abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85653563
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:04 schreef tjoptjop het volgende:
Wat ik meen te zeggen is dat (in een vrije markt) huur en koop uiteindelijk niet zo heel veel zal schelen.
? Elk product wat je dagelijks gebruikt is altijd goedkoper om zelf te kopen dan te huren. (En dat is ook logisch, waarom zou iemand voor jou geld investeren als die er niets aan overhoudt?)

quote:
Alleen heeft de politiek duidelijk de focus op eigen huizenbezit waardoor dat (veel) goedkoper is.
LOL, 71 topics vol met klagers die menen dat de huizenprijzen veel te hoog zijn, en jij beweert nu dat ze eigenlijk nog te goedkoop zijn. _O_
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:14:44 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85653805
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Alleen heeft de politiek duidelijk de focus op eigen huizenbezit waardoor dat (veel) goedkoper is.
Te goedkoop?! Ja vast!
De politiek heeft helemaal niet de focus op huizenbezit, de politiek heeft de focus op in stand houden van tekorten.
censuur :O
pi_85653860
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

? Elk product wat je dagelijks gebruikt is altijd goedkoper om zelf te kopen dan te huren. (En dat is ook logisch, waarom zou iemand voor jou geld investeren als die er niets aan overhoudt?)
Omdat je bijvoorbeeld een bepaalde flexibiliteit in woonruimte wil hebben als je veel van baan wisselt. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het goedkoper is, dat is onzin om de reden die jij geeft.

quote:
LOL, 71 topics vol met klagers die menen dat de huizenprijzen veel te hoog zijn, en jij beweert nu dat ze eigenlijk nog te goedkoop zijn. _O_
Ik zeg dat ik de kosten laag vind ja (lage rente en HRA) waarbij als je de inflatie er in meerekent je in feite gratis woont. Woningprijs is momenteel wel gewoon historisch hoog
pi_85654608
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:16 schreef tjoptjop het volgende:
Omdat je bijvoorbeeld een bepaalde flexibiliteit in woonruimte wil hebben als je veel van baan wisselt. Ik heb trouwens nergens beweerd dat het goedkoper is, dat is onzin om de reden die jij geeft.
Dat klopt. Jij stelde dat in een vrije markt huren en kopen niet veel zou moeten schelen. Ik zie niet in waarom dat zo zou moeten zijn.

quote:
Ik zeg dat ik de kosten laag vind ja (lage rente en HRA) waarbij als je de inflatie er in meerekent je in feite gratis woont. Woningprijs is momenteel wel gewoon historisch hoog.
Niks mis mee. Het is een keuze die je maakt. Wil je vrijheid om te verkassen wanneer je wilt, ga je huren. (Hangt wel een prijskaartje aan die vrijheid). Wil je niet die vrijheid, maar wel de vrijheid om met je huis te doen wat je wilt qua inrichting e.d. en wil je wat voordeliger uit zijn dan ga je kopen. Ieder zijn meug.
pi_85654907
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat klopt. Jij stelde dat in een vrije markt huren en kopen niet veel zou moeten schelen. Ik zie niet in waarom dat zo zou moeten zijn.
Wat ik met "niet veel schelen" bedoel is dat er niet overduidelijk een beter keuze is. Nu is het zo goed als altijd de rationeelste keuze om te kopen omdat dat zoveel goedkoper is. In een vrije markt zullen de prijzen (vermoedelijk) dichter bij elkaar liggen waardoor de afweging tussen huren en kopen anders wordt.

quote:
Niks mis mee. Het is een keuze die je maakt. Wil je vrijheid om te verkassen wanneer je wilt, ga je huren. (Hangt wel een prijskaartje aan die vrijheid). Wil je niet die vrijheid, maar wel de vrijheid om met je huis te doen wat je wilt qua inrichting e.d. en wil je wat voordeliger uit zijn dan ga je kopen. Ieder zijn meug.
Wel wat mis mee, de overheid moet zich (imho) niet bemoeien met welke financieringsvorm iemand wilt wonen.
pi_85655342
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:44 schreef tjoptjop het volgende:
Wel wat mis mee, de overheid moet zich (imho) niet bemoeien met welke financieringsvorm iemand wilt wonen.
Ik vind juist van wel. Door het eigen woningbezit te stimuleren bevorder je de buurt. (Mensen zijn -helaas- over het algemeen zuiniger op hun eigen spullen dan op die van een ander.) En ik heb niks tegen hoge huizenprijzen, want als mijn buren gaan verhuizen en de woning wordt verkocht zal de koper daarvan toch minimaal 1,5 a 2 x modaal moeten verdienen. Dat verkleint de kans dat er een soort tokkie-gezin in komt te wonen aanzienlijk.
pi_85655398
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik vind juist van wel. Door het eigen woningbezit te stimuleren bevorder je de buurt. (Mensen zijn -helaas- over het algemeen zuiniger op hun eigen spullen dan op die van een ander.) En ik heb niks tegen hoge huizenprijzen, want als mijn buren gaan verhuizen en de woning wordt verkocht zal de koper daarvan toch minimaal 1,5 a 2 x modaal moeten verdienen. Dat verkleint de kans dat er een soort tokkie-gezin in komt te wonen aanzienlijk.
Dan verschillen wij hierin van mening :P
pi_85655417
Is het nou zo dat er steeds meer mensen in Amsterdam willen gaan wonen?
pi_85655465
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan verschillen wij hierin van mening :P
Gelukkig maar. Als iedereen dezelfde mening en smaak zou hebben zou het maar een saaie wereld (en forum) worden. ^O^
pi_85656146
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:57 schreef mastauser het volgende:
Is het nou zo dat er steeds meer mensen in Amsterdam willen gaan wonen?
voor geen goud, ben blij dat ik er nooit hoef te zijn
ik hou van ruimte en natuur
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:35:09 #236
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_85658421
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:22 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

voor geen goud, ben blij dat ik er nooit hoef te zijn
ik hou van ruimte en natuur
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:29:28 #237
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85660759
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 17:16 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik zeg dat ik de kosten laag vind ja (lage rente en HRA) waarbij als je de inflatie er in meerekent je in feite gratis woont. Woningprijs is momenteel wel gewoon historisch hoog
Lage rente en HRA in combinatie met hele dure huizen geeft alsnog hoge kosten. Lage rente kan ook met veel goedkopere huizen, zoals in de omringende landen.
censuur :O
pi_85661073
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Lage rente en HRA in combinatie met hele dure huizen geeft alsnog hoge kosten.
Ja. En met normale huizen geeft het lage kosten. :O (Er zijn genoeg leuke 4 a 5 kamer eengezinswoningen te vinden met voor en achtertuin vanaf 165.000)

quote:
Lage rente kan ook met veel goedkopere huizen, zoals in de omringende landen.
Die optie staat natuurlijk ook open. Je kunt per direct je spullen pakken en daar gaan wonen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 24-08-2010 20:45:51 ]
pi_85661633
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
Die optie staat natuurlijk ook open. Je kunt per direct je spullen pakken en daar gaan wonen toch?
veel pensionados zullen dat beter gaan doen, dan hier blijven
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85661872
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:47 schreef Verburg_K het volgende:
Graag! Die dragen toch niks meer bij aan de maatschappij en stuwen alleen maar de zorgkosten tot ongekende hoogte. Wegwezen. Allemaal. ^O^
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:30:13 #241
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85663697
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:47 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Dat valt allemaal tegen joh. Veel blijven lekker bij de kleinkinderen en de zorg is hier ook erg goed.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_85668828
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. En met normale huizen geeft het lage kosten. :O (Er zijn genoeg leuke 4 a 5 kamer eengezinswoningen te vinden met voor en achtertuin vanaf 165.000)
[..]

Niet in de 3 hoek Amsterdam, Utrecht, Rotterdam... en laten nou juist daar veel mensen wonen/ economisch aan gebonden zijn.

Ben het overigens helemaal met je eens dat het onzin is om te kijken naar spotgoedkope woningen in het buitenland. Er is een reden dat niemand daar wil wonen: er is geen werk.
eten!!!
pi_85669237
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:05 schreef janatwork het volgende:
Niet in de 3 hoek Amsterdam, Utrecht, Rotterdam... en laten nou juist daar veel mensen wonen/ economisch aan gebonden zijn.
Jawel hoor. Je moet alleen niet in de steden zelf willen wonen. (Maar waarom zou je dat in godsnaam willen? Zoek een klein plaatsje op 15 a 20 km afstand en je hebt zo een leuke woning gevonden)

quote:
Ben het overigens helemaal met je eens dat het onzin is om te kijken naar spotgoedkope woningen in het buitenland. Er is een reden dat niemand daar wil wonen: er is geen werk.
En buiten het werk... Wat dacht je van de rest van de voorzieningen...? Iedereen vergelijkt met het buitenland, maar niemand pakt zijn koffers... Nee logisch, dat kom je in armoedige oude troep terecht. Maar dat wordt bewust even vergeten :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:19:48 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85669492
Toch gaan er in de grensstreek best wel veel mensen 'naar het buitenland'. Dan heb ik het niet over echt emigreren, maar een huis kopen 10 km over de grens. Dat zie je echt heel veel. Uiteraard is dat in de Randstad geen optie als je daar wil blijven werken.
The End Times are wild
pi_85669622
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:19 schreef LXIV het volgende:
Toch gaan er in de grensstreek best wel veel mensen 'naar het buitenland'. Dan heb ik het niet over echt emigreren, maar een huis kopen 10 km over de grens. Dat zie je echt heel veel. Uiteraard is dat in de Randstad geen optie als je daar wil blijven werken.
Dat zijn niet de Jan-Modaal figuren hoor. Dat zijn de mensen die ruim boven modaal verdienen en de belastingdruk in NL terecht willen ontwijken. En met het afschaffen van de HRA zullen dat er nog veel meer worden.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:27:13 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85669878
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat zijn niet de Jan-Modaal figuren hoor. Dat zijn de mensen die ruim boven modaal verdienen en de belastingdruk in NL terecht willen ontwijken. En met het afschaffen van de HRA zullen dat er nog veel meer worden.
Nee hoor. Dat zijn juist heel veel jonge mensen, die bijv een gezin willen, en in Duitsland een vrijstaand ruim huis betalen kunnen en in Nederland net een appartement. Die gaan dus in Duitsland wonen.
Die extra reistijd van een half uur/drie kwartier die nemen ze dus op de koop toe. Ik ken er verschillende die dat precies zo gedaan hebben.
The End Times are wild
pi_85670041
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat zijn juist heel veel jonge mensen, die bijv een gezin willen, en in Duitsland een vrijstaand ruim huis betalen kunnen en in Nederland net een appartement. Die gaan dus in Duitsland wonen.
Die extra reistijd van een half uur/drie kwartier die nemen ze dus op de koop toe. Ik ken er verschillende die dat precies zo gedaan hebben.
En ik ken er verschillende die ver boven modaal verdienen en het ook precies zo gedaan hebben. (Merendeel naar Belgie, niet naar Duitsland)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:30:54 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85670080
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En ik ken er verschillende die ver boven modaal verdienen en het ook precies zo gedaan hebben. (Merendeel naar Belgie, niet naar Duitsland)
Dat is dan met een andere motivatie gebeurt. Ik ken er ook wel een paar, idd ri België, voornamelijk wegens de vermogensbelasting.
The End Times are wild
pi_85670213
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:30 schreef LXIV het volgende:
Dat is dan met een andere motivatie gebeurt. Ik ken er ook wel een paar, idd ri België, voornamelijk wegens de vermogensbelasting.
Die motivatie zou best kunnen kloppen. Maar ben je dan verstandig bezig als natie zijnde? Al je vermogende burgers naar het buitenland jagen? Me dunkt van niet. :N
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:35:27 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85670308
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die motivatie zou best kunnen kloppen. Maar ben je dan verstandig bezig als natie zijnde? Al je vermogende burgers naar het buitenland jagen? Me dunkt van niet. :N
Het gaat niet om al onze vermogende burgers. De mensen die moeten werken blijven iha toch in NL wonen, en het gros van de vermogenden ook.

Stel dat je de vermogensbelasting verlaagt naar 1%. Wat je misloopt aan inkomsten door het lagere tarief is veel meer dan dat je bespaart doordat minder mensen gaan verhuizen. De meeste mensen gaan voor 0,2% toch echt niet ver van de kinderen/kleinkinderen/vertrouwde omgeving wonen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')