abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85670500
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet om al onze vermogende burgers. De mensen die moeten werken blijven iha toch in NL wonen, en het gros van de vermogenden ook.

Stel dat je de vermogensbelasting verlaagt naar 1%. Wat je misloopt aan inkomsten door het lagere tarief is veel meer dan dat je bespaart doordat minder mensen gaan verhuizen. De meeste mensen gaan voor 0,2% toch echt niet ver van de kinderen/kleinkinderen/vertrouwde omgeving wonen.
En tel daar dan nog even een eventuele afschaffing van de HRA bij op, en een dreigende verhoging van de hoogste belastingschijf en wat denk je dat er dan gebeurt? Juist. Gaan de mensen die het in hun eentje voor 10 mensen verdienen ervandoor.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:48:23 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85670950
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:05 schreef janatwork het volgende:

[..]
Ben het overigens helemaal met je eens dat het onzin is om te kijken naar spotgoedkope woningen in het buitenland. Er is een reden dat niemand daar wil wonen: er is geen werk.
Hoe kom je er bij dat er niemand in Duitsland wil wonen?!

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die motivatie zou best kunnen kloppen. Maar ben je dan verstandig bezig als natie zijnde? Al je vermogende burgers naar het buitenland jagen? Me dunkt van niet. :N
Klopt. Net als de accijns die zorgt dat mensen net over de grens tanken, of boodschappen doen, etc.
censuur :O
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:51:48 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85671069
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En tel daar dan nog even een eventuele afschaffing van de HRA bij op, en een dreigende verhoging van de hoogste belastingschijf en wat denk je dat er dan gebeurt? Juist. Gaan de mensen die het in hun eentje voor 10 mensen verdienen ervandoor.
Die mensen die er vandoor gaan verdienen iha niet zoveel meer, zijn meestal gepensioeneerden. (In Dld wonen, NL werken is niet er vandoor gaan).

Bovendien spelen er als je werkelijk geld genoeg hebt hele andere dingen dan een paar procentjes. Die laten zich niet wegjagen bij hun huis/omgeving/familie om in België of elders een paar duizend euro per jaar in de zak te houden.
The End Times are wild
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:52:11 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85671080
En elders heb je helemaal geen HRA! Waar willen die mensen dan naartoe gaan?
The End Times are wild
pi_85671157
Overigens kan je in Duitsland ook enorm goedkoop huren, mijn vriend huurde daar huis van 200 vierkante meter met grote tuin voor zo rond de 300 euro.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_85671181
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Niemand is ook weer overdreven, maar als een significant deel van de Nederlanders daar wel zou willen en gaan wonen zouden de huizenprijzen daar stijgen en hier fors dalen.En dat gebeurt tot op heden niet.

quote:
Klopt. Net als de accijns die zorgt dat mensen net over de grens tanken, of boodschappen doen, etc.
Ja, doe ik ook. Logisch toch? (En ja, als ik een paar euro bespaar door in Belgie te tanken, kost dat de NL staat een euro of 35. Maar dat is niet mijn probleem.)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:57:15 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85671269
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niemand is ook weer overdreven, maar als een significant deel van de Nederlanders daar wel zou willen en gaan wonen zouden de huizenprijzen daar stijgen en hier fors dalen.En dat gebeurt tot op heden niet.
[..]

Ja, doe ik ook. Logisch toch? (En ja, als ik een paar euro bespaar door in Belgie te tanken, kost dat de NL staat een euro of 35. Maar dat is niet mijn probleem.)
In de grensstreken is dat effect wel degelijk merkbaar. Het is dus geen significant deel van de Nederlanders, het is ook geen significant deel van de grensbewoners, maar het is wel een significant deel van de starters in de grensstreken. Ik denk zeker zo'n 25 tot 30%, het gebeurt massaal. Hele dorpen in Duitsland zitten vol met Nederlanders.
The End Times are wild
pi_85671270
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:54 schreef raptorix het volgende:
Overigens kan je in Duitsland ook enorm goedkoop huren, mijn vriend huurde daar huis van 200 vierkante meter met grote tuin voor zo rond de 300 euro.
Ja, als geen hond er wil wonen zijn uiteraard ook de huren lager. :D
pi_85671326
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, als geen hond er wil wonen zijn uiteraard ook de huren lager. :D
Klopt, maar in Duitsland heb je relatief veel van dat soort plekken, dit was overigens 20 minuten rijden van Arnhem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_85671503
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de grensstreken is dat effect wel degelijk merkbaar. Het is dus geen significant deel van de Nederlanders, het is ook geen significant deel van de grensbewoners, maar het is wel een significant deel van de starters in de grensstreken. Ik denk zeker zo'n 25 tot 30%, het gebeurt massaal. Hele dorpen in Duitsland zitten vol met Nederlanders.
Ik woon ook in een grensstreek. Buitenland ligt op 15 minuten rijden. Ik ga regelmatig even sigaretten kopen daar, en tank en passant uiteraard ook even. En als het vrouwtje zin heeft om te gaan doen we daar ook even de boodschappen. Gewoon omdat ik het kan. Schade per keer voor de NL economie zal een 100 a 150,- euro bedragen.

Maar ja... Je kunt natuurlijk denken als overheid dat je me kunt uitpersen via de wegenbelasting... Mag. Maar wat ik naar mijn mening teveel betaal in vergelijking met het buitenland, doneer ik vrijwillig en volkomen legaal aan het buitenland. :Y

Op naar de AOW leeftijd van 67 jaar!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 00:04:54 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85671601
Als je zelf in de grensstreek woont dan weet je toch ook dat er veel leeftijdsgenoten de grens over trekken om daar te starten? Ik ken er in mijn directe omgeving verschillende
The End Times are wild
pi_85671776
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:04 schreef LXIV het volgende:
Als je zelf in de grensstreek woont dan weet je toch ook dat er veel leeftijdsgenoten de grens over trekken om daar te starten? Ik ken er in mijn directe omgeving verschillende
a) Mijn leeftijdsgenoten zijn wat ouder dan die van jou. Die gaan niet zo makkelijk huis en haard verlaten.
b) Ik zei toch al dat ik er diverse ken die ver boven modaal verdienen en dus maar verhuisd zijn?
pi_85671839
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]
Dat is niet wat ik zeg, vaak worden de hele goedkope huizen in Duitsland vergeleken met de dure huizen in de randstad. Je moet een goedkoop huis in Duitsland vergelijken met een goedkoop huis in bijvoorbeeld noord oost Groningen. Dan is het prijsverschil er nog steeds maar niet meer zo verschrikkelijk groot.
eten!!!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:31:15 #264
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85676888
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nederlanders hebben al invloed op de verhoging van prijzen in de grensstreek. Maar het grote verschil is dat er daar bij tekorten gewoon nieuwbouw bijkomt, je hoeft niet perse te kiezen tussen bestaande hokjes.

quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Precies. Werkelijk schandalig dat de Nederlandse overheid zoveel Nederlanders wegpest, doordat er zo weinig huizen mogen zijn, en zoveel van de beschikbare huizen naar bijvoorbeeld generaal pardonners gaan. M.a.w. de overheid heeft liever illegalen dan hier geboren allochtonen... Goed bezig 8)7

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:10 schreef janatwork het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg, vaak worden de hele goedkope huizen in Duitsland vergeleken met de dure huizen in de randstad. Je moet een goedkoop huis in Duitsland vergelijken met een goedkoop huis in bijvoorbeeld noord oost Groningen. Dan is het prijsverschil er nog steeds maar niet meer zo verschrikkelijk groot.
Dan is het prijsverschil nog steeds een factor 5...
pi_85678159
De bevolkingsdichtheid in duitsland is een stuk lager (400 tegen 230).

Met een sterke correlatie tussen grondprijs en de bevolkingsdichtheid is het logisch dat duitsland een stuk goedkoper is (bevolkingscentra in duitsland zijn niet veel goedkoper dan de bevolkingscentra in nederland).

In nederland is bouwgrond extra duur door de beperkte vrijgave daarvan. Dit beleid kun je loslaten maar leid wel tot een afhankelijkheid van het buitenland voor de voedsel voorziening. Op het moment in een redelijkstabiel europa is dat geen probleem maar in crisis situaties (mileu rampen, oorlog, mislukte oogsten, etc...) is het toch wel erg fijn dat je je eigen bevolking kunt voeden.
pi_85678534
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 09:39 schreef lutser.com het volgende:

Met een sterke correlatie tussen grondprijs en de bevolkingsdichtheid is het logisch dat duitsland een stuk goedkoper is (bevolkingscentra in duitsland zijn niet veel goedkoper dan de bevolkingscentra in nederland).

In nederland is bouwgrond extra duur door de beperkte vrijgave daarvan. Dit beleid kun je loslaten maar leid wel tot een afhankelijkheid van het buitenland voor de voedsel voorziening. Op het moment in een redelijkstabiel europa is dat geen probleem maar in crisis situaties (mileu rampen, oorlog, mislukte oogsten, etc...) is het toch wel erg fijn dat je je eigen bevolking kunt voeden.
De bevolkingsdichtheid in NRW (530), om een voorbeeld te noemen, is helemaal niet lager dan in Nederland (400), in tegendeel. De grondprijzen wel. En die voedselvoorziening is ook behoorlijke onzin. We gaan door wat ruimer te bouwen helemaal niet zoveel meer importeren.
pi_85679715
quote:

Ja alsof Nederlanders zoveel verse groenten eten, de kantenklarepizzafabriek (mooi scrabble woord) staat in het buitenland hoor
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85680411
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:34 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ja alsof Nederlanders zoveel verse groenten eten, de kantenklarepizzafabriek (mooi scrabble woord) staat in het buitenland hoor
Op het moment boeit het geen fuck, we produceren meer dan we op kunnen. Ik heb het over die crisis die we hopelijk nooit krijgen.
pi_85680701
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]Bovendien spelen er als je werkelijk geld genoeg hebt hele andere dingen dan een paar procentjes. Die laten zich niet wegjagen bij hun huis/omgeving/familie om in België of elders een paar duizend euro per jaar in de zak te houden.
Dat denk ik nu net wel. Zeker als de afstand makkelijk te overbruggen is bijvoorbeeld Brabant en het Noorden van België (maximum 30 minuutjes met de auto). Daar is altijd een doelgroep voor hoor, en voor veel mensen maakt het dan misschien niet zoveel uit hoeveel het bedrag is dat ze ermee besparen, maar is het misschien wel een principekwestie. bovendien zijn veel rijkere mensen, juist mensen die goed op het geld letten. Tel maar op, in België is niet enkel het huis goedkoper namelijk, je hebt ook veel meer vrijheid op dat vlak, je betaald minder belastingen op vermogen, en auto's en tanken in het algemeen zijn toch een pak goedkoper. Als je dat allemaal in rekening brengt is het best een aardige som.
pi_85681556
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:54 schreef lutser.com het volgende: [..] Op het moment boeit het geen fuck, we produceren meer dan we op kunnen. Ik heb het over die crisis die we hopelijk nooit krijgen.
Nederland is een vrij grote netto-exporteur van voedsel. Veel door NL geexporteerde producten zijn onder andere: graan, aardappels, suikerbieten, diverse soorten fruit, diverse soorten groenten; rund, kip....

Dat is ondertussen niet meer van deze tijd, en er zijn industriëen waar door een land als NL veel meer mee kan worden verdient, dus deze landbouw kan perfect verminderen om elders goedkoper geproduceerd te worden. Ik ben wel ZEER groot voorstander om te kunnen produceren voor eigen markt, en geen netto-importeur te worden. Voedsel is net iets te belangrijk om af te hangen van Rusland of andere landen of een ander Oostblokland (of zelfs van België, Frankrijk of Duitsland).
  woensdag 25 augustus 2010 @ 11:44:14 #271
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85682198
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:02 schreef Emu het volgende:

[..]

Dat denk ik nu net wel. Zeker als de afstand makkelijk te overbruggen is bijvoorbeeld Brabant en het Noorden van België (maximum 30 minuutjes met de auto). Daar is altijd een doelgroep voor hoor, en voor veel mensen maakt het dan misschien niet zoveel uit hoeveel het bedrag is dat ze ermee besparen, maar is het misschien wel een principekwestie. bovendien zijn veel rijkere mensen, juist mensen die goed op het geld letten. Tel maar op, in België is niet enkel het huis goedkoper namelijk, je hebt ook veel meer vrijheid op dat vlak, je betaald minder belastingen op vermogen, en auto's en tanken in het algemeen zijn toch een pak goedkoper. Als je dat allemaal in rekening brengt is het best een aardige som.
Al dat gelul over dta in het buitenland het zoveel beter is. Tot nu toe valt de emigratie erg mee toch of heeft iemand echt cijfers?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_85700952
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Maar ja... Je kunt natuurlijk denken als overheid dat je me kunt uitpersen via de wegenbelasting... Mag. Maar wat ik naar mijn mening teveel betaal in vergelijking met het buitenland, doneer ik vrijwillig en volkomen legaal aan het buitenland. :Y

Uiteindelijk zal het netto-effect meevallen. Jij tank in het buitenland en tegelijktijd komt een Duitser in Nederland koffie inslaan (want die is hier niet extra belast) of een Belg boodschappen doen bij de AH (want die is stukken goedkoper dan de Delhaize).

En het geld dat je na het tanken overhoudt, kun je weer gebruiken om in Nederland extra te gaan consumeren (waar de staat weer inkomsten van ontvangt).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_85701636
Maar als ik nu goed begrepen heb waar het werkelijk om ging, dan was het om de mensen die uit Amsterdam verhuisd zijn, en hun huurwoning hebben aangehouden, en die zelfs (gedeeltelijk) onderverhuren.
En daar maandelijks een forse winst op maken.
Maar goed dat moet je toch kunnen controleren en dan mag je die woning best ontruimen van mij, geen probleem
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:11:23 #274
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85701966
quote:
In nederland is bouwgrond extra duur door de beperkte vrijgave daarvan. Dit beleid kun je loslaten maar leid wel tot een afhankelijkheid van het buitenland voor de voedsel voorziening.
Dat zijn we nu al.
quote:
Op het moment in een redelijkstabiel europa is dat geen probleem maar in crisis situaties (mileu rampen, oorlog, mislukte oogsten, etc...) is het toch wel erg fijn dat je je eigen bevolking kunt voeden.
Juist bij mislukte oogsten kan je je eigen bevolking niet voeden. En nu kunnen we amper 20% zelf voeden, de rest is import... Beetje een non-argument dus, tenzij je 13 miljoen mensen wilt uitzetten.

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:54 schreef lutser.com het volgende:
Op het moment boeit het geen fuck, we produceren meer dan we op kunnen.
Kan je dit onderbouwen met een bron? Het is namelijk niet waar...

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 11:27 schreef Emu het volgende:

[..]

Nederland is een vrij grote netto-exporteur van voedsel. Veel door NL geexporteerde producten zijn onder andere: graan, aardappels, suikerbieten, diverse soorten fruit, diverse soorten groenten; rund, kip....
Hmmm het valt niet mee om zo snel even een bron met getalletjes te vinden. De laatste die ik tegenkwam zei dat Nederland 3,4 miljoen mensen kan voeden met de eigen productie.
Je noemt export van rund en kip, maar die voeren we met import-voer, niet uit eigen productie. Heeft iemand getallen?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 20:20:49 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85702360
Getallen heb ik zo niet paraat, maar naar mijn informatie kan Nederland ook zo'n vier miljoen mensen zelfstandig voeden. De ecologische voetafdruk is dus 4x de oppervlakte van Nederland.

We zijn wel een van de grootste exporteurs van landbouwgoederen, Maar dat komt dus vooral omdat we hele dure, arbeidsintensieve en hoogwaardige producten zoals aardbeien, paprika's e.d. exporteren. Een kistje goede aardbeien doet al snel 12 euro, daar kun je heel wat tonnen? graan voor kopen! Voor het eerste heb je natuurlijk veel minder grond nodig dan voor het tweede.
The End Times are wild
pi_85702567
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:20 schreef LXIV het volgende:
Getallen heb ik zo niet paraat, maar naar mijn informatie kan Nederland ook zo'n vier miljoen mensen zelfstandig voeden. De ecologische voetafdruk is dus 4x de oppervlakte van Nederland.

We zijn wel een van de grootste exporteurs van landbouwgoederen, Maar dat komt dus vooral omdat we hele dure, arbeidsintensieve en hoogwaardige producten zoals aardbeien, paprika's e.d. exporteren. Een kistje goede aardbeien doet al snel 12 euro, daar kun je heel wat tonnen? graan voor kopen! Voor het eerste heb je natuurlijk veel minder grond nodig dan voor het tweede.
Kort gezegd, de tuinbouw en bloementeelt is winstgevend, de landbouw en akkerbouw is afhankelijk van subsidies die de komende vijf jaar verder afgebouwd gaan worden
Zeker suiker kan Afrika veel goedkoper produceren
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:10:05 #277
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85707356
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:26 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Kort gezegd, de tuinbouw en bloementeelt is winstgevend, de landbouw en akkerbouw is afhankelijk van subsidies die de komende vijf jaar verder afgebouwd gaan worden
Zeker suiker kan Afrika veel goedkoper produceren
Dan moeten ze nu wel, als ze de keuze hadden was dat niet zo en was het daar een stuk beter....
and made it rain upward
pi_85716046
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:10 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dan moeten ze nu wel, als ze de keuze hadden was dat niet zo en was het daar een stuk beter....
Nu hebben ze nog iets, anders was het helemaal niks geworden.
pi_85717512
Why nobody wants to buy a house

CHICAGO (MarketWatch) -- Nobody wants to buy a house. Nobody in their right mind, anyway.

Oh, sure, a lot of gullible first-time buyers got lured into the market over the last 18 months to take advantage of an $8,000 federal tax credit (not realizing how little difference that money will make when the first property-tax bill hits at the same time the roof springs a pesky leak and the city hits you with a special assessment for sidewalk repair). But that tax credit has expired -- and, with it, any semblance of demand for homes.

Home sales whipsaw marketsA plunge in U.S. existing home sales is adding to weakness across the markets as investors once again fret about the global growth outlook. Stocks and commodities are seeing big moves, not least gasoline, which is closely correlated with consumer demand. Paul Vigna, Anna Raff and Mike Reid discuss.
The July data on existing-home sales show just how much the tax credit skewed the housing market in the months it was in effect. Sales plunged 27.2%, the biggest one-month drop on record, and inventories of unsold homes jumped to 4 million, a 12.5-month supply at the current sales pace, the worst level that measure has seen in at least 11 years. Read more on the plunge in existing-home sales.

Because of the original timing of the tax credit -- you had to sign a contract on a house by April 30 and close by June 30 (the closing deadline was later extended to Sept. 30) -- it was obvious that sales would get an artificial boost in June as buyers rushed to beat the deadline (since existing-home sales are reported once they close, not at the contract signing). And, by extension, there would be a big drop in July.

Don't think, though, that July is a one-month aberration. Sure, the numbers are record-breakingly bad, and August isn't likely to see any such extremes. But August isn't likely to show any increase in activity, either. And don't hold your breath for September. Or October, November, December. In fact, don't hold your breath at all waiting for a rebound in housing because all you'll do is turn blue and suffocate.

August isn't likely to show any increase in activity, either. And don't hold your breath for September. Or October, November, December.

Nobody wants to buy a house because in order to buy a house you have to have some bit of confidence in the future. And today there isn't much confidence in anything that has to do with the economy.

Forget about talk that another big drop in housing prices is needed to spur demand. Prices have already fallen 25% or more from their peak in many areas as distressed sales made an outsize impact in the market. That demand, too, has been slaked. Listen to a radio report on how much farther home prices could fall.

No, the only thing that will turn this mess around is jobs. Until this economy can put people back to work -- and put them back to work gainfully, full-time, using their skills and not merely temping in some capacity way beneath their experience -- it won't be able to instill any confidence that buying a house is a good idea
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:10:53 #280
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85717834
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 07:27 schreef fedsingularity het volgende:
Why nobody wants to buy a house

CHICAGO (MarketWatch) -- Nobody wants to buy a house. Nobody in their right mind, anyway.

Oh, sure, a lot of gullible first-time buyers got lured into the market over the last 18 months to take advantage of an $8,000 federal tax credit (not realizing how little difference that money will make when the first property-tax bill hits at the same time the roof springs a pesky leak and the city hits you with a special assessment for sidewalk repair). But that tax credit has expired -- and, with it, any semblance of demand for homes.

Home sales whipsaw marketsA plunge in U.S. existing home sales is adding to weakness across the markets as investors once again fret about the global growth outlook. Stocks and commodities are seeing big moves, not least gasoline, which is closely correlated with consumer demand. Paul Vigna, Anna Raff and Mike Reid discuss.
The July data on existing-home sales show just how much the tax credit skewed the housing market in the months it was in effect. Sales plunged 27.2%, the biggest one-month drop on record, and inventories of unsold homes jumped to 4 million, a 12.5-month supply at the current sales pace, the worst level that measure has seen in at least 11 years. Read more on the plunge in existing-home sales.

Because of the original timing of the tax credit -- you had to sign a contract on a house by April 30 and close by June 30 (the closing deadline was later extended to Sept. 30) -- it was obvious that sales would get an artificial boost in June as buyers rushed to beat the deadline (since existing-home sales are reported once they close, not at the contract signing). And, by extension, there would be a big drop in July.

Don't think, though, that July is a one-month aberration. Sure, the numbers are record-breakingly bad, and August isn't likely to see any such extremes. But August isn't likely to show any increase in activity, either. And don't hold your breath for September. Or October, November, December. In fact, don't hold your breath at all waiting for a rebound in housing because all you'll do is turn blue and suffocate.

August isn't likely to show any increase in activity, either. And don't hold your breath for September. Or October, November, December.

Nobody wants to buy a house because in order to buy a house you have to have some bit of confidence in the future. And today there isn't much confidence in anything that has to do with the economy.

Forget about talk that another big drop in housing prices is needed to spur demand. Prices have already fallen 25% or more from their peak in many areas as distressed sales made an outsize impact in the market. That demand, too, has been slaked. Listen to a radio report on how much farther home prices could fall.

No, the only thing that will turn this mess around is jobs. Until this economy can put people back to work -- and put them back to work gainfully, full-time, using their skills and not merely temping in some capacity way beneath their experience -- it won't be able to instill any confidence that buying a house is a good idea
En waarom wordt een stuk over de NL huizenmarkt in het Engels geschreven? Oh wacht. Het gaat weer eens over het buitenland. Waar ook de BigMac vele malen goedkoper is als hier en waar straks iedereen naar toe gaat want daar is alles beter :O
and made it rain upward
pi_85717861
Blijf jij maar denken dat dit hier geen impact gaat hebben :z
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:28:41 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85718024
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:13 schreef fedsingularity het volgende:
Blijf jij maar denken dat dit hier geen impact gaat hebben :z
Precies. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die zeggen: "de huizenmarkt in Nederland is anders, overal dalen prijzen maar hier stijgen ze tot in de hemel"......

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de huizenverkopen in Duitsland zijn, maar (m'n Duits is niet zo goed) kan zo snel niets vinden. Ik weet wel dat ze daar geen "prijsexplosie" hebben gehad, en kan me dus goed voorstellen dat de verkopen ook nauwelijks zijn beinvloed door de "crisis", omdat de crisis daar niet op huizen-niveau heeft plaatsgevonden.
Volgens Globalpropertyguide.com stijgen de prijzen nu zelfs:
pi_85719623
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:13 schreef fedsingularity het volgende: Blijf jij maar denken dat dit hier geen impact gaat hebben :z
Bijlange aan niet zoveel dan in de VSA, dat is een zekerheid. Het is namelijk een compleet andere economie daar. De economie van de VSA is veel meer kapitalistisch, agressiever en onderhevig aan economische schommelingen dan die van Nederland, die meer werk maakt van stabieliteit. Dat de prijzen in Nederland met 25% omlaag gaan wil ik nog wel eens zien. Ik zeg dit al van 2007. De prijzen dalen volgens mij in NL met 10 tot 15% ten opzichte van de piek, dit zal een aantal jaren duren. Ik betwijfel ten sterkste of we nog jaren '80 scenario's zullen zien. De economie van nu, is niet meer de economie van 30 jaar geleden.
pi_85721572
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:52 schreef Emu het volgende:

[..]

Bijlange aan niet zoveel dan in de VSA, dat is een zekerheid. Het is namelijk een compleet andere economie daar. De economie van de VSA is veel meer kapitalistisch, agressiever en onderhevig aan economische schommelingen dan die van Nederland, die meer werk maakt van stabieliteit. Dat de prijzen in Nederland met 25% omlaag gaan wil ik nog wel eens zien. Ik zeg dit al van 2007. De prijzen dalen volgens mij in NL met 10 tot 15% ten opzichte van de piek, dit zal een aantal jaren duren. Ik betwijfel ten sterkste of we nog jaren '80 scenario's zullen zien. De economie van nu, is niet meer de economie van 30 jaar geleden.
Het hangt allemaal af van de vraag of we hier deflatie en loonsverlagingen krijgen, ik denk dat we naast de verlaging van pensioenuitkeringen binnenkort ook loonsverlagingen van de ambtenaren krijgen van 10% en ook nog wel prijsverlagingen.
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85723442
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:50 schreef Foksnor het volgende:

Het hangt allemaal af van de vraag of we hier deflatie en loonsverlagingen krijgen, ik denk dat we naast de verlaging van pensioenuitkeringen binnenkort ook loonsverlagingen van de ambtenaren krijgen van 10% en ook nog wel prijsverlagingen.
Zolang werkgevers kunnen kiezen uit personeel zullen de salarissen niet zo heel veel gaan stijgen, zelfs een daling houd ik niet voor onmogelijk. Deflatie WTF w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_85723562
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 18:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

De wens zit vooral bij de kopers. Die denken door te wachten veel voordeliger uit te zijn. Totdat straks de NMA haar onderzoek afgerond heeft en blijkt dat de banken inderdaad kunstmatig de hypotheekrente te hoog houdt.

Als de rente noodgedwongen daalt komen er een hoop woningen ineens wel binnen bereik van huurders die het zat zijn elke maand als een citroen uitgeperst te worden. Dan zal de huizenprijs zelfs weer (licht) stijgen.
[..]

Vanwaar die haast? Al staat hij 10 jaar te koop. Nou en?
De NMA... dat is toch de club die dan een boete geeft aan zo'n bank van 10k :')

Werkelijk.... denk jij dat de banken zich ook maar iets gaan aantrekken van de NMA _O-
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:47:29 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85723677
Er is nog steeds schaarste aan goed gekwalificeerd personeel. Mede door de vergrijzing e.d. zie ik de verhouding tussen vraag en aanbod eerder toenemen dan afnemen.
De overheid staat niet alleen in de wereld. Zij kunnen niet 20% minder bieden dan een bedrijf want dan krijgen ze niemand.

Zoveel keuze heeft een werkgever helemaal niet.
The End Times are wild
pi_85725163
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:47 schreef LXIV het volgende:
Er is nog steeds schaarste aan goed gekwalificeerd personeel. Mede door de vergrijzing e.d. zie ik de verhouding tussen vraag en aanbod eerder toenemen dan afnemen.
De overheid staat niet alleen in de wereld. Zij kunnen niet 20% minder bieden dan een bedrijf want dan krijgen ze niemand.

Zoveel keuze heeft een werkgever helemaal niet.
'De markt' voor goed gekwalificeerd personeel bestaat natuurlijk niet ;)
Wel is het zo dat in bepaalde bedrijfstakken er nog steeds veel vraag is naar gekwalificeerd personeel. Maar hoe zit dat met het 'klootjesvolk', diegene die ongeschoold werk verrichten? Daar is natuurlijk veel concurrentie door buitenlandse werknemers. Salarissen staan daar natuurlijk wel onder druk, meestal zal men voor het minimumloon aan de slag mogen?

Overigens.... enkele mensen noemden dat in NL de werkeloosheid historisch laag was?

http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/2/wsa33TdgyHg
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:53:13 #289
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85726202
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die zeggen: "de huizenmarkt in Nederland is anders, overal dalen prijzen maar hier stijgen ze tot in de hemel"......

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de huizenverkopen in Duitsland zijn, maar (m'n Duits is niet zo goed) kan zo snel niets vinden. Ik weet wel dat ze daar geen "prijsexplosie" hebben gehad, en kan me dus goed voorstellen dat de verkopen ook nauwelijks zijn beinvloed door de "crisis", omdat de crisis daar niet op huizen-niveau heeft plaatsgevonden.
Volgens Globalpropertyguide.com stijgen de prijzen nu zelfs: [ afbeelding ]
Ze dalen hier ook hoor en dat ontken ik niet eens dus je zwets maar. Ik geloof niet dat er nu nog mensen zijn die zeggen dat de prijzen tot in de hemel stijgen, niemand! Dus houd er mee op, je zet jezelf voor gek.

In Duitsland zal de verkoop ook moeizaam zijn, het vertrouwen is er niet en een huis is de grootste aankoop in je leven. Die wordt dus uitgesteld, ook in Duitsland. De stijging in Dld is hetzelfde als hier, een minder hardere daling. De stijging is er maar net vanaf wanneer je gaat vergelijken.
and made it rain upward
pi_85737844
Ik zit nog steeds te wachten op het instorten van de huizenmarkt waar blijft die -25%/-30% verkopers houden op dit moment nog steeds hun poot stijf.
pi_85738978
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:44 schreef harcoi het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op het instorten van de huizenmarkt waar blijft die -25%/-30% verkopers houden op dit moment nog steeds hun poot stijf.
Blijf waar je bent, kijk wie het langst uit kan zitten..

.. en ondertussen nattuurlijk sparen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:58:37 #292
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85740272
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:44 schreef harcoi het volgende:
Je ziet het precies verkeerd om: KOPERS houden op dit moment hun poot stijf en weigeren die fantasie-prijzen te betalen.
pi_85741622
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je ziet het precies verkeerd om: KOPERS houden op dit moment hun poot stijf en weigeren die fantasie-prijzen te betalen.
Nee. Ze kunnen het nu even niet betalen (i.v.m. de bank), ze zouden het nog wel willen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:35:25 #294
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85741689
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee. Ze kunnen het nu even niet betalen (i.v.m. de bank), ze zouden het nog wel willen.
Een mixje van allebei denk ik :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:51:35 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85742351
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er is geen markt omdat kopers niet willen/kunnen betalen wat verkopers willen/moeten hebben.
The End Times are wild
pi_85743094
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is geen markt omdat kopers niet willen/kunnen betalen wat verkopers willen/moeten hebben.
Ik denk eerder dat de huizenbezitters nog steeds niet zijn doordrongen van de keiharde realiteit; dat men geen overgeprijsde woningen meer wilt kopen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:18:07 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85743511
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:07 schreef harcoi het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de huizenbezitters nog steeds niet zijn doordrongen van de keiharde realiteit; dat men geen overgeprijsde woningen meer wilt kopen.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Je kunt ook zeggen dat kopers de realiteit niet onder ogen willen zien dat de verkopers tóch niet in prijs zullen zakken. Vraag én aanbod vinden elkaar niet.

Al denk ik wel dat de verkopers dit maal aan het kortste eind zullen trekken. Gewoon, omdat het niet anders kan.
The End Times are wild
pi_85744360
Ik denk toch dat wanneer de banken weer net zo leningen zouden gaan verstrekken als een paar jaar terug, de verkopen weer flink zullen gaan toenemen. Ik zie het in de nabije toekomst nog niet gebeuren, en er zullen altijd mensen zijn (zoals enkele users hier) die het er gewoon niet voor over hebben. Maar ja, de markt wordt gemaakt door mensen die kopen en mensen die verkopen, niet door mensen die niet kopen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:55:18 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85745225
De banken gaan in onze levenstijd geen leningen meer verstrekken zoals een paar jaar geleden.
The End Times are wild
pi_85746606
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:55 schreef LXIV het volgende:
De banken gaan in onze levenstijd geen leningen meer verstrekken zoals een paar jaar geleden.
Daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken. Banken willen geld verdienen. Als de economie weer goed draait, en mensen kunnen het allemaal weer betalen, en mensen hebben weer weinig kans om werkeloos te raken, waarom niet? Meer lenen betekent meer rente, en dus meer winst.
De enige mogelijkheid die ik zie is om middels wetgeving een maximaal leenbedrag o.i.d in te stellen, maar of dat nou zo snel zal gaan gebeuren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')