quote:Gamescom: Microsoft kondigt Age of Empires Online aan
Door Jan Laros, dinsdag 17 augustus 2010 12:56, views: 6.523
Microsoft heeft aan de vooravond van de Gamescom 2010-beurs bekendgemaakt dat er aan Age of Empires Online gewerkt wordt. De game wordt ontwikkeld door Robot Entertainment en komt uit voor de pc. Een releasedatum is nog onbekend.
In Age of Empires Online is het de bedoeling om een kleine Griekse samenleving uit te bouwen tot een bloeiende economie. Hiertoe kan worden samengewerkt met andere spelers via het Games for Windows Live-netwerk, maar er kan ook offline aan de groei van de gemeenschap worden gewerkt. De nadruk ligt echter op de online mogelijkheden, zo maakte Microsofts Phil Spencer in Keulen bekend.
Het spel leunt zwaar op interactie met andere spelers. Zo kunnen er onderling berichten worden uitgewisseld en is er de mogelijkheid om samen te werken om missies te voltooien. Verder is er een handelssysteem geïmplementeerd en een levelsysteem zorgt ervoor dat iedereen in zijn eigen tempo vooruitgang kan boeken, aldus Microsoft.
De grafische stijl van Age of Empires Online is kleurrijk en cartoonesk en op de website van het spel kunnen spelers zich inschrijven voor de gesloten bèta, die inmiddels van start is gegaan. Een releasedatum voor de game is nog niet bevestigd, maar het spel zou in 2011 moeten verschijnen.
Age of Empires Online wordt ontwikkeld door Robot Entertainment. Deze studio is opgericht door de oorspronkelijke oprichters van de door Microsoft gesloten ontwikkelstudio Ensemble Studios. Robot Entertainment heeft eerder onderhoudswerkzaamheden verricht aan het netwerk voor Halo: Wars. Naast Age of Empires Online werkt Robot Entertainment nog aan een tweede titel. Over die game is nog niets bekend; Spartan, waarover eerder geruchten de ronde deden, is vermoedelijk de werktitel van Age of Empires Online.
Helaas zijn die kaarten nogal imbalancedquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:51 schreef Casualty het volgende:
-edit-
Dan liever AOE 3 online
Is net zoiets als Foorball Manager Live en Football Manager 2010 . 2010 is meesterlijk en live is niks
Nee, nog nooitquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:54 schreef Casualty het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit AOE gespeeld
Dat dus, dit gaat nooit wat worden met die kinderlijke stijl.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:57 schreef Casualty het volgende:
Vergelijk die cartoony shit in de OP eens met deel III
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je verkracht het spel gewoon
Wat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 03:33 schreef Casualty het volgende:
Ik dacht trouwens dat Microsoft gestopt was met het maken van games
quote:Dat.Op woensdag 20 oktober 2010 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
AOE 2 blijft de beste en daar zie ik wel wat elementen van in terugkomen dus wie weet wordt het wel wat
AoE 2: Conquerorsquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
AOE 2 blijft de beste en daar zie ik wel wat elementen van in terugkomen dus wie weet wordt het wel wat
Ik gok alleen pc.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:10 schreef Haque het volgende:
Ik ben best benieuwd, komt dit ook voor de ps3 ofzo of alleen pc?
Nee, want ik heb gelijk.quote:
Dat vind jij. Gaat ons daar niet mee lastig vallen.quote:
Over smaak valt niet te twisten dus ga dit topic er niet mee vol spammen.quote:
Je weet niet wat je mist, qua gameplay heel erg als AoE1 en AoE2. Door de graphics zal het spel tijdloos worden, en dus niet snel verouderen. Ik zal het echt eerst proberen, even dor de zure appel heen bijten, je krijgt er geen spijt van!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:
Ziet er echt niet uit. Te cartoon-achtig. Die troep ga ik niet aanschaffen.
* Nemephis blijft wel AoE II spelen
Ik heb t dan nog niet gespeeld maar het lijkt mij dat je snel aan de graphics went. Ok tenzij t AoE III graphics zijn maar das weer wat anders.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:27 schreef Draganta het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist, qua gameplay heel erg als AoE1 en AoE2. Door de graphics zal het spel tijdloos worden, en dus niet snel verouderen. Ik zal het echt eerst proberen, even dor de zure appel heen bijten, je krijgt er geen spijt van!
Ik heb die ook vandaag gedownload! Echt vet, als je de empire kiest, hoor je dat bekende deuntjequote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb t dan nog niet gespeeld maar het lijkt mij dat je snel aan de graphics went. Ok tenzij t AoE III graphics zijn maar das weer wat anders.Zolang de game play het zelfde is went de rest van zelf.
![]()
![]()
Ik speel nu nog steeds AoE II Star wars edition.![]()
Een vriend van me wil er graag één! Wil je hem naar mij PMen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:59 schreef Rpol het volgende:
Wil er iemand een beta key? ik heb er in oktober 1 gekregen maar nooit iets mee gedaan. Laat maar effe weten, ik heb de mail nog. Of is het al open beta?
Ik heb wel interesse. Ik heb me tijden geleden aangemeld, maar nooit een key gekregen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:59 schreef Rpol het volgende:
Wil er iemand een beta key? ik heb er in oktober 1 gekregen maar nooit iets mee gedaan. Laat maar effe weten, ik heb de mail nog. Of is het al open beta?
Dit spel moet ik hebben!quote:Het spel leunt zwaar op interactie met andere spelers. Zo kunnen er onderling berichten worden uitgewisseld [...]
Ja dat stond er wel ja, maar ik kan gewoon spelen dus ik weet niet wat dat inhoudt. pvp misschien?quote:Op zondag 17 april 2011 15:25 schreef Thormodo het volgende:
Ik heb een tijdje geleden ook een bèta code gekregen.
Vanavond tussen 18:00 en 22:00 (8-12 GMT) worden de servers opengezet, dus dan maar eens proberen.
Hmm, bij mij zei die dat de server niet beschikbaar was toen ik probeerde in te loggen.quote:Op zondag 17 april 2011 15:43 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Ja dat stond er wel ja, maar ik kan gewoon spelen dus ik weet niet wat dat inhoudt. pvp misschien?
stond er de eerste keer bij mij ook. toen probeerde ik het nog een keer en ik kon erop.quote:Op zondag 17 april 2011 16:14 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hmm, bij mij zei die dat de server niet beschikbaar was toen ik probeerde in te loggen.
Hier niet dus. Ik krijg constant de LF006 error. Misschien omdat ik nog nooit eerder gespeeld heb, ik zie het over 2 uurtjes wel.quote:Op zondag 17 april 2011 16:15 schreef pugehenis het volgende:
[..]
stond er de eerste keer bij mij ook. toen probeerde ik het nog een keer en ik kon erop.
Speel eigenlijk altijd turtle, gewoon een flinke basis opbouwen met een flink leger als verdediging. (met muren en torens wel). En als mijn leger groot genoeg is om alles in een keer kapot te maken pas aanvallen. Wel zo vroeg mogelijk belangrijke locaties claimen. al zijn die er niet echt in age of empiresquote:Op maandag 18 april 2011 12:22 schreef Class het volgende:
Is het wat? Rush of turtle?
Tevens opzoek naar een key
Ik win veel van mijn potjes hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
En daarom ben je ook noob in elke rtsmaar goed, is het verder veel anders dan age of empires 2? Ik dacht dat er ook een soort RPG element in zat nu?
Het speelt als het ware op twee niveaus.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
En daarom ben je ook noob in elke rtsmaar goed, is het verder veel anders dan age of empires 2? Ik dacht dat er ook een soort RPG element in zat nu?
Die LF006 error bleef ik houden. Ook toen de servers open zouden moeten zijnquote:Op zondag 17 april 2011 16:24 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Hier niet dus. Ik krijg constant de LF006 error. Misschien omdat ik nog nooit eerder gespeeld heb, ik zie het over 2 uurtjes wel.
Thnx!quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:19 schreef pugehenis het volgende:
via curse.com kan je beta keys krijgen. als het goed is hoef je alleen maar een account aan te maken.
Ok, maar hoe gaat het dan precies in multiplayer? Is het net als bij AOE3 dat hoe meer je speelt, hoe sterker je bent?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:28 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Ik win veel van mijn potjes hoor.red alert 2 en 3, battle for middle 2 earth was ik allemaal heel goed in. Als ik de eerste rushers overleef, (met gemak bij de meesten) dan win ik meestal wel. Rushen is sowieso saai want dan is een potje de eerste 5 minuten voorbij.
En het rpg element is erg overduidelijk. Je leert het spel kennen door telkens quests te doen. zoals een dorpje kapot maken met een nieuw groepje archers erbij. of je nieuwe transport ships te gebruiken om mensen van een eiland te redden.
De hele tech tree zoals bij de andere age of empires moet je nu zelf unlocken en zo kan je je eigen volk opbouwen met alle technieken die je handig lijkt. en per level krijg je een paar tech points erbij. En elke zoveel levels kan je een age verder.
Ook kan je items vinden/kopen/krijgen. Bijvoorbeeld een speer die je aan je speermannen kan geven. waardoor ze 3% extra dmg doen. volgens mij is dit van normal tot aan epic enzo.
Wat bedoel je met die laatste zin dan?quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar daaroverheen ligt nog een crafting-sausje. In je hoofdstad (die niet aangevallen kan worden) verzamel je grondstoffen, kies je de techs die je tijdens het vechten kunt researchen, en onderzoek je upgrades en one time bonussen. Het grondstoffen verzamelen gaat ook door als je offline bent.
Nou, je kunt in je hoofdstad gebouwen neerzetten die heel langzaam graan/hout/steen o.i.d. genereren, en die blijven daar dus mee doorgaan als je offline bent.quote:Op donderdag 21 april 2011 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bedoel je met die laatste zin dan?
Heb nog geen multiplayer kunnen doen, heb gehoord dat het weer erg old school is. Dus misschien heb je dan alle tech vrijgespeeld ofzo. maar misschien ook nietquote:Op donderdag 21 april 2011 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ok, maar hoe gaat het dan precies in multiplayer? Is het net als bij AOE3 dat hoe meer je speelt, hoe sterker je bent?
Hoe is het je gelukt om in te loggen op de marketplace? Als ik dat doe krijg ik steeds de melding: "de aanvraag is afgebroken kan geen beveiligd ssl/tls-kanaal maken"quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:57 schreef emokid het volgende:
Net een beta key bemachtigd via http://www.curse.com/keys/age-of-empires-online/enter.aspx. Je moet wel even lid worden van Curse maar dat is zo gepiept. Speel het al zo'n 10 jaar niet meer, dus erg benieuwd hoe het is.
Al gedaan zonder succes.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:15 schreef emokid het volgende:
Hm, via de Games for windows client? Ik logde gewoon in, probeer anders een nieuwe account te maken. Misschien helpt dat.
PM pleasequote:Op donderdag 28 april 2011 18:30 schreef Thieske het volgende:
Ik heb nog een beta key voor de liefhebber.....
Via microsoft games marketplacequote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:35 schreef Euribob het volgende:
Ik heb de key, maar waar kan ik in godsnaam die game downloaden?
Dit is het mailtje wat er bij hoort:quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:35 schreef Euribob het volgende:
Ik heb de key, maar waar kan ik in godsnaam die game downloaden?
Ik ben inmiddels level 13 trouwens onder de 'gamertag' Thormodo.quote:Hello!
Thank you for your continued participation in the Age of Empires Online Beta. Your help in testing the game has been tremendous and we’re working hard to make changes based on your feedback. Look for a new build soon!
The game has great opportunities for Co-Op and PVP. However, one area we have gotten consistent feedback is that you want to play with your friends! Well you spoke and we listened, here’s a beta key you can give out to a friend or family member. We have a special event next week, so get them in quickly or they might miss out!
Code: <Insert Key>
Just mail them the key and send them to http://www.ageofempiresonline.com/beta to get started right now.
We hope you continue to enjoy the Beta! If you have any questions or need support, please visit our forums at http://forums.ageofempiresonline.com/forums/default.aspx.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |