
Zelf rijden ze dan ook altijd netjes 70 op een 100 baansweg, zodat het uiteraard nog veiliger is.
Mijn god, is dat nog afgesloten? Daar moet je gewoon met 200+ km/h over heen rijden nu het nog kanquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:37 schreef kikoooooo het volgende:
Verder: De maximumsnelheid op de nieuwe A2
De A2 is dus zo breed...
[ afbeelding ]
En je mag er max 100. Pure staatskasgeldboom
Had je weer wind tegen op de fiets vandaag, of had moeders weer niet lekker gekookt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef Adames het volgende:
Ik kook zelf, fietsen doe ik alleen als sport. Maar vooruit dan maar, als ik generaliseer, mag jij het ook. Verder krijg ik vrijwel nooit een boete, ondanks dat ik altijd iets boven de snelheid rij. Alleen in de drukke straten natuurlijk normaal, je wilt geen fietser eronder hebben liggen. En je schiet weinig op met extra gas geven in een 30 km buurt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:46 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Had je weer wind tegen op de fiets vandaag, of had moeders weer niet lekker gekookt?
Idem, op fietsen als sport na.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik kook zelf, fietsen doe ik alleen als sport. Maar vooruit dan maar, als ik generaliseer, mag jij het ook. Verder krijg ik vrijwel nooit een boete, ondanks dat ik altijd iets boven de snelheid rij. Alleen in de drukke straten natuurlijk normaal, je wilt geen fietser eronder hebben liggen. En je schiet weinig op met extra gas geven in een 30 km buurt.
Fout is: Dat je met een zinloze, buitenproportionele boete bent genaaid, op die weg als hierboven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:06 schreef Terloops het volgende:
[..]
Ik rijd verder nooit echt te hard (wel 130 enzo) maar op zo'n zaterdag ochtend, moest om 10 uur in amsterdam zijn en was wat laat vertrokken, dus had eerst even flitsers.mobi gecheckt, en dacht "oh kan wel 'n keertje" maar ja.. 't blijft mijn fout.
.. Zit je alweer met je aanname verkeerd, Apuleius.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik kook zelf, fietsen doe ik alleen als sport. Maar vooruit dan maar, als ik generaliseer, mag jij het ook. Verder krijg ik vrijwel nooit een boete, ondanks dat ik altijd iets boven de snelheid rij. Alleen in de drukke straten natuurlijk normaal, je wilt geen fietser eronder hebben liggen. En je schiet weinig op met extra gas geven in een 30 km buurt.
Fout is: Dat TS veel te hard gereden heeft en dacht 'oh, het kan wel even'.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:56 schreef Heberg het volgende:
[..]
Fout is: Dat je met een zinloze, buitenproportionele boete bent genaaid, op die weg als hierboven.
TS is een incompetente hardrijderquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:59 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Fout is: Dat TS veel te hard gereden heeft en dacht 'oh, het kan wel even'.
Damn, dat is zonde geld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:37 schreef admiraal_anaal het volgende:huilie, ik was 560 euro kwijt omdat ik geflitst was met 92km/u te hard waar je maar 100 mocht midden in de nacht
Nog geluk dat ik geflitst ben en niet staande gehouden ben
Nee, boete + proeftijd. Binnen die proeftijd zijn boetes 2x zo hoog + verlenging proeftijd. Bij iedere verlenging komt er nog eens een factor 2 bij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:27 schreef Broder het volgende:
[..]
En boetes afhankelijk van je inkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |