quote:Gamescom: Microsoft kondigt Age of Empires Online aan
Door Jan Laros, dinsdag 17 augustus 2010 12:56, views: 6.523
Microsoft heeft aan de vooravond van de Gamescom 2010-beurs bekendgemaakt dat er aan Age of Empires Online gewerkt wordt. De game wordt ontwikkeld door Robot Entertainment en komt uit voor de pc. Een releasedatum is nog onbekend.
In Age of Empires Online is het de bedoeling om een kleine Griekse samenleving uit te bouwen tot een bloeiende economie. Hiertoe kan worden samengewerkt met andere spelers via het Games for Windows Live-netwerk, maar er kan ook offline aan de groei van de gemeenschap worden gewerkt. De nadruk ligt echter op de online mogelijkheden, zo maakte Microsofts Phil Spencer in Keulen bekend.
Het spel leunt zwaar op interactie met andere spelers. Zo kunnen er onderling berichten worden uitgewisseld en is er de mogelijkheid om samen te werken om missies te voltooien. Verder is er een handelssysteem geïmplementeerd en een levelsysteem zorgt ervoor dat iedereen in zijn eigen tempo vooruitgang kan boeken, aldus Microsoft.
De grafische stijl van Age of Empires Online is kleurrijk en cartoonesk en op de website van het spel kunnen spelers zich inschrijven voor de gesloten bèta, die inmiddels van start is gegaan. Een releasedatum voor de game is nog niet bevestigd, maar het spel zou in 2011 moeten verschijnen.
Age of Empires Online wordt ontwikkeld door Robot Entertainment. Deze studio is opgericht door de oorspronkelijke oprichters van de door Microsoft gesloten ontwikkelstudio Ensemble Studios. Robot Entertainment heeft eerder onderhoudswerkzaamheden verricht aan het netwerk voor Halo: Wars. Naast Age of Empires Online werkt Robot Entertainment nog aan een tweede titel. Over die game is nog niets bekend; Spartan, waarover eerder geruchten de ronde deden, is vermoedelijk de werktitel van Age of Empires Online.
Helaas zijn die kaarten nogal imbalancedquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:51 schreef Casualty het volgende:
-edit-
Dan liever AOE 3 online
Is net zoiets als Foorball Manager Live en Football Manager 2010 . 2010 is meesterlijk en live is niks
Nee, nog nooitquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:54 schreef Casualty het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit AOE gespeeld
Dat dus, dit gaat nooit wat worden met die kinderlijke stijl.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:57 schreef Casualty het volgende:
Vergelijk die cartoony shit in de OP eens met deel III
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je verkracht het spel gewoon
Wat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 03:33 schreef Casualty het volgende:
Ik dacht trouwens dat Microsoft gestopt was met het maken van games
quote:Dat.Op woensdag 20 oktober 2010 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
AOE 2 blijft de beste en daar zie ik wel wat elementen van in terugkomen dus wie weet wordt het wel wat
AoE 2: Conquerorsquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
AOE 2 blijft de beste en daar zie ik wel wat elementen van in terugkomen dus wie weet wordt het wel wat
Ik gok alleen pc.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:10 schreef Haque het volgende:
Ik ben best benieuwd, komt dit ook voor de ps3 ofzo of alleen pc?
Nee, want ik heb gelijk.quote:
Dat vind jij. Gaat ons daar niet mee lastig vallen.quote:
Over smaak valt niet te twisten dus ga dit topic er niet mee vol spammen.quote:
Je weet niet wat je mist, qua gameplay heel erg als AoE1 en AoE2. Door de graphics zal het spel tijdloos worden, en dus niet snel verouderen. Ik zal het echt eerst proberen, even dor de zure appel heen bijten, je krijgt er geen spijt van!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:
Ziet er echt niet uit. Te cartoon-achtig. Die troep ga ik niet aanschaffen.
* Nemephis blijft wel AoE II spelen
Ik heb t dan nog niet gespeeld maar het lijkt mij dat je snel aan de graphics went. Ok tenzij t AoE III graphics zijn maar das weer wat anders.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:27 schreef Draganta het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist, qua gameplay heel erg als AoE1 en AoE2. Door de graphics zal het spel tijdloos worden, en dus niet snel verouderen. Ik zal het echt eerst proberen, even dor de zure appel heen bijten, je krijgt er geen spijt van!
Ik heb die ook vandaag gedownload! Echt vet, als je de empire kiest, hoor je dat bekende deuntjequote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb t dan nog niet gespeeld maar het lijkt mij dat je snel aan de graphics went. Ok tenzij t AoE III graphics zijn maar das weer wat anders.Zolang de game play het zelfde is went de rest van zelf.
![]()
![]()
Ik speel nu nog steeds AoE II Star wars edition.![]()
Een vriend van me wil er graag één! Wil je hem naar mij PMen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:59 schreef Rpol het volgende:
Wil er iemand een beta key? ik heb er in oktober 1 gekregen maar nooit iets mee gedaan. Laat maar effe weten, ik heb de mail nog. Of is het al open beta?
Ik heb wel interesse. Ik heb me tijden geleden aangemeld, maar nooit een key gekregen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:59 schreef Rpol het volgende:
Wil er iemand een beta key? ik heb er in oktober 1 gekregen maar nooit iets mee gedaan. Laat maar effe weten, ik heb de mail nog. Of is het al open beta?
Dit spel moet ik hebben!quote:Het spel leunt zwaar op interactie met andere spelers. Zo kunnen er onderling berichten worden uitgewisseld [...]
Ja dat stond er wel ja, maar ik kan gewoon spelen dus ik weet niet wat dat inhoudt. pvp misschien?quote:Op zondag 17 april 2011 15:25 schreef Thormodo het volgende:
Ik heb een tijdje geleden ook een bèta code gekregen.
Vanavond tussen 18:00 en 22:00 (8-12 GMT) worden de servers opengezet, dus dan maar eens proberen.
Hmm, bij mij zei die dat de server niet beschikbaar was toen ik probeerde in te loggen.quote:Op zondag 17 april 2011 15:43 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Ja dat stond er wel ja, maar ik kan gewoon spelen dus ik weet niet wat dat inhoudt. pvp misschien?
stond er de eerste keer bij mij ook. toen probeerde ik het nog een keer en ik kon erop.quote:Op zondag 17 april 2011 16:14 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hmm, bij mij zei die dat de server niet beschikbaar was toen ik probeerde in te loggen.
Hier niet dus. Ik krijg constant de LF006 error. Misschien omdat ik nog nooit eerder gespeeld heb, ik zie het over 2 uurtjes wel.quote:Op zondag 17 april 2011 16:15 schreef pugehenis het volgende:
[..]
stond er de eerste keer bij mij ook. toen probeerde ik het nog een keer en ik kon erop.
Speel eigenlijk altijd turtle, gewoon een flinke basis opbouwen met een flink leger als verdediging. (met muren en torens wel). En als mijn leger groot genoeg is om alles in een keer kapot te maken pas aanvallen. Wel zo vroeg mogelijk belangrijke locaties claimen. al zijn die er niet echt in age of empiresquote:Op maandag 18 april 2011 12:22 schreef Class het volgende:
Is het wat? Rush of turtle?
Tevens opzoek naar een key
Ik win veel van mijn potjes hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
En daarom ben je ook noob in elke rtsmaar goed, is het verder veel anders dan age of empires 2? Ik dacht dat er ook een soort RPG element in zat nu?
Het speelt als het ware op twee niveaus.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
En daarom ben je ook noob in elke rtsmaar goed, is het verder veel anders dan age of empires 2? Ik dacht dat er ook een soort RPG element in zat nu?
Die LF006 error bleef ik houden. Ook toen de servers open zouden moeten zijnquote:Op zondag 17 april 2011 16:24 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hier niet dus. Ik krijg constant de LF006 error. Misschien omdat ik nog nooit eerder gespeeld heb, ik zie het over 2 uurtjes wel.
Thnx!quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:19 schreef pugehenis het volgende:
via curse.com kan je beta keys krijgen. als het goed is hoef je alleen maar een account aan te maken.
Ok, maar hoe gaat het dan precies in multiplayer? Is het net als bij AOE3 dat hoe meer je speelt, hoe sterker je bent?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:28 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Ik win veel van mijn potjes hoor.red alert 2 en 3, battle for middle 2 earth was ik allemaal heel goed in. Als ik de eerste rushers overleef, (met gemak bij de meesten) dan win ik meestal wel. Rushen is sowieso saai want dan is een potje de eerste 5 minuten voorbij.
En het rpg element is erg overduidelijk. Je leert het spel kennen door telkens quests te doen. zoals een dorpje kapot maken met een nieuw groepje archers erbij. of je nieuwe transport ships te gebruiken om mensen van een eiland te redden.
De hele tech tree zoals bij de andere age of empires moet je nu zelf unlocken en zo kan je je eigen volk opbouwen met alle technieken die je handig lijkt. en per level krijg je een paar tech points erbij. En elke zoveel levels kan je een age verder.
Ook kan je items vinden/kopen/krijgen. Bijvoorbeeld een speer die je aan je speermannen kan geven. waardoor ze 3% extra dmg doen. volgens mij is dit van normal tot aan epic enzo.
Wat bedoel je met die laatste zin dan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar daaroverheen ligt nog een crafting-sausje. In je hoofdstad (die niet aangevallen kan worden) verzamel je grondstoffen, kies je de techs die je tijdens het vechten kunt researchen, en onderzoek je upgrades en one time bonussen. Het grondstoffen verzamelen gaat ook door als je offline bent.
Nou, je kunt in je hoofdstad gebouwen neerzetten die heel langzaam graan/hout/steen o.i.d. genereren, en die blijven daar dus mee doorgaan als je offline bent.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bedoel je met die laatste zin dan?
Heb nog geen multiplayer kunnen doen, heb gehoord dat het weer erg old school is. Dus misschien heb je dan alle tech vrijgespeeld ofzo. maar misschien ook nietquote:Op donderdag 21 april 2011 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ok, maar hoe gaat het dan precies in multiplayer? Is het net als bij AOE3 dat hoe meer je speelt, hoe sterker je bent?
Hoe is het je gelukt om in te loggen op de marketplace? Als ik dat doe krijg ik steeds de melding: "de aanvraag is afgebroken kan geen beveiligd ssl/tls-kanaal maken"quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:57 schreef emokid het volgende:
Net een beta key bemachtigd via http://www.curse.com/keys/age-of-empires-online/enter.aspx. Je moet wel even lid worden van Curse maar dat is zo gepiept. Speel het al zo'n 10 jaar niet meer, dus erg benieuwd hoe het is.
Al gedaan zonder succes.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:15 schreef emokid het volgende:
Hm, via de Games for windows client? Ik logde gewoon in, probeer anders een nieuwe account te maken. Misschien helpt dat.
PM pleasequote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Thieske het volgende:
Ik heb nog een beta key voor de liefhebber.....
Via microsoft games marketplacequote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:35 schreef Euribob het volgende:
Ik heb de key, maar waar kan ik in godsnaam die game downloaden?
Dit is het mailtje wat er bij hoort:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:35 schreef Euribob het volgende:
Ik heb de key, maar waar kan ik in godsnaam die game downloaden?
Ik ben inmiddels level 13 trouwens onder de 'gamertag' Thormodo.quote:Hello!
Thank you for your continued participation in the Age of Empires Online Beta. Your help in testing the game has been tremendous and we’re working hard to make changes based on your feedback. Look for a new build soon!
The game has great opportunities for Co-Op and PVP. However, one area we have gotten consistent feedback is that you want to play with your friends! Well you spoke and we listened, here’s a beta key you can give out to a friend or family member. We have a special event next week, so get them in quickly or they might miss out!
Code: <Insert Key>
Just mail them the key and send them to http://www.ageofempiresonline.com/beta to get started right now.
We hope you continue to enjoy the Beta! If you have any questions or need support, please visit our forums at http://forums.ageofempiresonline.com/forums/default.aspx.
Age of Empires 2 meets Farmville. Trek zelf je conclusiesquote:
RTFMquote:Op woensdag 4 mei 2011 13:42 schreef Misan het volgende:
Hoe kun je jezelf trouwens aanmelden voor de beta?
http://ageofempiresonline.com/beta/ ?quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:29 schreef Misan het volgende:
[..]
STFUvia ageofempireonline.com alleen staat het daar volgens mij niet meer.
Leer lezen en informatie opzoeken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:29 schreef Misan het volgende:
[..]
STFUvia ageofempireonline.com alleen staat het daar volgens mij niet meer.
Aaah dus RTFM was gewoon maar een willekeurige reeks karakters?quote:
Check gewoon de forums op AOE online, zo moeilijk is dat nietquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:37 schreef Misan het volgende:
[..]
Aaah dus RTFM was gewoon maar een willekeurige reeks karakters?zeg dan gewoon dat je het niet weet of beter nog: reageer niet. Dan verveel je ook niemand met je nietszeggende opmerkingen
De link staat gewoon op de website van het spel. Dom ventje.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:37 schreef Misan het volgende:
[..]
Aaah dus RTFM was gewoon maar een willekeurige reeks karakters?zeg dan gewoon dat je het niet weet of beter nog: reageer niet. Dan verveel je ook niemand met je nietszeggende opmerkingen
Nog gaan schelden ookquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:34 schreef densha het volgende:
[..]
De link staat gewoon op de website van het spel. Dom ventje.
Ik kijk vanavond wel ff, vanaf mijn werk is internet behoorlijk dichtgetimmerdquote:Op woensdag 4 mei 2011 18:57 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Check gewoon de forums op AOE online, zo moeilijk is dat niet. Ergens op curse geloof ik, maar geen zin om de link op te zoeken.
"dom" is een scheldwoord? Guttegut...dan ben je wel heel fragiel van aardquote:
Niet weten wat schelden betekentquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:44 schreef densha het volgende:
[..]
"dom" is een scheldwoord? Guttegut...dan ben je wel heel fragiel van aardSnel naar je mammie toe
Check je PMquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:18 schreef znarch het volgende:
Signups zijn weer dicht, als iemand nog een key heeft hoor ik het graag
Het is een closed beta waarvan de NDA "gelift' is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:17 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Key voor? Toch gewoon openbeta? Of zie ik dat nou verkeerd?
NDA?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:58 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Het is een closed beta waarvan de NDA "gelift' is.
Dat je niet over de inhoud van een game mag praten, dat wordt meestal tijdens de alpha fase toegepast.quote:
Die is een week of 2 geleden er pas afgehaaldquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:12 schreef MisterChirrel het volgende:
[..]
Dat je niet over de inhoud van een game mag praten, dat wordt meestal tijdens de alpha fase toegepast.
De 1ste? (is zon repeatable) Doe je het met normale infantry? Zo ja, probeer het eens met schepen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:33 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Pff, zit nu echt bij een kutquest! Alle docks vernietigen binnen 15 minuten, krijg het maar niet geregeld
Ziet er niet kut uit, er is bewust gekozen voor een cartoony style. Als je daar niet tegen kan , moet je het gewoon niet spelen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
waarom zit het er zo kut uit![]()
lijkt wel zelda the windwaker
Opnieuw installeren en als je het dan nog hebt even je firewall uitzetten. Kan soms ook met je nVidia Network te maken hebben als je die hebt...quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:53 schreef MagicIsland1 het volgende:
Windows marketplace crasht telkens als ik probeer in te loggen![]()
Krijg dit bij het foutrapport
[ afbeelding ]
Weet iemand wat het kan zijn?
quote:Age of Empires Online komt in de herfst
De free-to-play-game Age of Empires Online komt in de herfst uit voor PC. Dat heeft Eurogamer.net vernomen van uitgever Microsoft.
Het spel verschijnt dan als gratis download, maar ook zal er een soort starterskit in winkels te vinden zijn. De real-time strategiegame maakt gebruik van het freemium-model. Dit betekent dat de game gratis speelbaar is, maar dat consumenten extra content, zoals nieuwe beschavingen, kunnen aanschaffen. Het spel start met een tweetal beschavingen: de Grieken en Egyptenaren.
Gelukt, thnx!quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:59 schreef znarch het volgende:
[..]
De 1ste? (is zon repeatable) Doe je het met normale infantry? Zo ja, probeer het eens met schepen.
Het ziet er "te blij" uit. Ik zag Age of Empires als een serieuze strategische game, met een goede uitstraling van de oudheden en de geschiedenis. Dat hebben ze ook altijd gedaan. Nu opeens volledig de plank misslaan door een kinderachtige look eraan te geven, a la Settlers. Dat is leuk voor mensen tot 14 jaar, maar jong/volwassen mensen verliezen ze hier mee.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:53 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Ziet er niet kut uit, er is bewust gekozen voor een cartoony style. Als je daar niet tegen kan , moet je het gewoon niet spelen.
Als ze er zijn hier: http://www.curse.com/keys/quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:43 schreef X-Cessive het volgende:
Misschien dom maar ik kan nergens een beta code aanvragen, iemand enig idee?
Komt omdat het geen open bèta is. Zie hier boven, ik heb het zelfs aan omNOMNOMNOMNOM uitgelegd -,-.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:43 schreef X-Cessive het volgende:
http://www.ageofempiresonline.com/beta/quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:43 schreef X-Cessive het volgende:
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:40 schreef pugehenis het volgende:
[..]
http://www.ageofempiresonline.com/beta/
Volgens mij gewoon daar de instructies volgen.
Moet je wel eerst een code hebbenquote:Click My Account, click Redeem Code, and then enter the 25-digit code you received from the website that directed you here.
Nog goeie tip voor die quest:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:59 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Ik zal zo even kijken of ik al ergens headgear heb, volgensmij niet namelijk. Ben ook lekker aan het levellen met die quest dat je de advisory hall moet verdedigen. 8 torentjes bouwen en je kunt hem lekker in de achtergrond door laten lopen
Zal het zeker proberen!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:02 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
Nog goeie tip voor die quest:
Dr is zo'n kampje met guardians en chest daar. Maak daar 2 towers, transfer al je stoneminers daarheen. Supersafe en je kan ook die chest meepakken. Paar keer gedaan, het fucked ook de AI van de attackers, ze blijven beetje rondhangen int midden ipv vol voor de towers te gaan. Werkt supergoed dus
Mijn dank is groot! Kan ik eindelijk orde scheppenquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:32 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
ja! rechtsboven in je UI staan 2 icons
1 is voor het replacen van buildings
1 is voor het 'inpakken' van buildings in blueprints (bijv om weer te verkopen als je klaar ermee bent)
edit: chaka chaka pata pon
ik ben aan het werkquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:36 schreef Patapon het volgende:
Ik zal eens kijken of er frutsels en/of omnomnomnom online zijn
Thnx voor de mooie uitwerking, ga hem zo even proberen!quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:28 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Je moet je army daar links parkeren, dan stuur je 1 deel bovenlangs en 1 deel onderlangs. Je archers kan je rechts op de ledge parkeren als je er een paar over hebt.
De laatste wave is best wel groot, dus val dan ook van voren aan met reinforcements.
Tnx voor het spul btw
edit: verklarende paintskillsval aan als ze bij rode stip zijn.
[ afbeelding ]
2x Pinequote:Op woensdag 18 mei 2011 09:37 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Tis echt addictiveWelke resources heb jij btw Keffur?
Mij werd aangeraden door (een) maximum level speler(s) om 4 wood, 3 stone en 1 metal te doen. Aangezien je alle andere grondstoffen later in het spel (zo goed als) niet meer nodig hebt. In de chat vraagt men dan ook steeds om wood en stone.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:05 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
2x Pine
1x Stone
2x Animal Hides
1x Grain
1x Copper Ignots
En de laatste bewaar ik voor als ik een nieuw (goed) recipe krijg
gister waren ze al offline dacht ikquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:50 schreef densha het volgende:
Heh...wtf de Egyptenaren zijn opeens offline gehaaldHad al redelijk wat quests gedaan...echt geen zin om opnieuw te beginnen.
Openen en dan worden ze toegevoegd als resources voor je stad. Voor de missie zelf levert het niets op.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:12 schreef Frutsel het volgende:
noobvraag:
ik heb in de eerste paar missies van die treasures gevonden. Wat moet ik daarmee doen?![]()
Ik kan ze openen en dan heb ik bijv huiden of graan en dan?
Ja okay, maar inventory is vol, waar moet ik die resources dan heen zetten? Of hoe werkt dat?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:52 schreef densha het volgende:
[..]
Openen en dan worden ze toegevoegd als resources voor je stad. Voor de missie zelf levert het niets op.
Ja dat kan ik begrijpen, ben op deze manier bijna zelfvoorzienend en als ik eens een stackje mis dan koop ik die gewoon. Het zal allebei z'n voordelen hebben, heb alleen geen zin om altijd mijn overbodige stacks te verkopen via die verpauperde chatquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:09 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Mij werd aangeraden door (een) maximum level speler(s) om 4 wood, 3 stone en 1 metal te doen. Aangezien je alle andere grondstoffen later in het spel (zo goed als) niet meer nodig hebt. In de chat vraagt men dan ook steeds om wood en stone.
Ok dus die huiden, graan, planken gebruik ik om eventuele gebouwen in mijn hoofdstad te plaatsen. Bijv een 12 slot warehouse extra ofzo? En uiteraard heb ik dan 1 plank te kortquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:06 schreef Patapon het volgende:
weggooien of verkopen, of een storage kopen en bouwen
Alles wat je te kort hebt kun je proberen te kopen via de chat, is vaak goedkoper dan in de stores. Al is die chat vaak wel onoverzichtelijk, gewoon goed kijken wat ze aanbieden. WTS betekent dat ze iets willen verkopen, WTB betekent dat ze iets willen kopen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ok dus die huiden, graan, planken gebruik ik om eventuele gebouwen in mijn hoofdstad te plaatsen. Bijv een 12 slot warehouse extra ofzo? En uiteraard heb ik dan 1 plank te kort
Thx, ik ben alleen nu net level 5... chat gaat erg snel, dus ik probeer me eerst maar te richten op de quests. Techtree is ook uitgebreid zegquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:35 schreef KeFFuR1208 het volgende:
[..]
Alles wat je te kort hebt kun je proberen te kopen via de chat, is vaak goedkoper dan in de stores. Al is die chat vaak wel onoverzichtelijk, gewoon goed kijken wat ze aanbieden. WTS betekent dat ze iets willen verkopen, WTB betekent dat ze iets willen kopen.
Dus stel ik wil 100 Pine Planks, dan typ ik "WTB", vervolgens shift click ik op eventuele Pine Planks die ik nog heb (scheelt typen) en dan zet ik er een prijs achter die ik er voor wil geven. 150 Gold is een goede prijs voor 100 Pine Planks. Dus uiteindelijk wordt de zin iets in deze trant:
WTB [Pine Planks] 150G!!! (<-- note de uitroeptekens)
Tevens ben ik wel benieuwd wat nog meer normale bedragen voor bepaalde goederen zijn. Ervaringen?
Ja maar... ja maar... jij bent de enige vrouw, dus jij hebt alleen die gebouwenquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:40 schreef Patapon het volgende:
ik heb ik mijn stad gebouwen staat die pine planks, stone, grain en copper produceren, in de andere steden kun je recipes kopen zodat je ook andere bouwstoffen kunt produceren. Het produceren gaat offline ook door.
Die chat is erg chaotisch....
Aandacht van wanhopige nerds. Kom je weer aan je quotum voor de dag.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:57 schreef Patapon het volgende:
![]()
![]()
![]()
Die gebouwen kun je kopen![]()
Zou ik nog meer voordelen krijgen omdat ik een vrouw ben?
Die kosten Empire Points, die verdien je met missies.quote:Op woensdag 18 mei 2011 22:14 schreef Frutsel het volgende:
Ik kan in de empire store een "lucky ticket" kopen? Wat kost zoiets?
Ik zie alleen 10 en dan zon kroontje? Kost dat geen geld of resources?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een huge fan van AOE, voornamelijk destijds van 1 en 2.quote:
Kijk dit snap ik dus al nietquote:Op donderdag 19 mei 2011 08:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Lucky ticket moet je niet doen, das echt waardeloos
Alleen als je citypoints over hebt is dat intressant.
Gisteravond niet gespeeld want vriendinvanavond wel weer even
Ergens rond lvl 24 volgens mij en in het stadje Argos, voor die quest gaan nog een stuk of 3 coöp only quests.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:13 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Frutsel je begint net, dont worry
Citypoints (heeft andere naam geloof ik) krijg je gewoon met questen. Als je in je homecity bent en je klikt op die badge middenbovenin (bronzen shield) zie je wat je allemaal hebt aan points.
@Puge , welk lvl en waar haal je die weg?
Hmm, heb ik ook. Speel (vooral) AOE 1 nog regelmatig (LANquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik ben een huge fan van AOE, voornamelijk destijds van 1 en 2.
Maar sinds AOE 3 interesseert het mij niet zo veel meer..
Thnx en jij hebt ook wat nieuwe itemsquote:Op donderdag 19 mei 2011 22:06 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Yo Keffur, heb je wat dingen gemaakt en gespaardVeel plezier ermee
stuur je wat swords terug
Mensen op youtube denken er ook zo over.quote:Some guy on a forum said it best: "As an avid player of the old series.
This looks like it's going to be dumbed down so very fucking hard, and it'll either become mmo style whoever wastes the most of their life wins, or even more retarded "15 days to build barracks lol". Persistent shit never is fun for that very reason, especially not for an RTS.
Heb je het gespeeld?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:43 schreef kort het volgende:
Bij MMORTS ligt de nadruk NOG groter op het aantal tijd dat je erin stopt dan bij een MMORPG.
Is dit niet het geval, dat is het gewoon een verkapte RTS met online mogelijkheden.
Dat heb ik dus allemaal wel. Ik had eerder verwacht dat 't spel wat completer zou zijn, er moet immers getest worden. Hebben ze de egyptenaren er ook nog eens uitgehaald..quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:29 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Als het goed is krijg je greece , troy , argos, mycaena , en nog wat
vergeet niet dat het eerst een beta iser is nu idd een cap op quests
fireships, of je lokt ze naar je kust waar je fortresses/towers staan (4x dmg tegen schepen)quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:58 schreef pugehenis het volgende:
Tegen de tijd dat het uit is, zijn alleen de Grieken en Egyptenaren beschikbaar. En later komen er waarschijnlijk nog volken bij.
Heb nu ook nog maar alleen repeatable quests. De Coöp quests zijn wel echt leuk. Die zijn tenminste een uitdaging. Vooral die op zee heb ik vaak overnieuw moeten doen, als ze eenmaal die elite tiremes gaan bouwen ben je de lul.
Servers waren voor mij de hele tijd down sinds de patch dus ik heb het nog niet kunnen proberen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef hugecooll het volgende:
Hehe, ik heb de nieuwe patch nog niet kunnen testen, is het wat? (Gelukkig 4 dagen vrij vanaf morgen)
Euhm bij WoW moet je altijd betalen hoor? Maar ik neem aan dat mijn post dus correct is?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:40 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Die discussie was er bij WoW ook. De diehards zullen kopen, de casuals zullen tevreden zijn met wat ze zo krijgen.
http://www.ageofempiresonline.com/Articles/Blogs-2-11-2011.aspxquote:Op maandag 6 juni 2011 17:05 schreef Hytz12972 het volgende:
[..]
Euhm bij WoW moet je altijd betalen hoor? Maar ik neem aan dat mijn post dus correct is?
Erg jammer dus.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://www.ageofempiresonline.com/Articles/Blogs-2-11-2011.aspx
Dat vind ik een prima idee, en daar zou ik ook voor betalen als het spel mij trekt. Maar de betaalde "portions" trekken mij toch niet zo. De grootste reden is dat ik bang ben dat ze dit soort dingen blijven aanvullen en je constant genoodzaakt bent om geld uit te geven om niet in het nadeel te komen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:10 schreef hugecooll het volgende:
Mja ik vind zelf dat ze gewoon een "vol pakket" (dus 1 prijs voor alles + toekomstige add-ons), "per pakket" (dus per civilisation enzo) en gewoon "free" moeten hebben. Zo hou je je vaste spelers tevreden, kunnen nieuwe mensen eerst gratis proberen en dan kiezen wat ze willen kopen.
16 augustus willen ze het launchen.quote:
Nog nieuwe content ook? of kunnen we gewoon dezelfde quests overnieuw doen?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:25 schreef Patapon het volgende:
ze hebben op 14 juni de city's verwijderd.....dus allemaal weer in level 1![]()
en ik had net allemaal epic wapens gekocht
Bekende bug, je moet het spel via de Games for Windows Live client installeren. Check anders de officieele forums: http://www.ageofempiresonline.comquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:20 schreef Honingbijtje het volgende:
Hij zegt dat ik een cd key moet opgeven voor windows live? Ik wil het gratis deel spelen maar moet je nu ineens toch betalen?
Ulliequote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:23 schreef NatteBever het volgende:
Wat is je Live-ID (of zoiets) Draganta? Ik ben level 7, mayb leuk om wat quests te co-oppen of you like
Klik op de error link die je dan krijgt, en je wordt geholpen. Volgens mij moet je nog wat info invullen, en dan heb je geen product key nodig.quote:
Meer een combi van allebei. Je capital city heeft er niets mee te maken, maar de units hebben wel de gear die jij hebt gevonden. Ook is je level belangrijk. Iemand van level 5 bijv. kan niet naar de 3e age. Dat kan pas als je Level 10 bent. Het ligt aan hoevel tech tree points je hebt, en war je ze hebt gezet. Ik heb nu bijv. geen punten op stable gezet, dus ik kan geen stable bouwen. Ik heb wel archers volledi geupgrade, omdat ik veel met archers speel. Zo moet je keuzes maken. Je hebt verder nog unranked matchmaking, en ranked matchmaking. Dit gebeurt allemaal in het gebied Sparta, die speciaal voor PvP is. Je kunt met PvP matches daar Sparta points krijgen, waarmee je PvP gear kunt kopen. Verder is er nog custom made PvP wedstrijden, door mensen te inviten. Hier krijg je geen experience of SParta points voor.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:30 schreef Thanatos45 het volgende:
Lijkt me ook wel tof spel maar ik wil als de kelten spelen dammitMss eerst de grieken gratis uitproberen om te kijken hoe het bevalt.
Maar hoe werkt PvP eigenlijk? Werkt het als een traditioneel potje RTS waar je helemaal from scratch begint of kom je met je complete stad tegenover je tegenstander te staan?
Hmm, ok. Hopelijk zetten ze dan niet mensen met een gigantisch verschil in gear tegenover elkaar.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:49 schreef Draganta het volgende:
[..]
Meer een combi van allebei. Je capital city heeft er niets mee te maken, maar de units hebben wel de gear die jij hebt gevonden. Ook is je level belangrijk. Iemand van level 5 bijv. kan niet naar de 3e age. Dat kan pas als je Level 10 bent. Het ligt aan hoevel tech tree points je hebt, en war je ze hebt gezet. Ik heb nu bijv. geen punten op stable gezet, dus ik kan geen stable bouwen. Ik heb wel archers volledi geupgrade, omdat ik veel met archers speel. Zo moet je keuzes maken. Je hebt verder nog unranked matchmaking, en ranked matchmaking. Dit gebeurt allemaal in het gebied Sparta, die speciaal voor PvP is. Je kunt met PvP matches daar Sparta points krijgen, waarmee je PvP gear kunt kopen. Verder is er nog custom made PvP wedstrijden, door mensen te inviten. Hier krijg je geen experience of SParta points voor.
Wat ik heb gemerkt dat het op lage levels niet veel uitmaak. Ik heb redelijk wat gear, en stond tegenover iemand die 3 levels hoger was, met veel Rare quality gear, en toch ging het goed. Ik bedoel, als je de units met de juiste counters aanvalt, kan gear er niet veel aan veranderen. Ik heb wel eens gezien dat een cavalry unit van een level 40 met veel Epic gear per unit 1700 hp had, tegenover mijn zelfde cavalry unit van maar 700 hp, ik was toen wel maar level 24quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:52 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Hmm, ok. Hopelijk zetten ze dan niet mensen met een gigantisch verschil in gear tegenover elkaar.
Nope is zolang en zoveel je wilt. Ranked pvp is dan wel helaas niet mogelijk. Ook kun je geen epic gear equippen. Dus op gebied van PvP zijn F2P spelers benadeeld.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:48 schreef HansvanOchten het volgende:
Hoe zit het met f2p? Is het tot een bepaald lvl?
Ik vind de muis ook slecht werken qua scrollen. Ik heb de scroll speed wat verhoogd, en het wertk al wat beter, maar nog niet ideaal. Gas Powered Games weet wel van het probleem, dus ik denk dat het gepatcht gaat worden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:52 schreef Klaphark het volgende:
Net ook eens aan begonnen, ziet er goed uit tot nu toe.
Vraag me alleen af of je de instellingen voor de muis nog aan kan passen? Zie het nergens staan. Ik kan niet op een fatsoenlijke manier door de map heen scrollen nu, ik wil gewoon point & click verder kunnen kijken zeg maar.
Iemand?
in menu start rechtsklikken en dan uitvoeren als adminquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:10 schreef jaspah het volgende:
Hoe werkt dit? Ik heb het spel gedownload op www.ageofempiresonline.com en hij is gedownload en geinstalleerd maar als ik op het spel klik krijg ik een scherm waar wel ergens een play button in staat maar die niet klikbaar is?
Ah hij doet al wat meer nu! bedankt!quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:25 schreef Patapon het volgende:
[..]
in menu start rechtsklikken en dan uitvoeren als admin
Dat is inderdaad hel vervelend. Ik denk dat je Microsoft even moet bellen. Wees gerust, ze bijten niet, en zijn vaak heel erg behulpzaamquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:58 schreef Mlijntje het volgende:
Ik heb dit spel een paar dagen geleden gekocht voor 19 euro (AOE online The Greeks). Nou allemaal heel leukMaar het zit dus gekoppeld aan Microsoft live account, nou heb ik daar al een account met een wachtwoord die ik dus zelden gebruik. Wat doe ik net, typ een ander wachtwoord in (die ik op hyves, msn etc altijd gebruik automatisme). Wat gebeurd er ja hoor ben meteen gebanned op het spel zelf kan geen kant op en er word ook niet vermeld hoe ik dit oplos.. Kan wel gewoon inloggen op Xbox live en Windows Marketplace. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Zou wel erg zonde van mijn geld zijn als ik meteen voor een hacker word aangezien, en nooit meer Age Of Empires Online kan spelen
Sorry zie je post nu pas. Je kunt op level 10 naar de Silver Age. Je kun dan kiezen voor een Siege workshop, en dan kun je rams maken. Ook kun je (als je premium bent) in Mycene een advisor kopen die je toegang geeft tot de unit Somatonogwat. Zijn zwaardvechters met veel ranged armor, en gigantisch veel bonus damage tegen gebouwen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:42 schreef ErikNijland het volgende:
Opvallend rustig in dit topic. Ik zie ook weinig reviews van dit spel... Hoe dan ook ik speel het (nog nergens voor betaald). En ik vraag me iets af.
Hoe kun je makkelijk een basis v/d tegenpartij slopen. Ik heb geen geschikte units tegen gebouwen. Tijdens een quest kreeg ik een keer aparte (premium content) units die met vuur gooiden.
Erg irritant dit. Steeds de goede units counteren. Maar als er een basis neer moet zit ik gewoon units te spammen omdat niets geschikt is..
Ik ben trouwens level 8.
Binnenkort een patch, met heel veel quest bug fixesquote:Op maandag 5 september 2011 18:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Hmss, net een quest samen met een maatje gedaan. Ons doel: Destroy Towncenter. Hele map gescout, alle vijandelijke gasten weggevaagd. Maar nergens een Towncenter te bekennen?
Het is echt wennen. Als je echt een remake van AoE2 verwacht, dan ga je het spel haten. Maar als je gewoon denkt: de makers hebben een ander pad ingeslagen, dan is het echt leuk. Ik ben nu in het gebied Cyprus, echt super geweldig hebben ze het gemaakt. Het is verdeeld in 12 stukjes, en je moet dan ale die stukjes veroveren en bij je land toevoegen. Ook de DLC is super. Ik heb gisteren Defense of Crete gekocht, met een co-op partner en een headset is het echt top vermaak! Jammer dat de DLC's een beetje prijzig zijn, maar ja, dat is bij veel games tegenwoordig.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:58 schreef Zenato het volgende:
Het is niet top, maar omdat het AOE is toch maar op de install button geklikt.
Idd. Ik kan zien dat microsoft er alles aan doet om dit spel te verbeteren. Net een uurtje gespeeld en het bevalt me echt wel, volgens mij moet ik gewoon nog wennen aan de cartoony-style. Het grappige ervan is dat het cartoon achtige het spel ook leuk maakt, bv dat ze van die hele grote vleesribben meenemen, dat geeft toch weer zweer aan het spel. Ik persoonlijk denk nog dat het spel "ontdekt" moet worden door mensen, wellicht maakt microsoft dan kans op een kleine hit.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Het is echt wennen. Als je echt een remake van AoE2 verwacht, dan ga je het spel haten. Maar als je gewoon denkt: de makers hebben een ander pad ingeslagen, dan is het echt leuk. Ik ben nu in het gebied Cyprus, echt super geweldig hebben ze het gemaakt. Het is verdeeld in 12 stukjes, en je moet dan ale die stukjes veroveren en bij je land toevoegen. Ook de DLC is super. Ik heb gisteren Defense of Crete gekocht, met een co-op partner en een headset is het echt top vermaak! Jammer dat de DLC's een beetje prijzig zijn, maar ja, dat is bij veel games tegenwoordig.
Denk weinig mensen, ik heb ook alleen de beta gedaan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 10:22 schreef Draganta het volgende:
Even kijken of er nog animo voor dit spel is op Fok
Heb een Youtube channel gemaakt voor mensen die de lastige end-level quests/legendary quests moeilijk vinden: http://www.youtube.com/user/AOEVillage
Binnenkort PvP videosWie speelt het hier eigenlijk nog?
Valt mee, voor Age of Empires 3 moest ik 60 euro betalen om te PvPen, en nu betaal ik 19,95. Het is hoe je het bekijkt. Ik vind het echt niet duur.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:29 schreef Holy_Goat het volgende:
ik niet. te duur. beta wel verslaafd aan geweest.
Ah jammer dacht dat je nog speelde, dus had je op Live toegevoegdquote:Op vrijdag 30 december 2011 15:09 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Denk weinig mensen, ik heb ook alleen de beta gedaan.
Voor mij wel, aangezien ik weet dat ik dan ook alle pakketten wilquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:26 schreef Draganta het volgende:
[..]
Valt mee, voor Age of Empires 3 moest ik 60 euro betalen om te PvPen, en nu betaal ik 19,95. Het is hoe je het bekijkt. Ik vind het echt niet duur.
[..]
Ah jammer dacht dat je nog speelde, dus had je op Live toegevoegd
AOE3 inclusief alle expansies was een tijdje geleden gewoon 1 eurocentquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:26 schreef Draganta het volgende:
[..]
Valt mee, voor Age of Empires 3 moest ik 60 euro betalen om te PvPen, en nu betaal ik 19,95. Het is hoe je het bekijkt. Ik vind het echt niet duur.
[..]
Ah jammer dacht dat je nog speelde, dus had je op Live toegevoegd
Waarom wil je pakketten als stadsversieringen enzo, is allemaal nutteloosquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:28 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Voor mij wel, aangezien ik weet dat ik dan ook alle pakketten wil
Ik gebruik geen Steam.quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:58 schreef xminator het volgende:
[..]
AOE3 inclusief alle expansies was een tijdje geleden gewoon 1 eurocent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |